Ухвала
від 08.04.2024 по справі 304/428/24
ПЕРЕЧИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 304/428/24 Провадження № 1-кс/304/248/2024

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2024 рокум. Перечин

Слідчий суддя Перечинського районного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , детектива Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 , розглянувши його клопотання, погоджене прокурором відділу Закарпатської обласної прокуратури ОСОБА_4 , на підставі матеріалів досудового розслідування, внесених до ЄРДР за № 72024071350000005 від 02 лютого 2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, про огляд,

У С Т А Н О В И В:

детектив ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання йому, ОСОБА_5 , а також групі слідчих та прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні № 72024071350000005, дозвіл на проведення огляду за адресою: АДРЕСА_1 , де розташоване КП «КШЕП» Ужгородської міської ради (код ЄДРПОУ 03328362), із залученням експерта (спеціаліста), з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, шляхом проведення вимірювання, фотографування, застосування відеозапису та складання планів і схем. Клопотання мотивує тим, що підрозділом детективів Територіального управління БЕБ у Закарпатській області проводиться досудове розслідування даного кримінального провадження, в ході якого встановлено, що службові особи Комунального підприємства «КОМУНАЛЬНЕ ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО» Ужгородської міської ради (код ЄДРПОУ 03328362) внесли в тендерну документацію завідомо неправдиві відомості, а саме сформували завищену очікувану вартість і кількість предмету закупівлі та провели торги в системі публічних закупівель «prozorro.gov.ua» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11 -01-014031-а) на кам`яної солі (ДК 021:2015-14410000-8), обсягом 505 тонн, з очікуваною вартістю 5 000 000 грн з ПДВ, та уклали з ТОВ «ЗІО-СПОРТ» (код ЄДРПОУ 39224698) відповідний договір № 195/01 від 24 листопада 2023 року, підписали видаткові накладні № 208, 210, 218 та прийняли і оплатили «Кам`яну сіль», що призвело до втрат бюджету Ужгородської міської ради грошових коштів в особливо великому розмірі; відповідно до вище зазначеного договору поставка 505 тонн кам`яної солі повинна бути здійснена в строк до 31 грудня 2023 року за адресою: м. Ужгород, вул. Проектна, 4-а. Детектив вказує, що Комунальним підприємством «КШЕП» Ужгородської міської ради придбано сіль технічну за ціною 9 180 грн/т, при цьому середня ціна по укладених договорах (аналогічні тендери) складає 6 011,8 грн/т, а тому визначення очікуваної вартості предмету закупівлі «сіль технічна» за ціною 9180 грн/т призвело до ймовірних збитків у сумі 1 599 941 грн, при цьому згідно з аналізом обсягів закупівлі встановлено відсутність належного обґрунтування та документального підтвердження посадовими особами Комунального підприємства «КШЕП» Ужгородської міської ради збільшення обсягів закупівлі солі технічної (ДК 021:2015:14410000-8, «Кам`яна сіль») у 2023 році в порівнянні з минулими періодами. Так, КП «КШЕП» Ужгородської міської ради у 2020 і 2021 роках закуплено технічну сіль у кількості по 140 тонн, у 2022 році 317,8 тонн, тоді як у 2023 році обсяг солі технічної склав 505 тонн; збільшення предмету закупівлі у порівнянні з 2020/2021 роками склало 361 % та 62,9% у порівнянні з 2022 роком. Детектив також вказує, що відповідно до Програми благоустрою та розвитку комунальної інфраструктури міста Ужгород на 2018-2022 роки, затвердженої рішенням XVII сесії міської ради УП скликання 09 листопада 2017 року № 804 (зі змінами, внесеними рішенням Ужгородської міської ради від 10.11.2022 № 961), та Програми благоустрою та розвитку комунальної інфраструктури міста Ужгород на 2023-2027 роки, затвердженої рішенням VIII сесія міської ради VIII скликання 03 серпня 2021 року № 341 (зі змінами), протяжність доріг, яка потребує механізованого прибирання, не змінювалась і залишилась у Програмах благоустрою на рівні показника 397 км, при цьому змінювалась протяжність доріг, яку планується утримувати механізовано, з показника 182 км у Програмі благоустрою на 2018-2022 роки наприкінці виконання цієї програми зменшено до 165,48 км шляхом внесення змін до неї рішенням міської ради від 10 листопада 2022 року № 961; такий же показник залишено у Програмі благоустрою на 2023-2027 роки. Отже, як зазначає детектив, у 2022 році відбулося зменшення протяжності доріг, яку Комунальне підприємство «КШЕП» Ужгородської міської ради планувало утримувати механізованими способом на 16,52 кілометри (у відсотковому відношенні таке зменшення становить 9,07%), натомість обсяг закупівлі кам`яної солі станом на 2023 рік зріс. Відповідно до даних сайту пошуково-аналітичної системи «https://www.007.org.ua/» КП «КШЕП» Ужгородської міської ради на рахунки ТОВ «ЗІО-СПОРТ» (договір від 24 листопада 2023 року №195/01) здійснено наступні платежі: 09 грудня 2023 року на суму 1 251 936 грн та 1 239 235, 20 грн, а 26 грудня 2023 року 1 237 874, 40 грн; загальна сума здійснених платежів у відповідності до ціни закупівлі 9 180 грн/т, установленої у вище вказаному договорі відповідає об`єму придбання кам`яної солі 406,21 тонн, а не 505 тонн, як це передбачено договором, тобто різниця становить 98,79 тонн. Відтак ініціатор клопотання вважає, що є необхідність проведення огляду з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, у зв`язку з чим просить клопотання задовольнити.

Згідно з протоколом автоматизованого визначення слідчого судді від 08 лютого 2024 року визначено слідчого суддю ОСОБА_6 .

Відповідно до наказу № 11/03-05 від 29 лютого 2024 року повноваження судді ОСОБА_6 припинено, а тому 08 березня 2024 року проведено повторне автоматизоване визначення слідчого судді; визначено нового слідчого суддю ОСОБА_1 .

У судовому засіданні детектив клопотання підтримав та просив надати дозвіл на проведення огляду за зазначеною у клопотанні адресою.

Слідчий суддя, заслухавши пояснення детектива, вивчивши матеріали клопотання, прийшов до такого висновку.

Згідно з ч. 1 ст. 40 КПК України слідчий несе відповідальність за законність та своєчасність здійснення процесуальних дій.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий, серед іншого, уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.

Пунктом 2 ч. 3 ст. 216 КПК України передбачено, що детективи органів Бюро економічної безпеки України здійснюють досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених, зокрема ст. 191 КК України.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Вказане кореспондується з положеннями ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року, згідно з якими кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

В той же час з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб проводиться обшук (ч. 1 ст. 234 КПК).

Відповідно до ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Як видно з матеріалів клопотання, органом досудового розслідування відділом детективів Територіального управління БЕБ у Закарпатській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного 02 лютого 2024 року до ЄРДР за № 72024071350000005 з правовою кваліфікацією за ч. 5 ст. 191 КК України за фактом того, що службові особи Комунального підприємства «КОМУНАЛЬНЕ ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО» Ужгородської міської ради (код ЄДРПОУ 03328362), в порушення вимог нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель, з корисливою метою, зловживаючи службовим становищем, умисно сформували завищену очікувану вартість і кількість предметів закупівлі та провели торги в системі публічних закупівель «prozorro.gov.ua» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-11 -01-014031-а) на закупівлю товару кам`яної солі (ДК 021:2015-14410000-8), обсягом 505 тонн, з очікуваною вартістю 5 000 000 грн з ПДВ, після чого уклали з ТОВ «ЗІО-СПОРТ» (код ЄДРПОУ 39224698) відповідний договір № 195/01 від 24 листопада 2023 року, підписали видаткові накладні № 208, 210, 218 та прийняли і оплатили за кам`яну сіль, що призвело до розтрати грошових коштів бюджету Ужгородської міської ради в особливо великих розмірах.

За змістом клопотання, органом досудового розслідування встановлено, що КП «КШЕП» Ужгородської міської ради придбано сіль технічну за ціною 9 180 грн/т, при цьому середня ціна по укладених договорах (аналогічні тендери) складає 6 011,8 грн/т, а тому визначення очікуваної вартості предмету закупівлі «сіль технічна» за ціною 9 180 грн/т призвело до ймовірних збитків у сумі 1 599 941 грн, при цьому згідно з аналізом обсягів закупівлі встановлено відсутність належного обґрунтування та документального підтвердження посадовими особами Комунального підприємства «КШЕП» Ужгородської міської ради збільшення обсягів закупівлі солі технічної (ДК 021:2015:14410000-8, «Кам`яна сіль») у 2023 році в порівнянні з минулими періодами.

Також зі змісту клопотання вбачається, що відповідно до даних сайту пошуково-аналітичної системи «https://www.007.org.ua/» КП «КШЕП» Ужгородської міської ради на рахунки ТОВ «ЗІО-СПОРТ» (договір від 24 листопада 2023 року №195/01) здійснено наступні платежі: 09 грудня 2023 року на суму 1 251 936 грн та 1 239 235, 20 грн, а 26 грудня 2023 року 1 237 874, 40 грн; загальна сума здійснених платежів у відповідності до ціни закупівлі 9 180 грн/т, установленої у вище вказаному договорі, відповідає об`єму придбання кам`яної солі 406,21 тонн, а не 505 тонн, як це передбачено договором, тобто різниця становить 98,79 тонн.

З договору № 195/01 від 24 листопада 2023 року, укладеного між КП «КШЕП» Ужгородської міської ради та ТОВ «ЗІО-СПОРТ», видно, що поставка 505 тонн кам`яної солі повинна бути здійснена в строк до 31 грудня 2023 року за адресою: АДРЕСА_1 .

Як видно з Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 364790101 від 07 лютого 2024 року, комплекс будівель та споруд за адресою: АДРЕСА_1 є комунальною власністю Ужгородської міської ради.

За наведених обставин слідчий суддя вважає проведення огляду за вказаною у клопотанні адресою законною метою розслідування кримінального правопорушення, оскільки у інший спосіб здобути докази неможливо, тобто втручання у здійснення права власника на недоторканість майна здійснюється «згідно із законом».

Вказане узгоджується з позицією Європейського суду з прав людини, викладеною у п. 104 Рішення від 07 листопада 2013 року у справі «Бєлоусов проти України», зокрема Суд нагадує, що будь-яке втручання згідно з п. 1 ст. 8 Конвенції повинно бути виправданим у розумінні п. 2 вказаної статті як таке, що здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві задля досягнення однієї або більше законних цілей, що в ньому наводяться. Головною метою статті 8 Конвенції є захист особи від свавільного втручання державних органів.

Також у п. 45 Рішення Європейського суду з прав людини від 28 квітня 2005 року у справі «Бук проти Німеччини», де Суд висловив свою думку щодо проведення обшуків та неодноразово постановляв, що договірні держави можуть за необхідності вдаватися до таких дій з метою отримати докази на підтвердження факту вчинення певних правопорушень … Критерії, які Суд враховує при з`ясуванні такого питання це тяжкість правопорушення, у зв`язку з яким проводиться обшук та виїмка, обставини, за яких ухвалено відповідну постанову, зокрема наявність інших доказів на той момент, статус приміщення, яке підлягає обшуку.

Аналогічні твердження також викладені й у Рішенні від 07 листопада 2013 року у справі «Геращенко проти України», у п. 131 якого Суд погоджується з тим, що необхідність виявлення доказів злочину може обумовити обшук приміщення третьої особи.

Отже з урахуванням вищевикладеного та приймаючи до уваги відомості, отримані в ході проведення досудового розслідування, слідчий суддя прийшов до висновку, що є підстави надати дозвіл на проведення огляду за адресою: АДРЕСА_1 , задля виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.

Крім цього детектив просить надати дозвіл на проведення огляду із залученням експерта (спеціаліста), з приводу чого слідчий суддя констатує таке.

За позицією, висловленою Верховним Судом у постанові від 17 лютого 2021 року у справі № 263/10353/16-к, із системного тлумачення статей 36, 40, 235, 236 КПК України не вбачається, що до компетенції слідчого судді належить визначення як конкретного слідчого або прокурора, які мають здійснювати таку слідчу (розшукову) дію, так й інших осіб, що будуть брати участь у проведенні обшуку (понятих, працівників оперативного підрозділу, спеціалістів та ін.).

Відтак, на підставі наведених висновків Суду, слідчий суддя прийшов до висновку, що у цій частині клопотання детектива задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 30 Конституції України, ст. 40, 233, 234, 235 КПК України, слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В:

клопотання старшого детектива Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 про огляд задовольнити частково.

Надати детективам ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , а також групі слідчих та прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні № 72024071350000005, дозвіл на проведення огляду за адресою: АДРЕСА_1 , де розташоване Комунальне підприємство «КШЕП» Ужгородської міської ради (код ЄДРПОУ 03328362), з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, шляхом проведення вимірювання, фотографування, застосування відеозапису та складання планів і схем.

У задоволенні решти вимог клопотання відмовити.

Строк дії даної ухвали до 05 травня 2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПеречинський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено17.04.2024
Номер документу118382557
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —304/428/24

Ухвала від 09.12.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 09.12.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 09.09.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Гевці В. М.

Ухвала від 09.09.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Гевці В. М.

Ухвала від 09.09.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Гевці В. М.

Ухвала від 09.09.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Гевці В. М.

Ухвала від 09.09.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Гевці В. М.

Ухвала від 08.04.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 08.04.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні