ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/43508/23 Суддя (судді) першої інстанції: Жукова Є.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя - Голяшкін О.В.,
судді - Мельничук В.П., Швед Е.Ю.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 року у справі №320/43508/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юніт Сервіс» до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юніт Сервіс» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 23.02.2023 №219520411.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що створення, підписання та направлення на реєстрацію податкових накладних, саме 15.08.2022 підтверджується скріншотами екрану програмного забезпечення «М.Е.Dос», але протягом операційного дня та на наступний день ТОВ «Юніт Сервіс» не було отримано від податкового органу квитанції про неприйняття або зупинення реєстрації вказаних податкових накладних. Платник податків, виконавши свій обов`язок щодо складання, підписання та надсилання податкових накладних до податкового органу протягом встановлених ПК України строків, не може нести відповідальності у вигляді накладення на нього штрафу за те, що такі податкові накладні не були зареєстровані податковим органом в Єдиному реєстрі податкових накладних з незалежних від платника податків причин. Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовлює протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про відмову у позові. Скаржник зазначає, що за результатами проведеної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкові накладні позивача, які наведені в акті камеральної перевірки, зареєстровані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, які визначені у пункті 201.10 статті 201 ПК України, що є підставою для притягнення позивача до відповідальності.
У поданому відзиві позивач вказує про необґрунтованість доводів податкового органу, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, мотивуючи, зокрема тим, що контролюючим органом не спростовано висновків суду першої інстанції про протиправність прийнятого контролюючим органом податкового повідомлення-рішення, яке позивач оскаржує у цьому позові.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Колегія суддів, враховуючи обставини даної справи, а також те, що апеляційна скарга подана на рішення, перегляд якого можливий за наявними у справі матеріалами на підставі наявних у ній доказів, визнала можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Згідно ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Юніт Сервіс» зареєстроване як юридична особа. Позивач є платником податку на додану вартість.
ТОВ «Юніт Сервіс» за результатами господарської діяльності склало та зареєструвало в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: податкова накладна №57 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №63 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №37 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №47 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №40 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №18 від 28.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №41 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №72 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №29 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №10 від 18.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №56 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №67 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №64 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №33 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №31 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №12 від 19.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №52 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №44 від 11.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №15 від 20.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №58 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №50 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №30 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №49 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №26 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №66 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №54 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №70 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №53 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №19 від 29.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №68 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №55 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №61 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №25 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №17 від 26.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №39 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №14 від 20.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №51 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №9 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №32 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №46 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №11 від 19.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №24 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №43 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №34 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №27 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №35 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №13 від 20.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №36 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №45 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №60 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №59 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №48 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №28 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №69 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №65 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №42 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №38 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022; податкова накладна №71 від 31.07.2022, дата реєстрації - 16.08.2022.
За результатами камеральної перевірки складено акт №14805/Ж5/26-15-04-11-03/40735754 від 23.02.2023 «Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних ТОВ «Юніт Сервіс» (далі - Акт перевірки), згідно з висновками якого встановлено порушення позивачем граничних терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначеного пунктом 201.10 статті 201 ПК України податкових накладних.
В акті перевірки зазначено, що дані перевірки свідчать про порушення ТОВ «Юніт Сервіс» граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування на загальну суму податку на додану вартість 144892,12 грн, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
23 лютого 2023 року ГУ ДПС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» №219520411, яким до ТОВ «Юніт Сервіс» застосовано штраф у розмірі 14 489,21 грн.
Не погоджуючись з правомірністю прийняття вказаного податкового повідомлення-рішення, позивач, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що ТОВ «Юніт Сервіс», відправивши на реєстрацію податкові накладні виконало обов`язок щодо своєчасної їх реєстрації, а тому накладення штрафу, згідно зі статтею 121-1 Податкового кодексу України, є протиправним.
Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України (далі - ПК) України, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №341, зі змінами; далі-Порядок №1246).
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема: для податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Статтею 201 ПК України визначений обов`язок продавця товарів/послуг в установлені строки скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пункту 120-1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
За порушення платником податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є підставою відповідальності згідно з підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України.
Судом першої інстанції встановлено, і це є правильним, що 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год позивачем за допомогою програмного забезпечення «М.Е. Dос» податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 відправлені на реєстрацію до ЄРПН.
За правилами пункту 201.10 статті 201 ПК України граничний строк реєстрації податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Тобто, граничний строк реєстрації податкових накладних, складених ТОВ «Юніт Сервіс» №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 є 15.08.2022 включно.
Відповідно до положень пунктів 2, 3 Порядку №1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Пунктом 11 Порядку №1246 передбачено, що після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Згідно з пунктами 12-15 вказаного Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
З аналізу вищезазначених норм права вбачається, що прийняття чи неприйняття податкових накладних, надісланих засобами електронного зв`язку, відбувається на автоматичному рівні з урахуванням особливостей електронного документообігу у межах операційного дня, який відповідно до Порядку №1246 триває у робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної.
Оскільки законодавством встановлено чіткі та обмежені строки для реєстрації податкових накладних, задля уникнення порушення платником податків граничних строків для реєстрації податкових накладних у випадку, коли гранична дата припадає на вихідний чи святковий день, положеннями Порядку №1246 та пункту 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Судом першої інстанції встановлено, і суд апеляційної інстанції з цим погоджується, що позивач надіславши 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022, виконав визначений статтею 201 ПК України обов`язок з її реєстрації (до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому складена податкова накладна).
В процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2)прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.
Встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) у строк, встановлений статтею 201 цього Кодексу.
Враховуючи положення пункту 201.10 статті 201 ПК України, у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.
Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду від 28 вересня 2022 року по справі №200/4176/20-а.
Контролюючий орган вказує на те, що спірні податкові накладні 16.08.2022 о 12:28, 12:29, 12:28, 12:29, 12:28, 12:29, 12:29, 12:27, 12:27, 12:27, 12:28, 12:28, 12:28, 12:29, 12:29, 12:25, 12:26, 12:55, 12:29, 12:27, 12:28, 12:28, 12:29, 12:26, 12:26, 12:27, 12:27, 12:27, 12:28, 12:27, 12:27, 12:27, 12:28, 2:40, 12:26, 12:26, 12:26, 12:26, 12:28, 12:29, 2:40, 2:40, 12:55, 12:59, 12:26, 12:25, 12:26, 12:25, 12:27, 12:25, 12:28, 12:26, 12:27, 12:27, 12:28, 12:57, 12:29, 12:28, 12:28, 12:29 год, тобто з урахуванням норм підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, із затримкою на 1 календарний день, що має наслідком застосування до позивача штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, вказану у цій податковій накладній, за порушення граничного строку їх реєстрації.
Колегія суддів зазначає, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15 березня 2022 року №2120-IX, який набрав чинності 17 березня 2022 року, пункт 69 підрозділу 10 розділу XX доповнено підпунктом 69.18 такого змісту: «Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години».
Зазначеною нормою встановлено графік роботи електронних сервісів податкового органу, у тому числі і Єдиного реєстру податкових накладних на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України.
Проте, пунктом 69.18 підрозділу 10 розділу XX ПК України хоч і обмежено час надсилання електронних документів, однак ця норма не змінює визначення терміну «операційний день». При цьому, зміни до пункту 3 Порядку №1246, яким визначено, що операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин, не вносились. Більш того, пункт 69.18 підрозділу 10 розділу XX ПК України не встановлює нових правил реєстрації податкових накладних.
Отже, скорочені терміни надсилання електронних документів, що були визначені пунктом 69.18 ПК України, на момент направлення позивачем на реєстрацію податкових накладних №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 не можуть слугувати підставою для притягнення позивача до відповідальності відповідно до статті 120-1 ПК України.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022, подані на реєстрацію 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год, є такими, які подані на реєстрацію своєчасно, що підтверджується долученими позивачем до матеріалів справи скріншоти з програмного забезпечення « М.Е.Dос », у яких зазначений час надіслання на реєстрацію податкових накладних.
Законом України від 12 січня 2023 року №2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набрав чинності 08 лютого 2023 року, пункт 69.18 підрозділу 10 розділу XX викладено у новій редакції: «Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години. Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 00 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин. Квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації щодо податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, надсилається платнику податку не пізніше наступного операційного дня. Якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня».
З аналізу вищезазначених норм вбачається, що законодавцем збільшено термін приймання електронних документів від платників податків у робочі дні з 8 години до 20 години, замість з 8 години до 18 години та конкретно вказано про тривалість операційного дня для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 00 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.
Такі зміни до Перехідних положень ПК України набрали чинності лише 08 лютого 2023 року, у свою чергу, на момент направлення позивачем в ЄРПН податкових накладних, ПК України не містив спеціальних норм щодо тривалості операційного дня. Більш того, з аналізу внесених змін вбачається, що законодавець сприяє платникам податків в реалізації їх обов`язку вчасно реєструвати податкові накладні та не створює додаткових часових обмежень щодо подачі на реєстрацію податкових накладних, ніж ті, що визначені Порядком №1246.
Метою зазначених змін було лише обмеження роботи електронних сервісів, а не обмеження строків реєстрації податкових накладних, що не можна ототожнювати. Строк реєстрації податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені, на момент виникнення спірних правовідносин залишився незмінним.
Крім того, позивач не несе відповідальність за надходження на технічному рівні податкових накладних до контролюючого органу, оскільки на нього покладений лише обов`язок щодо їх надіслання до ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.
Отже, безпідставним є посилання відповідача на підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, оскільки Законом України від 15 березня 2022 року №2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» жодних змін у визначенні операційного дня для реєстрації податкових накладних внесено не було.
Верховний Суд у постанові від 22 листопада 2021 року у справі №160/10558/19 вказував на помилковість висновку про те, що принциповим є не дата відправлення, а дата фактичного надходження податкових накладних до ЄРПН, оскільки такий висновок не відповідає технічному способу реєстрації податкових накладних.
У постанові від 14 грудня 2023 року по справі №260/5659/22 Верховний Суд зазначив, що зміст норми підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України підтверджує те, що дія цієї норми стосується електронних документів, але буквальне тлумачення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України дає підстави вважати, що цією нормою врегульовано порядок приймання електронних документів контролюючим органом шляхом звуження часових рамок, протягом яких контролюючий орган міг реалізувати свою поведінку у вигляді надання електронних сервісів та приймання електронних документів.
Відповідно, дія підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України поширюється на правовідносини, які складаються в процесі приймання електронних документів контролюючим органом, проте не регулює питання надсилання таких документів платником податків не встановлюючи жодних обмежень поведінки платника щодо вчинення дій, спрямованих на реалізацію виконання обов`язку щодо подання відповідних даних контролюючому органу.
Правове значення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України полягає в тому, що цією нормою звільнено контролюючий орган від обов`язку забезпечувати функціонування електронних сервісів після 18 години та у позаробочі дні.
Разом із тим, аналізований правовий припис підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України не стосується порядку вчинення дій платником податків, а отже, не змінює граничних строків та порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в аспекті спрямованих платником дій для таких цілей.
Так, контролюючий орган вчиняє дії щодо прийняття податкових накладних/розрахунків коригування та надсилання квитанцій в інші строки та з урахуванням обмежень, введених підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України - у робочі дні з 8 години до18 години. Тобто, такі скорочені строки вчинення дій контролюючим органом щодо прийняття електронних документів не означають одночасного обмеження платника податків щодо виконання податкового обов`язку поданням податкових накладних/розрахунків коригування на реєстрацію.
Виходячи зі співвідношення предметів регулювання підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України на норми статті 201 ПК України та Порядку №1246, вчиненню платником дій щодо надіслання на реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у визначений Порядком №1246 строк кореспондують дії контролюючого органу щодо приймання та проведення реєстрації означених накладних відповідно до строків, установлених у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, що становить належний порядок вчинення платником дій з надсилання та прийняття контролюючим органом для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування під час воєнного стану.
При цьому, задля забезпечення належної реалізації процедури реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, контролюючий орган зобов`язаний прийняти податкові накладні/розрахунки коригування, надіслані у межах граничних строків та впродовж операційного дня, визначених для платника у Порядку №1246, та на наступний робочий день до 18 години, якщо прийняття таких податкових накладних/розрахунків коригування є неможливим у межах попереднього дня з урахуванням строків у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, прийняти їх та зареєструвати. Іншими словами, у контролюючого органу зберігається обов`язок належного реагування на правомірні дії платника, але з урахуванням обмеженого робочого часу податкового органу згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юніт Сервіс», відправивши на реєстрацію податкові накладні №57 від 31.07.2022; №63 від 31.07.2022; №37 від 31.07.2022; №47 від 31.07.2022; №40 від 31.07.2022; №18 від 28.07.2022; №41 від 31.07.2022; №72 від 31.07.2022; №29 від 31.07.2022; №10 від 18.07.2022; №56 від 31.07.2022; №67 від 31.07.2022; №64 від 31.07.2022; №33 від 31.07.2022; №31 від 31.07.2022; №12 від 19.07.2022; №52 від 31.07.2022; №44 від 11.07.2022; №15 від 20.07.2022; №58 від 31.07.2022; №50 від 31.07.2022; №30 від 31.07.2022; №49 від 31.07.2022; №26 від 31.07.2022; №66 від 31.07.2022; №54 від 31.07.2022; №70 від 31.07.2022; №53 від 31.07.2022; №19 від 29.07.2022; №68 від 31.07.2022; №55 від 31.07.2022; №61 від 31.07.2022; №25 від 31.07.2022; №17 від 26.07.2022; №39 від 31.07.2022; №14 від 20.07.2022; №51 від 31.07.2022; №9 від 31.07.2022; №32 від 31.07.2022; №46 від 31.07.2022; №11 від 19.07.2022; №24 від 31.07.2022; №43 від 31.07.2022; №34 від 31.07.2022; №27 від 31.07.2022; №35 від 31.07.2022; №13 від 20.07.2022; №36 від 31.07.2022; №45 від 31.07.2022; №60 від 31.07.2022; №59 від 31.07.2022; №48 від 31.07.2022; №28 від 31.07.2022; №69 від 31.07.2022; №65 від 31.07.2022; №42 від 31.07.2022; №38 від 31.07.2022; №71 від 31.07.2022 подані на реєстрацію 15.08.2022 о 12:29, 12:57, 13:11, 13:12, 13:07, 12:57, 13:13, 13:10, 12:30, 11:17, 11:16, 11:36, 13:14, 13:05, 12:49, 13:00, 13:01, 13:15, 13:15, 13:16, 13:16, 13:17, 13:17, 12:55, 13:06, 12:50, 13:19, 13:23, 12:56, 13:14, 13:23, 12:58, 13:23, 13:08, 12:53, 12:54, 13:03, 13:24, 12:45, 12:45, 13:02, 13:01, 13:00, 12:59, 13:25, 12:47, 13:25, 12:42, 12:43, 12:43, 12:48, 11:16, 13:13, 13:10, 11:38, 13:04 год, виконало обов`язок щодо своєчасної їх реєстрації, а тому накладення штрафу згідно зі статтею 121-1 ПК України, є протиправним.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає правильними висновки суду першої інстанції про протиправність та необхідність скасування податкового повідомлення-рішення від 23.02.2023 №219520411.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, ухвалив оскаржене рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права та дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позову, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Доводи апеляційної скарги висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав вважати, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до частини 3 статті 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені ст. ст. 328-329, 331 КАС України.
Головуючий суддя О.В. Голяшкін
Судді В.П. Мельничук
Е.Ю. Швед
Повний текст постанови складено 15.08.2024 року
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2024 |
Оприлюднено | 19.08.2024 |
Номер документу | 121057952 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Голяшкін Олег Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Голяшкін Олег Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Голяшкін Олег Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Голяшкін Олег Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні