Ухвала
від 12.04.2024 по справі 380/6805/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

з питань продовження процесуального строку

12 квітня 2024 рокусправа № 380/6805/24

Суддя Львівського окружного адмінгістративного суду Карп`як Оксана Орестівна, розглянувши в порядку письмового провадження в м.Львові клопотання позивача у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства «СОКІЛЬНИЧАНКА» про оскарження рішень, -

в с т а н о в и в :

До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Комунального підприємства «Сокільничанка» (вул. Січових Стрільців, буд. 1, с. Сокільники, Львівський район, Львівська область, 81130; код ЄДРПОУ 35665076) з вимогами:

«Визнати порушення мого права на інформацію Комунальним підприємством "Сокільничанка", а саме:

- несвоєчасне надання інформації на запит від 24.11.2023 року (п.5 ч.2 ст. 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації");

- несвоєчасне надання відповіді на запит від 24.11.2023 року (порушення ч. 4 ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

В порядку вимог ч.5 ст.242 КАС України, прошу Суд урахувати наведені вище висновки з Постанов Верховного Суду України у справах №460/1684/19 та 800/369/17, щодо застосування норми права п.5 ч.2 ст. 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

В порядку вимог ч.5 ст.242 КАС України, прошу Суд урахувати наведені вище висновки з Постанов КАС Верховного Суду України (№303/5165/15-ц (Постанова набрала законної сили 21.11.2019 року), №520/421/20 від 26.02.2021 року, від 13.06.2018 у справі № 802/211/16-а, від 06.09.2019 у справі № 128/4752/15-а, від 25.06.2020 у справі № 802/1442/15-а щодо процедури доказування та встановлення факту надання відповіді на запит.

Урахувати наведені висновки ЄСПЛ щодо вимог належного урядування («Рисовський проти України») та процедури доказування («Суомінен проти Фінляндії»).»

Ухвалою від 01.04.2024 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення в ній недоліків.

Ухвалою від 05.04.2024 року у задоволенні клопотання позивача про відстрочення та/або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати, - відмовлено. Продовжено позивачу процесуальний строк для усунення недоліків позовної заяви, встановлений ухвалою від 01.04.2024 року, на 5 днів з дня отримання цієї ухвали суду.

В мотивувальній частині ухвали від 05.04.2024 року судом зазначено наступне: «….. ОСОБА_1 не надав суду доказів наявності у нього пільг щодо сплати судового збору, встановлених статтею 5 Закону України «Про судовий збір». Питання ж звільнення, зменшення розміру, відстрочення чи розстрочення сплати судового збору осіб, які не зазначені в статті 5, або у справах із предметом спору, не охопленим статтею 5, є правом, а не обов`язком суду, навіть за наявності однієї з визначених статтею 8 цього Закону умов для такого звільнення, зменшення розміру, відстрочення чи розстрочення. При цьому, як встановила суддя згідно виписки по картці/банківському рахунку за період з 01.01.2023-31.12.2023, долученої до клопотання про усунення недоліків позовної заяви від 08.02.2024, за вказаний період у позивача наявні надходження на рахунок в сумі 79 484,13 грн.

Сума судового збору, що підлягає сплаті за подання даного адміністративного позову до суду, складає 968,96 грн. та не перевищує 5 відсотків (3974,21 грн.) від річного надходження по вказаній картці/банківському рахунку позивача…..».

10.04.2024 року позивач на адресу суду подано клопотання, в якому просить суд: повторно розглянути клопотання, щодо доступу до правосуддя у справі №380/6805/24. Дане клопотання обґрунтоване тим, що позивач тривалий час займається лише громадською та волонтерською діяльністю та має волонтерський рахунок на який приходять пожертви, кошти з волонтерського рахунку які не може привласнювати чи сплачувати судові збори.

З матеріалів справи позовної заяви суддею встановлено, що позивач долучив довідку про відкриття рахунка фізичною особою від 08.01.2024 згідно до Порядку формування та ведення реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії рф у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції об`єднаних сил (форма №4-РВ).

Звертаю увагу, що Порядком формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 30.10.2014 № 1089 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2014 р. за № 1471/26248 (далі - Порядок) встановлюється механізм включення волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації (далі - волонтер АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО) до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації та структура цього реєстру.

У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

волонтер АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО - фізична особа - благодійник (громадянин України або іноземець чи особа без громадянства, яка перебуває в Україні на законних підставах), яка досягла вісімнадцятирічного віку, провадить волонтерську діяльність на добровільній та безоплатній основі, внесена до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації згідно з Податковим кодексом України (далі - Кодекс) та Законом, надає благодійну допомогу на користь осіб, визначених у підпунктах «а» та «в» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу;

Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі - Реєстр) - база даних, яка містить інформацію про волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, що ведеться Державною податковою службою України за структурою, наведеною у додатку 1.

Згідно з пунктом 2.5 Порядку про включення/відмову у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру на підставі заяви, поданої в електронній формі, фізичній особі - благодійнику направляється інформація у квитанції, у якій у разі відмови у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру зазначається підстава для відмови у включенні, а також інформація про право повторного подання такою особою заяви та вичерпна інформація про документи, які відповідно до законодавства підтверджують припинення обставин, що були підставою для виключення фізичної особи - благодійника з Реєстру (у разі відмови у включенні фізичної особи - благодійника до Реєстру на підставі абзацу п`ятого пункту 2.3 цього розділу).

Доказів внесення ОСОБА_1 до реєстру волонтерів позивачем не надано.

У редакції пункту 2.2 Порядку (в редакції, що діяла до 21.07.2023) фізична особа - благодійник разом із заявою про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації за формою № 1-РВ подає: оригінал та копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, або сторінки паспорта у формі книжечки/зворотного боку паспорта у формі картки, до якої внесені дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, або сторінки паспорта у формі книжечки, до якої внесена відмітка про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта або паспорта у формі картки, в якому проставлене слово «відмова», відповідно до яких фізична особа - благодійник обліковується в Державному реєстрі за реєстраційним номером облікової картки платника податків/серією та номером паспорта у формі книжечки або номером паспорта у формі картки (далі - реєстраційний номер облікової картки/серія (за наявності) та номер паспорта);

довідки (довідку) про відкриття/закриття рахунка фізичною особою за формою № 4-РВ (додаток 4), що призначений для здійснення благодійної діяльності (крім рахунків, що були закриті до 21 листопада 2013 року).

У свою чергу, редакція Порядку, яка діє з 21.07.2023, не передбачає вимоги щодо надання вищевказаної довідки.

Вказане дає підстави стверджувати, що сам факт відкриття рахунку для здійснення благодійної діяльності та отримання довідки за формою № 4-РВ не свідчить про зайняття особи волонтерською діяльністю.

Водночас, вимога щодо отримання такої довідки після 21.07.2023 у Порядку відсутня, тому вказана довідка не є належним і допустимим доказом того, що ОСОБА_1 є волонтером і використовує вказаний рахунок саме з метою волонтерської діяльності.

Ба більше, статус волонтера відповідно до статті 5 Закону № 3674-VI не є підставою звільнення від сплати судового збору.

З огляду на вищевказане, суддя зазначає, що наведені у клопотанні ОСОБА_1 доводи та додані документи не свідчать про скрутне матеріальне становище позивача та необхідність звільнення його від сплати судового збору за подання позовної заяви у цій справі.

Враховуючи те, що надані позивачем відомості не свідчать про відсутність у нього інших джерел доходів, суд дійшов висновку, що доводи останнього про майновий стан належними та допустимими доказами не підтверджені.

Саме така позиція викладена в ухвалі Верховного Суду у складі судді Касаційного адміністративного суду від 13.01.2020 у справі № 520/5126/19 та ухвалі Великої Палати Верховного Суду від 29 вересня 2022 року у справі № 990/47/22.

Звертаю увагу, що звільнення сторони від сплати судового збору, зменшення його розміру, розстрочення або відстрочення його сплати с дискреційним правом, а не обов`язком суду, можливість реалізації якого пов`язується з майновим станом особи, підтвердженим належними доказами.

Та обставина, що позивач займається волонтерською, правозахисною діяльністю не свідчить, що позивач безумовно може претендувати на пільги щодо сплати судового збору.

Таким чином, суд дійшов висновку, що наведені позивачем доводи щодо неспроможності сплати судового збору в цій справі не дають підстав для звільнення його від сплати судового збору за подання даної позовної заяви.

Оскільки позивачем не усунуті недоліки позовної заяви, про які вказано в ухвалі про залишення позовної заяви без руху від 01.04.2024 року, необхідно продовжити процесуальний строк для усунення недоліків позовної заяви на п`ять днів із дня вручення копії цієї ухвали.

Керуючись ст. 121, 169, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В :

Продовжити позивачу процесуальний строк для усунення недоліків позовної заяви, встановлений ухвалою від 01.04.2024 року, на п`ять днів з дня отримання копії ухвали про продовження процесуального строку на усунення недоліків позовної заяви.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяКарп`як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2024
Оприлюднено17.04.2024
Номер документу118361568
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —380/6805/24

Рішення від 05.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні