ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
14.10.10
Справа №2а-7999/10/9/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі
головуючого судді Цикуренко А.С.,
при секретарі Павленко Н.О.
розглянув в порядку письмово провадження адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в Бахчисарайському районі АР Крим
до Споживчого товариства № 4
про стягнення заборгованості в сумі 702,82 грн.
за участю представників:
позивача – не з’явився;
відповідача – не з’явився;
Обставини справи: Державна податкова інспекція в Бахчисарайському районі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Бахчисарайського районного споживчого товариства в особі Госпрозрахункового оптово-роздрібного заготівельно-виробничого підприємства про стягнення заборгованості в сумі 702,82 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несвоєчасно проводиться сплата узгоджених податкових зобов’язань.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.06.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.07.2010 року первинного відповідача по справі замінено належним – Споживчим товариством № 4.
Позивач у судове засідання, яке відбулось 14.10.2010 року не з’явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.
Відповідач у засідання не з’явився, про місце, день та час його проведення повідомлений належним чином.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи неявку сторін, належним чином повідомлених про час, дату та місце судового розгляду, достатність доказів, наявних в матеріалах справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за відсутності сторін.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Бахчисарайською районною державною адміністрацією 02.11.1998 року зареєстровано Бахчисарайське районне споживче товариство у якості юридичної особи, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 570725 від 02.11.1998 року (а.с.18).
На базі Бахчисарайського районного споживчого товариства було створено Госпрозрахункове оптово-роздрібне заготівельно – виробниче підприємство без права юридичної особи.
24 грудня 2002 року правлінням Бахчисарайського районного споживчого товариства Госпрозрахункове оптово-роздрібне заготівельно – виробниче підприємство було реорганізовано, з передачею його на баланс правонаступника Споживчого товариства №4.
Цей факт знайшов своє відображення в Постанові правління Бахчисарайського районного споживчого товариства від 24.12.2002 року № 123 (а.с.51).
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до пункту 10.2 статті 10 Закону України «Про податок на додану вартість» платники податку, відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.
Позивачем 18.08.2009 року проведено невиїзну документальну Госпрозрахункового оптово-роздрібного заготівельно-виробничого підприємства з питань своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету.
За результатами перевірки складено акт № 122/1502/01784446 від 18.08.2009 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем абзацу п.п. 5.3.1 п.5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» в частині несвоєчасної сплати податку на додану вартість.
Відповідно до п.п. 17.1.7 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункту, чи ні.
Враховуючи кількість днів за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, Бахчисарайською державною податковою інспекцією було зроблено розрахунок фінансових санкцій (а.с.10). Відповідно до вказаного розрахунку сума фінансових санкцій, що має бути сплачена відповідачем становить 702,82 грн.
На підставі зазначеного вище, 26.08.2009 року позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001351502/0 про застосування до відповідача 702,82 грн. фінансових санкцій за несвоєчасну сплату податку на додану вартість (а.с.9).
Податкове повідомлення-рішення було направлено відповідачу, однак не було ним отримано, оскільки як вбачається з довідки «Укрпошти»: «адреса юридичної особи не зареєстрована».
Згідно з підпунктом 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III встановлено, що у разі, коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги або повідомлення вважається днем їх вручення.
Оскільки в такому випадку юридично день розміщення вважається днем вручення, то підлягає застосуванню підпункт 5.2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III , який наголошує, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. Оскільки податкове зобов’язання було визначено на підставі пункту 4.2. Закону N 2181-III, суд приходить до висновку, що в даному випадку день розміщення такого податкового повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень (повідомлень) вважатиметься не тільки днем його вручення, а й днем його узгодження.
Згідно з актом № 18/15-02 від 02.09.2009 року податкове повідомлення-рішення № 0001351502/0 від 26.08.2009 року розміщено на дошці поштових оголошень.
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів того, що податкове повідомлення-рішення прийняте з порушенням вимог діючого законодавства.
Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом за штрафними санкціями з податку на додану вартість становить 702,82 грн.
Згідно статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.
Пунктом 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках — коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
У зв’язку з тим, що, як зазначалось вище, Госпрозрахункове оптово-роздрібне заготівельно – виробниче підприємство реорганізовано шляхом передачі його на баланс правонаступника Споживчого товариства № 4, сума заборгованості у розмірі 702,82 грн., яка утворилася за Госпрозрахунковим оптово-роздрібним заготівельно – виробничим підприємством підлягає стягненню з правонаступника підприємства, а саме зі Споживчого товариства № 4 в особі Госпрозрахункового оптово-роздрібного заготівельно – виробничого підприємства.
Крім того, матеріали справи свідчать про те, що у 2004 році, тобто після проведення реорганізації Госпрозрахункового оптово-роздрібного заготівельно – виробничого підприємства, Споживче товариство № 4 здійснювало сплату податку на землю за Госпрозрахункове оптово-роздрібне заготівельно – виробниче підприємство, що підтверджується платіжними дорученнями № 45 від 08.11.2004 року, № 821 від 25.10.2004 року, № 839 від 29.10.2004 року, № 836 від 25.10.2004 року, № 801 від 21.10.2004 року.
Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 702,82 грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в зазначеній сумі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути зі Споживчого товариства № 4 (98400, АР Крим, м. Бахчисарай, вул. Македонського, 88, ЄДРПОУ 31715674) на користь державного бюджету заборгованість за штрафними санкціями з податку на додану вартість у розмірі 702,82 грн. (р/р 35218003000222 в ГУ Державного казначейства України в АР Крим м. Сімферополь, ЄДРПОУ 23191787).
У разі неподання апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Цикуренко А.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2010 |
Оприлюднено | 28.10.2010 |
Номер документу | 11837415 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Горошко Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Цикуренко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні