ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" квітня 2024 р. справа № 300/557/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григорука О.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації, Департаменту соціальної політики Івано-Франківської облдержадміністрації, Міністерства у справах ветеранів України, третя особа на стороні відповідача АТ «Державний ощадний банк України» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання здійснити перерахунок коштів
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася в суд із позовною заявою до управління соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації, Департаменту соціальної політики Івано-Франківської облдержадміністрації, Міністерства у справах ветеранів України, третя особа на стороні відповідача АТ «Державний ощадний банк України» про визнання протиправною бездіяльності щодо виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення призначеної ОСОБА_2 , уповноваженій особі ОСОБА_1 та зобов`язання виплатити грошову компенсацію за належне для отримання жиле приміщення призначеної ОСОБА_2 , уповноваженій особі ОСОБА_1 .
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням комісії Богородчанської РДА від 26.03.2019 Щодо розгляду заяв членів сімей загиблих (померлих) та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 №206 Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, вирішено призначити ОСОБА_2 , інваліду війни ІІ групи, який став особою з інвалідністю внаслідок поранення під час участі в Революції Гідності, грошову компенсацію за належне для отримання жиле приміщення у розмірі 1086353,74 грн. Після отримання відповідного рішення, ОСОБА_2 відкрив поточний рахунок із спеціальним режимом використання та повідомив його реквізити орган соціального захисту населення. 25.07.2019 субвенція для виплати компенсації ОСОБА_3 в сумі 1086353,74 була зарахована на казначейський рахунок управління соціального захисту населення. 28.07.2019 ОСОБА_2 трагічно загинув. Протягом 2021-2024 років позивач зверталась до відповідачів щодо виплати їй грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення як уповноваженому члену сім`ї, однак відповідачами допущена протиправна бездіяльність та станом на момент звернення до суду вказані кошти не виплачені.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.01.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
09.02.2024 на адресу суду надійшли пояснення від третьої особи АТ «Ощадбанк», згідно яких представник третьої особи зазначив, що банк у спірних правовідносинах є тільки уповноваженим банком, в якому відкриваються спеціальні рахунки, на які зараховуються кошти грошових компенсацій (а.с. 55-59).
20.02.2024 на адресу суду надійшов відзив на адміністративний позов Управління соціального захисту населення Івано-Франківської РДА, згідно якого представник відповідача не погодився з позовними вимогами та просить в задоволенні позову відмовити. Зазначив, що згідно поданих документів зрозуміло, що ОСОБА_1 та ОСОБА_4 визнані спадкоємцями ОСОБА_2 . Проте Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей поняття спадкоємства та спадкування не передбачено, а управління не уповноважене на надання згоди на перерахунок коштів, щодо яких оформлено свідоцтво про право на спадщину (а.с. 67-70).
26.02.2024 на адресу суду надійшов відзив на адміністративний позов Міністерства у справах ветеранів України. Згідно відзиву представник відповідача зазначив, що Мінветеранів в повній мірі виконало покладені на нього зобов`язання, відповідно до Положення №1175 та порядку №206, а також на виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.07.2020, а тому жодних прав та інтересів позивача не порушувало і жодної шкоди не завдало. Просить в задоволенні позовних вимог в частині вимог до Мінветеранів відмовити (а.с. 72-83).
08.03.3024 позивачем подано відповідь на відзив, згідно якого позивач не погодилась з аргументами відповідачів та просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі (а.с. 96, 97).
Відповідачі правом подання заперечення на відповідь на відзив не скористались.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши та оцінивши докази, судом встановлено наступне.
Згідно рішення комісії Богородчанської РДА від 26.03.2019 Щодо розгляду заяв членів сімей загиблих (померлих) та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 №206 Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, вирішено призначити ОСОБА_2 , інваліду війни ІІ групи, який став особою з інвалідністю внаслідок поранення під час участі в Революції Гідності, грошову компенсацію за належне для отримання жиле приміщення у розмірі 1086353,74 грн.
25.07.2019 субвенція для виплати компенсації ОСОБА_3 в сумі 1086353,74 була зарахована на казначейський рахунок управління соціального захисту населення.
28.07.2019 ОСОБА_2 трагічно загинув.
На звернення дружини покійного - ОСОБА_1 , щодо перерахунку коштів на банківський рахунок відкритий ОСОБА_2 , управлінням соціального захисту населення Богородчанської райдержадміністрації повідомлено позивача про відсутність підстав для перерахуванням таких коштів в зв`язку із смертю заявника.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду у справі №300/2569/19 від 10.07.2020, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 10 лютого 2021 року визнано протиправною бездіяльність Міністерства соціальної політики України, Департаменту соціальної політики Івано-Франківської облдержадміністрації, управління соціального захисту населення Богородчанської райдержадміністрації, стосовно неперерахування коштів державної субвенції місцевому бюджету у 2019 році на виплату ОСОБА_2 грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення та зобов`язано Міністерство у справах ветеранів України, Департамент соціальної політики Івано-Франківської облдержадміністрації, управління соціального захисту населення Богородчанської райдержадміністрації перерахувати кошти державної субвенції в розмірі 1086353,74 грн., розподілені місцевому бюджету у 2019 році на виплату ОСОБА_2 грошової компенсації за належне для отримання при житті жиле приміщення, як інваліду війни ІІ групи, який брав участь в Революції Гідності на спеціальний рахунок відкритий ним в уповноваженому банку. В грудні 2021 року вказані грошові кошти зараховані на рахунок ОСОБА_2 в АТ «Ощадбанк».
Незважаючи на неодноразові звернення позивача та ОСОБА_4 протягом 2022 та 2023 років відповідачем не прийнято рішення щодо виплати вказаних коштів.
Згідно Постанови КМУ від 17.02.2023 №148 «Деякі питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей» внесено зміни до Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у Революції Гідності, а також членів їх сімей, затвердженого Постановою КМУ №206 від 20.02.2019, зокрема пунктом 37 встановлено, що у разі смерті отримувача грошової компенсації, якому призначено грошову компенсацію та не виплачено, грошова компенсація виплачується уповноваженому члену сім`ї на підставі заяви, копії документа, що посвідчує особу уповноваженого члена сім`ї, копії свідоцтва про смерть та згоди довільної форми від інших членів сім`ї, на яких розраховано грошову компенсацію.
Заяву та документи, передбачені абзацом першим цього пункту, уповноважений член сім`ї особисто подає органу соціального захисту населення або уповноваженому органу (у тому числі через центр надання адміністративних послуг), який протягом п`яти робочих днів вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації уповноваженому члену сім`ї.
04.05.2023 представником ОСОБА_1 направлено до Управління соціального захисту Івано-Франківської РДА заяву про внесення до комісії подання про виплату призначеної у 2019 році ОСОБА_2 , грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення, уповноваженому члену сім`ї.
10.05.2023 Управління соціального захисту Івано-Франківської РДА надіслало відповідь, в якій вказано, що право на отримання грошової компенсації, призначеної ОСОБА_2 , використано і підстав для звернення уповноваженого члена сім`ї щодо виплати зазначеної компенсації немає (а.с. 29).
06.06.2023 ОСОБА_1 звернулась до Управління соціального захисту Івано-Франківської РДА з заявою, в якій просила внести до комісії подання про виплату, призначеної у 2019 році ОСОБА_2 , грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення уповноваженому члену сім`ї ОСОБА_1 , з урахуванням норм, зазначених у пункті 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у Революції Гідності, а також членів їх сімей, затвердженого Постановою КМУ №206 від 20.02.2019 (зі змінами).
Згідно з витягом з протоколу засідання комісії №5 від 09.06.2023, вказана заява розглянута та вирішено, що оскільки триває судовий процес, рішення комісії буде прийнято після завершення судового процесу на підставі рішення суду (а.с. 32).
07.08.2023 представник ОСОБА_1 звернувся до управління соціального захисту Івано-Франківської РДА з заявою, в якій просив внести до комісії подання про виплату, призначеної у 2019 році ОСОБА_2 , грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення уповноваженому члену сім`ї ОСОБА_1 , з урахуванням норм, зазначених у пункті 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у Революції Гідності, а також членів їх сімей, затвердженого Постановою КМУ №206 від 20.02.2019 (зі змінами).
09.08.2023 згідно витягу з протоколу №7 від 10.08.2023 Управління соціального захисту Івано-Франківської РДА відмовило у задоволенні вимог у зверненні представника позивача, оскільки заяву та документи уповноважений член подає особисто, та зазначено на необхідність скасування свідоцтва про спадщину (а.с. 34).
11.09.2023 позивач особисто звернулась до Управління соціального захисту Івано-Франківської РДА з проханням внести до комісії подання про виплату, призначеної у 2019 році ОСОБА_2 , грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення уповноваженому члену сім`ї ОСОБА_1 , з урахуванням норм, зазначених у пункті 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у Революції Гідності, а також членів їх сімей, затвердженого Постановою КМУ №206 від 20.02.2019 (зі змінами). 14.09.2023 відповідач надав відповідь про те, що поки діє свідоцтво про спадщину управління не може внести до комісії подання про виплату грошової компенсації уповноваженому члену сім`ї (а.с. 35,36).
Вважаючи бездіяльність Управління соціального захисту Івано-Франківської РДА щодо внесення подання про виплату, призначеної у 2019 році ОСОБА_2 , грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення уповноваженому члену сім`ї ОСОБА_1 , з урахуванням норм, зазначених у пункті 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у Революції Гідності, а також членів їх сімей, затвердженого Постановою КМУ №206 від 20.02.2019 (зі змінами) позивач звернулась до суду із даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Згідно ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Закон України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту який визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, до осіб з інвалідністю внаслідок війни відносить осіб з інвалідністю з числа осіб, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту в Україні з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року за євроінтеграцію та проти режиму ОСОБА_5 (далі - Революція Гідності), та які звернулися за медичною допомогою у період з 21 листопада 2013 року по 30 квітня 2014 року (п.10, ч.2, ст.7 Закону).
Кабінетом Міністрів України 20.02.2019 прийнято постанову №206 Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, якою затверджено Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей та Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей.
Відповідно до п.1 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених у абзаці чотирнадцятому пункту 1 статті 10 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (далі - Закон), для осіб з інвалідністю I-II групи, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних під час участі в Революції Гідності, визначених пунктом 10 частини другої статті 7 Закону, та які потребують поліпшення житлових умов і перебувають на обліку за місцем проживання відповідно до Житлового кодексу Української РСР.
Судом встановлено, що рішенням комісії Богородчанської райдержадміністрації від 26.03.2019, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 №206 Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей призначено грошову компенсацію за належне для отримання жиле приміщення ОСОБА_2 , інваліду війни ІІ групи, учаснику Революції Гідності в розмірі 1086353,74 грн. (а.с.7).
Згідно свідоцтва про смерть від 01.08.2019 серії НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 помер.
Як зазначалося, грошова компенсація ОСОБА_2 за належне для отримання жиле приміщення у розмірі, зазначеному в протоколі комісії від 26.03.2019 №1 (1086353,74 грн.), зарахована на казначейський рахунок Богородчанської райдержадміністрації, належала ОСОБА_2 , перерахована на спеціальний рахунок ОСОБА_2 в банківській установі, однак, за життя ним не одержана.
На неодноразові звернення позивача, дружини ОСОБА_2 ОСОБА_1 , щодо виплати нарахованих, але не виплачених коштів рішення щодо проведення такої виплати не прийнято, а кошти не виплачені.
Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 148 від 17.02.2023) визначає умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених у абзаці чотирнадцятому пункту 1 статті 10 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (далі - Закон), для осіб з інвалідністю I-II групи, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних під час участі в Революції Гідності, визначених пунктом 10 частини другої статті 7 Закону, та які потребують поліпшення житлових умов (далі - грошова компенсація) і перебувають на обліку за місцем проживання відповідно до Житлового кодексу Української РСР (далі - квартирний облік) та на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр).
Згідно пункту 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, у разі смерті отримувача грошової компенсації, якому призначено грошову компенсацію та не виплачено, грошова компенсація виплачується уповноваженому члену сім`ї на підставі заяви, копії документа, що посвідчує особу уповноваженого члена сім`ї, копії свідоцтва про смерть та згоди довільної форми від інших членів сім`ї, на яких розраховано грошову компенсацію.
Заяву та документи, передбачені абзацом першим цього пункту, уповноважений член сім`ї особисто подає органу соціального захисту населення або уповноваженому органу (у тому числі через центр надання адміністративних послуг), який протягом п`яти робочих днів вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації уповноваженому члену сім`ї.
Якщо кошти грошової компенсації були перераховані на спеціальний рахунок отримувача грошової компенсації, орган соціального захисту населення або уповноважений орган звертається до уповноваженого банку з проханням повернути кошти із спеціального рахунка отримувача грошової компенсації на рахунок органу соціального захисту населення або уповноваженого органу.
Рішення щодо виплати уповноваженому члену сім`ї призначеної грошової компенсації приймається комісією з урахуванням норм, зазначених у пункті 11 цього Порядку.
Комісія протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення щодо виплати уповноваженому члену сім`ї грошової компенсації надсилає йому копію рішення.
Після отримання копії рішення комісії уповноважений член сім`ї звертається до уповноваженого банку із заявою про відкриття спеціального рахунка. До заяви додається копія рішення комісії.
Після відкриття спеціального рахунка уповноважений член сім`ї повідомляє про його реквізити органу соціального захисту населення або уповноваженому органу.
Виплата грошової компенсації уповноваженому члену сім`ї здійснюється з урахуванням норм, зазначених у пунктах 18 (щодо здійснення перерахунку розміру грошової компенсації у разі зміни опосередкованої вартості спорудження 1 кв. метра загальної площі житла), 23 (в частині змін у майновому стані), 26, 28-32, і 34 цього Порядку, із збереженням черговості виплати грошової компенсації.
Положення цього пункту поширюються також на випадки, коли смерть заявника відбулася до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2021 р. № 845Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 р. № 206.
Таким чином, Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 148 від 17.02.2023) чітко встановлено алгоритм дій суб`єкта владних повноважень у випадку смерті отримувача грошової компенсації, якому призначено грошову компенсацію і яку не виплачено та звернення уповноваженого члена сім`ї із заявою та доданими документами (копією документа, що посвідчує особу уповноваженого члена сім`ї, копію свідоцтва про смерть та згоди довільної форми від інших членів сім`ї, на яких розраховано грошову компенсацію).
Судом встановлено та не заперечується сторонами, що позивачем особисто 11.09.2023 подано до Управління соціального захисту Івано-Франківської РДА заяву з проханням внести до комісії подання про виплату, призначеної у 2019 році ОСОБА_2 , грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення уповноваженому члену сім`ї ОСОБА_1 , з урахуванням норм, зазначених у пункті 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у Революції Гідності, а також членів їх сімей, затвердженого Постановою КМУ №206 від 20.02.2019 (зі змінами). До такої заяви було додано паспорт уповноваженої особи (копія), свідоцтво про смерть ОСОБА_2 (копія), заява-згода ОСОБА_4 , заява-згода ОСОБА_6 , тобто документи встановлені п. 37 Порядку.
Суд зазначає, що позивачем вчинені усі дії передбачені Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 148 від 17.02.2023) для отримання призначеної грошової компенсації та неотриманої у зв`язку із смертю отримувача.
Водночас Управлінням соціального захисту Івано-Франківської РДА вимоги пункту 37 Порядку не дотримані, а посилання відповідача на наявність свідоцтва про право на спадщину, як обставину що унеможливлює внесення відповідного подання є безпідставними та не передбаченими Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206.
За таких обставин судом встановлено протиправну бездіяльність Управління соціального захисту Івано-Франківської РДА допущену за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 11.09.2023 та не вчинення дій передбачених п. 37 Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206, зокрема, щодо внесення подання та прийняття рішення щодо виплати уповноваженому члену сім`ї призначеної грошової компенсації.
Вирішуючи спір суд також враховує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси.
В рішенні у справі Рисовський проти України Європейський суд з прав людини вказав на те, що принцип належного урядування, зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість уникати виконання своїх обов`язків (заява № 29979/04, пункт 70).
Зазначене виплаває також із конституційної норми частини другої статті 19 Конституції України про те, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачає Конституція та закони України.
За обставин справи, відповідачем - Управлінням соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації не наведено вагомих та суттєвих доводів проти позовної заяви та не доведено правомірності невнесення подання та неприйняття рішення щодо виплати грошової компенсації позивачу, як уповноваженому члену сім`ї.
Щодо позовних вимог зазначених позивачем у позовній заяві суд зазначає, що спосіб визначений позивачем щодо зобов`язання відповідачів виплатити грошову компенсацію не відповідає вимогам встановленим Порядком виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206, оскільки такій виплаті передує ряд дій, які відповідач - Управління соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації зобов`язаний вчинити на виконання вимог п. 37 та п. 11 вказаного Порядку. При цьому, у суду відсутні підстави вважати, що після вчинення дій, встановлених вказаними пунктами Порядку, відповідач ухилиться від здійснення виплати, а такі вимоги за відсутності внесеного подання та прийнятого рішення є передчасними.
Водночас, позивачем не наведено протиправності дій, бездіяльності чи прийнятих рішень іншими відповідачами, зокрема, Міністерством у справах ветеранів України, Департаментом соціальної політики Івано-Франківської облдержадміністрації.
Відповідно до ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами 1 та 2 ст. 77 Кодексу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, позовні вимоги слід задовольнити частково, слід визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації щодо невнесення подання та неприйняття рішення про виплату грошової компенсації позивачу, як уповноваженому члену сім`ї в порядку та строки встановлені п. 11, 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206 та зобов`язати Управління соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації внести подання та прийняти рішення про виплату грошової компенсації позивачу, як уповноваженому члену сім`ї в порядку встановленому п. 11, 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206. В задоволенні решти позовних вимог та до інших відповідачів слід відмовити.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації щодо невнесення подання та неприйняття рішення про виплату грошової компенсації ОСОБА_1 , як уповноваженому члену сім`ї в порядку та строки, що встановлені п. 11, 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206.
Зобов`язати Управління соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації внести подання та прийняти рішення про виплату грошової компенсації ОСОБА_1 , як уповноваженому члену сім`ї в порядку встановленому п. 11, 37 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 20.06.2019 №206.
В задоволенні решти позовних вимог та до інших відповідачів - відмовити.
Стягнути з Управління соціального захисту населення Івано-Франківської райдержадміністрації (код ЄДРПОУ 44379468, вул.. Галицька, 32, м. Тисмениця, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 77701) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) частину сплаченого судового збору в сумі 1000 (одна тисяча) грн.. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 17.04.2024 |
Номер документу | 118360526 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні