ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
15 квітня 2024 року ЛуцькСправа № 140/3854/24 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Плахтій Н.Б., вивчивши позовну заяву Фермерського господарства «САД» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство «САД» звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 21.07.2022:
№7092811/32701715 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.03.2022 №1;
№7092807/32701715 про відмову у реєстрації податкової накладної від 30.03.2022 №2;
№7092808/32701715 про відмову у реєстрації податкової накладної від 03.04.2022 №1;
№7092801/32701715 про відмову у реєстрації податкової накладної від 05.05.2022 №2;
№7092809/32701715 про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.05.2022 №3;
зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 28.03.2022 №1, 30.03.2022 №2, 03.04.2022 №1, 05.05.2022 №2, 07.05.2022 №3.
Згідно з пунктами 3, 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Позовна заява підлягає залишенню без руху з таких підстав.
Відповідно до частини першої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно із частиною другою статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Частиною четвертою статті 122 КАС України передбачено, що якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Аналізуючи зазначені норми КАС України, слід дійти висновку, що загальний строк звернення до адміністративного суду в публічно-правових спорах становить шість місяців з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав. Водночас, за умови використання особою досудового порядку вирішення спору у випадках, коли законом передбачена така можливість або обов`язок, КАС України встановлено скорочений строк звернення до суду, який становить три місяці з дня вручення рішення за результатами розгляду скарги.
Верховний Суд у постанові від 02 липня 2020 року у справі №1.380.2019.006119 висловив правову позицію, за якою строк звернення до суду з позовом про визнання протиправним і скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН з похідною вимогою про зобов`язання її зареєструвати, у разі, коли платником податків не використовувалася процедура адміністративного оскарження таких рішень як досудового порядку вирішення спору, визначається частиною першою статті 122 КАС України і становить шість місяців з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 30 вересня 2021 року у справі №320/3307/21, від 15 липня 2021 року у справі №640/20721/19, від 30 червня 2021 року у справі №420/6333/20, від 25 травня 2021 року у справі №420/8997/20.
Відповідно до частини шостої статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Як вбачається з адміністративного позову, позивачем заявлено вимогу про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 21.07.2022 №7092811/32701715, №7092807/32701715, №7092808/32701715, №7092801/32701715, №7092809/32701715 про відмову в реєстрації податкової накладної.
При цьому рішеннями Державної податкової служби України від 04.08.2022 №29571/32701715/2, №29568/32701715/2, №29575/32701715/2, №29550/32701715/2 скарги ФГ «САД» на вищевказані рішення були залишені без задоволення.
Отже, позивач скористався процедурою досудового врегулювання спору, а тому строк звернення до суду з даним позовом становить три місяці з дня отримання позивачем рішень ДПС України.
Разом з тим позов поданий до суду 05.04.2024, тобто з пропуском строку звернення до суду.
У позовній заяві позивач просить поновити строк звернення до суду із вказаним позовом з посиланням на те, що ведення воєнних дій на території України призвело до неможливості своєчасного звернення до суду за захистом порушеного права. При цьому вказує, що контрагент за договорами поставки зареєстрований у м.Києві, на територіях, прилеглих до ведення бойових, а тому позивачем було утруднено отримання первинних документів на підтвердження здійснення поставок. Вказані обставини вважає поважними причинами пропуску строку звернення до суду.
З приводу посилань позивача на введення воєнного стану суд зазначає, що сам факт введення в Україні воєнного стану не може бути безумовною підставою для поновлення пропущеного строку звернення до суду без зазначення конкретних обставин та без надання відповідних доказів того, як саме введення воєнного стану вплинуло на своєчасність звернення позивача до суду. Волинська область та м.Київ не відносяться до територій, що є тимчасово окупованими, територій, що знаходяться в оточенні (блокуванні) та/або територій, на яких ведуться активні бойові дії. З часу введення в Україні воєнного стану Волинський окружний адміністративний суд не припиняв роботу, забезпечуючи усім особам можливість реалізації права на судовий захист, а на веб-сайті суду розміщувалась інформація про режим роботи суду у період воєнного стану.
Посилання позивача на реєстрацію контрагента в місті Києві, внаслідок чого було утруднено отримання від нього первинних документів на підтвердження здійснення поставок, не підтверджуються відповідними доказами. Більше того, позивач повинен забезпечити зберігання первинних документів щодо здійснення ним господарської діяльності протягом трьох років.
Отже, наведені позивачем обставини не є такими, що дійсно перешкоджали звернутися до суду з даним позовом в межах встановленого строку, а тому не визнаються судом поважними.
Відповідно до частини першої статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Оскільки наведені позивачем причини для поновлення строку звернення до суду судом визнані неповажними, вказана обставина є підставою для залишення позову без руху.
Таким чином, позивачу у десятиденний строк необхідно усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із наведенням інших підстав (поважних причин) пропуску такого строку та надання доказів на підтвердження таких обставин.
Керуючись статтями 122, 123, 161, 169, 171, 248 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Фермерського господарства «САД» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Роз`яснити, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви у встановлений судом строк позовну заяву і додані до неї документи будуть повернуті позивачу без розгляду.
Копію ухвали надіслати особі, яка подала позовну заяву.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя Н.Б.Плахтій
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 18.04.2024 |
Номер документу | 118393943 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні