Постанова
від 04.04.2024 по справі 320/14069/24
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/14069/24 Головуючий у 1-й інстанції: Войтович І.І.

Суддя-доповідач: Василенко Я.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Оксененка О.М., Шведа Е.Ю.,

за участю секретаря Шляги А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «АТОМСЕРВІС» на рішення Київського окружного адміністративного суду від 31.03.2024 у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АТОМСЕРВІС» до військової частини НОМЕР_1 , третя особа - товариство з обмеженою відповідальністю «ВІТРГРУП» про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «АТОМСЕРВІС» звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення військової частини НОМЕР_1 щодо визнання переможцем та намір укласти договір з ТОВ «ВІТРГРУП» по спрощеній закупівлі: Добовий польовий набір продуктів ПОСИЛЕНИЙ Норма № 15, код ДК 021:2015 (15890000-3 - «Продукти харчування та сушені продукти різні») за ідентифікатором: UА-2024-03-12-001718-а, яке оформлено протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою військової частини НОМЕР_1 від 27.03.2024 № 120;

- зобов`язати військову частину НОМЕР_1 (Код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) прийняти рішення, яким відхилити пропозицію ТОВ «ВІТРГРУП» (Код 45236140) по спрощеній закупівлі: Добовий польовий набір продуктів ПОСИЛЕНИЙ Норма № 15, код ДК 021:2015 (15890000-3 - «Продукти харчування та сушені продукти різні») за ідентифікатором: UА-2024-03-12-001718-а

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 31.03.2024 у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з зазначеним судовим рішенням позивачем подано апеляційну скаргу, в якій останній просить скасувати рішення Київського окружного адміністративного суду від 31.03.2024 та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 12 березня 2024 року в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» замовником - військовою частиною НОМЕР_1 , Код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 було опубліковано Оголошення про проведення спрощеної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-03-12-001718-a, за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-12-001718-a) (далі - Оголошення).

Найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора, що діє на день проведення закупівлі: Добовий польовий набір продуктів Посилений Норма № 15, код ДК 021:2015 (15890000-3 - «Продукти харчування та сушені продукти різні»).

Відповідно, вид предмету закупівлі: Товари, класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15890000-3: Продукти харчування та сушені продукти різні.

За п. 3 Оголошення технічні, якісні та інші вимоги до предмета закупівлі: у відповідності до Додатку № 3 Оголошення.

Згідно визначеного опису окремої частини або частин предмета закупівлі за п. 4, п. 5 Оголошення, відповідно:

1400 комплект - Повсякденний набір сухих продуктів у відповідності до, раціону 1, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, відповідно до документації. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 12 березня 2024 - 25 грудня 2024, ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні;

1400 комплект - Повсякденний набір сухих продуктів у відповідності до, раціону 6, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, відповідно до документації. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 12 березня 2024 - 25 грудня 2024, ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні;

1400 комплект - Повсякденний набір сухих продуктів у відповідності до, раціону 7, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, відповідно до документації. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 12 березня 2024 - 25 грудня 2024, ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні;

1400 комплект - Повсякденний набір сухих продуктів у відповідності до, раціону 9, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, відповідно до документації. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 12 березня 2024 - 25 грудня 2024, ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні;

1400 комплект- Повсякденний набір сухих продуктів у відповідності до, раціону 10, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, відповідно до документації. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 12 березня 2024 - 25 грудня 2024, ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні.

Очікувана вартість: 3 122 000, 00 грн.

Звернення за роз`ясненнями: до 16 березня 2024 11:00; кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 20 березня 2024 00:00; початок аукціону: 20 березня 2024 14:05.

В закупівлі взяли участь наступні учасники (за спаданням по ціновим пропозиціям):

ТОВ «ВІТРГРУП» (ЄДРПОУ 45236140): первинна пропозиція - 2 548 140,00 та остаточна пропозиція - 2 286 480,00;

ТОВ «АТОМСЕРВІС» (ЄДРПОУ 39927581): первинна пропозиція - 2 965 620,00 та остаточна пропозиція - 2 286 900,00;

ТОВ «ПИРЯТИНСЬКИЙ ДЕЛІКАТЕС» (ЄДРПОУ 36313601): первинна пропозиція - 2 688 000,00 та остаточна пропозиція - 2 625 560,00;

ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» (ЄДРПОУ 42234821): первинна пропозиція - 2 800 000,00 та остаточна пропозиція - 2 628 780,00;

ТОВ «ГРАНД КОНСАЛТ» (ЄДРПОУ 42239070): первинна пропозиція - 2 939 580,00 та остаточна пропозиція - 2 658 600,00

ТОВ «ХОДОРІВСЬКИЙ М`ЯСОКОМБІНАТ» (ЄДРПОУ 33562670): первинна пропозиція - 3 080 280,00 та остаточна пропозиція - 2 730 000,00.

Розкриття пропозиції відбулось 20 березня 2024 14:52.

Згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою військової частини НОМЕР_1 від 27.03.2024 № 120 визначено переможцем учасника торгів ТОВ «ВІТРГРУП» та ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем - ТОВ «ВІТРГРУП».

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено 27.03.2024 на веб-порталі Уповноваженого органу PROZORRO, за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-12-001718-a.

27.03.2024 позивачу стало відомо про повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ «ВІТРГРУП».

Не погоджуючись із таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду першої інстанції з даним адміністративним позовом.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що під час проведення спрощеної закупівлі відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України. Переможцем закупівлі ТОВ «ВІТРГРУП» дотримано всі умови Оголошення, а тому правомірно останнього було визначено переможцем та ухвалено рішення про намір укласти з ним договір. Отже, суд першої інстанції дійшов до висновку про відсутність правових підстав щодо визнання пропозиції ТОВ «ВІТРГРУП» такою, що не відповідала вимогам Оголошення за спірною процедурою закупівлі.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Колегія суддів звертає увагу, що доводи апеляційної скарги аналогічні, заявленим у позовній заяві, та містять посилання на неповне з`ясування обставин справи судом першої інстанції та невідповідність його висновків таким обставинам. Так, апелянт зазначає, що Пропозиція учасника ТОВ «ВІТРГРУП» не відповідає умовам Оголошення, а саме, вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а тому рішення Замовника про визначення Переможцем ТОВ «ВІТРГРУП», яке оформлено Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою військової частини НОМЕР_1 від 27.03.2024 року № 120 повинно бути визнане протиправним та скасоване. Зокрема, ТОВ «АТОМСЕРВІС» зауважує, що відповідно до п. 13.1 Оголошення, 23 документи (файли) та з огляду на абз. 3 п. 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до Оголошення, в складі пропозиції третьої особи відсутнє документальне підтвердження показників якості на комплектуючі товару закупівлі, що не відповідає п. 13.1 Оголошення, а саме, посвідчення про якість надано на кожний раціон Добовий польовий набір продуктів посилений в цілому, як на весь набір, а не щодо кожного продукту окремо. Також, за абз. 3 п. 1 Додатку 3 до Оголошення предмет закупівлі повинен комплектуватися з харчових продуктів, якість, маркування, тара та упаковка яких відповідає вимогам чинних державних стандартів та мають підтверджуватись документами про безпечність, а окремі показники якості - за наданими документами ТОВ «ВІТРГРУП». В посвідченнях про якості, в колонці «відповідність нормативному документу (ГОСТ, ГСТУ, ДСТУ, ТУ)» вказано, що вони складені відповідно до ТУ У 10.8-44405618-001:2022, але на даний час діє Технічна специфікація Міністерства оборони України «Добовий польовий набір продуктів посилений» ТС A 01XJ.68999-494:2023 (01), яку введено в дію 20.10.2023 та розміщено на офіційному сайті Міністерства оборони України. Відповідач, є складовою частиною ГУР Міністерства оборони України, на яку розповсюджується зазначена Технічна специфікація. Враховуючи вищевказане, апелянт вважає, що зазначене посвідчення про якість не відповідає п. 13.1. Оголошення, що є самостійною підставою для визнання протиправним рішення Замовника про визначення ТОВ «ВІТРГРУП» переможцем процедури.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-ІХ.

Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється державними замовниками відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Приписами статті 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» обумовлено, що оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці); запобігання корупції, зловживанням та дискримінації; цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Відповідно до приписів частин першої-третьої статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням, таких вимог:

1) державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.

Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України;

2) порядок встановлення граничної ціни на продукти харчування, що закуповуються державними замовниками (службами державних замовників, військовими частинами), а також підстави внесення змін до істотних умов договору про закупівлю продуктів харчування, укладеного без використання електронної системи закупівель, визначаються Кабінетом Міністрів України;

3) у разі здійснення державним замовником (службою державного замовника, військовою частиною) закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та/або послуг з організації харчування військових частин договір про закупівлю повинен містити інформацію щодо: назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів), ціни за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), калькуляції ціни послуг із зазначенням вартості всіх складових вказаних послуг, включаючи калькуляцію ціни вартості та кількості окремих послуг.

За результатами здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в разі здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони - 1,5 мільйона гривень, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), протягом 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

У звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), зазначається інформація про: найменування державного замовника (службу державного замовника, військову частину); назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів); ціну за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), ціну робіт, послуг. У звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, щодо закупівлі послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин також зазначається інформація (у формі окремого додатка (файлу) щодо вартості усіх складових вказаних послуг (крім відомостей, що становлять державну таємницю), включаючи інформацію про: окремі найменування харчових продуктів (товарів) із зазначенням ціни за одиницю харчового продукту (товару) (із зазначенням одиниці виміру щодо продуктів (товарів) та вартості окремих послуг, загальної вартості та строків оплати за такі харчові продукти (товари).

У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, щодо інформації, визначеної абзацом першим цієї частини, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює повідомлення про внесення змін до істотних умов такого договору (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) та інформацію, визначену абзацом першим цієї частини.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (надалі за текстом - Особливості).

Пунктами 1-8 Особливостей визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

У цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України «Про оборонні закупівлі», «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актах, розроблених на їх виконання.

Державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.

Зведений трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями не складається та не подається на затвердження Кабінетові Міністрів України. Пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями подаються державними замовниками Мінстратегпрому протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення не складається та не затверджується.

Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України «Про оборонні закупівлі», здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Для планування закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг.

Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.

Державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку 1), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України «Про оборонні закупівлі» та «Про публічні закупівлі».

Державні контракти (договори), крім тих, що укладаються із застосуванням рамкової угоди для потреб оборони, передбаченої цими особливостями, укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419).

Під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) державний замовник готує оголошення про закупівлю, в якому зазначається інформація згідно з додатком 2, та надсилає його для оприлюднення відповідно до пункту 1 частини третьої статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі».

Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.

Під час здійснення закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, з урахуванням особливостей, визначених Порядком визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666) - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 9 травня 2023 р. № 465.

Отже, на період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, відповідно до яких придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.

Таким чином, враховуючи приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу четвертого пункту 8 Особливостей, процедура закупівлі, проводиться відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», яка врегульовує процедуру проведення спрощеної закупівлі.

Статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

-оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

-уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

-подання пропозицій учасниками;

-проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

-розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

-визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

-розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

- умови оплати;

- очікувана вартість предмета закупівлі;

- період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

- кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

- перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

- розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

- пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

- учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

- учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

- якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.

Звіт про результати проведення закупівлі оприлюднюється у порядку, передбаченому статтями 10 і 19 цього Закону.

Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі:

- відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;

- неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель;

- скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.

Спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі:

- відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті;

- відсутності пропозицій учасників для участі в ній.

Спрощена закупівля може бути відмінена частково (за лотом).

Повідомлення про відміну закупівлі оприлюднюється в електронній системі закупівель:

- замовником протягом одного робочого дня з дня прийняття замовником відповідного рішення;

- електронною системою закупівель протягом одного робочого дня з дня автоматичної відміни спрощеної закупівлі внаслідок відхилення всіх пропозицій згідно з частиною тринадцятою цієї статті або відсутності пропозицій учасників для участі у ній.

Повідомлення про відміну закупівлі автоматично надсилається всім учасникам електронною системою закупівель в день його оприлюднення.

З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.

З матеріалів справи вбачається, що предмет закупівлі, код відповідно до державного класифікатора, що діє на день проведення закупівлі: Добовий польовий набір продуктів ПОСИЛЕНИЙ Норма № 15, код ДК 021:2015 (15890000-3 - «Продукти харчування та сушені продукти різні»).

Згідно п. 13 Оголошення для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі пропозицій повинен надати:

13.1. Скан-копія Декларації виробника та/або Сертифікату якості, або Посвідчення про якість, яка повинна містити всю необхідну інформацію щодо відповідності Товару або його партії визначеним вимогам. Дата видачі документа повинна бути не раніше листопада 2023 року.

13.2. Скан-копію Протоколу випробувань та/або Експертний висновок щодо оцінки відповідності запропонованого Учасником товару вимогам нормативних документів за основними показниками, який є документальним доказом дійсності наданої Декларації виробника або Сертифікату якості чи Посвідчення про якість, виданого не раніше листопада 2023 року.

13.3. Документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Виробника (Постачальника) процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (наприклад сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ ISO22000:2007 (ISO22000:2005) або сертифікат ДСТУ ISO22000:2019 (ISO22000:2018, IDT) системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі).

13.4. Складений у довільній формі гарантійний лист щодо постачання товару, який є предметом закупівлі, в обсягах та у строки, які визначені Замовником, та виконання вимог Замовника щодо предмета закупівлі.

13.5 Позитивний "Акт складений за результатами державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP" (затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08 серпня 2019 року № 446) виданий не раніше 2022 року.

Якщо документи, які вимагаються замовником відповідно до вимог цього Оголошення, у складі пропозиції не передбачені чинним законодавством України (або законодавством іншої країни, в якій зареєстрований учасник - нерезидент) для учасника, то вони не подаються останніми, але замість них подається письмове пояснення (з посиланням на відповідні норми законодавства) про причини неподання документів у складі пропозиції.

Документи подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис чи печатку (КЕП) або удосконалений електронний підпис чи печатку (УЕП) (крім учасників-нерезидентів) на пропозицію в цілому (якщо учасник надає в складі пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа).

Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти КЕП або УЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.

Документи пропозиції, які надані учасником спрощеної закупівлі не у формі електронного документа (без КЕП або УЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/організаціями).

Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі пропозиції підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням КЕП або УЕП.

Під час перевірки КЕП або УЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації, пропозицію такого учасника буде відхилено.

Зокрема, згідно з п. 1 Додатку 3 до Оголошення «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» добовий польовий набір продуктів посилений складається із компонентів, які визначені нормою харчування № 15 (Постанова КМУ № 426 від 29.03.2002) і герметично запаковані в рукави поліетиленовою плівкою.

Предмет закупівлі (харчовий продукт) повинен відповідати вимогам законодавства України про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, зокрема законам України: «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», «Про ветеринарну медицину», наказу МОЗ України від 13.05.2013 № 368 «Про затвердження Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах», а також виданих відповідно до них нормативно-правових актів.

Добовий польовий набір продуктів посилений повинен комплектуватися з харчових продуктів якість, маркування, тара та упаковка яких відповідає вимогам чинних державних стандартів та мають підтверджуватись документами про безпечність та окремі показники якості.

Добовий польовий набір продуктів (посилений) комплектується у відповідності до таблиці № 1.

Так, в таблиці № 1 визначені наступні комплектуючі із найменуванням, позначенням нормативного документа, кількістю, розфасовкою:

Галети з борошна пшеничного першого сорту, ДСТУ 4429:2005, 150 г, три пачки по 50 г;

Сухарі з борошна пшеничного першого сорту або з борошна житнього оббивного, ДСТУ 7041:2009 ГОСТ 686-83 або ТУ виробника, 100 г, дві пачки по 50 г;

Готова до вживання перша страва (борщ з м`ясом або супи з м`ясом в асортименті), ТУ виробника, 500 г, один реторт-пакет по 500 г;

Готова до вживання друга страва (каші з м`ясом або овочі з м`ясом в асортименті), ТУ виробника, 1050 г, три реторт-пакета по 350 г;

Готова до вживання м`ясна страва (м`ясо тушковане яловичини вищого сорту або м`ясо тушковане свинини безсортове), ТУ виробника, 200 г, один реторт-пакет по 200 г

Кава розчинна, ДСТУ 4394:2005, 4 г, два стіка по 2 г;

Чай чорний натуральний, ДСТУ 7174:2010, 4 г, два пакети по 2 г;

Цукор, ДСТУ 4623:2006, 40 г, чотири стіка по 10 г;

Мед натуральний, ДСТУ 4497:2005, 20 г, один стік по 20 г;

Джем фруктовий (в асортименті), ДСТУ 4900:2007 або ТУ виробника, 20 г, один стік по 20 г;

Сухофрукти в асортименті, ТУ виробника, 30 г, один пакетик по 30 г;

Шоколад чорний (какао не менше 56%), ТУ виробника, 35 г, одна плитка 35 г;

Перець чорний мелений, ГОСТ 2950-91 або ТУ виробника, 0,3 г, один стік по 0,3 г;

Сіль, ДСТУ 3583-97 або ТУ виробника, 3 г, три стіка по 1 г;

Ложка столова пластикова одноразова, ТУ виробника, 3 шт., кожна в окремому пакеті;

Серветки гігієнічні вологі, ТУ виробника, 3 шт., кожна в окремій упаковці;

Серветки паперові, ТУ виробника, 3 шт., кожна в окремому пакеті;

Безполуменевий нагрівач їжі, ТУ виробника, 3 шт., кожний в окремому пакеті;

Гумка жувальна, ТУ виробника, 3 шт., три стіка по 1 шт.

Вміст м`ясної сировини в готовій до вживання першій страві повинен бути не менше 50 грамів, в готовій до вживання другій страві повинен бути не менше 70 грамів.

Добовий польовий набір продуктів на кожний прийом їжі упаковується в окремі рукава з поліетиленової плівки за діючою нормативною документацією з логотипом «Сніданок», «Обід», «Вечеря» відповідно до таблиці № 2.

При виготовленні поліетиленових рукавів для добового польового набору продуктів застосовується плівка поліетиленова марки М, захисного кольору, згідно з ГОСТ 10354-82. На всі матеріали та комплектуючі повинні бути відповідні сертифікати.

Маркування повсякденного набору сухих продуктів повинно бути нанесено державною мовою на поліетиленових рукавах та містити наступну інформацію:

- найменування продукції та номер технічних умов згідно з якими вона виготовлена;

- найменування, місцезнаходження та номер телефону виробника, фактичну адресу потужностей (об`єкта) виробництва;

- повний перелік комплектуючих одиниць харчових продуктів та допоміжних матеріалів, що входять до складу добового польового набору продуктів із зазначенням їх кількості та маси нетто (по прийомам їжі);

- кінцеву дату споживання;

- умови зберігання;

- калорійність (жири, білки, вуглеводи);

- дані про відсутність ГМО;

- номер партії виробництва;

Кожна окрема одиниця комплектуючих продуктів, що входить до складу добового польового набору продуктів, повинна мати маркування відповідно до вимог діючих нормативних документів на конкретний вид продукту. Засоби нанесення маркування повинні забезпечувати стійкість під час транспортування, відвантаження та зберігання.

За бажанням замовника можуть бути внесені зміни в конструкцію добового польового набору продуктів (посиленого), які підвищують його якість та надійність при використанні.

Рукав з поліетиленової плівки добового польового набору продуктів повинен бути стійким (не втрачати своїх якостей) до тривалого впливу сонячних променів, вологи, гниття, витримувати тривалий вплив води, грибків.

Конструкція добового польового набору продуктів повинна бути максимально зручною для користування в польових умовах.

Зберігання добового польового набору продуктів повинно здійснюватися при температурі від 0єС до +20єС та відносній вологості не більше 75%.

Готові до вживання страви, сипучі та пастоподібні комплектуючі добового польового набору продуктів (посилений) фасуються в реторт-пакети, стіки або пакети з плівки методом термоформування фасувальними машинами відповідно до ТУ У 30264313-01-2000 або упаковку, яка розроблена виробником для відповідного продукту, що підлягає упакуванню.

З`єднання пакувального рукава повинно бути виконане методом термоформування.

Поверхня виробів повинна бути гладкою, без забруднень, механічних пошкоджень у вигляді переломів, вм`ятин, тріщин, надривів та наскрізних отворів.

На поверхні виробів допускаються незначні напливи та сліди від формуючих елементів, що не погіршують якість та зовнішній вигляд.

Добові польові набори продуктів повинні пакуватися в картонні коробки марки П-31 - П-36 по 7-10 штук в кожній коробці.

Транспортне маркування повинне відповідати вимогам ГОСТу 14192-96 і наноситися шляхом наклеювання етикетки на один з боків кожної картонної коробки. На етикетці типографським способом фарбою чорного кольору зазначено:

- найменування продукції;

- номер технічних умов;

- адреса виробника (пакувальника);

- кількість наборів у ящику (комплектів);

- номер партії;

- дата виготовлення, умови зберігання та терміни придатності.

Критерієм граничного терміну зберігання добового польового набору продуктів вважається його герметичність та термін придатності комплектуючих. Термін зберігання добового польового набору продуктів визначається мінімальним терміном придатності комплектуючих продуктів харчування.

Термін зберігання кожного з комплектуючих добового польового набору продуктів на дату комплектування готового комплекту повинен становити не менше 85 % від терміну зберігання даного виду предмету закупівлі з дня поставки його на склад Замовника.

Готові до вживання перші, другі страви виготовлені методом стерилізації, повинні бути повністю готові до вживання, не потребуючи додавання будь-яких додаткових речовин (води, олії, бульйону, спецій тощо) чи додаткової термічної обробки.

Готові страви мають бути виготовлені відповідно до рецептури виробника, з дотримуванням санітарних норм та правил.

У готових стравах не дозволено наявність сторонніх та мінеральних домішок.

Готові до вживання перші страви мають бути виготовлені на м`ясному чи м`ясо-кістковому бульйоні, вміст м`яса відповідного виду має бути не менше 10% (50 г) від маси готової страви, нарізаного кубиками або шматочками 12-16 мм на розрізі, без хрящів, судинних пучків і грубої сполучної тканини. Вміст густої частини повинен становити не менше 50% (250 г) від маси готової страви, масова частка сухих речовин для борщу з м`ясом від 20% до 25%, для супу круп`яного або овочевого з м`ясом не менше 25%, масова частка жиру від 3,5% до 8,0%, масова частка кухонної солі у межах 1,0% - 2,5%.

Готові до вживання другі страви, окрім певного виду крупи, овочів та інших інгредієнтів, повинні містити не менше 20% м`яса яловичини, не менше 24% м`яса свинини та м`яса птиці, від маси готової страви, м`ясо шматочками не розварене 12-16 мм на розрізі, без хрящів, судинних пучків і грубої сполучної тканини. Масова частка жиру від 3,0% до 10,0%, масова частка білку не менше 5%, масова частка кухонної солі від 1,0% до 2,0%.

Готові страви повинні бути фасовані не менше ніж в чотирьохшаровий реторт-пакет типу «Дой-пак», або «Саше», згідно з вимогами чинної нормативної документації вітчизняного або імпортного виробництва, що дозволений до використання у встановленому порядку.

Реторт-пакет повинен мати:

- захисне покриття зеленого кольору;

- закруглені краї упаковки;

- направлений розрив впродовж продольної осі упаковки;

- мати місця надриву з обох боків упаковки.

- ширина - не більше 210 мм;

- висота - не більше 210 мм;

- бокові шви спайки - не менше 6 мм;

- ширина спайки над лінією розкриття - не менше 10 мм.

Виготовлені готові страви, повинні пройти процес витримки (інкубації) впродовж двох тижнів.

Відповідно до п. 14 Оголошення замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

2) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

3) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через не укладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю;

4) якщо учасник не виправив виявлені замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлння з вимогою про усунення таких невідповідностей.

5) наявна достовірна інформація про фактичне зазначення у пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів закупівлі;

6) замовник має незаперечні докази того, що учасник закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця закупівлі;

7) відомості про юридичну особу, яка є учасником закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення;

8) службову (посадову) особу учасника закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією;

9) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;

10) фізична особа, яка є учасником закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

11) службова (посадова) особа учасника закупівлі, яка підписала пропозицію, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

12) учасник закупівлі є пов`язаною особою з іншими учасниками закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;

13) учасник закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;

14) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);

15) юридична особа, яка є учасником закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);

16) учасник закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", а також є громадян російської федерації/республіки білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства російської федерації/республіки білорусь; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є російська федерація/республіка білорусь, громадянин російської федерації/республіки білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства російської федерації/республіки білорусь, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;

17) учасником запропоновано товар, країною походженням якого є російська федерація/республіка білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до 19 жовтня 2022 року.";

18) службова (посадова) особа учасника закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;

19) учасник закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.

Враховуючи вищезазначене, згідно пп. 13.1 п. 13 Оголошення, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі пропозицій повинен надати, скан-копію Декларації виробника та/або Сертифікату якості, або Посвідчення про якість, яка повинна містити всю необхідну інформацію щодо відповідності Товару або його партії визначеним вимогам. Дата видачі документа повинна бути не раніше листопада 2023 року.

Колегією суддів встановлено, що учасник торгів третя особа по справі ТОВ «ВІТРГРУП» на виконання вимог пп. 13.1 п.3 Оголошення, в складі Пропозиції було надано файл 23 «Документи якості»:

- Посвідчення про якість № 60 від 20.12.2023 року на Добовий польовий набір продуктів посилений ДПНП-Р 1;

- Посвідчення про якість № 65 від 20.12.2023 року на Добовий польовий набір продуктів посилений ДПНП-Р 6;

- Посвідчення про якість № 66 від 20.12.2023 року на Добовий польовий набір продуктів посилений ДПНП-Р 7;

- Посвідчення про якість № 68 від 20.12.2023 року на Добовий польовий набір продуктів посилений ДПНП-Р 9;

- Посвідчення про якість № 69 від 20.12.2023 року на Добовий польовий набір продуктів посилений ДПНП-Р 10.

Як вірно було зауважено судом першої інстанції, відповідно до пп. 13.1 п. 13 Оголошення Посвідчення про якість повинне містити всю необхідну інформацію щодо відповідності Товару та/або його партії визначеним вимогам.

Таким чином, враховуючи, що у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-12-001718-а товаром є Добовий польовий набір продуктів Посилений Норма № 15, то колегія суддів вважає, що надання спірних Посвідчень про якість добових наборів вцілому, а не окремо на кожну позицію, відповідає вимогам вказаного вище Оголошення.

При цьому, враховуючи вищезгаданий абз. 3 п. 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до Оголошення, відповідно до якого Добовий польовий набір продуктів посилений повинен комплектуватися з харчових продуктів якість, маркування, тара та упаковка яких відповідає вимогам чинних державних стандартів та мають підтверджуватись документами про безпечність та окремі показники якості, доводи апелянта про те, що Добовий польовий набір продуктів посилений комплектується харчовими продуктами, якість яких має підтверджуватись документами, зокрема, про окремі показники якості, проте щодо кожного продукту, є необґрунтованими, з огляду на те, що у вказаному абзаці 3 п. 1 Додатку 3 Оголошення відсутнє посилання на те, що якість яких має підтверджуватись документами щодо кожного окремого продукту, а стосовно окремих показників.

Також, колегія суддів звертає увагу, що відповідно до наданих ТОВ "ВІТРГРУП" документів в складі пропозиції та до суду, зокрема файлу 24 "Експертні Раціон 1" надано експертні висновки щодо продуктів, які входять до продуктового набору, що міститься в Раціоні 1 на 79 арк., в файлі 25 "Експертні Раціон 6" надано експертні висновки щодо продуктів, які входять до продуктового набору, що міститься в Раціоні 6 на 79 арк., в файлі 27 "Експертні Раціон 7" надано експертні висновки щодо продуктів, які входять до продуктового набору, що міститься в Раціоні 7 на 79 арк., в файлі 28 "Експертні Раціон 9" надано експертні висновки щодо продуктів, які входять до продуктового набору, що міститься в Раціоні 9 на 79 арк. В файлі 29 "Експертні Раціон 10" надано експертні висновки щодо продуктів, які входять до продуктового набору, що міститься в Раціоні 10 на 79 арк.

Колегія суддів звертає увагу, що вказані експертні висновки були складені після листопада 2023 року, зокрема, у грудні 2023 року, що відповідає вимогам, викладеним в пп.13.1 п. 13 Оголошення, що вірно було встановлено судом першої інстанції.

Згідно наданих в складі пропозиції ТОВ «ВІТРГРУП» «файл 23 документи якості» Посвідченнях про якості, в колонці «відповідність нормативному документу (ГОСТ, ГСТУ, ДСТУ, ТУ)» вказано, що вони складені відповідно до ТУ У 10.8-44405618-001:2022.

Технічна специфікація Міністерства оборони України «Добовий польовий набір продуктів посилений» ТС A 01XJ.68999-494:2023 (01) введена в дію 20.10.2023 та розміщена на офіційному сайті Міністерства оборони України за посиланням: https://www.mil.gov.ua/content/ddz/TY_2024/TC_doboviy_poloviy_nabir_produktiv_posileniy.p.

Згідно Розділу 2 «Вступна частина»: Ця технічна специфікація Міністерства оборони України (далі -ТС Міноборони) розроблена в Центральному управлінні розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України та призначена для застосування у Міністерстві оборони України, Збройних Силах України та іншими суб`єктами господарювання, які здійснюють на договірних засадах виготовлення та постачання Міністерству оборони України та Збройним Силам України Добового польового набору продуктів посиленого ДПНП - П для встановлення вимог до добового польового набору продуктів посиленого (далі - ДПНП - П), який формується з різноманітних раціонів (далі - раціони ДПНП - П), визначених Нормою № 15, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 № 426 "Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту" (із змінами), та є складовою для проведення процедур закупівлі у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VІІІ (із змінами).

Зазначена Технічна специфікація Міністерства оборони України «Добовий польовий набір продуктів посилений» визначає комплектацію кожного добового польового набору, перелік ДСТУ, ТУ, яким мають відповідати продукти, що входять до складу Добового набору, органолептичних, фізико-хімічних показників продуктів - галет, сухарів, перших страв, других страв і т.д.

Зокрема, на прикладі галет, що передбачено п. 3.1.5.1 Технічної специфікації - Галети з борошна пшеничного першого сорту повинні відповідати вимогам цієї ТС та виготовлені згідно з ДСТУ, ГСТУ, СОУ, ТУ У, ТУ або іншої чинної нормативної документації виробника, за технологічною інструкцією та рецептурою виробника, затвердженою в установленому порядку із дотримуванням санітарних норм та правил відповідно до вимог чинного законодавства України.

В Додатку 3 до Оголошення, зокрема, в таблиці № 1 та № 2 - стовпчик 3 визначено "позначення нормативного документи" в т.ч. ДСТУ 7041:2009, ГОСТ 686-83 або ТУ виробника, ТУ виробника.

Військова частина НОМЕР_1 є складовою частиною ГУР Міністерства оборони України, на яку розповсюджується зазначені ТС A 01XJ.68999-494:2023 (01) та вказані ТУ, ТС чинні, відповідно підлягають застосуванню та використанню, в той же час, колегія суддів зауважує, що Оголошення не містить в собі вимоги щодо застосування спірної Технічної специфікації, відповідно, дотримання виробником ДСТУ, ТУ, ГОСТ під час виробництва товарів, що входять до добового набору фактично підтверджує дотримання ТОВ "ВІТРГРУП" вимог ТС A01XJ.68999-494:2023 (01).

За викладених обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що Пропозиція учасника ТОВ «ВІТРГРУП» повністю відповідала умовам Оголошення, а саме, вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.

Вищевикладене, на думку колегії суддів, свідчить про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування рішення військової частини НОМЕР_1 щодо визнання переможцем та намір укласти договір з ТОВ «ВІТРГРУП» по спрощеній закупівлі: Добовий польовий набір продуктів ПОСИЛЕНИЙ Норма № 15, код ДК 021:2015 (15890000-3 - «Продукти харчування та сушені продукти різні») за ідентифікатором: UА-2024-03-12-001718-а, яке оформлено Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою військової частини НОМЕР_1 від 27.03.2024 року № 120 та відповідно зобов`язання військової частини НОМЕР_1 (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) прийняти рішення, яким відхилити пропозицію ТОВ «ВІТРГРУП» (ЄДРПОУ 45236140).

Враховуючи вищевикладене та наявні в матеріалах справи докази, суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку про відсутність правових підстав для задоволення адміністративного позову, з чим погоджується і колегія суддів.

При цьому, проаналізувавши вказані вище доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вони не спростовують правильності висновків суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для задоволення позову та вважає, що судом першої інстанції повно встановлено фактичні обставини справи, правильно визначено норми матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню.

Більше того, доводи апеляційної скарги зводяться виключно до непогодження з оцінкою обставин справи, наданою судом першої інстанції. Апеляційна скарга не містить інших обґрунтувань ніж ті, які були зазначені (наведені) у позовній заяві та з урахуванням яких суд першої інстанції вже надав оцінку встановленим обставинам справи. Обґрунтувань неправильного застосування норм матеріального права чи порушень норм процесуального права апеляційна скарга позивача не містить.

Надаючи оцінку всім доводам учасників справи, судова колегія також враховує рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».

Отже, з огляду на викладене вище, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийняв законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 241-244, 250, 272, 282, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «АТОМСЕРВІС» - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 31.03.2024 - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Оксененко О.М.

Швед Е.Ю.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118147093
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони

Судовий реєстр по справі —320/14069/24

Постанова від 04.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 31.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 29.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні