Ухвала
від 03.04.2024 по справі 522/4485/24
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №522/4485/24

Провадження №1-кс/522/1776/24

УХВАЛА

03 квітня 2024 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого СВ ВП №2 Одеського РУП №1 Головного управління Національної поліції в Одеській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей та документів в рамках кримінального провадження №12024162510000152 від 30.01.2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий слідчого відділення ВП № 2 Одеського РУП № 1 Головного управління Національної поліції в Одеській області капітан поліції ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді з клопотанням, погодженим прокурором Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей та документів в рамках кримінального провадження №12024162510000152 від 30.01.2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Зазначене клопотання обґрунтовано тим, що слідчим відділенням відділу поліції №2 Одеського районного управління поліції № 1 ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024162510000152 від 30.01.2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що 25.05.2020 ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , далі ІНФОРМАЦІЯ_2 ) на онлайн-платформі електронної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » оприлюднило оголошення про проведення відкритих торгів ІНФОРМАЦІЯ_4 з предметом закупівлі «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 » на загальну суму 28844800,00 гривень зі строком виконання робіт чи надання послуг 31 березня 2021.

За результатом вказаної процедури відкритих торгів 08.07.2020 між УКБ ОМР (Замовник), в особі начальника, та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (Підрядник), в особі директора ОСОБА_5 , було укладено договір про закупівлю робіт (договір підряду) № 72-20/П (далі Договір).

Відповідно до положень вказаного Договору, Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується відповідно до проектної документації та умов Договору виконати роботи з «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 » на Об`єкті (п. 1.1). Договірна ціна складає: 28 793 057,60 гривень та є твердою (п. 3.1).

Замовник має право: відмовитися від прийняття закінчених робіт у разі виявлення недоліків, які виключають можливість використання результатів таких робіт відповідно до мети, зазначеної у проектній документації та Договорі, і виявлені недоліки не можуть бути усунені Підрядником, Замовником або третьою особою (п.4.1.1); укладати договори на проведення технічного та авторського нагляду, а також інших послуг, які вимагатимуться для здійснення проекту (п. 4.1.2); вимагати безоплатного виправлення недоліків, що виникли внаслідок допущених Підрядником порушень (п.4.1.4); ініціювати внесення змін у Договір, вимагати розірвання Договору та відшкодування збитків за наявності істотних порушень Підрядником умов Договору (п. 4.1.7); вимагати відшкодування завданих йому збитків, зумовлених порушенням Договору (п. 4.1.8). Замовник зобов`язаний: негайно письмово повідомити Підрядника про виявлені недоліки в роботі (п. 4.2.3); забезпечити здійснення технічного нагляду протягом усього періоду виконання робіт на Об`єкті в порядку, встановленому законодавством (п. 4.2.4).

Підрядник зобов`язаний: забезпечити виконання робіт у строки, встановлені цим Договором (п. 4.4.1); передати Замовнику у порядку, передбаченому законодавством та Договором, Об`єкт (п.4.4.3); нести відповідальність за залучення для виконання робіт робітників та інженерно-технічних працівників достатньої кількості та відповідної кваліфікації (п. 4.4.8); нести відповідальність за якість виконаних робіт, застосовуваних матеріалів, устаткування (п. 4.4.9); своєчасно усувати недоліки робіт, допущені з його вини (п.4.4.10); відшкодувати відповідно до законодавства та Договору завдані Замовнику збитки (п. 4.4.11); інформувати в установленому порядку Замовника про хід виконання зобов`язань за Договором, обставини, що перешкоджають його виконанню, а також про заходи, необхідні для їх усунення (п. 4.4.12). Забезпечення робіт матеріалами та устаткуванням здійснює Підрядник. Він зобов`язаний узгоджувати із Замовником постачальників матеріалів та устаткування (п. 7.2). Залучення до виконання робіт робочої сили повністю забезпечує Підрядник із дотриманням положень Загальних умов (п. 8.1). Роботи та матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проектній документації та Договору (п. 10.2). З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам Замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. Замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт відповідно до Цивільного кодексу України та Договору (п. 10.3). Для здійснення технічного нагляду і контролю за виконанням робіт Замовник залучає третю особу (визначена за конкурсом відповідно до Посібника «Процедура закупівель. Конкурсні торги за національними процедурами», схваленого Європейським інвестиційним банком, спеціалізована організація або спеціаліст), з якою Замовник укладає договір про надання послуг з технічного нагляду. Підрядник зобов`язаний на вимогу Замовника чи осіб, які відповідно до договорів здійснюють технічний нагляд, надавати необхідні інформацію та документи. У разі виявлення невідповідності виконаних робіт установленим вимогам Замовник приймає рішення про усунення Підрядником допущених недоліків або про зупинення виконання робіт (п. 10.4).

Порядок та строки фінансування за цим Договором визначаються постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764 «Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва», умовами цього Договору та узгодженим Сторонами Планом фінансування виконаних робіт, який є невід`ємною частиною Договору. План фінансування виконаних робіт складається з урахуванням Календарного графіку виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи (п. 11.1). Джерелами фінансування робіт за цим договором є субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках «Надзвичайної кредитної програми для відновлення України» та/або кошти місцевих бюджетів (п. 11.2). Оплата за підряд відбувається шляхом авансу і поточних платежів. Проміжні розрахунки за виконані роботи здійснюються Замовником в межах не більш як 95 (дев`яносто п`яти) відсотків їх загальної вартості за Договірною ціною на підставі підписаних актів приймання виконаних будівельних робіт (Форми КБ-2в), довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (Форми КБ-3), та/або підписаних актів приймання-передачі обладнання і рахунку на оплату. Акти приймання виконаних будівельних робіт (Форми - КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (Форми - КБ-3), акти приймання-передачі обладнання підписуються Замовником за наявності у нього всіх необхідних виконавчих документів. Підрядник надає разом із формами КБ-2в, КБ-3 (у 4-х примірниках) Замовнику до 25 числа поточного місяця на паперових і магнітних носіях документи, що підтверджують виконання робіт, всю необхідну виконавчу документацію (сертифікати на застосовані матеріали, паспорти на конструкції та обладнання, акти на приховані роботи, документи, що підтверджують фактичні витрати на відрядження, та ін.), відомість ресурсів, яка підписана головним бухгалтером або керівником підприємства та підтверджена печаткою, а також реєстр накладних застосованих матеріалів і устаткування із зазначенням вартості, завірений підписом керівника і печаткою (п. 12.1). Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті визначаються із урахуванням обсягів виконаних робіт, по усіх складових вартості робіт, розрахованих у договірній ціні, підтверджених відповідними документами (п. 12.6).

Договір діє до 31.03.2021 року, а у частині виконання зобов`язань Сторін до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором (п. 18.1).

В подальшому, до Договору було укладено ряд додаткових угод:

-№ 1 від 07.08.2020, якою внесено зміни до плану фінансування виконаних робіт (Додаток № 3);

-№ 2 від 03.09.2020, якою внесено зміни до плану фінансування робіт (Додаток № 3);

-№ 3 від 02.12.2020, якою внесено зміни до плану фінансування робіт (Додаток № 3);

-№ 4 від 17.03.2021, якою внесено зміни до п. 18.1 Договору та встановлено строк його виконання до 30.10.2021;

-№ 5 від 07.04.2021, якою продовжено строк дії договору до 31.01.2022, внесені зміни до плану фінансування робіт (Додаток № 3) та календарного графіку виконання робіт (Додаток № 2);

-№ 6 від 15.11.2021, якою внесено зміни до плану фінансування робіт (Додаток № 3);

-№ 7 від 08.12.2021, якою внесено зміни до плану фінансування робіт (Додаток № 3);

-№ 8 від 24.01.2022, якою продовжено строк дії договору до 31.12.2022, внесені зміни до календарного графіку виконання робіт (Додаток № 2);

-№ 9 від 25.04.2022, якою продовжено строк дії договору до 31.01.2023, внесені зміни до плану фінансування робіт (Додаток № 3) та календарного графіку виконання робіт (Додаток № 2);

-№ 10 від 30.01.2023 якою продовжено строк дії договору до 31.12.2023, внесені зміни до календарного графіку виконання робіт (Додаток № 2).

У невстановлений слідством час, але не пізніше 19.04.2021, у директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ОСОБА_5 виник кримінально-протиправний умисел, направлений на заволодіння бюджетними грошовими коштами, які було виділено для оплати робіт за Договором про закупівлю робіт № 72-20/П від 08.07.2020, шляхом зловживання своїм службовим становищем.

При цьому, з урахуванням положень ч. 3 ст. 18 КК України, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », постійно обіймає в організації посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто є службовою особою з огляду на наступне.

Відповідно до протоколу № 14 Загальних зборів Учасників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » від 26.06.2013 та наказу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » № 5 від 26.06.2013, ОСОБА_5 з 27.06.2013 призначено директором даного товариства. Відповідно до протоколу № 19 Загальних зборів Учасників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » від 02.06.2020, директору ОСОБА_5 були надані повноваження для прийняття участі у державній закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 від імені товариства та підписання у разі перемоги відповідного договору, в тому числі, якщо сума по такому договору буде перевищувати 50% чистих активів товариства на кінець попереднього кварталу.

Відповідно до статуту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » метою діяльності товариства є здійснення господарської діяльності, одержання прибутку та використання його в інтересах учасників товариства, трудового колективу, розвитку виробництва і вирішення соціальних задач суспільства в цілому та окремих його верств і громадян; виробництво товарів, сировини, устаткування та надання послуг з реалізації товарів, сировини, устаткування і послуг (робіт) (п. 3.1). Предметом діяльності товариства є надання послуг, здійснення виробничої, торгівельної, консультаційної, посередницької, інвестиційної, інноваційної, інжинірингової, культурно-освітньої та будь-якої іншої господарської та підприємницької діяльності, що не суперечить чинному законодавству України (п. 3.2), у сфері будівництва, капітального ремонту, виконання проектних та інших видів робіт і послуг (п. 3.5).

Виконавчим органом товариства є директор товариства (п. 8.2). Директор здійснює керівництво усією поточною діяльністю товариства (п. 10.1.2). Директор має право: без довіреності здійснювати дії від імені товариства, з урахуванням обмежень, встановлених статутом; представляти інтереси товариства перед третіми особами; приймати рішення про укладення, зміну чи розірвання будь-яких правочинів на суму, що є нижчою або дорівнює 1000000 гривень; видавати довіреності на виконання від імені товариства дій (п. 10.7). На виконання своїх повноважень видавати внутрішні нормативні акти товариства накази і розпорядження, які є обов`язковими для виконання працівниками товариства (п. 10.9). Приймати на роботу та звільняти з роботи працівників товариства, укладати з ними трудові договори, застосовувати заходи заохочення та накладати стягнення (п. 10.11). До функцій директора віднесено: здійснення оперативного керівництва діяльністю товариства; представлення інтересів товариства перед третіми особами; організація виробничо-господарської діяльності, її матеріально-технічного забезпечення, фінансово-економічної роботи, обліку та звітності, ведення грошово-розрахункових операцій, кадрової роботи та соціально-побутового обслуговування робітників товариства (п.п.10.15, 10.16).

Реалізуючи свій кримінально-протиправний умисел, направлений на заволодіння бюджетними грошовими коштами, які було виділено для оплати робіт за Договором про закупівлю робіт № 72-20/П від 08.07.2020, діючи умисно з корисливим мотивом, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій та їх суспільно небезпечні наслідки, знаходячись на території м. Одеса, зокрема за місцем здійснення будівельних робіт за адресою: АДРЕСА_1 (більш точне місце в ході досудового розслідування не встановлене), директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, підписав Акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року (форма КБ-2в) від 19.04.2021 на суму 2502677,77 гривень (далі Акт) до Договору про закупівлю робіт № 72-20/П від 08.07.2020 за фактом виконання будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 », відомості в якому не відповідали обсягам та вартості фактично виконаних робіт за Договором, що було достовірно відомо ОСОБА_5 , як службовій особі підрядної організації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 ».

Зокрема, в ході досудового розслідування встановлені наступні невідповідності обсягів виконаних будівельних робіт, які зазначені у вказаному Акті №2 від 19.04.2021, обсягам фактично виконаних робіт, а саме:

- посилення цегляних стін металевими розвантажувальними балками (одиниця виміру 1 т, кількість по Акту 8,68, фактична кількість 2,33, різниця в витратах 80157,63 грн.);

- металоконструкції (одиниця виміру т, кількість по Акту 8,68, фактична кількість 2,33, різниця в витратах 252393,25 грн.);

- ґрунтування металевих поверхонь за один раз ґрунтовку ГФ-021 (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 3,304, фактична кількість 0,89, різниця в витратах 2037,14 грн.);

- посилення цегляних стін залізобетонними обоймами (одиниця виміру 1 м3, кількість по Акту 2,385, фактична кількість 0, різниця в витратах 24884,54 грн.);

- металоконструкції (одиниця виміру т, кількість по Акту 2,385, фактична кількість 0, різниця в витратах 94796,52 грн.);

- поліпшене штукатурення поверхонь стель в середині будівлі цементно-вапняним або цементним розчином по каменю та бетону (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 8,181, фактична кількість 0, різниця в витратах 108354,89 грн.);

- шпаклівка сатенгипс (одиниця виміру т, кількість по Акту 1, фактична кількість 0, різниця в витратах 4434,37 грн.);

- безпіщане накриття поверхонь стель розчином із клейового гіпсу «сатенгіпС» товщиною шару 1,5 мм при нанесенні за три рази (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 8,181, фактична кількість 0, різниця в витратах 39953,71 грн.);

- шпаклівка сатенгипс (одиниця виміру т, кількість по Акту 1,22715, фактична кількість 0, різниця в витратах 5441,64 грн.);

- поліпшене штукатурення поверхонь стін в середині будівлі цементно-вапняним або цементним розчином по каменю та бетону (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 24,171, фактична кількість 15,574, різниця в витратах 105241,64 грн.);

- просте штукатурення поверхонь стін в середині будівлі цементно-вапняним або цементним розчином по каменю та бетону (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 2,074, фактична кількість 0, різниця в витратах 17337,35 грн.);

- безпіщане накриття поверхонь стін розчином із гіпсу товщиною шару 1 мм при нанесенні за 2 рази (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 24,171, фактична кількість 12,439, різниця в витратах 46306,91 грн.);

- ремонт дерев`яних перекриттів із зміною накату з дощок (30%*1384) (одиниця виміру 100 м, кількість по Акту 4,152, фактична кількість 0, різниця в витратах 146334,71 грн.);

- демонтаж дверних коробок в кам`яних стінах з відбиванням штукатурки в укосах (одиниця виміру 100шт, кількість по Акту 1, 44, фактична кількість 0,94, різниця в витратах 4765,05 грн.);

- знімання дверних полотн (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 0,7597, фактична кількість 0, різниця в витратах 1704,98 грн.);

Крім того, встановлено різницю у витратах по розділам: «Загальновиробничі витрати» на суму 90044,74 грн.; «Прибуто (6,8)» - 31590,05 грн.; «Адміністративні витрати»- 5714,08 грн., «ПДВ» - 212298,64 грн.

З урахуванням викладеного, вартість фактично виконаних будівельних робіт не відповідає вартості робіт, зазначеній у вказаному Акті, та є меншою на 1273791,83 гривень з ПДВ.

Таким чином, внесення неправдивих відомостей щодо обсягів будівельних робіт за Актом № 2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року (форма КБ-2в) від 19.04.2021 до Договору про закупівлю робіт № 72-20/П від 08.07.2020 призвело до завищення вартості виконаних ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » робіт за вказаним Актом на загальну суму 1273791,83 гривень.

Відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_7 № 293 від 05.07.2013 «Про прийняття національного стандарту ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013», стандарт носить обов`язковий характер при визначенні вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів та коштів комунальних підприємств. Кошторис, який визначає вартість виконаних будівельних робіт за період, встановлений у договорі, складається за примірною формою № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та примірною формою № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати».

За результатом складання Акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року (форма КБ-2в) від 19.04.2021 до Договору про закупівлі робіт № 72-20/П від 08.07.2020, підписання його директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ОСОБА_5 з проставленням на них відтиску печатки Товариства, підписання їх представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 та організації технічного нагляду, їх разом з фінансово-бухгалтерською документацією було використано та подано до органів ІНФОРМАЦІЯ_8 , після чого 14.05.2021 були здійснені відповідні розрахункові операції та оплата робіт за Актом № 2 до Договору про закупівлю робіт № 72-20/П від 08.07.2020 на загальну суму 2502677,78 гривень, яка була визначена вказаним Актом, на банківський рахунок ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 », з якої 1273791,83 гривень складає суму безпідставно перерахованих коштів.

Отже, реалізувавши свій кримінально-протиправний умисел до кінця, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, у зв`язку із виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, шляхом зловживання своїм службовим становищем, умисно, з корисливих мотивів, керуючись метою заволодіння чужим майном, а саме бюджетними грошовими коштами, шляхом отримання їх на банківський рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », заволодів бюджетними грошовими коштами на загальну суму 1273791,83 гривень, які складають суму завищення вартості фактично виконаних будівельних робіт за Договором № 72-20/П від 08.07.2020, та з урахуванням положень підпункту 169.1.1 пункту 169.1 ст.169 розділу IV, пункту 5 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України, ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», п. 4 примітки до ст. 185 КК України, складає суму, яка в шістсоті більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та є особливо великим розміром. Так, своїми умисними діями ОСОБА_5 спричинив матеріальну шкоду територіальній громаді міста Одеси в особі ІНФОРМАЦІЯ_1 на загальну суму 1273791,83 гривень

Крім цього, відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_7 № 293 від 05.07.2013 «Про прийняття національного стандарту ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013», стандарт носить обов`язковий характер при визначенні вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів та коштів комунальних підприємств. Кошторис, який визначає вартість виконаних будівельних робіт за період, встановлений у договорі, складається за примірною формою № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та примірною формою № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати».

Отже, зазначені документи містять зафіксовану на матеріальних носіях інформацію, яка підтверджує певні події та факти, спричиняють наслідки правового характеру, складаються повноваженими особами, з дотриманням визначених законом форм та містять передбачені законом реквізити, тобто за критеріями, які визначені у примітці до ст. 358 КК України, відносяться до офіційних документів.

У невстановлений слідством час, але не пізніше 19.04.2021, у директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ОСОБА_5 виник кримінально-протиправний умисел, направлений на внесення до Акту №2 приймання виконаних робіт за квітень 2021 року (форма КБ-2в) від 19.04.2021 на суму 2502677,78 гривень до Договору про закупівлю робіт № 72-20/П від 08.07.2020 за фактом виконання будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 », який є офіційним документом, завідомо неправдивих відомостей щодо обсягів та вартості фактично виконаних робіт за Договором, з метою подальшого заволодіння бюджетними грошовими коштами, які було виділено для оплати робіт за вказаним Договором.

При цьому, з урахуванням положень ч. 3 ст. 18 КК України, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », постійно обіймає в організації посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто є службовою особою з огляду на наступне.

Відповідно до протоколу № 14 Загальних зборів Учасників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » від 26.06.2013 та наказу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » № 5 від 26.06.2013, ОСОБА_5 з 27.06.2013 призначено директором даного товариства. Відповідно до протоколу № 19 Загальних зборів Учасників ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 » від 02.06.2020, директору ОСОБА_5 були надані повноваження для прийняття участі у державній закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 від імені товариства та підписання у разі перемоги відповідного договору, в тому числі, якщо сума по такому договору буде перевищувати 50% чистих активів товариства на кінець попереднього кварталу.

Відповідно до статуту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » метою діяльності товариства є здійснення господарської діяльності, одержання прибутку та використання його в інтересах учасників товариства, трудового колективу, розвитку виробництва і вирішення соціальних задач суспільства в цілому та окремих його верств і громадян; виробництво товарів, сировини, устаткування та надання послуг з реалізації товарів, сировини, устаткування і послуг (робіт) (п. 3.1). Предметом діяльності товариства є надання послуг, здійснення виробничої, торгівельної, консультаційної, посередницької, інвестиційної, інноваційної, інжинірингової, культурно-освітньої та будь-якої іншої господарської та підприємницької діяльності, що не суперечить чинному законодавству України (п. 3.2), у сфері будівництва, виконання проектних та інших видів робіт і послуг (п. 3.5).

Виконавчим органом товариства є директор товариства (п. 8.2). Директор здійснює керівництво усією поточною діяльністю товариства (п. 10.1.2). Директор має право: без довіреності здійснювати дії від імені товариства, з урахуванням обмежень, встановлених статутом; представляти інтереси товариства перед третіми особами; приймати рішення про укладення, зміну чи розірвання будь-яких правочинів на суму, що є нижчою або дорівнює 1000000 гривень; видавати довіреності на виконання від імені товариства дій (п. 10.7). На виконання своїх повноважень видавати внутрішні нормативні акти товариства накази і розпорядження, які є обов`язковими для виконання працівниками товариства (п. 10.9). Приймати на роботу та звільняти з роботи працівників товариства, укладати з ними трудові договори, застосовувати заходи заохочення та накладати стягнення (п. 10.11). До функцій директора віднесено: здійснення оперативного керівництва діяльністю товариства; представлення інтересів товариства перед третіми особами; організація виробничо-господарської діяльності, її матеріально-технічного забезпечення, фінансово-економічної роботи, обліку та звітності, ведення грошово-розрахункових операцій, кадрової роботи та соціально-побутового обслуговування робітників товариства (п.10.15).

Реалізуючи свій кримінально-протиправний умисел, направлений на внесення завідомо неправдивих відомостей до офіційних документів, директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ОСОБА_5 , знаходячись на території м. Одеса, зокрема за місцем здійснення будівельних робіт за адресою: АДРЕСА_1 (більш точне місце в ході досудового розслідування не встановлене), діючи умисно, з корисливих мотивів, зловживаючи своїм службовим становищем, усвідомлюючи неправдивий характер відомостей, шляхом внесення інформації, яка не відповідає дійсності, вніс до Акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року (форма КБ-2в) від 19.04.2021, до Договору про закупівлю робіт № 72-20/П від 08.07.2020 завідомо недостовірні відомості щодо обсягів та вартості будівельних робіт.

Зокрема, в ході досудового розслідування встановлені наступні невідповідності обсягів виконаних будівельних робіт, які зазначені у вказаних Актах, обсягам фактично виконаних робіт:

-- посилення цегляних стін металевими розвантажувальними балками (одиниця виміру 1 т, кількість по Акту 8,68, фактична кількість 2,33, різниця в витратах 80157,63 грн.);

- металоконструкції (одиниця виміру т, кількість по Акту 8,68, фактична кількість 2,33, різниця в витратах 252393,25 грн.);

- ґрунтування металевих поверхонь за один раз ґрунтовку ГФ-021 (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 3,304, фактична кількість 0,89, різниця в витратах 2037,14 грн.);

- посилення цегляних стін залізобетонними обоймами (одиниця виміру 1 м3, кількість по Акту 2,385, фактична кількість 0, різниця в витратах 24884,54 грн.);

- металоконструкції (одиниця виміру т, кількість по Акту 2,385, фактична кількість 0, різниця в витратах 94796,52 грн.);

- поліпшене штукатурення поверхонь стель в середині будівлі цементно-вапняним або цементним розчином по каменю та бетону (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 8,181, фактична кількість 0, різниця в витратах 108354,89 грн.);

- шпаклівка сатенгипс (одиниця виміру т, кількість по Акту 1, фактична кількість 0, різниця в витратах 4434,37 грн.);

- безпіщане накриття поверхонь стель розчином із клейового гіпсу «сатенгіпС» товщиною шару 1,5 мм при нанесенні за три рази (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 8,181, фактична кількість 0, різниця в витратах 39953,71 грн.);

- шпаклівка сатенгипс (одиниця виміру т, кількість по Акту 1,22715, фактична кількість 0, різниця в витратах 5441,64 грн.);

- поліпшене штукатурення поверхонь стін в середині будівлі цементно-вапняним або цементним розчином по каменю та бетону (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 24,171, фактична кількість 15,574, різниця в витратах 105241,64 грн.);

- просте штукатурення поверхонь стін в середині будівлі цементно-вапняним або цементним розчином по каменю та бетону (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 2,074, фактична кількість 0, різниця в витратах 17337,35 грн.);

- безпіщане накриття поверхонь стін розчином із гіпсу товщиною шару 1 мм при нанесенні за 2 рази (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 24,171, фактична кількість 12,439, різниця в витратах 46306,91 грн.);

- ремонт дерев`яних перекриттів із зміною накату з дощок (30%*1384) (одиниця виміру 100 м, кількість по Акту 4,152, фактична кількість 0, різниця в витратах 146334,71 грн.);

- демонтаж дверних коробок в кам`яних стінах з відбиванням штукатурки в укосах (одиниця виміру 100шт, кількість по Акту 1, 44, фактична кількість 0,94, різниця в витратах 4765,05 грн.);

- знімання дверних полотн (одиниця виміру 100 м2, кількість по Акту 0,7597, фактична кількість 0, різниця в витратах 1704,98 грн.);

Крім того, встановлено різницю у витратах по розділам: «Загальновиробничі витрати» на суму 90044,74 грн.; «Прибуто (6,8)» - 31590,05 грн.; «Адміністративні витрати»- 5714,08 грн., «ПДВ» - 212298,64 грн.

З урахуванням викладеного, вартість фактично виконаних будівельних робіт не відповідає вартості робіт, зазначеній у вказаному Акті, та є меншою на 1273791,83 гривень з ПДВ.

Таким чином, внесення неправдивих відомостей щодо обсягів будівельних робіт до офіційного документа Акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року (форма КБ-2в) від 19.04.2021 до Договору про закупівлю робіт № 72-20/П від 08.07.2020, що призвело до завищення вартості виконаних ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » робіт за вказаним Актом на загальну суму 1273791,83 гривень.

Так, в ході проведення досудового розслідування від 15.02.2022 слідчим було призначено судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_9 .

В подальшому, 10.03.2023 отримано висновок експерта № 22-963 від 10.03.2023 судової будівельно-технічної експертизи, якою встановлено невідповідності вартості та фактичних витрат на проведені роботи по об`єкту «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 » у сумі 1273791, 84 грн. з ПДВ.

Враховуючи викладене, для підтвердження завданої кримінальним правопорушенням шкоди та з метою встановлення розміру втрачених активів (збитків) внаслідок завищення фактичної вартості виконаних робіт постановою слідчого від 01.11.2023 у кримінальному провадженні призначено судову економічну експертизу за договоромпідряду №72-20/П від08.07.2020,з капітальногоремонту приміщеньв ІНФОРМАЦІЯ_10 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , з урахуванням висновку судової будівельно-технічної експертизи № 22-963 від 10.03.2023.

Виконання вказаної експертизи доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_9 .

В подальшому, 23.01.2024 отримано висновок експерта № 23-5589 від 23.01.2024 судово-економічної експертизи, з якого вбачається наступне:

-Проведеним дослідженням наданих документів, господарські відносини між ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) по виконанню умов договору N?72-20/П про закупівлю робіт (договір підряду) від 08 липня 2020 року. Предметом якого є виконання робіт з «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_11 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 » підтверджуються на суму 4573083,70 грн.

-Проведеним дослідженням наданих документів з урахуванням висновку експертів 22-963 від 10.03.2023 комісійної судової будівельно-технічної експертизи, необґрунтоване перерахування бюджетних коштів ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на підставі Договору N?72-20/П про закупівлю робіт (договір підряду від 08 липня 2020 року «Капітальний ремонт приміщень в ІНФОРМАЦІЯ_11 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 » підтверджується на суму 1 273 791,83 грн. з ПДВ.

Враховуючи викладене, виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до речей та документів, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), а саме:

- договору №9-20/ТН про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі начальника управління ОСОБА_6 з однієї сторони та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » в особі директора ОСОБА_7 , усіх інших наявних оригіналів додаткових угод та іншої документації, що відноситься до Договору №9-20/ТН про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі начальника управління ОСОБА_6 з однієї сторони та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » в особі директора ОСОБА_7 , у тому числі:

-технічне завдання (ТЗ) (Додаток 1 до Договору про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року №9-20/ТН);

-щомісячні звіти про виконання Договору (Додаток 2 до Договору про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року №9-20/ТН)

-пакт про згоду для представника від учасника торгів, підрядника, постачальника, або консультанта, який буде прикріпленний до результатів тендеру (Додаток 3 до Договору про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року №9-20/ТН)

-посадові інструкції відповідальних за здійснення технічного нагляду осіб на об`єкті: «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 »;

-кваліфікаційні сертифікати відповідальних за здійснення технічного нагляду осіб на об`єкті: «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 »;

-свідоцтво про підвищення кваліфікації відповідальних за здійснення технічного нагляду осіб на об`єкті: «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 »;

-кваліфікаційний сертифікат на інженера з технічного нагляду ОСОБА_8

-акти виконаних послуг;

-наказ на здійснення технічного нагляду ОСОБА_8 за Договором №9-20/ТН про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року, тощо.

Беручи до уваги вищевикладене, для встановлення істини у справі, з метою проведення судової економічної експертизи та з метою подальшого призначення та проведення почеркознавчої експертизи, забезпечення виконання завдань кримінального провадження, швидкого, повного та неупередженого розслідування та зважаючи на характер, обставини розслідування кримінального правопорушення та наявність в матеріалах провадження даних, що свідчать про неможливість іншими способами довести обставини справи та здобути докази, окрім як за допомогою отримання тимчасового доступу до перелічених оригіналів та копій документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), слідчий звернувся до слідчого судді з вказаним клопотанням.

З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації, слідчий просить провести розгляд даного клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходиться інформація.

До суду надійшла заява слідчого, у якій зазначено, що клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів він підтримує, та просить провести розгляд за його відсутності.

Виклик особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, не здійснювався на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачений цим Кодексом, у зв`язку з чим суд вважає за можливе розглянути клопотання за відсутності слідчого.

Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалося на підставі ч.4 ст. 107 КПК України.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Статтею 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів повинні бути зазначені підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Згідно з п. 1 ч. 5 ст. 163 КПК, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають чи можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Слідчим суддею встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_13 здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024162510000152 від 30.01.2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Слідчий суддя вважає, що наявні у кримінальному провадженні матеріали дають достатні підстави вважати, що перелічені у клопотанні слідчого документи, мають суттєве значення для кримінального провадження, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

За таких обставин, є підстави, передбачені ст. 159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу до зазначених у клопотанні документів.

Керуючись ст.ст. 131-132, 159-163, 370-372 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СВ ВП №2 Одеського РУП №1 Головного управління Національної поліції в Одеській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей та документів в рамках кримінального провадження №12024162510000152 від 30.01.2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, задовольнити.

Надати старшому слідчому СВ ВП №2 Одеського РУП №1 Головного управління Національної поліції в Одеській області капітану поліції ОСОБА_3 та/або іншому слідчому, який входить до групи слідчих у кримінальному провадженні №12024162510000152 від 30.01.2024 року, прокурору Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_4 або прокурору з групи прокурорів у кримінальному провадженні №12024162510000152 від 30.01.2024 року, тимчасовий доступ до оригіналів документів, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), за адресою: АДРЕСА_2 , а саме до:

- Договору №9-20/ТН про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі начальника управління ОСОБА_6 з однієї сторони та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » в особі директора ОСОБА_7 , усіх інших наявних оригіналів додаткових угод та іншої документації, що відноситься до Договору №9-20/ТН про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі начальника управління ОСОБА_6 з однієї сторони та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » в особі директора ОСОБА_7 , у тому числі:

-Технічне завдання (ТЗ) (Додаток 1 до Договору про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року №9-20/ТН);

-Щомісячні звіти про виконання Договору (Додаток 2 до Договору про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року №9-20/ТН);

-Пакт про згоду для представника від учасника торгів, підрядника, постачальника, або консультанта, який буде прикріпленний до результатів тендеру (Додаток 3 до Договору про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року №9-20/ТН);

-Посадові інструкції відповідальних за здійснення технічного нагляду осіб на об`єкті: «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 »;

-кваліфікаційні сертифікати відповідальних за здійснення технічного нагляду осіб на об`єкті: «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 »;

-свідоцтво про підвищення кваліфікації відповідальних за здійснення технічного нагляду осіб на об`єкті: «Капітальний ремонт приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 »;

-кваліфікаційний сертифікат на інженера з технічного нагляду ОСОБА_8

-акти виконаних послуг;

-наказ на здійснення технічного нагляду ОСОБА_8 за Договором №9-20/ТН про надання послуг з технічного нагляду від 16 липня 2020 року.

Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Встановити строк дії ухвали протягом двох місяців з дня її постановлення тобто до 03.06.2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Ухвала виготовлена в двох примірниках: примірник № 1 - у матеріалах судового провадження; примірник № 2 та завірену копію ухвали надано слідчому.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу118096011
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —522/4485/24

Ухвала від 16.05.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Єршова Л. С.

Ухвала від 17.04.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Єршова Л. С.

Ухвала від 03.04.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Єршова Л. С.

Ухвала від 03.04.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Єршова Л. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні