Головуючий у 1 інстанції - Бєломєстнов О.Ю.
Суддя-доповідач - Міроно ва Г.М.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 серпня 2010 року справ а №2а-12002/10/0570
зала судових засідань № 1 у приміщенні суду за адресою : м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26
Колегія суддів Донец ького апеляційного адмініст ративного суду у складі: голо вуючого судді Міронової Г.М., с уддів: Арабей Т.Г., Жаботинсько ї С.В., за участю секретаря: Зад оєнка О.В., за участю позивача : Соколова С.М. - директор ; Цибіна А.В. - по довірено сті; відповідача: Леонова О .Ю. - по довіреності; розгля нувши апеляційну скаргу това риства з обмеженою відповіда льністю «СЕМ та Р» на постано ву Донецького окружного адмі ністративного суду від 06 липн я 2010 року у справі № 2а-12002/10/0570 за поз овом товариства з обмеженою відповідальністю «СЕМ та Р» до Горлівської об'єднаної де ржавної податкової інспекці ї про визнання нечинними та с касування рішень про застосу вання штрафних санкцій від 28.0 4.2010 року № 0001032343 та 0001022343,
ВСТАНОВИЛА:
У травні 2010 року позивач зве рнувся до суду із вищевказан им позовом.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 06 липня 2010 року позов бул о задоволено частково. Визна но нечинним та скасовано ріш ення Горлівської об'єднаної державної податкової інспек ції від 28.04.2010 року № 0001022343 в час тині застосування штрафних ( фінансових) санкцій у сумі 2989,80 грн. У задоволенні решти позо вних вимог було відмовлено.
Не погодившись з таким суд овим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу. В апеляці йній скарзі, посилаючись на н евідповідність висновків су ду обставинам справи та на по рушення судом першої інстанц ії норм матеріального та про цесуального права, просив ск асувати постанову суду першо ї інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнит и позовні вимоги в повному об сязі.
У судовому засіданні предс тавники позивача наполягали на задоволенні апеляційної скарги, з чим не погоджувався представник відповідача.
Колегія суддів, заслу хавши доповідь судді-доповід ача, пояснення сторін, переві ривши матеріали справи і обг оворивши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичн у оцінку обставин справи та п овноту їх встановлення, досл ідивши правильність застосу вання судом першої інстанції норм матеріального та проце суального права, вважає за не обхідне вимоги, викладені в а пеляційній скарзі, залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.
Судами першої та апел яційної інстанції було встан овлено наступне.
Відповідачем відпові дно до направлень від 13.04.2010 року № 001741 та № 001740 проведена перевірк а позивача з питань дотриман ня порядку проведення розрах унків за товари (послуги), вимо г з регулювання обігу готівк и, наявності торгових патент ів і ліцензій, за результатам и якої складений акт № 52/05/03/23/32644804 в ід 14.04.2010 року. Під час перевірки відповідачем було встановле но не забезпечення щоденного друку на реєстраторі розрах ункових операцій (надалі - Р РО) фіскального звітного чек у за день роботи 15.10.2006 року (Z-звіт РРО за 15.10.2009 року роздрукований 16.10.2009 року); не забезпечення збе рігання контрольної стрічки до РРО за день роботи 15.10.2009 року . Дані порушення встановлені під час перевірки КОРО № 0571002 741 від 15.01.2009 року Наведене є пор ушенням п. 9.10 ст. З Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг». На підставі акту перевірки, вих одячи з приписів даного Зако ну, відповідачем 28.04.2010 року було прийняте рішення про застос ування до позивача штрафних (фінансових) санкцій № 0001037343 у сумі 510 грн. (340 грн. і 170 грн.).
Крім того, проведеною перевіркою встановлено, що п ри перевірці касової книги з а період з 01.04.2010 року по 14.04.2010 року в порушення п. 3.5 Положення про ведення касових операцій у н аціональній валюті в Україні , затвердженого постановою П равління Національного банк у України від 15 грудня 2004 року N 6 37, при виведенні залишку готів ки в касі за дні роботи 07.04.2010 рок у та 13.04.2010 року приймалися видат кові касові ордери № 1668 від 13.04.2010 року та № 1662 від 07.04.2010 року, в яких видача готівки з каси не підт верджена підписом отримувач а. До акту перевірки додані ко пії вказаних касових ордерів . Відповідно до наказу № 16 від 04 .01.2010 року ліміт залишку готівк и в касі позивача встановлен ий у сумі 1270 грн. З урахуванням цього, відповідачем встановл ене перевищення суми ліміту у розмірі 821,45 грн. за 07.04.2010 року та 1494.9 грн. за 13.04.2010 року. За дані пору шення відповідачем 28.04.2010 року б уло прийняте рішення про зас тосування до позивача штрафн их (фінансових) санкцій № 0001022 343 у сумі 4632.70 грн. (2 х (821,45 грн. н 1494,9 г рн.)).
Стаття 159 КАС України п ередбачає, що судове рішення повинно бути законним і обґр унтованим. Законним є рішенн я, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесу ального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на п ідставі повно і всебічно з' ясованих обставин в адмініст ративній справі, підтверджен их тими доказами, які були дос ліджені в судовому засіданні .
Згідно ч. 1, 2 статті 11 заз наченого Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», органи де ржавної податкової служби у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають п раво здійснювати документа льні невиїзні перевірки (на п ідставі поданих податкових декларацій, звітів та інши х документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою п одатків та зборів (обов'язко вих платежів) незалежно від с пособу їх подачі), а також пла нові та позапланові виї зні перевірки своєчасност і, достовірності, повноти нар ахування і сплати податків та зборів (обов'язкових плат ежів), додержання валютног о законодавства юридичними особами, їх філіями, ві дділеннями, іншими відокре мленими підрозділами, що не м ають статусу юридичної особи , а також фізичними особами , які мають статус суб'єкт ів підприємницької діяльно сті чи не мають такого стату су, на яких згідно із законам и України покладено обов'язо к утримувати та/або сплачув ати податки і збори (обов 'язкові платежі), крім Націон ального банку України та йо го установ. Органи державної податкової служби здійсню ють контроль за додержанням порядку проведення готівк ових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку.
Колегія суддів зазна чає, що відповідно до приписі в ст. 11-2 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні», посадові особи органу державної податкової служ би вправі приступити до про ведення планової або позап ланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх п роведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику по датків під розписку:
направлення на перев ірку, в якому зазначаються да та його видачі, назва органу державної податкової служ би, мета, вид (планова або п озапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб орг ану державної податкової слу жби, які проводитимуть перев ірку. Направлення на перевір ку є дійсним за умови наявн ості підпису керівника орга ну державної податкової служ би, скріпленого печаткою орг ану державної податкової слу жби;
копії наказу керівн ика податкового органу про п роведення позапланової виї зної перевірки, в якому заз начаються підстави проведен ня позапланової виїзної пере вірки, дата її початку та дата закінчення.
Ненадання цих докум ентів платнику податків або їх надання з порушенням вим ог, встановлених частиною п ершою цієї статті, є підставо ю для недопущення посадови х осіб органу державної п одаткової служби до проведе ння планової або позапланово ї виїзної перевірки.
Як вбачається з матер іалів справи, позивач дотрим увався при проведенні усіх в ищенаведених приписів, а том у судова колегія не погоджує ться з доводами апеляційної скарги, що перевірку проведе но з порушенням вимог законо давства є саме це є підставою для визнання результатів пе ревірки неправомірними.
Крім того, колегія суд дів вважає доречним звернути увагу на ч. 7 ст. 11-2 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», де, зокрема, з азначено, що позаплановими п еревірками вважаються також перевірки в межах повноваже нь податкових органів, виз начених законами України "П ро застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг" "Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів", а в інших ви падках - за рішенням суду.
Стосовно відмови суд ом першої інстанції у задово ленні позовних вимог щодо ви знання нечинним та скасуванн я рішення про застосування д о позивача штрафних (фінансо вих) санкцій № 0001037343 у сумі 510 г рн., колегія суддів зазначає н аступне.
Відповідно до п. 9 ст. 3 З акону України від 6 липня 1995 рок у N 265/95-ВР "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" , суб'єкти підприємницької ді яльності, що здійснюють розр ахункові операції в готівков ій та/або в безготівковій фор мі (із застосуванням платіжн их карток, платіжних чеків, же тонів), при продажу товарів (на данні послуг) у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг, зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах р озрахункових операцій (за ви нятком автоматів з продажу т оварів (послуг) фіскальні зві тні чеки і забезпечувати їх з берігання в книгах обліку ро зрахункових операцій.
Згідно п. 10 ст. 3 даного З акону, суб'єкти підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції в г отівковій або безготівковій формі (із застосуванням плат іжних карток, платіжних чекі в, жетонів тощо) при продажу то варів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчу вання та послуг, зобов'язані д рукувати на реєстраторах роз рахункових операцій (за викл юченням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні с трічки і забезпечувати їх зб ерігання протягом трьох рокі в.
Відповідно до п. 4 ст. 17 З акону України від 6 липня 1995 рок у N 265/95-ВР "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" , із змінами та доповненнями, у разі невиконання щоденного роздрукування фіскального з вітного чека або його незбер ігання в книзі обліку розрах ункових операцій до суб'єкті в підприємницької діяльност і застосовується фінансова с анкція у розмірі 20 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян.
Крім того, колегія суд дів зазначає наступне.
Відповідно до п. 5.10 Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 року N 637, готівкові кошти не вважаються понадлімітними в день їх надходження, якщо вон и були здані в сумі, що перевищ ує встановлений ліміт каси, д о обслуговуючих банків не пі зніше наступного робочого дн я банку або були видані для ви користання підприємством ві дповідно до законодавства на ступного дня на потреби, які п ов'язані з діяльністю підпри ємства. Отже готівкові кошти , що перевищували встановлен ий ліміт каси в день їх надход ження до каси підприємства, н е будуть вважатися понадлімі тними, якщо вони були здані до установи банку наступного р обочого дня банку навіть у су мі меншій, ніж та, що перевищув ала ліміт каси у попередній д ень, за умови використання пі дприємством решти коштів (що перевищувала ліміт) на потре би, пов'язані з діяльністю під приємства.
Таким чином, колегія с уддів погоджується з висновк ом суду першої інстанції щод о скасування рішення Горлівс ької об'єднаної державної по даткової інспекції від 28.04.2010 ро ку № 0001022343 в частині застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій у сумі 2989,80 грн.
Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
З урахуванням викладеного та враховуючи принципи част ини 2 ст. 71 КАС України, згідно я ких в адміністративних справ ах про протиправність рішень суб' єкта владних повноваже нь обов' язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову, судова к олегія вважає, що суд першої і нстанції правильно встанови в обставини справи та ухвали в судове рішення з додержанн ям норм матеріального і проц есуального права.
На підставі викладеного, ке руючись, ст. 2, ст. 160, ст. 167, 195, 196, п. 1 с т. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, 206, 211, 212, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, колегія суддів ,
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу товарис тва з обмеженою відповідальн істю «СЕМ та Р» - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 06 липня 2010 року у справі № 2 а-12002/10/0570 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками перегл яду набирає законної сили з м оменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадц яти днів після набрання зако нної сили судовим рішенням с уду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
Повний текст виготов лено 16 серпня 2010 року.
Головуючий суддя: Г.М.Міронова
Судді: Т.Г.Арабе й
С.В.Жа ботинська
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2010 |
Оприлюднено | 28.10.2010 |
Номер документу | 11841339 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні