Рішення
від 10.04.2024 по справі 600/6618/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/6618/23-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Маренича І.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Івасишин О.І.,

представника позивача Добринської Н.М.,

представника відповідача-1 Савки В.В.

представника відповідача-2 Пінчука Б.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аксікор" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Аксікор" (далі - позивач) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2) в якому просить:

- визнати протиправним, скасувати Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.04.2023 № 8711438/38701820 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 7 від 14.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.09.2023 № 9522286/38701820 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 2 від 01.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.09.2023 № 9522287/38701820 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 4 від 01.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.08.2023 № 9401655/38701820 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 2 від 26.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.08.2023 № 9401654/38701820 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 3 від 26.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним було подані для реєстрації податкові накладні, реєстрація яких була зупинена. Позивач, не розуміючи конкретних підстав зупинення реєстрації податкових накладних, надав до відповідача письмові пояснення та копії всіх наявних первинних документів, необхідних для підтвердження реальності здійснення господарських операцій. Незважаючи на надання пояснень та підтверджуючих документів, позивачем були отримані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Спірні рішення не містять чіткої підстави їх прийняття, оскільки не зазначено яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідачі надіслали відзиви на позовну заяву, відповідно до змісту яких заперечують проти задоволення позовних вимог. Зазначають, що рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних є правомірними та не підлягають скасуванню, так як подано неповний пакет документів, зокрема відсутні первинні документи, щодо наданих послуг. Окрім того, звертали увагу, що послуги надані ТОВ "Євротехнології груп" здані раніше, ніж отримані товари для надання таких послуг. Також звертали увагу, що договорів з контрагентами-постачальниками, контрагентами-покупцями на розгляд комісії не подано. У зв`язку з вище наведеним просять відмовити в задоволенні позову.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду вирішено здійснювати розгляд в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Призначено судове засідання на 27.11.2023 р.

27.11.2023 р. судом оголошено перерву в судовому засіданні до 13.12.2023 р. 11:00 год.

13.12.2023 р. судом оголошено перерву в судовому засіданні до 20.12.2023 р. 11:00 год.

13.12.2023 р. судом оголошено перерву в судовому засіданні до 10.01.2024 р. 10:00 год.

10.01.2024 р. судом оголошено перерву в судовому засіданні до 31.01.2024 р. 10:00 год.

31.01.2024 р. судом оголошено перерву в судовому засіданні до 07.02.2024 р. 14:30 год.

07.02.2024 р. судове засідання не відбулось у зв`язку з технічним проблема по підключенню системи ВКЗ. Судове засідання призначено на 21.02.2024 р.

21.02.2024 р. судове засідання не відбулось у зв`язку з клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи. Судове засідання призначено на 06.03.2024 р.

06.03.2024 р. судом оголошено перерву в судовому засіданні до 20.03.2024 р. 10:00 год.

20.03.2024 р. судове засідання не відбулось у зв`язку з технічним проблема по підключенню системи ВКЗ. Судове засідання призначено на 10.04.2024 р.

Суд заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази по справі, встановив наступне.

Між позивачем та ТОВ "Євротехнології Груп" укладено договір №06/10/22-01 вiд 06.10.2022 року. Відповідно до умов цього договору Позивач зобов`язаний виконати роботи з улаштування системи відео спостереження на об`єкті "Капітальний ремонт благоустрою парку на Дніпровській набережній у районі затоки Берковщина у Дарницькому районі". Пунктом 4.2 договору розрахунки і платежі здійснюються підрядником за фактично виконані роботи, відповідно до Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою №КБ-2в та Довідок про вартість виконаних робіт за формою №КБ-3, протягом 5-ти банківських днів після їх підписання.

На виконання приписів податкового законодавства України позивач склав податкову накладну №7 від 14.12.2022 року на суму 3862298,01 грн, у т.ч. ПДВ - 772459,602 грн.

Однак, відповідно до квитанції від 29.12.2022 реєстрація податкової накладної №7 від 14.12.2022 р. була зупинена на підставі підпункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової / розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач надав повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, щодо податкової накладної №7 від 14.12.2022 р.

27.04.2023 р. рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8711438/38701820 відмовлено в реєстрації податкової накладної №7 від 14.12.2022 р. в ЄРПН, з підстав надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства: платником не надано на розгляд комісії первинні документи щодо оплати наданих послуг (робіт в повному обсязі).

На виконання приписів податкового законодавства України позивач склав податкову накладну №2 від 01.12.2022 року на суму 3000,00 грн, у т.ч. ПДВ - 600,00 грн.

Однак, відповідно до квитанції від 29.12.2022 реєстрація податкової накладної №2 від 01.12.2022 р. була зупинена на підставі підпункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової / розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач надав повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, щодо податкової накладної №2 від 01.12.2022 р.

12.09.2023 р. повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів, для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування : договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них. Зазначено, що не надано копії договорів з постачальниками та покупцем реалізованих ТМЦ.

14.09.2023 р. рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9522286/38701820 відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 01.12.2022 р. в ЄРПН, з підстав ненадання / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН платником податку

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН

27.09.2023 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної №9522286/38701820 від 01.12.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

На виконання приписів податкового законодавства України позивач склав податкову накладну №4 від 01.12.2022 року на суму 26688,60 грн, у т.ч. ПДВ - 4448,10 грн.

Однак, відповідно до квитанції від 29.12.2022 реєстрація податкової накладної №4 від 01.12.2022 р. була зупинена на підставі підпункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової / розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач надав повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, щодо податкової накладної №4 від 01.12.2022 р.

12.09.2023 р. повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів, для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування : договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них. Зазначено, що не надано копії договорів з постачальниками та покупцем реалізованих ТМЦ.

14.09.2023 р. рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9522287/38701820 відмовлено в реєстрації податкової накладної №4 від 01.12.2022 р. в ЄРПН, з підстав ненадання / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН платником податку

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН

27.09.2023 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної №9522287/38701820 від 01.12.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Між позивачем та ТОВ "Будмонтажсервіс І" відбулась співпраця щодо надання послуг пусконаладки та постачання товару. Господарські відносини здійснені на підставі усного договору.

На виконання приписів податкового законодавства України позивач склав податкову накладну №2 від 26.09.2022 року на суму 66828,33 грн, у т.ч. ПДВ - 13365,67 грн.

Однак, відповідно до квитанції від 14.10.2022 реєстрація податкової накладної №2 від 01.12.2022 р. була зупинена на підставі підпункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової / розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач надав повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, щодо податкової накладної №2 від 29.09.2022 р.

17.08.2023 р. повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів, для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування : договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Зазначено, що не надано копії договорів з постачальниками та покупцем реалізованих ТМЦ, а також первинні документи щодо оплати постачальникам за придбані товари.

24.08.2023 р. рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9401655/38701820 відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 26.09.2022 р. в ЄРПН, з підстав ненадання / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН платником податку

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН

06.09.2023 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної №9401655/38701820 від 26.09.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

На виконання приписів податкового законодавства України позивач склав податкову накладну №3 від 26.09.2022 року на суму 34806,00 грн, у т.ч. ПДВ - 5801,00 грн.

Однак, відповідно до квитанції від 14.10.2022 реєстрація податкової накладної №3 від 01.12.2022 р. була зупинена на підставі підпункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової / розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач надав повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, щодо податкової накладної №3 від 26.09.2022 р.

17.08.2023 р. повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів, для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування : договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Зазначено, що не надано копії договорів з постачальниками та покупцем реалізованих ТМЦ, а також первинні документи щодо оплати постачальникам за придбані товари.

24.08.2023 р. рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9401654/38701820 відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 26.09.2022 р. в ЄРПН, з підстав ненадання / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН платником податку

Позивачем подана скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН

06.09.2023 р. рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН щодо податкової накладної №9401654/38701820 від 26.09.2022 р. скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Підстави не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Судом також досліджені документи, які надавались позивачем для підтвердження реальності операцій при поданні податкових накладних для реєстрації в ЄРПН. Водночас, згідно наданих документів, позивачем не надані первинні документи, в яких міститься інформація щодо проведених господарських операцій.

Позивач вважаючи вказані рішення протиправними, звернувся до суду з вказаним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України).

Згідно з пп. а, б п.185.1 ст.185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

За змістом п. 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить п.201.16 ст. 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165(далі - Порядок №1165).

Згідно із абзацом 1 пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункті 11 Порядку №1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації .

Суд зауважує, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено, що реєстрацію податкових накладних зупинено відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України; "ПН складено та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків"; запропоновано "надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"; додатково повідомлено "показник "D"=8,7740 %, "Р"=0".

Комісією ГУ ДПС у місті Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 24.11.2021 року прийнято рішення № 380725 щодо відповідності ТОВ "Аксікор" п. 8 Критеріїв ризиковості, так як: "В ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію про те, що платником сформовано ПК від контрагентів-постачальників, які здійснюють ризикову фінансово-господарську діяльність, а саме: "БУДМОНТАЖСЕРВІС І", ТОВ "АВТОІННОВАЩЯ ГРУП", ТОВ "ЄВРОТРАНСЛОГІСТИК-ЖТ".

Таким чином, оскільки в квитанціях про зупинення податкових накладних, як того вимагає Порядкок №1165, зазначені конкретні підстави для їх зупинення, твердження позивача про незрозумілість конкретних підстав зупинення реєстрації податкових накладних є безпідставним.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).

На зазначену в квитанціях пропозицію, позивачем направлено контролюючому органу щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, лист про надання пояснень та документи, зазначені в позовній заяві, що підтверджуються і відповідачем у відзиві на позов.

В пунктах 9, 10 та 11 Порядку №520 зазначено:

"9. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

10. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

11. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства."

Так, Комісією при розгляді Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено встановлено ряд обставин та фактів, які унеможливлюють підтвердження Комісією реальність проведених господарських операцій між ТОВ "Аксікор" та ТОВ "Євротехнології Груп" відповідно до податкових накладних №2, №4 від 01.12.2022 року та №7 від 14.12.2022 року, реєстрацію яких зупинено, між ТОВ "Аксікор" та ТОВ "Будмонтажтервіс І" відповідно до податкових накладних №2 та №3 від 26.09 2022 року, реєстрацію яких зупинено.

Так позивачем надано повідомлення для вказаних податкових накладних для реєстрації останніх в ЄРПН.

Водночас, як вбачається зі вказаних повідомлень, позивачем не надано всі необхідні первинні документи, в яких міститься інформація щодо проведених господарських операцій або вони складені з порушенням чинного законодавства (чим порушено п.4 Порядку прийняття рішень, про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого наказом МФУ №520 , а саме:

До податкової накладної №7 від 14.12.2022 року платником не надано на розгляд комісії первинні документи щодо оплати наданих послуг (робіт) у повному обсязі.

Так, згідно п.4.2 договору підряду №06/10/22-03 від 06.10.2022 року розрахунки і платежі здійснюються підрядником (ТОВ "Аксікор") за фактично виконані роботи, відповідно до Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою №КБ-2в та Довідок про вартість виконаних робіт за формою №КБ-3, протягом 5-ти банківських днів після їх підписання. При цьому, надані на розгляд комісії Акт приймання виконаних будівельних робіт за формою №КБ-2в та Довідка про вартість виконаних робіт за формою №КБ-3 підписані 14.12.2022 року, однак згідно наданих на розгляд відомостей та копій первинних розрахункових документів, оплата проведена лише на суму 800000 грн. із загальної суми 4634757,61 грн.

Окремо потребує уваги те, що первині документи, роботи, виконані для ТОВ "Євротехнології Груп" в повідомленні для реєстрації податкової накладної, здані раніше 14.12.2022 р., ніж отримані матеріали для виконання робіт (в даному випадку 27.12.2022 р., 29.12.2022 р., 30.12.2022 р.).

Тобто, податкова накладна була сформована позивачем за господарською операцією, яка не відповідає документам яка направлялись відповідачу на розгляд комісії.

До податкових накладних №2 та №4 від 01.12.2022 року платником не надано копії договорів з постачальниками та покупцем реалізованих ТМЦ.

Так, податкова накладна №4 від 01.12.2022 року виписана на реалізацію обладнання, яке придбавалося у різних контрагентів-постачальників (ТОВ "Вітекс Телеком", ТОВ "ДЕПС Телеком", ТОВ "Мегатрейд ІТ", ТОВ "Укренерго-Альянс", ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 ), податкова накладна №2 від 01.12.2022 року виписана на роботи по монтажу та пусконаладці обладнання. При цьому, ні договорів із контрагентом-покупцем (ТОВ "Євротехнології Груп"), ні договорів із контрагентами-постачальниками на розгляд комісії не надано.

Враховуючи зазначене, платнику надсилалися Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних із зазначенням конкретних документів, яких не вистачає для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних №2 та № 4 від 01.12.2022 року, однак платником не надано копій документів, які зазначалися у вказаних повідомленнях.

До податкових накладних №2 та №3 від 26.09.2022 року платником не надано копії договорів з постачальниками ТМЦ, а також первинні документи щодо оплати постачальникам за придбані товари.

Так, податкова накладна №2 від 26.09.2022 року виписана на реалізацію обладнання, яке придбавалося у різних контрагентів-постачальників (ТОВ "Віатек", ПрАТ "Датагруп", ТОВ "Квінтекс ЛТД", ПП "Лоджікфокс", ТОВ "Новоконцепт Плюс", ТОВ "НВО Інфотех", ТОВ "Парк Плюс Бджільництво", ТОВ "РКС Компоненти Україна" та ін), податкова накладна №3 від 26.09.2022 року виписана на роботи по монтажу та пусконаладці обладнання. При цьому, ні договорів із контрагентом-покупцем (ТОВ "Будмонтажсервіс 1"), ні договорів із контрагентами-постачальниками на розгляд комісії не надано.

Враховуючи зазначене, платнику надсилалися Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних із зазначенням конкретних документів, яких не вистачає для прийняття рішення щодо реєстрації ПН №2 та №3 від 26.09.2022 року. Однак, платником не надано копій документів, які зазначалися у вказаних повідомленнях.

23.08.2023 року позивачем до контролюючого органу подано Повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до податкової накладної №2 від 26.09.2022 року та до податкової накладної №3 від 26.09.2022 року.

До вищевказаного повідомлення від 23.08.2023 р., надані на розгляд комісії пояснення та копії рахунків, платіжних інструкцій, банківських виписок, оборотно-сальдових відомостей, картка рахунку

Згідно податкової накладної №3 від 26.09.2022 року ТОВ "Будмонтажсервіс І" позивач надає послуги з пусконаладки. Позивач у поясненнях зазначив що між сторонами був укладений усний договір та виписаний рахунок №2 від 26.09.2022р, однак характер даного виду робіт не може укладатись усним договором оскільки згідно п. 1 ст. 206 ЦК України усно можуть вчинятися правочини, які повністю виконуються сторонами у момент їх вчинення тоді як послуги з пусконаладки передбачають виконання багатьох дій протягом певного проміжку часу (до прикладу затвердження замовником програми проведення пусконалагоджувальних робіт, в якій обумовлюються терміни проведення робіт, на які необхідно вивести основне технологічне обладнання).

Окрім того, у податковій накладній №2 від 26.09.2022 р. вказано перелік товарів з 18 пунктів на загальну суму 80194,00 грн, який позивач закупив в ТОВ "Будмонтажсервіс І" для використання у процесі надання послуг пусконаладки.

Враховуючи вищенаведене, відповідачем правомірно прийнято рішення про відмову реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Таким чином, суд встановив, що на момент прийняття оскаржуваних рішень позивач подав до податкового органу первинні документи, які містили суперечності та не підтверджували інформацію, яка була зазначена у податкових накладних. Суд наголошує, що позивач несе повну відповідальність за своєчасність, повноту та відповідність складених первинних документів. Позивач був зобов`язаний вжити всіх можливих від нього заходів щоб надати податковому органу повний пакет документів для реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З вказаних підстав, суд дійшов висновку, що позивач не подав податковому органу достатні докази та пояснення, що передбачені у Порядку №520, для можливості зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, що вказує на безпідставність заявленого позову.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Позивач не довів суду правомірність заявлених позовних вимог, в той час як відповідачами підтверджено правомірність прийнятих рішень про відмову в реєстрації спірних податкових накладних.

З вказаних підстав суд відмовляє у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Стосовно розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Оскільки в задоволенні позову відмовлено, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлено 15 квітня 2024 р.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Аксікор" (вул. Володимира Винниченка, буд. 20, каб. 7, м. Чернівці, 58000, Код ЄДРПОУ 38701820)

Відповідачі - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58000, Код ЄДРПОУ 44057187)

Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,м. Київ,04053, Код ЄДРПОУ 43005393)

Суддя І.В. Маренич

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2024
Оприлюднено17.04.2024
Номер документу118363154
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —600/6618/23-а

Постанова від 04.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 10.04.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні