Ухвала
від 08.04.2024 по справі 440/2405/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залучення третьої особи

08 квітня 2024 рокум. ПолтаваСправа № 440/2405/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Удовіченка С.О., розглянувши клопотання Полтавської міської ради про залучення третіх осіб у справі за адміністративним позовом Першого заступника керівника Полтавської окружної прокуратури в інтересах держави в особі , Департаменту культури і туризму Полтавської обласної державної адміністрації до Полтавської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Перший заступник керівника Полтавської окружної прокуратури в інтересах держави в особі , Департаменту культури і туризму Полтавської обласної державної адміністрації звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полтавської міської ради в якій просить зобов`язати Полтавську міську раду протягом одного місяця з дати набрання рішенням суду законної сили укласти з Департаментом культури і туризму Полтавської обласної військової адміністрації охоронний договір на щойно виявлений об`єкт історії та архітектури місцевого значення - Районний суд (Комерційне училище) по вул. Шевченка, 13 у м. Полтаві, на умовах і в порядку, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 №1768.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі №440/2405/24, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

02.04.2024 до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Полтавської міської ради про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація №2" та Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції.

В обгрунтування клопотання зазначено, що Будівля за адресою Шевченка, 13 в м. Полтава перебуває у власності Полтавської міської територіальної громади в особі Полтавської міської ради.

Так, в межах власних повноважень, передбачених Положенням про Управління майном комунальної власності міста, затвердженого рішенням 39 сесії Полтавської міської ради восьмого скликання від 15.09.2023, зокрема пп. 7 п. 1 розділу 2 Положення, Управління майном комунальної власності міста уклало із Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції, а також комунальним підприємством «Житлово-комунальна організація№ 2» Полтавської міської ради договір оренди нежитлових приміщень за адресою м. Полтава, вул. Шевченка, 13 від 06.07.2000 № 123/4 (в редакції від 24.07.2023).

Так, з огляду на зазначене, відповідачем по справі №440/2405/24 подавалося клопотання про залучення Управління майном комунальної власності міста до розгляду справи в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача.

Разом з тим, за змістом пункту 1.1. розділу Предмет договору Незмінюваних умов Договору, що додається до клопотання, Управління майном комунальної власності (Орендодавець) та ЖЕО №2 (Балансоутримувач) передають, а Східне міжрегіональне управління юстиції (Орендар) приймає у строкове платне користування нежитлові приміщення, загальною площею 360,6 кв. м, що розташовані за адресою м. Полтава, вул. Шевченка, 13.

Договором встановлено режим використання орендованого майна, так за п. 6.1-6.2 розділу Режим використання орендованого майна Незмінюваних умов Договору орендар зобов`язаний використовувати орендоване майно відповідно до цільового призначення, забезпечувати збереження орендованого майна, запобігати його пошкодженню і псуванню тримати майно в порядку, передбаченому санітарними нормами та правилами пожежної безпеки, підтримувати орендоване майно в належному стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу, здійснювати заходи протипожежної безпеки.

Відповідно, за ч. 3 статті 26 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" контроль за використанням нерухомого та рухомого майна покладається на балансоутримувачів. Нормі зазначеної статті кореспондує пункт 2.3. розділу Умови передачі орендованого майна Орендарю Незмінюваних умов Договору - балансоутримувач здійснює контроль за станом та ефективністю використання майна орендарем.

Відповідно, Порядком передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020, №483 встановлено особливості передачі в оренду пам`яток культурної спадщини. Згідно до п. 44-47 Порядку зазначено, що охоронний договір укладається власником пам`ятки, уповноваженим ним органом (особою) або балансоутримувачем з органом охорони культурної спадщини, тобто уточнюється порядок осіб, що мають укласти охоронний договір, передбачений статтею 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини».

Разом з тим, згідно до п. 8 статті 6 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», балансоутримувач майна, включеного до одного з Переліків, вживає заходів для укладення охоронного договору щодо об`єктів, внесених до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, інших об`єктів культурної спадщини, які включені до одного з Переліків. Балансоутримувач зобов`язаний передати орендарю копію охоронного договору, укладеного балансоутримувачем з відповідним органом охорони культурної спадщини, за актом приймання-передачі.

Орендар зобов`язаний виконувати умови охоронного договору, про що зазначається у договорі оренди. Водночас, зміст п. 6.6. розділу Режим використання орендованого майна Договору кореспондує вищезазначеним положенням законодавства - орендар зобов`язаний виконувати усі обов`язки Балансоутримувача за охоронним договором.

Відповідно до частини другої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі (частина четверта статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України).

Вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку про необхідність залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація №2" та Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції.

На підставі викладеного, керуючись статтею 49 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Залучити до участі у справі за адміністративним позовом Першого заступника керівника Полтавської окружної прокуратури в інтересах держави в особі , Департаменту культури і туризму Полтавської обласної державної адміністрації до Полтавської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація №2" та Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції.

Встановити третім особам п`ятиденний строк з дня отримання копії ухвали для подання пояснень, які повинні відповідати статті 165 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту проголошення.

Суддя С.О. Удовіченко

Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118230322
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —440/2405/24

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні