Постанова
від 20.03.2024 по справі 380/14968/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/14968/23 пров. № А/857/21225/23Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді - Мікули О. І.,

суддів- Курильця А. Р., Пліша М. А.,

з участю секретаря судового засідання Єршової Ю. С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові в залі суду апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2023 року у справі №380/14968/23 за адміністративним позовом Приватного підприємства «АВ-Транс-Компані» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

суддя в 1-й інстанції Крутько О. В.,

дата ухвалення рішення 05 жовтня 2023 року,

місце ухвалення рішення м. Львів,

дата складання повного тексту рішення 10 жовтня 2023 року,

в с т а н о в и в:

Позивач Приватне підприємство «АВ-Транс-Компані» звернулося в суд з позовом до відповідача - Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 05 червня 2023 року №12878/13-01-04-08 про застосування до Приватного підприємства «АВ-Транс-Компані» штрафу у сумі 53461,17 грн за затримку реєстрації податкових накладних.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2023 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 05 червня 2023 року №12878/13-01-04-08 про застосування до Приватного підприємства «АВ-Транс-Компані» штрафу у сумі 53461,17 грн.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального і процесуального права та підлягає скасуванню, покликаючись на те, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року. При цьому, порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Законом №2876-ІХ (тобто застосовується до податкових накладних з датою складання не пізніше 15 січня 2023 року включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених п.120 1.1 ст.201 Кодексу. Враховуючи вищенаведене, до спірних правовідносин щодо реєстрації податкових накладних виписаних у грудні 2022 року неможливо застосовувати положення пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, оскільки з акта перевірки вбачається, що строки та штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних застосовано щодо накладних, граничні строки реєстрації яких припадають на січень 2023 року, тобто до дня набрання чинності Законом №2876-ІХ. Натомість, з метою визначення граничних термінів реєстрації податкових накладних та становлення відповідальності у формі накладення штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, що виписані у грудні 2022 року, Головне управління ДПС у Львівській області керувалось нормами ПК України у редакціях, що діяли до моменту набрання законної сили Закону України №2876-ІХ. Враховуючи вищенаведене, на думку апелянта, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про те, що контролюючим органом неправильно визначено розмір штрафних санкцій та те, що останній повинен був керуватись положенням пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України. Відтак Головне управління ДПС у Львівській області вважає, що спірне рішення прийнято контролюючим органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України та Податковим кодексом України. З врахуванням наведеного вище, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким у задоволенні позову відмовити.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначає про те, що на час проведення камеральної перевірки позивача, винесення спірного податкового повідомлення-рішення одночасно діяли дві спеціальні норми ПК України, які визначали по різному можливість застосування до платника податків відповідальності за одні й ті ж порушення вимог Податкового кодексу України, але мали місце під час дії різних обставин (карантин та воєнний стан), при цьому під час дії карантину платник звільняється від відповідальності, а під час дії воєнного стану за такі ж порушення підлягає притягненню до відповідальності. В умовах дії карантинних обмежень та введення воєнного стану, з огляду на діюче станом на час реєстрації податкових накладних законодавство, позивач опинився в ситуації правової невизначеності, хоча свій податковий обов`язок виконав. Відтак, позивач вважає, що відповідач, приймаючи спірне податкове-повідомлення рішення, діяв з порушенням презумпції правомірності рішення платника податків, встановленої в підпункті 4.1.4 пункту 4.1 стаття 4 та пункті 56.21 статті ПК України, який повинен був бути застосований, беручи до уваги наявність правової колізії між спеціальними нормами Податкового кодексу України. Таким чином, вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, який ухвалив законне та обґрунтоване рішення, а тому просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін.

Представник відповідача (апелянта) Марциняк С. В. у судовому засіданні 06 березня 2024 року підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі, вважає висновки суду першої інстанції неправильними та необґрунтованими, покликаючись на висновки Верховного Суду з аналогічних правовідносин. Просив скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Представник позивача Яремко В. П. у судовому засіданні 06 березня 2024 року не погодилася з доводами апеляційної скарги і вважає, що вони не спростовують висновків суду першої інстанції, який ухвалив законне та обґрунтоване рішення, просила залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін.

У судове засідання 20 березня 2024 року учасники справи з невідомих суду причин не з`явилися, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, тому суд вважає можливим проведення розгляду справи у відсутності сторін за наявними у справі матеріалами, та на основі наявних у ній доказів, згідно з ч.4 ст.229 КАС України без фіксування судового засідання технічними засобами.

Заслухавши суддю-доповідача та пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзив на апеляційну скаргу у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Приватне підприємство АВ-ТРАНС-КОМПАНІ зареєстроване як суб`єкт господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань 05 квітня 2011 року.

Позивач у період з грудня 2022 року по лютий 2023 року зареєстрував наступні податкові накладні:

ПН від 16 грудня 2022 року №36 на суму 12,1 грн, зареєстрована у ЄРПН 15 лютого 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №49 на суму 630 грн, зареєстрована у ЄРПН 15 лютого 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №31 на суму 4887,5 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №30 на суму 2157,92 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №26 на суму 3765,6 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №29 на суму 5391,8 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року:

ПН від 16 грудня 2022 року №15 на суму 72580,04 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №40 на суму 7411,31 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №41 на суму 64860 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №481 на суму 32338,2 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №32 на суму 2603 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №28 на суму 450,92 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №45 на суму 3864,84 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №60 на суму 30774 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №24 на суму 7539,15 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №58 на суму 78324,63 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №38 на суму 2965,06 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №25 на суму 8683,2 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №33 на суму 10412 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №59 на суму 16077,35 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №37 на суму 4220 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №23 на суму 17880,8 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №34 на суму 25280,8 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №35 на суму 3196,56 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 16 грудня 2022 року №27 на суму 3015,54 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 18 грудня 2022 року №13 на суму 7740,00 грн, зареєстрована у ЄРПН 25 січня 2023 року;

ПН від 19 грудня 2022 року №14 на суму 12187,8 грн, зареєстрована у ЄРПН 25 січня 2023 року;

ПН від 25 грудня 2022 року №201 на суму 1841,88 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 28 грудня 2022 року №15 на суму 317500,00 грн, зареєстрована у ЄРПН 25 січня 2023 року;

ПН від 29 грудня 2022 року №14 на суму 4375160,58 грн, зареєстрована у ЄРПН 20 січня 2023 року;

ПН від 29 грудня 2022 року №12 на суму 851011,99 грн, зареєстрована у ЄРПН 20 січня 2023 року;

ПН від 29 грудня 2022 року №13 на суму 847320 грн, зареєстрована у ЄРПН 20 січня 2023 року;

ПН від 30 грудня 2022 року №22 на суму 3814,29 грн, зареєстрована у ЄРПН 30 січня 2023 року;

ПН від 03 лютого 2023 року №2001 на суму 98,79 грн, зареєстрована у ЄРПН 06 березня 2023 року.

ГУ ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку Приватного підприємства АВ-ТРАНС-КОМПАНІ з питань своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).

За результатами перевірки контролюючим органом складено акт від 12 травня 2023 року №12911/13-01-04-08-15/37591946.

Камеральною перевіркою встановлено, що платником порушено граничні терміни реєстрації вищенаведених податкових накладних в ЄРПН (у додатку 1 до Акту наведені податкові накладні, зареєстровані у ЄРПН із затримкою у 1,5,10,15,31 календарних днів), чим порушено п.201.10 ст.201, п.89 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.

Крім того, за результатами перевірки ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 05 червня 2023 року №12878/13-01-04-08, яким до Приватного підприємства АВ-ТРАНС-КОМПАНІ відповідно до ст.120-1, п.90 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН застосовано штраф в сумі 53461,17 грн.

Згідно з розрахунком штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) ПП АВ-ТРАНС-КОМПАНІ штраф застосовано у зв`язку з порушенням термінів щодо реєстрації наступних податкових накладних:

ПН №36 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 15 лютого 2023 (31 день затримки) - 30% штрафу від суми ПДВ 2,42 грн, що становить 0,73 грн;

ПН №49 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 15 лютого 2023 (31 день затримки) - 30% штрафу від суми ПДВ 126 грн, що становить 37,80 грн;

ПН №31 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 977,5 грн, що становить 97,75 грн;

ПН №30 від 16 грудня 2022 року дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 431,58 грн, що становить 43,16 грн;

ПН №26 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 753,12 грн, що становить 75,31 грн;

ПН №29 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1078,36 грн, що становить 107,84 грн;

ПН №15 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 14516,01 грн, що становить 1451,60 грн;

ПН №40 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1482,26 грн, що становить 148,23 грн;

ПН №41 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 12972,00 грн, що становить 1297,20 грн;

ПН №481 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 6467,64 грн, що становить 646,76 грн;

ПН №32 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 520,6 грн, що становить 52,06 грн;

ПН №28 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 90,18 грн, що становить 9,02 грн;

ПН №45 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 772,97 грн, що становить 77,30 грн;

ПН №60 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 6154,8 грн, що становить 615,48 грн;

ПН №24 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1507,83 грн, що становить 150,78 грн;

ПН №58 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 15664,93 грн, що становить 1566,49 грн;

ПН №38 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 593,01 грн, що становить 59,30 грн;

ПН №25 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 1736,64 грн, що становить 173,66 грн;

ПН №33 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 2082,4 грн, що становить 208,24 грн;

ПН №59 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 3215,47 грн, що становить 321,55 грн;

ПН №37 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 844 грн, що становить 84,40 грн;

ПН №23 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки), 10% штрафу від суми ПДВ 3576,16 грн, що становить 357,62 грн;

ПН №34 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки)- 10% штрафу від суми ПДВ 5056,16 грн, що становить 505,62 грн;

ПН №35 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 639,31 грн, що становить 63,93 грн;

ПН №27 від 16 грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) -10% штрафу від суми ПДВ 977,5 грн, що становить 60,31 грн;

ПН №13 від 18. грудня 2022 року, дата реєстрації 25 січня 2023 (10 днів затримки) - 10% штрафу від ш ПДВ 1548 грн, що становить 154,8 грн;

ПН №14 від 19. грудня 2022 року, дата реєстрації 25 січня 2023 (10 днів затримки) - 10% штрафу від и ПДВ 2437,56 грн, що становить 243,76 грн;

ПН №201 від 25. грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафу від а ПДВ 368,38 грн, що становить 36,84грн;

ПН №15 від 28. грудня 2022 року, дата реєстрації 20 січня 2023 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 22225 грн, що становить 2222,5 грн;

ПН №14 від 29. грудня 2022 року, дата реєстрації 20 січня 2023 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 306261,24 грн, що становить 30624.12 грн;

ПН №12 від 29. грудня 2022 року, дата реєстрації 20 січня 2023 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 59570,84 грн, що становить 5957,08 грн;

ПН №13 від 29. грудня 2022 року, дата реєстрації 20 січня 2023 (5 днів затримки) - 10% штрафу від суми ПДВ 59312.4 грн, що становить 5931,24 грн;

ПН №22 від 30. грудня 2022 року, дата реєстрації 30 січня 2023 (15 днів затримки) - 10% штрафе від суми ПДВ 762,86 грн, що становить 76,29 грн.

ПН №2001 від 03 лютого 2023, дата реєстрації 06 березня 2023 року (1 день затримки) - 2% штрафу від суми ПДВ 19,76 грн, що становить 0,40 грн.

Позивач не погодився вказаним рішенням та звернувся з цим позовом у суд.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем розрахована згідно з положеннями пункту 120-1.1 статті 120 ПК України, разом з тим, виходячи з приписів п.11 підрозділу 10 розділу ХІХ "Перехідні положення" ПК України, відповідач при визначенні розміру штрафу повинен був керуватися саме нормами Закону №2876-ІХ. Оскільки помилкове нарахування сум податкового зобов`язання відбулось у зв`язку з порушенням нормативних актів як платником, так і контролюючим органом, тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення не може бути скасовано у частині. Для того, щоб визначити суму зобов`язання за порушення термінів реєстрації податкових накладних відповідно до п.90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України необхідно застосувати такий штраф у зазначеному у цій статті розмірі, що не належить до повноважень адміністративного суду, тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення належить скасувати повністю.

Даючи правову оцінку таким висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.

Ч.2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до п.201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

За змістом абз.1 п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

При цьому, згідно із абз.4 цього ж п.201.10 ст.201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до абз.14 п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

З урахуванням викладеного в період існування спірних правовідносин ПК України передбачений обов`язок платників податку на додану вартість забезпечити своєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Аналіз наведеної норми ПК України дає підстави для висновку про те, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.

18 березня 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533- IX (далі - Закон № 533- IX).

У зв`язку із набранням чинності Закону №533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 52-1 такого змісту:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у відповідний період.

Необхідно зазначити, що карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року.

Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Разом з тим, до завершення карантину Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року №2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX).

Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Зокрема, підпунктами 69.1, 69.9 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Законом № 2142-IX від 24 березня 2022 року внесено зміни у підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, а саме слова «трьох місяців» замінено словами «шести місяців».

У подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX).

У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:

«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Таким чином, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

З наведеного вище можна дійти висновку про те, що з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Законом № 2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

З 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений підпунктом 69.1-1.

Згідно з новими положеннями цього підпункту платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин колегія суддів зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме: з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період, у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

У той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) встановлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

У період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.

Щодо покликань на застосування розміру штрафних санкцій, передбачених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, то колегія суддів зазначає наступне.

Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Згідно з пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у виді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

Таким чином, з наведеного вище можна дійти висновку про те, що зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Як вбачається з матеріалів справи, в межах спірних правовідносин 33 податкових накладних позивач склав у період з 16 грудня 2022 року по 30 грудня 2022 року, а зареєстрував в ЄРПН у період з 20 січня 2023 року по 15 лютого 2023 року з порушенням строку, визначеного пунктом 201.1 статті 201 ПК України, тому колегія суддів вважає, що відповідач правомірно застосував до позивача штрафні (фінансові) санкції на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, а також враховуючи, що одну ПН за 03 лютого 2023 року зареєстрував 06 березня 2023 року, тому за встановлених обставин відповідач правильно застосував до останньої штрафну (фінансову) санкцію на підставі пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.

Аналогічна правова позиція у спірних правовідносинах викладена у постановах Верховного Суду у справі №280/4484/23 від 30 січня 2024 року, № 160/13661/23 від 12 березня 2024 року, № 120/6331/23 від 13 березня 2024 року.

Таким чином, аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи та встановлені фактичні обставини справи у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку про те, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 05 червня 2023 року №12878/13-01-04-08 в частині визначення штрафних санкцій у розмірі 53461,17 грн за затримку реєстрації податкових накладних прийнято відповідно до положень ПК України та є правомірним, а тому підстави для визнання його протиправним і скасування відсутні, у зв`язку з чим у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.

Доводи апеляційної скарги колегія суддів вважає підставними і такими, що спростовують висновки суду першої інстанції з наведених вище мотивів.

Колегія суддів також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів апелянта), сформовану у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torijav. Spain) № 303-A, пункт 29).

Також згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості в межах відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

Відповідно до ч.2 ст.6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

З врахуванням усіх вищенаведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції прийняв рішення з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв`язку з чим відповідно до вимог ст.317 КАС України рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нового судового рішення.

Керуючись ст.229, 242, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області задовольнити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2023 року у справі №380/14968/23 скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства «АВ-Транс-Компані» відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку лише у випадках, передбачених ст.328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя О. І. Мікула судді А. Р. Курилець М. А. Пліш Повне судове рішення складено 01 квітня 2024 року.

Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено03.04.2024
Номер документу118046796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/14968/23

Постанова від 20.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 05.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні