ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
20 березня 2024 року м. Черкаси справа № 5026/1357/2012
Вх.суду №20513/23 від 11.12.2023
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Миколенко А.С.,
у судове засідання не з`явились: представники від Управління Державної казначейської служби України у м.Черкасах Черкаської області,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву від 06.12.2023 №04-11-10/2386
заявника, Управління Державної казначейської служби України у м.Черкасах Черкаської області
про зміну способу та порядку виконання ухвали суду від 24.08.2023
у справі за заявою
ініціюючого кредитора, Компанії "Муано Трейдінг Лімітед",
до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Концерн Нафтаенерго",
про банкрутство юридичної особи
УСТАНОВИВ:
1. Управлінням Державної казначейської служби України у м.Черкасах Черкаської області подано заяву від 06.12.2023 №04-11-10/2386 з вимогою: змінити спосіб та порядок виконання ухвали суду від 24.0.2023 у справі №5026/1357/2012, а саме "стягнути з місцевого бюджету Черкаської міської територіальної громади (від імені якої та в інтересах якої функції і повноваження місцевого самоврядування здійснює Черкаська міська рада (кодЄДРПОУ 25212542) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту "Центру надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 44737357)".
2. Заявник у заяві від 06.12.2023 №04-11-10/2386 (а.с.143 т.18) пояснив, що постановленою у цій справі ухвалою суду від 24.08.2023 стягнуто з місцевого бюджету Черкаської міської територіальної громади (від імені якої та в інтересах якої функції і повноваження місцевого самоврядування здійснює Черкаська міська рада) в дохід Державного бюджету штраф у розмірі 2 684,00 грн.; що на виконання вказаного судового рішення був виданий наказ суду від 30.08.2023, який згідно із заявою Державної судової адміністрації України від 21.09.2023 №10-11173/23 був надісланий заявнику для виконання; що у наказі боржником зазначена Черкаська міська територіальна громада (від імені якої та в інтересах якої функції і повноваження місцевого самоврядування здійснює Черкаська міська рада); що разом з тим, територіальна громада не є юридичною особою, і відповідно не може мати рахунки в органах Казначейства; що постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників" якою передбачено окремі механізми: безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету та безспірне списання коштів з рахунків боржника; що застосування безспірного списання коштів державного та місцевих бюджетів за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету до рішень про стягнення коштів з боржника вказаним Порядком не передбачено; що безспірне списання коштів за рішеннями суду провадиться виключно з боржника розпорядника бюджетних коштів; що Черкаська міська рада не обслуговується та не має відкритих рахунків в органах Казначейства; що єдиним можливим способом виконати судове рішення за допомогою безспірного списання коштів органами Казначейства є зміна способу та порядку його виконання; що на запит заявника від 09.10.2023 №04-11-07/1872 Черкаська міська рада листом від 23.10.2023 №16228-01-20 повідомила, що відповідальним за виконання наказу Господарського суду Черкаської області від 30.08.2023 про стягнення штрафу у розмірі 2 684,00 грн. визначено Департамент управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради або Департамент "Центр надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради; що оскільки ухвалою суду від 24.08.2023 стягнуто штраф за невиконання вимоги суду про надання інформації про зареєстроване місце проживання фізичної особи, а однією із функцій Департаменту "Центр надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради є здійснення повноважень органу реєстрації місця проживання на території Черкаської міської територіальної громади, то останній є одним з головних розпорядників бюджетних коштів Черкаської міської територіальної громади та має відкриті рахунки в органах Казначейства.
4. Учасники справи були належним чином повідомлені про дату і час розгляду справи, однак участі своїх повноважних представників у судове засідання не забезпечили, про причини неявки до суду не повідомили.
Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв`язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з`явились.
5. При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства.
Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.
6. Дослідивши наявні у справі докази суд установив наступні обставини.
12.09.2012 ухвалою суду порушено провадження про банкрутство боржника.
24.02.2021 постановою суду боржника визнано банкрутом, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Постоленка В.О.
11.05.2023 за вх.№7824/23 до суду звернувся боржник у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Постоленка В.О., від 10.05.2023 з вимогою про витребування у засновника та колишнього директора ТОВ "Концерн "Нафтоенерго" та передачу ліквідатору банкрута, арбітражному керуючому Постоленку В.О. бухгалтерських та інших документів, а також матеріальних цінностей банкрута (згідно з їх переліком в ухвалі суду).
27.07.2023 ухвалою суду зобов`язано Черкаську міську раду (відповідно до ч.1 ст.176 ГПК України) надати суду відомості про зареєстроване місце проживання ОСОБА_1
24.08.2023 ухвалою суду до Черкаської міської ради застосовано заходи процесуального примусу у вигляді штрафу у розмірі 2684,00 грн. у зв`язку з невиконанням нею ухвали суду від 27.07.2023 без поважних на те причин.
30.08.2023 на виконання вказаного вище судового рішення видано наказ суду.
09.10.2023 заявник звернувся до Черкаської міської ради з листом від за вих.№04-11-07/1872 для отримання інформації (пояснення) щодо розпорядника бюджетних коштів, який буде визначений відповідальним за виконання виконавчого документа (наказу Господарського суду Черкаської області від 30.08.2023 у справі №5026/1357/2012) про стягнення штрафу у розмірі 2 684,00 грн. в дохід державного бюджету (а.с.147 т.18).
23.10.2023 листом №16228-01-20 Виконавчий комітет Черкаської області на звернення заявника повідомив, що запитувана судом в ухвалі від 27.07.2023 інформація стосувалась повноважень Департаменту "Центр надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради; що оскільки у Черкаської міської ради відсутні рахунки в органах Казначейства, розпорядником бюджетних коштів, який буде відповідальним за виконання виконавчого документу в частині стягнення штрафу у розмірі 2684,00 грн. у дохід державного бюджету визначено Департамент управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради або Департамент "Центр надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради (а.с.150 т.18).
11.12.2023 за вх.№20513/23 до суду надійшла заява, що розглядається.
7. При вирішенні спору судом застосовано наступні норми законодавства.
Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:
ч.1 і 2 ст.18. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом;
ч.4 ст.75. Обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом;
ч.1 ст.327. Виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції;
ч.1 і 3 ст.331. За заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Згідно з Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 №45) (далі Порядок виконання судових рішень):
п.2. (…) безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів; боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання;
п.3. Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій);
підп.2 п.4. Органи Казначейства вживають заходів до виконання виконавчих документів;
підп.1, 2 і 4 п.5. Під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право: повідомляти органу, який видав виконавчий документ, про наявність обставин, що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання, у спосіб і порядку, які визначені таким документом, крім випадків виконання рішень про стягнення коштів за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів; звертатися у передбачених законом випадках до органу (посадової особи), який видав виконавчий документ, із заявою про роз`яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання; звертатися у передбачених законом випадках до органу (посадової особи), який видав виконавчий документ, із заявою про роз`яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання; вимагати від боржників вжиття ними заходів до виконання виконавчих документів;
п.3 п.9. Орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень;
п.31. У разі коли за визначеними органом Казначейства кодами класифікації видатків бюджету, за якими здійснюється безспірне списання коштів, відсутні відкриті асигнування (кошти на рахунках) або до кінця бюджетного періоду їх недостатньо для виконання судового рішення, орган Казначейства надсилає боржнику або бюджетній установі, що здійснює централізоване обслуговування боржника, вимогу щодо необхідності вжиття заходів для встановлення таких асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення (…). Боржник або бюджетна установа, що здійснює централізоване обслуговування боржника, зобов`язані протягом одного місяця після надходження зазначеної вимоги надіслати органу Казначейства письмове повідомлення про заходи, вжиті ними з метою виконання судового рішення, та у разі, коли в результаті здійснення таких заходів не забезпечено виконання судового рішення у повному обсязі, - надсилати щомісяця повідомлення про вжиті заходи. Безспірне списання коштів здійснюється з моменту відкриття відповідних асигнувань (…).
Відповідно до Бюджетного кодексу України:
п.6, 8, 18, 36 і 47 ч.1 ст.2. Бюджетне асигнування повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов`язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження; бюджетне призначення повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування; Головні розпорядники бюджетних коштів бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень; місцевий фінансовий орган установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції з складання прогнозів місцевих бюджетів, складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов`язані з управлінням коштами місцевого бюджету. Для цілей цього Кодексу орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань фінансів віднесено до місцевих фінансових органів; розпорядник бюджетних коштів бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань (…);
п.3 ч.1, ч.4, п.3 ч.5 ст.22. Головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет відповідно до пунктів 2 і 3 частини другої цієї статті. Головний розпорядник бюджетних коштів отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань; здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
ч.1 ст.25. Казначейство України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
ч.1 ст.43. При виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Казначейство України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України (…). В органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі - органи Казначейства України), бюджетним установам відкриваються рахунки у встановленому законодавством порядку;
підп.1 ч.9 розділу Прикінцеві та перехідні положення. Установити, що до законодавчого врегулювання безспірного списання коштів бюджету та відшкодування збитків, завданих бюджету: рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно Казначейством України. Зазначені рішення передаються до Казначейства України для виконання. Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань (…);
Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні":
ч.1 ст.10. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами;
ч.1 ст.16. Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону;
ст.37-1 . До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі делеговані повноваження формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.
Згідно з Положенням про департамент "Центр надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради у новій редакції, затвердженій рішенням Черкаської міської ради від 14.07.2022 №27-1:
п.1.1., 1.2, 1.3., 1.6. розділу І "Загальні положення". Департамент "Центр надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради (далі департамент) є виконавчим органом Черкаської міської ради, утворений з метою забезпечення надання адміністративних послуг мешканцям Черкаської міської територіальної громади. Департамент підконтрольний та підзвітний Черкаській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та Черкаському міському голові. Департамент є самостійною юридичною особою (самостійним виконавчим органом Черкаської міської ради), має самостійний баланс, має право відкривати і закривати рахунки в органах Державного казначейства України (…). Департамент утримується за рахунок коштів міського бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України;
п.2.10, п.3.8. розділу ІІ "Основні завдання департаменту". Забезпечує у встановленому порядку своєчасний розгляд заяв, звернень, запитів на публічну інформацію, скарг громадян, юридичних осіб з питань, що належать до його компетенції та вживає відповідних заходів. Здійснює повноваження органу реєстрації місця проживання на території Черкаської міської територіальної громади.
Згідно з Цивільним кодексом України:
ч.1 ст.80. Юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді;
ч.1 ст.96. Юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов`язаннями.
8. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.
Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 року №18-рп/2012). Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 №11-рп/2012).
Згідно з Бюджетним кодексом України безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду входить до компетенції Казначейства України. Головне управління Державної казначейської служби України у Черкаській області, як територіальний орган Казначейства, наділене повноваженнями щодо виконання судових рішень по стягненню коштів з місцевих бюджетів на підставі виконавчих листів шляхом безспірного списання коштів місцевих бюджетів.
Обставина відсутності у Черкаської міської ради, як боржника, відкритих рахунків у органу Казначейства, є тією обставиною, яка робить виконання судового рішення про стягнення коштів з рахунку Черкаської міської ради неможливим, та є підставою для зміни способу виконання судового рішення шляхом звернення стягнення на майно.
Згідно з п 7.1.3. постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" від 17.10.2012 №9 під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості. Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.
Виходячи із змісту ч.1 ст.16 Закону України "Про місцеве самоврядування", ч.2 ст.81 та ч.1 ст.96 Цивільного кодексу України орган місцевого самоврядування це організація, яка є юридичною особою публічного права, самостійно відповідає за своїми зобов`язаннями та у розумінні вищенаведених правових норм може бути боржником за рішенням суду про стягнення коштів.
Боржником у цій справі є саме Черкаська міська рада. Однак остання виступає як орган Черкаської територіальної громади (представник). Територіальна громада не може безпосередньо діяти в цивільному обороті, тому відповідним місцевим бюджетом Черкаської територіальної громади розпоряджається її орган Черкаська міська рада. У свою чергу, згідно з ч.1,2 ст.11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи (…)
Департамент "Центр надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради згідно з Положенням про нього, є виконавчим органом Черкаської міської ради, утворений з метою забезпечення надання адміністративних послуг мешканцям Черкаської міської територіальної громади, до повноважень якого, зокрема, віднесено здійснення реєстрації місця проживання на території Черкаської міської територіальної громади (а.с.151 т.18). Заходи процесуального примусу у вигляді штрафу були застосовані судом до Черкаської міської ради у зв`язку з невиконанням нею без поважних на те причин ухвали суду від 27.07.2023 щодо надання відомостей про зареєстроване місце проживання ОСОБА_1 .
У зв`язку з цим суд вважає, що вимога в частині зміни способу виконання судового рішення шляхом стягнення штрафу у розмірі 2 684,00 грн. з Черкаської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту "Центр надання адміністративних послуг" Черкаської міської ради підлягає задоволенню.
Керуючись ст.234, 235, 331 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву Управління Державної казначейської служби України у м.Черкасах Черкаської області від 06.12.2023 №04-11-10/2386 задовольнити повністю.
Змінити спосіб та порядок виконання ухвали Господарського суду Черкаської області від 27.07.2023 (про стягнення з місцевого бюджету Черкаської міської територіальної громади (від імені якої та в інтересах якої функції і повноваження місцевого самоврядування здійснює Черкаська міська рада) в дохід державного бюджету штрафу у розмірі 2684,00 грн.) шляхом стягнення із головного розпорядника коштів місцевого бюджету Департаменту "Центр надання адміністративних послуг" (вул.Благовісна, 170, м.Черкаси, 18001, ідентифікаційний код 44737357) в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України (ідентифікаційний код 26255795; вул. Липська, буд. 18/5, м. Київ, 01601; реквізити рахунка для зарахування коштів до Державного бюджету України: отримувач коштів: ГУК у м.Києві/Печерс.р-н/21081100; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA118999980313090106000026007; код класифікації доходів бюджету: 21081100) штраф у розмірі 2 684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).
Ухвала суду набрала законної сили 08.04.2024. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Строк пред`явлення ухвали до виконання відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" три роки.
Повне судове рішення складено і підписано 08.04.2024
Направити цю ухвалу заявнику, ліквідатору банкрута, членам комітету кредиторів (2).
С у д д я Хабазня Ю.А.
Я-5
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2024 |
Оприлюднено | 11.04.2024 |
Номер документу | 118220724 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні