Рішення
від 16.10.2007 по справі 3/346
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м

 

   ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД 

міста КИЄВА 01030, м.Київ,

вул.Б.Хмельницького,44-Б    

тел.486-65-72

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И

№ 3/346                                                                                                        

16.10.07

 

За позовом    Товариства з обмеженою відповідальністю

«Шанс»

До                       Київської міської ради (відповідач

1)

                       Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу

                       Київської міської ради

(Київської міської державної адміністрації)

                       (відповідач 2)

Про                        визнання дій протиправними та

зобов'язання утриматись від

                       вчинення певних дій

Суддя Сівакова В.В.

 

Представники:

Від позивача          Пивовар Ю.П. - директор

Від відповідача 1   Колодрубський О.О. -по дов. № 225-КР-1067

від 28.08.2007

Від відповідача 2   Колодрубський О.О. -по дов. № 06-34/31173

від 01.11.2006

У засіданні брали участь

 

Відповідно до ст. 77 Господарського

процесуального кодексу України в судовому засіданні 09.10.2007 оголошувалась

перерва.

         

СУТЬ СПОРУ:

        

На розгляд Господарського суду

міста Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю

«Шанс»про визнання дій Головного управління земельних ресурсів виконавчого

органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо

підготовки проекту рішення про відміну (скасування) від 18.11.2004 №

739/2149  «Про передачу земельних ділянок

товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для будівництва, експлуатації та

обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру на вул. Великій Житомирській у

Шевченківському районі м. Києва»та щодо дострокового припинення договорів

оренди вказаної земельної ділянки протиправними; про зобов'язання Головне

управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської

державної адміністрації) утриматися від вчинення будь-яких дій, направлених на

підготовку проекту рішення для розгляду сесією Київською міською радою, яким

передбачається відмінити (скасувати) рішення Київської міської ради від

18.11.2004 № 739/2149 «Про передачу земельних ділянок товариству з обмеженою

відповідальністю «Шанс»для будівництва, експлуатації та обслуговування

комплексу готелю та  бізнес-центру на

вул. Великій Житомирській у Шевченківському районі м. Києва», дій направлених

на припинення використання ТОВ «Шанс»відведеною вказаним рішенням

Київради земельної ділянки; про зобов'язання Київську міську раду утриматися

від прийняття будь-яких дій спрямованих на розірвання (припинення) договорів

оренди від 05.08.2005 № 91-6-00473 та 91-6-00472, зокрема відміни (скасування)

рішення Київської міської ради від 18.11.2004 № 739/2149 «Про передачу

земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для

будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру

на вул. Великій Житомирській у Шевченківському районі м. Києва», а також

припинення права користування ТОВ «Шанс»відведеними вказаним рішенням Київради

земельними ділянками.

 

Позивачем в порядку ст. 22

Господарського процесуального кодексу України подано заяву про зменшення

розміру позовних вимог, в якій заявник просить зобов'язати Київську міську раду

утриматися від вчинення будь-яких спрямованих на розірвання (припинення)

договорів оренди від 02.08.2005, зареєстрованих Головним управлінням земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації), про що зроблено запис у книзі записів державної реєстрації

договорів від 05.08.2005 № 91-6-00473 та № 91-6-00472, зокрема від прийняття

рішення про відміну (скасування) рішення Київської міської ради від 18.11.2004

№ 739/2149 «Про передачу земельних ділянок товариству з обмеженою

відповідальністю «Шанс»для будівництва, експлуатації та обслуговування

комплексу готелю та бізнес-центру на вул. Великій Житомирській у

Шевченківському районі м. Києва», а також припинення права користування ТОВ

«Шанс»відведеними вказаними рішеннями Київської міської ради земельними

ділянками.

 

Відповідач 1 у письмовому відзиві

на позов проти позовних вимог заперечує з огляду на наступне. Відповідно до п.

12 перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель

державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в

межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та

земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства,

господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки

(акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти,

здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених

пунктів - відповідні органи виконавчої влади. Відповідно до ст. 9 Земельного

кодексу України до повноважень Київської міської ради у галузі земельних відносин

на їх території належить, зокрема 

розпорядження землями територіальної громади міста; передача земельних

ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно

до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель

комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок

із земель комунальної власності в порядку, передбаченому цим Кодексом;  викуп земельних ділянок для суспільних потреб

міста; припинення права користування земельними ділянками у випадках,

передбачених цим Кодексом;  прийняття

рішення щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок; підготовка

висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок із земель

державної власності, що проводяться органами виконавчої влади; встановлення та

зміна меж сіл, селищ, районів у містах; організація землеустрою; координація

діяльності місцевих органів земельних ресурсів; здійснення контролю за

використанням і охороною земель комунальної власності, додержанням земельного

та екологічного законодавства; обмеження, тимчасова заборона (зупинення) чи

припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в

разі порушення ними вимог земельного законодавства; вирішення інших питань у

галузі земельних відносин відповідно до закону. Відповідно до ст. 26 ЗУ «Про

місцеве самоврядування в Україні»до повноважень Київської міської ради

віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідач 1 вважає, що на підставі зазначених правових норм має право

здійснювати розпорядження землями в межах міста Києва, крім земель, переданих у

приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі

казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі

належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та

законсервовані об'єкти, а отже має право приймати рішення в галузі земельних

відносин, зокрема про відміну (скасування) своїх рішень та про припинення права

користування землею. Враховуючи викладене, просить відмовити в задоволені

позову.

 

Відповідач 2 у письмовому відзиві

на позов проти позовних вимог заперечує з огляду на наступне. Відповідно до

пунктів 1.1, 3.7, 3.12 та 4.7 Положення про Головне управління земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 №

182/342, Головне управління земельних ресурсів є структурним підрозділом

виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної

адміністрації) та виконує функції місцевого органу влади з питань земельних

ресурсів, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та

безпосередньо підпорядковується Київському міському голові та в межах своєї

компетенції здійснює управління земельними ресурсами міста, забезпечує

проведення в місті земельної реформи, раціональне використання та охорону

земель на території міста, виконує делеговані йому Київською міською радою та

виконавчим органом Київради (Київською міською державною адміністрацією)

повноваження. Головне управління земельних ресурсів готує та подає в

установленому порядку проекти рішень Київської міської ради, а також подає свої

висновки з питань: розпорядження землями в межах міста Києва; передачі

земельних ділянок у власність громадян та юридичних осіб; надання земельних

ділянок в користування, вилучення земельних ділянок; викупу земельних ділянок

для суспільних потреб міста; звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок;

встановлення та зміни межі селищ, районів у містах, в порядку, встановленому

законодавством України. Має право вносити на розгляд Київської міської ради

пропозиції з питань, що відносяться до її компетенції в галузі регулювання

земельних відносин. На підставі зазначеного та з врахуванням повноважень

Київської міської ради визначених Земельним кодексом України, відповідач 2

вважає, що має право готувати та подавати на розгляд Київської міської ради

проекти рішень Київської міської ради в галузі земельних відносин, зокрема про

відміну (скасування) рішень Київської міської ради та про припинення права

користування землею. Враховуючи викладене, просить відмовити в задоволені

позову.

 

Розглянувши матеріали справи та

заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва

 

ВСТАНОВИВ:

 

Частиною 2 ст. 19 Конституції

України визначено, що органи державної влади та органи місцевого

самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах

повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 9 Земельного кодексу

України до повноважень Київської міської ради у галузі земельних відносин на її

території належить: а) розпорядження землями територіальної громади міста; б)

передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та

юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у

користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г)

вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності в порядку,

передбаченому цим Кодексом; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб

міста; д) припинення права користування земельними ділянками у випадках,

передбачених цим Кодексом, тощо.

Відповідно до пункту 12 Перехідних

положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і

комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених

пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких

розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські

товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї),

об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють

відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів -

відповідні органи виконавчої влади.

Стаття 116 Земельного кодексу

України передбачає, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та

права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної

власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого

самоврядування, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права

на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі

земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Статтями 79, 92, 93 Земельного

кодексу України, визначено що право власності на землю -це право володіти,

користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право постійного

користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною

ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення

строку. Право оренди земельної ділянки -це засноване на договорі строкове

платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для

провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до ст. 124 Земельного

кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у

комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу

місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок юридичним особам із зміною їх цільового

призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами

відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 Земельного кодексу

України.

Згідно зі ст. 123 Земельного

кодексу України юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у

постійне користування із земель державної або комунальної власності,

звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та

Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної,

міської ради. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна,

міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення

проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки

погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах,

природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та

охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної

експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної

адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у

місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають

рішення про надання земельної ділянки.

Стаття 186 Земельного кодексу

України зазначає, що проекти відведення земельних ділянок із земель державної

чи комунальної власності затверджуються органами виконавчої влади або органами

місцевого самоврядування, які надають і вилучають земельні ділянки;

Рішенням Київської міської ради від

18.11.2004 № 739/2149 затверджено проект відведення земельних ділянок

товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»та передано в короткострокову

оренду на 5 років земельні ділянки загальною площею 2,13 га, зокрема ділянку №

1 - площею 1,52 га, ділянку № 2 - площею 0,61 га, для будівництва, експлуатації

та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру на вул. Великій

Житомирській у Шевченківському районі м. Києва за рахунок земель міської

забудови.

Рішення Київської міської ради від

18.11.2004 № 739/2149 прийнято в порядку, встановленому законодавством України,

за результатами розгляду проекту відведення земельної ділянки, який відповідно

до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України погоджено Головним

управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища,

головним державним санітарним лікарем м. Києва, Державним управлінням екології

та природних ресурсів в м. Києві, Державною службою охорони культурної спадщини

Міністерства культури і мистецтв України, Головним управлінням земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) та отримав позитивний висновок державної землевпорядної

експертизи.

Зазначені обставини підтверджуються

рішенням Київської міської ради від 16.03.2006 № 328/3419 «Про розгляд протесту

заступника прокурора міста Києва на рішення Київської міської ради від

18.11.2004 № 739/2149 «Про передачу земельних ділянок товариству з обмеженою

відповідальністю «Шанс»для будівництва, експлуатації та обслуговування

комплексу готелю та бізнес-центру на вул. Великій Житомирській у Шевченківському

районі м. Києва», яким Київською міською радою відхилено протест заступника

прокурора міста Києва на рішення Київської міської ради від 18.11.2004 №

739/2149.

Згідно з вказаним рішенням

Київської міської ради від 16.03.2006                      № 328/3419, рішенням

Київської міської ради від 18.11.2004 № 739/2149 «Про передачу земельних

ділянок товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для будівництва,

експлуатації та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру на вул.

Великій Житомирській у Шевченківському районі м. Києва»затверджено проект

відведення земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для

будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру

на вул. Великій Житомирській у Шевченківському районі м. Києва та передбачено

передати товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»в короткострокову оренду

на 5 років земельні ділянки загальною площею 2,13 га, зокрема ділянку № 1 -

площею 1,52 га, ділянку № 2 - площею 0,61 га, за вказаною адресою за рахунок

земель міської забудови.

Згідно з протестом заступника

прокурора міста Києва рішення Київської міської ради від 18.11.2004 № 739/2149

підлягає скасуванню з тих підстав, що дана земельна ділянка знаходиться на

території Державно-архітектурного заповідника «Стародавній Київ»і на ній

заборонене будь-яке будівництво, не пов'язане з прокладанням інженерних мереж,

необхідних для заповідників, впорядкуванням території, відтворенням та

реставрацією пам'яток історії та культури відповідно до рішення виконавчою

комітету Київської міської ради народних депутатів від 15.07.79 № 920 «Про

уточнення меж історико-культурних заповідників і зон охорони пам'яток історії

та культури у м. Києві».

Рішення Київської міської ради від

18.11.2004 № 739/2149 прийнято в порядку, встановленому законодавством України,

за результатами розгляду проекту відведення земельної ділянки, який відповідно

до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України був погоджений Головним

управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища,

головним державним санітарним лікарем м. Києва, Державним управлінням екології

та природних ресурсів в м. Києві, Державною службою охорони культурної спадщини

Міністерства культури і мистецтв України, Головним управлінням земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) та отримав позитивний висновок державної землевпорядної

експертизи. Позитивні висновки погоджувальних служб міста щодо відведення

земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для

будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру

на вул. Великій Житомирській у Шевченківському районі м. Києва свідчать про те,

що нове будівництво на даній земельній ділянці не порушує вимог законодавства

та не призведе до негативного впливу будівництва на історичне середовище.

 Відповідно до ст.ст. 125, 126 Земельного

кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення

договору оренди і його державної реєстрації. Приступати до використання земельної

ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа,

що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється. Право оренди

землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

На підставі рішення Київської

міської ради від 18.11.2004 №739/2149 між Київською міською радою та

товариством з обмеженою відповідальністю «Шанс»02.08.2005 укладено договори

оренди земельних ділянок на вул. Великій Житомирській у Шевченківському районі

м. Києва  для будівництва, експлуатації

та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру, які зареєстровано  Головним управлінням земельних ресурсів

виконавчого органу Київради (Київської міської держаної адміністрації), про що

зроблено запис у книзі записів державної реєстрації договорів від 05.08.2005 №

91-6-00473 та № 91-6-00472.

Відповідно до ст. 141 Земельного

кодексу України підставами припинення права користування земельною ділянкою є:

добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; вилучення

земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; припинення діяльності

державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; використання

земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; використання

земельної ділянки не за цільовим призначенням; систематична несплата земельного

податку або орендної плати.

Згідно з статтею 143 Земельного

кодексу України примусове припинення прав на земельну ділянку здійснюється у

судовому порядку у разі: використання земельної ділянки не за цільовим призначенням;

не усунення допущених порушень законодавства (забруднення земель радіоактивними

і хімічними речовинами, відходами, стічними водами, забруднення земель

бактеріально-паразитичними і карантинно-шкідливими організмами, засмічення

земель забороненими рослинами, пошкодження і знищення родючого шару ґрунту,

об'єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем, порушення

встановленого режиму використання земель, що особливо охороняються, а також

використання земель способами, які завдають шкоди здоров'ю населення) в

терміни, встановлені вказівками спеціально уповноважених органів виконавчої

влади з питань земельних ресурсів; конфіскації земельної ділянки; викупу

(вилучення) земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності та для

суспільних потреб; примусового звернення стягнень на земельну ділянку по

зобов'язаннях власника цієї земельної ділянки; не відчуження земельної ділянки

іноземними особами та особами без громадянства у встановлений строк у випадках,

визначених цим Кодексом.

Отже, згідно зі ст.ст. 141, 143

Земельного кодексу України перелік підстав припинення права користування

земельною ділянкою, в тому числі і в примусовому порядку, є вичерпним.

Порядок припинення права

користування земельною ділянкою врегульовано ст.ст. 142, 144 -148 Земельного

кодексу України.

Відповідачами доказів наявності

підстав припинення права користування земельною ділянкою позивачу в порядку

встановленому ст.ст. 141, 142, 144 -148 Земельного кодексу України не надано.

Відповідно до ст. 31 Закону України

«Про оренду землі»договір оренди землі припиняється в разі: закінчення строку,

на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та

примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в

порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної

ділянки та орендаря; смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до

позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від

виконання укладеного договору оренди земельної ділянки; ліквідації юридичної

особи - орендаря. Договір оренди землі припиняється також в інших випадках,

передбачених законом.  Договір оренди

землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір

оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку,

встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому

порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

Згідно зі ст. 32 Закону України

«Про оренду землі»на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути

достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків,

передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі

випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке істотно перешкоджає

передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах,

визначених Земельним кодексом України та іншими законами України. Статтями 24 і

25 Закону України «Про оренду землі»встановлено права та обов'язки орендодавця

та орендаря.

Відповідачами доказів наявності

підстав для розірвання договорів оренди земельних ділянок укладених між

Київською міською радою та позивачем суду не надано.

Також, суд враховує обставину, що

законність відведення земельної ділянки позивачу  підтверджується рішенням відповідача 1 від

16.03.2006 № 328/3419 «Про розгляд протесту заступника прокурора міста Києва на

рішення Київської міської ради від 18.11.2004 № 739/2149 «Про передачу

земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для

будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру

на вул. Великій Житомирській у Шевченківському районі м. Києва», яким Київською

міською радою відхилено протест заступника прокурора міста Києва на своє

рішення від 18.11.2004 № 739/2149 з підстав його повної відповідності чинному

законодавству.

Відповідно до пунктів 1.1, 3.7,

3.12 та 4.7 Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого

органу Київради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого

рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 № 182/342, Головне управління

земельних ресурсів є структурним підрозділом виконавчого органу Київської

міської ради (Київської міської державної адміністрації) та виконує функції

місцевого органу влади з питань земельних ресурсів, є підзвітним та

підконтрольним Київській міській раді та безпосередньо підпорядковується

Київському міському голові та в межах своєї компетенції здійснює управління

земельними ресурсами міста, забезпечує проведення в місті земельної реформи,

раціональне використання та охорону земель на території міста, виконує

делеговані йому Київською міською радою та виконавчим органом Київради

(Київською міською державною адміністрацією) повноваження. Головне управління

земельних ресурсів готує та подає в установленому порядку проекти рішень

Київської міської ради, а також подає свої висновки з питань: розпорядження

землями в межах міста Києва; передачі земельних ділянок у власність громадян та

юридичних осіб; надання земельних ділянок в користування, вилучення земельних

ділянок; викупу земельних ділянок для суспільних потреб міста; звільнення

самовільно зайнятих земельних ділянок; встановлення та зміни межі селищ,

районів у містах, в порядку, встановленому законодавством України. Має право

вносити на розгляд Київської міської ради пропозиції з питань, що відносяться

до її компетенції в галузі регулювання земельних відносин.

Як вбачається з матеріалів справи,

відповідачем 2 підготовлено проект рішення Київської міської ради «Про відміну

рішення Київської міської ради від 18.11.2004 № 739/2149 «Про передачу

земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для

будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру

на вул. Великій Житомирській у Шевченківському районі м. Києва», який передано

на розгляд Київської міської ради.

Вказаним проектом рішення Київської

міської ради на підставі ст. 9 Земельного кодексу України, ст. 59 Закону

України «Про місцеве самоврядування в Україні», законів України «Про місцеве

самоврядування в Україні», «Про столицю України - місто-герой Київ», ст. 188

Господарського  кодексу  України та зважаючи на численні скарги

громадян, передбачається:

1. Відмінити рішення Київської

міської ради від 18.11.04 № 739/2149 «Про передачу земельних ділянок товариству

з обмеженою відповідальністю «Шанс»для будівництва, експлуатації та

обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру на вул. Великій Житомирській у

Шевченківському районі м. Києва».

2. Запропонувати товариству з

обмеженою відповідальністю «Шанс» надати згоду на  розірвання договорів оренди земельних ділянок

від 05.08.2005 № 91-6-00473, № 91-6-00472.

3. Головному управлінню земельних

ресурсів  виконавчого органу  Київради (Київської міської державної

адміністрації):

3.1. Проінформувати товариство з

обмеженою відповідальністю «Шанс»про прийняття цього рішення.

3.2. У разі відмови від розірвання

договорів оренди земельних ділянок або у разі, якщо  відповідь не надійде у встановлений

законодавством термін, забезпечити підготовку та подання позову про розірвання

договору оренди землі до господарського суду міста Києва.

Враховуючи, що відповідачами не

надано доказів наявності підстав припинення права користування земельними

ділянками позивачу в порядку встановленому ст.ст. 141, 142, 144 -148 Земельного

кодексу України та підстав розірвання договорів оренди земельних ділянок, суд

приходить до висновку, що такий спосіб припинення права користування земельною

ділянкою, як відміна (скасування) Київською міською радою свого рішення про

надання земельної ділянки в оренду, зокрема з підстав скарг громадян, не

передбачений нормами Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду

землі»і є протиправним.

Відповідно до ст. 24 Закону України

«Про оренду землі»орендодавець зобов'язаний не вчиняти дій, які б перешкоджали

орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою.

Стаття 152 Земельного кодексу

України встановлює, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні

умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або

землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю,

навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною

ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних

осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема шляхом застосування способів

передбачених законом.

Стаття 20 Господарського кодексу

України визначає, що кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на

захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених

суб'єктів захищаються, зокрема шляхом припинення дій, що порушують право або

створюють загрозу його порушення.

 

Відповідно до ст. 33 Господарського

процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на

які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

З огляду на викладене, позовні

вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

 

Відповідно до ст. 80 Господарського

процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі,

якщо відсутній предмет спору.

Провадження у справі по відношенню

до відповідача 2 підлягає припиненню, у зв'язку з відсутністю предмету спору,

оскільки згідно з заявою позивача про зменшення розміру позовних вимог у

позивача відсутні вимоги до відповідача 2.

 

Ухвалою Господарського суду міста

Києва № 3/346 від 23.07.2007 з метою забезпечення позову, до вирішення спору по

суті, було заборонено Київській міській раді (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код

ЄДРПОУ 19020407) вчиняти будь-які дій спрямовані на розірвання (припинення)

договорів оренди від 05.08.2005 № 91-6-00473 та 91-6-00472, зокрема відміняти

(скасувати) рішення Київської міської ради від 18.11.2004  № 739/2149 «Про передачу земельних ділянок

товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для будівництва, експлуатації та

обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру на вул. Великій Житомирській у

Шевченківському районі м. Києва», а також припиняти право користування

Товариством з обмеженою відповідальністю «Шанс»відведеними вказаним рішенням

Київради земельними ділянками, передавати в оренду, продавати зазначену

земельну ділянку будь - яких третім особам, розглядати питання про відміну

(скасування) рішення Київської міської ради від 18.11.2004  № 739/2149.

Відповідно до ст. 68 Господарського

процесуального кодексу України питання про скасування забезпечення позову

вирішується господарським судом, що розглядає справу, із зазначенням про це в

рішенні чи ухвалі.

Оскільки, господарським судом спір

у даній справі вирішено, суд вважає за необхідне скасувати заходи щодо

забезпечення позову викладені в ухвалі Господарського суду міста Києва  № 3/346 від 23.07.2007.

 

Керуючись  ст. 49, ст. 68, п. 1-1 ст. 80, 82-85 ГПК

України, -

 

В И Р І Ш И В:

 

1.          Позов задовольнити повністю.

 

2. Зобов'язати Київську міську раду

(м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) утриматись від вчинення

будь-яких дій спрямованих на розірвання (припинення) договорів оренди від

02.08.2005, зареєстрованих  Головним

управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської

держаної адміністрації), про що зроблено запис у книзі записів державної

реєстрації договорів від 05.08.2005 № 91-6-00473 та № 91-6-00472, зокрема від

прийняття рішення про відміну (скасування) рішення Київської міської ради від

18.11.2004       № 739/2149 «Про передачу

земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю «Шанс»для

будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу готелю та бізнес-центру

на вул. Великій Житомирській у Шевченківському районі м. Києва», а також

припинення права користування Товариством з обмеженою відповідальністю

«Шанс»(м. Київ, вул. Малиновського, 6-Б, код ЄДРПОУ 31093404) відведеними

вказаним рішенням Київської міської ради земельними ділянками.

 

3. Провадження у справі по

відношенню до відповідача 2 - Головного управління земельних ресурсів

виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної

адміністрації) припинити.

 

4. Стягнути з Київської міської

ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 

ЄДРПОУ 22883141) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю

«Шанс»(м. Київ, вул. Маліновського, 6-Б, код 310934004) 85 (вісімдесят п'ять)

грн. витрат по сплаті державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на

інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

 

5. Скасувати заходи щодо

забезпечення позову викладені в ухвалі Господарського суду міста Києва № 3/346

від 23.07.2007.

 

 

Суддя

В.В. Сівакова

 

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.10.2007
Оприлюднено11.12.2007
Номер документу1182512
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/346

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні