Рішення
від 03.04.2024 по справі 280/1197/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03 квітня 2024 року Справа № 280/1197/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРБУД-АВТО» (69019, Україна, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 26 А, офіс 219, ЄДРПОУ 39030100) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр-кт. Соборний, б. 166 ЄДРПОУ 44118663), Державної податкової служби України ( 04053, м. Київ,пл. Львівська, 8 ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРБУД-АВТО» (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236283/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1801 від 30 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236282/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1793 від 29 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236303/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1786 від 28 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236308/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1785 від 28 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236300/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1778 від 27 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236284/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1777 від 27 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236286/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1776 від 27 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236309/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1775 від 27 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236307/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1768 від 24 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236289/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1767 від 24 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236295/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1762 від 23 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236291/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1761 від 23 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236310/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1760 від 23 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236298/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1750 від 22 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236293/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1717 від 20 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236306/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1716 від 20 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236305/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1704 від 17 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236297/39030100 від 25 грудня 2023 року, прийняте комісією Головного управління ДПС у Запорізької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1698 від 16 листопада 2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення: 06 грудня 2023 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією ГУ ДПС у Запорізькій області безпідставно прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 1801 від 30 листопада 2023 року, № 1793 від 29 листопада 2023 року, № 1786 від 28 листопада 2023 року, № 1785 від 28 листопада 2023 року, № 1778 від 27 листопада 2023 року, № 1777 від 27 листопада 2023 року, № 1776 від 27 листопада 2023 року, № 1775 від 27 листопада 2023 року, № 1768 від 24 листопада 2023 року, № 1767 від 24 листопада 2023 року, № 1762 від 23 листопада 2023 року, № 1761 від 23 листопада 2023 року, № 1760 від 23 листопада 2023 року, № 1750 від 22 листопада 2023 року, № 1717 від 20 листопада 2023 року, № 1716 від 20 листопада 2023 року, № 1704 від 17 листопада 2023 року, № 1698 від 16 листопада 2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказує, що реальність господарських операцій, в межах яких виписані вказані накладні беззаперечно підтверджується первинними документами, які разом із письмовими поясненнями були направлені відповідачу 1, яким в подальшому були прийняті спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 10236283/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236282/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236303/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236308/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236300/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236284/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236286/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236309/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236307/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236289/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236295/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236291/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236310/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236298/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236293/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236306/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236305/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236297/39030100 від 25 грудня 2023 року.

Звертає увагу суду, що відповідачем в оскаржуваних рішеннях, всупереч встановленій формі оформлення рішення, затвердженої порядком, не було вказано яких саме первинних документів останньому не вистачало для прийняття позитивного рішення щодо реєстрації податкових накладних, а саме відповідач повинен був підкреслити, відповідно до правил оформлення, ті первинні документи, яких йому не вистачило. Враховуючи викладене, просить скасувати оскаржувані рішення комісії ГУ ДПС у Запорізькій області та зобов`язати відповідача 2 зареєструвати спірні податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних. З урахуванням вищезазначеного просить позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою суду від 12 лютого 2024 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачам запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.

27 лютого 2024 року до суду від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 9671), в якому зазначає, що реєстрація податкових накладних, виписаних ТОВ ІНТЕРБУД-АВТО зупинена у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначає, що комісією прийняті рішення № 10236283/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1801 від 30 листопада 2023 року, № 10236282/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1793 від 29 листопада 2023 року, № 10236303/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1786 від 28 листопада 2023 року, № 10236308/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1785 від 28 листопада 2023 року, № 10236300/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1778 від 27 листопада 2023 року, № 10236284/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1777 від 27 листопада 2023 року, № 10236286/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1776 від 27 листопада 2023 року, № 10236309/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1775 від 27 листопада 2023 року, № 10236307/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1768 від 24 листопада 2023, № 10236289/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1767 від 24 листопада 2023 року, № 10236295/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1762 від 23 листопада 2023 року, № 10236291/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1761 від 23 листопада 2023 року, № 10236310/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1760 від 23 листопада 2023 року, № 10236298/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1750 від 22 листопада 2023 року, № 10236293/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1717 від 20 листопада 2023 року, № 10236306/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1716 від 20 листопада 2023 року, № 10236305/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1704 від 17 листопада 2023 року, № 10236297/39030100 від 25 грудня 2023 року про відмову у реєстрації ПН № 1698 від 16 листопада 2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням/частковим наданням докових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування. Вважає, що відповідачем 1 правомірно прийняті рішення про відмову в реєстрації спірних податкових накладних. Разом з цим, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. Належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ДПС України повторно розглянути питання щодо реєстрації відповідних податкових накладних. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Також, у прохальній частині відзиву представником відповідачів заявлено клопотання про призначення справи до розгляду в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 28 лютого 2024 року у задоволенні вищезазначеного клопотання відмовлено.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ТОВ ІНТРЕБУД-АВТО зареєстроване як юридична особа 19 грудня 2013 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 110310200000355315, також товариство зареєстроване платником податку на додану вартість і індивідуальним податковим номером -390301008283. Видами діяльності Позивача є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний), 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику, 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування, 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

На підставі договорів оренди у користуванні ТОВ ІНТРЕБУД-АВТО знаходиться більше 70 вантажних транспортних засобів та спеціальної техніки.

З метою ведення господарської діяльності укладені договори та здійснені закупи на:

- придбання нафтопродуктів (паливних карток): ТОВ Компанія ОККО-Бізнес (код ЄДРПОУ 44800224) договір № 44ПК-12513/23 купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток від 16 березня 2023 року, ТОВ ОКТАН 101 (код ЄДРПОУ 43257017) договір №3549 поставки нафтопродуктів від 10 жовтня 2023 року, ТОВ СТАРТ ТЕК (код ЄДРПОУ 45023976) договір №22 поставки нафтопродуктів від 06 липня 2023 року;

- придбання запчастин, автомобільних шин: ТОВ Дистриб`юшин партс (код ЄДРПОУ 37141112), ТОВ Еліт Україна (код ЄДПРОУ 20454393), ТОВ ЗРТП Альфа ЛТД (ЄДРПОУ 13606744).

Між ТОВ Інтербуд-Авто у якості Перевізника, та ТОВ Торговий дім «крафт (код ЄДРПОУ 38229742) у якості Замовника укладено Договір перевезення № 0901/23/5 від 09 січня 2023 року.

Позивачем, на виконання умов Договору № 0901/23/5 від 09 січня 2023 року надані Замовнику послуги з перевезення вантажу на суму 696200,00 грн., що підтверджується Актами надання послуг:

№ 1870 від 30 листопада 2023 року на суму 51 000,00 грн.;

№ 1869 від 29 листопада 2023 року на суму 48 000,00 грн.;

№ 1868 від 28 листопада 2023 року на суму 52 000,00 грн.;

№ 1867 від 28 листопада .2023 року насуму9 500,00 грн.;

№1866 від 27 листопада 2023 рокуна суму 50 000,00 грн.;

№ 1865 від 27 листопада 2023 року насуму50 000,00 грн.,

№ 1864 від 27 листопада 2023 року насуму15 000,00 грн.,

№ 1863 від 27 листопада 2023 року насуму56 000,00 грн.,

№ 1860 від 24 листопада 2023 року на суму 11 000,00 грн.,

№ 1859 від 24 листопада 2023 року на суму 55 000,00 грн.,

№ 1858 від 23 листопада 2023 року на суму 50 000,00 грн.,

№ 1857 від 23 листопада 2023 рокуна суму 50 000,00 грн.,

№ 1856 від 23 листопада 2023 року на суму 45 000,00 грн.,

№ 1854 від 22 листопада 2023 року на суму 6 700,00 грн.,

№ 1849 від 20 листопада 2023 року на суму 34 000,00 грн.,

№ 1848 від 20 листопада 2023 року на суму 30 000,00 грн.,

№ 1847 від 17 листопада 2023 року на суму 55 000,00 грн.;

№ 1846 від 16 листопада 2023 року на суму 28 000,00 грн.

Замовником здійснено розрахунок за надані послуги з перевезення вантажу 30 листопада 2023 року у повному обсязі, що підтверджується банківською випискою по рахунку, яка міститься в матеріалах справи.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187, статті 201 Податкового кодексу України, ТОВ Інтербуд-Авто, за фактом надання послуг складено податкові накладні № 1801 від 30 листопада 2023 року, № 1793 від 29 листопада 2023 року, № 1786 від 28 листопада 2023 року, № 1785 від 28 листопада 2023 року, № 1778 від 27 листопада 2023 року, № 1777 від 27 листопада 2023 року, № 1776 від 27 листопада 2023 року, № 1775 від 27 листопада 2023 року, № 1768 від 24 листопада 2023 року, № 1767 від 24 листопада 2023 року, № 1762 від 23 листопада 2023 року, № 1761 від 23 листопада 2023 року, № 1760 від 23 листопада 2023 року, № 1750 від 22 листопада 2023 року, № 1717 від 20 листопада 2023 року, № 1716 від 20 листопада 2023 року, № 1704 від 17 листопада 2023 року, № 1698 від 16 листопада 2023 року, які направлені на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманих позивачем квитанцій вищезазначені податкові накладні прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації є: пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, обсяг постачання товару/послуги 49.41, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Повідомленнями від 15 грудня 2023 року контролюючим органом позивача повідомлено про необхідність надання додаткових пояснень та/ або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня, а саме: відсутня інформація щодо наявності/придбання запчастин, послуг по ремонту авто для надання транспортних послуг, ОСВ по рахунку 361,631, 23, розрахунку собівартості послуг.

На виконання вищезазначеного повідомлення 19 грудня 2023 року контролюючому органу надано пояснення щодо калькуляції собівартості наданих послуг на 100 км без ПДВ, а також документи на придбання запчастин, послуг по ремонту авто для надання транспортних послуг, ОСВ по рахунку 361,631, 23.

Однак, рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної у ЄРПН № 10236283/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236282/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236303/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236308/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236300/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236284/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236286/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236309/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236307/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236289/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236295/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236291/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236310/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236298/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236293/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236306/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236305/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236297/39030100 від 25 грудня 2023 року позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних.

У якості підстав відмови у реєстрації податкових накладних контролюючим органом зазначено: ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку; додаткова інформація: відсутні.

Не погодившись із вищезазначеними Рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач подав скарги щодо рішень про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, в якій просив скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати відповідні податкові накладні. Також, до скарг позивачем додано пакет документів на підтвердження факту здійснення операції.

Однак, рішеннями голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05 січня 2024 року вищевказані скарги залишено без задоволення, а рішення про відмову у реєстрації без змін, підставою для відмови вказано: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Вважаючи прийняті відповідачем 1 рішення протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування та зобов`язання відповідача 2 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкову накладну.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02 грудня 2010 року (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року №1797- VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

За визначенням, наданим у підпункті 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, яка набула чинності з 01 лютого 2020 року, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Так, відповідно до отриманих позивачем квитанцій від 06 грудня 2023 року реєстрація спірних податкових накладних зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд зазначає, що Критерії ризиковості здійснення операцій є Додатком №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Так, в Квитанціях контролюючий орган вказав на те, що для реєстрації податкової накладної обсяг постачання товару/послуги 49.41, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Разом з тим, вищезазначені Квитанції не містять інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних.

Водночас, контролюючий орган має конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів адресовану йому вимогу. Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документу.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Не конкретизування податковим органом переліку документів, які необхідно надати позивачу, призвело до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 23 жовтня 2018 року у справі № 822/1817/18, від 04 грудня 2018 року у справі №821/1173/17, від 18 червня 2020 року у справі №824/245/19-а, від 27 квітня 2020 року у справі №360/1050/19.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваними рішеннями комісії ГУ ДПС у Запорізькій області № 10236283/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236282/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236303/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236308/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236300/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236284/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236286/39030100 від 25 грудня 2023 року,

№ 10236309/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236307/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236289/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236295/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236291/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236310/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236298/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236293/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236306/39030100 від 25 грудня 2023 року,

№ 10236305/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236297/39030100 від 25 грудня 2023 року позивачу відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних, а підставою зазначеного рішення зазначено неподання платником податку копій документів, при цьому рішення не містять підкреслень тих документів, які позивачем не надано.

Суд не приймає до уваги таке посилання, оскільки як підтверджено матеріалами справи, позивач визначив та надав документи, яких на його думку, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

На думку суду, всі первинні документи, які підтверджують господарських операцій, за якими складено спірні податкові накладні позивач надавав контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Отже, суд відхиляє доводи відповідача 1 про те, що прийняти рішення про реєстрацію податкових накладних було неможливо із огляду на ненадання позивачем копій документів. Крім того, контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідачем 1 не наведено також жодних обставин та не надано суду доказів, які б свідчили про невідповідність господарської операції позивача цілям та завданням його та його контрагента статутної діяльності, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії учасників операцій були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди.

Відповідачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів, не доведено наявності обставин та підстав, які б свідчили про юридичну дефектність первинних документів за спірними операціями.

Разом з тим, суд, в межах даної спірної ситуації, звертає увагу на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкових накладних, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Всі первинні документи які підтверджують господарські операції, за якими складено спірні податкові накладні підприємство надавало контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Під час розгляду справи відповідач 1 як суб`єкт владних повноважень не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навів обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень.

У той самий час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд робить висновок, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації спірних податкових накладних.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01 липня 2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Таким чином, рішення Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області № 10236283/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236282/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236303/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236308/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236300/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236284/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236286/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236309/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236307/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236289/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236295/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236291/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236310/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236298/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236293/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236306/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236305/39030100 від 25 грудня 2023 року, № 10236297/39030100 від 25 грудня 2023 року підлягають скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Так, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню, відповідно пунктів 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 року №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1801 від 30 листопада 2023 року, № 1793 від 29 листопада 2023 року, № 1786 від 28 листопада 2023 року, № 1785 від 28 листопада 2023 року, № 1778 від 27 листопада 2023 року, № 1777 від 27 листопада 2023 року, № 1776 від 27 листопада 2023 року, № 1775 від 27 листопада 2023 року, № 1768 від 24 листопада 2023 року, № 1767 від 24 листопада 2023 року, № 1762 від 23 листопада 2023 року, № 1761 від 23 листопада 2023 року, № 1760 від 23 листопада 2023 року, № 1750 від 22 листопада 2023 року, № 1717 від 20 листопада 2023 року, № 1716 від 20 листопада 2023 року, № 1704 від 17 листопада 2023 року, № 1698 від 16 листопада 2023 року датами їх подання.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач 1, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Матеріалами справи встановлено факт сплати судового збору у розмірі 54504 грн., що підтверджується платіжною інструкцією № 105 від 05 лютого 2024 року.

Оскільки у спірних відносинах права позивача порушені прийняттям протиправних рішень Головним управлінням ДПС у Запорізькій області, суд дійшов висновку, що сплачений позивачем судовий збір належить стягнути у повному обсязі за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.

На підставі викладеного, керуючись статтями 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕРБУД-АВТО задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10236283/39030100, № 10236282/39030100, № 10236303/39030100, № 10236308/39030100, № 10236300/39030100, № 10236284/39030100, № 10236286/39030100, № 10236309/39030100, № 10236307/39030100, № 10236289/39030100, № 10236295/39030100, № 10236291/39030100, № 10236310/39030100, № 10236298/39030100, № 10236293/39030100, № 10236306/39030100, № 10236305/39030100, № 10236297/39030100 від 25 грудня 2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1801 від 30 листопада 2023 року, № 1793 від 29 листопада 2023 року, № 1786 від 28 листопада 2023 року, № 1785 від 28 листопада 2023 року, № 1778 від 27 листопада 2023 року, № 1777 від 27 листопада 2023 року, № 1776 від 27 листопада 2023 року, № 1775 від 27 листопада 2023 року, № 1768 від 24 листопада 2023 року, № 1767 від 24 листопада 2023 року, № 1762 від 23 листопада 2023 року, № 1761 від 23 листопада 2023 року, № 1760 від 23 листопада 2023 року, № 1750 від 22 листопада 2023 року, № 1717 від 20 листопада 2023 року, № 1716 від 20 листопада 2023 року, № 1704 від 17 листопада 2023 року, № 1698 від 16 листопада 2023 року, складені Товариством з обмеженою відповідальністю ІНТЕРБУД-АВТО, датою подання їх на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕРБУД-АВТО судовий збір у розмірі 54 504 (п`ятдесят чотири тисячі п`ятсот чотири) гривні за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 03 квітня 2024 року.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено05.04.2024
Номер документу118109783
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/1197/24

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 22.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 03.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні