Постанова
від 15.04.2024 по справі 520/26370/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2024 р. Справа № 520/26370/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: П`янової Я.В.,

Суддів: Присяжнюк О.В. , Русанової В.Б. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Седес Компані" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.11.2023, головуючий суддя І інстанції: Зінченко А.В., м. Харків, повний текст складено 09.11.23 у справі № 520/26370/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Седес Компані"

до Головного управління ДПС у Харківській області , Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕДЕС КОМПАНІ" (далі за текстом також - позивач, ТОВ "СЕДЕС КОМПАНІ") звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України (далі за текстом також відповідачі), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення № 894 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 11.05.2023 Головного управління ДПС у Харківській області юридичної особи ТОВ СЕДЕС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 39738191) за індивідуальним податковим номером 397381926554;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області та Державну податкову службу України поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ СЕДЕС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 39738191) за індивідуальним податковим номером 397381926554 з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 96 655 939,83 грн на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ СЕДЕС КОМПАНІ(код ЄДРПОУ39738191).

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 09 листопада 2023 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із прийнятим рішенням суду першої інстанції, ТОВ "СЕДЕС КОМПАНІ" оскаржило його в апеляційному порядку, оскільки вважає, що рішення ухвалене з неправильним застосуванням норм матеріального права, із ненаданням належної оцінки всім істотним обставинам справи.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач зазначає, що ухвалюючи рішення, суд першої інстанції не врахував наведені позивачем доводи, зокрема, що позивач не міг здійснювати діяльність у зв`язку з протиправними діями відповідачів, що підтверджено судовими рішеннями, зазначеними в позовній заяві, 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан. Крім того, Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 за № 75 Харківська міська територіальна громада віднесена до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні). З огляду на зазначене, вказує на неврахування судом першої інстанції того, що позивач не мав змоги здійснювати господарську діяльність шляхом реєстрації податкових накладних в ЄРПН через призупинення діяльності у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні.

За результатами апеляційного розгляду позивач просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Від відповідачів надійшли відзиви на апеляційну скаргу, в яких, з посиланням на обставини прийняття спірного рішення, зазначено, що у рішенні суд першої інстанції зробив правильний висновок про необґрунтованість позовних вимог ТОВ "СЕДЕС КОМПАНІ". Уважають рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, а тому апеляційну скаргу просять залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Відповідно до пункту третього частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також КАС України) суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів, переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду, що 01.05.2015 Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» зареєстровано платником податку на додану вартість.

15.12.2015 ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийнято рішення № 24 від 15.12.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

22.06.2016 постановою Харківського окружного адміністративного суду у справі № 820/159/16, яка вступила у законну силу 29.05.2018, рішення ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області від 15.12.2015 року про анулювання реєстрації платником ПДВ № 24 скасовано.

11.10.2018 позивач звернувся до Державної фіскальної служби України із заявою та належно завіреними копіями рішень суду у справі № 820/159/16 для вчинення дій щодо поновлення реєстрації платника ПДВ.

Станом на 26.02.2019 у позивача в Системі електронного адміністрування ПДВ відображався показник реєстраційної суми ПДВ (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) у сумі 96655939,83 грн, відповідно до витягу із СЕА ПДВ № 26680 від 26.02.2019.

Станом на 05.03.2019 показник реєстраційної суми ПДВ у сумі 96 655 939,83 грн в Системі електронного адміністрування ПДВ анульовано.

21.03.2019 реєстрацію платника ПДВ ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ» поновлено.

04.06.2019 позивачу стало відомо, що в Реєстрі платників ПДВ внесено запис про анулювання реєстрації позивача платником ПДВ від 31.05.2019 та підставою такого анулювання зазначено «відсутність поставок та ненадання декларацій».

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 12.05.2020 у справі № 520/9214/19, яка набрала законної сили 12.05.2020, рішення ГУ ДФС у Харківській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 3350 від 31.05.2019 скасовано та зобов`язано Державну фіскальну службу України відновити Товариству з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 39738191) реєстраційний ліміт у сумі 96655939,83 грн (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 07.06.2021 у справі № 520/5139/21, яке набрало законної сили 02.12.2021, рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.03.2021 за № 10131 про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕДЕС КОМПАНІ" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків скасовано.

15.02.2022 комісією Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 6781 про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» (39738191) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 введено воєнний стан. Згідно з Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 за № 75, Харківська міська територіальна громада віднесена до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні), у зв`язку з чим з 24.02.2022 ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ» призупинило свою діяльність, оскільки місце розташування є центр м. Харкова, а саме: 61145, Харківська область, місто Харків, вулиця Космічна, буд. 21А.

17.01.2023 рішенням Харківського окружного адміністративного суду у справі № 520/6386/22, яке набрало законної сили 19.04.2023, визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.02.2022 за № 6781 про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» (39738191) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

11.05.2023 ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ» (39738191) виключено з переліку платників, які відповідають Критеріям ризикованості платника податку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 11.12.2019 за № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», на виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.01.2023 у справі № 520/6386/22.

11.05.2023, разом з виключенням позивача з переліку платників, які відповідають Критеріям ризикованості платника податку, ГУ ДПС у Харківській області прийнято Рішення № 894 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Підставою такого анулювання зазначено, що платник податків протягом 12 послідовних податкових місяців подає/не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ», не погоджуючись з таким рішенням податкового органу та вважаючи, що такі дії не відповідають нормам податкового законодавства, звернулось до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив із того, що позивачем під час розгляду справи не спростовані обставини, які стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, а тому дійшов висновку, що рішення № 894 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 11.05.2023 є законним та обґрунтованим.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, оскільки вони знайшли своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи, з огляду на таке.

Статтею 180 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що платником податку на додану вартість є, зокрема, будь-яка особа, яка провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу, а також будь-яка особа, яка зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.

Відповідно до підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України (далі також ПК України) реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Пунктом 184.2 статті 184 ПК України передбачено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

За змістом пункту 5.5 розділу V Положення анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б» - «з» пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників податку на додану вартість, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником податку на додану вартість контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником податку на додану вартість та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Згідно з пунктом 5.6 розділу V Положення за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи-платника податку на додану вартість незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.

Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 за № 1130 затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі - Положення № 1130).

Згідно з п.п. 5.5 Положення № 1130 анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Відповідно до п. 5.6 Положення за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.

З аналізу положень п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України та Порядку № 1130 вбачається, що подання платником податку протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій (податкових розрахунків), які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, є підставою для анулювання реєстрації такої особи як платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу.

Водночас з метою вирішення питання щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ контролюючий орган має враховувати останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані/не подані податкові декларації до складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

В свою чергу, підтверджуючим документом для прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації є відповідна довідка, зазначена у Положенні № 1130.

Згідно з пунктом 200-1.1 статті 200-1 Податкового кодексу України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків визначає Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року, № 569 (далі - Порядок № 569).

Пунктом 5 Порядку № 569 передбачено, що електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який ДПС надсилає Казначейству не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку.

Згідно з п. 7 Порядку № 569 у разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

Для закриття електронного рахунка ДПС надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім`я та по батькові платника податку, податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету.

На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету.

Повідомлення про закриття електронних рахунків Казначейство надсилає ДПС у день закриття такого рахунка.

ДПС протягом трьох робочих днів, що настають за днем внесення контролюючим органом до реєстру платників податку змін щодо скасування (відміни) анулювання реєстрації платника податку за рішенням контролюючого органу або рішенням суду, яке набрало законної сили, здійснює перерахунок суми (УНакл) такого платника за звітний (податковий) період, у якому відбулося анулювання реєстрації платника податку, яке скасоване (відмінене) (пункт 71 Порядку № 569).

Відповідно до п. 8 Порядку № 569 у разі повторної реєстрації особи платником податку йому відкривається новий електронний рахунок.

Як убачається з матеріалів справи, позивач протягом 12 послідовних місяців з квітня 2022 року по березень 2023 року не подавав контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, що підтверджується довідкою від 09 травня 2023 року за № 801/20-40-04-04-18 та не спростовано платником.

Встановлення факту неподання ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ» протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій з податку на додану вартість є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації товариства платником ПДВ.

Разом з цим за інформацією із Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ» за період з 01.04.2022 до 31.03.2023 в ЄРПН податкові накладні на постачання товарів (послуг) не реєстрував.

Також за вказаний період в ЄРПН не зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування щодо постачання товарів (послуг) на адресу ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ».

Заперечуючи правомірність рішення ГУ ДПС у Харківській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, позивач посилався на введення на території України воєнного стану, а також на те, що неподання декларацій відбулось через форс-мажорні обставини, які склалися в Україні у зв`язку із запровадженням воєнного стану, і з початком повномасштабного вторгнення РФ в Україну підприємство призупинило господарську діяльність.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що формальне посилання на воєнний стан не є поважною причиною для порушення порядку подання податкової звітності.

В свою чергу, підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України, який застосовується з 27 травня 2022 року, встановлено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Згідно з п.п. 69.11 ст. 69 ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак позивач заяви щодо неможливості виконання своїх податкових обов`язків до контролюючого органу не подавав, відповідних доказів до матеріалів справи не надано.

З огляду на викладене колегія суддів уважає доводи позивача безпідставними та такими, що не спростовують правомірність оскаржуваного рішення контролюючого органу.

З огляду на наведене суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про правомірність та обґрунтованість рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 894 від 11.05.2023 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ».

Суд першої інстанції дійшов обґрунтованого і законного висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ».

Вказані висновки узгоджуються із правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 25 листопада 2022 року у справі № 2040/7102/18.

Доводи та їх обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції та свідчать про незгоду позивача із правовою оцінкою суду першої інстанції обставин справи.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.

Згідно зі статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення із додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Ураховуючи положення статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст. 139, 242, 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Седес Компані" залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.11.2023 у справі № 520/26370/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя Я.В. П`янова Судді О.В. Присяжнюк В.Б. Русанова

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2024
Оприлюднено17.04.2024
Номер документу118363717
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —520/26370/23

Постанова від 15.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 09.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні