Постанова
від 01.04.2024 по справі 420/22732/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 квітня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/22732/23

Головуючий першої інстанції Радчук А.А.

Час та місце ухвалення судового рішення « 13:00», м. Одеса

Повний текст судового рішення складений 10.11.2023р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Єщенка О.В., Яковлєва О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2023 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ферко» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

31.08.2023р. товариство з обмеженою відповідальністю (надалі ТОВ) «Ферко» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 03.08.2023р. №19127/15-32-07-07-23 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності на суму 3718588,23грн.

Позов обґрунтований тим, що покупець Black Sea Commodities Ltd, ОАЕ, в порушення умов контракту та вимог чинного законодавства, за поставлений позивачем товар розрахунків вчасно не здійснив. Однак, наявні обставини, які унеможливили виконання зобов`язань, передбачених умовами вищезазначеного контракту, а саме форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), - довготривалі страйки працівників компанії покупця.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 31.10.2023р. позов задоволений, оскільки позивачем порушено строки здійснення розрахунків по контракту з покупцем Black Sea Commodities Ltd, ОАЕ за наявні форс-мажорних обставин, - страйки працівників компанії покупця.

Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на неповне з`ясування судом першої інстанції при вирішені справи обставин справи та порушення норм матеріального, процесуального права, просить рішення суду скасувати і ухвалити нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Апелянт зазначає, що при проведенні перевірки, у відведений податковою позивачу час, товариством перевіряючим не надавались будь-які документи, докази, на підтвердження поважних причин пропущення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності з покупцем Black Sea Commodities Ltd, ОАЕ.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Ферко» зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 31681342, основний вид господарської діяльності - 38.32 Відновлення відсортованих відходів.

На підставі направлення від 16.06.2023 № 8658/15-32-07-07-16, виданого Головним управлінням ДПС в Одеській області головним державним інспектором відділу перевірок фінансових операцій управління податкового аудиту Головного управління ДПС в Одеській області, відповідно до п.п.19.1.4 п.19.1 ст.191, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п. « 6» п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) та податкової інформації НБУ, на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 15.06.2023 № 4448-п, проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Ферко», з питань дотримання вимог валютного законодавства при здійсненні операцій за зовнішньоекономічними контрактами від 02.03.2021 № С 0203/2021- F/1, від 05.08.2021 № В0508/2021-F/1, від 09.08.2021 № 0908/2021-F/, від 06.05.2022 № SFM-0605-22, за період діяльності з 02.03.2021 по дату закінчення документальної позапланової виїзної перевірки відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки.

За результатами перевірки складено акт №18233/15-32-07-07-18 від 05.07.2023 року «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Ферко», з питань дотримання вимог валютного законодавства ТОВ «Ферко» пунктів 1, 2 статті 13 Закону України від 21 червня 2018 №2473-ІІІ «Про валюту і валютні операції», з урахуванням пункту 21 розділу 11 Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 №5, п. 14 прим. 2 Постанови Правління Національного банку України від 24.02.2022 №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану», яким встановлено недотримання законодавчо встановленого строку розрахунків:

несвоєчасне отримання валютної виручки на поточний рахунок ТОВ «Ферко» по експортним контрактам в загальній сумі 74 385,0 євро, 220 672,0 дол. США. в т.ч.:

контракт від 06.05.2022 № SFM-0605-22, SUNOLTA OU, Естонія 74385 євро,

контракт від 02.03.2021 № С 0203/2021- F/1, Black Sea Commodities LTD. OAE - 220672 дол. США.

На підставі акта перевірки №18233/15-32-07-07-18 від 05.07.2023 року прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.08.2023р. №19127/15-32-07-07-23 про застосування до ТОВ «Ферко» пені у розмірі 3840757,65грн.

Згідно розрахунку пені за порушення строків розрахунків по зовнішньоекономічних операціях пеня за порушення граничних строків складає:

по контракту від 06.05.2022 №SFM-0605-22, SUNOLTA OU, Естонія 122169,42грн.,

по контракту від 02.03.2021 №С 0203/2021 - F/1, Black Sea Commodities LTD. OAE 3718588,23грн.

Позивач, не погоджуючись з нарахуванням пені за порушення строків розрахунків по взаємовідносинам з Black Sea Commodities LTD, OAE, вважаючи протиправним податкове повідомлення-рішення в частині 3718588,23грн., звернувся до суду з даним позовом.

Перевіривши матеріали справи, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті при проведенні суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності експортно-імпортних операцій врегульовано Законом України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994р. № 185/94-ВР (надалі Закон №185/94, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ст. 1 Закону №185/94 виручка резидентів у іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг.

Згідно ст. 2 Закону №185/94 імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Судом встановлено, що ТОВ «Ферко» (продавець) укладений контракт з Black Sea Commodities Limited, OAE (покупець) від 02.03.2021 №С0203/2021-F/1 (надалі - Контракт), предметом якого встановлено, що продавець продає, а покупець приймає і сплачує кукурудзу 3 класу врожаю 2020 року у кількості 1000,000 тонн+/-10%. Ціна однієї тони товару 240 доларів США. Загальна вартість Товару - 240000,00 доларів США +/-10% (п.п.4.1,4,2 Контракту).

Покупцем здійснюється 100% оплата вартості відвантаженого товару протягом 360 календарних днів після видання відповідної ВМД.

Розділом 8 Контракту встановлено, що сторони не несуть відповідальності за невиконання своїх договірних зобов`язань в цілому або частково, якщо таке невиконання є наслідком форс-мажорних обставин. Форс-мажорні обставини означають обставини, викликані з причини надзвичайного характеру, які не можуть бути передбачені та відвернені Сторонами (пожежа, повінь, землетрус, льодова обстановка або інші природні явища, а також війни, блокади, страйки, будь-які інші стихійні лиха, якщо такі обставини не дозволяють виконання договірних зобов`язань). Належним підтвердженням форс-мажорних обставин є свідоцтво про форс-мажорні обставини, довідка, висновок або будь-який інший документ торгово-промислової палати або іншого компетентного органу країни сторін, або іншої країни.

На виконання умов контракту від 02.03.2021 №С 0203/2021- F/1, у перевіряємому періоді ТОВ «Ферко» відвантажено товар нерезиденту на суму 246672 дол. США (6846726,70грн.) по МД (ЕК-10 AA) № UA500040/2021/002841 від 05.03.2021 (товар зернові культури), граничний термін надходження валютної виручки 04.03.2022 року.

Однак покупець - Black Sea Commodities Ltd, OAE, в порушення умов контракту та вимог чинного законодавства, за поставлений товар вчасно розрахунків не здійснив.

На виконання умов контракту покупець сплатив 240172 доларів США. На суму 26000 доларів США проведений залік зустрічних вимог.

Валютні кошти за експортований товар по контракту від 02.03.2021 року в загальній сумі 240172 дол. США надійшли з порушенням термінів розрахунків 220672 дол. США (7703 981,09грн.): 24.06.2022 на поточний валютний рахунок ПАТ «МТБ БАНК» в сумі 50000 дол. США (1462745грн.); 08.08.2022 на поточний валютний рахунок ПАТ «МТБ БАНК», в сумі 26040 дол. США (952 246,34 грн.); 09.09.2022 на поточний валютний рахунок в ПАТ «МТБ БАНК» в сумі 25200 дол. США (921 528.72 грн.); 12.10.2022 на поточний валютний рахунок в ПАТ «МТБ БАНК», в сумі 31620 дол. США (1156 299,13грн.); 27.10.2022 на поточний валютний рахунок в АБ «Південний», в сумі 87812 дол. США (3 211,161,9 грн.); 30.11.2022 - на поточний валютний рахунок в ПАТ «МТБ БАНК», в сумі 19500 дол. США (713 087,70 грн.) (передплата, кредиторська заборгованість).

Таким чином, в частині дотримання законодавчо встановленого строку розрахунків по експортному контракту від 02.03.2021 № С 0203/2021- F/1, укладеному з Black Sea Commodities LTD, ОАЕ встановлене несвоєчасне отримання валютної виручки на поточний рахунок ТОВ «ФЕРКО» в загальній сумі 220672 дол. США (7703981,09грн.), в т.ч. відносно заборгованості: 220672 дол. США - 112 календарних днів (з 05.03.2022 по 24.06.2022), 170672 дол. США - 45 календарних днів (з 25.06.2022 по 08.08.2022), 144632 дол. США - 32 календарних дня (з 09.08.2022 по 09.09.2022), 119432 дол. США - 33 календарних дня (з 10.09.2022 по 12.10.2022), 87812 дол. США - 16 календарних днів (з 13.10.2022 по 28.10.2022).

Частиною 6 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» №2473 визначено, що у разі якщо виконання договору, передбаченого частинами другою або третьою цієї статті, зупиняється у зв`язку з виникненням форс-мажорних обставин, перебіг строку розрахунків, установленого згідно з частиною першою цієї статті, та нарахування пені відповідно до частини п`ятої цієї статті зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин.

Підтвердженням виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин є відповідна довідка уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту).

Позивач на підтвердження наявності підстав застосування частини шостої статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» надав до суду: повідомлення компанії Black Sea Commodities Ltd, OAE: від 07.03.2022 року, від 10.08.2022, від 31.03.2022, від 30.09.2022, з яких вбачається, що неможливість вчасного здійснення розрахунків покупця є наслідком форс-мажорних обставини, а саме: з 28 лютого 2022 року у компанії було оголошено безстроковий страйк робітників на підприємстві покупця. Причиною страйку стали економічні вимоги з боку робітників до керівництва компанії щодо поліпшення існуючих умов праці та підвищення заробітної плати (колективний лист-вимога від 14.02.2022 та 17.08.2022);

Висновок Торгово-промислової палати України №2492/1.2 від 28.08.2023 року щодо унеможливлення виконання обов`язку резидента України із завершення розрахунків за операціями з експорту не пізніше 365 календарних днів з моменту відвантаження товару за контрактом №С0203/2021-F/1 від 02.03.2021, спричиненого впливом дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили):

Унеможливлення виконання обов`язку резидента України із завершення розрахунків за операціями з експорту в граничні строки 365 календарних днів з дня оформлення вантажно-митної декларації №UA500040/2021/002841 від 05.03.2021 у сумі 220672 доларів США в період з 05.03.2022 по 28.10.2022 за контрактом № С 0203/2021-F/1, укладеним 02 березня 2021 року (зі змінами, внесеними додатковою угодою № 1/А від 02.03.2021) між ТОВ «Ферко» та Black Sea Commodities Limited (ВSC)/Об`єднані Арабські Емірати/, спричинено дією форс-мажорних обставин, а саме: оголошеним безстроковим страйком працівників Black Sea Commodities Limited (BSC)/Об`єднані Арабські Емірати/, який розпочався 28 лютого 2022 року, з метою поліпшення існуючих умов праці та підвищення заробітної плати (колективний лист-вимога від 14.02.2022 та 17.08.2022).

Встановлені форс-мажорні обставини є підставою для звільнення від відповідальності сторони за умовами контракту №С 0203/2021-F/1, укладеного 02 березня 2021 року (зі змінами, внесеними додатковою угодою №1/А від 02.03.2021) між ТОВ «Ферко» та Black Sea Commodities Limited (ВSС)/Об`єднані Арабські Емірати, а саме: Black Sea Соmmodities Limited (BSC)/Об`єднані Арабські Емірати/ згідно пункту 8.1 (за повне або часткове невиконання своїх обов`язків, якщо таке невиконання є наслідком обставин форс-мажору), окрім того за законодавством України (частина шоста стаття 13 Закону України «Про валюту та валютні операції») на період дії форс-мажорних обставин зупиняється перебіг строків розрахунків за операціями з експорту товарів, тому, оскільки ними як наслідок спричинено водночас і невиконання обов`язку резидента України із завершення розрахунків за операціями з експорту в граничні строки 365 календарних днів з дня оформлення вантажно-митної декларації №UA500040/2021/002841 від 05.03.2021, які обмежуються терміном - 04 березня 2022 року, у сумі 220672 доларів США в період з 05.03.2022 по 28.10.2022, наявні правові підстави для звільнення від відповідальності й резидента України, а саме: ТОВ «Ферко».

Так, згідно з ч.4 ст.14 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України, зокрема, засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а також торговельні та портові звичаї, прийняті в Україні, за зверненнями суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб;

Відповідно до ч.2 ст.14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії спільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове залучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, елегія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Єдиний порядок засвідчення форс-мажорних обставин (обставини непереборної сили) в системі ТПП України встановлено Регламентом засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), затвердженим Рішення президії ТПП України 15.07.2014 №40(3) (далі Регламент).

Згідно пп.3.1.1. п.3.1. Регламенту форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (Force Majeure) - це надзвичайні та невідворотні обставини, які об`єктивно впливають на виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків за законодавчими і іншими нормативними актами, дію яких неможливо було передбачити та дія яких унеможливлює їх виконання протягом певного періоду часу.

Дія таких обставин може бути викликана: винятковими погодними умовами і стихійним лихом (Acts of God) (епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо);

непередбаченими обставинами, що відбуваються незалежно від волі і бажання заявника (загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи, але не обмежуючись, ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго), дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дія суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, обмеження комендантської години, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту тощо);

умовами, регламентованими відповідними рішеннями та актами державних органів влади, закриттям морських проток, ембарго, забороною (обмеження) експорту/імпорту тощо.

Вищезазначений перелік обставин не є вичерпним.

Пунктом 3.3. Регламенту встановлено, що сертифікат (в певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (далі - сертифікат) - документ встановленої ТПП України форми, який засвідчує настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та цим Регламентом.

У відповідності до п.6.1. та п.6.2. Регламенту підставою для засвідчення форс-мажорних обставин є наявність однієї або більше форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), перелічених у ст. 3.1 Регламенту, визначених як непереборний вплив на виконання відповідного зобов`язання таким чином, що унеможливлює його виконання у термін, що настав (наявність причинно-наслідкового зв`язку між обставиною та неможливістю виконання зобов`язання в термін, передбачений відповідно законодавством, відомчими нормативними актами, договором, контрактом, угодою, типовим договором тощо).

Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за заявою зацікавленої особи по кожному окремому договору, контракту, угоді тощо, а також по податкових та інших зобов`язаннях/обов`язках, виконання яких настало згідно з законодавчим чи іншим нормативним актом або може настати найближчим часом і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин.

За результатами розгляду документів ТПП України/регіональна ТПП видає сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (п.6.11. Регламенту).

Отже, підставою для зупинення строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів є наявність форс-мажорних обставин. Такі форс-мажорні обставини засвідчуються відповідним сертифікатом (висновком), виданим ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою.

Позивачем надано до суду висновок Торгово-промислової палати України №2492/1.2 від 28.08.2023 року, яким підтверджено дію форс-мажорних обставин (за Контрактом №С0203/2021-F/1 від 02.03.2021).

Таким чином, як вірно встановлено судом першої інстанції, строки розрахунків по операціям за контрактом №С0203/2021-F/1 від 02.03.2021 зупинялись у зв`язку із настанням форс-мажорних обставин.

При цьому, положення Кодексу адміністративного судочинства України зобов`язують суд вжити заходів, необхідних для з`ясування всіх обставин у справі, запропонувати сторонам подати докази на підтвердження своєї правової позиції, у разі необхідності витребувати докази з власної ініціативи, всебічно, повно та об`єктивно оцінити наявні у справі докази тощо.

Суд не може обмежити право платника довести в судовому процесі обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, поданням виключно тих доказів, що надавались ним під час проведення податкової перевірки.

Право надавати заперечення щодо висновків контролюючого органу та долучати до матеріалів справи докази на підтвердження таких заперечень надається платнику як на усіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких допускається подання учасником процесу нових доказів.

Крім того, суд не може обмежити право платника довести у судовому процесі обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, поданням виключно тих доказів, що надавались ним під час проведення податкової перевірки. Право надавати заперечення щодо висновків органу державної фіскальної служби та долучати до матеріалів справи докази на підтвердження таких заперечень надається платнику як на усіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких допускається подання учасником процесу нових доказів.

Разом з тим, норми податкового законодавства не обмежують період подання платником податків необхідних документів лише часом проведення податкової перевірки, оскільки платник податків може довести у судовому процесі обставини, на яких ґрунтуються його вимоги. Право надавати заперечення щодо висновків податкового органу та долучити до матеріалів справи докази на підтвердження таких заперечень надається платнику як на усіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких допускається подання учасником процесу нових доказів. В іншому випадку, обмеження судом предмету дослідження призвело би до неповноти дослідження та порушення справедливого балансу.

Відтак, враховуючи наданий позивачем до суду висновок ТПП, суд першої інстанції обґрунтовано вважав, що позивачем порушено строки здійснення розрахунків по контракту з Black Sea Commodities LTD. OAE з обставин непереборної сили (форс-мажорні обставини), а отже винесене Головним управління ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 03.08.2023 № 19127/15-32-07-07-23 в частині застосування пені у сумі 3718588,23грн. є протиправним.

На підставі викладеного, оскільки судом першої інстанції при вирішенні справи правильно з`ясовано обставини справи, що мають значення для справи, вірно застосовано норми матеріального права, рішення суду першої інстанції в порядку ст.316 КАС України підлягає залишенню без змін.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України, якою передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст.139, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2023 року залишити без змін.

Судові витрати за подання апеляційної скарги покласти на Головне управління ДПС в Одеській області.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.

Суддя-доповідач А.В. КрусянСудді О.В. Єщенко О.В. Яковлєв

Дата ухвалення рішення01.04.2024
Оприлюднено04.04.2024
Номер документу118081722
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/22732/23

Постанова від 01.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 13.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Рішення від 10.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Рішення від 31.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні