Справа№751/6275/23
Провадження №2-о/751/20/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2024 року місто Чернігів
Новозаводський районний суд міста Чернігова
у складі: головуючого-судді Овсієнко Ю. К.
присяжні Кислиця І.А., Костюк В.П.,
за участю секретаря Ригаль В.Л.
заявника ОСОБА_1 ,
представника заінтересованої особи Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради Корж Л.П., представник особи, відносно якої розглядається справа ОСОБА_2 ,
розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду клопотання експерта у порядку ст. 104 ЦПК України по цивільній справі за заявою ОСОБА_1 , заінтересовані особи Департамент соціальної політики Чернігівської міської ради, ОСОБА_3 , про продовження строку дії рішення суду про визнання фізичної особи недієздатною,-
встановив:
ОСОБА_1 звернулась до суду із заявою, в якій просить продовжити строк дії рішення Новозаводського районного суду м. Чернігова 29 липня 2021року у справі №751/2308/21 про визнання ОСОБА_3 недієздатним, встановлення над ним опіки та призначення її ОСОБА_1 опікуном на два роки.
Ухвалою суду від 18.10.2023 року призначено у справі судово-психіатричну експертизу щодо встановлення його психічного стану ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Виконання експертизи доручено Чернігівській філії судово-психіатричних експертиз Державної установи «Інститут судової психіатрії МОЗ України» (14000, м. Чернігів, вул. Івана Мазепи, 3). Ухвалено судово-психіатричну експертизу щодо встановлення психічного стану ОСОБА_3 , 2003 року народження, провести за його місцезнаходженням: АДРЕСА_1 , відповідно до п. 7 Порядку проведення судово-психіатричної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08 травня 2018 року № 865. Зобов`язано заявника надати експертам безперешкодний доступ до особи, щодо якої визначено судово-психіатричну експертизу.
До суду від Чернігівської філії судово-психіатричних експертиз Державної установи «Інститут судової психіатрії МОЗ України» надійшло клопотання у порядку ст. 104 ЦПК України, у якому просять винести відповідну (уточнюючу) ухвалу щодо визначення фізичної (юридичної) особи (осіб), на яку (яких) має бути покладена передоплата витрат за проведення наведеної експертизи, із зазначенням повної поштової адреси останнього (останніх), оскільки провадження наведеної експертизи буде розпочато лише після того, як кошти надійдуть на розрахунковий рахунок Державної установи «Інститут судової психіатрії МОЗ України».
Клопотання обґрунтоване тим, що згаданою ухвалою, згідно з клопотанням заявника про продовження строку дії рішення суду про визнання фізичної особи недієздатного і «зобов`язання» судових експертів провести СПЕ за місцезнаходження об`єкта дослідження, суд призначив СПЕ саме за місцезнаходженням останнього: АДРЕСА_2 . Між цим, цільового виділення бюджетних коштів на проведення такої форми і способу проведення СПЕ чинним законодавством не передбачено.
Звертають увагу на те, що в силу положень ч. 2 ст. 15 Закону України «Про судову експертизу» (Закон), проведення судових експертиз державними спеціалізованими установами за рахунок цільового бюджетного фінансування стосується виключно судових експертиз у кримінальних провадженнях (у випадках, визначених ч. 2 ст. 122 КПК України) та у справах про адміністративні правопорушення. У той же час у ч. 5 ст. 15 Закону визначено, що витрати на проведення судових експертиз у цивільних справах відшкодовуються в порядку, передбаченому чинним законодавством. Таким чином, законодавство не передбачає цільового виділення бюджетних коштів на проведення судових експертиз у цивільному процесі, однак встановлює можливість відшкодування судових витрат за рахунок держави у справах окремого провадження про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи та визнання фізичної особи недієздатною (ст.ст. 139, 299 ЦПК України). Відповідно до положень п. 2 ч. 3 ст. 133 ЦПК України до витрат, пов`язаних з розглядом справ, належать витрати пов`язані із залученням експертів та проведенням експертизи.
Вказують, що у наведеній ухвалі не була визначена фізична (юридична) особа (особи), на яку (яких), відповідно до п.п. 5, 6 ст. 15 Закону; ст. ст. 133, 139 ЦПК України та згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 989 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 р. № 1138», «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти» (із змінами і доповненнями), а також наказу Державної установи «Інститут психіатрії, судово-психіатричної експертизи та моніторингу наркотиків МОЗ України» від 28.02.2023 р. №20 «Про затвердження Порядку формування тарифів на платні послуги, що надаються державною установою «Інститут психіатрії, судово-психіатричної експертизи та моніторингу наркотиків МОЗ України» в судово-експертній діяльності та розрахунку виробничої собівартості послуг, що надаються в судово-експертній діяльності», мають бути покладені витрати на проведення експертизи, оскільки судово-психіатричні експертизи по окремих цивільних справах в державних та комунальних закладах охорони здоров`я включені до згаданого «Переліку» платних послуг, а експертний висновок, згідно чинного законодавства, являє собою об`єкт інтелектуальної власності установи.
У судовому засіданні заявник пояснила, що син самостійно пересуватися не може. З огляду на фактичну відмову експертної установи проводити дослідження за місцем проживання особи, очевидною є потреба в наданні транспортних послуг.
Представник особи, відносно якої розглядається справа, у судовому засіданні підтримав думку заявника.
Представник заінтересованої особи Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради у судовому засіданні зазначила що, ухвала суду, яка набрала сили, є виконавчим документом і просила направити її для примусового виконання. В задоволенні клопотання експерта просила відмовити. Зазначила що власного транспорту Департамент не має.
Вислухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Згідно п.п. 2.1.1 Положення про департамент соціальної політики Чернігівської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 16 березня 2023 року №166, завданнями Департаменту є: забезпечення на території міста Чернігова реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати, охорони і належних умов праці, соціального захисту та соціального обслуговування населення.
Підпунктом 2.2.32 згаданого Положення встановлено, що Департамент відповідно до покладених на нього завдань виконує наступні функції: організовує роботу з визначення потреби у соціальних послугах, готує та подає пропозиції щодо організації надання соціальних послуг відповідно до потреби, створення установ, закладів та служб соціального захисту населення та здійснення соціального замовлення на надання необхідних соціальних послуг недержавними організаціями.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне клопотання експерта задовольнити частково, зобов`язавши Департамент соціальної політики Чернігівської міської ради організувати та забезпечити надання транспортних послуг із доставки ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що проживає за адресою: АДРЕСА_2 , до експертної установи для проведення експертизи та повернення його до місця проживання.
Враховуючи, що для проведення зазначеної експертизи потрібний значний проміжок часу, на час проведення експертизи провадження у справі слід зупинити.
Керуючись ст. ст. 72, ч. 3 ст. 107 ЦПК України, ст. 23 Закону України «Про соціальні послуги», п.п. 2.1.1., 2.2.32. Положення про департамент соціальної політики Чернігівської міської ради, затвердженого рішенням міської ради 24 грудня 2020 року №3/VIIІ-18,-
Ухвалив:
Клопотання експерта задовольнити частково.
Зобов`язати Департамент соціальної політики Чернігівської міської ради організувати роботу з визначення потреби у соціальних послугах та забезпечити надання транспортних послуг із доставки ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що проживає за адресою: АДРЕСА_2 , до експертної установи для проведення експертизи та повернення його до місця проживання.
В решті вимог клопотання відмовити.
Зупинити провадження по справі до отримання результатів експертизи.
Ухвала суду в частині зупинення провадження по справі може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали. Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційної скарги не було подано, в іншій частині - не оскаржується.
Суддя Ю.К. Овсієнко
Присяжні І.А. Кислиця
В.П. Костюк
Суд | Новозаводський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2024 |
Оприлюднено | 11.04.2024 |
Номер документу | 118245503 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи, з них: про визнання фізичної особи недієздатною |
Цивільне
Новозаводський районний суд м.Чернігова
Овсієнко Ю. К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні