Постанова
від 03.04.2024 по справі 440/15044/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2024 р. Справа № 440/15044/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Рєзнікової С.С.,

Суддів: Бегунца А.О. , Мельнікової Л.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 15.01.2024, головуючий суддя І інстанції: Слободянюк Н.І., вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 15.01.24 по справі № 440/15044/23

за позовом ОСОБА_1

до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області

третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛМА ОІЛ ГРУП"

про визнання протиправними дій, визнання громадських слухань такими, що не відбулися,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, в якій з урахуванням уточнених позовних вимог, просив суд:

- визнати протиправними дії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області щодо проведення громадських слухань від 21.07.2023 про врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області;

- визнати громадські слухання від 21.07.2023 щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, такими, що не відбулися.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем зазначено, що дії відповідача щодо проведення громадських слухань є протиправними, а громадські слухання такими, що не відбулися, оскільки порушують права позивача, як члена територіальної громади.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2023 залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛМА ОІЛ ГРУП".

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 15.01.2024 у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення, та прийняти постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на неповне з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить суд апеляційної інстанції залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Третя особа не скористалася своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу.

На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративно судочинства України справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши докази по справі, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що ОСОБА_1 є громадянином України, що підтверджується паспортом громадянина України № НОМЕР_1 від 30.11.2020 та відповідно до довідки про реєстрацію місця проживання особи №29752 від 26.11.2020, значиться зареєстрованим за адресою АДРЕСА_1 .

Відповідно до посвідчення № НОМЕР_2 виданого Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області 25.11.2020, ОСОБА_1 є депутатом Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання.

Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛМА ОІЛ ГРУП" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа за кодом 44551650 та має основний вид економічної діяльності: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

02.09.2022 року між Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛМА ОІЛ ГРУП" укладено договір оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим № 5310436100:01:003:0009 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель та споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в Північному промисловому вузлі в м. Кременчуці, загальною площею 70000 кв.м. Договір укладено строком на 15 (п`ятнадцять) років (а.с. 16-28 т.2).

Угодою № 36 про розірвання договору оренди землі від 18.10.2023 року, укладеною між Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області ТОВ "АЛМА ОІЛ ГРУП", сторони домовились про припинення дії вищевказаного договору оренди землі у зв`язку із зміною цільового призначення земельної ділянки та переоформленням права користування земельною ділянкою (а.с. 29-30 т.2).

18.10.2023 року між Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛМА ОІЛ ГРУП" укладено договір оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим №5310436100:01:003:0009 для будівництва заводу для переробки вуглеводневої сировини (код виду цільового призначення земельної ділянки розділ 11 підрозділ 11.02) по проїзду Галузевому в м. Кременчуці, загальною площею 70000 кв.м. Договір укладено строком на 3 (три) роки (а.с. 31-39 т.2).

08.06.2023 між Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛМА ОІЛ ГРУП" укладено договір оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим №5310436100:01:002:0129 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для виробничих потреб по проїзду Галузевому в м. Кременчуці, загальною площею 2959 кв.м. Договір укладено строком на 15 (п`ятнадцять) років (а.с. 40-51 т.2).

Також 08.06.2023 між Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛМА ОІЛ ГРУП" укладено договір оренди землі щодо земельної ділянки з кадастровим №5310436100:01:002:0181 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для виробничих потреб по проїзду Галузевому в м. Кременчуці, загальною площею 12810 кв.м. Договір укладено строком на 15 (п`ятнадцять) років (а.с. 52-63 т.2).

Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛМА ОІЛ ГРУП" звернулось з заявою до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, яка зареєстрована останнім 26.04.2023 за вх.№ 01-63/4188, в якій просило надати дозвіл на внесення змін до містобудівної документації - детального плану території, розташованої в Північному промвузлі м. Кременчука Полтавської області, у зв`язку з плануванням нового будівництва заводу для переробки вуглеводної сировини на земельній ділянці з кадастровим номером 5310436100:01:003:0009, яка перебуває у користуванні на підставі договору оренди землі. До вказаної заяви долучено копію договорів оренди, копію виписки з ЄДР, обґрунтування (а.с. 6-72 т.2).

У долученому до вказаної заяви обґрунтуванні зазначено, що проєктні рішення щодо забудови земельної ділянки розроблені на підставі наступних нормативних документів: ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій"; ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва"; ВБН В.2.2-58.1-94 "Проєктування складів нафти і нафтопродуктів з тиском насичених парів не вище 93,3 кПа"; НАПБ В.07.003-88/112 (ВУПП-88) "Відомчі вказівки по протипожежному проектуванню підприємств, будинків і споруджень нафтопереробної й нафтохімічної промисловості" та інших нормативних документів. Земельна ділянка під проектування розташована в виробничій зоні північної частини міста Кременчук. На земельній ділянці загальною площею 7га (кадастровий номер 5310436100:01:003:0009), передбачається: "Нове будівництво. Завод для переробки вуглеводневої сировини в Північному промисловому вузлі в м. Кременчук, Полтавської області" площею 3,617 га, при умові коригування детального плану території виробничої частини міста. Сполучення проєктованого підприємства з загальною мережею автомобільних доріг буде здійснюватися через примикання до існуючої проїзної дороги виробничої зони з виїздом на Галузевий проїзд м. Кременчук. Розміщення проєктованого підприємства передбачається з урахуванням комплексу умов і обмежень нормативного характеру. Обмеженнями є нормативні протипожежні розриви та санітарні зони, наявність або відсутність підземних комунікацій. Рішення по генеральному плану при новому будівництві прийняті з урахуванням існуючої забудови суміжних підприємств та враховують рекомендовані показники мінімальної щільності забудови майданчиків промислових підприємств. У складі проєктованого підприємства передбачаються увесь комплекс інженерних рішень, технологічних споруд основного виробництва, об`єктів загальновиробничого призначення, допоміжних споруд і елементів благоустрою, що забезпечують безпечну експлуатацію для персоналу та навколишнього середовища. Нове будівництво заводу для переробки вуглеводневої сировини забезпечується інженерними комунікаціями відповідно до технічних умов інженерних служб міста.

Рішенням позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання від 19.05.2023 "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", враховуючи звернення ТОВ "АЛМА ОІЛ ГРУП" від 26 квітня 2023 року № 01-63/4188 до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області про наміри внести зміни до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, керуючись статтею 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", вирішено доручити Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області розпочати роботу по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у відповідності до звернення ТОВ "АЛМА ОІЛ ГРУП" (а.с. 64-65 т. 2).

Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області звернулось до Редакції газети АVтограф з листом від 09.06.2023 №28.01-37/0057, в якому враховуючи, що рішенням Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 19 травня 2023 року "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" доручено Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області розпочати роботу по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у відповідності до звернення ТОВ "АЛМА ОІЛ ГРУП" висловлено прохання у строк не пізніше 16 червня 2023 року з метою інформування та врахування громадських інтересів мешканців міста Кременчука у своєму виданні розмістити оголошення нижчезазначеного змісту: "Повідомлення про оприлюднення проєкту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" (а.с. 73 т.2).

У спецвипуску газети АVтограф від 15.06.2023 №3 (1060) (а.с. 118-118а т.3) опубліковано оголошення "Повідомлення про оприлюднення проєкту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області":

1. Повна назва документа державного планування, що пропонується, та стислий виклад його змісту: З метою врахування громадських інтересів під час розроблення проєкту містобудівної документації, що є документом державного планування місцевого рівня та звіту про стратегічну екологічну оцінку (СЕО), Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області повідомляє про початок та строки громадського обговорення проєкта документу державного планування: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області". Підставою розробки проєкту є рішення XX сесії VIII скликання Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 19 травня 2023 року. Проєктом розглядається - Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області. Внесення змін полягає у наступному: часткова зміна межі території детального плану (включення в межі детального плану двох земельних ділянок); зміна планувальної структури забудови на території загальною площею 8,5769 га; зміна цільового призначення існуючої земельної ділянки на даній території: кадастровий номер: 5310436100:01:003:0009; формування проєктної виробничої зони, а саме - нове будівництво заводу для переробки вуглеводневої сировини;

2. Орган, що прийматиме рішення про затвердження документа державного планування: Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області;

3. Передбачувана процедура громадського обговорення: а) дата початку та строки здійснення процедури: громадські обговорення тривають 30 днів. Початок обговорень - 27 червня 2023 року. Строк завершення громадських обговорень - 27 липня 2023 року. б) способи участі громадськості (надання письмових зауважень і пропозицій, громадські слухання тощо). Пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2, Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області або на електронну пошту: uma@sat.роltаvа.uа. У повідомленнях вказуються прізвище, ім`я по батькові, адреса місця проживання та ставиться особистий підпис фізичної особи. Юридичні особи подають пропозиції та зауваження із зазначенням найменування та місцезнаходження юридичної особи. в) дата, час і місце проведення запланованих громадських слухань (у разі проведення): Громадські слухання відбудуться 21 липня 2023 року об 11:00 год. в приміщенні Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2. ґ) орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, його поштова та електронна адреси та строки подання зауважень і пропозицій: Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради, з 27 червня 2023 року до 27 липня 2023 року за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2 та електронну пошту: uma@sat.роltаvа.uа. Контактна особа: ОСОБА_2 - заступник начальника управління містобудування та архітектури - начальник відділу планування, забудови та містобудівного моніторингу Кременчуцької міської Кременчуцького району Полтавської області. д) місцезнаходження наявної екологічної інформації, у тому числі пов`язаної зі здоров`ям населення, що стосується документа державного планування. Сайт Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області https://kremen.gov.ua/ (розділ «Стан навколишнього середовища»).

4. Необхідність проведення транскордонних консультацій щодо проєкту документа державного планування. Транскордонні консультації щодо зазначеного проєкту документа державного планування не проводяться.

Замовник/Уповноважена особа замовника: Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області / ОСОБА_2 ".

На сторінці 4 спецвипуску газети АVтограф №3 (1060) від 15.06.2023 зазначено наступні відомості: засновник: Асоціація гуманітарно-інформаційних технологій. Свідоцтво про реєстрацію: КВ №23539-13379 ПР. Видавець: редакція газети "Автограф". Головний редактор: ОСОБА_11. Адреса редакції: 39601, Кременчук, вул. Давида Кострова, 37. Друк: ФОП ОСОБА_3 . Наклад 100 прим.

Також 16.06.2023 на офіційному вебпорталі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та Виконавчого комітету (https://kremen.gov.ua) оприлюднено оголошення аналогічного змісту: "Повідомлення про оприлюднення проєкту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" (https://kremen.gov.ua/index.php?view=single-strdep-id=1page_id_two=1918) (а.с. 121-123 т.3).

Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 розроблено проєкт "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", головний архітектор проєкту ОСОБА_5 , замовлення А-01-2023; замовник Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області (а.с. 1-76 т.3).

23.06.2023 ТОВ "НТЦ "Промекологія" розроблено Звіт про стратегічну екологічну оцінку містобудівної документації "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", замовник Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області (а.с. 77-114 т.3).

Відповідно до розпорядження міського голови Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 13.07.2023 №158-Р "Про проведення громадських слухань", керуючись Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядком проведення громадських слухань щодо проєктів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №555 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2022 року №1196), рішенням Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 19 травня 2023 року "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", п.п. 7, 20 п. 4 статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", вирішено: 1. Провести громадські слухання щодо врахування громадських інтересів документа державного планування: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" 21 липня 2023 року о 11.00 в приміщенні Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги, 2; 2. Відповідальними за організаційно-технічне забезпечення визначити секретаря міської ради ОСОБА_6 та організаційно-контрольний відділ апарату міського голови Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області ( ОСОБА_7 ); 3. Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області опрацювати в строк до 27 липня 2023 року пропозиції громадськості по питанню документа державного планування: «Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області» та надати відповідні рекомендації; 4. Результати проведення громадських слухань оприлюднити в двотижневий термін з дня їх прийняття шляхом опублікування на офіційному веб-сайті Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.

13.07.2023 на офіційному вебпорталі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та Виконавчого комітету оприлюднено оголошення: "Інформація про проведення громадських слухань: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" (а.с. 124 т.3) наступного змісту: "З метою врахування громадських інтересів Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області повідомляє про проведення громадських слухань документа державного планування: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області". Громадські слухання відбудуться 21 липня 2023 року об 11:00 год в приміщенні Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області за адресою: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, площа Перемоги; під час реєстрації учасників громадських слухань та пропозицій (зауважень) громадськості організатором проведення громадських слухань забезпечується ідентифікація фізичних осіб, представників юридичних осіб.

Громадські слухання щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області проведено об 11:00 год. 21.07.2023.

Відповідно до протоколу громадських слухань щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області від 21.07.2023:

- Місце проведення: приміщення Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області за адресою: площа Перемоги, буд. 2. Час проведення: 11.00.

- Замовник: Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області. Розробник: Фізична особа - підприємець ОСОБА_4

- Запрошені: ОСОБА_6 . - секретар міської ради; Кравченко Д.В. - заступник міського голови; ОСОБА_8 - начальник управління містобудування та архітектури; ОСОБА_5 - архітектор проекту; ОСОБА_9 - інженер з охорони навколишнього середовища Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково- технічний центр "Промекологія" (ТОВ НПЦ "Промекологія").

- Присутні: учасники громадських слухань - мешканці Кременчуцької міської територіальної громади у кількості 274 особи згідно з Додатком 1 до цього протоколу на 29 аркушах; представники засобів масової інформації.

- Порядок денний громадських слухань: 1. Виступ головуючого громадських слухань щодо оголошення загальної інформації, оголошення порядку денного та регламенту громадських слухань. 2. Розгляд проєкту "Про внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області".

- за результатами проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, ухвалено погодити внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області. Голосували: "за" - 254, "утрималось" - 5, "проти" - 15, "не голосували" - немає.

Депутат Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання ОСОБА_1 подав до Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області зауваження до проєкту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" від 26.07.2023 (а.с. 127-129 т.2), у якому наведені наступні зауваження:

1. У відповідності до положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та керуючись Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації" від 01 вересня 2021 року №926 врегулювати викладені зауваження шляхом узгодження спірних питань між громадськістю і замовником містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію;

2. Створити погоджувальну комісію у чіткій відповідності до підпункту 13 пункту 43 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації" від 01 вересня 2021 року №926, враховуючи наявність пропозицій (зауважень) громадськості, наданих в установленому порядку протягом строку проведення громадського обговорення (в тому числі під час проведення громадських слухань);

3. Опублікувати на сайті замовника належним чином оформлений протокол громадських слухань від 21 липня 2023 року;

4. Провести перевірку та притягнути осіб, причетних до процесу розробки містобудівної і супровідної документації до відповідальності, дії яких призвели до перевищення міським головою ОСОБА_10 службових повноважень у вигляді підписання договору всупереч повноважень та у спосіб, що не передбачений Конституцією та законами України.

Згідно з довідкою про громадське обговорення у процесі стратегічної економічної оцінки документа державного планування "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, зауваження / пропозиції Депутата Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання ОСОБА_1 обґрунтовано відхилено (а.с. 131-139 т.2).

Відповідно до довідки про консультації з органами виконавчої влади у процесі стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування містобудівної документації "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 01.09.2023 №01-63/1497, Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області 27 червня 2023 року внесено в Єдиний реєстр стратегічної екологічної оцінки Проєкт документа державного планування "Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", Звіт про СВО та Повідомлення про оприлюднення зазначених документів. Графічні матеріали містобудівної документації "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" у паперовій формі до: Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України - лист №01-63/1270 від 03 липня 2023 року; Міністерства охорони здоров`я України - лист №01-63/1271 від 03 липня 2023 року; Департамента екології та природних ресурсів Полтавської ОВА - лист №01-63/1269 від 03 липня 2023 року; Державної установи "Полтавський обласний лабораторний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства, охорони здоров`я України" - лист №01-63/1268 від 03 липня 2023 року. В процесі консультацій: поступили зауваження та пропозиції від: Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України - лист №25/5-21/2082-23 від 25 липня 2023 року; Департамента екології та природних ресурсів Полтавської ОВА - лист №3161/03.2-25 від 01 серпня 2023 року. Від Міністерства охорони здоров`я України та ДУ «Полтавський обласний лабораторний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства, охорони здоров`я України» протягом відведеного терміну зауваження та пропозиції не надходили. За результатами громадського обговорення та проведених консультацій з органами виконавчої влади у процесі стратегічної екологічної оцінки документа державного планування вирішено: 1. Погодити документ державного планування ДПТ «Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області» та звіт про СЕО; 2. Рекомендувати затвердити документ державного планування ДПТ «Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області» та звіт про СЕО. 3. Відповідно до статті 16 Закону протягом п`яти робочих днів з дня затвердження документа державного планування замовник розмішує на своєму офіційному веб-сайті та вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки затверджений документ державного планування (крім інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом), рішення про його затвердження, заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування, і письмово повідомляє про це орган, зазначений у статті 6 цього Закону; 4. У межах своєї компетенції здійснювати моніторинг наслідків, виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров`я населення, один раз на рік оприлюднювати його результати на своєму офіційному веб-сайті у мережі Інтернет, вносити до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки та у разі виявлення непередбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров`я населення, вживати заходів для їх усунення (а.с. 118-120 т.2).

Згідно з Рішенням позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання від 08.09.2023 "Про затвердження внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", керуючись статтею 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Законом України "Про стратегічну екологічну оцінку", Порядком проведення громадських слухань щодо проєктів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2022 року № 1196), статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", та враховуючи, що у відповідності до законодавства України проведені громадські слухання в рамках проведення процедури громадського обговорення щодо проєкту містобудівної у документації "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", розробленої ФОП ОСОБА_4 , вирішено затвердити внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, та оприлюднити рішення відповідно до вимог законодавства (а.с. 117 т. 2).

Вважаючи дії відповідача щодо проведення громадських слухань від 21.07.2023 про врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області протиправними, а громадські слухання від 21.07.2023 такими, що не відбулися, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 13 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (надалі - Закон № 280/97-ВР), територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування. Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади.

Згідно з пп. 10 п. "а" ч. 1 ст. 31 Закону № 280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить проведення громадського обговорення містобудівної документації.

Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (надалі - Закон № 3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до п.п. 3, 7 ст. 1 Закону № 3038-VІ, детальний план території - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Згідно з ч.ч. 1-3 ст. 8 Закону № 3038-VІ, планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.

Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 11 Закону №3038-VІ, планування територій на державному рівні здійснюється шляхом розроблення відповідно до закону Генеральної схеми планування території України, схем планування окремих частин території України, а також внесення змін до них.

Містобудівна документація на державному рівні підлягає експертизі та стратегічній екологічній оцінці.

Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону №3038-VI, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 16 Закону №3038-VI, внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у порядку, визначеному законодавством для її розроблення та затвердження.

Склад, зміст, порядок розроблення та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні встановлюються Кабінетом Міністрів України у Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації.

Згідно з ч. 1, 5, 6 ст. 19 Закону №3038-VI, детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.

Детальний план території розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають невід`ємними складовими генерального плану населеного пункту та/або комплексного плану.

Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 21 Закону № 3038-VІ, громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому законодавством порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.

Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні. Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.

Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія.

До складу погоджувальної комісії входять: 1) посадові особи замовника містобудівної документації; 2) представники органу земельних ресурсів, природоохоронного органу, органу охорони здоров`я, органу містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та інших органів; 3) представники професійних об`єднань та спілок, архітектори, науковці; 4) уповноважені представники громадськості, які обираються під час громадських слухань. Кількість представників громадськості має становити не менш як 50 відсотків і не більш як 70 відсотків загальної чисельності комісії.

Головою погоджувальної комісії є посадова особа замовника містобудівної документації.

Погоджувальна комісія протягом двох тижнів після її утворення розглядає спірні питання, зафіксовані у протоколі громадських слухань, та ухвалює рішення про врахування або мотивоване відхилення таких пропозицій (зауважень).

Засідання погоджувальної комісії є правомочним, якщо у ньому взяли участь не менш як дві третини її членів (з них не менше половини - представники громадськості). Рішення погоджувальної комісії оформлюється протоколом.

У разі неможливості врегулювати спірні питання між сторонами погоджувальною комісією остаточне рішення приймає замовник містобудівної документації. Урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами або прийняті замовником містобудівної документації рішення є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації.

Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в медіа, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах замовників містобудівної документації. Особи, які оприлюднюють проекти містобудівної документації на місцевому рівні, є відповідальними за їх автентичність.

Фінансування заходів щодо врахування громадських інтересів здійснюється за рахунок замовників містобудівної документації.

Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.

Механізм проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні: комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад (далі - комплексні плани), генеральних планів населених пунктів, а також детальних планів територій у межах та за межами населених пунктів, визначає Порядок проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №555 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2022 № 1196) (надалі - Порядок № 555).

Відповідно до п. 2 Порядку №555, проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні (далі - громадські слухання) здійснюється в рамках проведення процедури громадського обговорення під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації із урахуванням вимог Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку".

Згідно з п. 5 Порядку № 555, організатором проведення громадських слухань є замовник розроблення містобудівної документації.

Під час реєстрації учасників громадських слухань та пропозицій (зауважень) громадськості організатором проведення громадських слухань забезпечується ідентифікація фізичних осіб, представників юридичних осіб.

Пропозиції (зауваження) фізичних та юридичних осіб, які не подали підтвердних документів для забезпечення їх ідентифікації, не розглядаються.

Відповідно до п. 7 Порядку № 555, громадські слухання проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Інформація про проведення громадських слухань (час і місце проведення, вимоги до учасників громадських слухань згідно з цим Порядком) оприлюднюється одночасно із оприлюдненням проекту містобудівної документації на місцевому рівні (в одному інформаційному повідомленні), а також додатково в окремому інформаційному повідомленні на офіційному веб-сайті замовника розроблення містобудівної документації за п`ять робочих днів до визначеної дати проведення громадських слухань.

Згідно з п. 8 Порядку № 555, інформаційне повідомлення про проведення громадських слухань повинно містити такі відомості: рішення сільської, селищної, міської ради про розроблення проекту містобудівної документації на місцевому рівні; завдання на розроблення містобудівної документації на місцевому рівні; відомості про замовника та розробника проекту містобудівної документації на місцевому рівні та підстави для його розроблення; інформацію про дату, час і місце проведення громадських слухань та умови участі в них; інформацію про час і місце, де у вільному доступі протягом п`яти календарних днів до дати проведення громадських слухань (у тому числі у вихідні дні та в неробочий час) можна ознайомитися з матеріалами проекту містобудівної документації на місцевому рівні на паперових чи інших твердих (матеріальних) носіях; інформацію про посадову особу замовника розроблення містобудівної документації, відповідальну за забезпечення організації розгляду пропозицій (зауважень), та адресу, за якою можуть надсилатися пропозиції (зауваження); матеріали щодо проекту містобудівної документації на місцевому рівні в повному обсязі відповідно до визначеного в установленому законом порядку складу та змісту, крім інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом.

До проведення громадських слухань щодо проекту комплексного плану замовником розроблення містобудівної документації забезпечується розміщення матеріалів на паперових чи інших твердих (матеріальних) носіях у кожному населеному пункті, що входить до складу територіальної громади (старостинського округу), відповідно до графіка, затвердженого замовником розроблення містобудівної документації та опублікованого на його офіційному веб-сайті, на строк не менше ніж три робочі дні.

Інформування жителів відповідного населеного пункту (старостинського округу) про місце та строки розміщення зазначених матеріалів здійснюється через офіційний веб-сайт замовника розроблення містобудівної документації не раніше ніж за п`ять робочих днів.

До проведення громадських слухань щодо проекту генерального плану населеного пункту - міста, що має внутрішній адміністративно-територіальний поділ на райони в місті, замовником розроблення містобудівної документації забезпечується розміщення матеріалів на паперових чи інших твердих (матеріальних) носіях у кожному районі в місті відповідно до графіка, затвердженого замовником розроблення містобудівної документації та опублікованого на його офіційному веб-сайті, на строк не менше ніж три робочі дні.

Інформування жителів відповідного району в місті про місце та строки розміщення зазначених матеріалів здійснюється через офіційний веб-сайт замовника розроблення містобудівної документації не раніше ніж за п`ять робочих днів.

Відповідно до п. 9 Порядку №555, громадські слухання проводяться під головуванням уповноваженого представника замовника розроблення містобудівної документації, який: проводить реєстрацію учасників громадських слухань; оголошує порядок денний; інформує учасників про порядок ведення протоколу, подання пропозицій (зауважень) у письмовій та/або усній формі, зміст пропозицій (зауважень), що надійшли, та процедуру їх урахування; забезпечує ведення обговорення, подання пропозицій (зауважень) громадськості із дотриманням регламенту; забезпечує аудіо- та/або відеофіксацію перебігу громадських слухань; готує протокол громадських слухань.

Громадські слухання розпочинаються з доповіді розробника та/або замовника розроблення містобудівної документації про розроблений проект містобудівної документації.

Перебіг громадських слухань та подані пропозиції (зауваження) оформляються протоколом, який підписується головуючим. Файл аудіо- та/або відеофіксації перебігу громадських слухань додається до протоколу.

Замовник розроблення містобудівної документації зобов`язаний забезпечити реєстрацію пропозицій (зауважень) учасників громадських слухань із дотриманням регламенту та фіксуванням у протоколі громадських слухань інформації про відсутність пропозицій (зауважень) учасників громадських слухань.

Згідно з п. 10 Порядку № 555, на початку громадських слухань шляхом голосування затверджуються порядок денний та регламент проведення громадських слухань. Кожен учасник громадських слухань має право подати пропозиції (зауваження), поставити запитання усно чи письмово.

У разі коли замовник розроблення містобудівної документації не може прийняти рішення про врахування відповідної пропозиції (зауваження) безпосередньо під час проведення громадських слухань, така пропозиція (зауваження) розглядається на погоджувальній комісії у визначеному порядку.

Під час громадських слухань незалежно від наявності чи відсутності пропозицій (зауважень) громадськості голосуванням учасників громадських слухань (половина голосів зареєстрованих учасників громадських слухань із правом голосу плюс один голос) обираються представники громадськості, які увійдуть до складу погоджувальної комісії в разі її утворення за результатами громадських обговорень, про що зазначається у протоколі громадських слухань.

Відповідно до п. 11 Порядку № 555, усі пропозиції (зауваження) та запитання заносяться (додаються) до протоколу.

Протокол громадських слухань має містити: 1) дату, час і місце проведення громадських слухань; 2) предмет громадських слухань; 3) кількість учасників громадських слухань; 4) виклад перебігу громадських слухань; 5) пропозиції (зауваження), що були висловлені під час громадських слухань; 6) рішення за результатами громадських слухань, яке повинно обов`язково містити перелік уповноважених представників громадськості для участі в погоджувальній комісії.

До протоколу додаються списки реєстрації учасників громадських слухань, а також запитання, звернення та пропозиції (зауваження), подані головуючому під час проведення громадських слухань їх учасниками в письмовій формі.

Протокол громадських слухань складається у двох оригінальних примірниках, один із яких передається замовникові розроблення містобудівної документації, а інший не пізніше ніж через два робочі дні після проведення громадських слухань розміщується у приміщенні сільської, селищної, міської ради на інформаційному стенді (дошці оголошень) із забезпеченням вільного доступу громадян до нього.

Громадські слухання відбуваються у відкритому режимі, проводиться їх веб-трансляція, відео- та/або аудіозапис.

Сканована копія протоколу, відеозапис та стенограма громадських слухань розміщуються на офіційному веб-сайті замовника розроблення містобудівної документації у відповідному розділі у двотижневий строк, але не пізніше ніж оприлюднення результатів розгляду пропозицій (зауважень) громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні відповідно до процедури громадських обговорень.

Оригінальний примірник протоколу громадських слухань зберігається замовником розроблення містобудівної документації протягом п`яти років і має бути доступним для ознайомлення громадськості.

Згідно з п. 13 Порядку № 555, затверджений замовником розроблення містобудівної документації протокол громадських слухань є підставою для коригування розробником проекту містобудівної документації на місцевому рівні виключно щодо поданих пропозицій (зауважень) громадськості в частині, що не суперечить нормативно-правовим актам і будівельним нормам.

Розробник проекту містобудівної документації протягом одного місяця з дати проведення громадських слухань вносить відповідні коригування до проекту відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

За зверненням розробника містобудівної документації замовник розроблення містобудівної документації на місцевому рівні може продовжити строк коригування проекту містобудівної документації на місцевому рівні, але не більше ніж на строк дії чинного договору з розробником містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до п. 14 Порядку №555, затвердження містобудівної документації на місцевому рівні без проведення громадських слухань проектів такої документації забороняється. Протокол громадських слухань проекту містобудівної документації є невід`ємною складовою зазначеної документації.

Згідно з п. 15 Порядку №555, фінансування заходів із розгляду пропозицій (зауважень) громадськості здійснюється за рахунок замовника розроблення містобудівної документації.

Відповідно до п. 17 Порядку №555, громадські слухання можуть бути визнані такими, що не відбулися, у разі порушень вимог цього Порядку та законодавства, зокрема через: безпідставне повернення пропозицій (зауважень), нездійснення реєстрації, невчасну реєстрацію або неправомірну відмову в реєстрації пропозицій (зауважень); недотримання посадовими особами встановлених строків під час організації та проведення громадських слухань; неоприлюднення, невчасне оприлюднення чи оприлюднення не в повному обсязі документів, передбачених для оприлюднення, під час громадських слухань; необґрунтовану відмову щодо врахування пропозицій (зауважень) у рамках громадських слухань; недотримання вимог цього Порядку щодо перевірки приналежності учасників громадських слухань до відповідної території та їх представництва; прийняття рішення під час громадських слухань щодо визнання їх такими, що не відбулися; інші дії чи бездіяльність, що порушують вимоги законодавства про проведення громадських слухань.

Рішення про визнання громадських слухань такими, що не відбулися, може бути прийняте шляхом голосування учасників громадських слухань (не менше ніж дві третини голосів учасників громадських слухань) або замовником розроблення містобудівної документації.

Громадські слухання можуть бути визнані такими, що не відбулися, у судовому порядку.

Згідно з п. 19 Порядку № 555, у разі коли громадські слухання визнано такими, що не відбулися, або вони не були проведені у визначені в інформаційному повідомленні дату, час і у визначеному місці із встановлених цим Порядком причин, замовник розроблення містобудівної документації призначає повторні громадські слухання, про що повідомляє на своєму офіційному веб-сайті не пізніше ніж за п`ять робочих днів.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України від 20.03.2018 № 2354-VIII "Про стратегічну екологічну оцінку", проект документа державного планування та звіт про стратегічну екологічну оцінку оприлюднюються на офіційному веб-сайті замовника та вносяться ним до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки з метою одержання та врахування зауважень і пропозицій громадськості.

Тобто, громадське обговорення при розробленні проектів містобудівної документації є необхідною складовою дотримання законодавства про регулювання містобудівної діяльності та щодо стратегічної екологічної оцінки. Громадське обговорення детального плану території на місцевому рівні забезпечується шляхом оприлюднення проєктів містобудівної документації на місцевому рівні; наданням особам, які мають право на подання пропозицій та зауважень до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій (зауважень); безпосереднім поданням пропозицій (зауважень) громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування та їх розглядом; утворенням (у разі необхідності) погоджувальної комісії для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення; оприлюдненням результатів розгляду пропозицій (зауважень) громадськості до проектів містобудівної документації.

Як свідчать матеріали справи, рішенням позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання від 19.05.2023 "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" вирішено доручити Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області розпочати роботу по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у відповідності до звернення ТОВ "АЛМА ОІЛ ГРУП".

Відповідно до положень пунктів 19.14 та 19.15 Статуту територіальної громади міста Кременчука, затвердженого рішенням ХІV сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області сьомого скликання від 27.09.2016, інформація про проведення громадських слухань оприлюднюється на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та виконавчого комітету, а також у міських засобах масової інформації не пізніше, як за 5 робочих днів до їх проведення. У випадках особливої необхідності населенню повідомляється про проведення громадських слухань у день їх проведення.

Повідомлення населення про проведення громадських слухань має бути письмовим. Особам, які представляють ініціативну групу з проведення громадських слухань, доцільно розміщувати повідомлення у формі оголошення, наприклад, на дошці оголошень у громадських місцях міста. Інформувати членів територіальної громади про громадські слухання також можна за допомогою адресної розсилки запрошень та іншими видами публічних оголошень.

Судовим розглядом встановлено, що у газеті АVтограф від 15.06.2023 № 3 (1060) та на офіційному вебпорталі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та Виконавчого комітету від 16.06.2023 розміщено відповідне повідомлення та доведено до відома мешканців Кременчуцької міської територіальної громади про проведення громадських обговорень та слухань щодо Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у порядку та строки, встановлені у пунктом 19.14 Статуту територіальної громади міста Кременчука.

Колегія суддів вважає необґрунтованими доводи позивача про неналежне повідомлення відповідачем громадськості у міських засобах масової інформації, оскільки ані вимоги Порядку №555, ані вимоги Статуту територіальної громади міста Кременчука не містять вимоги щодо розміщення відповідної інформації в конкретному міському засобі масової інформації, а також не встановлюють вимог до такого місцевого ЗМІ, вимог щодо кількості випущеного тиражу тощо.

Також матеріалами справи підтверджено факт оприлюднення на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради та Виконавчого комітету (https://kremen.gov.ua) 16.06.2023 повідомлення про проведення громадських слухань, шляхом розміщення оголошення: "Інформація про проведення громадських слухань: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", в якому містилась інформація стосовно громадського обговорення, відтак доводи позивача про відсутність такого оприлюднення на офіційному веб-порталі відповідача є необґрунтованими.

З огляду на наведене, суд першої інстанції правомірно дійшов висновку про дотримання відповідачем вимог пункту 8 Порядку № 555 та пунктів 19.14. та 19.15 Статуту територіальної громади міста Кременчука щодо оприлюднення інформації про проведення громадських слухань щодо Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області.

Стосовно доводів позивача про відсутність на момент оприлюднення інформації про проведення громадських слухань розпорядження міського голови Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області №158-Р від 13 липня 2023 року "Про проведення громадських слухань", яким вирішено провести громадські слухання щодо врахування громадських інтересів документа державного планування: "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" 21 липня 2023 року о 11.00, колегія суддів вважає юридично неспроможним, оскільки рішенням Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 19 травня 2023 року "Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", вирішено доручити Управлінню містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області розпочати роботу по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, у відповідності до звернення ТОВ "АЛМА ОІЛ ГРУП", яка включає також вчинення всіх дій (стадій підготовки), що передують дню проведення громадських слухань, в тому числі обов`язок повідомлення громадськості про дату та час проведення таких слухань.

Також під час судового розгляду справи не знайшли документального підтвердження доводи позивача про порушення порядку здійснення реєстрації жителів громади під час проведення громадських слухань 21.07.2023.

В установлений термін громадського обговорення до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області надійшло зауваження від громадськості, зокрема позивача, та відповіді на таке зауваження та пропозиції були викладені у довідці про громадське обговорення. Вказана довідка є публічною інформацією і була внесена Замовником до Єдиного реєстру СЕО.

На виконання вимог статті 13 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку" Кременчуцькою міською радою Кременчуцького району Полтавської області від 27.06.2023 внесено до Єдиного реєстру стратегічно екологічної оцінки Проєкт документа державного планування "Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", Звіт про СЕО та Повідомлення про оприлюднення зазначених документів. Врахування зауважень та пропозицій від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України і Департаменту екології та природних ресурсів Полтавської ОВА представлено в Довідці про консультації з органами виконавчої влади у процесі стратегічної екологічної оцінки проекту документа державного планування містобудівної документації "Внесення змін до детального плану території розташованої а Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області". Вказана довідка є публічною інформацією і була внесена Замовником до Єдиного реєстру СЕО, а також розміщена на офіційному веб-порталі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області та Виконавчого комітету.

Крім того, документ державного планування "Внесення змін до детального плану території розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" затверджено з дотриманням вимог Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку", що підтверджується наявним в матеріалах справи листом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 28.09.2023 №25/5-21/15260-23.

Після проведення громадських слухань в рамках проведення процедури громадського обговорення щодо проекту містобудівної документації "Внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області", розробленої ФОП ОСОБА_4 , було прийнято рішення позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання "Про затвердження внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" від 08.09.2023 року, яким вирішено затвердити внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області.

Відтак, є підстави констатувати, що правові наслідки створює рішення позачергової ХХ сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області восьмого скликання "Про затвердження внесення змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області" від 08.09.2023, а не протокол громадських слухань щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області від 21.07.2023, який вже реалізований (вичерпав свою дію), а тому у контексті спірних правовідносин та власне у площині фактичних обставин справи доводи про визнання громадських слухань, оформлених цим протоколом, такими, що не відбулися, можуть розглядатися судом лише у площині підстав позову, але не як самостійний спосіб захисту (з огляду на те, що спір фактично виник у зв`язку із незгодою позивача із внесенням змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області).

З урахуванням встановлених по справі обставин, що підтверджуються наявними в матеріалах справи, колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для визнання протиправними дій Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області щодо проведення громадських слухань від 21.07.202 про врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області та для визнання громадських слухань щодо врахування громадських інтересів по внесенню змін до детального плану території, розташованої в Північному промвузлі міста Кременчука Полтавської області, оформлених протоколом від 21.07.2023, такими, що не відбулися, так як наслідок, наявності підстав для відмови в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 316, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 15.01.2024 по справі №440/15044/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя С.С. Рєзнікова Судді А.О. Бегунц Л.В. Мельнікова

Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118144218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/15044/23

Постанова від 03.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Рішення від 15.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні