Рішення
від 29.03.2024 по справі 520/5528/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 березня 2024 року № 520/5528/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бабаєва А.І.,

за участі:

секретаря судового засідання Крамної А.М.,

представника відповідача Лисенка М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІНАТ ХЛІБОПЕЧЕННЯ "КУЛИНИЧІ" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМБІНАТ ХЛІБОПЕЧЕННЯ "КУЛИНИЧІ" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд визнати незаконними та скасувати податкові повідомлення-рішення № 0/22554/0412, № 0/22549/0412, № 0/22550/0412 від 25.07.2023 р.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що податкові повідомлення-рішення № 0/22554/0412, № 0/22549/0412, № 0/22550/0412 від 25.07.2023 р., на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.

Головне управління ДПС у Харківській області, подало до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.

В судове засідання представник позивача не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином.

В судове засідання представник відповідача прибув, проти позову заперечував та просив відмовити в його задоволенні.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, приходить до висновку про часткове задоволення позову з наступних підстав.

Судом встановлено, що ГУ ДПС у Харківській області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІНАТ ХЛІБОПЕЧЕННЯ "КУЛИНИЧІ", за результатами якої складено акт від 15.06.2023 р. № 19034/20-40-04-12-02/35672132.

В ході камеральної перевірки податковий орган дійшов висновку щодо порушення граничних; термінів реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

Головним управлінням ДПС у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0/22554/0412 від 25.07.2023 р., яким застосовано штраф в розмірі 2 837 494,50 грн., податкове повідомлення-рішення № 0/22549/0412 від 25.07.2023 р., яким застосовано штраф в розмірі 1 326 277,37 грн., податкове повідомлення-рішення № 0/22550/0412 від 25.07.2023 р., яким застосовано штраф в розмірі 2 685 064,23 грн.

Позивач, вважаючи протиправним оскаржуване рішення, звернувся з даним позовом до суду.

Щодо позовних вимог в частині визнання незаконними та скасування податкового повідомлення-рішення № 0/22549/0412 від 25.07.2023 р., податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0/22550/0412 від 25.07.2023 р. та податкового повідомлення-рішення № 0/22554/0412 від 25.07.2023 р. в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 2 836 809,30 грн., суд зазначає наступне.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Згідно з п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" (затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ), введено в Україні воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24.02.2022 строком на 30 діб.

На час прийняття оскаржуваних рішень строк дії воєнного стану в Україні продовжено.

Законом України Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування від 12.01.2023 р. №2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023 р., внесено до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., №№ 13-17, ст. 112) такі зміни: підрозділ 2 доповнити пунктами 89 та 90 такого змісту:

п.89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

п.90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Отже, протягом дії воєнного стану в Україні, який було введено з 24.02.2022 встановлено граничні строки реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних та в свою чергу штрафи за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктами 89 та 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України відповідно.

Проте, Головне управління ДПС у Харківській області у спірних правовідносинах діяло всупереч приписів п.89 та п.90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України та керуючись ст. 120-1, ст.201 Податкового кодексу України за порушення позивачем строку реєстрації податкових накладних винесено податкове повідомлення-рішення № 0/22554/0412 від 25.07.2023 р., яким застосовано штраф в розмірі 2 836 809,30, податкове повідомлення-рішення № 0/22549/0412 від 25.07.2023 р., яким застосовано штраф в розмірі 1 326 277,37 грн., податкове повідомлення-рішення № 0/22550/0412 від 25.07.2023 р., яким застосовано штраф в розмірі 2 685 064,23 грн.

Вищевказані обставини підтверджуються розрахунком штрафних санкцій.

Таким чином, оскаржувані у даній справі рішення в частині застосування приписів ст. 120-1, ст.201 Податкового кодексу України для визначення розміру штрафних санкцій є неправомірними.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення № 0/22549/0412 від 25.07.2023 р., податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0/22550/0412 від 25.07.2023 р. та податкове повідомлення-рішення № 0/22554/0412 від 25.07.2023 р. в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 2 836 809,30 грн. є незаконними та підлягають скасуванню.

Щодо посилань відповідача на позицію Верховного Суду у постановах від 30.01.2024 по справі № 280/4484/23 та від 06.02.2024 по справі № 160/10740/23, суд зазначає наступне.

Так, Верховний Суд у вказаних постановах прийшов до висновку, що розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

Законом України Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування від 12.01.2023 р. №2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023 р., внесено до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., №№ 13-17, ст. 112) такі зміни: підрозділ 2 доповнити пунктами 89 та 90 такого змісту:

п.89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

п.90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Отже, протягом дії воєнного стану в Україні, який було введено з 24.02.2022 встановлено граничні строки реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних та в свою чергу штрафи за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктами 89 та 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України відповідно.

Таким чином, вказаними нормами на час дії воєнного стану (з 24.02.2022) встановлено податковому органу порядок визначення розміру штрафу в разі встановлення порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин, податковий орган у спірних правовідносинах мав керуватись саме пунктами 89 та 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, оскільки вони є спеціальними для спірних правовідносин відносно ст.120-1 та ст.201 Податкового кодексу України.

Також, суд звертає увагу на приписи п.56.21 ст.56 Податкового кодексу України, якими визначено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про необхідність застосування до спірних правовідносин приписи пунктів 89 та 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

Щодо позовних вимог в частині визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0/22554/0412 від 25.07.2023 р. в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 685,2 грн., суд зазначає наступне.

Так, податковий орган керуючись приписами п.89 та п.90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних застосовано штрафні санкції за ставкою 2% - 16,35 грн. та 5% - 668,85 грн.

Вищевказані обставини підтверджуються розрахунком штрафних санкцій.

З огляду на викладене, податкове повідомлення-рішення № 0/22554/0412 від 25.07.2023 р. в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 685,2 грн. є правомірним та не підлягає скасуванню.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.3 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІНАТ ХЛІБОПЕЧЕННЯ "КУЛИНИЧІ" (62405, Харківська обл., Харківський р-н., селище Кутузівка, вул. Шкільна, буд. 6) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул.Пушкінська, 46) про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0/22549/0412 від 25.07.2023 р.

Визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0/22550/0412 від 25.07.2023 р.

Визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0/22554/0412 від 25.07.2023 р. в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 2 836 809,30 грн.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ ВП 43983495, м.Харків, вул.Пушкінська, буд.46, 61057) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМБІНАТ ХЛІБОПЕЧЕННЯ "КУЛИНИЧІ" (код ЄДРПОУ 35672132, 62405, Харківська обл., Харківський р-н., селище Кутузівка, вул. Шкільна, буд. 6) сплачений судовий збір в сумі 24221 (двадцять чотири тисячі двісті двадцять одна) грн. 58 коп.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Бабаєв А.І.

Повний текст рішення складено 04.04.2024 року

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118143172
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/5528/24

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 10.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 29.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Рішення від 29.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні