ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 квітня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/28618/23 пров. № А/857/3771/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючий-суддя Довга О.І.,
суддя Глушко І.В.,
суддя Запотічний І.І.
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 січня 2024 року (головуючий суддя Морська Г.М., м. Львів) у справі №380/28618/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім Крамар ЛТД» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
05.12.2023 позивач звернувся в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просив: визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №50209 від 23.10.2023; визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №55476 від 23.11.2023; зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД Крамар ЛТД» з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
Позов обґрунтовує тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 23.10.2023 р. № 50209, за яким ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» визнано таким, що відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Підставою прийняття рішення вказано: «У зв`язку з виявленням обставин/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності». Разом з тим, 15.11.2023 ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» через електронний кабінет подало до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку та щодо виключення ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Разом із наданням пояснень ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» направило всі необхідні копії документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку. Проте Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №55476 від 23.11.2023, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 15.11.2023 № 1, визнано ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» таким, що відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та встановлено ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку. Підставою прийняття рішення вказано: «п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Стверджує, що спірні рішення є безпідставними та необґрунтованими, а дії контролюючого органу - протиправними та такими, що порушують права позивача, оскільки останнім надані усі підтверджуючі документи щодо провадження господарської діяльності, у тому числі і первинні бухгалтерські документи.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24 січня 2024 року адміністративним позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 50209 від 23.10.2023. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №55476 від 23.11.2023. Зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Крамар ЛТД» з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, покликаючись на порушенням норм матеріального права зазначив, що ТзОВ «ТД КРАММАР ЛТД» на розгляд комісії не надано в повному обсязі первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, акти приймання-передачі товарів; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Також встановлено недостатню чисельність трудових ресурсів, для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства, що відповідає п. 8 критеріїв ризиковості платника, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165. У зв`язку з цим, Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від №55476 від 23.11.2023, №50209 від 23.10.2023 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість ТзОВ «ТД КРАММАР ЛТД» критеріям ризиковості платника податків на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платників податків. Апелянт вважає, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку. Звертає увагу, що позивач не звертався до Головного управління ДПС у Львівській області з документами, поясненнями необхідними для розгляду питання про виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Вважає, що позивач як активний учасник господарської діяльності на певному сегменті ринку, обізнаний з тонкощами роботи на цьому ринку, а відтак має розуміння сутності та тонкощів певних операцій, має усвідомлення не тільки щодо базових документів, які супроводжують певні операції, а й щодо інших документів, які зазвичай супроводжують такого роду операції. Відтак, саме позивач має можливість визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи. Апелянт зазначає, що позивачем не надано доказів, які б спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію в базах ДПС, в зв`язку з чим, оскаржуване рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є законними та обґрунтованими. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити.
26.02.2024 позивачем до суду подано відзив на апеляційну скаргу. Доводи відзиву аналогічні доводам адміністративного позову. Крім того, зазначає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи, а посилання ГУ ДПС у Львівській області в апеляційній скарзі на те, що рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 січня 2024 року у справі № 380/28618/23 не враховує всіх обставин справи та не базується на нормах чинного законодавства, є безпідставними та необґрунтованими. Просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги.
У відповідності до частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС) суд апеляційної інстанції вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, так як апеляційну скаргу подано на рішення суду першої інстанції, що ухвалене в порядку письмового провадження (без повідомлення сторін) за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступні підстави.
Судом встановлені наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ КРАМАР ЛТД» зареєстроване за юридичною/ податковою адресою: 79040, Україна, м. Львів, вул. Данила Апостола, буд. 16, літ. Х-1; код ЄДРПОУ 44676394.
Позивач проводить господарську діяльність за такими видами діяльності: 10.11 виробництво м`яса (основний); 10.12 виробництво м`яса свійської птиці; 10.13 виробництво м`ясних продуктів; 10.85 виробництво готової їжі та страв; 10.89 виробництво інших харчових продуктів; 46.32 оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами; 46.38 оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; 47.11 роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.22 роздрібна торгівля м`ясом і м`ясними продуктами в спеціалізованих магазинах; 47.23 роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах; 47.91 роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 56.10 діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 77.40 лізинг інтелектуальної власності та подібних продуктів, крім творів, захищених авторськими правами.
Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 23.10.2023 № 50209, за яким ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» визнано таким, що відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Підставою прийняття рішення вказано: «У зв`язку з виявленням обставин/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності».
У розділі «Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості» зазначено операції щодо придбання: період здійснення операції - 01.05.2023-01.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0207146000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 324611669, період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0303670000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 41724518, період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0203295500, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44186691, період здійснення операції - 01.08.2023-01.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0303899000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 38560987, та зазначені операції щодо постачання: період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 1604200500, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 39927581, період здійснення операції - 01.08.2023-01.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0303120000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 40464816».
15.11.2023 ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» через електронний кабінет подало до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку та щодо виключення ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, в якому надало наступні пояснення: «Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ Крамар ЛТД» (код ЄДРПОУ 44676394, місцезнаходження: 79040, Львівська обл., м. Львів, вул. Данила Апостола, буд. 16, літ. Х-1) є одним з найбільших імпортерів та тривалий час займається виробництвом та постачанням продуктів харчування на території України. Для здійснення господарської діяльності у сфері постачання виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження Товариство має зареєстровану потужність оператора ринку №a-UA-46-06-12-0-CS; I-CP; II-CP; V-MM, MP, MSM; VIII-PP на яку видано експлуатаційний дозвіл №46-06-12 від 11.08.2022 року, розташовану за адресою: 79040, Україна, м. Львів, вул. Данила Апостола 16, літ. Х-1 (види діяльності: холодильний склад, потужність з розбирання та обвалювання м`яса, потужність з виробництва кускового м`яса, м`ясних напівфабрикатів та механічного обвалювання м`яса, потужність з переробки риби).»
Разом із наданням пояснень ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» направило копії документів про наявність виробничих потужностей та персоналу, а також на підтвердження здійснення господарських операцій, зазначених у рішенні.
Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №55476 від 23.11.2023, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 15.11.2023 № 1, визнано ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» таким, що відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та встановлено ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку. Підставою прийняття рішення вказано: «п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку».
У розділі «Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості» зазначені операції щодо придбання: період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0303670000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 41724518, період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0203295500, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44186691; операції щодо постачання: період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 1604200500, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 39927581, період здійснення операції - 01.08.2023-01.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0303120000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 40464816».
Не погодившись із цими рішеннями, позивач звернувся в суд першої інстанції з позовом.
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів ті обставини, на яких ґрунтуються його заперечення.
Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком з огляду на наступне.
Згідно із положеннями частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Згідно з п. 61.1 ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 61.2 ст. 61 ПК України податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 62.1 ст. 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статі 39 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (Порядок №1165).
Відповідно до п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено. При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном. Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття. У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність. У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що: виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку; відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку. Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Критерії ризиковості платника податку наведені у додатку 1 до Порядку №1165, що є вичерпним переліком.
Зокрема, п. 8 вказаного Додатку передбачено одним із критеріїв: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів. Крім того, у формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме, інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Аналізуючи оскаржуване рішення від 23.11.2023, прийнятого податковим органом після дослідження документів, поданих платником податків разом із поясненнями, колегія суддів зазначає, що таке рішення прийнято Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за критерієм, передбаченим п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. При цьому, податковим органом вказано на підставу: «… 11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатньості) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 12 постачання товарів (послуг) платнику, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 придбання товарів (послуг) платнику, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. У розділі «Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості» зазначені операції щодо придбання: період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0303670000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 41724518; період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0203295500, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44186691; операції щодо постачання: період здійснення операції - 01.06.2023-01.09.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 1604200500, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 39927581; період здійснення операції - 01.08.2023-01.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 0303120000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 40464816. У розділі «Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку» зазначено: Платником податку не надано інформацію та копії документів, що спростовують здійснення фінансово-господарських операцій з ризиковим контрагентом, шляхом визначення податкового зобов`язання з ПДВ за основною ставкою, згідно п. 198.5 ст. 198 ПКУ, а також платником не зменшено податковий кредит по податку на додану вартість по операціях, здійснених з ризиковими контрагентами; складські документи (інвентаризаційні описи); первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг.
Колегія суддів не погоджується із таким висновком податкового органу та зазначає наступне.
Між ТОВ «ЛЕОПОЛІС-МАРКЕТ» (код ЄДРПОУ 41724518) (Продавець) та ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» (Покупець) був укладений договір № 209/2022 купівлі-продажу товарів від 01.08.2022, відповідно до пункту 1.1. якого, в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти у свою власність та оплатити Товар в кількостях та за ціною (вартістю), що наводяться у видаткових накладних, які підписуються та скріплюються печатками обох Сторін та є невід`ємною частиною цього Договору.
Відповідно до умов Договору, в період з 01.06.2023 по 01.09.2023 р. ТОВ «ЛЕОПОЛІС-МАРКЕТ» здійснив продаж товарів ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД», а саме: 01.06.2023 р. на суму 1 548 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 258 000 грн. 00 коп. та на суму 774 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 129 000 грн. 00 коп.; 02.06.2023 р. на суму 1 161 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 193 500 грн. 00 коп. та на суму 774 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 129 000 грн. 00 коп.; 05.06.2023 р. на суму 1 548 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 258 000 грн. 00 коп. та на суму 1 161 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 193 500 грн. 00 коп.; 06.06.2023 р. на суму 774 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 129 000 грн. 00 коп.; 07.06.2023 р. на суму 75 503 грн. 70 коп., у тому числі ПДВ у сумі 12 583 грн. 95 коп.
При здійсненні вказаних операцій ТОВ «ЛЕОПОЛІС-МАРКЕТ» було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі податкових накладних такі податкові накладні: № 429 від 01.06.2023 р., № 431 від 01.06.2023 р., № 433 від 02.06.2023 р., № 436 від 02.06.2023 р., № 437 від 05.06.2023 р., № 440 від 05.06.2023 р., № 441 від 06.06.2023 р., № 447 від 07.06.2023 р.
Копії документів, що підтверджують здійснення фінансово-господарських операції між ТОВ «ЛЕОПОЛІС-МАРКЕТ» (Продавець) та ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» (Покупець) подані до податкового органу разом із поясненнями.
Між ПОГ «ЛЬВІВПРОДУКТ» (код ЄДРПОУ 44186691) (Продавець) та ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» (Покупець) був укладений договір № б/н купівлі-продажу товарів від 03.06.2023, відповідно до пункту 1.1. якого, в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти у свою власність та оплатити Товар в кількостях та за ціною (вартістю), що наводяться у видаткових накладних, які підписуються та скріплюються печатками обох Сторін та є невід`ємною частиною цього Договору.
Відповідно до умов Договору, в період з 01.06.2023 по 01.09.2023 р. ПОГ «ЛЬВІВПРОДУКТ» здійснив продаж товарів ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД», а саме: 26.06.2023 р. на суму 123 180 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 20 530 грн. 00 коп. та на суму 114 060 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 19 010 грн. 00 коп.; 10.07.2023 р. на суму 114 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 19 000 грн. 00 коп.; 28.07.2023 р. на суму 228 000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 38 000 грн. 00 коп.; 10.08.2023 р. на суму 181 260 грн.00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 30 210 грн. 00 коп.
При здійсненні вказаних операцій ПОГ «ЛЬВІВПРОДУКТ» було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі податкових накладних такі податкові накладні: № 10 від 26.06.2023, № 11 від 26.06.2023, № 25 від 10.07.2023, № 26 від 28.07.2023 р., № 40 від 10.08.2023 р. Копії документів, що підтверджують здійснення фінансово-господарських операції між ПОГ «ЛЬВІВПРОДУКТ» (Продавець) та ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» були надані до податкового органу.
Між ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» (Постачальник) та ТОВ «АТОМСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39927581) (Покупець) укладено договір поставки № 27/09-1 від 27.09.2022 р. В пункті 1.1. цього договору зазначено, що Постачальник зобов`язується протягом усього терміну дії даного Договору поставляти та передавати у власність Покупця визначений у розділі 2 Товар, а Покупець зобов`язується приймати та оплачувати на умовах даного договору.
На виконання умов Договору, в період з 01.06.2023 по 01.09.2023 р. позивач здійснив поставку товарів ТОВ «АТОМСЕРВІС», а саме: 29.06.2023 р. на суму 20 104 грн. 76 коп., у тому числі ПДВ у сумі 3 350 грн. 79 коп. та на суму 104 656грн. 19 коп., у тому числі ПДВ у сумі 17 442грн. 70 коп. 05.07.2023 на суму 140 536 грн. 30 коп., у тому числі ПДВ у сумі 23 422 грн. 72 коп., на суму 115 166 грн. 83 коп., у тому числі ПДВ у сумі 19 194 грн. 47 коп., на суму 83 257 грн. 68 коп., у тому числі ПДВ у сумі 13 876 грн. 28 коп., на суму 333 714 грн. 24 коп., у тому числі ПДВ у сумі 55 619 грн. 04 коп.; 06.07.2023 р. на суму 38 860 грн. 42 коп., у тому числі ПДВ у сумі 6 476 грн. 74 коп., на суму 33 150 грн. 96 коп., у тому числі ПДВ у сумі 5 525 грн. 16 коп., на суму 37 290 грн. 28 коп., у тому числі ПДВ у сумі 6 215 грн. 05 коп., на суму 19 761 грн. 49 коп., у тому числі ПДВ у сумі 3 293 грн. 58 коп., на суму 6 977 грн. 20 коп., у тому числі ПДВ у сумі 1 162 грн. 87 коп., на суму 358 090 грн. 99 коп., у тому числі ПДВ у сумі 59 681 грн. 83 коп., на суму 17 033 грн. 16 коп., у тому числі ПДВ у сумі 2 838 грн. 86 коп., на суму 10 8666 грн. 26 коп., у тому числі ПДВ у сумі 18 111 грн. 04 коп.; 07.07.2023 р. на суму 163 691 грн. 15 коп., у тому числі ПДВ у сумі 27 281 грн. 86 коп., на суму 36 774 грн. 90 коп., у тому числі ПДВ у сумі 6 129 грн. 16 коп., на суму 51 287 грн. 60 коп., у тому числі ПДВ у сумі 8 547 грн. 93 коп., на суму 23 135 грн. 39 коп., у тому числі ПДВ у сумі 3 855 грн. 90 коп., на суму 31 139 грн. 81 коп., у тому числі ПДВ у сумі 5 189 грн. 97 коп.; 12.07.2023 р. на суму 358 915 грн. 06 коп., у тому числі ПДВ у сумі 59 819 грн. 18 коп., на суму 25 540 грн. 91 коп., у тому числі ПДВ у сумі 4 256 грн. 82 коп., на суму 13789 грн. 89 коп., у тому числі ПДВ у сумі 2 298 грн. 32 коп., на суму 57 792 грн. 05 коп., у тому числі ПДВ у сумі 9 632 грн. 00 коп. на суму 120 855 грн. 02 коп., у тому числі ПДВ у сумі 20 142 грн. 50 коп.; 13.07.2023 р. на суму 193 800 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 32 300 грн. 00 коп., на суму 350 498 грн. 33 коп., у тому числі ПДВ у сумі 58 416 грн. 39 коп., на суму 18 118 грн. 70 коп., у тому числі ПДВ у сумі 3 019 грн. 70 коп., на суму 59 212 грн. 68 коп., у тому числі ПДВ у сумі 9 868 грн. 78 коп., на суму 15 544 грн. 13 коп., у тому числі ПДВ у сумі 2 590 грн. 69 коп., на суму 103 425 грн. 31 коп., у тому числі ПДВ у сумі 17 237 грн. 56 коп.; 14.07.2023 р. на суму 38 336 грн. 41 коп., у тому числі ПДВ у сумі 6 389 грн. 41 коп., на суму 27 681 грн. 05 коп., у тому числі ПДВ у сумі 4 613 грн. 51 коп.; 17.07.2023 р. на суму 25 266 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 4 211 грн. 00 коп., на суму 29 494 грн. 91 коп., у тому числі ПДВ у сумі 4 915 грн. 82 коп., на суму 49 443 грн. 48 коп., у тому числі ПДВ у сумі 8 240 грн. 58 коп., на суму 199 907 грн. 08 коп., у тому числі ПДВ у сумі 33 317 грн. 85 коп.; 19.07.2023 р. на суму 14 379 грн. 18 коп., у тому числі ПДВ у сумі 2 396 грн. 53 коп., на суму 28 300 грн. 92 коп., у тому числі ПДВ у сумі 4 716 грн. 82 коп.; 21.07.2023 р. на суму 14 253 грн. 96 коп., у тому числі ПДВ у сумі 2 375 грн. 66 коп., на суму 15 276 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ у сумі 2 546 грн. 00 коп., на суму 70 047 грн. 42 коп., у тому числі ПДВ у сумі 11 674 грн. 42 коп., на суму 70 047 грн. 42 коп., у тому числі ПДВ у сумі 11 674 грн. 42 коп., на суму 25 048 грн. 74 коп., у тому числі ПДВ у сумі 4 174 грн. 79 коп., на суму 12 4023 грн. 98 коп., у тому числі ПДВ у сумі 20 670 грн. 67 коп., на суму 27 404 грн. 28 коп., у тому числі ПДВ у сумі 4 567 грн. 38 коп., на суму 100 573 грн. 80 коп., у тому числі ПДВ у сумі 16 762 грн. 30 коп., на суму 281 245 грн. 01 коп., у тому числі ПДВ у сумі 46 874 грн. 17 коп., на суму 28 057 грн. 34 коп., у тому числі ПДВ у сумі 4 676 грн. 22 коп., на суму 380 589 грн. 36 коп., у тому числі ПДВ у сумі 63 431 грн. 56 коп., на суму 37 168 грн. 96 коп., у тому числі ПДВ у сумі 6 194 грн. 83 коп.; 22.07.2023 р. . на суму 352 746 грн. 44 коп., у тому числі ПДВ у сумі 58 791 грн. 07 коп.; 24.07.2023 р. . на суму 48 181 грн. 24 коп., у тому числі ПДВ у сумі 8 030 грн. 21 коп., на суму 20 586 грн. 14 коп., у тому числі ПДВ у сумі 3 431 грн. 02 коп., на суму 183 324 грн. 61 коп., у тому числі ПДВ у сумі 30 554 грн. 10 коп.
При здійсненні вказаних операцій позивачем було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі податкових накладних такі податкові накладні: № 6730 від 29.06.2023, № 6732 від 29.06.2023, № 7310 від 05.07.2023, № 7317 від 05.07.2023, № 7315 від 05.07.2023, № 7307 від 05.07.2023, № 7318 від 06.07.2023, № 7323 від 06.07.2023, № 7321 від 06.07.2023, № 7331 від 06.07.2023, № 7325 від 06.07.2023, № 7337 від 06.07.2023, № 7338 від 06.07.2023, № 7341 від 06.07.2023№ 7349 від 07.07.2023, № 7354 від 07.07.2023, № 7350 від 07.07.2023, № 7356 від 07.07.2023, № 7355 від 07.07.2023, № 7376 від 12.07.2023, № 7380 від 12.07.2023, № 7371 від 12.07.2023, № 7377 від 12.07.2023, № 7383 від 12.07.2023, № 7390 від 13.07.2023, № 7392 від 13.07.2023, № 7399 від 13.07.2023, № 7403 від 13.07.2023, № 7396 від 13.07.2023, № 7391 від 13.07.2023, № 7411 від 14.07.2023, № 7345 від 14.07.2023, № 7822 від 17.07.2023, № 7831 від 17.07.2023, № 7832 від 17.07.2023, № 7873 від 17.07.2023, № 7876 від 19.07.2023, № 7923 від 19.07.2023, № 7990 від 21.07.2023, № 7953 від 21.07.2023, № 7994 від 21.07.2023, № 7957 від 21.07.2023, № 8069 від 21.07.2023, № 8081 від 21.07.2023, № 8002 від 21.07.2023, № 8070 від 21.07.2023, № 8080 від 21.07.2023, № 8052 від 21.07.2023, № 8079 від 21.07.2023, № 8101 від 22.07.2023, № 8108 від 24.07.2023, № 8124 від 24.07.2023, № 8109 від 24.07.2023.
Копії документів, що підтверджують здійснення фінансово-господарських операції між ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» (Постачальник) та ТОВ «АТОМСЕРВІС» (Покупець) були подані податковому органу.
Між ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» (Постачальник) та ТОВ «ДНІПРО РІВЕР ГРУП» (код ЄДРПОУ 40464816) (Покупець) укладено договір поставки № 15/03 від 15.03.2023 р. В пункті 1.1. цього договору зазначено, що Постачальник зобов`язується поставити Покупцю (товароодержувач) якісні товари для потреб військових частин Національної гвардії України (кінцевий споживач), зазначені у Специфікації, яка є невід`ємною частиною цього Договору (Додаток № 1), а Покупець прийняти і оплатити такі товари.
На виконання умов Договору, позивач в період з 01.08.2023 по 01.10.2023 р. здійснив поставку товарів ТОВ «ДНІПРО РІВЕР ГРУП», а саме: 17.08.2023 на суму 1 270 200 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 211 700 грн. 00 коп., на суму 1 270 200 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 211 700 грн. 00 коп., на суму 1 270 200 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 211 700 грн. 00 коп., на суму 2 540 400 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 423 400 грн. 00 коп., на суму 1 270 200 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 211 700 грн. 00 коп., на суму 1 270 200 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 211 700 грн. 00 коп. 21.08.2023 р. на суму 1 270 200 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 211 700 грн. 00 коп., на суму 1 270 200 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 211 700 грн. 00 коп., на суму 1 270 200 грн. 00 коп. у тому числі ПДВ у сумі 211 700 грн. 00 коп.
При здійсненні вказаних операцій позивачем було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі податкових накладних такі податкові накладні: № 9381 від 17.08.2023, № 9372 від 17.08.2023, № 9382 від 17.08.2023, № 9366 від 17.08.2023, № 9373 від 17.08.2023, № 9367 від 17.08.2023, № 9388 від 21.08.2023, № 9389 від 21.08.2023, № 9390 від 21.08.2023.
Копії документів, що підтверджують здійснення фінансово-господарських операції між ТОВ «ТД КРАМАР ЛТД» (Постачальник) та ТОВ «ДНІПРО РІВЕР ГРУП» (Покупець) були подані до податкового органу.
Також позивач повідомив податковий орган, що для здійснення господарської діяльності у сфері постачання виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження Товариство має зареєстровану потужність оператора ринку №a-UA-46-06-12-0-CS; I-CP; II-CP; V-MM, MP, MSM; VIII-PP на яку видано експлуатаційний дозвіл №46-06-12 від 11.08.2022 року, розташовану за адресою: 79040, Україна, м. Львів, вул. Данила Апостола 16, літ. Х-1 (види діяльності: холодильний склад, потужність з розбирання та обвалювання м`яса, потужність з виробництва кускового м`яса, м`ясних напівфабрикатів та механічного обвалювання м`яса, потужність з переробки риби). Відповідно підприємство на підставі договорів оренди укладених з ТОВ «ПП «ПРОМІНЬ» володіє значними розмірами холодильного приміщення, що необхідні для зберігання морожених риби, м`яса, м`ясних та інших продуктів (Договір оренди №1 від 01.07.2022 року (оренда рибного цеху площею 1300 кв.м), Договір оренди №2 від 01.07.2022 року (оренда складського приміщення площею 107,7 кв.м.), Договір оренди №3 від 01.07.2022 року (оренда холодильного приміщення площею 1363,7 кв. м), Договір оренди №4 від 01.07.2022 року (оренда офісного приміщення).
Зазначені документи разом із поясненнями також надані до податкового органу.
Щодо віднесення до ризикових контрагентів позивача, апеляційний суд зазначає, що ч. 2 ст. 61 Конституції України закріплено індивідуальний характер юридичної відповідальності, за яким платник податку повинен відповідати лише за свої дії або бездіяльність, проте, за свого контрагента платник податків не несе відповідальності.
Таким чином, суд апеляційної інстанції вважає, що позивач надав податковому органу усі належні документи на спростування обставин, що стали підставою для віднесення його до п 8 Критеріїв ризиковості платника, а тому оскаржені рішення відповідача не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень. У матеріалах справи відсутні будь-які докази на підтвердження наявності податкової інформації, яка стала підставою для прийняття оскарженого рішення, а податковим органом не надано жодних доказів, які досліджувалися в ході засідання комісії, як і не надано суду жодного доказу, який слугував підставою для прийняття оскаржених рішень та був покладений у основу їх прийняття.
Щодо виключення позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з п. 6 Порядку №1165 у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Отже, відповідно до вимог Порядку №1165 платник податку виключається контролюючим органом з переліку ризикових платників податку у випадку надходження рішення суду про скасування рішення комісії про відповідність платника податку критеріям ризиковості, яке набрало законної сили.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що вимога про виключення позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, є похідною від вимоги про скасування рішення, а тому така підлягає задоволенню.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 09.12.1994, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Враховуючи вищенаведене, апеляційний суд визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об`єктивно і всебічно з`ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.
Згідно з ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Зазначене положення поширюється на доказування правомірності оскаржуваного рішення (дії чи бездіяльності). Окрім доказування правових підстав для рішення (тобто правомірності), суб`єкт владних повноважень повинен доказувати фактичну підставу, тобто наявність фактів, з якими закон пов`язує можливість прийняття рішення, вчинення дії чи утримання від неї.
В розумінні ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним, обґрунтованим та відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 січня 2024 року у справі № 380/28618/23 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя О. І. Довга судді І. В. Глушко І. І. Запотічний
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2024 |
Оприлюднено | 04.04.2024 |
Номер документу | 118083085 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довга Ольга Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні