Рішення
від 01.04.2024 по справі 420/25671/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/25671/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати наказ командира військової частини НОМЕР_1 № 439 від 07.07.2023 року Про результати службового розслідування, яким полковника ОСОБА_1 притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення догана; зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснити доплату премії за липень 2023 року до 390 % від посадового окладу згідно постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 року та рішення Міністра оборони України № 2683/з від 01.02.2023.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що службове розслідування проведено не об`єктивно та порушує вимоги встановлені Порядком № 608, його вина в інкримінованому порушенні відсутня. 12.01.2023 року позивач вибув на лікування та 12.02.2023 року прибув з лікування. При цьому, начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 не може визначати місце формування військової частини і це повинен визначити командир який визначив завдання про формування військової частини. Також, 02.05.2023 року він вибув на лікування, що унеможливлювало виконання позивачем службових обов`язків на визначений службовим розслідуванням час. Про необхідність надання під час розслідування пояснень ніхто не повідомляв, він не відмовлявся та не відмовляється від надання пояснень. Крім того, службове розслідування проведено понад встановлені строки. При цьому, у зв`язку з винесенням наказу та притягненням до дисциплінарної відповідальності позивачу не доплачено премію.

Від представника відповідача Військової частини НОМЕР_1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що строки службового розслідування були перенесені, що підтверджується відповідними наказами. Так, 02.02.2023 року до ІНФОРМАЦІЯ_1 надійшла директива про формування військової частини у строк до 28.02.2023, в період часу формування позивач виконував обов`язки ІНФОРМАЦІЯ_1 . При цьому, завдання про формування було поставлено начальнику ІНФОРМАЦІЯ_1 , а тому позивач повинен був подати донесення за встановленою формою про сформування (створення) військової частини, а не командир сформованої частини. Позивач будучи начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 не подав донесення про формування військової частини, а отже не сформував військову частину, за невиконання чого його було притягнуто до відповідальності. Донесення було надано лише 09.05.2023, але позивач відмовився пояснити свої дії, про що було складено акт. При цьому, вибір одного з видів дисциплінарних стягнень є правом командира. Оскаржуваний наказ прийнято у відповідності та порядку до встановлених вимог у межах наданих повноважень.

Представником відповідача ІНФОРМАЦІЯ_1 надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що наказом № 439 від 07.07.2023 року позивача притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено стягнення, а тому на підставі наказу та керуючись Інструкцією № 260 позивачу виплачено премію у зменшеному розмірі. Дії ІНФОРМАЦІЯ_1 були спрямовані на дотримання положень чинного законодавства та керівних документів.

Ухвалою суду від 27 вересня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 27 листопада 2023 року витребувано від Військової частини НОМЕР_1 належним чином завірені копії документів щодо ознайомлення ОСОБА_1 з наказом № 439 від 07.07.2023 року Про результати службового розслідування та наказом від 28.04.2023 року № 247 Про призначення службового розслідування, а також належним чином завірені копії настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.22 № 22дск, належним чином завірену копію директиви Командувача військ оперативного командування " ІНФОРМАЦІЯ_3 " від 01.02.2023 №6дск, разом з доказами її направлення (отримання) ІНФОРМАЦІЯ_2 , у разі неможливості надання витребуваних копій документів надати письмову інформацію із зазначенням причин; витребувано від ІНФОРМАЦІЯ_1 інформацію та належним чином завірені копії документів щодо нарахування та виплати чи причин не нарахування та невиплати ОСОБА_1 премії за липень 2023 року до 390 % від посадового окладу згідно постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 року та рішення Міністра оборони України № 2683/з від 01.02.2023, та зупинено провадження по справі для одержання витребуваних документів.

Ухвалою суду від 28 грудня 2023 року поновлено провадження по справі.

Ухвалою суду від 28 грудня 2023 року витребувано від Військової частини НОМЕР_1 витяг з настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.22 № 22дск, а саме п. 4.2.2, п. 4.2.3; витяг з директиви Командувача військ оперативного командування " ІНФОРМАЦІЯ_3 " від 01.02.2023 №6дск, в частині визначення завдання начальнику ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 по формуванню військової частини НОМЕР_2 в термін до 28.02.2023 року; докази направлення (отримання) ІНФОРМАЦІЯ_2 директиви Командувача військ оперативного командування " ІНФОРМАЦІЯ_3 " від 01.02.2023 №6дск, у разі неможливості надання витребуваних копій документів надати письмову інформацію із зазначенням причин; витребувано від ІНФОРМАЦІЯ_1 інформацію та належним чином завірені копії документів щодо нарахування та виплати чи причин не нарахування та невиплати ОСОБА_1 премії за липень 2023 року до 390 % від посадового окладу згідно постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 року та рішення Міністра оборони України № 2683/з від 01.02.2023, а також докази отримання ІНФОРМАЦІЯ_2 директиви Командувача військ оперативного командування " ІНФОРМАЦІЯ_3 " від 01.02.2023 №6дск, у разі неможливості надання витребуваних копій документів надати письмову інформацію із зазначенням причин, та зупинено провадження по справі для одержання витребуваних документів.

Ухвалою суду від 01 квітня 2024 року поновлено провадження по справі.

ОСОБА_1 проходив військову службу на посаді начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 .

26 квітня 2023 року начальником управління персоналу штабу військової частини НОМЕР_1 на ім`я командира військової частини НОМЕР_1 подано рапорт, яким повідомлено, що начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 не були виконані вимоги Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2022 № 22дск та вимоги директиви командувача військ оперативного командування Південь від 01.02.2023 № 6дск щодо формування військової частини НОМЕР_2 та запропоновано призначити службове розслідування (а.с. 61).

28 квітня 2023 року командиром військової частини НОМЕР_1 видано наказ № 247, яким вирішено провести службове розслідування стосовно невиконання ІНФОРМАЦІЯ_2 вимог директиви командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 01.02.2023 року № 6дск щодо формування військової частини НОМЕР_2 та доручено проведення службового розслідування начальнику відділу психологічного забезпечення управління морально-психологічного забезпечення військової частини НОМЕР_1 полковнику ОСОБА_2 (а.с. 62-63).

09 травня 2023 року командиром військової частини НОМЕР_1 видано наказ № 274, яким продовжено термін проведення службового розслідування, призначеного наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 28.04.2023 року № 247, до 18 травня 2023 року (а.с. 64).

05 червня 2023 року командиром військової частини НОМЕР_1 видано наказ № 354, яким перенесено строк проведення службового розслідування, призначеного наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 28.04.2023 року № 247, до 20.06.2023 року (а.с. 65-66).

21 червня 2023 року командиром військової частини НОМЕР_1 видано наказ № 354, яким перенесено строк проведення службового розслідування, призначеного наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 28.04.2023 року № 247, до 20.07.2023 року (а.с. 67-68).

За результатами службового розслідування, призначеного наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 28.04.2023 року № 247, начальником відділу психологічного забезпечення управління морально-психологічного забезпечення військової частини НОМЕР_1 полковником ОСОБА_2 складено акт службового розслідування (а.с. 17, 24, 53-60).

07 липня 2023 року командиром військової частини НОМЕР_1 видано наказ № 439 «Про результати службового розслідування», яким за не подання в установленому порядку, в встановлені терміни донесення про проведення організаційних заходів, порушення ст. 11, 16 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2022 № 22дск, притягнуто начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення догана (а.с. 25-26, 99-100).

08 серпня 2023 року начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 видано наказ № 246, яким ОСОБА_1 , колишнього начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 , звільненого з військової служби у відставку наказом командувача Сухопутних військ Збройних Сил України від 26.06.2023 року № 580 з 08.08.2023 року виключено зі списків особового складу та всіх видів забезпечення (а.с. 12).

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Згідно ст. 3 ЗУ «Про військовий обов`язок та військову службу» правовою основою військового обов`язку і військової служби є Конституція України, цей Закон, Закон України «Про оборону України», «Про Збройні Сили України», «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», інші закони України, а також прийняті відповідно до них укази Президента України та інші нормативно-правові акти щодо забезпечення обороноздатності держави, виконання військового обов`язку, проходження військової служби, служби у військовому резерві та статусу військовослужбовців, а також міжнародні договори України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Сутність військової дисципліни, обов`язки військовослужбовців, а також військовозобов`язаних та резервістів під час проходження навчальних (перевірочних) і спеціальних зборів щодо її додержання, види заохочень та дисциплінарних стягнень, права командирів щодо їх застосування, а також порядок подання і розгляду заяв, пропозицій та скарг визначає Дисциплінарний статут Збройних Сил України, затверджений Законом України від 24 березня 1999 року № 551-XIV.

Відповідно до ст. 1, 4 Дисциплінарного Статуту Збройних Сил України військова дисципліна - це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених статутами Збройних Сил України та іншим законодавством України. Військова дисципліна зобов`язує кожного військовослужбовця, зокрема, додержуватися Конституції та законів України, Військової присяги, неухильно виконувати вимоги статутів Збройних Сил України, накази командирів.

Загальні права та обов`язки військовослужбовців Збройних Сил України і їх взаємовідносини, обов`язки основних посадових осіб бригади (полку, корабля 1 і 2 рангу, окремого батальйону) та її підрозділів, правила внутрішнього порядку у військовій частині та її підрозділах визначені Статутом внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» від 24.03.199 року № 548-XIV.

Відповідно до ст. 11 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України необхідність виконання завдань оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності, а також завдань, визначених міжнародними зобов`язаннями України покладає на військовослужбовців такі обов`язки: свято і непорушно додержуватися Конституції України та законів України, Військової присяги, віддано служити Українському народові, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок; беззастережно виконувати накази командирів (начальників) і захищати їх у бою, як святиню оберігати Бойовий Прапор своєї частини; постійно підвищувати рівень військових професійних знань, вдосконалювати свою виучку і майстерність, знати та виконувати свої обов`язки та додержуватися вимог статутів Збройних Сил України.

Згідно 16 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України кожний військовослужбовець зобов`язаний виконувати службові обов`язки, що визначають обсяг виконання завдань, доручених йому за посадою. Ці обов`язки визначаються статутами Збройних Сил України, а також відповідними посібниками, порадниками, положеннями, інструкціями.

Відповідно до ст. 28 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України єдиноначальність є одним із принципів будівництва і керівництва Збройними Силами України і полягає в: наділенні командира (начальника) всією повнотою розпорядчої влади стосовно підлеглих і покладенні на нього персональної відповідальності перед державою за всі сторони життя та діяльності військової частини, підрозділу і кожного військовослужбовця; наданні командирові (начальникові) права одноособово приймати рішення, віддавати накази; забезпеченні виконання зазначених рішень (наказів), виходячи із всебічної оцінки обстановки та керуючись вимогами законів і статутів Збройних Сил України.

Згідно ст. 26, 30 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України військовослужбовці залежно від характеру вчиненого правопорушення та провини несуть з урахуванням бойового імунітету, визначеного Законом України "Про оборону України" дисциплінарну, адміністративну, матеріальну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність згідно із законом. Начальник має право віддавати підлеглому накази і зобов`язаний перевіряти їх виконання. Підлеглий зобов`язаний беззастережно виконувати накази начальника, крім випадків віддання явно злочинного наказу, і ставитися до нього з повагою.

Відповідно до ст. 58 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України командир (начальник) є єдиноначальником і особисто відповідає перед державою за бойову та мобілізаційну готовність довіреної йому військової частини, корабля (підрозділу) за забезпечення охорони державної таємниці; за бойову підготовку, виховання, військову дисципліну, морально-психологічний стан особового складу; за внутрішній порядок, стан і збереження озброєння, боєприпасів, бойової та іншої техніки, пального і матеріальних засобів; за всебічне забезпечення військової частини, корабля (підрозділу); за додержання принципів соціальної справедливості. Командир (начальник) відповідно до посади, яку він займає, повинен діяти самостійно і вимагати від підлеглих виконання вимог Конституції України, законів України, статутів Збройних Сил України та інших нормативно-правових актів.

Згідно ст. 59 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України командир (начальник) зобов`язаний: планувати роботу і здійснювати заходи щодо підтримання та удосконалення бойової та мобілізаційної готовності і вимагати їх виконання, своєчасно вносити до планів роботи необхідні зміни (уточнення), вживати заходів для охорони державної таємниці, забезпечення прихованого управління військами; знати стан справ у дорученій йому військовій частині, на кораблі (у підрозділі), ділові, морально-психологічні якості безпосередньо підпорядкованих військовослужбовців, бойову та іншу техніку, озброєння, що є в частині, на кораблі (у підрозділі), вміло керувати військовою частиною, кораблем (підрозділом) як у повсякденному житті, так і під час виконання бойових завдань; завжди мати точні відомості про особовий склад, озброєння, боєприпаси, бойову та іншу техніку, пальне, матеріальні засоби (кошти), що є у військовій частині, на кораблі (у підрозділі) за штатом, списком і в наявності; встановлювати у військовій частині, на кораблі (у підрозділі) такий внутрішній порядок, який гарантував би неухильне виконання законів України і положень статутів Збройних Сил України; показувати приклад дисциплінованості, неухильного виконання вимог законодавства, наказів і розпоряджень командирів (начальників); бути ввічливим і справедливим у ставленні до підлеглих, не принижувати їх честі і гідності; здійснювати заходи щодо безпеки особового складу військової частини, корабля (підрозділу) та інших осіб під час роботи з озброєнням, бойовою та іншою технікою, обладнанням, проведення стрільб, навчань, несення вартової і внутрішньої (чергової та вахтової) служби, виконання інших військових обов`язків.

Відповідно до ст. 60 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України у разі неможливості виконання службових обов`язків у зв`язку з відбуттям за межі гарнізону, через хворобу та з інших поважних причин командир (начальник) для виконання цих службових обов`язків призначає одного із заступників. Якщо штатний заступник відсутній і ніхто не був призначений командиром (начальником), командування бере на себе старший за посадою, а у разі відсутності старшого за посадою - старший за військовим званням, про що доповідає старшому командирові (начальникові).

Сутність військової дисципліни, обов`язки військовослужбовців, а також військовозобов`язаних та резервістів під час проходження зборів щодо її додержання, види заохочень та дисциплінарних стягнень, права командирів щодо їх застосування, а також порядок подання і розгляду заяв, пропозицій та скарг визначено Дисциплінарним статутом Збройних Сил України, затвердженим Законом України «Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України» від 24.03.1999 року № 551-XIV.

Відповідно до ст. 1 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України військова дисципліна - це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених військовими статутами та іншим законодавством України. Військова дисципліна грунтується на усвідомленні військовослужбовцями свого військового обов`язку, відповідальності за захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, на їх вірності Військовій присязі.

Згідно ст. 3 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України військова дисципліна досягається шляхом, зокрема, особистої відповідальності кожного військовослужбовця за дотримання Конституції та законів України, Військової присяги, виконання своїх обов`язків, вимог статутів Збройних Сил України; зразкового виконання командирами військового обов`язку, їх справедливого ставлення до підлеглих; підтримання у військових з`єднаннях, частинах (підрозділах), закладах та установах необхідних матеріально-побутових умов, статутного порядку.

Відповідно до ст. 5 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України за стан військової дисципліни у з`єднанні, військовій частині (підрозділі), закладі та установі відповідає командир. Інтереси захисту Вітчизни зобов`язують командира постійно підтримувати військову дисципліну, вимагати її додержання від підлеглих, не залишати поза увагою жодного дисциплінарного правопорушення. Стан військової дисципліни у військовій частині (підрозділі), закладі, установі та організації визначається здатністю особового складу виконувати в повному обсязі та в строк поставлені завдання, морально-психологічним станом особового складу, спроможністю командирів підтримувати на належному рівні військову дисципліну.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме акту службового розслідування, складеного на виконання наказу командира Військової частини НОМЕР_1 № 247 від 28.04.2023 року, під час проведення розслідування встановлено, що 02.02.2023 року у ІНФОРМАЦІЯ_2 надійшла Директива командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 01.02.2023 року №Д-321/6/дск згідно з якою начальнику ІНФОРМАЦІЯ_1 полковнику ОСОБА_1 було визначено завдання по формуванню військової частини НОМЕР_2 в термін до 28.02.2023 року. В ІНФОРМАЦІЯ_4 у відповідності до вимог Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2022 № 22дск було виконано ряд заходів щодо формування військової частини НОМЕР_2 , а саме в ІНФОРМАЦІЯ_4 був виданий наказ про формування (створення) військової частини, затверджений штат військової частини військова частина приписана до військово-телекомунікаційних вузлів, зарахована на забезпечення постачальних органах, розроблений план формування (створення) військової частини, виданий наказ на формування (створення) військової частини, організовано роботу щодо отримання спеціального дозволу на провадження діяльності, пов`язаної з державною таємницею, подано заявку на виготовлення печаток та штампів, подано заявку на отримання довідки про включення до ЄДР. Разом з тим, всупереч п. 4.2.3 Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2022 № 22дск донесення за формою 2.7/ДИС ІНФОРМАЦІЯ_2 про сформування військової частини НОМЕР_2 не було надано вчасно, а з запізненням 09.05.2023 року.

В акті службового розслідування вказано, що в ході службового розслідування встановлено, що у ІНФОРМАЦІЯ_4 згідно Директиви командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 01.02.2023 року №6/дск та у відповідності до п. 4.2.2 Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, розроблений наказ начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 02.02.2023 № 18 «Про формування ІНФОРМАЦІЯ_5 військової частини НОМЕР_2 », план формування (створення) військової частини від 04.02.2023 № 20дск, розпорядження начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 начальникам Бериславського та ІНФОРМАЦІЯ_6 , організовано роботу щодо отримання спеціального дозволу на провадження діяльності пов`язаної з державною таємницею, подано заявки в органи забезпечення на здійснення комплектування військової частини особовим складом, ОВТ та запасами матеріальних засобів згідно зі штатно-табельною потребою, на виготовлення печаток та штампів, на отримання довідки про включення до ЄДР. Але донесення за визначеною формою 2.7/ДИС про формування (створення) військової частини своєчасно надано не було, чим було не виконано вимоги п. 4.2.3 Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України.

Таким чином, за результатами службового розслідування встановлено, що начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 в установленому порядку не подав донесення за формою 2.ДИС про створення військової частини НОМЕР_2 , що підтверджується фактами та обставинами, що були встановлені в ході проведення службового розслідування. Своїми діями начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 порушив вимоги абз. 2 ст. 11, абз. 4 ст. 11, ст. 16 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, п. 4.2.3 Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2022 № 22дск.

З матеріалів справи вбачається, що 01.02.2023 року командувачем військ Оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 », на виконання директиви Міністра оборони України та Головнокомандувача Збройних Сил України від 30.01.2023 року № Д-321та відповідно до Указі Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами) та з метою удосконалення організаційно-штатних структур і складу військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Сухопутних військ Збройних Сил України у відповідності до обстановки, що склалась, видано Директиву № 6дск з вимогою, зокрема п. 3 начальнику ІНФОРМАЦІЯ_1 до 28 лютого 2023 року сформувати, утримувати за штатом, чисельністю __ військовослужбовець, формувати у місті Херсон, підпорядковувати начальнику ІНФОРМАЦІЯ_1 , умовне найменування військова частина НОМЕР_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_3 ; п. 6 начальникам, зокрема, ІНФОРМАЦІЯ_1 , забезпечити виконання організаційних заходів щодо формування визначених військових частин у визначені у директиві строки; до 05 лютого 2023 року розробити план формування військових частин з детальними розрахунками, які затвердити у командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». Другі примірники затверджених планів формування надати до управління персоналу штабу оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 »; видати накази про формування окремих стрілецьких батальйонів з визначенням конкретних завдань заступникам начальників обласних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та начальникам структурних підрозділів щодо порядку комплектування підрозділів особовим складом, озброєнням, військовою технікою, запасами матеріальних засобів, розподілу і обладнання приміщень казарменно-житлового фонду, місць зберігання військової техніки, заведення справ та документів обліку. Копії наказів надати до управління персоналу штабу оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 »; з отримання штатів окремих стрілецьких батальйонів невідкладно видати відповідні накази про введення їх в дію; організувати роботу щодо отримання спеціального дозволу на провадження діяльності, пов`язаної з державною таємницею; подати заявки до управління оперативного командування «Південь» на здійснення комплектування визначених частин особовим складом, озброєнням, військовою технікою та запасами матеріальних засобів згідно штатно-табельної потреби; надати до управління персоналом штабу управління оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 » документи щодо призначення (перепризначення) особового складу відповідно до номенклатури призначення. Після виконання організаційних заходів надати письмову доповідь про їх виконання та надіслати донесення за формою 2.7/ДИС на ім`я начальника штабу - заступника командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Відповідно до п. 4.2.2 Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2022 № 22дск під час формування (створення) командир (начальник), на якого покладено формування (створення) військової частини: вивчає витяг із наказу (директиви) на формування (створення) військової частини, штат (розрахунок основних видів ОВТ), на якому буде отримуватися військова частина; розробляє план формування (створення) військової частини та затверджує його у старшого командира (начальника); видає наказ про формування (створення) військової частини з детальними вказівками щодо: порядку комплектування підрозділів військової частини особовим складом, ОВТ, запасами матеріальних, засобів; розподілу і обладнання приміщень казарменно-житлового фонду, комунальних споруд і підготовки їх до роботи; заведення справ та документів обліку; порядку забезпечення особового складу та інші необхідні заходи; організовує (за потреби) роботу щодо отримання спеціального дозволу на провадження діяльності, пов`язаної з державною таємницею; подає заявки в органи забезпечення на здійснення комплектування військової частини особовим складом, ОВТ та запасами матеріальних засобів згідно зі штатно-табельною потребою; подає заявку на виготовлення печаток і штампів; подає заявку, оформлену в установленому порядку на отримання довідки про включення до ЄДР; видає наказ про введення в дію штату військової частини яка формується (створюється); після отримання печаток та штампів приписує військову частину до інформаційно-телекомунікаційних вузлів, вузлів (станцій) фельд`єгерського зв`язку, підприємств Державної фельд`єгерської служби України, Державного підприємства спеціального зв`язку України та установ Акціонерного товариства «Укрпошта» для отримання і відправлення секретної, нетаємної та телеграфної кореспонденції; проводить заходи щодо створення військового (корабельного) господарства військової частини, що формується. Після отримання доповіді про закінчення формування (створення) військової частини старший командир (начальник) надає у штаб донесення про проведення ОЗ, організовує отримання командиром (начальником) довідки ЄДР та відкриття реєстраційних рахунків в органах Державної казначейської служби України (якщо військова частина має статус юридичної особи та фінансовий підрозділ).

Згідно п. 4.2.3 Настанови військова частина вважається сформованою (створеною) коли на час закінчення терміну формування, зокрема, в установленому порядку подано донесення за визначеною формою про формування (створення) військової частини.

З вищевикладеного слідує, що, директивою командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 01.02.2023 року №6/дск, саме на начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 у строк до 28.02.2023 року покладено обов`язок щодо формування (створення) Військової частини НОМЕР_2 та наказано, зокрема, надати письмову доповідь про їх виконання та надіслати донесення за формою 2.7/ДИС на ім`я начальника штабу - заступника командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Таким чином, з урахуванням приписів п. 4.22, 4.2.3 Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2022 № 22дск безпосередньо командир (начальник), на якого покладено формування (створення) військової частини, зобов`язаний подати в установленому порядку донесення за визначеною формою про формування (створення) військової частини, а тому посилання позивача на те, що начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 не може визначати місце формування військової і це повинен визначити командир який визначив завдання про формування військової частини, є неспроможними.

При цьому, директивою командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від 01.02.2023 року №6/дск начальнику ІНФОРМАЦІЯ_1 , посаду якого обіймав позивач ОСОБА_1 , доручено формування (створення) Військової частини НОМЕР_2 та надання письмової доповіді про виконання та надіслати донесення за формою 2.7/ДИС у строк до 28.02.2023 року.

Тобто, під час прибуття 12.02.2023 року з лікування та до 28.02.2023 року саме позивач ОСОБА_1 зобов`язаний був виконати директиву від 01.02.2023 року №6/дск та вчинити дії, передбачені п. 4.22, 4.2.3 Настанови з організаційно-штатної роботи у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2022 № 22дск.

З аналізу приписів Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України слідує, що саме позивач, ОСОБА_1 , як начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 за своїми функціональними обов`язками несе відповідальність за будь-яке порушення в організації роботи ІНФОРМАЦІЯ_1 , що було виявлене під час його перебування на посаді, включаючи ті, що є наслідком дій (бездіяльності) його підлеглих, за підготовку та організацію роботи яких він відповідає.

Будь-яких належних та допустимих доказів на підтвердження неможливості виконання директиви від 01.02.2023 року №6/дск у визначені строки позивачем суду не надано.

Доводи позивача щодо того, що під час проведення службового розслідування ніякі пояснення в нього не відбирались, суд вважає необґрунтованими оскільки в матеріалах справи наявний акт від 06.07.2023 року про відмову від надання пояснень.

Пунктом 3 розділу IV «Порядку проведення службового розслідування у Збройних Силах України» визначено право військовослужбовця, давати усні та письмові пояснення, подавати документи, порушувати клопотання про витребування та долучення нових документів, видань, інших матеріальних носіїв інформації, висловлювати письмові зауваження та пропозиції.

Будь-яких доказів на підтвердження того, що позивача було обмежено у використанні наданих п. 3 розділу IV «Порядку проведення службового розслідування у Збройних Силах України» прав суду не надано.

Також, суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що Військовою частиною порушено строк проведення службового розслідування, оскільки п. 14 розділу ІІІ Порядку № 608 визначено, що до строку службового розслідування не зараховується час перебування військовослужбовця, стосовно якого проводиться розслідування, у відпустці, на лікуванні або час відсутності з інших документально підтверджених поважних причин. Перенесення строків проведення службового розслідування здійснюється за відповідним наказом посадової особи, яка призначила службове розслідування. При цьому, в матеріалах справи наявні накази командира військової частини НОМЕР_1 про продовження терміну службового розслідування та перенесення строку проведення службового розслідування у зв`язку з перебуванням на лікуванні позивача ОСОБА_1 (а.с. 64-68).

Враховуючи вищевикладене, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що доводи позивача, викладені в адміністративному позові є необґрунтованими та спростовуються зібраними по справі доказами.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що військова частина НОМЕР_1 при прийнятті оскаржуваного наказу № 439 від 07.07.2023 року діяла на підставі, в межах наданих їй повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому позовні вимоги про визнання протиправним та скасування наказу командира військової частини НОМЕР_1 № 439 від 07.07.2023 року Про результати службового розслідування, яким полковника ОСОБА_1 притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення догана, задоволенню не підлягають.

Відповідно до п. 23 ч. 1 ст. 4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Таким чином, оскільки позовні вимоги про зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_1 здійснити доплату премії за липень 2023 року до 390 % від посадового окладу згідно постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 року та рішення Міністра оборони України № 2683/з від 01.02.2023, є похідним вимогами, тому підстави для їх задоволення також відсутні.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_4 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) до Військової частини НОМЕР_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 , адреса місцезнаходження: АДРЕСА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , адреса місцезнаходження: АДРЕСА_3 ) про визнання протиправним та скасування наказу командира військової частини НОМЕР_1 № 439 від 07.07.2023 року Про результати службового розслідування, яким полковника ОСОБА_1 притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення догана; зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_1 здійснити доплату премії за липень 2023 року до 390 % від посадового окладу згідно постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 року та рішення Міністра оборони України № 2683/з від 01.02.2023, в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2024
Оприлюднено03.04.2024
Номер документу118042316
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/25671/23

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 01.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні