ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2024 року м. Ужгород№ 260/7542/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судових засідань Гавій Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ЕНД АЙ ТРЕЙДІНГ" до Головного управління ДПС у Закарпатській області , Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 04 квітня 2024 проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складене 16 квітня 2024 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТІ ЕНД АЙ ТРЕЙДІНГ" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9304043/40208475 від 04.08.2023 року ГУ ДПС України в Закарпатській області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 12.05.2023 року.
В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 12.05.2023 року було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН, адміністратором якого є ДПС України податкову накладну № 1 від 12.05.2023 року. Разом з тим, реєстрація вищенаведеної ПН була зупинена, з пропозицією позивачу надати пояснення та копії документів, про що свідчить Квитанція № 9128228339 від 01.06.2023 року. Згідно вказаної квитанції комісія ГУ ДПС України в Закарпатській області як відокремлений підрозділ ДПС України повідомила позивача, що реєстрація вказаної ПН зупинена з огляду на відповідність операції пункту 1 Критерії ризиковості здійснення операцій, а також з додаткової підстави, суть та зміст якої позивачу незрозумілі, а також запропонувала надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної в ЄРПН, без зазначення конкретних документів (переліку документів), із заздалегідь визначеного переліку, які можуть бути надані позивачем.
21.07.2023 року позивачем скеровано до комісії ГУ ДПС України в Закарпатській області повідомлення про подання пояснень та копій документів, щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію в яких зупинено. Натомість, 25.07.2023 року позивачем засобами електронного зв`язку отримано від відповідача-1 повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 25.07.2023 року за № 9240901/40208475, із змісту якого слідує, що позивачу слід надати копії додаткових документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН, без додаткових пояснень, а саме розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, із позначенням у графі Додаткова інформація вказівки на надання розрахункових документів, актів звірки розрахунків з субпідрядними підприємствами та генпідрядником, картки pax. 361, 631 за періоди наданих договорів.
Однак, позивач суть такого повідомлення не зрозумів, поза як, до відповідних пояснень по ПН було долучено платіжне доручення (інструкція) № 16 від 04.05.2023 року, а саме щодо операції по якій складено ПН № 1 від 12.05.2023 року, а інші документи вже стосуються більш поглибленого вивчення операцій Позивача, та не охоплюється ПН № 1 від 12.05.2023 року, хоч і доступні відповідачу-1 до перегляду в режимі реального часу, як податкова інформація, з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем і технологій (відомчого програмного забезпечення) ДПС України.
Відтак, позивач вирішив не скористатися правом на подання додаткових копій документів, вважаючи що надані ним до пояснень документи достатні для встановлення формальних ознак здійсненої ним господарської операції, в зв`язку із чим 04.08.2023 року комісія відповідача прийняла Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9304043/40208475, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з мотивів ненаданням Позивачем додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, без зазначення додаткової інформації, із посиланням на документи, що наведені у вказаному вище повідомленні від 25.07.2023 року за № 9240901/40208475. Так, позивач вважає таке рішення відповідача 1 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а складена та подана позивачем ПН до реєстрації в ЄРПН такою, що підлягає реєстрації відповідачем 2.
Ухвалою судді від 04.09.2023 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
18.09.2023 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, зі змісту якого, ГУ ДПС у Закарпатській області, ДПС України не погоджуються із вимогами позовної заяви, у повному обсязі вважають їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню та зазначає, що позивачем у адміністративному позові не повністю викладено всі обставини справи, зокрема останній повідомляє суд, що після подання повідомлення про подання письмових пояснень та документів щодо підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, прийнято Рішення від 04.08.2023 №9304043/40208475 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 12.05.2023 у зв`язку із ненаданням додаткових документів, при цьому не вказавши яких конкретно додаткових документів не було надано.
Однак, відповідно до фактичних обставин справи, згідно повідомлення від 25.07.2023 № 9240901/40208475 ТОВ ТІ ЕНД АЙ ТРЕЙДІНГ повідомлено про необхідність надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН по податковій накладній № 1 від 12.05.2023 а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, а саме: розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки на отримання авансових платежів), акти звірки взаємних розрахунків з субпідрядними підприємствами та з генпідрядником, картки pax. 361,631 за період дії наданих договорів.
Тобто, відповідач 1 конкретно визначив перелік документів які необхідно було надати додатково позивачу, однак останній проігнорував пропозицію щодо подання таких документів.
Ухвалою суду від 15.01.2024 року витребувано у Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ЕНД АЙ ТРЕЙДІНГ" докази на підтвердження можливості розрахунку між замовником та підрядником шляхом здійснення попередньої оплати (авансу) за виконані роботи (до прикладу, додаткові угоди), а також, докази здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю Бліцарт Продукціон оплати авансового платежу у розмірі 331504 грн.
22.01.2024 року до суду представником позивача подано копію платіжної інструкції № 12/05/2023 від 12.05.2023 року.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши всі докази, які мають юридичне значення для вирішення справи і розгляду спору по суті, суд зазначає наступне.
В ході розгляду даної адміністративної справи, з наявних в матеріалах справи доказів, судом встановлено, що 04.05.2023 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Бліцарт Продукціон, укладений договір про виконання робіт № 04-05-23- 1, предметом якого є електромонтажні роботи пов`язані з виносом КЛ-10 Кв В м. Чоп, на загальну суму 663008 грн. з 20 % ПДВ. Вказані грошові кошти (аванс) у розмірі 50 % були сплачені на поточний (банківський) рахунок позивача 04.05.2023 року, що підтверджується платіжним дорученням (інструкцією) № 16.
Так, після надходження 04.05.2023 року на рахунок позивача авансу в розмірі 331504 грн. (в тому числі 20 % ПДВ в розмірі 55250,67 грн.), керуючись пунктом 201.7. статті 201 ПК України, за правилом першої події (попередня оплата (аванс), Директором Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ЕНД АЙ ТРЕЙДІНГ" складено та із використанням (накладенням) КЕП направлено на реєстрацію до ЄРПН ПН№ 1 від 12.05.2023 року, однак згідно Квитанції № 9128228339 від 01.06.2023 року реєстрація такої ПН була зупинена.
Причина зупинення реєстрації: п 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), реєстрація податкової накладної від №1 від 12.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно Повідомлення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Закарпатській області від 25.07.2023 року №9240901/40208475 ТОВ «ТІ ЕНД АЙ ТРЕЙДІНГ» повідомлено про необхідність надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН по податковій накладній № 1 від 12.05.2023 року, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, а саме: розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки на отримання авансових платежів), акти звірки взаємних розрахунків з субпідрядними підприємствами та з генпідрядником, картки pax. 361, 631 за період дії наданих договорів.
04.08.2023 року Комісією ГУ ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було розглянуто, в тому числі питання прийняття рішень щодо відмови у реєстрації ПН/РК по поданих повідомленнях щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, яким надсилались повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі, однак від платників не отримано додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК.
За наслідками обговорення було прийнято рішення Комісії ГУ ДПС у Закарпатській області щодо відмови в реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі пункту 9 Порядку № 520 (від платників не отримано додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК).
Відповідно до Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.08.2023 року № 9304043/40208475 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 12.05.2023 року №1 у зв`язку з ненаданням/частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Не погоджуючись із таким рішенням відповідача 1, позивач звернувся до суду із даним позовом про його скасування.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим Кодексом України (далі - ПК України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового Кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.10 Порядку зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМ України від 11.12.2019 № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок №1165) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок №520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до п. 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку: або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку; або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування; або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 року № 261).
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до п.10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 12 Порядку №520 передбачено, що Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до фактичних обставин справи, згідно Повідомлення від від 25.07.2023 №9240901/40208475 ТОВ "ТІ ЕНД АЙ ТРЕЙДІНГ" повідомлено про необхідність надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН по податковій накладній № 1 від 12.05.2023, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки на отримання авансових платежів), акти звірки взаємних розрахунків з субпідрядними підприємствами та з генпідрядником, картки pax. 361, 631 за період дії наданих договорів.
Тобто, відповідач 1 конкретно визначив перелік документів які необхідно було надати додатково позивачу.
Крім того, як уже було зазначено судом, 04.05.2023 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю "Бліцарт Продукціон", укладений договір про виконання робіт № 04-05-23-1, предметом якого є електромонтажні роботи пов`язані з виносом КЛ-10 Кв В м. Чоп, на загальну суму 663008 грн. з 20 % ПДВ. Вказані грошові кошти (аванс) у розмірі 50 % були сплачені на поточний (банківський) рахунок позивача 04.05.2023 року, що підтверджується платіжним дорученням (інструкцією) № 16.
При цьому, суд констатує, що вищезазначеним договором підряду від 04.05.2023 року, визначено наступний порядок розрахунку і приймання робіт:
" 3.1.Вид розрахунків установами банків.
3.2.Форма розрахунків безготівкова.
3.3. Розрахунки за фактично виконані роботи проводяться згідно Акту виконаних робіт, який складає Підрядник згідно ДСТУ і передає для підписання уповноваженому представнику Замовника. Уповноважений представник Замовника на протязі 3-х днів перевіряє об`єктивні дані акту і підписує його в частині фактично виконаних обсягів робіт.
3.4. Замовник оплачує вартість виконаних робіт згідно затверджених та підписаних актів на протязі трьох банківських днів після їх підписання".
Відтак, із зазначеного, вказаним договором не передбачено такої форми розрахунку як попередня оплата (авансу), натомість, розрахунок, за умовами договору, здійснюється за фактично виконані роботи.
А тому, долучене до пояснень до податкової накладної платіжне доручення (інструкція) № 16 від 04.05.2023 року щодо операції по якій складено ПН № 1 від 12.05.2023 року, не було достатнім для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Законодавець у п. 9 Порядку № 520 передбачив ситуацію яка склалася відносно ТОВ "Ті енд ай трейдінг", що за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до п.10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення.
Слід зазначити, що у разі не надання запитуваних контролюючим органом документів та пояснень податковим законодавством визначено безальтернативне рішення регіональної Комісії - відмова в реєстрації податкової накладної.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем доведено правомірність винесення оскарженого рішення, з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 5, 19, 77, 90, 243, 246, 249 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІ ЕНД АЙ ТРЕЙДІНГ" (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Малинова, 19 код ЄДРПОУ 40208475) до Головного управління ДПС у Закарпатській області (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52 код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкової служби України (м. Київ, Львівська площа, 8 код ЄДРПОУ 43005393), про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
2. Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення, а в разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяС.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2024 |
Оприлюднено | 19.04.2024 |
Номер документу | 118427461 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні