Ухвала
від 10.04.2024 по справі 902/1277/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


У Х В А Л А

10 квітня 2024 р. Справа № 902/1277/22

Господарський суд Вінницької області в складі: головуючий суддя Тісецький С.С., секретар судового засідання Полотнянко Б.Ю., розглянувши в приміщенні суду у судовому засіданні матеріали у справі

за заявою: Фізичної особи-підприємця Гусака Ярослава Богдановича (ідент. номер НОМЕР_1 )

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Проперті Асістанс" (код ЄДРПОУ 43334892)

про банкрутство

Представники сторін:

арбітражний керуючий Абрамов В.В.

В С Т А Н О В И В :

В провадженні суду перебуває справа № 902/1277/22 за заявою ФОП Гусака Я.Б. до ТОВ "Проперті Асістанс" про банкрутство.

Ухвалою від 15.03.2023 року, зокрема, відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс". Введено процедуру розпорядження майном боржника. Призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Абрамова В.В.

Ухвалою від 20.06.2023 року встановлено перелік та розмір визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню арбітражним керуючим (розпорядником майна) Абрамовим В.В. до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22: ФОП Гусака Я.Б. в розмірі: 247 255,47 грн - заборгованості (четверта черга задоволення вимог кредиторів); 24 810,00 грн - судового збору за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (перша черга задоволення вимог кредиторів); 60 300,00 грн - авансування на депозитний рахунок суду грошової винагороди арбітражного керуючого (перша черга задоволення вимог кредиторів). Призначено справу до розгляду в підсумковому судовому засіданні на 23.08.2023 року.

Постановою від 23.08.2023 року визнано ТОВ "Проперті Асістанс" банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців. Призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Абрамова В.В.

25.12.2023 року до суду від представника Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС надійшла заява № 40509/5/26-15-13-08-03 від 19.12.2023 року про визнання кредиторських вимог до боржника в розмірі 340,00 грн.

Ухвалою від 04.03.2024 року клопотання Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС № 66/5/26-15-13-08-03 від 03.01.2024 року у справі № 902/1277/22, задоволено частково. Залишено без розгляду заяву Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС № 40509/5/26-15-13-08-03 від 19.12.2023 року про визнання кредиторських вимог до боржника у справі № 902/1277/22. Відмовлено в задоволенні клопотання Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС № 66/5/26-15-13-08-03 від 03.01.2024 року у справі №902/1277/22, в частині вимог про повернення судового збору.

14.02.2024 до суду від арбітражного керуючого Абрамова В.В. надійшло клопотання б/н від 13.02.2024 року (вх. № 01-36/136/24) до якого долучено клопотання № 02-13/66 від 12.02.2024 року про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та про ліквідацію банкрута - ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22.

Ухвалою від 15.02.2024 року призначено клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/66 від 12.02.2024 року про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та про ліквідацію банкрута - ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22 до розгляду в судовому засіданні на 04.03.2024 р.

19.02.2024 року до суду від арбітражного керуючого Абрамова В.В. надійшло клопотання № 02-13/67 від 15.02.2024 року про відкладення розгляду справи та про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду. До вказаного клопотання також додано звіт ліквідатора про результати проведення ліквідаційної процедури у справі № 902/1277/22 станом на 12.02.2024 року.

Ухвалою від 26.02.2024 року розгляд справи відкладено на 04.03.2023 року.

01.03.2024 року до суду від арбітражного керуючого Абрамова В.В. надійшло клопотання б/н від 29.02.2024 року (вх. № 01-36/194/24), до якого додано:

- звіт про нарахування грошової винагороди та понесених витрат арбітражного керуючого Абрамова В.В. у період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. по справі №902/1277/23 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс";

- клопотання № 02-13/68 від 29.02.2024 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс", в якому ліквідатор просить суд:

затвердити звіт ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі №902/1277/22 за період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. на загальну суму 113 819,17 грн.;

стягнути з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошову винагороду та витрати за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22 у розмірі 113 819,17 грн.;

стягнути з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошову винагороду та витрати за виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22 у розмірі 35 138,61 грн.

Ухвалою від 04.03.2024 року призначено справу № 902/1277/22, в тому рахунку: клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/66 від 12.02.2024 року про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та про ліквідацію банкрута - ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22; звіт про нарахування грошової винагороди та понесених витрат арбітражного керуючого Абрамова В.В. у період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. по справі № 902/1277/23; клопотання № 02-13/68 від 29.02.2024 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" - до розгляду в судовому засіданні на 10.04.2024 р. об 11:00 год.

Ухвалою від 04.04.2024 року задоволено клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. б/н від 03.04.2024 року про участь в судовому засіданні у справі №902/1277/22 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів. Ухвалено забезпечити участь арбітражного керуючого Абрамова В.В. у судовому засіданні, яке призначено на 10.04.2024 року об 11:00 год., в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду у справі № 902/1277/22, в приміщенні Господарського суду Вінницької області за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС.

09.04.2024 року до суду від представника кредитора надійшло письмове пояснення б/н від 09.04.2024 року щодо клопотання ліквідатора про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора банкрута, в яких ініціюючий кредитор погоджується з доводами, викладеними у зазначеному клопотанні арбітражного керуючого.

В судове засідання на визначену дату з`явився арбітражний керуючий. Ініціюючий кредитор та боржник правом участі в судовому засіданні не скористались.

Принагідно, суд зауважує, що відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною передумовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін учасників справи, а неможливість вирішення справи у відповідному судовому засіданні (стаття 202 ГПК України).

Відтак, суд оглянувши матеріали справи, дійшов висновку про можливість розгляду справи в судовому засіданні, за відсутності представників ініціюючого кредитора та боржника.

В ході розгляду справи арбітражний керуючий зазначив про можливість розгляду справи за наявної явки учасників провадження; надав пояснення по суті справи, в тому рахунку, щодо поданих раніше до суду клопотання про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та про ліквідацію банкрута у справі № 902/1277/22 та клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора банкрута у даній справі, підтримав їх вимоги та просив задоволити.

В подальшому, в ході розгляду справи, арбітражний керуючий зазначив, що питання щодо стягнення з ініціюючого кредитора грошової винагороди та витрат за виконання повноважень розпорядника майна у даній справі у розмірі 35 138,61 грн., не було предметом розгляду на засіданні комітету кредиторів банкрута, відповідно рішення з такого питання комітетом кредиторів не приймалось, а відтак відсутня необхідність розгляду клопотання в цій частині.

В зв`язку з наведеним, арбітражний керуючий Абрамов В.В. просив не розглядати клопотання в частині вимог про стягнення з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошової винагороди та витрат за виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22 у розмірі 35 138,61 грн.

Відтак, враховуючи заявлене арбітражним керуючим Абрамовим В.В. клопотання, судом не розглядається клопотання № 02-13/68 від 29.02.2024 року в частині вимог про стягнення з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошової винагороди та витрат за виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22 у розмірі 35 138,61 грн.

Отже, предметом розгляду наразі є клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/68 від 29.02.2024 року в частині вимог:

затвердження звіту ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі №902/1277/22 за період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. на загальну суму 113 819,17 грн.;

стягнення з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошову винагороду та витрати за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22 у розмірі 113 819,17 грн..

Суд, розглянувши клопотання № 02-13/66 від 12.02.2024 року про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та про ліквідацію банкрута - ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22, поданий до суду на затвердження звіт ліквідатора про результати проведення ліквідаційної процедури у справі № 902/1277/22 станом на 12.02.2024 року, а також дослідивши письмові докази надані на підтвердження викладених у звіті обставин та заслухавши пояснення арбітражного керуючого, встановив наступне.

Як вбачається з наявних матеріалів справи та остаточного звіту ліквідатора боржника, на виконання вимог Кодексу з банкрутства та постанови Господарського суду Вінницької області від 23.08.2023 року, ліквідатором вжито наступних заходів.

Відповідно до Наказу №1 від 23.08.2023 року арбітражний керуючий Абрамов В.В. приступив до виконання обов`язків ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" та прийняв до свого відання майно Боржника.

Також ліквідатором видано розпорядчі накази, зокрема, Наказ №3 про завершення господарської діяльності ТОВ "Проперті Асістанс" закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції, а також Наказ №4 про відкликання усіх довіреностей.

На виконання вимог ч. 2 ст. 59 КУзПБ, ліквідатором направлено лист-вимогу на адресу керівника щодо передачі всіх видів майнових активів, які належать останньому на праві власності або повного господарського відання, в тому числі бухгалтерську документацію, печатку та штампи.

В подальшому, ліквідатору ТОВ "Проперті Асістанс" від керівника передано наявну у останнього бухгалтерську документацію банкрута (фінансову звітність), печатку підприємству та електронний ключ до кабінету платника податків (з паролем до нього).

Згідно Наказу №2 від 23.08.2013 р. про формування ліквідаційної маси, ліквідатором розпочато формування ліквідаційної маси ТОВ "Проперті Асістанс" до якої включати усі види майнових активів (майно та майнові права) ТОВ "Проперті Асістанс", які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, з врахуванням положень Кодексу про банкрутство.

З метою розшуку та виявлення майнових активів, забезпечення їх збереження та з`ясування реального майнового стану банкрута ліквідатором направлені запити та повідомлення до реєстраційних органів, підприємств, установ, організацій та інших органів державного апарату, а саме: Державної авіаційної служби України, Державної інспекції архітектури та містобудування України, ДП "Український інститут інтелектуальної власності", Державної служби України з питань праці, Державного космічного агентства України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, ПАТ "Національний депозитарій України", Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Національного банку України, Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області. Українського державного центру радіочастот, Державного агентства рибного господарства України, Головного управління статистики у Вінницькій області, ПАТ "Укрзалізниця", Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, Регіонального сервісного центру МВС у Вінницькій області. Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної митної служби України, Фонду державного майна України, КП "Вінницьке МБТІ", Головного управління Держпродспоживслужби в Вінницькій області.

В ході ліквідаційної процедури на адресу ліквідатора частково надійшли відповіді від наведених вище організацій наступного змісту:

Листом №12/12.5-3324-23 від 08.11.2023р. Управління підтримання льотної придатності Державної авіаційної служби України у своїй відповіді повідомило, що у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за ТОВ "Проперті Асістанс" повітряні суда не зареєстровані;

Міжрегіональні управління Державної служби з питань праці повідомили про відсутність зареєстрованої за ТОВ "Проперті Асістанс" запитуваної інформації;

Листом №10//02/11506 від 23.10.2023 р. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку повідомила, що за наявними щоквартальними адміністративними даними, наданими депозитарними установами, станом на 30.06.2023р. ТОВ "Проперті Асістанс" серед власників пакетами голосуючих акцій (5% і більше) акціонерних товариств, відсутнє;

Листом №27-0007/77672 від 19.10.2023р. Національний банк України повідомив, що інформація про валютні операції ТОВ "Проперті Асістанс" в автоматизованій системі НБУ "Е-ліміти" за період з 07.02.2019 по 15.03.2023 відсутня;

Листом №80/09.4.2/10567/23 від 18.10.2023р. Українським державним центром радіочастот повідомлено, що ТОВ "Проперті Асістанс" дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв не видавались, присвоєння радіочастот не здійснювалось;

Листом №2-6.1.2-16/6010-23 від 13.10.2023р. Державне агентство меліорації та рибного господарства України повідомило, що станом на 13.10.2023 заяв про внесення інформації (змін до неї) до Державного реєстру рибогосподарських водних об`єктів (їх частин) від ТОВ "Проперті Асістанс" не надходило;

ГУ статистики в Вінницькій області листом №02.1-13/635-23 від 01.11.2023р. повідомило, що інформації чи є ТОВ "Проперті Асістанс" засновником будь-яких установ, організації, підприємств в ЄДРПОУ не значиться, останній фінансовий звіт було надано станом на 30.06.2021 р.;

Листом Ц-22136/0/75-23 від 12.10.2023р. ПАТ "Українська залізниця" повідомило, що згідно бази даних щодо реєстрації залізничного транспорту/вагонів/колій/локомотивів щодо ТОВ "Проперті Асістанс" будь-яка інформація наразі відсутня; за даними Автоматизованої системи паспортизації, експлуатації, контролю під`їзних колій промислових підприємств дані щодо наявності під`їзних колій власності ТОВ "Проперті Асістанс" відсутні;

Листом №0-2-0.2-5555/2-23 від 18.10.2023 ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області повідомило, що станом на 01.01.2013 на території області за ТОВ "Проперті Асістанс" відсутні відомості про реєстрацію земельних ділянок;

Листом №5345-3.3 від 16.10.2023р. Державне космічне агентство України повідомило, що зареєстрованих унікальних об`єктів космічної діяльності у ТОВ "Проперті Асістанс" немає;

Листом №10-47-4-26953 від 18.10.2023 Фонду державного майна повідомив, що в інформаційних системах Фонду, інформація щодо ТОВ "Проперті Асістанс" та державного майна, яке перебуває на його балансі, відсутня;

Листом №517 від 01.11.2023 КП "Вінницьке міське БТІ" повідомило, що для отримання запитуваної інформації необхідно скористатись відомостями Державного реєстру прав;

Листом №31/2-4148 від 20.10.2023 Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій області повідомив, що згідно відомостей з єдиного державного реєстру транспортних засобів, за ТОВ "Проперті Асістанс" транспортні засоби не зареєстровані та не реєструвались;

Листом №2196/04/18-23 від 12.10.2023р. Державна Інспекція архітектури та містобудування України повідомила, що шляхом перевірки відомостей, які містяться в реєстрі будівельної діяльності, щодо ТОВ "Проперті Асістанс" інформації та документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, та документів що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання, станом на дату надання відповіді не виявлено;

Згідно листа №838/09/2-ЕД від 27.10.2023р. Національний депозитарій України повідомив, що для отримання інформації, що запитується, необхідно звернутись до депозитарних установ, які відкрили рахунок у цінних паперах ТОВ "Проперті Асістанс". При цьому, центральний депозитарій не є депозитарною установою.

Також ліквідатором ТОВ "Проперті Асістанс" отримано - інформаційну довідку з державного реєстру прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру іпотек, Єдиного державного реєстр відчуження об`єктів нерухомого майна, відповідно до якої за ТОВ "Проперті Асістанс" майно не зареєстроване (№365632014 від 12.02.2024р.).

Згідно отриманих відповідей та відомостей з реєстрів встановлено, що у банкрута відсутні будь-які майнові активи, які б належали йому на праві власності або повного господарського віддання.

Враховуючи вищенаведене, інвентаризація майна ТОВ "Проперті Асістанс" була проведене на підставі отриманих відповідей та даних балансу божника за 1 квартал 2021р.

За результатами фактичної інвентаризації майна боржника складено наступні описи:

Акт про результати інвентаризації грошових коштів від 05.12.2023 року - згідно наданих відомостей на рахунках боржника обліковуються кошти у розмірі 2 990,10 грн.;

Акт інвентаризації розрахунків з дебіторами та кредиторами від 05.12.2023р. - згідно якого обліковується:

дебіторська заборгованість у розмірі 2 629, 4 тис. грн.. з яких: а) 42,2 тис. грн. - дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом, з яких 9 145,58 грн. підтверджена дебітором (Податковою); б) 2 587,2,00 тис. грн. не підтверджена дебіторами (відсутні документи, що підтверджують підстави та строки виникнення заборгованості);

кредиторська заборгованість у розмірі 3 254 805,47 грн., з яких: 332 705,47 грн. підтверджена кредиторами, та 2 922 100,00 грн. не підтверджена кредиторами (відсутні документи, що підтверджують підстави та строки виникнення заборгованості);

Акт №3 інвентаризації наявності фінансових інвестицій від 05.12.2023р. - згідно наданих відомостей фінансові інвестиції відсутні;

Інвентаризаційний опис об`єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів № 1 від 05.12.2023р. - згідно наданих відомостей показники відсутні, тобто є нульовими;

Інвентаризаційний опис № 2 необоротних активів від 05.12.2023р. (капітальні інвестиції) - згідно даних фінансової звітності станом на 30.06.2021 року на балансі обліковувалися незавершені капітальні інвестиції на суму 199,5 тис. грн.;

Інвентаризаційний опис № 3 необоротних активів від 05.12.2023р. (основні засоби) - згідно наданих відомостей основні засоби відсутні, тобто є нульовими:

- Інвентаризаційний опис №4 запасів від 05.12.2023р. - згідно наданих відомостей будь-які запаси відсутні, тобто є нульовими.

Таким чином, за результатами проведеної інвентаризації ТОВ "Проперті Асістанс" не виявлено нерухомого майна, водночас виявлено дебіторську заборгованість у загальному розмірі 2 629 400 грн., з яких: 2 620 254,42 грн. не підтверджена дебіторами (відсутні документи, що підтверджують підстави та строки виникнення заборгованості), та капітальні інвестиції на суму 199,5 тис. грн.

Незавершені капітальні інвестиції визнаються основними засобами, іншими необоротними матеріальними активами або нематеріальними активами тільки після введення об`єкту в експлуатацію.

Специфіка незавершених капітальних інвестицій полягає в наступному:

вони не експлуатуються, не є об`єктами основних засобів або нематеріальних активів, обліковуються в окремій групі, а також їх вартість не підлягає переоцінці та амортизації, тобто вони не мають залишкової вартості;

капітальні інвестиції безпосередньо не генерують економічні вигоди, а є об`єктами проміжної ланки створення повноцінних активів, які такі вигоди можуть генерувати, тобто не є повноцінними активами;

оскільки капітальні інвестиції безпосередньо не генерують економічні вигоди, не буде також майбутніх позитивних чистих грошових потоків від їхнього використання.

18.12.2023 р. відбулися збори комітету кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс", оформлені Протоколом №2, на яких, серед іншого, було розглянуто питання щодо затвердження та погодження ліквідаційної маси Банкрута (Питання №1 порядку денного) та прийнято ряд рішень, а саме: виявлену дебіторську заборгованість ТОВ "Проперті Асістанс", у розмірі 2 629,4 тис. грн. визнати як безнадійну та провести її списання; списати з балансу ТОВ "Проперті Асістанс" незавершені капітальні інвестиції на суму 199,5 тис. грн.; погодити повноту дій ліквідатора щодо формування ліквідаційної маси ТОВ "Проперті Асістанс"; погодити, що у ТОВ "Проперті Асістанс" відсутні будь-які майнові активи для формування ліквідаційної маси.

На виконання прийнятих рішень на зборах комітету кредиторів від 18.12.2023, ліквідатором видано Наказ №6 від 19.12.2023р. на списання активів ТОВ "Проперті Асістанс", а саме: дебіторської заборгованості та капітальних інвестицій.

За результатами списання, 19.12.2023р. складено Акт інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами та Інвентаризаційний опис необоротних активів

Таким чином, за результатами проведення значного обсягу роботи щодо виявлення та повернення майна у власність банкрута, в результаті встановлено, що таке майно відсутнє. Тобто, у зв`язку з відсутністю майна, яке можливо було б включити до ліквідаційної маси ТОВ "Проперті Асістанс", формування останньої не є можливим.

У звіті також повідомлено, що на адресу ліквідатора не надходили заяви кредиторів з поточними вимогами до банкрута.

Згідно листа №75/ЗПІ/02-32-12-01-17 від 20.10.2023р. Головного управління ДПС у Вінницькій області, станом на звітну дату ТОВ "Проперті Асістанс" має відкриті поточні рахунки у наступних банківських установах: АТ КБ "Приват Банк": UА663052990000026000006003510 (980 - українська гривня), МФО 305299; UА893052990000026041016001044 (980 - українська гривня), МФО 305299; НОМЕР_2 (978 - Євро), МФО 305299.

На виконання законодавчих приписів ліквідатором здійсненні всі необхідні дії з проходження ідентифікації в АТ "Приват Банк", де Банкрут має відкриті поточні рахунки, з метою подальшого їх закриття.

Внаслідок вчинених ліквідатором дій та заходів, рахунки ТОВ "Проперті Асістанс" були закриті, що підтверджується довідкою № 2402088SU7455900 від 08.02.2024р. про закриття рахунку.

Отже, ліквідатором дотримано вимоги ст. 61 КУзПБ щодо використання розрахункових рахунків боржника у банківських установах, результатом чого стало їх остаточне закриття.

Також, у звіті повідомлено, що в зв`язку з відсутністю у ТОВ "Проперті Асістанс" будь-яких активів та сформованої ліквідаційної маси товариства, оцінка та продаж майна банкрута ліквідатором не проводилися.

Загальний розмір грошових вимог, які були визнані Господарським судом Вінницької області по справі №902/1277/22 становить 332 365,47 грн. Вимоги, що забезпечені заставою майна відсутні.

18.12.2023 р. проведено комітет кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс", на якому прийнято протокольне рішення про те, що у зв`язку з відсутністю у ТОВ "Проперті Асістанс" майнових активів для формування ліквідаційної маси, формування останньої не проводити (рішення оформлено Протоколом №2 від 18.12.2023 р.).

За час ліквідаційної процедури ТОВ "Проперті Асістанс" надходжень на ліквідаційний рахунок банкрута не було, водночас, грошові кошти у розмірі 2 990,10 грн. відправлено на часткове погашення основної грошової винагороди арбітражного керуючого.

Тобто, враховуючи вищенаведене, кошти на погашення вимог кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22 - відсутні.

Крім того, в зв`язку з тим, що документи банкрута, які підлягають передачі до архівної установи з метою довгострокового зберігання ліквідатору не передавались, довідка архівної установи виготовлена не була.

На підставі всього вищенаведеного, керуючись ст. 65 КУзПБ, ТОВ "Проперті Асістанс" може бути ліквідовано, а провадження у справі про банкрутство закрито.

За результатами проведеної інвентаризації та дій щодо пошуку та повернення майна банкрута було встановлено, що майно, яке б могло увійти до складу ліквідаційної маси та в подальшому бути реалізоване задля погашення вимог кредиторів - відсутнє.

Станом на дату складанні звіту ліквідатора осіб бажаючих взяти участь у санації банкрута не виявлено.

Незадоволені вимоги кредиторів у розмірі 332 365,47 грн. у відповідності з ч.7 ст.64 КУзПБ визнаються погашеними.

На підставі викладеного, ліквідатор боржника у клопотанні № 02-13/66 від 12.02.2024 року просить суд: затвердити звіт ліквідатора про результати проведення ліквідаційної процедури у справі №902/1277/22 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс"; затвердити ліквідаційний баланс банкрута; ліквідувати банкрута - ТОВ "Проперті Асістанс", як юридичну особу у зв`язку з банкрутством; провадження у справі закрити.

Наведені в остаточному звіті обставини підтверджені відповідними письмовими доказами, наявними у матеріалах справи.

З урахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 ГПК України, завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

В силу ч. 3 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 79 ГПК України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів учасників справи та їх відображення у судовому рішенні, суд першої інстанції спирається на висновки, що зробив Європейський суд з прав людини від 18.07.2006 у справі "Проніна проти України", в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст.6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах від 13.03.2018, від 24.04.2019, від 05.03.2020 Верховного Суду по справах № 910/13407/17, № 915/370/16 та № 916/3545/15.

Частина 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ) передбачає, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 65 КУзПБ, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду (а в разі ліквідації страховика або кредитної спілки - також до Національного банку України) звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Згідно ч. 6 ст. 65 КУзПБ, ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Кодексом.

В силу ч. 4 ст. 236 ГПК України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.12.2022 року у справі № 904/4387/19, у поданому суду на затвердження звіті ліквідатор зобов`язаний зазначити повну інформацію щодо всіх вжитих ним заходів та обґрунтувати їх достатність і вичерпність для досягнення мети ліквідаційної процедури, а господарський суд має перевірити висновки ліквідатора та надати мотивовану оцінку повноті його дій у ліквідаційній процедурі.

КУзПБ передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі).

На необхідності дотримання зазначеного принципу неодноразово наголошував Верховний Суд, зокрема у постановах від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 12.09.2019 у справі № 914/3812/15, від 28.11.2019 у справі № 18/1971/12, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012, від 02.09.2021 у справі № 910/3438/13, від 07.10.2021 у справі № 914/3812/15.

Згідно постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 06.12.2023 року у справі 908/2502/22, ліквідація боржника - це припинення існування суб`єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом. Ліквідаційна процедура, як стадія провадження у справі про банкрутство, є однією з найбільш ймовірних та прогнозованих процедур, які застосовуються до неплатоспроможного боржника та є механізмом виведення з ринку нерентабельних та неперспективних підприємств.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.

Під час ліквідаційної процедури, ліквідатор має здійснювати заходи спрямовані на пошук, виявлення і повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. Крім того, ліквідатор має здійснювати обґрунтовані і логічні дії, а також здійснювати запити до відповідних органів, з врахуванням минулої діяльності банкрута. При цьому, кількість запитів не є критерієм якості роботи ліквідатора. Таким критерієм є наповнення ліквідаційної маси (висновки сформульовані у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 31.10.2018 у справі № 903/975/14, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б).

Звіт та ліквідаційний баланс, як підсумковий документ, що подається ліквідатором господарському суду в зв`язку з закінченням ліквідаційної процедури, не може бути затверджений господарським судом у відсутності доказів аналізу ліквідатором первісної бухгалтерської документації боржника, а також, у відсутності аналізу судом дій ліквідатора щодо виявлення майна банкрута що підлягає включенню до ліквідаційної маси, а також, його дій щодо пошуку нерухомого, рухомого майна банкрута і дебіторської заборгованості (висновок викладений у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 29.03.2018 у справі № Б-39/134-10, від 26.07.2018 у справі №904/9631/15, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012).

Разом з тим, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, але також підсумовує хід процедури банкрутства та закриває провадження у справі про банкрутство. В зв`язку з цим, у підсумковому засіданні суду необхідно дати оцінку в цілому здійсненій процедурі банкрутства.

Згідно ч. 2, ч. 3 ст. 65 КУзПБ, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.

Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Судом встановлено, що згідно отриманих ліквідатором відповідей та відомостей з реєстрів встановлено, що у банкрута відсутні будь-які майнові активи, які б належали йому на праві власності або повного господарського віддання.

Інвентаризація майна ТОВ "Проперті Асістанс" була проведене на підставі отриманих відповідей та даних балансу божника за 1 квартал 2021р.

За результатами фактичної інвентаризації майна боржника складено наступні описи:

Акт про результати інвентаризації грошових коштів від 05.12.2023 року - згідно наданих відомостей на рахунках боржника обліковуються кошти у розмірі 2 990,10 грн.;

Акт інвентаризації розрахунків з дебіторами та кредиторами від 05.12.2023р. - згідно якого обліковується:

дебіторська заборгованість у розмірі 2 629, 4 тис. грн.. з яких: а) 42,2 тис. грн. - дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом, з яких 9 145,58 грн. підтверджена дебітором (Податковою); б) 2 587,2,00 тис. грн. не підтверджена дебіторами (відсутні документи, що підтверджують підстави та строки виникнення заборгованості);

кредиторська заборгованість у розмірі 3 254 805,47 грн., з яких: 332 705,47 грн. підтверджена кредиторами, та 2 922 100,00 грн. не підтверджена кредиторами (відсутні документи, що підтверджують підстави та строки виникнення заборгованості);

Акт №3 інвентаризації наявності фінансових інвестицій від 05.12.2023р. - згідно наданих відомостей фінансові інвестиції відсутні;

Інвентаризаційний опис об`єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів № 1 від 05.12.2023р. - згідно наданих відомостей показники відсутні, тобто є нульовими;

Інвентаризаційний опис № 2 необоротних активів від 05.12.2023р. (капітальні інвестиції) - згідно даних фінансової звітності станом на 30.06.2021 року на балансі обліковувалися незавершені капітальні інвестиції на суму 199,5 тис. грн.;

Інвентаризаційний опис № 3 необоротних активів від 05.12.2023р. (основні засоби) - згідно наданих відомостей основні засоби відсутні, тобто є нульовими:

- Інвентаризаційний опис №4 запасів від 05.12.2023р. - згідно наданих відомостей будь-які запаси відсутні, тобто є нульовими.

Таким чином, за результатами проведеної інвентаризації ТОВ "Проперті Асістанс" не виявлено нерухомого майна, водночас виявлено дебіторську заборгованість у загальному розмірі 2 629 400 грн., з яких: 2 620 254,42 грн. не підтверджена дебіторами (відсутні документи, що підтверджують підстави та строки виникнення заборгованості), та капітальні інвестиції на суму 199,5 тис. грн.

18.12.2023 р. відбулися збори комітету кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс", оформлені Протоколом №2, на яких, серед іншого, було розглянуто питання щодо затвердження та погодження ліквідаційної маси Банкрута (Питання №1 порядку денного) та прийнято ряд рішень, а саме: виявлену дебіторську заборгованість ТОВ "Проперті Асістанс", у розмірі 2 629,4 тис. грн. визнати як безнадійну та провести її списання; списати з балансу ТОВ "Проперті Асістанс" незавершені капітальні інвестиції на суму 199,5 тис. грн.; погодити повноту дій ліквідатора щодо формування ліквідаційної маси ТОВ "Проперті Асістанс"; погодити, що у ТОВ "Проперті Асістанс" відсутні будь-які майнові активи для формування ліквідаційної маси.

На виконання прийнятих рішень на зборах комітету кредиторів від 18.12.2023, ліквідатором видано Наказ №6 від 19.12.2023р. на списання активів ТОВ "Проперті Асістанс", а саме: дебіторської заборгованості та капітальних інвестицій.

За результатами списання, 19.12.2023р. складено Акт інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами та Інвентаризаційний опис необоротних активів

Таким чином, за результатами проведення значного обсягу роботи щодо виявлення та повернення майна у власність банкрута, в результаті встановлено, що таке майно відсутнє. Тобто, у зв`язку з відсутністю майна, яке можливо було б включити до ліквідаційної маси ТОВ "Проперті Асістанс", формування останньої не є можливим.

За час ліквідаційної процедури ТОВ "Проперті Асістанс" надходжень на ліквідаційний рахунок банкрута не було, водночас, грошові кошти у розмірі 2 990,10 грн. відправлено на часткове погашення основної грошової винагороди арбітражного керуючого.

Кошти на погашення вимог кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" (єдиного кредитора у справі - ФОП Гусака Я.Б.) у справі № 902/1277/22 - відсутні.

При цьому, відповідно до наявного в матеріалах справи ліквідаційного балансу боржника станом на 08.02.2024 року вбачається, що у ТОВ "Проперті Асістанс" відсутні майнові активи, за рахунок яких можливе задоволення грошових вимог єдиного кредитора у цій справі - ФОП Гусака Я.Б..

При цьому, матеріалами справи підтверджено, що 12.02.2024 року за участю представника ФОП Гусака Я.Б. та ліквідатора боржника, відбулось засідання комітету кредиторів (протокол № 3) у справі № 902/1277/23, на якому були прийняті, зокрема, рішення: взяти до уваги поданий звіт ліквідатора; схвалити звіт ліквідатора про результати проведення ліквідаційної процедури у справі №902/1277/22 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс"; завершити ліквідаційну процедуру та уповноважити ліквідатора звернулись із відповідним клопотанням до Господарського суду Вінницької області про ліквідацію ТОВ "Проперті Асістанс".

Отже, суд, дослідивши остаточний звіт ліквідатора про результати проведення ліквідаційної процедури у справі № 902/1277/22 станом на 12.02.2024 року та надані докази у їх сукупності, дійшов висновку, що ліквідатором в повній мірі виконано обов`язки з розшуку кредиторів банкрута та виявленню майна (активів) банкрута - ТОВ "Проперті Асістанс".

Пунктом 7 ч. 1 ст. 90 КУзПБ встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) у разі: затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч. 2, 3, 4 ст. 90 КУзПБ, провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) може бути закрито у випадках, передбачених пунктами 2, 3, 5, 9, 11 і 12 частини першої цієї статті, на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) (до та після визнання боржника банкрутом), у випадках, передбачених пунктами 1, 4, 6, 8 і 10 частини першої цієї статті, - лише до визнання боржника банкрутом, а у випадку, передбаченому пунктом 7 частини першої цієї статті, - лише після визнання боржника банкрутом.

Про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.

У випадках, передбачених пунктами 5-8 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

З огляду на встановлені обставини та наведені приписи законодавства, суд дійшов висновку про задоволення клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/66 від 12.02.2024 року; затвердження звіту ліквідатора про результати проведення ліквідаційної процедури у справі № 902/1277/22 станом на 12.02.2024 року та ліквідаційного балансу ТОВ "Проперті Асістанс", в зв`язку з чим, банкрут - ТОВ "Проперті Асістанс" підлягає ліквідації, що є наслідком закриття провадження у справі № 902/1277/22.

Згідно ч. 8 ст. 41 КУзПБ, дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.

За наведених обставин, мораторій, що був вжитий ухвалою суду від 15.03.2023 року у цій справі, підлягає припиненню.

Крім того, судом також було розглянуто звіт про нарахування грошової винагороди та понесених витрат арбітражного керуючого Абрамова В.В. у період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. по справі №902/1277/23 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс" та клопотання № 02-13/68 від 29.02.2024 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс".

Так, у клопотанні № 02-13/68 від 29.02.2024 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс", ліквідатор просить суд:

затвердити звіт ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі №902/1277/22 за період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. на загальну суму 113 819,17 грн.;

стягнути з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошову винагороду та витрати за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22 у розмірі 113 819,17 грн.;

стягнути з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошову винагороду та витрати за виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22 у розмірі 35 138,61 грн.

Поряд з цим, як зазначено раніше, в ході розгляду справи, арбітражний керуючий зазначив, що питання щодо стягнення з ініціюючого кредитора грошової винагороди та витрат за виконання повноважень розпорядника майна у даній справі у розмірі 35 138,61 грн., не було предметом розгляду на засіданні комітету кредиторів банкрута, відповідно рішення з такого питання комітетом кредиторів не приймалось, а відтак відсутня необхідність розгляду клопотання в цій частині.

В зв`язку з наведеним, арбітражний керуючий Абрамов В.В. просив не розглядати клопотання в частині вимог про стягнення з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошової винагороди та витрат за виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22 у розмірі 35 138,61 грн.

Відтак, враховуючи заявлене арбітражним керуючим Абрамовим В.В. клопотання, судом не розглядається клопотання № 02-13/68 від 29.02.2024 року в частині вимог про стягнення з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошової винагороди та витрат за виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22 у розмірі 35 138,61 грн.

Отже, предметом розгляду наразі є клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/68 від 29.02.2024 року в частині вимог:

затвердження звіту ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі №902/1277/22 за період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. на загальну суму 113 819,17 грн.;

стягнення з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошову винагороду та витрати за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22 у розмірі 113 819,17 грн.

Так, за змістом клопотання та звіту, основна грошова винагорода ліквідатора становить:

за серпень 2023 р. (9 днів) - 6 700,00 х 3 : 31 х 9 = 5 835,48 грн.;

за вересень - грудень 2023 р. (4 місяці) - 6 700,00 х 3 х 4 = 80 400,00 грн.;

за січень 2024 р - 7 100,00 х 3 = 21 300,00 грн.;

за лютий 2024 р. (12 днів) - 7 100,00 х 3 : 29 х 12 = 8 813,79 грн.

Загальна сума грошової винагороди арбітражного керуючого Абрамова В.В. за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" за період з 23.08.2023 р. по 12.02.2024 р. складає 116 349,27 грн.

05.02.2024р. відбулось часткова оплата основної грошової винагороди арбітражного керуючого у розмірі 2 990,10 грн., за рахунок коштів, які обліковувались на поточному рахунку банкрута.

Враховуючи той факт, що кредитором при відкритті провадження було здійснення авансування заробітної плати арбітражного керуючого за 3 місяці у розмірі 60 300,00 грн., сума грошової винагороди становить 19 451,61 грн.

Також, у звіті наведено відомості про витрати, що складаються з поштових витрат в загальному розмірі 460,00 грн.

Таким чином, загальна сума грошової винагороди та витрат, понесених арбітражним керуючим Абрамовим В.В. за виконання повноважень ліквідатора у справі №902/1277/22 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс", за період з 23.08.2023 р. по 12.02.2024 р. складає: 116 349,27 грн. - 2 990,10 + 460,00 = 113 819,17 грн.

12.02.2024 року відбулось засідання комітету кредиторів у справі № 902/1277/23 (протокол № 3), на якому були прийняті, зокрема, рішення: прийняти до відома звіт ліквідатора Абрамова В.В. про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат в ліквідаційній процедурі ТОВ "Проперті Асістанс"; погодити нарахування та виплату ліквідатору ТОВ "Проперті Асістанс" Абрамову В.В. заробітної плати за період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. у розмірі 113 359,17 грн.; погодити відшкодування витрат ліквідатора Абрамова В.В. за період виконання ним повноважень у процедурі ліквідації ТОВ "Проперті Асістанс" у розмірі 460,00 грн.

Посилаючись на наведені обставини, положення ст. 30 КУзПБ та судову практику, арбітражний керуючий Абрамова В.В. просить суд:

затвердити звіт ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі №902/1277/22 за період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. на загальну суму 113 819,17 грн.;

стягнути з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошову винагороду та витрати за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22 у розмірі 113 819,17 грн..

З урахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов таких висновків.

Так, відповідно до ст. 1 КУзПБ, ліквідатор - арбітражний керуючий, призначений господарським судом для здійснення ліквідаційної процедури.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 12 КУзПБ, арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.

Статтею 30 КУзПБ урегульовано питання винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого.

Згідно ч.ч. 1, 2, 4-6 ст. 30 КУзПБ, арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду.

Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.

Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням зборів кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітету кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи) та затверджуються ухвалою господарського суду.

Арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітету кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, погашення боргів боржника подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Відповідно до ч. 3, ч. 4, ч. 7 ст. 43 Конституції України використання примусової праці забороняється; кожен має право на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом; право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

За змістом ч. 2 ст. 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (ратифікованої Законом № 475/97-ВР від 17.07.1997), ніхто не може бути присилуваний виконувати примусову чи обов`язкову працю.

Згідно з частинами 1, 4, 7 ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

У своїй постанові від 04.10.2018 року по справі № 916/1503/17, Верховний Суд зазначив, що відмова від авансування, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті ст. 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема, Конвенції 1926 року про заборону рабства, Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов`язкову працю 1930 року ратифіковану Україною 10.08.56 року, Конвенції Міжнародної організації праці N 105 про скасування примусової праці 1957 року ратифіковану Україною 05.10.2000 року), резолюції Економічної і Соціальної Ради ООН (ЕКОСОС) 1996 року тощо) та суперечить ст. 43 Конституції України.

Якщо процедура банкрутства триває після закінчення коштів, авансованих заявником відповідно до абзацу 6 частини другої статті 30 КУзПБ, або таке авансування не здійснювалося через інше правове регулювання на час ініціювання процедури банкрутства, фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого кредиторами не створено, а коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника або від продажу його майна, яке не перебуває в заставі, недостатньо для оплати послуг арбітражного керуючого та його витрат, або взагалі відсутні, арбітражний керуючий не позбавлений права звернутися до суду із заявою про стягнення з кредиторів банкрута коштів на сплату грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування його витрат у справі, пропорційно розміру визнаних кредиторських вимог (висновок викладено у постанові Верховного Суду від 16.03.2021 у справі № 5011- 15/2551-2012).

Таким чином, покладення оплати основної грошової винагороди арбітражного керуючого та його витрат у справі на кредиторів боржника є правильним, як у разі створення ними фонду для авансування таких витрат відповідно до частини п`ятої статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства, так і за ухвалою суду пропорційно сумам грошових вимог, адже залишається єдиним можливим засобом дотримання принципу оплатності послуг арбітражного керуючого у відповідності до приписів статті 43 Конституції України та статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства (постанова Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 23.09.2021 у справі № 5002-17/1718-2011).

Слід зазначити, що кредитори за умови непогодження з роботою арбітражного керуючого, з виконанням покладених на нього функцій, з розміром оплати праці арбітражного керуючого вправі були подавати скарги на дії арбітражного керуючого, ставити питання про відсторонення його від виконання повноважень, оскаржувати ухвали суду про затвердження звітів про нарахування і виплату грошової винагороди.

Згідно з викладеним у постанові Верховного Суду від 26.02.2019 у справі № 12/23-Б висновком про правильне застосування норм права, які регулюють питання нарахування, оплати та відшкодування витрат арбітражного керуючого (ліквідатора) і оплати його послуг (п. 44 вказаної постанови), не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника чи інших його активів та грошових коштів жодним чином не впливає на оплату його послуг. А відмова судом у задоволенні клопотання арбітражного керуючого про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого за рахунок кредиторів за умови потенційної можливості виявлення майнових активів банкрута у майбутньому, а також за умови попереднього затвердження звітів про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого нівелює стадію виконання судових рішень, якими встановлювалися і затверджувалися розміри послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого.

За змістом постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 07.03.2023 року у справі № 908/1946/15-г, відхиляючи аргументи скаржника про відсутність підстав для вимог ліквідаторів щодо стягнення з кредиторів виплати грошової винагороди у заявлених розмірах через недоведення ліквідаторами часу, витраченого на вчинення ними окремих дій у ліквідаційній процедурі Боржника, Суд зауважує, що положення статті 30 КУзПБ імперативно закріплюють щомісячний характер нарахування основної грошової винагороди за весь період виконання арбітражним керуючим відповідних повноважень з оплатою цієї винагороди у межах розміру, встановленого законом (частина друга стаття 30 КУзПБ), що встановлюється ухвалою суду.

Як встановлено судом, у цій справі фонд для авансування грошової винагороди арбітражного керуючого кредитором не створювався; майно та кошти у банкрута, які могли б бути спрямовані для сплати винагороди арбітражного керуючого також відсутні, що підтверджується наявними матеріалами справи.

За наведених вище обставин, положень законодавства та судової практики, суд дійшов висновку про те, що сплата основної грошової винагороди та витрат арбітражного керуючого Абрамова В.В. повинна здійснюватись за рахунок коштів єдиного кредитора у даній справі - ФОП Гусака Я.Б., виходячи з принципу пропорційності його грошовим вимогам.

Як вказано вище та підтверджено матеріалами справи, 12.02.2024 року відбулось засідання комітету кредиторів у справі № 902/1277/23 (протокол № 3), на якому були прийняті, зокрема, рішення: прийняти до відома звіт ліквідатора Абрамова В.В. про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат в ліквідаційній процедурі ТОВ "Проперті Асістанс"; погодити нарахування та виплату ліквідатору ТОВ "Проперті Асістанс" Абрамову В.В. заробітної плати за період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. у розмірі 113 359,17 грн.; погодити відшкодування витрат ліквідатора Абрамова В.В. за період виконання ним повноважень у процедурі ліквідації ТОВ "Проперті Асістанс" у розмірі 460,00 грн.

Дослідивши поданий до суду звіт про нарахування грошової винагороди та понесених витрат арбітражного керуючого Абрамова В.В. у період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. по справі №902/1277/23 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс", суд дійшов висновку, що такий звіт підлягає затвердженню.

Відтак, з огляду на наведені вище обставини та положення закону, суд дійшов висновку про задоволення клопотання № 02-13/68 від 29.02.2024 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" та затвердження звіту ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі №902/1277/22 за період з 23.08.2023р. по 12.02.2024р. на загальну суму 113 819,17 грн.; стягнення з ФОП Гусака Я.Б. на користь арбітражного керуючого Абрамова В.В. грошової винагороди та витрат за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22 у розмірі 113 819,17 грн..

Керуючись ст.ст. 1, 2, 9, 12, 30, 41, 58-67, 90 КУ з процедур банкрутства, ст.ст. 2, 3, 18, 42, 73, 74, 76-79, 86, 169, 232-236, 242, 326, 327 ГПК України, суд -

У Х В А Л И В :

1. Задоволити клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/68 від 29.02.2024 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс".

2. Затвердити звіт ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі №902/1277/22 за період з 23.08.2023 року по 12.02.2024 року, на загальну суму 113 819,17 грн.

3. Стягнути з Фізичної особи підприємця Гусака Ярослава Богдановича ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) на користь арбітражного керуючого Абрамова Віталія Валерійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1833 від 02.02.2018 року; адреса для листування: 01033, м. Київ, а/с - 133; ідент. код НОМЕР_3 ) грошову винагороду та витрати за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22 в розмірі 113 819,17 грн.

4. Видати наказ після набрання ухвалою суду законної сили.

5. Задоволити клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/66 від 12.02.2024 року.

6. Затвердити звіт арбітражного керуючого Абрамова В.В. про результати проведення ліквідаційної процедури у справі № 902/1277/22 станом на 12.02.2024 року та ліквідаційний баланс ТОВ "Проперті Асістанс".

7. Товариство з обмеженою відповідальністю "Проперті Асістанс" (вул. Хлібна, 4, м.Вінниця, 21050; код ЄДРПОУ 43334892) як юридичну особу ліквідувати.

8. Відповідно до положень ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

9. Припинити повноваження ліквідатора ТОВ "Проперті Асістанс" (код ЄДРПОУ 43334892) - арбітражного керуючого Абрамова Віталія Валерійовича у справі №902/1277/22.

10. Припинити дію мораторію, введеного ухвалою Господарського суду Вінницької області від 15.03.2023 року у справі № 902/1277/22.

11. Закрити провадження у справі № 902/1277/22 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс" (код ЄДРПОУ 43334892).

12. Копію ухвали надіслати згідно переліку рекомендованим листом; до електронних кабінетів ЄСІТС та на адреси електронної пошти: представнику ФОП Гусака Я.Б. - адвокату Бісик Я.В. - ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; арбітражному керуючому Абрамову В.В. - ІНФОРМАЦІЯ_3 ; Першому відділу державної виконавчої служби у місті Вінниці Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - info_tsr@vnm.vn.dvs.gov.ua; Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Вінницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - ІНФОРМАЦІЯ_4, prymus@vn.dvs.gov.ua; Центру адміністративних послуг "Прозорий офіс" Вінницької міської ради - cap@vmr.gov.ua.

Згідно ч. 4 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства, ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника, прийняті господарським судом у справі про банкрутство (неплатоспроможність), набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Тісецький С.С.

Віддрук. прим.:

1 - до справи;

2 - Центру адміністративних послуг "Прозорий офіс" Вінницької міської ради (вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21050).

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення10.04.2024
Оприлюднено17.04.2024
Номер документу118352264
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —902/1277/22

Ухвала від 10.04.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Судовий наказ від 10.04.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 04.04.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 26.02.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 15.02.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 26.12.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

Ухвала від 22.11.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Тісецький С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні