Ухвала
від 11.04.2024 по справі 920/127/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

11.04.2024м. СумиСправа № 920/127/24

Господарський суд Сумської області у складі судді Вдовенко Д.В.,

за участю секретаря судового засідання Кириченко-Шелест А.Г.,

Розглядається в порядку загального позовного провадження справа № 920/127/24

за позовомВиконувача обов`язків керівника Шосткинської окружної прокуратури Сумської області (вул. Свободи, буд. 65, м. Шостка, Сумська область, 41100) в інтересах держави в особі позивача Сумської обласної державної адміністрації Сумської обласної військової адміністрації (майдан Незалежності, буд. 2, м. Суми, 40000)

до відповідачів: 1) Головного управління Держгеокадастру у Сумській області (вул. Революції Гідності, буд. 32, м. Суми, 40022),

2) Середино-Будської міської ради (вул. Центральна, буд. 25, м. Середина-Буда, Шосткинський район, Сумська область, 41000),

3) Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма Лан (вул. Івана Скоропадського, буд. 52Г, с. Гамаліївка, Шосткинський район, Сумська область, 41132),

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_2 ) ( АДРЕСА_1 )

про усунення перешкод у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою,

представники учасників справи:

від прокурора Кошлякова А.Ю.;

від позивача не з`явився;

від першого відповідача ОСОБА_1 ;

від другого відповідача не з`явився;

від третього відповідача не з`явився;

від третьої особи не з`явився;

УСТАНОВИВ:

Прокурор в інтересах держави в особі позивача подав позовну заяву, в якій просить суд усунути перешкоди державі в особі Сумської обласної військової адміністрації у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою оборони шляхом: 1) визнання незаконним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 10.12.2020 № 32-ОТГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність в частині передачі Середино-Будській міській раді у комунальну власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Середино-Будської об`єднаної територіальної громади Шосткинського району Сумської області; 2) визнання незаконним та скасування рішення другої сесії восьмого скликання Середино-Будської міської ради від 29.01.2021 Про прийняття земельних ділянок державної власності у комунальну власність територіальної громади Середино-Будської міської ради в частині прийняття у комунальну власність Середино-Будської міської ради земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Середино-Будської об`єднаної територіальної громади Шосткинського району Сумської області; 3) скасування державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га (рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер: 58771099 від 16.06.2021, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1298764659244) з одночасним припиненням права комунальної власності Середино-Будської міської ради; 4) визнання недійсним договору оренди землі № 556 від 07.09.2017 земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га, укладеного між Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області та Товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірма Лан; 5) скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га (рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер: 37138969 від 19.09.2017, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1298764659244) з одночасним припиненням права оренди Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма Лан; 6) зобов`язання Середино-Будської міської ради повернути у державну власність в особі Сумської обласної військової адміністрації земельну ділянку з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га; 7) скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га в Державному земельному кадастрі з одночасним закриттям Поземельної книги відносно цієї земельної ділянки.

Ухвалою від 13.02.2024 Господарський суд Сумської області прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі № 920/127/4; відповідно до ст. 50 ГПК України залучив до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача НОМЕР_1 прикордонний загін Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_2 ); призначив підготовче засідання з повідомленням сторін на 13.03.2024, 11:00; надав відповідачам п`ятнадцятиденний строк з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву; надав прокурору та позивачу семиденний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив; надав відповідачам семиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення; надав третій особі п`ятнадцятиденний строк з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі для подання суду пояснення щодо позову.

Ухвалу суду від 13.02.2024 доставлена до електронних кабінетів відповідачів 13.02.2024, що підтверджується довідками Господарського суду Сумської області.

29.02.2024 перший відповідач подав відзив на позовну заяву (вх. № 1183/24 від 29.02.2024), в якому просить суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Відповідач зазначає, що спірна земельна ділянка сільськогосподарського призначення розташована за межами населених пунктів на території Середино-Будської міської ради Шосткинського району Сумської області та належить на праві власності територіальній громаді Середино-Будської міської ради, право власності зареєстроване 10.06.2021. Відомості щодо прикордонної смуги в межах даної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі відсутні. Спірна земельна ділянка сформована на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів на території Середино-Будського району Сумської області розробленої у 2013 році. За вихідними даними, які були надані розробнику для виготовлення технічної документації, спірна земельна ділянка відносилась до категорії земель сільськогосподарського призначення (вид угідь - рілля) та знаходилась за межами населених пунктів на території Середино-Будського району Сумської області. Документом на підставі якого земельну ділянку було віднесено до земель сільськогосподарського призначення був Проект роздержавлення і приватизації земель колективного сільськогосподарського підприємства ім. Свердлова Середино-Будського району Сумської області, виготовлений у 1994 році, відповідно до графічних матеріалів якого за місцем розташування спірної ділянки масив зображено як «Участок № 1» та зафарбовано його помаранчевим кольором, що у відповідності до умовних позначень означає, що дану ділянку віднесено до резервного фонду земель державної власності. Даний проект затверджений рішенням Середино-Будської районної ради Народних депутатів Сумської області від 31.03.1994. ІНФОРМАЦІЯ_1 05.06.2015 звертався до Головного управління, як до розпорядника земель сільськогосподарського призначення державної форми власності, з клопотанням № 711/94 (вх. 8-418/0/26-15-СГ) про відведення земельної ділянки в постійне користування орієнтовною площею 4,574 га для облаштування інженерно-технічних споруд та загороджень вздовж державного кордону України в межах Середино-Будської міської ради Середино-Будського району Сумської області. До клопотання було додано викопіювання з плану землекористування Середино-Будської міської ради Середино-Будського району Сумської області із нанесенням схематичного зображення бажаної до відведення земельної ділянки. Відповідно до викопіювання та умовних позначень бажана до відведення земельна ділянка належала до земель сільськогосподарського призначення державної форми власності. Головне управління в межах повноважень та згідно з чинним законодавством розглянуло зазначене клопотання та надало дозвіл Військовій частині на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 4,57 га у постійне користування за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності (рілля), для розміщення та постійної діяльності Державної прикордонної служби України, розташованої на території Середино-Будської міської ради Середино-Будського району Сумської області з наступною зміною цільового призначення. Однак проект відведення земельної ділянки у постійне користування до теперішнього часу не затверджувався, земельна ділянка не формувалася, а право постійного користування за відповідною військовою частиною не реєструвалося. Щодо прикордонної смуги відповідач зазначає, що чинним на момент формування земельної ділянки законодавством не передбачалася конкретна її ширина, відомості про земельні ділянки, на які розповсюджувалася ширина прикордонної смуги, не формувалися та не вносилися до Державного земельного кадастру як земельні ділянки оборони. Жодні правовстановлюючі документи на спірну земельну ділянку чи її частину військовим частинам Державної прикордонної служби України не надавалися. Тобто, на момент формування та розпорядження спірною земельною ділянкою, вона відносилась до земель державної власності сільськогосподарського призначення. Посилання прокурора на те, що прикордонна смуга має бути завширшки 5 кілометрів є помилковим, адже це зазначено у постанові Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року № 1147 у редакції від 27.08.2021 року, тобто формування, передача земельної ділянки до комунальної власності здійснювались у відповідності до норм чинного на час здійснення відповідних дій законодавства, яке не передбачало 5-ти кілометрової прикордонної смуги. Також, розпорядження Сумської обласної державної адміністрації від 28.08.2018 № 522-ОД та від 11.10.2021 за № 641-ОД прийняті вже після прийняття рішень щодо формування спірної ділянки. Відповідно до статей 15-1, 117, 122 Земельного кодексу України на виконання Указу Президента України від 15.10.2020 № 499/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин», постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2020 № 1113 «Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин», наказу Держгеокадастру від 17.11.2020 № 485 «Деякі питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до комунальної власності», земельна ділянка сільськогосподарського призначення з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 наказом Головного управління від 10.12.2020 № 32-ОТГ «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність» за актом приймання-передачі передана у комунальну власність Середино-Будської територіальної громади Шосткинського району Сумської області. Право власності Середино-Будської територіальної громади зареєстровано 10.06.2021 за № 4252265. Відповідно до абзаців 5-21 підпункту 58 пункту 4 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» від 28.04.2021 № 1423-ІХ розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу України з 27.05.2021 землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад (окрім визначених винятків), а Головне управління з вказаної дати автоматично втратило повноваження по розпорядженню земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної форми власності за межами населених пунктів. Розпорядником спірної земельної ділянки на теперішній час є Середино-Будська територіальна громада в особі Середино-Будської міської ради Шосткинського району Сумської області. Щодо позовної вимоги про скасування реєстрації спірної земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, відповідач зазначає, що Головне управління не має повноважень вносити будь-які зміни до Державного земельного кадастру, навіть на підставі рішення суду.

11.03.2024 прокурор подав відповідь на відзив (вх. № 1356/24 від 11.03.2024), в якій просить суд позовну заяву задовольнити. Прокурор зазначає, що земельні ділянки у межах прикордонної смуги, яка встановлена вздовж державного кордону України, відносяться до земель оборони, які можуть перебувати лише у державній власності та не підлягають передачі до комунальної чи приватної власності, а також щодо яких встановлений спеціальний режим їх використання. Отже, встановлення факту розташування спірної земельної ділянки в межах прикордонної смуги свідчить про належність вказаної ділянки до земель оборони в силу законодавчого визначення цільового призначення земель, розташованих у межах прикордонної смуги. Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1147 від 27.07.1998 «Про прикордонний режим» вздовж державного кордону на його сухопутних ділянках і вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм установлено прикордонну смугу у межах прилеглих до кордону територій селищних і сільських рад, де запроваджується прикордонний режим. З урахуванням особливостей місцевості та інших умов ширина прикордонної смуги може бути змінена обласними державними адміністраціями за поданням Адміністрації державної прикордонної служби, але вона не може бути меншою від ширини смуги місцевості, що знаходиться в межах від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруджень. Згідно з розпорядженням Сумської обласної державної адміністрації від 28.08.2018 № 522 - ОД «Про визначення ширини прикордонної смуги у Сумській області» з метою захисту національної безпеки на державному кордоні України, визначено ширину прикордонної смуги в межах Сумської області вздовж державного кордону на його сухопутних ділянках і вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм у межах прилеглих до кордону територій, де запроваджується прикордонний режим, 10 кілометрів від лінії державного кордону в тил території України, але не менше ширини смуги місцевості, що знаходиться в межах від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруджень. Розпорядженням голови Сумської обласної державної адміністрації № 641-ОД від 11.10.2021 прикордонну смугу в межах Сумської області визначено шириною 5 кілометрів. Відповідно до листа Північної регіональної філії Державного підприємства «Українське державне аерогеодезичне підприємство» від 03.01.2024 № 1/01-09 та доданих до нього графічних матеріалів земельна ділянка з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 перебуває у межах державного кордону України з російською федерацією та розташована безпосередньо поряд з ним. Також у цьому листі зазначено, що демаркація кордону України на території Сумської області виконувалася у 2011 році ДП «Сумигеодезкартографія», тобто межі державного кордону України на момент формування спірної земельної ділянки були вже визначені. Крім цього, з вказаних графічних матеріалів вбачається, що відстань від найвіддаленішої точки спірної земельної ділянки до державного кордону становить 925,54 метри. Згідно з листом НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (Військова частина НОМЕР_2 ) від 22.12.2023 № 71/14827-23-вих за результатами опрацювання геопорталу Національної інфраструктури геопросторових даних встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 знаходиться в прикордонній смузі Державного кордону України. Отже, вказані документи та листи уповноважених органів підтверджують, що земельна ділянка з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 межує з російською федерацією, розташована впритул до державного кордону в межах прикордонної смуги, а відповідно автоматично відноситься до земель оборони. Не розроблення та не затвердження окремого проекту землеустрою щодо встановлення прикордонної смуги не свідчить про її відсутність, оскільки розміри (ширина) прикордонної смуги встановлені законом. Наявність відомостей щодо спірної земельної ділянки у Державному земельному кадастрі порушуватиме принципи об`єктивності, достовірності, повноти відомостей та унеможливить відновлення порушеного права держави, у власності якої повинна перебувати спірна земельна ділянка, оскільки реєстрація у Державному земельному кадастрі земельної ділянки з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва відносить її до земель комунальної власності, що суперечить положенням ст. 77, 83 та п. 24 «Перехідних положень» Земельного кодексу України. При зверненні до суду з даним позовом прокурором обрано такий спосіб захисту, який може відновити порушені інтереси держави та попередити загрозу порушення права на землі державної власності, а саме скасування у земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га.

12.03.2024 третя особа подала заяву (вх. № 717 від 12.03.2024), в якій просить суд підготовче засідання провести без участі представника НОМЕР_1 прикордонного загону Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_2 ); позовні вимоги прокурора підтримує в повному обсязі.

Через загрозу безпеці учасників справи та працівників суду, у зв`язку з тим, що з 10 год. 55 хв. до 11 год. 30 хв. 13.03.2024 у Сумській області була оголошена повітряна тривога (повідомлення Telegram - каналу, що інформує про повітряну тривогу "Тривога. Сумська область"), судове засідання у справі 13.03.2024 не відбулось.

Ухвалою від 13.03.024 господарський суд призначив підготовче засідання з повідомленням сторін на 28.03.2024, 10:30.

18.03.2024 перший відповідач подав заперечення на відповідь на відзив (вх. № 1448/24 від 18.03.2024), в яких просить суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Відповідач наголошує, що землями оборони визнаються землі, що надані в установленому порядку у постійне користування військовим частинам, земельні ділянки на які у військових частин є правовстановлюючі документи на право постійного користування. Спірна земельна ділянка не була передана у постійне користування військовим частинам Державної прикордонної служби України, тому не відноситься до категорії земель оборони, а відомості щодо прикордонної смуги в межах даної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі не зареєстровані. Спірна земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення. Відповідач зазначає, що у разі задоволення позовної вимоги про скасування реєстрації спірної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, Державні кадастрові реєстратори Головного управління з відповідним доступом не зможуть вчинити будь-які дії із даною земельною ділянкою, яка знаходиться на території Середино-Будської міської територіальної громади навіть на виконання рішення суду.

26.03.2024 прокурор подав пояснення (вх. № 1674/24 від 26.03.2024), в яких просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Прокурор зазначає, що спірна земельна ділянка розташована в межах одного кілометра від лінії державного кордону і лише сам факт її розташування впритул до державного кордону з російською федерацією свідчить про те, що вона знаходиться в межах прикордонної смуги, а відповідно автоматично відноситься до земель оборони. Не розроблення та не затвердження окремого проекту землеустрою щодо встановлення прикордонної смуги не свідчить про її відсутність, оскільки розміри (ширина) прикордонної смуги встановлені законом. При наданні земельної ділянки за відсутності проекту землеустрою зі встановлення прикордонної смуги необхідно виходити із її нормативних розмірів, встановлених ст. 22 Закону України «Про державний кордон України» та п. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1147 від 27.07.1998 «Про прикордонний режим». Вказана правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 14.11.2018 у справі № 297/1395/15-ц та від 26.10.2020 у справі № 297/1408/15- ц, від 26.07.2023 у справі № 454/2498/19. При цьому, відсутність встановленої Земельним кодексом України документації з оформлення права користування вказаною земельною ділянкою не позбавляє її статусу земель оборони. Щодо віднесення Середино-Будської територіальної громади до територій на яких припинено доступ до Державного земельного кадастру прокурор зазначає, що Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 28.02.2024 № 54, який набрав чинності 15.03.2024, затверджено зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309. Зокрема вказаним наказом територію Середино-Будської міської територіальної громади віднесено до територій можливих бойових дій. Дата завершення бойових дій - 22.02.2024. Отже, діюче законодавства на цей час не містить заборони щодо внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, що стосуються земельних ділянок, розташованих на території Середино-Будської міської ради.

26.03.2024 третя особа подала заяву (вх. № 902 від 26.03.2024), в якій просить суд підготовче засідання провести без участі її представника; позовні вимоги прокурора підтримує в повному обсязі.

28.03.2024 третій відповідач подав клопотання (вх. № 918 від 28.03.2024), в якому просить суд відкласти підготовче засідання на іншу дату, враховуючи, що 06.03.2024 Середино-Будська міська рада прийняла рішення про припинення договору оренди землі, а 26.03.2024 на виконання цього рішення міською радою та ТОВ "Агрофірма "ЛАН" підписана додаткова угода про припинення договору оренди землі. Отже, є підстави вважати, що у справі № 920/127/24 в частині вимог до ТОВ "Агрофірма "Лан" щодо договору оренди і відповідного речового права відсутній предмет спору, що може бути підставою для закриття провадження у цій частині. Оскільки оригінали вказаних документів були отримані ТОВ "Агрофірма "Лан" лише нещодавно, відповідач об`єктивно був позбавлений можливості подати вказані документи до суду в установленому порядку з попереднім відправленням іншим учасникам. До клопотання додані копії рішення Середино-Будської міської ради від 06.03.2024 про припинення дії договору оренди від 07.09.2017 шляхом його розірвання, додаткової угоди від 26.03.2024 про припинення договору оренди землі від 07.09.2017, акта приймання-передачі земельної ділянки (повернення земельної ділянки міській раді).

У судовому засіданні 28.03.2024, за участю прокурора та представника першого відповідача, суд постановив протокольну ухвалу про продовження прокурору строку для подання відповіді на відзив відповідно до ст. 119 ГПК України та прийняття відповіді на відзив до розгляду. Розглянувши клопотання третього відповідача (вх. № 918 від 28.03.2024) про відкладення підготовчого засідання, суд постановив протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 11.04.2024, 10-30.

08.04.2024 третій відповідач подав клопотання (вх. № 1028 від 08.04.2024), в якому просить суд: 1) на підставі ст. 80 ГПК України долучити до матеріалів справи додаткові докази, зокрема: копію рішення двадцять першої сесії восьмого скликання Середино-Будської міської ради Шосткинського району Сумської області «Про припинення дії договору оренди землі шляхом його розірвання за згодою сторін» від 06.03.2024; копію додаткової угоди від 26.03.2024 про припинення договору оренди землі від 07.09.2017 за взаємною згодою сторін; копію актуа приймання-передачі земельної ділянки кадастровий номер 5924410100:15:000:0967, загальною площею 31,1427 га від 26.03.2024; копію витягу з реєстру речових прав № 372541423 від 03.04.2024 (запис про припинення права оренди ТОВ "Агрофірма "Лан" від 29.03.2024); 2) на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України закрити провадження у справі № 920/127/24 в частині позовних вимог про усунення перешкод державі в особі Сумської обласної військової адміністрації у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою оборони шляхом: визнання недійсним договору оренди № 556 від 07.09.2017 земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га, укладеного між Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Лан»; скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га (рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер 37138969 від 19.09.2017, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1298764659244) з одночасним припиненням права оренди Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Лан».

09.04.2024 третя особа подала заяву (вх. № 1064 від 09.04.2024), в якій просить суд підготовче засідання провести без участі її представника.

10.04.2024 прокурор подав клопотання (вх. № 1842, 1860 від 10.04.2024), в якому просить суд: 1) закрити провадження у справі № 920/127/24 на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України в частині позовних вимог щодо: усунення перешкод державі в особі Сумської обласної військової адміністрації у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою оборони шляхом визнання недійсним договору оренди землі № 556 від 07.09.2017 земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га, укладеного між Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Лан»; усунення перешкоди державі в особі Сумської обласної військової адміністрації у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою оборони шляхом скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га. (рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер: 37138969 від 19.09.2017, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1298764659244) з одночасним припиненням права оренди Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Лан»; 2) повернути Сумській обласній прокуратурі судовий збір в сумі 6056,00 грн, сплачений при поданні позову за дві позовні вимоги немайнового характеру.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив:

Згідно зі ст. 177 ГПК України завданнями підготовчого провадження є: 1) остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; 2) з`ясування заперечень проти позовних вимог; 3) визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; 4) вирішення відводів; 5) визначення порядку розгляду справи; 6) вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

За приписами ст. 185 ГПК України у підготовчому засіданні суд постановляє ухвалу (ухвали) про процесуальні дії, що необхідно вчинити до закінчення підготовчого провадження та початку судового розгляду справи по суті. За результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про: 1) залишення позовної заяви без розгляду; 2) закриття провадження у справі; 3) закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.

Розглянувши заяву прокурора про закриття провадження у справі 920/127/24 в частині позовних вимог, подані третім відповідачем докази припинення договору оренди землі та припинення права оренди, суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмету спору в частині позовних вимог щодо: усунення перешкоди державі в особі Сумської обласної військової адміністрації у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою оборони шляхом визнання недійсним договору оренди землі № 556 від 07.09.2017 земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га, укладеного між Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Лан»; усунення перешкоди державі в особі Сумської обласної військової адміністрації у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою оборони шляхом скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га (рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер: 37138969 від 19.09.2017, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1298764659244) з одночасним припиненням права оренди Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Лан»

В іншій частині позовних вимог, оскільки судом розглянуті питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, суд закриває підготовче провадження та призначає справу до судового розгляду по суті.

Керуючись ст. 2, 13, 182, 185, 231, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Закрити провадження у справі № 920/127/24 в частині позовних вимог виконувача обов`язків керівника Шосткинської окружної прокуратури Сумської області в інтересах держави в особі позивача Сумської обласної державної адміністрації Сумської обласної військової адміністрації щодо: визнання недійсним договору оренди землі № 556 від 07.09.2017 земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га, укладеного між Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області та Товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Лан"; скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5924410100:15:000:0967 площею 31,1427 га (рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер: 37138969 від 19.09.2017, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1298764659244) з одночасним припиненням права оренди Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Лан".

2. В іншій частині позовних вимог - закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні з повідомленням сторін на 02.05.2024, 11:00. Судове засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Сумської області за адресою: м. Суми, проспект Т.Г.Шевченка, 18/1, 1-й поверх, зал судового засідання № 1.

3. Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 255-257 Господарського процесуального кодексу України в частині закриття провадження у справі. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду. В іншій частині - ухвала суду не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

Повний текст ухвали складений 16.04.2024.

СуддяД. В. Вдовенко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення11.04.2024
Оприлюднено18.04.2024
Номер документу118392933
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про усунення порушення прав власника

Судовий реєстр по справі —920/127/24

Рішення від 21.05.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Вдовенко Дар'я Володимирівна

Ухвала від 03.05.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Вдовенко Дар'я Володимирівна

Ухвала від 11.04.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Вдовенко Дар'я Володимирівна

Ухвала від 11.04.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Вдовенко Дар'я Володимирівна

Ухвала від 29.03.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Вдовенко Дар'я Володимирівна

Ухвала від 13.03.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Вдовенко Дар'я Володимирівна

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Вдовенко Дар'я Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні