Рішення
від 09.04.2024 по справі 420/1914/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1914/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО`до Одеської митниці Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару, визнання протиправними та скасування карток відмови, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 16.01.2024 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО`до Одеської митниці Державної митної служби України, в якій позивач просить:

1. визнати протиправним та скасувати рішення про визначення коду товару від 05.12.2023 р. № КТ-UA500000-0091-2023;

2. визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000701;

3. визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000702;

4. визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000750.

Ухвалою від 18.01.2024 року адміністративний позов було залишено без руху та встановлено позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали, визначено, що виявлені недоліки повинні бути усунені шляхом надання до суду доказів доплати судового збору у сумі 7267,20 грн.

Ухвалою суду від 25.01.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО», відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО`та компанією «NEXFILTFILTRESANTICAS» (Туреччина)укладено договір №2022/001 від 05.01.2022 року на виробництво та продаж фільтропалички - моноацетатного фільтру. Відповідно до експортної декларації постачальника- виробника "NEXFILTFILTRESANTICAS" від 26.10.2023 р. на адресу позивача надійшла партія товару - моноацетатний фільтр (108mm х 7,70mm х 320PDх 6000 cu - 11 065 600 прутів), виготовленого 25.10.2023р. із зазначенням коду товару 5601 2210 00 (гр. 33) у кількості 494 коробки. Код товару 5601 2210 00 зазначено виробником також у супровідних документах до вантажу. Позивачем 09.09.2021 р. укладено з ПрАТ «ІЗТ» договір доручення № 21-200, за яким ПрАТ «ІЗТ» надає у митні органи належним чином оформлену вантажну декларацію та інші документи, необхідні для оформлення пропуску товарів, майна, транспортних засобів та інших предметів позивача через митний кордон України. 27.10.2023 р. декларантом ПрАТ «ІЗТ» до Одеської митниці подана декларація ІМЕЕ23UA500080010171U3 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД -5601 2210 00 ( графа 33). Сумнівів у декларанта та вантажоотримувача у правильності зазначеного вантажовідправником коду товару УКТЗЕД - 5601 2210 00 не було, доказом цього є розмитнення позивачем партій товару - моноацетатний фільтр (108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів), виготовленого "NEXFILTFILTRESANTICAS" із зазначенням коду товару 5601 2210 00 (гр. 33) за деклараціями від 31.07.2023 р. та10.08.2023 р. Через три дні після отримання 27.10.2023 р. Одеською митницею декларації ІМЕЕ23UA500080010171U3, до Одеської митниці надійшов лист Державної митної служби України від 30.10.2023 р. № 15/15-04-02/7/4995 щодо класифікації згідно УКТЗЕД фільтрів з ацетатних волокон целюлози із зазначенням,що фільтр палички ацетатні ( трубки з волокон ацетату целюлози що вміщені у трубку, сформовану із паперу ) у формі трубок, класифікуються відповідно УКТЗЕД у товарній підкатегорії 5601 2290 00. Наведене стало причиною відмов у митному оформленні та випуску товару, проведення дослідження товару на підставі рішення Одеської митниці про взяття проб (зразків) товару від 10.11.2023 р. № 9.07.11.2023 р. декларантом ПрАТ «ІЗТ» до Одеської митниці подана декларація ІМ 40 ДЕ 23UA500080010721U4 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mmх7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД -5601 2210 00 ( гр. 33). 10.11.2023 р. проведено огляд товару та складено акт № UA500080/2023/010721. 11.11.2023 р. декларантом ПрАТ «ІЗТ» до Одеської митниці подана декларація ІМ 40 ТН23UA500080010973U0 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД -5601 2210 00 ( гр. 33). 11.11.2023 р. декларант отримав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000701 за результатами перевірки митної декларації від 11.11.2023.Причина відмови: відповідно до ст. 256, 257,260, 264, 266 Митного кодексу України, позивачу рекомендовано код товару 56012290 00. 12.11.2023 р. декларантом ПрАТ «ІЗТ» до Одеської митниці подана декларація ІМ 40 ТН23UA500080010990U1 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за рекомендованим кодом товару УКТЗЕД -5601 2290 00 (гр. 33). 12.11.2023 р. Декларант отримав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500080/2023/000702 за результатами перевірки митної декларації від 12.11.2023 № 23UA500080010990U1. Причина відмови: відповідно до ст. 256, 257, 260, 264, 266 Митного кодексу України, та рекомендовано рівень митної вартості товару у 10,42 дол. США за кг. 13.11.2023 р. декларантом ПрАТ «ІЗТ» до Одеської митниці подана декларація ІМ 40 ТН23UA500080011030U2 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД - 5601 2290 00 ( гр. 33).01.12.2023 р. Одеським управлінням експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та дослідження Держмитслужби України складено висновок № 142000-3600-0154, за запитом про проведення дослідження від 10.11.2023 р. Пунктом 10 Висновку зазначено завдання для дослідження: визначення складу,фізичних, фізико-хімічних характеристик товарів для однозначної класифікації згідно УКТЗЕД. Позивач зазначає, що висновок зроблено без урахування технологічної схеми виробництва товару та митної декларації країни відправлення. Відповідно до експортної декларації постачальника-виробника "NEXFILTFILTRESANTICAS" від 26.10.2023 р. зазначено код товару 5601 2210 00 (гр. 33). У висновку зазначається, що виріб виготовлений з поздовжньо розташованих елементарних тонких звитих ацетатних волокон білого кольору, орієнтованих паралельно довжині трубки з паперу… Як вказує позивач, із фотозображення № 1 видно, що фільтр не послідовно розгортався, а має розпатрошений вигляд. За тезою позивача, Висновок не відповідає на запитання - спосіб скручування (рулон чи інше), що є важливим для класифікації згідно УКТЗЕД. З огляду на вказані обставини, позивач вважає, що висновок №142000-3600-0154 є необґрунтованим та не може слугувати однозначною підставою класифікації згідно УКТЗЕД наданого для дослідження товару.05.12.2023 р. відділ класифікації товарів Одеської митниці Державної митної служби України прийняв Рішення про визначення коду товару№ KT-UA500000-0091-2023 на підставі запиту ПМО: від 09.11.2023 року щодо ВМД №23UA500080010721U4 від 07.11.2023 р. Перелік поданих для розгляду документів: митна декларація, заповнена у звичайному порядку (крім позначеної кодом« 0830») 23UA500080010721U4 07.11.2023;- сертифікат якості (Certificateofquality) QC. 10.040.064 від 26.10.2023;- пакувальний лист (Packinglist) б/н від 26.10.2023;- рахунок-фактура (інвойс) (Commercialinvoice)NEX2023000000059 від26.10.2023;- автотранспортна накладна (Roadconsignmentnote) б/н від 26.10.2023;- сертифікат про походження товару (Certificateoforigin) А 1040492 від26.10.2023;- доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) б/н від 26.10.2023;- зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу, стороною якого євиробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких(зовнішньоекономічнихта/або внутрішніх) договорів № 2022/001 від 05.01.2022;- договір про надання послуг митного брокера № 21-200 від 09 09.2021;- лист від виробника б/ н від 26.10.2023;- копія митної декларації країни відправлення 23330100ЕХ00201991 від26.10.2023.Документи, якими керувалися під час прийняття Рішення: МКУкраїни, УКТЗЕД,викладена у додатку до ЗУ від 19.10.2022 р. № 2697-ІХ «Про Митний тариф України», Пояснення до УКТЗЕД, затверджені наказом ДМС України від 14.12.2022 р. № 543, Наказ ДМС України від23.11.2022 № 513 «Про затвердження перехідних таблиць від УКТЗЕД версії 2017 р.до УКТЗЕД версії 2022 р.», Основні правила інтерпретації УКТЗЕД 1, 6; наказ Міністерства фінансів України від 30.05.2012 р. № 650 «Про затвердження Порядку роботи митних органів при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України» (зі змінами), пояснення до товарної позиції 5601УКТЗЕД, висновок Одеського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби України від 01.12.2023 р. № 142000-3600-0154, лист Держмитслужби України від 30.10.2023 р. № 15/15-04-02/7/4995.За рішенням зроблено висновок, що графа 31 ВМД відповідає наступному змісту:«Моноацетатний фільтр - являє собою виріб циліндричної форми діаметром (7,6+/-01)мм і довжиною (107,6+/-01) мм. виготовлений з поздовжньо розташованих елементарних тонких звитих ацетатних волокон білого кольору, орієнтованих паралельно довжині трубки з паперу виготовленого із суміші листяних та хвойнихдерев. Встановлено код товару (графа 33 ВМД) 5601 2290 00.28.12.2023 р. декларантом ПрАТ «ІЗТ» до Одеської митниці подана декларація ІМ 40 ДТ23UA500080012828U2 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД - 5601 2290 00 ( гр. 33).28.12.2023 р. Декларант отримав картку відмови в прийнятті митної декларації,митному оформленні випуску чи пропуску товарів,транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000750за результатами перевірки митної декларації 23UA500080012828U2 від 28.12.2023.Причиною відмови зазначено: Невиконання вимог статей 257, 264, 334, 335МК України, Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа (затверджено наказом Мінфіну України від 30.05.2012 N651, ст.15ЗУ від 19.12.1995 № 481/95-ВР, в частині ненадання відомостей,необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, а саме - оригіналу, або засвідченої в установленому порядку копії ліцензії на право виробництва тютюнових виробів.; відсутність у графі 44 ВМД інформації про ліцензіюна право виробництва тютюнових виробів. Позивачем 28.07.2021 р. була отримана ліцензія на правовиробництва тютюнових виробів (тютюн для паління) № 990111202100014, якабула анульована 16.01.2023 р. розпорядженням ДПС України № 17-р/л. Позивач вказує, що за час дії ліцензії не здійснював виробництво тютюну для паління у зв`язку з підготовкою виробничої бази у 2021 р., а у період з24.02.2022 по теперішній час - у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану таза фінансово-господарськими причинами підприємства. Ліцензія на виробництво цигарок позивачем не отримувалась. Обладнання для виробництва цигарок у позивача відсутнє. Імпорт Позивачем моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х6000 cu, що відносяться до товарної підкатегорії 5601 22 10 00 згідно з УКТ ЗЕД не вимагає наявності ліцензії на право виробництва тютюнових виробів. Наполягання митниці на зміні коду фільтрів та зазначення у ВМД коду для промислового виробництва сигарет: віднесення до товарної підкатегорії 5601 22 9000 згідно з УКТ ЗЕД, на думку позивача, є безпідставним втручанням у його господарську діяльність Позивача. Одеська регіональна торгово-промислова палата ТПП України за заявою Позивача надала експертний висновок № УТЕ-531 від 14.12.2023 р., у якому зазначено, що фільтр з моноацетату у рулонах (діаметр 7,70 мм, довжина 108мм) відноситься до коду 5601 22 10 00 згідно з УКТ ЗЕД. Як вказує позивач, з аналізу приписів митного законодавства слідує, що код товару визначається за наслідками його класифікації відповідно до класифікаційних групувань, зазначених вУКТ ЗЕД, саме відомості про характеристики товару, наведені у документах, наданих для митного оформлення, є визначальними для класифікації товарів. Позивач вказує, що до митного органу ним надавались: комерційний інвойс № NEХ2023000000059 від26.10.2023 р., лист виробника б/н від 26.10.2023 р., специфікація до договору №2022/001 від 05.01.2022 р. від 26.10.2023 р. із зазначенням коду ЗЕД 5601 22 10 00. Також позивач зазначає, що у порушення вимог п. 1 ст. 23-1 МК України Одеська митниця не зверталася до позивача із заявою про встановлення коду класифікації товару, згоду на відбір проб та проведення експертизи позивач не надавав. Позивач також наголошує, що ним були надані до Одеської митниці усі необхідні документи. На час подання ВМД від 27.10.2023 р. жодних сумнівів щодо кодутовару не існувало. Позивач також вказує, що звернувся із заявою від 10.01.2024 р. у ОНДІСЕМЮ України про проведення експертизи моноацетатного фільтру (108mm х 7,70mmх 320PD х 6000 cu, виготовленого "NEXFILTFILTRESANTICAS" 25.10.2023 р. для встановлення коду товару за УКТЗЕД._

05.02.2024 року від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, де зазначено, що адміністративний позов ТОВ «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО» не підлягає задоволенню. 07.11.2023 до відділу митного оформлення № 4 митного поста «Чорноморськ» Одеської митниці від імені ТОВ «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО» декларантом ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» подано митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ № 23UA500080010721U4, за якою заявлено товар «Моноацетатний фільтр, із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm x 7,70mm x 320PD x 6000 cu 11 065 600 прутів. Вироблено: 25.10.2023р.Всього: 494 коробки. Виробник: "NEXFILTFILTRESANTICAS "Торгова марка : немає даних. Країна походження: TR.» у товарній підкатегорії 5601 22 10 00 згідно УКТ ЗЕД, як: вата з текстильних матеріалів та вироби з неї: - із синтетичних або штучних волокон: - у рулонах діаметром не більше як 8 мм. Для здійснення митного контролю та митного оформлення товару разом з митною декларацією ІМ 40 ДЕ від 07.11.2023 № 23UA500080010721U4 подано наступні документи: зовнішньоекономічний договір купівлі-продажу (контракт) від 05.01.2022 № 2022/001 з додатками від 02.11.2022 № 1, від 14.06.2023 №1/2023, від 26.10.2023 Б/н, рахунок-фактура (інвойс) від 26.10.2023 №NEX2023000000059, автотранспортна накладна від 26.10.2023 б/н, сертифікат якості від 26.10.2023 № QC.10.040.064, сертифікат про походження товару форми ORIGINAL від 26.10.2023 № A 10404923, лист від виробника б/н від 26.10.2023, експортну митну декларацію країни відправлення від 26.10.2023 № 23330100EX00201991. 09.11.2023 посадовою особою ВМО№ 4 м/п «Чорноморськ», з метою перевірки класифікації товару, було направлено запит до спеціалізованого підрозділу Одеської митниці внаслідок складного випадку виконання митних формальностей у процесі перевірки коду товару, згідно наказу Міністерства Фінансів України від 30.05.2012 №631. 10.11.2023 було проведено митний огляд товару, згідно з ст. 338 МКУ. В результаті проведення митного огляду встановлено, що моноацетатний фільтр не в рулонах, а фактично різаний та упакований у коробки. Не можливо однозначно встановити правильність класифікації товару. Відібрано зразки (проби) товару для проведення досліджень в митній лабораторії. 13.11.2023 товар «Моноацетатний фільтр, із синтетичних або штучних волокон, у рулонах» було випущено у вільний обіг за митною декларацією типу ІМ40ТН №23UA500080011030U2 за умови надання гарантії при випуску товарів та зарезервовано кошти у сумі 32 077,71 грн., з розрахунку рівня митної вартості товарів 10,42 дол.США/кг, із застосуванням найбільшої ставки митних платежів з тих, під яку може підпадати товар (за кодом 5601229000 ставка мита - 4%), виходячи з найбільшої величини ставок податків, вартості та/або кількості товарів, що можуть бути визначені на підставі наявних у митного органу відомостей. 05.12.2023 відділом класифікації товарів Управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці було винесено класифікаційне рішення № КТ- UA500000-0091-2023, на підставі висновку Одеського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби від 01.12.2023№ 142000-3600-154, за яким було встановлено код товару згідно з УКТЗЕД5601229000 ставка мита - 4% (заявлений декларантом за МДІМ40ДЕ №23UA500080010721U4 код згідно з УКТ ЗЕД 5601221000 ставка мита - 3,8%). Щодо винесення Карток відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 12.11.2023 № UA500080/2023/00701, від 12.11.2023 №UA500080/2023/00702, від 28.12.2023 № UA500080/2023/00750 відповідач зазначив наступне. 11.11.2023 декларантом ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» було подано до митного оформлення митну декларацію типу ІМ40ТН № 23UA500080010973U0 по якій, посадовою особою ВМО № 4 митного поста «Чорноморськ» винесено Картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 12.11.2023 № UA500080/2023/00701 з таких причин: «Відмовлено у митному оформленні, відповідно до ст. 256 МК України та по причині не виконання умов, які визначені статтями 257, 260, 264, 266 МК України, порушення Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом МФ України № 651 від 30.05.2012, пункту 29 Положення про митні декларації, затвердженого постановою КМУ від 21.05.2021 №450 (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 № 344 не правильний розрахунок суми фінансової гарантії. Додатково повідомляємо:рекомендований код товару становить 5601229000». 12.11.2023 декларантом ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» було подано до митного оформлення митну декларацію типу ІМ40ТН № 23UA500080010990U1 по якій, посадовою особою ВМО № 4 митного поста «Чорноморськ» винесено Картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 12.11.2023 №UA500080/2023/00702 з таких причин: «Відмовлено у митному оформленні, відповідно до статті 256 Митного кодексу України та по причині не виконання умов, які визначені статтями 257, 260, 264, 266 МКУ, порушення Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом МФ України № 651 від 30.05.2012, пункту 29 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2021 № 450 (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 № 344 при подання тимчасової декларації. Додатково повідомляємо, що рекомендований рівень митної вартості товару становить 10,42 дол. США за кг». 12.11.2023 між митним органом та декларантом ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» було здійснено обмін електронним повідомленням наступного змісту:_ 1 повідомлення: «Товар(и) № 1. Необхідно перевірити наявність ліцензії на право виробництва тютюнових виробів. Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР, імпорт товару може здійснюватися лише суб`єктами господарювання, які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів». 28.12.2023 декларантом ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» було подано до митного оформлення митну декларацію типу ІМ40ДТ № 23UA500080012828U2 по якій, посадовою особою ВМО № 4 митного поста «Чорноморськ» винесено Картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 28.12.2023 № UA500080/2023/00750 з таких причин: «Невиконання вимог статей 257, 264, 334, 335 Митного кодексу України (ЗУ № 4495-VI від 13.03.2012), Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа затверджено наказом Мінфіну України від 30.05.2012 N651 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684), статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР, в частині ненадання відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, а саме - оригінал, або засвідчений в установленому порядку копії ліцензії на право виробництва тютюнових виробів.; відсутність у графі 44 ЕМД інформації про ліцензію на право виробництва тютюнових виробів». З вимогою: «Подання нової МД з урахуванням вимог статей 257, 264, 334, 335 Митного кодексу України, Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 651 від 30.05.2012, статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР. Рішення про відмову у митному оформленні може бути оскаржено у порядку, визначеному главою 4 МКУ». 28.12.2023 між митним органом та декларантом ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» було здійснено обмін електронними повідомленнями наступного змісту: 1 повідомлення: «Витребування оригіналів документів, зазначених у митній декларації, або засвідчених в установленому порядку їх копій, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів»; 2 повідомлення: «Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР, імпорт товару може здійснюватися лише суб`єктами господарювання, які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів. На виконання вимог статті 257, 334, 335 МКУ та ст.15ЗУ від 19.12.1995 № 481/95-ВР надайте, будь-ласка, оригінал, або засвідчену в установленому порядку копію ліцензії на право виробництва тютюнових виробів». Станом на 31.01.2024 митна декларація типу ІМ40ДЕ №23UA500080010721U4 перебуває у статусі «в роботі», а товар випущено за МД типу ІМ40ТН №23UA500080011030U2. Різниця митних платежів, які підлягали сплаті у зв`язку з прийняттям рішення про визначення коду товару, відповідно до інформації зазначеної у гр. 47 (спосіб платежу 56) митної декларації типу ІМ40ТН від 13.11.2023 №23UA500080011030U2 складає 32 077,71 грн. До товарної позиції 5601 УКТ ЗЕД включаються: Вата з текстильних матеріалів та вироби з неї; текстильнi волокна завдовжки не більш як 5 мм (пух), текстильний пил і вузлики: - вата з текстильних матеріалів та вироби з неї: 5601 21 - з бавовни: 5601 21 10 00 - гiгроскопiчні 5601 21 90 00 - iнші 560122 - із синтетичних або штучних волокон: 5601 22 10 00 - у рулонах діаметром не більше як 8 мм 5601 22 90 00 - інші 5601 29 00 00 - iншi 5601 30 00 00 - текстильні пух та пил і вузлики. Відповідно до роз`яснень щодо класифікації згідно УКТ ЗЕД фільтрів з ацетатних волокон целюлози, наданих листом Держмитслужби від 30.10.2023 № 15/15-04-02/7/4995: «Товари являють собою: вироби трубчатої форми та призначені для використання в якості фільтрів. Ацетатний фільтр складається з ацетатних волокон целюлози розміщені вздовж трубки яка сформована папером. Ацетатні волокна целюлози у виробах за своїми характеристиками мають властивості вати, що виготовлена з штучних волокон. В УКТ ЗЕД класифікація багатокомпонентних виробів, які складаються з різних матеріалів або виготовлені з різних компонентів. Здійснюється відповідно до Правила 3 «в» - «суміші, багатокомпонентні вироби, які складаються з різних матеріалів класифікуються відповідно до матеріалу чи складових, які визначають основний характер цих товарів…Вата є основним складником багатокомпонентного сигаретного фільтру, і виконує основну фільтрувальну функцію. Вироби з вати зі штучних волокон класифікуються в товарних підкатегоріях: 5601 22 10 00 - у рулонах діаметром небiльш як 8 мм 5601 22 90 00 - інші з штучних волокон. папір, тканина, лінолеум тощо. За інформацією мережі Інтернет рулон це циліндрична упаковка, на якій представлена стрічка матеріалу, що змотана в трубу або намотана на жорсткий вал або гільзу. Математичною моделлю рулона є спіраль. У фільтрах, ацетатні волокна целюлози розміщені вздовж трубки, яка сформована папером, тобто. Самі волокна не піддавались згортанню. Відповідно до вищезазначеного, товар «фільтр палички ацетатні (трубки з волокон ацетату целюлози що вміщені в трубку, сформовану з паперу) у формі трубок», класифікуються відповідно до УКТ ЗЕД у товарній підкатегорії 5601 22 90 00». Також відповідач зазначає, що за результатом проведених лабораторних досліджень (Висновок Одеського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби від 01.12.2023 № 142000-3600-0154), товар «Моноацетатний фільтр, із синтетичних або штучних волокон…», заявлений за митною декларацією від 07.11.2023 № 23UA500080010721U4 являє собою: «виріб виготовлений з поздовжньо розташованих елементарних тонких звитих ацетатних волокон білого кольору, орієнтованих паралельно довжині трубки з паперу».Враховуючи викладене, відповідач вважає, що Рішення щодо класифікації товарів від 05.12.2023 № 23UA50008000091-КТ (№ КТ-UA500000-0091-2023) прийнято Одеською митницею на законних підставах та без порушень вимог законодавства.

12.02.2024 від позивача надійшла відповідь на відзив де зазначено, що для проведення перевірки вмісту трубки, сформованої папером із зазначенням того, чи у фільтрах самі волокна піддавались згортанню у рулон (спіраль), позивачем подана заява на проведення експертного дослідження. Різниця митних платежів, які підлягали сплаті у зв`язку з прийняттям рішення про визначення коду товару, відповідно до інформації зазначеної у гр. 47 (спосіб платежу 56) митної декларації типу ІМ40ТН від 13.11.2023 № 23UA500080011030U2 за кодом 5601 22 90 00 (із яким не згоден позивач) складає 12 459,44 грн.

26.02.2024 року до суду надійшло клопотання від представника позивача про залучення до матеріалів справи Висновку експерта № 24-204 експертного товарознавчого дослідження за заявою від 09.01.2024 р. складено 19.02.2024 року.

Відповідно до ч.4ст.79 КАС України якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу (ч.4).

Суд враховує, що у позовній заяві позивач зазначив, що він звернувся із заявою від 10.01.2024 року у ОНДІСЕ МЮ України про проведення експертизи моноацетатного фільтру (108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu, виготовленого "NEXFILTFILTRESANTICAS" 25.10.2023 р. для встановлення коду товару за УКТЗЕД, а тому суд задовольняє клопотання представника позивача та залучає до матеріалів справи висновокексперта № 24-204.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що05.01.2022р. між ТОВ «Імперіал ГолдТобакко» (покупець) та компанією «NEXFILTFILTRESANAS», Туреччина (Постачальник) було укладено договір №2022/001 на виробництво та продаж фільтропалички-моноацетатного фільтру.

Згідно експортної декларації виробника компанії «NEXFILTFILTRESANAS», 26.10.2023р. на адресу позивача надійшла партія товару моноацетатний фільтр (108ммх7,70мм х 320РD х 6000 си-11 065 600 прутів), виготовленого 25.10.2023р із зазначенням коду товару 5601 2210 00 (гр.23) у кількості 494 коробки. Вказаний код товару було визначено виробником у супровідних документах, а саме: рахунок (комерційний інвойс) №NEX202300000059 від 26.10.2023р; лист виробника б/н від 26.10.2023р.; специфікація до договору №2022/001 від 05.01.2022р. від 26.10.2023р.

Також, згідно експортної декларації виробника компанії «NEXFILTFILTRESANAS» 03.11.2023р. на адресу позивача надійшла партія товару моноцеацетатний фільтр (108ммх7,70мм х 320РD х 6000 си-11 065 600 прутів), виготовленого 02.11.2023р. із зазначенням коду товару 5601 2210 00 (гр.23) у кількості 494 коробки.

09.09.2021р. позивач уклав з ПрАТ «ІЗТ» договір доручення № 21-200, за яким ПрАТ «ІЗТ» надає у митні органи належним чином оформлену вантажну декларацію та інші документи, необхідні для оформлення пропуску товарів, майна, транспортних засобів та інших предметів ТОВ «Імперіал ГолдТобакко» через митний кордон України.

27.10.2023р. ПрАТ «ІЗТ» подало як декларант до Одеської митниці декларацію ІМЕЕ23UA500080010171U3 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД -5601 2210 00 ( графа 33).

30.10.2023р. до Одеської митниці надійшов лист Державної митної служби України від 30.10.2023 р. № 15/15-04-02/7/4995 щодо класифікації згідно УКТЗЕД фільтрів з ацетатних волокон целюлози із зазначенням, що фільтр палички ацетатні ( трубки з волокон ацетату целюлози що вміщені у трубку, сформовану із паперу ) у формі трубок, класифікуються відповідно УКТЗЕД у товарній підкатегорії 5601 2290 00.

07.11.2023р. ПрАТ «ІЗТ» подало як декларант до Одеської митниці декларацію ІМ 40 ДЕ 23UA500080010721U4 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД -5601 2210 00 ( гр. 33).

11.11.2023р. ПрАТ «ІЗТ» подало як декларант до Одеської митниці декларацію ІМ 40 ТН23UA500080010973U0 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mmх7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД -5601 2210 00 ( гр. 33).

11.11.2023р. ПрАТ «ІЗТ» отримало картку відмови в прийнятті митної декларації,

митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000701 за результатами перевірки митної декларації від 11.11.2023.Причиною відмови зазначено: відповідно до ст. 256, 257,260, 264, 266 МКУ та рекомендовано код товару 5601 2290 00.

12.11.2023 р. ПрАТ «ІЗТ» отримало отримало картку відмови в прийнятті митної декларації,митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000702 за результатами перевірки митної декларації від 12.11.2023 № 23UA500080010990U1. Причиною відмови зазначено: відповідно до ст. 256, 257, 260, 264, 266 МКУ та рекомендовано рівень митної вартості товару у 10,42 дол. США за кг.

13.11.2023 р. ПрАТ «ІЗТ» подало як декларант до Одеської митниці декларацію ІМ 40 ТН23UA500080011030U2 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mmх7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД - 5601 2290 00 ( гр. 33).

05.12.2023р. відділ класифікації товарів Одеської митниці Державної митної служби України прийняв Рішення про визначення коду товару № KT-UA500000-0091-2023 на підставі запиту ПМО: від 09.11.2023 року щодо ВМД №23UA500080010721U4 від 07.11.2023 р. Відповідно до вказаного рішення графа 31 ВМД відповідає наступному змісту: «Моноацетатний фільтр - являє собою виріб циліндричної форми діаметром (7,6+/-01) мм і довжиною (107,6+/-01) мм. виготовлений з поздовжньо розташованих елементарних тонких звитих ацетатних волокон білого кольору, орієнтованих паралельно довжині трубки з паперу виготовленого із суміші листяних та хвойних дерев. Вказаним рішенням встановлено код товару, зазначеного у наведених митних деклараціях (графа 33 ВМД) 5601 2290 00.

28.12.2023 р. ПрАТ «ІЗТ» подано як декларантом до Одеської митниці деклараціюІМ 40 ДТ23UA500080012828U2 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД - 5601 2290 00 ( гр. 33).

28.12.2023 р. ПрАТ «ІЗТ» отримало картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000750 за результатами перевірки митної декларації 23UA500080012828U2 від 28.12.2023.Причиною відмови зазначено: Невиконання вимог статей 257, 264, 334, 335 МКУ, Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа затверджено наказом Мінфіну України від 30.05.2012 N651, статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР, в частині ненадання відомостей,необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, а саме - оригіналу, або засвідченої в установленому порядку копії ліцензії на право виробництва тютюнових виробів.; відсутність у графі 44 ВМД інформації про ліцензію на право виробництва тютюнових виробів.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 257 Митного кодексу України (далі - МК України), декларування здійснюється шляхом заявленя за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи. Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, засвідчених електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Перевіряючи правомірність оскаржуваних рішень Одеської митниці про коригування митної вартості товарів, суд дійшов до наступних висновків.

Згідно ст. 49 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Частиною 1 статті 54 МК України визначено, що контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Статтею 543 МК України визначено, що безпосереднє здійснення державної митної справи покладається митні органи.

До митної справи відповідно до ст. 7 МК України відносяться, крім іншого, встановлені порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення.

Згідно з п. 23, п. 24 ст. 4 МК України митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення; митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

Згідно положень Митного кодексу України митний орган здійснює контроль правильності визначення митної вартості товарів, якою є відповідно до ст. 49 МК України, їх вартість, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до статті 50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів; застосування інших заходів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України; ведення митної статистики; розрахунку податкового зобов`язання, визначеного за результатами документальної перевірки.

Згідно з частиною 1 статті 51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Частинами 1, 2, 3 статті 52 МК України передбачено, що заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: 1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом; 2) подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; 3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням митному органу додаткової інформації. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, мають право: 1) надавати митному органу (за наявності) додаткові відомості у разі потреби уточнення інформації; 2) на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі визнання митним органом заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю; у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої статті 55 цього Кодексу; 3) проводити цінову експертизу договору (контракту) шляхом залучення експертів за власні кошти; 4) оскаржувати у порядку, визначеному главою 4 цього Кодексу, рішення митного органу щодо коригування митної вартості оцінюваних товарів та бездіяльність митного органу щодо неприйняття протягом строків, встановлених статтею 255 цього Кодексу для завершення митного оформлення, рішення про визнання митної вартості оцінюваних товарів; 5) приймати самостійне рішення про необхідність коригування митної вартості після випуску товарів; 6) отримувати від митного органу інформацію щодо підстав, з яких митний орган вважає, що взаємозв`язок продавця і покупця вплинув на ціну, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари; 7) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від митного органу надання письмової інформації про причини, за яких заявлена ними митна вартість не може бути визнана; 8) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, вимагати від митного органу надання письмової інформації щодо порядку і методу визначення митної вартості, застосованих при коригуванні заявленої митної вартості, а також щодо підстав для здійснення такого коригування.

Відповідно до ч. 1 ст. 53 МК України у випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Згідно ч. 2 ст. 53 МК України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є:

1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу);

4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;

8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Згідно із ч. 3 ст. 53 МК України у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення; 8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Тобто, вимоги вказаних норм дають змогу відокремити наступні обставини, за наявності яких митний орган має право зобов`язати декларанта подати додаткові документи для підтвердження митної вартості:

1) наявність розбіжностей між окремими документами;

2) наявність ознак підробки певних документів;

3) відсутність всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Таким чином, висновок митного органу щодо наявності даних обставин повинен бути обґрунтованим та підтверджений відповідними доказами.

Аналіз матеріалів справи свідчить про те, що спір між сторонами виник з приводу визначення коду товару, зазначеного у наведених вище митних деклараціях, а саме: (графа 33 ВМД) 5601 2290 00 (за твердженням митного органу), або 5601 2210 00 (графа 23) на думку позивача.

Доводи митного органу щодо визначення коду товару (графа 33 ВМД) 5601 2290 00 ґрунтуються на Висновку №142000-3600-0154, складеному 01.12.2023 року Одеським управлінням експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби. Згідно вказаного висновку код товару визначений: (графа 33 ВМД) 5601 2290 00. У висновку зокрема зроблене посилання на те, що у фільтрах самі волокна не піддавались згортанню, з огляду на те, що трубка, сформована папером, тому ацетатні волокна целюлози розміщені вздовж неї.

Також у висновку зазначено про ненадання технологічної схеми виробництва товару, митної декларації країни відправлення.

Одночасно із цим, для проведення перевірки вмісту трубки, сформованої папером із зазначенням того, чи у фільтрах самі волокна піддавались згортанню у рулон (спіраль), позивачем подана заява на проведення експертного дослідження.

З дослідженого судом Висновку експерта №24-204 експертного товарознавчого дослідження Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України від 19.02.2024 року, вбачається, що, на вирішення експертного товарознавчого дослідження були поставлені наступні питання (в остаточній редакції):

1)Яким характеристикам відповідає товар-моноацетатний фільтр 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів виготовлений 25.10.2023р., товарна партія 10.040.063 (що знаходиться на складі за адресою: Одеська обл. м.Чорноморськ, вул.Промислова, 7, ПрАТ «ІЗТ»), згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності з урахуванням відомостей зазначених у технологічній карті підприємства-виробника «NEXFILTFILTRESANAS», Туреччина?

2)Яким характеристикам відповідає товар-моноацетатний фільтр 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів виготовлений 02.11.2023р., товарна партія 10.040.063 (що знаходиться на складі за адресою: Одеська обл. м.Чорноморськ, вул.Промислова, 7, ПрАТ «ІЗТ»), згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності з урахуванням відомостей зазначених у технологічній карті підприємства-виробника «NEXFILTFILTRESANAS», Туреччина?

Як вбачається з листа позивача на адресу вказаної вище експертної установи від 09.01.2024р. за вих №090124, для проведення експертизи позивачем були надані зокрема декларація виробника «NEXFILTFILTRESANAS» від 26.10.2023р. з додатками на 17 арк., декларація виробника «NEXFILTFILTRESANAS» від 03.11.2023р. з додатками на 17 арк., копія технологічної карти (розкриття) продукту «NEXFILTFILTRESANAS» з перекладом, копія технологічної карти за кодом специфікації товарну партію 10.040.063 «NEXFILTFILTRESANAS».

З дослідженого судом Висновку експерта №24-204 експертного товарознавчого дослідження від 19.02.2024року вбачається, що: відповідно до наданих документів встановлено, що моноацетатні фільтри 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлені 25.10.2023р., товарна партія 10.040.063 (завантаження 10.040.063.006), що знаходиться на складі за адресою: Одеська обл. м.Чорноморськ, вул.Промислова, 7, ПрАТ «ІЗТ», відповідають наступним товарним характеристикам за УКТЗЕД: Вата з текстильних матеріалів та вироби з неї; текстильні волокна завдовжки не більше як 5 мм (пух), текстильний пил і вузлики: - вата з текстильних матеріалів та вироби з неї: -- із синтетичних або штучних волокон: --- у рулонах діаметром не більш як 8 мм (товарної підкатегорії5601 22 10 00). Відповідно до наданих документів встановлено, що моноацетатні фільтри 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлені 02.11.2023р., товарна партія 10.040.063 (завантаження 10.040.063.006), що знаходиться на складі за адресою: Одеська обл. м.Чорноморськ, вул.Промислова, 7, ПрАТ «ІЗТ», відповідають наступним товарним характеристикам за УКТЗЕД: Вата з текстильних матеріалів та вироби з неї; текстильні волокна завдовжки не більше як 5 мм (пух), текстильний пил і вузлики: - вата з текстильних матеріалів та вироби з неї: -- із синтетичних або штучних волокон: --- у рулонах діаметром не більш як 8 мм (товарної підкатегорії5601 22 10 00).

З досліджених: Висновку експерта Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз №24-204 від 19.02.2024 року та Висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 142000-3600-0154 від 01.12.2023 року вбачається, що Висновок експерта №24-204 є більш змістовнішим, щодо характеристики товару ніжВисновок № 142000-3600-0154 та складений з урахуванням технологічної карти заводу виробника компанії «Нексфільт Фільтр» Сан Тік А.С.» щодо порядку виробництва моноацетатного фільтру. При цьому суд зазначає, щопри складанні Висновку № 142000-3600-0154 не враховувались технологічні карти (схеми) виробництва товару, а такожмитна декларації країни відправленнявід 26.10.2023.

Суд враховує, що посилання у Висновку Одеського управління експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби №142000-3600-0154 на відсутність документів (технологічні карти (схеми) виробництва товару, а також митної декларації країни відправлення) свідчить про їх важливе значення для правильного визначення коду товару за УКТЗЕД.

Також суд враховує, що згідно Експертного висновку №УТЕ-531 від 14.12.2023 року, складеного Одеською регіональною торгово-промисловою палатою, що товар, визначення коду якого за УКТЗЕД існує спір - має код за УКТЗЕД 5601 22 10 00.

Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону України «Про торгово-промислові палати вУкраїні» методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами вмежах їх повноважень, є обов`язковими для застосування на всій території України.

Стосовно посилання відповідача на лист Державної митної служби України від 30.10.2023 р. № 15/15-04-02/7/4995 щодо класифікації згідно УКТЗЕД фільтрів з ацетатних волокон целюлози - суд зазначає, що вказаний лист не є нормативно-правовим актом, за своєю природою він носить інформаційний, рекомендаційний і необов`язковий характер та не може встановлювати для позивача обов`язкових правил поведінки або іншим чином впливати на його права чи створювати обов`язки, зокрема й у спірних правовідносинах.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно до ч.1, ч.2ст.72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 2) висновками експертів.

Відповідно до ч.1-4 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З огляду на викладене, суд доходить висновку, що позивач належними, допустимими та достатніми доказами довів, що вказаний у позовній заяві товар відноситься саме до товарної підкатегорії 5601 22 10 00, а не до товарної підкатегорії 5601 2290 00.

Будь-яких інших доказів, які б викликали обґрунтовані сумніви в достовірності вказаного вище факту відповідач під час судового розгляду не надано.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку, що митний орган необґрунтовано зазначив у картці відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000750 за результатами перевірки митної декларації 23UA500080012828U2 від 28.12.2023. про відсутність оригінала, або засвідченої в установленому порядку копії ліцензії на право виробництва тютюнових виробів.; відсутність у графі 44 ВМД інформації про ліцензію на право виробництва тютюнових виробів з наступних підстав.

Згідно із ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» імпорт, експорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності без наявності ліцензії. Оптова торгівля на території України алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах. Імпорт тютюнової сировини може здійснюватися лише: суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають ліцензію направо виробництва тютюнових виробів;… Імпорт або придбання паперу цигаркового, що відноситься до товарної позиції 4813 згідно з УКТ ЗЕД (крім товарної підкатегорії 4813 10 00 00), фільтрів для промислового виробництва сигарет: фільтропалочки ацетатні (трубки з волокон ацетату целюлози, вкриті цигарковим папером), що відносяться до товарної підкатегорії5601 2290 00 згідно з УКТ ЗЕД (крім фільтрів як готових виробів, що призначені для реалізації кінцевим споживачам в окремій споживчій упаковці та не можуть використовуватися для промислового виробництва сигарет), може здійснюватися лише суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів. Такі товари (продукція) імпортуються або придбаваються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) без права подальшої їх реалізації на митній території України.

Враховуючи, вище зазначені приписи чинного законодавства, встановлені обставини справи та висновок експерта № 24-204,де визначено код імпортованого позивачем товару за УКТЗЕД- 5601 22 10 00, суд дійшов висновку про необґрунтованість картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000750 за результатами перевірки митної декларації 23UA500080012828U2 від 28.12.2023 з зазначенням про необхідність наявності у позивача оригіналу, або засвідченої в установленому порядку копії ліцензії на право виробництва тютюнових виробів.; відсутність у графі 44 ВМД інформації про ліцензію на право виробництва тютюнових виробів.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку про те, що оскаржувані рішення та картки відмови, прийняті Одеською митницею, є необґрунтованими, а відтак позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО`є такими, що підлягають задоволенню.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання до суду даного позову сплачено 9689,60 грн. судового збору (а.с. 12, 23).

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку про стягнення з Одеської митниці за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО`судового збору у розмірі 9689,60 грн.

Керуючись ст. ст. 9, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО» - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці про визначення коду товару від 05.12.2023 року № КТ-UA500000-0091-2023.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Одеської митниці № UA500080/2023/000701.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Одеської митниці № UA500080/2023/000702.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначенняОдеської митниці № UA500080/2023/000750.

Стягнути з Одеської митниці за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО» судовий збір у розмірі 9689,60 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги через до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІМПЕРІАЛ ГОЛДТОБАККО» (вул. Гетьмана Сагайдачного, буд. 78, м. Ізмаїл, Одеська область, 68604, код ЄДРПОУ 43926573).

Відповідач - Одеська митниця (вул. Лип Івана та Юрія, 21-А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 44005631).

СуддяО.А. Вовченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118269420
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —420/1914/24

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Постанова від 11.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 10.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 09.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні