УХВАЛА
15 квітня 2024 р.Справа № 520/9056/23 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Кононенко З.О.,
Суддів: Калиновського В.А. , Мінаєвої О.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду клопотання Департаменту інфраструктури Харківської міської ради про продовження строку на усунення недоліків поданої апеляційної скарги на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 року по справі № 520/9056/23
за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3
до Харківської міської ради , Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради , Департаменту інфраструктури Харківської міської ради треті особи Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю м. Харкова Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради , Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області , Комунальне підприємство "Міськелектротранссервіс" про визнання дій протиправними, визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 року по справі № 520/9056/23 задоволено частково позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Харківської міської ради , Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради , Департаменту інфраструктури Харківської міської ради треті особи Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю м. Харкова Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради , Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області , Комунальне підприємство "Міськелектротранссервіс" про визнання дій протиправними, визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії.
До Другого апеляційного адміністративного суду надійшла апеляційна скарга від Департаменту інфраструктури Харківської міської ради на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 року по справі № 520/9056/23.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 06.03.2024 року апеляційну скаргу Департаменту інфраструктури Харківської міської ради на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 по справі № 520/9056/23 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Харківської міської ради, Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, Департаменту інфраструктури Харківської міської ради треті особи Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю м. Харкова Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради, Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області, Комунальне підприємство "Міськелектротранссервіс" про визнання дій протиправними, визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії - залишено без руху.
Надано Департаменту інфраструктури Харківської міської ради строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги шляхом сплати судового збору у розмірі 1610 гривень 40 копійок.
Роз`яснено, що в разі невиконання вимог цієї ухвали у встановлений судом строк, апеляційна скарга буде повернута протягом п`яти днів з дня закінчення строку на усунення недоліків.
Відповідно до довідки про доставку електронного листа Департамент інфраструктури Харківської міської ради отримав копію ухвали про залишення апеляційної скарги без руху 08.03.2024 року.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2024 відмовлено у задоволенні клопотання Департаменту інфраструктури Харківської міської ради про відстрочення сплати судового збору.
Відповідно до довідки про доставку електронного листа Департамент інфраструктури Харківської міської ради отримав копію ухвали про відмову у відстроченні сплати судового збору 08.03.2024 року.
18.03.2024 року до Другого апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання Департаменту інфраструктури Харківської міської ради про продовження строку на усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 19.03.2024 задоволено клопотання Департаменту інфраструктури Харківської міської ради про продовження строку на усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
Продовжено строк на усунення недоліків поданої апеляційної скарги, встановлений ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 06.03.2024 року про залишення без руху апеляційної скарги Департаменту інфраструктури Харківської міської ради на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 по справі № 520/9056/23 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Харківської міської ради, Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, Департаменту інфраструктури Харківської міської ради треті особи Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю м. Харкова Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради, Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області, Комунальне підприємство "Міськелектротранссервіс" про визнання дій протиправними, визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії, встановивши строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги протягом десяти днів від дати отримання копії ухвали суду.
Відповідно до довідки про доставку електронного листа Департамент інфраструктури Харківської міської ради отримав копію ухвали про продовження строку на усунення недоліків поданої апеляційної скарги 20.03.2024 року.
01.04.2024 повторно надійшло клопотання від Департаменту інфраструктури Харківської міської ради про продовження строку на усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
В обгрунтування клопотання про продовження строку на усунення недоліків поданої апеляційної скарги скаржник зазначає, що Департамент інфраструктури є бюджетною організацією, тому має змогу сплатити судовий збір лише після надходження відповідних коштів на ці потреби.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи клопотання та матеріали справи, колегія суддів вважає, що заявлене клопотання задоволенню не підлягає, з наступних підстав.
Статтею 129 Конституції України визначено рівність всіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Статтею 13 КАС України передбачено, що учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи .
Проблеми у фінансуванні бюджетної установи не може бути самостійною підставою для продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги в частині сплати судового збору, встановленого законом.
Обставини, пов`язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у неї коштів, призначених для сплати судового збору, не звільняють контролюючий орган від обов`язку своєчасної сплати судового збору.
Зазначена позиція також відповідає висновкам Європейського суду з прав людини у рішенні по справі Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України від 18.10.2005 року (заява № 70297/01).
Як зазначив Європейський суд з прав людини у рішенні від 15 травня 2008 року "Надточій проти України" принцип рівності сторін - один із складників ширшої концепції справедливого судового розгляду - передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище у порівнянні з опонентом.
Безпідставне продовження строків на усунення недоліків апеляційної скарги на більш тривалий строк може призвести до затягнення строку набрання законної сили рішенням суду першої інстанції у даній справі, та відповідно призведе до надання незаконної переваги одній зі сторін судового процесу - заявника апеляційної скарги.
Особа, яка має намір подати апеляційну скаргу, повинна вчиняти усі можливі та залежні від неї дії для виконання процесуального обов`язку дотримання вимог процесуального закону стосовно форми і змісту апеляційної скарги, в тому числі щодо оплати судового збору.
Крім того, у пункті 74 рішення Європейського Суду з прав людини Лелас проти Хорватії суд звернув увагу на те, що держава, чиї органи влади не дотримувалися своїх власних внутрішніх правил та процедур, не повинна отримувати вигоду від своїх правопорушень та уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки, зробленої органами державної влади, повинна нести держава, а помилки не повинні виправлятися за рахунок зацікавленої особи, особливо якщо при цьому немає жодного іншого приватного інтересу.
У справі Рисовський проти України Європейський Суд з прав людини підкреслює особливу важливість принципу належного урядування. Він передбачає, що …у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб….
Довготривала процедура погодження та сплати судового збору, не може бути визнана поважною причиною пропуску строку апеляційного оскарження та, як наслідок, не є підставою для порушення принципу правової визначеності щодо остаточного рішення.
Обґрунтовуючи висновки про обов`язок сторони належним чином використовувати процесуальні права, у рішенні від 07.07.1989 року у справі Union Alimentaria Sanders S.A. v. Spain Європейський Суд з прав людини зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, пов`язаних зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.
Враховуючи, що судом апеляційної інстанції забезпечено право відповідача на апеляційне оскарження рішення шляхом продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги, у апелянта було достатньо часу для виконання вимог ухвали Другого апеляційного адміністративного суду від 01.03.2023 року, тому приходить до висновку про відмову в задоволенні клопотання про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 121, 169, 296, 298, ч. 2 ст. 321, ч. 2 ст. 325 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Департаменту інфраструктури Харківської міської ради про продовження строку на усунення недоліків поданої апеляційної скарги Департаменту інфраструктури Харківської міської ради на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 по справі № 520/9056/23 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Харківської міської ради, Департаменту житлово-комунального господарства Харківської міської ради, Департаменту інфраструктури Харківської міської ради треті особи Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю м. Харкова Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради, Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області, Комунальне підприємство "Міськелектротранссервіс" про визнання дій протиправними, визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя (підпис)Кононенко З.О.Судді(підпис) (підпис) Калиновський В.А. Мінаєва О.М.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 17.04.2024 |
Номер документу | 118363529 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Кононенко З.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні