Ухвала
від 10.04.2024 по справі 460/2525/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

10 квітня 2024 року м. Рівне№460/2525/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. розглянувши в письмовому провадженні процесуальне питання, пов`язане з розглядом зустрічного позову

Товариства з обмеженою відповідальністю "БЕЧАЛЬ АГРО" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В :

07.03.2024 Головне управління ДПС у Рівненській області звернулось в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЧАЛЬ АГРО» про стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, в сумі 1055333,13 грн.

Ухвалою від 11.03.2024 позовну заяву прийнято до розгляду; відкрито провадження в адміністративній справі №460/2525/24; розгляд справи провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у строки, визначені статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України.

08.04.2024 до суду надійшов зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЧАЛЬ АГРО».

Вирішуючи питання можливості прийняття до провадження зустрічного позову, суддя виходить з наступного.

За правилами частин першої-другої статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач, який не є суб`єктом владних повноважень, має право пред`явити зустрічний позов у строк для подання відзиву. Зустрічний позов приймається до спільного розгляду з первісним позовом, якщо обидва позови взаємопов`язані і спільний їх розгляд є доцільним, зокрема, коли вони виникають з одних правовідносин або коли задоволення зустрічного позову може виключити повністю або частково задоволення первісного позову.

Наведена норма кореспондується з положеннями статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України, які дозволяють об`єднати в одне провадження декілька позовних вимог, пов`язаних між собою підставами виникнення або доказами, при умові що такі вимоги підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства і підсудні одному суду.

Відповідно частин першої - третьої статті 178 Кодексу адміністративного судочинства України зустрічна позовна заява подається з додержанням загальних правил пред`явлення позову, повинна відповідати вимогам статей 160, 161, 172 цього Кодексу. До зустрічної позовної заяви, поданої з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу. Зустрічна позовна заява, подана з порушенням вимог частин першої та другої цієї статті, повертається заявнику. Копія зустрічної позовної заяви долучається до матеріалів справи.

У документі, який ТОВ «БЕЧАЛЬ АГРО» іменує зустрічним позовом, зауважено про те, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням відповідача за первісним позовом є: Україна, 35053, Рівненська обл., Рівненський район, село Деражне, вул. Шевченка, буд. 49-А, однак, у позовній заяві місцезнаходження ТОВ «БЕЧАЛЬ АГРО», визначено як: 35053, Рівненська обл., Рівненський район, село Деражне, вул. Шевченка, буд. 49-А, тобто без назви нашої Держави - Україна. Відповідно до цього, у прохальній частині ТОВ «БЕЧАЛЬ АГРО» просить визнати дії Головного управління ДПС У Рівненській області, які полягали у зазначенні в позовній заяві невірного (неповного) місцезнаходження ТОВ «БЕЧАЛЬ АГРО», а саме: 35053, Рівненська обл., село Деражне, вул. Шевченка, буд. 49-А - протиправними та зобов`язати Головне управління ДПС У Рівненській області відкликати позовну заяву про стягнення з ТОВ «БЕЧАЛЬ АГРО» податкового боргу у розмірі 1055333,13 грн.

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Визначення поняття «адміністративної справи» наведено у статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, під якою розуміється переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір. При цьому, публічно-правовий спір це спір, у якому, зокрема хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Таким чином, до адміністративних відносяться ті справи, що виникають зі спорів в публічно-правових відносинах, що стосується тих відносин, в яких один із його учасників- суб`єкт владних повноважень, здійснює владні управлінські функції, в цьому процесі або за його результатами владно впливає на фізичну чи юридичну особу та порушує їх права, свободи чи інтереси.

Разом з тим, саме по собі подання суб`єктом владних повноважень позову до адміністративного суду, в межах наданого йому частиною четвертою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України права на звернення до суду, не може трактуватися, як реалізація владної управлінської функції, спрямованої на порушення прав, свобод чи інтересів особи - відповідача.

Більше того, за правилами частини шостої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України відмова від права на звернення до суду є недійсною, а тому особа - відповідач не може звертатися до суду із зустрічним позовом, в якому просити зобов`язати особу - позивача відкликати позовну заяву.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Відповідно до частини шостої цієї статті, у разі відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз`яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд такої справи.

Однак, поняття спору, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, слід тлумачити в контексті частини третьої статті 124 Конституції України в ширшому значенні, тобто як поняття, що стосується тих спорів, які не підпадають під юрисдикцію саме адміністративних судів і які взагалі не підлягають судовому розгляду.

Таку правову позицію Велика Палата Верховного Суду неодноразово висловлювала в судових рішеннях, зокрема в постановах від 22.03.2018 у справі №800/559/17, від 03.04.2018 у справі №9901/152/18, від 30.05.2018 у справі №9901/497/18, від 13.03.2019 у справі №9901/947/18, від 28.10.2020 у справі №9901/160/20.

З огляду на викладене, суд констатує, що вимоги, заявлені ТОВ «БЕЧАЛЬ АГРО» у зустрічному позові, не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, і взагалі не підлягають судовому розгляду, а тому зустрічна позовна заява не відповідає вимогам статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України, і підлягає поверненню заявнику відповідно до частини третьої статті 178 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 4, 5, 19, 170, 172, 177, 178, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В :

Зустрічну позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЧАЛЬ АГРО» до Головного управління ДПС У Рівненській області про визнання протиправними дій та зобов`язання відкликати позовну заяву про стягнення з ТОВ «БЕЧАЛЬ АГРО» податкового боргу у розмірі 1055333,13 грн., - повернути заявнику.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення в повному обсязі. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст ухвали складений 10 квітня 2024 року

Суддя Н.В. Друзенко

Дата ухвалення рішення10.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118270181
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —460/2525/24

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні