Справа № 401/2217/23 ;
Провадження № 2/401/127/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 квітня 2024 року місто Світловодськ
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі:
головуючий суддя Макарова Ю.І.,
секретар Горбатюк К.А.,
з участю:
позивач ОСОБА_1 ,
представник відповідача Спірін С.С. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Комунального водопровідно-каналізаційного підприємства «Водограй» в порядку захисту прав споживача, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
29 червня 2023 року позивач звернувся до Світловодського міськраойонного суду з позовною заявою в якій , з урахуванням уточних позовних вимог, просив зобов`язати КВКП «Водограй» провести перерахунок обсягів води згідно лічильників за адресами: АДРЕСА_1 та по АДРЕСА_2 ; зобов`язати відповідача провести повірку лічильників згідно постанови Кабінету Міністрів № 474.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач являється споживачем послуги з водопостачання та водовідведення, яка надається підприємством відповідача, в квартирах за вищевказаними адресами, оскільки він зареєстрований в квартирі АДРЕСА_3 , а квартира АДРЕСА_4 належить йому на праві власності. У жовтні 2022 року представник відповідача відмовився приймати показання лічильників обліку води, посилаючись на закінчення термінів їх повірки. Обсяги спожитої води нараховуються за нормами споживання. Він звертався до відповідача з відповідною заявою про здійснення перерахування обсягів води згідно лічильників, але йому було відмовлено. Виходячи зі змісту ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», постанови кабінету Міністрів України № 474 від 08.07.2015, просив задовольнити позовні вимоги. (а.с. 1-3, 21-22)
Ухвалою суду від 03 липня 2023 року позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду від 07 липня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження за вищеописаною позовною заявою, справу призначено до першого судового засідання на 04 серпня 2023 року, яке було відкладено за клопотанням представника відповідача.
14 серпня 2023 року надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого представник відповідача заперечує проти задоволення позовних вимог. Зазначає, що позивач являється споживачем житлово-комунальних послуг централізованого водопостачання та водовідведення, що визначено ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». 01.10.2022 КВКП «Водограй» забезпечено встановлення вузла комерційного обліку за адресою: АДРЕСА_5 та на виконання вимог закону з 01.10.2022 розпочато його експлуатацію. Зі змісту ч.1 ст. 6 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» вбачається, що надавач послуг водопостачання зобов`язаний здійснювати обслуговування вузла комерційного обліку. При цьому, абз. 5 ч.4 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором. Публічним договором, який акцептовано позивачем шляхом споживання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, не передбачено обов`язку КВКП «Водограй» здійснювати повірку індивідуальних лічильників. Таким чином, позивач зобов`язаний здійснювати повірку індивідуального лічильника, встановленого в приміщенні квартири. У зв`язку з не проведенням позивачем в установлені терміни періодичної повірки квартирних засобів обліку, показники таких засобів обліку не враховуються, нарахування обсягів наданих послуг з водопостачання та водовідведення здійснюється як споживачу, що не має квартирних засобів обліку. На звернення позивача до підприємства відповідача про перерахунок обліку спожитої води згідно лічильника, надано роз`яснення щодо необхідності подати докази повірки лічильника, які будуть підставою для проведення відповідного перерахунку, що позивачем не було здійснено. Таким чином, відповідач не відмовив позивачу у проведенні перерахунку, а надав роз`яснення. З огляду на викладене, вважає, що права позивача відповідачем жодним чином не порушені, що є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог. (а.с.60-64)
13 грудня 2023 року позивачем надано відповідь на відзив, згідно якої позивач наполягає на задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у позовній заяві. Зазначив, що у нього відсутні документі про встановлення лічильників обліку воді в квартирах та документи, які підтверджують їх повірку. Вважає, що саме підприємство відповідача зобов`язано повіряти лічильники. (а.с. 104-105)
21 грудня 2023 року від представника відповідача надійшли заперечення, відповідно до яких представник наполягає на відмові у задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. (а.с. 116-117)
У судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві та відповіді на відзив.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та запереченнях.
Суд, заслухавши позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні ним правовідносини.
Позивач являється споживачем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення в квартирі АДРЕСА_3 . Вказана обставина не оспорюється представником відповідача.
Разом з тим, позивачем не надано будь-яких доказів, що він є споживачем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення в квартирі АДРЕСА_4 . Надані копії заяв, адресовані відповідачу від ОСОБА_3 , яка не є учасником даної справи. (а.с. 8, 9-10)
Позивачем надано копії звернень до відповідача щодо перерахунку спожитої послуги з водопостачання в квартирі АДРЕСА_3 . (а.с. 4, 23)
На звернення позивача відповідачем надано роз`яснення щодо обов`язку споживача здійснити повірку індивідуального лічильника обліку спожитої холодної води. Повідомлено, що зі змісту пункту 4 Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг: для розподілу не приймаються показання вузла розподільного обліку, що зняті (надані), починаючи з дати закінчення строку повірки засобу вимірювальної техніки, до дати прийняття на абонентський облік повіреного засобу вимірювальної техніки, що входить до його складу. Для вирішення питання щодо перерахунку запропоновано надати свідоцтво про повірку вузла розподільного обліку, що буде підставою для перерахунку спожитої послуги. (а.с. 25)
Відповідач являється надавачем комунальних послуг з централізованого водопостачання та водовідведення населенню та організаціям селища Власівка. (а.с. 37-46, 47)
05 серпня 2022 року КВКП «Водограй» повідомило споживачів про публічну пропозицію (оферту) укладення публічного індивідуального договору приєднання про надання послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення. (а.с. 65, 66-70)
Наказами директора КВКП «Водограй» визначено порядок оповіщення споживачів - фізичних осіб. (а.с. 75, 76)
29 липня 2022 року в будинку АДРЕСА_5 встановлено вузол комерційного обліку, що підтверджується актом про прийняття вузла комерційного обліку на абонентський облік. (а.с. 80, 81)
При вирішенні спору суд виходить з наступного.
Правові основи забезпечення єдності вимірювань в Україні визначає Закон України "Про метрологію та метрологічну діяльність", який регулює відносини, що виникають в процесі провадження метрологічної діяльності, із змінами і доповненнями, внесеними Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", від 22 червня 2017 року N 2119-VIII.
До моменту прийняття Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", який набрав чинності 02 серпня 2017 року, ч. 4 ст. 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" було передбачено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж засобів вимірювальної техніки, результати вимірювання яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду, що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Після набрання чинності Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" змінено підходи до обліку комунальних послуг, а також встановлення та обслуговування засобів обліку води та теплової енергії.
Зокрема, Законами України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання"та"Про житлово-комунальні послуги"було внесено зміни до статті 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"та виключено вимогу щодо здійснення періодичної повірки, обслуговування та ремонту, у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу, ЗВТ, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб теплову енергію і воду, що є власністю фізичних осіб, за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з тепло- і водопостачання.
При цьому, відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", абз. 2 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень, зобов`язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, органи місцевого самоврядування забезпечити перегляд порядків формування тарифів на послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання для суб`єктів природних монополій та суб`єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, зокрема в частині виключення зі структури тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води.
Відповідно до вимог Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", НКРЕКП прийняла Постанову N 1343 від 02 листопада 2017 року "Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг"від 16 червня 2016 року N 1141.
Даною Постановою із діючих структур тарифів було вилучено витрати, пов`язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку води.
Відтак, з грудня 2017 року повірка та ремонт приладів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюється за кошти споживачів.
Зі змісту пункту 4 Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 22 листопада 2018 року N 315 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28 грудня 2021 року N 358), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2018 р. за N 1502/32954, вбачається, щодля розподілу не приймаються показання вузла розподільного обліку, що зняті (надані), починаючи з дати закінчення строку повірки засобу вимірювальної техніки, до дати прийняття на абонентський облік повіреного засобу вимірювальної техніки, що входить до його складу.
Крім того, згідно п. 5. Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474, на яку посилається позивач у позовних вимогах, передбачено, що порядок проведення періодичної повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, а також норми часу, необхідного для проведення повірки таких засобів, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності.
За вищевикладених обставин, судом не встановлено порушення прав позивача з боку відповідача, у зв`язку з чим, суд доходить висновку про необхідність відмови у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
При зверненні до суду позивач звільнений від сплати судового збору, тому згідно ч. 6 ст. 141 ЦПК України судовий збір необхідно віднести за рахунок держави.
Керуючись статтями 12, 13, 76-82, 141, 265-268 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Комунального водопровідно-каналізаційного підприємства «Водограй» в порядку захисту прав споживача, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.
Судові витрати віднести за рахунок держави.
Рішення набирає законної сили в порядку визначеному ст. 273 ЦПК України.
Рішення може бути оскаржено до Кропивницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення у порядку визначеному ст. 355 ЦПК України.
Відомості про сторони:
Позивач - ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідач - Комунальне водопровідно-каналізаційне підприємство «Водограй», ЄДРПОУ 31591233, юридична адреса: Кіровоградська область, Олександрійський район, смт. Власівка, вул.. Лівобережна, 9.
Повне судове рішення складено 04 квітня 2024 року.
Суддя Світловодського міськрайонного суду
Кіровоградської області Ю.І. Макарова
"02" квітня 2024 р.
Суд | Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2024 |
Оприлюднено | 05.04.2024 |
Номер документу | 118108481 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Макарова Ю. І.
Цивільне
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Макарова Ю. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні