П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 липня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/1914/24
Суддя першої інстанції: Вовченко О.А.
Час та місце ухвалення судового рішення «--:--», м. Одеса
Повний текст судового рішення складений 09.04.2024р.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Крусяна А.В.,
суддів Єщенка О.В., Яковлєва О.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Одеської митниці на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 квітня 2024 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Імперіал Голд Тобакко» до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару та карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, -
В С Т А Н О В И В:
15.01.2024р. товариство з обмеженою відповідальністю (надалі - ТОВ) «Імперіал Голд Тобакко» звернулося до суду з позовом до Одеської митниці про визнання протиправними та скасування рішення про визначення коду товару від 05.12.2023р. №КТ-UA500000-0091-2023; карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500080/2023/000701; №UA500080/2023/000702; № UA500080/2023/000750.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення митного органу та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення не відповідають положенням митного законодавства, оскільки не містять жодних підстав неправильної класифікації товариством товару за кодом УКТ ЗЕД 5601 22 10 00.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09.04.2024р. позов задоволений з підстав вірного визначення позивачем коду товару за кодом УКТ ЗЕД 5601 22 10 00, та не надання відповідачем, як суб`єктом владних повноважень доказів зворотнього.
Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції при вирішенні справи норм матеріального та процесуального права, тому просить скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити у задоволенні позовних вимог.
Апелянт посилається на те, що згідно висновку Одеського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби від 01.12.2023р. №14200036000-0154 заявлений позивачем товар за митною декларацією від 07.11.2023р. №23UA500080010721U4 являє собою виріб виготовлений з поздовжньо розташованих елементарних тонких звитих ацетатних волокон білого кольору, орієнтованих паралельно довжині трубки паперу, що відповідає коду товару 5601 22 90 00, а тому митним органом цілком обґрунтовано визначено інший код товару, ніж той, що визначений позивачем.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.
Судом першої інстанції встановлено, що 05.01.2022р. між ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» (покупець) та компанією NEXFILTFILTRESANAS, Туреччина (постачальник) було укладено договір №2022/001 на виробництво та продаж фільтропалички-моноацетатного фільтру.
На виконання умов вищезазначеного договору продавцем поставлено на користь позивача партію товару - моноацетатного фільтру.
27.10.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» подало до Одеської митниці митну декларацію ІМЕЕ23UA500080010171U3 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД - 5601 2210 00 (графа 33).
07.11.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» подало до Одеської митниці митну декларацію ІМ 40 ДЕ 23UA500080010721U4 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД - 5601 2210 00 (гр. 33).
11.11.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» подало до Одеської митниці митну декларацію ІМ 40 ТН23UA500080010973U0 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mmх7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД -5601 2210 00 ( гр. 33).
11.11.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» отримало картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500080/2023/000701 за результатами перевірки митної декларації від 11.11.2023. Причиною відмови зазначено: відповідно до ст. 256, 257,260, 264, 266 МКУ та рекомендовано код товару 5601 2290 00.
12.11.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» отримало картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000702 за результатами перевірки митної декларації від 12.11.2023 № 23UA500080010990U1. Причиною відмови зазначено: відповідно до ст. 256, 257, 260, 264, 266 МКУ та рекомендовано рівень митної вартості товару у 10,42 дол. США за кг.
13.11.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» подало до Одеської митниці митну декларацію ІМ 40 ТН23UA500080011030U2 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mmх7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД - 5601 2290 00 ( гр. 33).
05.12.2023р. Одеською митницею прийнято рішення про визначення коду товару № KT-UA500000-0091-2023 на підставі запиту ПМО: від 09.11.2023 року щодо ВМД №23UA500080010721U4 від 07.11.2023р. Відповідно до вказаного рішення графа 31 ВМД відповідає наступному змісту: «Моноацетатний фільтр - являє собою виріб циліндричної форми діаметром (7,6+/-01) мм і довжиною (107,6+/-01) мм. виготовлений з поздовжньо розташованих елементарних тонких звитих ацетатних волокон білого кольору, орієнтованих паралельно довжині трубки з паперу виготовленого із суміші листяних та хвойних дерев. Вказаним рішенням встановлено код товару, зазначеного у наведених митних деклараціях (графа 33 ВМД) 5601 2290 00.
28.12.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» подано до Одеської митниці митну декларацію ІМ 40 ДТ23UA500080012828U2 на імпорт моноацетатного фільтру із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлених 25.10.2023р. за кодом товару УКТЗЕД - 5601 2290 00 ( гр. 33).
28.12.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» отримало картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500080/2023/000750 за результатами перевірки митної декларації 23UA500080012828U2 від 28.12.2023. Причиною відмови зазначено: Невиконання вимог статей 257, 264, 334, 335 МКУ, Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа затверджено наказом Мінфіну України від 30.05.2012 №651, статті 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР, в частині не надання відомостей необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, а саме - оригіналу, або засвідченої в установленому порядку копії ліцензії на право виробництва тютюнових виробів.; відсутність у графі 44 ВМД інформації про ліцензію на право виробництва тютюнових виробів.
Не погоджуючись з рішенням митного органу про визначення коду товару та картками відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Перевіривши матеріали справи, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.
Так, за визначенням, наведеним в п.24 ч.1 ст.4 Митного кодексу України (надалі МК України), митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.318 названого Кодексу, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів відповідно до цього Кодексу та інших законів України.
Відповідно до ч.ч.1,4 ст.69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Так, оскаржуваним рішенням Одеської митниці визначено код задекларованого позивачем товару 5601 22 90 00 згідно УКТ ЗЕД. /а.с.46-47/
За митною декларацією №23UA500080010721U4 від 07.11.2023р. ТОВ «Імперіал Голд Тобако» декларувало товар - моноацетатний фільтр із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, за кодом товару УКТЗЕД 5601 22 10 00.
Отже, спірним є визначення імпортованого товару - моноацетатний фільтр із синтетичних або штучних волокон, у рулонах діаметром не більш як 8mm, розміром 108mm х 7,70mm х 320PD х 6000 cu за кодом 5601 22 10 00, який визначив декларант, або за кодом 5601 22 90 00, який визначив митний орган.
Для класифікації товарів в Україні використовується класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (надалі УКТ ЗЕД), що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19.09.2013р. №584-VII «Про Митний тариф України».
З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування класифікації товарів в Україні наказом Державної митної служби України від 14.07.2020р. №256 затверджено Пояснення до УКТ ЗЕД.
Відповідно до примітки до Групи 56 (Вата, повсть і неткані матеріали; спеціальна пряжа; шпагати, мотузки, троси та канати і вироби з них) УКТ ЗЕД до товарних позицій 5602 і 5603 включаються відповідно повсть і неткані матеріали, просочені, з покриттям чи дубльовані пластмасою або гумою незалежно від природи цих матеріалів (щільні або пористі).
Згідно пояснення до товарної позиції 5601 вата з текстильних матеріалів та вироби з неї; текстильні волокна завдовжки не більш як 5 мм (пух), текстильний пил і вузлики:
код 5601 22 10 00 - у рулонах діаметром не більш як 8 мм;
5601 22 90 00 інші з штучних волокон.
Як вбачається з супровідних документів на імпортований товар, ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» ввезено фільтр з моноацетату у рулонах (діаметром 7,70мм, довжина 108мм).
Відповідач в обґрунтування заперечень посилався на те, що імпортований позивачем товар фільтр палички ацетатні (трубки з волокон ацетату целюлози що вміщена у трубку, сформовану з паперу) у формі трубок класифікується відповідно до УКТ ЗЕД за кодом 5601 22 90 00, що підтверджено висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 01.12.2023р. №142000-3600-0154.
Як вбачається з вищезазначеного висновку, експертом визначено код товару 5601 22 90 00 та зазначено, що у фільтрах самі волокна не піддавались згортанню, з огляду на те, що трубка сформована папером, тому ацетатні волокна целюлози розміщені вздовж неї. Також у висновку зазначено про ненадання технологічної схеми виробництва товару, митної декларації країни відправлення. /а.с.55-59/
Одночасно із цим, для проведення перевірки вмісту трубки, сформованої папером із зазначенням того, чи у фільтрах самі волокна піддавались згортанню у рулон (спіраль), за заявою позивача проведене експертне дослідження.
Так, з висновку експерта Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України від 19.02.2024р. №24-204, /а.с.87,88/ вбачається, що за технологічною картою заводу виробника компанії «Нексфільтр» Сан Тік А.С.» щодо порядку виробництва моноацетатного фільтру та за результатами органолептичних досліджень отриманих зразків, палички скручені у рулон циліндричної форми, який обгорнутий папером. За даними сертифікатів якості та пояснень виробника «Нексфільтр» Сан Тік А.С.» про складові фільтруючого стрижня моноацетатного фільтру масою 635мг. з розмірами 108мм * 7,70мм * 6000куб. * 320PD у партіях товару з завантаженням за №35.10.040.063.007 та №35.10.040.063.006 встановлено, що такі фільтрі були виготовлені з ацетатних волокон целюлози. Моноацетатні фільтри 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлені 25.10.2023р., товарна партія 10.040.063 (завантаження 10.040.063.006), що знаходиться на складі за адресою: Одеська обл. м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7, ПрАТ «ІЗТ», відповідають наступним товарним характеристикам за УКТЗЕД: Вата з текстильних матеріалів та вироби з неї; текстильні волокна завдовжки не більше як 5 мм (пух), текстильний пил і вузлики: - вата з текстильних матеріалів та вироби з неї: -- із синтетичних або штучних волокон: --- у рулонах діаметром не більш як 8 мм (товарної підкатегорії 5601 22 10 00). Відповідно до наданих документів встановлено, що моноацетатні фільтри 108mm х 7,70mmх320PD х 6000 cu - 11 065 600 прутів, виготовлені 02.11.2023р., товарна партія 10.040.063 (завантаження 10.040.063.006), що знаходиться на складі за адресою: Одеська обл. м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7, ПрАТ «ІЗТ», відповідають наступним товарним характеристикам за УКТЗЕД: Вата з текстильних матеріалів та вироби з неї; текстильні волокна завдовжки не більше як 5 мм (пух), текстильний пил і вузлики: - вата з текстильних матеріалів та вироби з неї: -- із синтетичних або штучних волокон: --- у рулонах діаметром не більш як 8 мм (товарної підкатегорії 5601 22 10 00). /а.с.70-89/
При цьому, слід зазначити, що висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 01.12.2023р. №142000-3600-0154 не враховувались технологічні карти (схеми) виробництва товару, а також митні декларації країни відправлення, що свідчить про його неточність та помилковість в частині визначення коду товару.
Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов`язковими для застосування на всій території України.
Згідно Експертного висновку Одеської регіональної торгово-промислової палати від 14.12.2023р. №УТЕ-531, вбачається, що товар фільтр з моноацетату у рулонах (діаметр 7,70мм, довжина 108мм) відповідає коду за УКТЗЕД 5601 22 10 00. /а.с.54/
Таким чином, імпортований ТОВ «Імперіал Голд Тобакко» товар правильно визначено за кодом 5601 22 10 00 згідно УКТ ЗЕД.
Згідно із ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» імпорт, експорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності без наявності ліцензії. Оптова торгівля на території України алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах. Імпорт тютюнової сировини може здійснюватися лише: суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають ліцензію направо виробництва тютюнових виробів; Імпорт або придбання паперу цигаркового, що відноситься до товарної позиції 4813 згідно з УКТ ЗЕД (крім товарної підкатегорії 4813 10 00 00), фільтрів для промислового виробництва сигарет: фільтропалочки ацетатні (трубки з волокон ацетату целюлози, вкриті цигарковим папером), що
відносяться до товарної підкатегорії5601 2290 00 згідно з УКТ ЗЕД (крім фільтрів як готових виробів, що призначені для реалізації кінцевим споживачам в окремій споживчій упаковці та не можуть використовуватися для промислового виробництва сигарет), може здійснюватися лише суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів. Такі товари (продукція) імпортуються або придбаваються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) без права подальшої їх реалізації на митній території України.
Отже, митний орган необґрунтовано зазначив у картці відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500080/2023/000750 за результатами перевірки митної декларації 23UA500080012828U2 від 28.12.2023 про відсутність оригіналу, або засвідченої в установленому порядку копії ліцензії на право виробництва тютюнових виробів; відсутність у графі 44 ВМД інформації про ліцензію на право виробництва тютюнових виробів.
Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Однак, митним органом, як суб`єктом владних повноважень не надано суду доказів правомірності прийняття оскаржуваних рішення про визначення коду товару від 05.12.2023р. №КТ-UA500000-0091-2023 та карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500080/2023/000701; №UA500080/2023/000702; № UA500080/2023/000750.
Враховуючи викладене, при розгляді справи суд першої інстанції правильно встановив обставини, які мають значення для справи, а тому рішення суду першої інстанції в порядку ст.316 КАС України підлягає залишенню без змін.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України, якою передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст.139, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Одеської митниці залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 квітня 2024 року залишити без змін.
Судові витрати за подання апеляційної скарги покласти на Одеську митницю.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.
Суддя-доповідач А.В. КрусянСудді О.В. Єщенко О.В. Яковлєв
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 17.07.2024 |
Номер документу | 120378843 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Крусян А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні