Рішення
від 03.04.2024 по справі 120/10491/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

03 квітня 2024 р. Справа № 120/10491/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Віятик Наталії Володимирівни, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ТОВ Керамік-Інвест до Вінницької митниці про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВ Керамік-Інвест до Вінницької митниці про визнання протиправним та скасування рішення.

Позивач просить суд:

-Визнати протиправним і скасувати рішення Вінницької митниці про коригування митної вартості товарів №UA401000/2023/000057/2 від 09.06.2023.

Позовна заява обґрунтована тим, що 29.07.2020 між ТОВ «Керамік-Інвест» та Commander Vitrified pvt Itd укладено контракт №3/07/2020. Відповідно до умов вказаного Контракту позивач отримав плитку для мостіння, облицювальну для підлоги чи стін, всього: 1036, 80 м2 720 картонних коробів 24 дерев`яних паллет на загальну суму 7 185,02 доларів. З метою митного оформлення вказаного товару, позивачем через представника ПП «Лазуріт-А» 09.06.2023 подано митну декларацію та самостійно визначено митну вартість товарів за основним методом, а саме: за ціною контракту, яка склала 7185,02 доларів. Однак за результатами розгляду поданої митної декларації відповідачем прийнято рішення про відмову у митному оформленні, а заявлену митну вартість скориговано та митну вартість товару визначено за резервним методом визначення митної вартості на рівні 0,5601 дол. за одиницю товару.

Позивач не погоджується з вказаним митним органом вартістю товару, тому вважає рішення відповідача про коригування митної вартості протиправним.

Ухвалою суду від 18.07.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін, відповідачу встановлено строк для подання відзиву на позовну заяву.

01.08.2023 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову.

Відповідач зазначає, що в результаті порівняння рівня заявленої митної вартості товару «Плитка для мостіння, облицювальна для підлоги чи стін, керамічна, глазурована, прямокутної форми...» з рівнем митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, митне оформлення яких вже здійснено, з тієї ж країни (регіону) і час експорту яких збігається з часом експорту оцінюваних товарів або є максимально наближеним до нього, було встановлено, що задекларований заявлений рівень митної вартості не відповідає наявній в митного органу ціновій інформації. Враховуючи положення ч.2,3 ст. 53 МКУ, 09.06.2023 декларанту були направлені електронні повідомлення щодо витребування додаткових документів згідно ч.2,3 ст. 53 МКУ. Декларантом 09.06.2023 надіслано повідомлення-відповідь, що інші документи надаватись не будуть.

Враховуючи, що використані декларантом відомості для цілей визначення митної вартості не містять всіх конкретних числових значень щодо ціни, яка була сплачена, відповідно до пп.2, 3 статті 58 МКУ відповідачем застосовано другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 МКУ. Митна вартість не може бути визначена за другорядними методами (ст. 59 та 60 МКУ) по причині відсутності у митного органу інформації про ідентичні та подібні (аналогічні) товари, що були оформлені у митному відношенні. Визначити митну вартість за другорядними методами (ст.62 МКУ) та (ст.63 МКУ) неможливо з причини відсутності у митного органу вартісної основи для розрахунку митної вартості.

Відповідно до п.1 ст. 64 МКУ у разі якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом послідовного використання методів, зазначених у статтях 58 - 63 МКУ, митна вартість оцінюваних товарів визначається з використанням способів, які не суперечать законам України і є сумісними з відповідними принципами і положеннями Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (GAIT). Митна вартість буде визначена за резервним методом згідно ст.64 МКУ. Джерелом числового значення митної вартості товару є ЕМД від 06.06.2023 №UA209230/2023/059965, за якою оформлено товар «Плитка глазурована керамічна, для оздоблення підлоги та стін (для внутрішніх робіт)... Виробник ITALICA GRANITO PRIVATE LIMITED. Торговельна марка CEROSSA. Країна виробництва IN…» та складає 0,5601 USD/кг.

В результаті консультації декларанту роз`яснено, що згідно з п.3 ст. 52 МКУ він має право на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу Держмитслужби про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом Держмитслужби; у разі незгоди декларанта з рішенням митного органу Держмитслужби про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х МКУ в розмірі, визначеному митним органом відповідно до ч.7 ст. 55 МКУ.

Таким чином, на думку відповідача, митниця діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

04.08.2023 представниця позивача подала відповідь на відзив, у якій заперечила проти доводів відповідача, викладених у відзиві, оскільки у відповідності до звіту 0-43 від 05.06.2023 виготовленого Вінницькою ТПП встановлено, що вартість плитки для облицювання підлоги чи стін, керамічної, глазурованої, що є об`єктом оцінки по цьому звіту та ввозиться на митну територію України ТОВ "Керамік Інвест" згідно контракту: №3/07/2020 від 29.07.2020 та інвойсу №PI-272/2022-23 від 16.03.2023 р. на умовах поставки FOB, Мундра, Індія становить 7 185,02 доларів США. Таким чином, документи подані до митного оформлення містять повні та достовірні відомості про митну вартість товару і не містять жодних розбіжностей, тому виключають будь-які сумніви у заявленій вартості.

Вивчивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені сторонами доводи, суд встановив, що 29.07.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Керамік-Інвест», як субєктом зовнішньоекономічної діяльності було укладено зовнішньоекономічний контракт №3/07/2020 з компанією Commander Vitrified pvt Itd, відповідно до якого Продавець продає, а Покупець купує товар в асортименті та за цінами, вказаними в інвойсах (рахунок-фактурах), що додаються до кожної поставки.

Згідно п. 2.1. Контракту ціни за товар, що продається за цим контрактом, встановлюються у валюті, зазначеній в інвойсах, у ціну товару включені всі витрати продавця на експорт товару, що вказується в рахунок-фактурі (інвойсі); можливе постачання зразків товарів, рекламної продукції, супутніх товарів, що поставляються (каталоги, проспекти, експозитори і т.д.) і на безкоштовній основі.

Відповідно до умов вказаного Контракту згідно Рахунку-проформи РІ-272/2022-23 від 16.03.2023 та Commercial invoice EXP-026/2023-24 від 25.04.2023, ТОВ «Керамік-Інвест» отримало плитку для мостіння, облицювальну для підлоги чи стін, керамічну, глазуровану, прямокутної форми, з коефіцієнтом поглинання води не більше 0,5 мас.%, артикулів: ??"ROYAL BRILLIANT STATUARIO" розміром 600*1200мм- 432,80м2 - 300 картонних коробів; ??"ROYAL ATLANTIC BIANCO" розміром 600*1200мм - 302,40м2 - 210 картонних коробів; ??"ROYAL ATLANTIC GREY" розміром 600Ч1200 мм - 302,40м2 - 210 картонних коробів. Всього: 1036,80м2 - 720 картонних коробів - 24 дерев.паллет на загальну суму 7 185,02 доларів. Торгівельна марка: "CREANZA". Виробник: "Commander Vitrified Pvt. Ltd". Країна виробництва: IN.

Для здійснення митного оформлення товару поставленого за вказаним Контрактом, ТОВ «Керамік Інвест» через представника ПП "Лазуріт-А" до Вінницької митниці подало митну декларацію від 09.06.2023 23UA401020029978U7, у якій самостійно визначено митну вартість товарів за основним методом, а саме, за ціною контракту, яка склала 7 185,02 доларів.

Митним брокером ПП "Лазуріт-А" подано митному органу наступні документи:

- Митну декларацію, за якою було відмовлено у випуску товарів;

- Пакувальний лист (Packing list) б/н від 25.04.2023;

- Рахунок-проформа (Proforma invoice) PI-272/2022-23 від 16.03.2023;

- Рахунок-фактура (інвойс) (Commercial invoice) EXP-026/2023-24 від 25.04.2023;

- Коносамент (Bill of lading) 226601628 від 02.05.2023;

- Автотранспортна накладна (Road consignment note) від 06.06.2023;

- Супровідний документ TI (Dispatch note model ) 23ROCT190000345898 від 29.05.2023;

- Сертифікат про походження товару (Certificate of origin) від 07.06.2023;

- Банківський платіжний документ, що стосується товару 210323/1717251N від 30.05.2023;

- Банківський платіжний документ, що стосується товару 290523/1735834L від 26.05.2023;

- Документ, що підтверджує вартість перевезення товару №5 від 26.05.2023;

- Документ, що підтверджує вартість перевезення товару від 06.06.2023;

- Прейскурант (прайс-лист) виробника товару від 01.03.2023;

- Розрахунок ціни (калькуляція) від 01.03.2023;

- Зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продаж № 3/07/2020 від 29.07.2020;

- Договір про надання послуг митного брокера №48 від 26.05.2023;

- Договір (контракт) про перевезення 06/06/2023;

- Договір (контракт) про перевезення 2704-22;

- Технічна специфікація б/н;

- Копія митної декларації країни відправлення 9545592.

За результатом опрацьованої митної декларації та поданих документів Вінницькою митницею прийнято рішення щодо відмови в прийнятті митної декларації шляхом надання картки відмови № UA401020/2023/000885, з таких причин: в процесі контролю митного оформлення з`ясовано, що декларантом заявлено неповні відомості про митну вартість товару. Заявлену митну вартість скориговано шляхом винесення рішення про коригування митної вартості №UA401000/2023/000057/2 від 09.06.2023, згідно з яким митну вартість товару визначено за резервним методом визначення митної вартості. Джерелом числового значення митної вартості товару є ЕМД від 06.06.2023 №UA209230/2023/059965, за якою оформлено товар «Плитка глазурована керамічна, для оздоблення підлоги та стін (для внутрішніх робіт)... Виробник ITALICA GRANITO PRIVATE LIMITED. Торговельна марка CEROSSA. Країна виробництва IN…» та складає 0,5601 USD/кг.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями та діями митного органу, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Оцінюючи спірні правовідносини та встановлені обставини справи, суд керується такими мотивами.

Митний кодекс України визначає засади організації та здійснення митної справи в Україні, регулює економічні, організаційні, правові, кадрові та соціальні аспекти діяльності митної служби України, спрямований на забезпечення захисту економічних інтересів України, створення сприятливих умов для розвитку її економіки, захисту прав та інтересів суб`єктів підприємницької діяльності та громадян, а також забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 246 МК України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно з ч. 1 ст. 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Частиною першою статті 257 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Розділ ІІІ МК України регулює питання митної вартості товарів та методи її визначення.

Так, статтею 49 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до ч. 1 ст. 51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Згідно із статтею 57 МК України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами:

1) основний за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції);

2) другорядні:

а) за ціною договору щодо ідентичних товарів;

б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів;

в) на основі віднімання вартості;

г) на основі додавання вартості (обчислена вартість);

ґ) резервний.

Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод за ціною договору (вартість операції).

Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.

За приписами частин 1 та 2 статті 52 МК України заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: 1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом; 2) подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; 3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням митному органу додаткової інформації.

Перелік документів, які подаються декларантом для підтвердження заявленої митної вартості, визначений статтею 53 МК України, частиною першою якої обумовлено, що у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення. Згідно з частиною другою зазначеної статті документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Частинами першою, другою статті 54 МК України визначено, що контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості. Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.

Відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 54 МК України митний орган під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

За змістом частини п`ятої статті 54 МК України митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право: упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; у випадках, встановлених цим Кодексом, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості; у випадках, встановлених цим Кодексом, здійснювати коригування заявленої митної вартості товарів; проводити в порядку, визначеному статтями 345-354 цього Кодексу, перевірки правильності визначення митної вартості товарів після їх випуску; звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості; застосовувати інші передбачені цим Кодексом форми митного контролю.

Відповідно до ч. 6 ст. 54 МК України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі: 1) невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості; 2) неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; 3) невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу; 4) надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

Згідно з ч. 1 ст. 55 МК України рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

Прийняте органом доходів і зборів письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити: 1) обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано; 2) наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом; 3) вичерпний перелік вимог щодо надання додаткових документів, передбачених частиною третьою статті 53 цього Кодексу, за умови надання яких митна вартість може бути визнана органом доходів і зборів; 4) обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої органом доходів і зборів, та фактів, які вплинули на таке коригування; 5) інформацію про: а) право декларанта або уповноваженої ним особи на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування митної вартості товарів за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною органом доходів і зборів; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування заявленої митної вартості товарів за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу X цього Кодексу в розмірі, визначеному органом доходів і зборів відповідно до частини сьомої цієї статті.

Водночас, у разі визначення митної вартості оцінюваних товарів із застосуванням резервного методу (стаття 64 МК України), зазначаються докладна інформація та джерела, які використовувалися митним органом при її визначенні (пункт 2.1 Правил заповнення рішення про коригування митної вартості товарів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 24.05.2012 № 598).

Отже, із системного аналізу наведених правових норм слідує, що у разі визначення митної вартості оцінюваних товарів із застосуванням резервного методу, рішення про коригування заявленої митної вартості, окрім обов`язкових відомостей, визначених частиною другою статті 55 МК України, має також містити порівняння характеристик оцінюваного товару та характеристик товару, ціна якого взята за основу для коригування митної вартості за таким другорядним методом, як резервний метод, а також докладну інформацію щодо зроблених коригувань, яка використовувалась митним органом при визначенні митної вартості оцінюваних товарів із застосуванням резервного методу.

Натомість судом встановлено, що при визначенні митної вартості ввезеного позивачем товару за резервним методом, відповідач використав джерелом числового значення митної вартості відомості з митної декларації від 06.06.2023 №UA209230/2023/059965, за якою оформлено товар «Плитка глазурована керамічна, для оздоблення підлоги та стін (для внутрішніх робіт)... Виробник ITALICA GRANITO PRIVATE LIMITED. Торговельна марка CEROSSA. Країна виробництва IN…» та складає 0,5601 USD/кг, але при цьому не навів порівняння характеристик оцінюваного товару та характеристик товару, ціна якого взята за основу для коригування митної вартості за таким другорядним методом, як резервний метод, а також не зазначив докладної інформації щодо зроблених коригувань, яка використовувалась митним органом при визначенні митної вартості оцінюваних товарів із застосуванням резервного методу, що є порушенням вимог статті 55 МК України.

При цьому враховуються висновки Верховного Суду, наведені у постановах від 27.07.2018 у справі № 809/1174/17 та від 05.02.2019 у справі №816/1199/15-а.

Як вбачається із порівняльного аналізу митної декларації від 09.06.2023 23UA401020029978U7, що подавалась позивачем для здійснення митного оформлення товару, та митної декларації від 06.06.2023 №UA209230/2023/059965, що була використана Вінницькою митницею як джерело числового значення для коригування митної вартості, відповідач використав ціну не ідентичного товару, оскільки згідно умов контракту №3/07/2020 ТОВ «Керамік-Інвест» купило плитку для мостіння, облицювльну для підлоги чи стін, керамічну, глазуровану, прямокутної форми, з коефіцієнтом поглинання води не більше 0,5 мас.% різних артикулів та розмірів торгівельної марки CRENZA, виробник Commander Vitrified Pvt.Ltd, а у використаній відповідачем декларації оформлено товари «Плитка глазурована керамічна, для оздоблення підлоги та стін (для внутрішніх робіт), виробник ITALICA GRANITO PRIVATE LIMITED, торговельна марка CEROSSA. Крім того, у прайс-листі від 30.05.2023 наданого позивачем ціна за кожну одиницю товару визначена в кв.м, натомість у використаній відповідачем декларації ціна вказана за кг.

Також згідно звіту О-43 Вінницької торгово-промислової палати (ВТПП) про експертну оцінку майна, що ввозиться на митну територію України ТОВ «Керамік Інвести», вартість плитки для облицювання підлоги чи стін, керамічної, глазурованої, що є об`єктом оцінки по цьому звіту та ввозиться на митну територію України згідно контракту №3/07/2020 від 29.07.2020 та інвойсу №РІ-272/2022-23 від 16.03.2023 на умовах поставки FOB, Мундра, Індія становить 7185,02 доларів США, а саме: ?ROYAL BRILLIANT STATUARIO 600х1200мм - 6,93 дол. США за одиницю в кв.м.; ROYAL ATLANTIC BIANCO 600х1200мм - 6,93 дол. США за одиницю в кв.м; ROYAL ATLANTIC GREY 600х1200 мм- 6,93 дол. США за одиницю в кв.м. Натомість, відповідачем визначено ціну за резервним методом - 0,5601 дол. США за кг.

Окрім того, суд зазначає, що відповідно до ч. 3 ст. 53 МК України у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення; 8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, після придбання товару ТОВ «Керамік-Інвест», з метою належного оформлення цього подало відповідачу митну декларацію 09.06.2023 23UA401020029978U7 та для підтвердження заявленої вартості товару такі документи: Митну декларацію, за якою було відмовлено у випуску товарів; пакувальний лист (Packing list) б/н від 25.04.2023; рахунок-проформа (Proforma invoice) PI-272/2022-23 від 16.03.2023; рахунок-фактура (інвойс) (Commercial invoice) EXP-026/2023-24 від 25.04.2023; коносамент (Bill of lading) 226601628 від 02.05.2023; автотранспортна накладна (Road consignment note) від 06.06.2023; супровідний документ TI (Dispatch note model ) 23ROCT190000345898 від 29.05.2023; сертифікат про походження товару (Certificate of origin) від 07.06.2023; банківський платіжний документ, що стосується товару 210323/1717251N від 30.05.2023; банківський платіжний документ, що стосується товару 290523/1735834L від 26.05.2023; документ, що підтверджує вартість перевезення товару №5 від 26.05.2023; документ, що підтверджує вартість перевезення товару від 06.06.2023; прейскурант (прайс-лист) виробника товару від 01.03.2023; розрахунок ціни (калькуляція) від 01.03.2023; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продаж № 3/07/2020 від 29.07.2020; договір про надання послуг митного брокера №48 від 26.05.2023; договір (контракт) про перевезення 06/06/2023; договір (контракт) про перевезення 2704-22; технічна специфікація б/н; копія митної декларації країни відправлення 9545592.

Аналізуючи зміст усіх цих документів, суд доходить висновку, що вони були достатніми для підтвердження заявленої митної вартості товару відповідно до вимог чинного законодавства.

Таким чином, враховуючи викладене, суд доходить висновку, що відповідач не підтвердив належними доказами наявність у поданих позивачем документах таких розбіжностей, які б давали митному органу право коригувати задекларовану митну вартість із застосуванням резервного методу.

За наслідками розгляду справи суд упевнився в тому, що зауваження митного органу по своїй суті носять формальний характер та окремо або у сукупності не свідчать про наявність підстав для коригування митної вартості товару.

При цьому суд додатково звертає увагу на те, що в адміністративних процедурах із митного контролю та митного оформлення орган доходів і зборів повинен обґрунтувати (довести) законність свого рішення. Відповідно, рішення органу доходів і зборів не може ґрунтуватися на припущеннях, на сумнівах про повноту і достовірність відомостей про заявлену митну вартість товару, висновки цього органу повинні ґрунтуватися на достовірних і вичерпних доказах.

З огляду на викладене суд приходить до переконання, що позовні вимоги про скасування про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів №UA401000/2023/000057/2 від 09.06.2023 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).

Частинами першою та другою статті 6 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

В силу приписів ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з позицією ЄСПЛ, викладеною, зокрема, у справі "Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" (заява № 36985/97, рішення від 23 липня 2002 року, пункт 110), адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтримку правомірності своєї позиції та докази, надані позивачем, суд приходить до переконання, що позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України у разі задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, у зв`язку із задоволенням позову, судові витрати позивача на сплату судового збору у розмірі 2147,20 грн підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

У зв`язку із заявою представника позивача, поданої на підставі ч. 7 ст. 139 КАС України, розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, буде встановлено судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 90, 139, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Вінницької митниці про коригування митної вартості товарів №UA401000/2023/000057/2 від 09.06.2023.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Керамік-Інвест» сплачений судовий збір в розмірі 2147,20 грн (дві тисячі сто сором сім гривень 20 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Вінницької митниці.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Керамік-Інвест» (вул. Київська, буд. 29, м. Вінниця, 21032, код ЄДРПОУ 43153136);

Відповідач: Вінницька митниця (вул. Лебединського, 17, м. Вінниця, 21034, код ЄДРПОУ 43997544).

СуддяВіятик Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118139799
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —120/10491/23

Постанова від 04.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Постанова від 04.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 03.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Повістка від 25.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Рішення від 03.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні