ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№ 380/7304/24
У Х В А Л А
з питань сплати судового збору
09 квітня 2024 року
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Костецький Н.В., розглянувши клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору у справі за позовом ОСОБА_1 до комунального підприємства «Сокільничанка» про визнання порушення його права на інформацію,-
в с т а н о в и в :
на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до комунального підприємства «Сокільничанка», у якій позивач просить суд:
- визнати порушення його права на інформацію комунальним підприємством «Сокільничанка», а саме: ненадання відповіді на запит від 06 грудня 2023 року; ненадання інформації та відповіді на запит від 06 грудня 2023 року своєчасно, в межах строку предбаченого ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
Позивачем подано до суду клопотання про звільнення від сплати судового збору. Таке клопотання мотивоване неспроможністю позивача сплатити судовий збір.
При вирішенні клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору, суд зазначає наступне.
Судовий збір при зверненні до адміністративного суду сплачується у порядку, встановленому законодавством. Розмір судового збору визначається відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про судовий збір».
Питання про відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати регулюється Законом України «Про судовий збір».
Так, положеннями статті 8 вказаного Закону передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судовому збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Аналогічні положення містить стаття 133 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Пленум Вищого адміністративного суду України в Постанові №2 від 23.01.2015 «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011 №3674-VI «Про судовий збір» зазначив, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони.
Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.
Таким чином, вказані норми встановлюють можливість полегшення судом тягаря судових витрат для осіб з низьким рівнем достатку, а її положення спрямовані на те, щоб судові витрати не були перешкодою для доступу до суду малозабезпечених осіб, і слугують гарантуванню принципу рівності всіх осіб у правах щодо доступу до суду незалежно від майнового стану.
Відповідно до відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків від 21.02.2024, за період з 1 кварталу 2023 року по 4 квартал 2023 року доходи у позивача відсутні.
Відповідно до довідки Головного управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області від 26.02.2024 №11547-5035/М-01/5-0400/24, позивач не перебуває на обліку як отримувач пенсії відповідно до Закону України від 09.07.2003 року №1058-ІV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Вказані обставини, на думку суду, свідчать про те, що майновий стан не дозволяє позивачу сплатити судовий збір за подання позовної заяви.
Відповідно до довідки Петропавлівського відділу Синельниківської філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості, позивач станом на 12.01.2024 не перебуває на обліку в Петропавлівському відділі та інших центрах зайнятості України.
З урахуванням викладеного, для забезпечення належного балансу між інтересами держави у стягненні судового збору та правом позивача на звернення до суду з адміністративним позовом, оскільки позивач через свій майновий стан не в змозі сплатити судовий збір, суд висновує про наявність підстав для звільнення позивача від сплати судового збору.
Керуючись ст.ст. 133, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
у х в а л и в:
клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору задовольнити.
Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до комунального підприємства «Сокільничанка» про визнання порушення його права на інформацію.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з дати підписання ухвали.
Повний текст ухвали складено 09.04.2024 року.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2024 |
Оприлюднено | 11.04.2024 |
Номер документу | 118229521 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні