Постанова
від 05.04.2024 по справі 520/28519/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий І інстанції: Сліденко А.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2024 р. Справа № 520/28519/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді Ральченка І.М.,

Суддів: Катунова В.В. , Чалого І.С. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.11.2023, по справі № 520/28519/23

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління ДПС у Харківській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом, у якому просив визнання протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 30.06.2023 року № 6864907-2405-2038-UA63120270000028556.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 15.11.2023 у задоволенні позовну відмовлено.

Позивач, не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, що призвело до неправомірного висновку, просив його скасувати та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено про відсутність обов`язку нарахування та сплати земельних податків із земельних ділянок, розташованих у Харківській міській територіальній громаді, в силу п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 Розд. ХХ Податкового кодексу України. Також апелянт зазначав, що визначення коефіцієнту, який враховує цільове призначення земельної ділянки, здійснюється виключно відповідно до п. 3, 8 Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок № 1147 від 03.11.2021.

Крім того, позивач наголошував на завищенні відповідачем нормативної грошової оцінки земельної ділянки, внаслідок застосування оцінки, визначеної Договором оренди від 31.03.2021, а не вказаної у відповідній технічній документації.

На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України справа розглядається в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, апеляційну скаргу, дослідивши докази по справі, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судовим розглядом, 31.03.2021 між позивачем (орендар) та Харківською міською радою Харківської області (орендодавець) було укладено договір оренди землі, згідно з п. 1 якого орендодавець на підставі рішення 37 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 19.08.2020 № 2236/20 «Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель та споруд», а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку із цільовим призначенням землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, з кадастровим номером 6310136900:04:001:0088, яка розташована: АДРЕСА_1 , площею 0,5198 га.

Відповідно до п. 5 вказаного Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становила - 6871948,00 грн.

Згідно з п. 9 Договору розмір орендної плати за земельну ділянку за рік становить 2,7% від суми нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Пунктом 10 Договору передбачено, що у подальшому орендар самостійно здійснює обчислення орендної плати за землю з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених відповідно до законодавства.

У разі зміни нормативної грошової оцінки земель міста Харкова за рішенням міської ради орендар на підставі отриманого витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки самостійно розраховує розмір орендної плати із застосуванням ставки (%), передбаченої п. 9 цього договору, без погодження орендодавця та без внесення змін до цього договору.

30.06.2023 Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято відносно позивача податкове повідомлення-рішення № 6864907-2405-2038-UA63120270000028556, яким визначено суму податкового зобов`язання за платежем: орендна плата з фізичних осіб, податковий період - 2023 рік у сумі 234711,39 грн.

Не погодившись з податковим повідомлення-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач, формуючи податкове повідомлення-рішення із визначення податкового зобов`язання з орендної плати за 2023 діяв в межах повноважень та на підставі, визначених чинним законодавством

Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Підпунктом 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Відповідно до ст. 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

База оподаткування визначена статтею 271 Податкового кодексу України, відповідно до якої базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Згідно з п. 284.1 ст. 284 Податкового кодексу України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Відповідно до ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

У розумінні положень п.п. 14.1.72, 14.1.73 п. 14.1 ст. 14, п.п. 269.1.1, 269.1.2 п. 269.1, п. 269.2 ст. 269, п.п. 270.1.1, 270.1.2 п. 270.1 ст. 270, п. 287.7 ст. 287 Податкового кодексу України платником земельного податку є власник земельної ділянки або землекористувач, якими може бути фізична чи юридична особа. Обов`язок сплати цього податку для його платника виникає з моменту набуття (переходу) в установленому законом порядку права власності на земельну ділянку чи права користування нею і триває до моменту припинення (переходу) цього права.

Таким чином, платником земельного податку є особа, яка володіє відповідним речовим правом на земельну ділянку (правом власності або правом користування), відповідно з моменту набуття права власності на об`єкт нерухомого майна, обов`язок зі сплати податку за земельну ділянку, на якій розміщений такий об`єкт, покладається на особу, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду.

Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно з п. 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім випадків консервації таких земельних ділянок або визнання земельних ділянок забрудненими (потенційно забрудненими) вибухонебезпечними предметами).

Частиною 3 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 №161-ХIV визначено, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Так, відповідно до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок показник нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 6310136900:04:001:0088 становить 3918768,82 грн., на підтвердження чого надано витяги № НВ-9925250332023 від 01.08.2023, № НВ-9930606482023 від 26.10.2023.

Також згідно з Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова, затвердженою рішенням Харківської міської ради від 27.02.2019 № 1474/19, базова вартість одного квадратного метра земель міста Харкова станом на 01.01.2018 становить 639,78 грн. і підлягає подальшій індексації у порядку, встановленому законодавством України.

У той же час, за умовами договору оренди землі від 31.03.2021, укладеного між позивачем та

Харківською міською радою, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 6871948,00 грн.

При цьому, як встановлено судовим розглядом, зміни до Договору від 31.03.2021 в частині визначення показника нормативної грошової оцінки земельної ділянки не вносилось, доказів звернення позивача до Харківської міської ради із такого питання не надано.

Рішенням 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 22.02.2017 № 542/17 "Про місцеві податки і збори у місті Харкові" (додатком № 2) визначені ставки плати за землю та пільги з земельного податку.

Відповідно до абз. 1 п.п. 1.1 п. 1 додатку № 2 до рішення Харківської міської ради від 22.02.2017 № 542/17 ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, становить 1,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Згідно з абз. 2 п.п. 1.1 п. 1 додатку № 2 ставка земельного податку за земельні ділянки, відносно яких відсутня довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, становить 3 відсотки від добутку базової вартості одного квадратного метра земель міста Харкова, помноженої на коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо) (Кф), та на зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони) (Км2), за 1 квадратний метр бази оподаткування.

При цьому, у спірних правовідносинах ставка плати за землю була визначена укладеним Договором оренди землі від 31.03.2021 на рівні у розмірі 2,7 % від показника нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Отже, під час визначення розміру податку та орендної плати має використовуватися нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6310136900:04:001:0088, визначена умовами Договору від 31.03.2021.

Так, відповідно до ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

За змістом листа Відділу № 9 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 31.10.2023 № 29-20-0.29,5-3773/327-23 значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів становить за 2018 - "1,0", за 2019 - "1,0", за 2020 - "1,0", за 2021 - "1,1" за 2022 - 1,15".

Отже, при розрахунку податкового зобов`язання позивача з плати за землю визначений Договором оренди землі від 31.03.2021 показник нормативної грошової оцінки земельної ділянки у розмірі - 6871948,00 грн. обґрунтовано був збільшений до 8693014,22 грн.

Таким чином, податкове зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 6310136900:04:001:0088 визначено на рівні 234711,39 грн. (8693014,22 грн. * 2,7%).

Стосовно доводів апеляційної скарги щодо відсутності обов`язку нарахування та сплати земельних податків із земельних ділянок, розташованих у Харківській міській територіальній громаді, в силу п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 Розд. ХХ Податкового кодексу України, колегія суддів зазначає наступне.

Так, відповідно до п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 Розд. ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону України від 15.03.2022 № 2120-ІХ тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

На момент винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України діяв у редакції Закону України від 11.04.2023 № 3050-ІХ, та встановлював наступне: за період з 1 січня 2022 до 31 грудня 2022 не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Починаючи з 1 січня 2023 за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Для платників податку - фізичних осіб контролюючий орган самостійно обчислює податкове зобов`язання та надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення за 2022 у строк до 31 грудня 2023.

Річна сума платежу за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені цим підпунктом, визначається пропорційно кількості місяців, коли такі земельні ділянки (земельні частки (паї) підлягали оподаткуванню платою за землю.

При цьому, складені, надіслані (вручені) у 2022 та 2023 роках податкові повідомлення-рішення про сплату плати за землю, за земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню у порядку, визначеному цим підпунктом, підлягають скасуванню (відкликанню), а грошові зобов`язання та податковий борг, визначені контролюючим органом по платі за землю, - анулюванню.

Слід вказати, що Кабінетом Міністрів України видано постанову від 06.12.2022 № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», п 1 якої установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.

У свою чергу, наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 22.12.2022 № 309 затверджено перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, згідно з яким територія Харківської міської територіальної громади не була включена до переліку територій, де ведуться (велись) активні бойові дії.

При цьому, посилання апелянта на наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 є необґрунтованими, оскільки останній був виданий на подальший розвиток положень постанови Кабінету Міністрів України від 16.04.2022 № 457 щодо підтримки окремих категорій населення у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України, та не стосувався питання визначення переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, про який вказувалось у п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 Розд. ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону України від 15.03.2022 № 2120-ІХ.

Таким чином, передбачене п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 Розд. ХХ Податкового кодексу України звільнення від сплати орендної плати, не розповсюджується на спірні правовідносини, що не позбавляє позивача від обов`язку сплати вказаного виду податкового зобов`язання.

Щодо доводів апеляційної скарги про те, що визначення коефіцієнту, який враховує цільове призначення земельної ділянки, здійснюється виключно відповідно до п. 3, 8 Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок № 1147 від 03.11.2021.

Відповідно до ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п. 285.1 ст. 285); Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п. 285.2 ст. 285).

Згідно з п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

У відповідності до положень п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель (Кі), на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Відповідно до ст. 1 Закону України від 11.12.2003 № 1378-IV «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Частиною 5 ст. 5 Закону України № 1378-IV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення, зокрема, розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України № 1378-IV дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з п. 289.3 ст. 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері національної інфраструктури геопросторових даних, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру.

Отже, саме Держгеокадастр законодавчо наділений повноваженнями для встановлення величини коефіцієнту індексації та подальшого інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Листом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 6-28-0.222-323/2-23 від 12.01.2023 повідомлено контролюючий орган, що значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів становить за 2018 - "1,0", за 2019 - "1,0", за 2020 - "1,0", за 2021 - "1,1" за 2022 - 1,15".

Відповідно до п. 5 Договору оренди землі від 31.03.2021, укладеного позивачем із Харківською міською радою, нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить 6871948,00 грн.

Судовим розглядом встановлено, що зазначені положення договору є чинними, будь-яких змін до них не вносилось.

Згідно з п. 9 Договору розмір орендної плати за земельну ділянку за рік становить 2,7% від суми нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

При цьому, Договір не містить положень, які б визначали обов`язок внесення змін до нього, зокрема, щодо розміру орендної плати, у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до абз. 1 п.п. 1.1 п. 1 додатку № 2 до рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 22.02.2017 № 542/17 "Про місцеві податки і збори у місті Харкові" ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, становить 1,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Таким чином, беручи до уваги особливості справляння плати за землю, застосований контролюючим органом розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки із кадастровим номером 6310136900:04:001:0088 відповідає вимогам законодавства та умовам укладеного позивачем з Харківською міською радою договору оренди землі.

Отже, доводи апеляційної скарги про те, що відповідачем при прийнятті спірного податкового повідомлення-рішення протиправно здійснено розрахунок орендної плати за землю без обов`язкового використання відомостей про фактичну нормативну грошову оцінку земельної оцінки, визначену із врахуванням Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок № 1147 від 03.11.2021.

Подібні правові висновки сформовано Верховним Судом у постанові від 06.07.2023 у справі № 820/5357/17.

За наведених обставин колегія суддів погоджується із висновками суду першої інстанції, що відповідач, формуючи податкове повідомлення-рішення із визначення податкового зобов`язання з орендної плати за 2023 діяв в межах повноважень та на підставі, визначених чинним законодавством, відтак підстави для його скасування відсутні.

Отже, висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову ОСОБА_1 є обґрунтованим.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно з ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.11.2023 по справі № 520/28519/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І.М. Ральченко Судді В.В. Катунов І.С. Чалий

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118171474
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —520/28519/23

Постанова від 05.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 15.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 27.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні