КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2024 року м. Київ№ 320/43508/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юніт Сервіс»
до Головного управління ДПС у м. Києві
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
13 червня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Юніт Сервіс» (далі позивач/ТОВ «Юніт Сервіс») звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач/ГУ ДПС у м. Києві), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 23.02.2023 №219520411.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.11.2023 позовну заяву №320/43508/23 розподілено судді Жуковій Є.О.
30 листопада 2023 року зазначену позовну заяву було фактично передано судді Жуковій Є.О.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем за результатами камеральної перевірки складено акт від 23.02.2023 №14805/Ж5/26-15-04-11-03/40735754. За висновками акта перевірки відповідач дійшов висновку про порушення ТОВ «Юніт Сервіс» граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування на загальну суму податку на додану вартість 144892,12 грн, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням законодавчо встановлених термінів. За результатами перевірки відповідач виніс податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 23.02.2023 №219520411, яким до товариства застосовано штраф у розмірі 14489,21 грн. Позивач вважає вказане рішення неправомірним та таким, що підлягає скасуванню.
Вказує, що створення, підписання та направлення на реєстрацію податкових накладних, саме 15.08.2022 підтверджується скріншотами екрану програмного забезпечення « ОСОБА_1 », але протягом операційного дня та на наступний день ТОВ «Юніт Сервіс» не було отримано від податкового органу квитанції про неприйняття або зупинення реєстрації вказаних податкових накладних. Платник податків, виконавши свій обов`язок щодо складання, підписання та надсилання податкових накладних до податкового органу протягом встановлених ПК України строків, не може нести відповідальності у вигляді накладення на нього штрафу за те, що такі податкові накладні не були зареєстровані податковим органом в Єдиному реєстрі податкових накладних з незалежних від платника податків причин. Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовлює протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Просить суд задовольнити позов.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.12.2023 відкрито провадження у справі №320/43508/23, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов та витребуваних документів.
Копія ухвали від 01.12.2023 разом із позовною заявою з додатками отримана представником ГУ ДПС у м. Києві безпосередньо в суді, що підтверджується наявною в матеріалах справи розпискою від 12.12.2023.
27 грудня 2023 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від ГУ ДПС у м. Києві надійшов відзив на позовну заяву.
Відповідач із позовом не погоджується та вважає його необґрунтованим та такими, що не підлягає задоволенню. Вказує, що за результатами проведеної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині порушення термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних. Податкові накладні позивача, які наведені в акті камеральної перевірки зареєстровані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, які визначені у пункті 201.10 статті 201 ПК України, що є підставою для притягнення позивача до відповідальності.
ГУ ДПС у м. Києві наголошує, що у якості доказу для підтвердження «намагань» зареєструвати податкові накладні, які направлялись (зі слів позивача), надано скріншот, що підтверджується протоколом перевірки спеціалізованого програмного забезпечення, які сформовані за допомогою програмного комплексу «М.Е. Dос», що є власним програмним продуктом, а не інформацією, яка наявна в електронному кабінеті платника податків, адміністратором та розпорядником якого є Державна податкова служба України. З наведеного можна достеменно стверджувати, що у програмному комплексі «М.Е. Dос» інформація щодо дати та часу відправлення електронного звіту залежить від системних налаштувань дати та часу на комп`ютері або самому програмному продукті з якого проводиться відправлення документу та фіксується у програмному протоколі подій. Натомість після отримання документу контролюючим органом, формується повідомлення про доставку, в якому зазначається дата, ім`я файлу та час доставки електронного звіту на поштову скриньку ДПС України. Дана інформація зазначається у вкладці «Доставлено в ДПС» на панелі стану документа.
Просить суд відмовити у задоволенні позову.
Правом надання відповіді на відзив відповідно до вимог статті 163 КАС України позивач не скористався.
З метою додержання розумного строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд визнав за можливе розгляд справи здійснювати за наявними матеріалами.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Юніт Сервіс» зареєстроване як юридична особа. Позивач є платником податку на додану вартість.
ТОВ «Юніт Сервіс» за результатами господарської діяльності склало та зареєструвало в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:
податкова накладна №57 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №63 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №37 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №47 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №40 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №18 від 28.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №41 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №72 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №29 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №10 від 18.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №56 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №67 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №64 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №33 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №31 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №12 від 19.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №52 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №44 від 11.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №15 від 20.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №58 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №50 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №30 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №49 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №26 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №66 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №54 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №70 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №53 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №19 від 29.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №68 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №55 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №61 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №25 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №17 від 26.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №39 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №14 від 20.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №51 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №9 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №32 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №46 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №11 від 19.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №24 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №43 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №34 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №27 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №35 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №13 від 20.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №36 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №45 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №60 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №59 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №48 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №28 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №69 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №65 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №42 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №38 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022;
податкова накладна №71 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022.
За результатами камеральної перевірки складено акт №14805/Ж5/26-15-04-11-03/40735754 від 23.02.2023 «Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних ТОВ «Юніт Сервіс» (далі - Акт перевірки), згідно з висновками якого встановлено порушення позивачем граничних терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначеного пунктом 201.10 статті 201 ПК України податкових накладних.
В Акті перевірки зазначено, що дані перевірки свідчать про порушення ТОВ «Юніт Сервіс» граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування на загальну суму податку на додану вартість 144892,12 грн, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
23 лютого 2023 року ГУ ДПС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» №219520411, яким до ТОВ «Юніт Сервіс» застосовано штраф у розмірі 14 489,21 грн.
Не погоджуючись з правомірністю прийняття вказаного податкового повідомлення-рішення, позивач, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує частину 2 статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює ПК України, визначаючи, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України установлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема: для податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Отже, статтею 201 ПК України визначений обов`язок продавця товарів/послуг в установлені строки скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН.
Згідно з підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
З наведеного слідує, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН, є підставою відповідальності згідно з підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України.
Для вирішення спору у цій справі необхідно встановити, чи порушило ТОВ «Юніт Сервіс» граничний строк реєстрації податкових накладних №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022.
Як слідує з матеріалів справи, 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год позивачем за допомогою програмного забезпечення «М.Е. Dос» податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 відправлені на реєстрацію до ЄРПН.
Перевіряючи доводи контролюючого органу про наявність у діях ТОВ «Юніт Сервіс» податкового правопорушення як підстави для застосування до позивача штрафних санкцій згідно з підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України, суд враховує, що механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341, зі змінами; далі-Порядок №1246).
За правилами пункту 201.10 ПК України граничний строк реєстрації податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Тобто, граничний строк реєстрації податкових накладних, складених ТОВ «Юніт Сервіс» №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 є 15.08.2022 включно.
Відповідно до положень пунктів 2, 3 Порядку №1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Пунктом 11 Порядку №1246 передбачено, що після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Згідно з пунктами 12-15 вказаного Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
З аналізу зазначених норм ПК України та Порядку №1246 слідує, що прийняття чи неприйняття податкових накладних, надісланих засобами електронного зв`язку, відбувається на автоматичному рівні з урахуванням особливостей електронного документообігу у межах операційного дня, який відповідно до Порядку №1246 триває у робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної.
Оскільки законодавством встановлено чіткі та обмежені строки для реєстрації податкових накладних, задля уникнення порушення платником податків граничних строків для реєстрації податкових накладних у випадку, коли гранична дата припадає на вихідний чи святковий день, положеннями Порядку №1246 та пункту 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Такі висновки суду узгоджуються із висновками у постанові Верховного Суду від 26.11.2018 у справі №826/19172/16.
Позивач, надіславши 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022, виконав визначений статтею 201 ПК України обов`язок з її реєстрації (до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому складена податкова накладна).
Суд зазначає, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2)прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.
Встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) у строк, встановлений статтею 201 цього Кодексу.
Враховуючи положення пункту 201.10 статті 201 ПК України, у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.
Подібні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 28.09.2022 справі №200/4176/20-а.
Позивач за змістом позову зазначає, що податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 подані на реєстрацію 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год, тобто в межах операційного дня. У свою чергу відповідач заперечує такі доводи позивача, посилаючись на приписи пункту 69.18 підрозділу 10 розділу XX ПК України.
Разом з тим, контролюючий орган вказує на те, що спірні податкові накладні зареєстровані 16.08.2022 о 12:28, 12:29, 12:28, 12:29, 12:28, 12:29, 12:29, 12:27, 12:27, 12:27, 12:28, 12:28, 12:28, 12:29, 12:29, 12:25, 12:26, 12:55, 12:29, 12:27, 12:28, 12:28, 12:29, 12:26, 12:26, 12:27, 12:27, 12:27, 12:28, 12:27, 12:27, 12:27, 12:28, 2:40, 12:26, 12:26, 12:26, 12:26, 12:28, 12:29, 2:40, 2:40, 12:55, 12:59, 12:26, 12:25, 12:26, 12:25, 12:27, 12:25, 12:28, 12:26, 12:27, 12:27, 12:28, 12:57, 12:29, 12:28, 12:28, 12:29 год, тобто з урахуванням норм підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, із затримкою на 1 календарний день, що має наслідком застосування до позивача штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, вказану у цій податковій накладній, за порушення граничного строку їх реєстрації.
Надаючи оцінку доводам сторін в цій частині, суд враховує, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 № 2120-IX, який набрав чинності 17.03.2022, пункт 69 підрозділу 10 розділу XX доповнено підпунктом 69.18 такого змісту: «Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години».
Зазначеною нормою установлено графік роботи електронних сервісів податкового органу, у тому числі і ЄРПН на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України.
Водночас, суд зазначає, що пунктом 69.18 підрозділу 10 розділу XX ПК України хоч і обмежено час надсилання електронних документів, однак ця норма не змінює визначення терміну «операційний день». При цьому, зміни до пункту 3 Порядку №1246, яким визначено, що операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин, не вносились. Більш того, пункт 69.18 підрозділу 10 розділу XX ПК України не встановлює нових правил реєстрації податкових накладних.
Відтак, скорочені терміни надсилання електронних документів, що були визначені пунктом 69.18 ПК України, на момент направлення позивачем на реєстрацію податкових накладних №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 не можуть слугувати підставою для притягнення позивача до відповідальності відповідно до статті 120-1 ПК України.
Враховуючи наведене, суд вважає, що податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022, подані на реєстрацію 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год, є такими, що подані на реєстрацію своєчасно, що підтверджується долученими позивачем до матеріалів справи скріншоти з програмного забезпечення « ОСОБА_1 », у яких зазначений час надіслання на реєстрацію податкових накладних.
Окрім того, суд звертає увагу, що Законом України від 12.01.2023 №2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набрав чинності 08.02.2023, пункт 69.18 підрозділу 10 розділу XX викладено у новій редакції:
«Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години.
Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.
Квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації щодо податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, надсилається платнику податку не пізніше наступного операційного дня.
Якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня».
Відтак, законодавцем збільшено термін приймання електронних документів від платників податків у робочі дні з 8 години до 20 години, замість з 8 години до 18 години та конкретно вказано про тривалість операційного дня для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.
Такі зміни до Перехідних положень ПК України набрали чинності лише 08.02.2023, у свою чергу, на момент направлення позивачем в ЄРПН податкових накладних, ПК України не містив спеціальних норм щодо тривалості операційного дня. Більш того, з аналізу внесених змін вбачається, що законодавець сприяє платникам податків в реалізації їх обов`язку вчасно реєструвати податкові накладні та не створює додаткових часових обмежень щодо подачі на реєстрацію податкових накладних, ніж ті, що визначені Порядком №1246.
Суд вважає, що метою зазначених змін було лише обмеження роботи електронних сервісів, а не обмеження строків реєстрації податкових накладних, що не можна ототожнювати. Строк реєстрації податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені, на момент виникнення спірних правовідносин залишився незмінним.
Окрім того, позивач не несе відповідальність за надходження на технічному рівні податкових накладних до контролюючого органу, оскільки на нього покладений лише обов`язок щодо їх надіслання до ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.
Відтак безпідставним є посилання відповідача на підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, оскільки Законом України від 15.03.2022 №2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» жодних змін у визначенні операційного дня для реєстрації податкових накладних внесено не було.
Верховний Суд у постанові від 22.11.2021 у справі №160/10558/19 вказував на помилковість висновку про те, що принциповим є не дата відправлення, а дата фактичного надходження податкових накладних до ЄРПН, оскільки такий висновок не відповідає технічному способу реєстрації податкових накладних.
Також у постанові від 14.12.2023 по справі №260/5659/22 Верховний Суд зазначив, що зміст норми підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України підтверджує те, що дія цієї норми стосується електронних документів, але буквальне тлумачення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України дає підстави вважати, що цією нормою врегульовано порядок приймання електронних документів контролюючим органом шляхом звуження часових рамок, протягом яких контролюючий орган міг реалізувати свою поведінку у вигляді надання електронних сервісів та приймання електронних документів.
Відповідно, дія підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України поширюється на правовідносини, які складаються в процесі приймання електронних документів контролюючим органом, проте не регулює питання надсилання таких документів платником податків не встановлюючи жодних обмежень поведінки платника щодо вчинення дій, спрямованих на реалізацію виконання обов`язку щодо подання відповідних даних контролюючому органу.
Правове значення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України полягає в тому, що цією нормою звільнено контролюючий орган від обов`язку забезпечувати функціонування електронних сервісів після 18 години та у позаробочі дні.
Разом із тим, аналізований правовий припис підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України не стосується порядку вчинення дій платником податків, а отже, не змінює граничних строків та порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в аспекті спрямованих платником дій для таких цілей.
Так, контролюючий орган вчиняє дії щодо прийняття податкових накладних/розрахунків коригування та надсилання квитанцій в інші строки та з урахуванням обмежень, введених підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України - у робочі дні з 8 години до18 години. Тобто, такі скорочені строки вчинення дій контролюючим органом щодо прийняття електронних документів не означають одночасного обмеження платника податків щодо виконання податкового обов`язку поданням податкових накладних/розрахунків коригування на реєстрацію.
Виходячи зі співвідношення предметів регулювання підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України на норм статті 201 ПК України та Порядку №1246, вчиненню платником дій щодо надіслання на реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у визначений у Порядку №1246 строк кореспондують дії контролюючого органу щодо приймання та проведення реєстрації означених накладних відповідно до строків, установлених у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, що становить належний порядок вчинення платником дій з надсилання та прийняття контролюючим органом для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування під час воєнного стану.
При цьому, задля забезпечення належної реалізації процедури реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, контролюючий орган зобов`язаний прийняти податкові накладні/розрахунки коригування, надіслані у межах граничних строків та впродовж операційного дня, визначених для платника у Порядку №1246, та на наступний робочий день до 18 години, якщо прийняття таких податкових накладних/розрахунків коригування є неможливим у межах попереднього дня з урахуванням строків у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, прийняти їх та зареєструвати. Іншими словами, у контролюючого органу зберігається обов`язок належного реагування на правомірні дії платника, але з урахуванням обмеженого робочого часу податкового органу згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.
Європейський суд з прав людини в рішенні від 14.01.2010 (набуло статусу остаточного 14.01.2001) в справі «Щокін проти України» (пункт 57) зазначив, що в разі, коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов`язків осіб, національні органи зобов`язані застосувати найбільш сприятливий для осіб підхід.
На думку суду, ТОВ «Юніт Сервіс», відправивши на реєстрацію податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 подані на реєстрацію 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год, виконало обов`язок щодо своєчасної їх реєстрації, а тому накладення штрафу згідно зі статтею 121-1 ПК України є протиправним.
Таким чином, за сукупністю вищезазначених обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування податкового повідомлення-рішення №219520411 від 23.02.2023.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок про задоволення позову повністю.
Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За подання даного адміністративного позову до суду позивачем було сплачено за реквізитами Київського окружного адміністративного суду судовий збір в розмірі 2684 грн згідно платіжної інструкції від 08.06.2023. Отже, в силу приписів статті 139 КАС України сплачений судовий збір в розмірі 2684 грн підлягає відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Юніт Сервіс» задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві форми «Н» №219520411 від 23.02.2023, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юніт Сервіс» застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 14 489,21 гривень.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Юніт Сервіс» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у м. Києві судові витрати у сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривень.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Жукова Є.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2024 |
Оприлюднено | 12.04.2024 |
Номер документу | 118267853 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Голяшкін Олег Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Голяшкін Олег Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Голяшкін Олег Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Голяшкін Олег Володимирович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Жукова Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні