Постанова
від 29.03.2024 по справі 160/1481/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

29 березня 2024 року м. Дніпросправа № 160/1481/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу ОСОБА_1

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023 року (суддя Кучугурна Н.В.)

у справі №160/1481/23

за позовом ОСОБА_1 ,

до Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області,

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області, в якому просив:

визнати протиправним та скасувати акт індивідуальної дії, а саме: рішення, оформлене листом від 25.01.2023 №31/23/45-42 т.в.о. начальника Територіального сервісного центру МВС №7145 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області Валентина Салогуба щодо не проведення державної реєстрації транспортного засобу - легкового автомобіля марки FORD Ecosport, 2019 року випуску, кузов НОМЕР_1 , на ім`я ОСОБА_1 ;

зобов`язати Територіальний сервісний центр МВС №7145 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 43611933) провести державну реєстрацію транспортного засобу, а саме: легкового автомобіля марки FORD Ecosport 2019 року випуску, кузов НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 25.01.2023 позивач через свого уповноваженого представника звернувся до Територіального сервісного центру МВС №7145 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області з заявою та необхідними документами щодо проведення державної реєстрації транспортного засобу, ввезеного з-за кордону. Рішенням відповідача, оформленим листом № 31/23/45-42 від 25.01.2023, відмовлено в проведенні такої державної реєстрації з постановкою на облік транспортного засобу, ввезеного з-за кордону, оскільки ОСОБА_1 оголошений в розшук. Позивач вважає такі дії відповідача протиправними та такими, що обмежують його конституційні та законні права на розпорядження та експлуатацію власного транспортного засобу за відсутності рішення суду з підстав, які не передбачені законодавством, а також унеможливлюють виконання ним законного обов`язку як власника цього транспортного засобу щодо його реєстрації протягом десяти діб після проведеного митного оформлення.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Суд встановив, що оскаржуваним листом Територіального сервісного центру МВС №7145 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області від 25.01.2023 №31/23/45-42 позивачеві фактично повідомлено про необхідність отримання інформації від Золотоніського районного відділу поліції ГУНП в Черкаській області та Служби безпеки України про можливість проведення реєстрації легкового автомобіля марки FORD Ecosport, 2019 року випуску, кузов НОМЕР_1 , на ім`я ОСОБА_1 , а не відмовлено в такій реєстрації. За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, безпідставними та такими, що задоволенню не підлягають, тим більше, що позивачем не надано жодних доказів того, що оскаржуваними діями відповідача були порушені його права, свободи чи інтереси.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам, просить рішення скасувати та прийняти нове рішення про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Апеляційна скарга фактично обґрунтована тим, що позивач внаслідок відмови у проведенні державної реєстрації позбавлений права отримати адміністративну послугу та зареєструвати власний транспортний засіб, позбавлений права на отримання державного реєстраційного номеру, свідоцтва про державну реєстрацію, вільну експлуатацію транспортного засобу і, як наслідок, вільне розпорядження (передача в оренду, користування, іпотеку чи іншим чином). Посадова особа Територіального сервісного центру МВС №7145 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області всупереч абз.23 п.15 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388, збільшила перелік підстав для не проведення державної реєстрації, встановлених станом на 25.01.2023. Жодним нормативно-правовим актом на особу, яка внесена до бази даних «Про осіб, які розшукуються та переховуються від органів досудового розслідування», не покладаються арешти та заборони на вчинення дій щодо належного майна. Не проведення реєстраційних дій у зв`язку із направлення запитів до відповідних органів не передбачено чинним законодавством та є перевищенням повноважень. Також скаржник вважає помилковим висновок суду першої інстанції щодо оскарження позивачем дій в майбутньому.

Відповідач проти задоволення апеляційної скарги заперечує, відповідно до поданого відзиву на апеляційну скаргу просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду без змін як законне та обґрунтоване. Зазначає, що наявність в Єдиному державному реєстрі МВС інформації про розшукувану особу, на яку реєструється автомобіль, виключає можливість проведення будь-яких реєстраційних операцій відносно транспортного засобу без втручання в програмне забезпечення Єдиного державного реєстру МВС. Відповідач вказує також, що на момент звернення особи за довіреністю в порядку п.15 Порядку № 1388 була відсутня норма, яка б забороняла здійснювати реєстраційні операції на особу, яка перебуває у розшуку, однак, заборона здійснення реєстраційних операцій на особу, яка перебуває у розшуку на момент звернення особи за довіреністю була передбачена абз.4 пп.8-1 абз.7 пп.8-2 та абз. 4 п. 9 Порядку № 1388.

Відповідач також звертає увагу суду на те, що факт перебування особи в розшуку є суттєвим обмеженням, який не дозволяє здійснювати будь-які реєстраційні операції на дану особу з підстав блокування в Єдиному державному реєстрі МВС проведення будь-яких реєстраційних операцій з транспортним засобом за наявності в базі даних підсистеми «Гарпун» ІП НПУ України «АРМОР» інформації про розшукувану особу; наявності норми, що забороняє здійснювати реєстраційні операції на особу, яка перебуває в розшуку.

Дана адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до ст.311 Кодексу адміністративного судочинства України в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 25.01.2023 до Територіального сервісного центру МВС №7145 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області звернувся гр. ОСОБА_2 - уповноважений представник за довіреністю ОСОБА_1 , із заявою №1008048574 про проведення державної реєстрації транспортного засобу марки «FORD ECOSPORT», 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ввезеного із-за кордону по посвідченню митниці, на гр. ОСОБА_1 .

До вказаної заяви долучені наступні документи:

нотаріальний акт - довіреність від 04.11.2022, посвідчений нотаріусом Нотаріальної контори Доротою Шуман-Кжич за реєстровим номером № А5167/2022, з перекладом на українську мову;

оригінал сертифікат/технічний паспорт із Сполучених Штатів Америки на легковий автомобіль марки «FORD ECOSPORT», 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ;

посвідчення Державної митної служби України за № НОМЕР_2 від 19.08.2022 про реєстрацію транспортного засобу, Митна декларація за формою МД-2 від 19.08.2022 за № UА205100/2022/007333;

сертифікат відповідності від 02.12.2022, висновок експертного дослідження від 25.01.2023 № 24/7145/271, квитанції про сплату реєстраційних зборів та внеску до Пенсійного фонду України, копії паспорту громадянина України серії НОМЕР_3 та РНОКПП.

Листом Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області від 25.01.2023 №31/23/45-42 повідомлено ОСОБА_2 (представника позивача), що при проведенні реєстрації автомобіля марки «FORD ECOSPORT», 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 проводилась перевірка за Єдиним державним реєстром МВС. При проведенні даних перевірок за критерієм «Особа в розшуку» встановлено, що особа, на яку реєструється автомобіль, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуває в розшуку, примітки: «особа, яка приховується від органів досудового розслідування». В зв`язку з цим, відсутня технічна можливість проведення будь-яких подальших дій по реєстрації транспортних засобів без втручання системного адміністратора Єдиного державного реєстру МВС.

По факту виявлення особи в розшуку адміністратором ТСЦ МВС № 7145 повідомлено Золотоніський районний відділ поліції ГУНП в Черкаській області. На виклик до ТЦ МВС № 7145 прибула слідчо-оперативна група.

Вказаним листом також повідомлено, що Територіальним сервісним центром №7145 РСЦ ГСЦ МВС в Черкаській області (філія ГСЦ МВС) буде надіслано лист до Золотоніського районного відділу поліції ГУНП в Черкаській області щодо роз`яснення про можливість реєстрації автомобіля марки «FORD ECOSPORT», 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , на громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який за результатами перевірки за ЄДР МВС перебуває в розшуку. Після отримання відповіді на даний лист буде повідомлено щодо можливості реєстрації даного транспортного засобу.

Не погодившись з такими діями Головного сервісного центру Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області, 27 січня 2022 року ОСОБА_1 подав скаргу до Головного сервісного центру МВС (вх. ГСЦ МВС від 30.01.2023 №3-230-2023), в якій просив скасувати незаконне рішення посадових осіб сервісного центру та відновити законне право, оскільки відсутні підстави для нездійснення реєстрації транспортного засобу, дій працівників сервісного центру є незаконними.

Листом Головного сервісного центру МВС «Про розгляд скарги» №31/3-230-3295-2023 від 19.02.2023 позивача повідомлено, серед іншого, що при зверненні до сервісних центрів МВС щодо здійснення реєстраційних дій із зазначеним у скарзі транспортним засобом, уповноваженими особами сервісного центру МВС буде проведено виключно визначені пунктом 15 Порядку перевірки та у разі відсутності обмежень здійснено перереєстрацію зазначеного транспортного засобу.

Листом Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС в Черкаській області від 21.02.2023 №31/23-414 ОСОБА_1 повідомлено, зокрема про те, що відповідно до п. 15 Порядку адміністратор ТСЦ №7145 при проведенні реєстрації автомобіля марки «FORD ECOSPORT», 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 здійснив перевірку за Єдиним державним реєстром МВС, під час якої за критерієм «Особа в розшуку» виявив, що особа, на яку реєструється транспортний засіб, знаходиться в розшуку.

В базі даних підсистеми «Гарпун» ІП НПУ України «АРМОР» наявна інформація щодо розшукуваної особи: ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження: с. Скородистик, Чорнобаївського району, Черкаської області, місце прописки та місце проживання: АДРЕСА_1 . Орган, що здійснює розшук: Служба безпеки України, розшукова справа №1592 від 29.07.2022, запобіжний захід не обрано, підстава розшуку: особа ухиляється від органів досудового розслідування, кримінальна справа №62022100110000056 від 07.07.2022, ч.1 ст. 367 КК України (Службова недбалість).

Листом ТСЦ МВС № 7145 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС в Черкаській області від 02.03.2023 № 31/23/45-116еп також повідомлено позивача, що уповноваженими особами сервісного центру МВС буде проведено виключно визначені п. 15 Порядку № 1388 перевірки і у разі відсутності обмежень за результатами перевірок проведено державну реєстрацію транспортного засобу.

За повідомленням відповідача станом на 10.03.2023 до нього відповідь з УСБУ в Черкаській області щодо наявності обмежень на реєстрацію транспортного засобу за розшукуваним громадянином ОСОБА_1 не надходила.

Вважаючи протиправним рішення відповідача щодо не проведення державної реєстрації зазначеного вище транспортного засобу на ім`я позивача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд апеляційної інстанції зазначає таке.

Відповідно до ст.34 Закону України «Про дорожній рух» реєстрація та облік транспортних засобів державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, присвоєнням буквено-числової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформленням і видачею реєстраційних документів та/або їх формуванням в електронному вигляді.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.

Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.

Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.

У разі звернення особи, яка внесена до Єдиного реєстру боржників, для здійснення перереєстрації, зняття з обліку транспортного засобу з метою його відчуження територіальні органи Міністерства внутрішніх справ України зобов`язані відмовити у вчиненні реєстраційної дії, про що не пізніше наступного робочого дня повідомити зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця із зазначенням відомостей про такий транспортний засіб.

Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. У разі наявності обтяжень реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів здійснюється за наявності згоди обтяжувача (обтяжувачів), справжність підпису (підписів) якого (яких) засвідчено нотаріусом.

На транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та закріплюються номерні знаки, які відповідають вимогам стандартів. Закупівля за державні кошти бланків реєстраційних документів та номерних знаків для транспортних засобів здійснюється відповідно до вимог законодавства тими органами, на які покладений обов`язок щодо їх реєстрації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388 затверджений Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів,

Пунктом 3 Порядку № 1388 передбачено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції транспортних засобів установленим вимогам правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів передбачає реєстрацію, накопичення, узагальнення, зберігання і передачу інформації про такі засоби та відомостей про їх власників, які вносяться до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, держателем якого є МВС.

Відповідно до п.6 Порядку №1388 транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в сервісних центрах МВС або через центри надання адміністративних послуг.

За правилами п.8 Порядку № 1388 в редакції на час звернення представника позивача із заявою від 25.01.2023 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух").

Пункт 8-1 Порядку № 1388, на який посилається відповідач, передбачає процедуру продажу транспортного засобу, який зареєстрований за фізичною особою після 1 січня 2013 року, та дохід від продажу якого відповідно до абзацу першого пункту 173.2 статті 173 Податкового кодексу України не підлягає оподаткуванню, за договором купівлі-продажу транспортних засобів, укладеним між фізичними особами в електронній формі засобами електронного кабінету водія або Порталу Дія.

Відповідно до наведеної норми відомості про фізичну особу, яка є власником транспортного засобу, та транспортний засіб, який є предметом договору, перевіряються за відповідними реєстрами та базами даних, визначеними пунктом 15 цього Порядку.

У разі коли за результатами такої перевірки встановлено факт перебування транспортного засобу або фізичної особи в розшуку, наявності відповідних обмежень чи обтяжень договір не укладається.

Відповідно до п. 8-2 Порядку № 1388 функціональні можливості електронного кабінету водія (за технічної можливості) та Порталу Дія дають можливість власникам (крім юридичних осіб) замовити послугу з перереєстрації транспортних засобів.

Перереєстрація транспортних засобів через електронний кабінет водія або засобами Порталу Дія не проводиться, зокрема, в разі, коли: власник та/або транспортний засіб перебувають у розшуку.

Пунктом 9 Порядку № 1388, на який також посилається відповідач, не допускається державна реєстрація транспортних засобів, придбаних з порушенням вимог абзацу другого пункту 8, пунктів 11, 16, абзацу другого пункту 17, пункту 18, абзацу другого пункту 33, пунктів 44, 48, 49 Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 р. № 1200 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 87, ст. 2939).

Відповідно до пункту 15 Порядку № 1388, в редакції на час звернення повноважного представника позивача із заявою від 25.01.2023, державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів (крім випадків, визначених цим пунктом) здійснюються після проведення експертного дослідження працівниками Експертної служби МВС або інших державних спеціалізованих установ, що провадять судово-експертну діяльність, які мають присвоєну в установленому Законом України «Про судову експертизу» порядку кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями (далі - фахівці, які проводять експертне дослідження транспортних засобів та реєстраційних документів).

Установлення відповідності конструкції вимогам правил та нормативів, а також записам у реєстраційних документах, перевірка відповідних документів та/або відомостей за Єдиним державним реєстром транспортних засобів, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним Реєстром атестованих судових експертів, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу, перевірка відомостей про обмеження відчуження за Державним реєстром обтяжень рухомого майна та відомостей про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, а також про задеклароване / зареєстроване місце проживання (перебування) за Єдиним державним демографічним реєстром (крім внутрішньо переміщених осіб, інформація щодо яких підтверджується даними з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб), відомостей про особу за Єдиним реєстром боржників, дійсності довіреності за Єдиним реєстром довіреностей, дійсності сертифіката відповідності за Державним реєстром сертифікатів відповідності транспортних засобів, виданих уповноваженими органами або органами із сертифікації, та реєстром виданих сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання, що формується за повідомленнями уповноважених органів, і сертифікатів відповідності нових транспортних засобів, виданих виробником, документів, що підтверджують правомірність придбання, отримання, а також відомостей щодо митного оформлення транспортних засобів проводиться уповноваженими особами сервісного центру МВС. За результатами таких перевірок на заяві власника робиться відповідний напис, що засвідчується підписом уповноваженої особи сервісного центру МВС із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) і дати.

У разі наявності відомостей про розшук транспортного засобу його реєстрація, перереєстрація (крім випадків, визначених абзацом одинадцятим пункту 40 цього Порядку), зняття з обліку не проводиться. Реєстрація транспортного засобу, щодо якого в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна є відомості про обмеження відчуження, проводиться за наявності письмової згоди обтяжувача (заставодержателя), крім випадків переходу права власності на транспортний засіб у порядку спадкування, правонаступництва або виділення частки в спільному майні.

У разі звернення до сервісного центру МВС щодо транспортного засобу, відомості про власника якого містяться в Єдиному реєстрі боржників, перереєстрація транспортного засобу не проводиться, крім випадків, зазначених у вказаному пункті.

Інструкцією про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженою наказом МВС України від 11.08.2010 №379, встановлений порядок здійснення центрами надання послуг, пов`язаних з використанням автотранспортних засобів (далі - Центри), державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів (далі - ТЗ), оформлення і видачі свідоцтв про реєстрацію ТЗ, тимчасових реєстраційних талонів (далі - реєстраційні документи) та номерних знаків на ТЗ.

Відповідно до п.3.1 Інструкції № 379 реєстрація ТЗ проводиться працівниками Центру відповідно до вимог пунктів 6-32 Порядку № 1388.

Для проведення реєстрації ТЗ посадовими особами Центру приймаються до розгляду письмові заяви власників ТЗ - фізичних або юридичних осіб, зразки яких наведено в додатках 1, 2 до цієї Інструкції. У заявах юридичних осіб обов`язково зазначаються прізвище, ім`я, по батькові (далі - П.І.Б.) особи, якій доручається провести оформлення ТЗ, та зразок її підпису, а на заяві ставляться підпис уповноваженої посадової особи (із зазначенням посади, П.І.Б.) та відбиток печатки юридичної особи.

Заяви можуть подаватися за допомогою каналів електронного зв`язку.

Реєстрація ТЗ здійснюється на підставі заяви власника, документа, що посвідчує його особу, правомірність придбання ТЗ, відповідність конструкції ТЗ встановленим вимогам безпеки дорожнього руху.

При зверненні особи, уповноваженої в установленому порядку власником - фізичною особою ТЗ здійснювати реєстрацію ТЗ, обов`язково подається примірник нотаріально посвідченої довіреності.

Після прийняття заяви посадовою особою Центру проводяться огляд ТЗ, перевірка документів та транспортного засобу за наявними базами даних АІС та в разі прийняття рішення щодо реєстрації після сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов`язкових платежів), а також внесення в установленому порядку платежів за проведення огляду транспортних засобів, державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.

Відповідно до п.3.2 Інструкції № 379 особа власника ТЗ або уповноваженої ним особи встановлюється на підставі паспорта громадянина України або іншого документа, що його замінює, для іноземців або осіб без громадянства - на підставі документів, визначених законодавством України.

Пунктом 3.3 Інструкції № 379 за Єдиним державним реєстром Державтоінспекції, наявними базами даних АІС "Довідка-рахунок", "Митнийдокумент", "Автомобіль", "Документ", "АРМ-РОЗШУК" проводиться перевірка документів, які подаються до Центру для проведення реєстрації ТЗ.

Перевірці підлягають: свідоцтво про реєстрацію ТЗ або технічний паспорт, відповідні документи Держмитслужби, довідка-рахунок, акт приймання - передачі ТЗ, договір купівлі-продажу, біржова угода, інші документи, що підтверджують правомірність придбання ТЗ.

Результати проведеної перевірки відмічаються на заяві і підписуються уповноваженою посадовою особою Центру (із зазначенням П.І.Б., дати та часу проведення перевірки).

Відповідно до п.3.11 Інструкції № 379 після проведення всіх перевірок у заяву (додатки 1 або 2) про реєстрацію ТЗ уповноваженою посадовою особою Центру, яка приймає рішення, вноситься чіткий запис про прийняте щодо реєстрації ТЗ рішення, яке підтверджується підписом із зазначенням П.І.Б. та дати.

Запис про відмову в реєстрації ТЗ із зазначенням мотивованих підстав відмови також вноситься в цю заяву, копія якої повертається власнику ТЗ або його представнику. На прохання заявника складається окрема письмова відповідь про підставу відмови в реєстрації ТЗ, яка підписується уповноваженою посадовою особою та реєструється в установленому порядку.

В спірному випадку, як встановлено судом вище, після прийняття заяви від 25.01.2023 № 1008048574, поданої уповноваженим представником позивача про реєстрацію транспортного засобу - легкового автомобіля марки FORD Ecosport, 2019 року випуску, кузов НОМЕР_1 , на ім`я ОСОБА_1 , посадовою особою ТСЦ 7145 здійснено перевірку за Єдиним державним реєстром МВС, під час якої за критерієм «Особа в розшуку» виявлено, що особа, на яку реєструється транспортний засіб, знаходиться в розшуку. Факт того, що особа (позивач) перебуває у розшуку, відображено у заяві представника позивача від 25.01.2023 № 1008048574 (а.с.95).

В той же час, виходячи із відомостей, що внесені до цієї заяви, та змісту наданої позивачу відповіді листом від 25.01.2023 за №31/23/45-42, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що рішення про відмову в реєстрації означеного вище транспортного засобу відповідачем не прийнято, запис про відмову в реєстрації належного позивачеві транспортного засобу із зазначенням мотивованих підстав в заяву, подану повноважним представником позивача 25.01.2023, не внесений.

Проведення посадовою особою перевірки, в тому числі, за Єдиним державним реєстром МВС за критерієм «Особа в розшуку» не суперечить вимогам пункту 15 Порядку №1388, не виходить за межі повноважень, наданих відповідачу наведеними вище правовими нормами.

Встановлені відповідачем обставини, що особа, на яку реєструється транспортний засіб, знаходиться в розшуку, визначені не як підстави для відмови в реєстрації транспортного засобу на ім`я позивача, а як такі, що потребують відповідного реагування, про що, відповідно, позивач був повідомлений листом Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Черкаській області від 25.01.2023 №31/23/45-42.

При цьому суд апеляційної інстанції звертає увагу, що ані приписи Порядку № 1388, ані інші нормативно-правові акти, що регулюють питання державної реєстрації транспортних засобів, не встановлюють строків розгляду заяви власника транспортного засобу про проведення такої реєстрації, зокрема, не зобов`язують територіальні органи з надання сервісних послуг МВС приймати рішення щодо реєстрації транспортного засобу в день подання власником цього транспортного засобу відповідної заяви.

Виходячи з вищенаведеного, враховуючи, що не проведення державної реєстрації транспортного засобу - легкового автомобіля марки FORD Ecosport, 2019 року випуску, кузов НОМЕР_1 , на ім`я ОСОБА_1 обумовлено не прийняттям посадовою особою Територіального сервісного центру МВС 7145 рішення про відмову в реєстрації транспортного засобу із внесенням про це запису в заяві від 25.01.2023, а у зв`язку з вчиненням дій, спрямованих на усунення перешкод для можливості реєстрації цього транспортного засобу, оскільки ОСОБА_1 перебуває у розшуку, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в частині оскарження визначеного позивачем рішення.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання відповідача провести державну реєстрацію транспортного засобу, а саме: легкового автомобіля марки FORD Ecosport 2019 року випуску, кузов НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 , суд апеляційної інстанції вважає, що ці позовні вимоги також не підлягають задоволенню.

За наведеного вище правового регулювання державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів здійснюються після проведення уповноваженими особами сервісного центру МВС перевірки відповідних документів та/або відомостей, що містяться в державних реєстрах, відповідних базах даних.

Приймаючи до уваги, що в спірному випадку для проведення державної реєстрації належного позивачу транспортного засобу виконано не всі законодавчо визначені умови і прийняття відповідного рішення передбачає право відповідача діяти на власний розсуд, суд апеляційної інстанції вважає, що наведене в сукупності виключає підстави для задоволення позову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії, а саме: зобов`язання відповідача провести державну реєстрацію транспортного засобу, належного позивачу.

Підсумовуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Передбачені ст. 317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2023 року у справі № 160/1481/23 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили відповідно до ст.325 КАС України, може бути оскаржена до касаційного суду у випадках та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяІ.Ю. Добродняк

суддяН.А. Бишевська

суддяЯ.В. Семененко

Дата ухвалення рішення29.03.2024
Оприлюднено03.04.2024
Номер документу118044650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1481/23

Постанова від 29.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 08.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 10.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні