Постанова
від 09.04.2024 по справі 460/23135/22
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2024 рокуЛьвівСправа № 460/23135/22 пров. № А/857/14304/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОбрізко І.М.,

суддівІщук Л.П., Шинкар Т.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07 липня 2023 року, прийняте суддею Дудар О.М., м. Рівнеу справі № 460/23135/22 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ФОРВАРДИНГ» до Державної служби України з безпеки на транспортіпро визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,-

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ» (далі ТОВ «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ», позивач) звернулося з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі відповідач), в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2022 №335164 в сумі 17000 грн.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 07 липня 2023 позов задоволено.

Суд виходив з того, що водій належного позивачу транспортного засобу (масою понад 3,5т) здійснював перевезення вантажу без картки водія у слоті цифрового тахографа, а також без індивідуальної контрольної книжки водія, чим на думку відповідача, ТОВ «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ» вчинено порушення ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст.60 цього Закону.

Повідомлення від 20.06.2022№17508//40/24-22про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ним отримано 06.07.2023. На підтвердження цих обставин надано копію конверта (трек-номер 61022708405220) роздруківку із сайту Укрпошти.

Зворотного відповідачем не доведено, доказів повідомлення позивача про розгляд справи та, відповідно, виконання вимог п.26 Порядку №1567 не надано.

Таким чином, суд дійшов висновку, що оспорювана постанова від 23.06.2022№335164винесена з порушенням вимог Порядку №1567.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу. Вважає, що судом першої інстанції ухвалено рішення з неправильного застосування норм матеріального та порушення норм процесуального права, неповного з`ясування обставин справи.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що про спір стало відомо 18.07.2023, оскільки до електронного кабінету в системі «Електронний суд» надійшло рішення суду.

Звертає увагу суду апеляційної інстанцій на факт дотримання відповідачем процедури розгляду справи про порушення автотранспортного законодавства.

Повідомленням № 10650/40/24-22від 21.02.2022, направленим поштою 21.02.2022 рекомендованим повідомленням № 6102270841065, позивача було викликано для розгляду справи на 01.03.2022з 9.00 до 12.00.

24.02.2022через початок збройної агресії російської федерації проти України та ведення активних бойових дій на території Харківської області, Відділ державного нагляду (контролю) у Харківській області за для збереження здоров`я та життя працівників фактично припинив діяльність.

У червні2022після відновлення роботи Відділу державного нагляду (контролю) у Харківській області було сформовано нове запрошення на розгляд акту №313623 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 26.01.2022.

Повідомленням № 17508/40/24-22від 20.06.2022, направленим поштою 20.06.2022 рекомендованим повідомленням № 6102270840522, позивача було викликано для розгляду справи на 23.06.2022з 9.00 до 12.00.

Отримати детальну інформацію про відправлення № 6102270840522 (тобто роздруківку з вебсайту АТ «Укрпошта» за пошуком), шляхом відслідковування вказаного трекномеру, неможливо, з огляду на сплив значного часу (інформація в автоматизованій системі АТ «Укрпошта» зберігається протягом шести місяців, а тому станом на дату перевірки відповідачем інформації під час розгляду справи в суді першої інстанції, на сайті АТ «Укрпошта» та на сьогоднішній день така інформація вже відсутня). Однак, відповідно до приписів пункту 1 Наказу Міністерства інфраструктури України від 28.11.2013№ 958 нормативними строками пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв`язку (без урахування вихідних днів об`єктів поштового зв`язку) є 1) місцевої - Д+2, пріоритетної - Д+1. Таким чином, вже 22.06.2022(з урахуванням дня відправки) поштове відправлення, яке містило повідомленням 17508/40/24-22від 20.06.2022про виклик позивача на розгляд його справи, знаходилось у точці видачі на відділенні АТ «Укрпошта».

Зазначає, що позивач був заздалегідь повідомлений про час та місце розгляду означеного акту.

З огляду на зазначене, відповідно пункту 27 Порядку №1567, положенням якого передбачено процедуру у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі, Відділом нагляду (контролю) у Харківській області правомірно розглянуто справу та прийнято рішення без участі представника позивача.

Факт відсутність особистої карти водія у слоті тахографа, у водія ОСОБА_1 на момент проведення перевірки був встановлений.

Ані Господарський кодекс України, ані законами чи іншими нормативно-правовими актами, в т.ч. самим Порядком №1567не передбачено, що недотримання Укртрансбезпекою двомісячного строку розгляду справи, визначеного абзацом першим пункту 25 Порядку №1567, має правовим наслідком неможливість застосування до автомобільного перевізника адміністративно-господарського штрафу, іншими словами звільнення його відповідальності за порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.

Просить скасувати рішення суду та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому апеляційну скаргу просить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін. Поряд з цим зазначає, що доводи апеляційної скарги є необґрунтованими, а судом першої інстанції повно та об`єктивно з`ясовано всі обставини справи.

Відповідно до пункту 3 частини першоїстатті 311 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, приходить до наступного.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд в повній мірі дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ» (місцезнаходження: вул.Солов`їна, буд.1-В, с.Ільпінь, Рівненський район, Рівненська область, 35708; ідентифікаційний код юридичної особи 38983252) зареєстроване як юридична особа 19.11.2013 (номер запису 10681020000035293), перебуває на обліку у контролюючому органі як платник податків з 20.11.2013. Основний вид діяльності товариства за КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (а.с.32-34).

26 січня 2022 року уповноваженими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті на підставі направлення на перевірку від 24.01.2022 №012810 проведено перевірку належного ТОВ «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ» транспортного засобу марки «DAF», державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , яким керував водій ОСОБА_1 (місце перевірки: Тернопільська область, а/д М-09, 35км).

Відповідно до товарно-транспортної накладної від 26.01.2022 №14600, автомобільним перевізником є ТОВ «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ», замовником Приватне акціонерне товариство «Вінницький олійножировий комбінат», вантажоодержувачем - Товариство з обмеженою відповідальністю «Крона Імпульс». Пункт навантаження вул.Немирівське шосе, 26Д, м.Вінниця. Пункт розвантаження Закарпатська обл., м.Мукачеве. Маса автомобіля марки «DAF», моделі XF460FT, д.н.з. НОМЕР_1 , без навантаження становить 8280т, маса причепа марки «BODEX», моделі KIS3WA, д.н.з. НОМЕР_2 , без навантаження 6300т. Маса вантажу (лушпиння соняшникового гранульованого) брутто 39,080т, нетто 24,040т (а.с.11).

За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 26.01.2022 №313623, у якому зафіксовано таке порушення «на момент перевірки у водія відсутня картка водія в слоті тахографа», чим порушено вимоги ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за порушення передбачена абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» (а.с.7).

Відділом державного нагляду (контролю) у Харківській області Державної служби України з безпеки на транспорті сформовано для ТОВ «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ» повідомлення від 20.06.2022 №17508//40/24-22, згідно з яким розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт відбудеться 23 червня 2022 з 9:00 до 12:00 год (а.с.8).

Докази отримання позивачем зазначеного повідомлення до 23 червня 2023 у справі були відсутні.

Надалі начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Харківській області Державної служби України з безпеки на транспорті А.Тимчуком винесено постанову про застосування адміністративно - господарського штрафу від 23.06.2022 №335164, якою на ТОВ «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ» за порушення ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» накладено штраф згідно з абз.3 ч.1 ст.60 вказаного Закону в сумі 17000 грн (а.с.6).

Не погодившись з постановою відповідача від 23.06.2022 №335164 про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу, позивач звернувся до суду.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 6 Закону України від 05.04.2001 № 2344-III «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон № 2344-III) передбачає, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, зокрема державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм на автомобільному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів у зонах габаритно-вагового контролю, вимоги до облаштування та технічного оснащення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері автомобільного транспорту (частина 7).

Згідно ст.18 Закону №2344-III, з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

Процедура здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначена Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 № 1567, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Порядок № 1567).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи. (п.3 Порядку №1567).

Згідно з пунктом 21 Порядку № 1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Згідно з положеннями статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати безпеку дорожнього руху.

За змістом статті 48 Закону № 2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Водій транспортного засобу зобов`язаний: мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень (стаття 49 Закону України «Про автомобільний транспорт»).

В силу частини першої статті 60 Закону № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема, за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, передбачено штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З аналізу наведених норм убачається, що даними нормами покладено на перевізника обов`язок з забезпечення, а водія пред`явлення для перевірки відповідних документів, а за відсутності документів, передбачених статтею 48 Закону № 2344-III, на підставі яких виконуються вантажні перевезення транспортним засобом, застосовуються адміністративно-господарські штрафи.

Непред`явлення, зазначених у статті 48 Закону № 2344-III документів під час проведення перевірки свідчить про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що має наслідком застосування санкцій, визначених статтею 60 Закону № 2344-III.

Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджене наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010№340 (далі - Положення №340), встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку.

Відповідно до п.1.3 Положення №340, його вимоги поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.

Згідно з п.6.1 Положення №340, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тон повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

За приписами п.6.3 Положення №340, водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія.

Порядок установлення, технічного обслуговування та використання тахографів визначений Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, яка затверджена наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010№385 (далі - Інструкція №385).

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції №385 адаптація тахографа до транспортного засобу - оновлення або підтвердження параметрів автомобільного транспортного засобу, що зберігаються у пам`яті тахографа, до яких залежно від типу тахографа належать: ідентифікаційний номер (VIN-код) та номерний знак (цифри та літери, нанесені на номерному знаку, - VRN) автомобільного транспортного засобу, розмір застосованих пневматичних шин, результати визначення константи тахографа «k», характеристичного коефіцієнта автомобільного транспортного засобу «w», ефективного кола шини «l», а також показники часу, пробігу, граничного значення швидкості, на яке налаштований обмежувач швидкості транспортного засобу (за наявності). Термін «адаптація тахографа до транспортного засобу», за визначенням ЄУТР ( 994_016 ), - «калібрування».

Контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв;

- тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР.

Згідно з положеннями пункту 3.3, 3.6 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом. Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку, зокрема: дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом; наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що належний позивачу транспортний засіб «DAF», д.н.з. НОМЕР_1 , обладнаний цифровим тахографом. Водночас, актом перевірки зафіксовано відсутність в слоті тахографа карти водія. Наявність у водія індивідуальної контрольної книжки водія - не зафіксовано.

Відтак, водій належного позивачу транспортного засобу (масою понад 3,5т) здійснював перевезення вантажу без картки водія у слоті цифрового тахографа, а також без індивідуальної контрольної книжки водія, тому суд підставно дійшов висновку, що ТОВ «ЕКСПЕРТ ФОРВАДИНГ» вчинено порушення ст. 48 Закону №2344-ІІІ, відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст.60 Закону №2344-ІІІ.

Щодо процедури розгляду справи про застосування адміністративно-господарського штрафу, то колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до пунктів 25-27 Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (далі Порядок № 1567) справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що повідомлення від 20.06.2022 №17508//40/24-22 про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт позивачем отримано 06.07.2023. Дане стверджується копією конверта (трек-номер 6102270840522) і роздруківкою із сайту Укрпошти та копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення 6102270840522 долучено відповідачем до апеляційної скарги (а.с.9, 10, 63).

Таким чином, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач не належним чином повідомив позивача про час і місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі «Руїз Торія проти Іспанії», параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.

У рішенні «Петриченко проти України» (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

Інші зазначені відповідачем в апеляційній скарзі обставини, окрім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді або спростування.

Доводи апеляційної скарги, наведені на спростування висновків суду першої інстанції, не містять належного обґрунтування чи нових переконливих доводів, які б були безпідставно залишені без розгляду судом першої інстанції.

Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.243, 308,311,315,316,321,322,325,328 КАС України, суд,-

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті залишити без задоволення, рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07 липня 2023 рокуу справі № 460/23135/22, - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена у касаційному порядку у випадках, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя І. М. Обрізко судді Л. П. Іщук Т. І. Шинкар

Дата ухвалення рішення09.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118246384
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/23135/22

Постанова від 09.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 07.07.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 03.08.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні