Справа № 405/3927/23
провадження № 1-кс/405/999/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.04.2024 м. Кропивницький
Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого ОВС ВРОТЗСУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про арештмайна укримінальному провадженні,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №42023120000000012від 24.01.2023за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
09.04.2024 до Ленінського районного суду м. Кіровограда надійшло клопотання від клопотання старшого слідчого ОВС ВРОТЗСУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про арешт майна.
В обґрунтування клопотання слідчий зазначив, у провадженні ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області перебуває кримінальне провадження №42023120000000012 від 24.01.2023.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Державне підприємство дослідне господарство «Червоний землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України (далі ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН) (код ЄДРПОУ 00729913) зареєстроване Бобринецькою районною державною адміністрацією Кіровоградської області 19.03.1992, свідоцтво про державну реєстрацію від 19.03.1992 №1422105001000123, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 622991, код та назва організаційно-правової форми 140 державне підприємство.
Місцезнаходження ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН відповідно до реєстраційних документів визначено Кіровоградська область, Бобринецький район, с. Чарівне, вул. Шкільна, 39.
На податковий облік ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН взято в контролюючому органі - Новоукраїнське відділення Бобринецької ДПІ (Бобринецький район) ГУ ДФС у Кіровоградській області.
ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН протягом 2016-2019 років являлось платником податку на додану вартість (діюче свідоцтво від 01.01.2017 року № 200304830), податку на прибуток підприємств, земельного податку, екологічного податку, рентної плати за користування надрами, податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного соціального внеску на загальних підставах.
Для подання податкової звітності в електронному вигляді укладено договір з Новоукраїнським відділенням Бобринецької ДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області про визнання електронних документів, а саме: податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з ПДВ та інших звітних податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до податкового органу засобами телекомунікаційного зв`язку або електронних носіях, як оригіналу.
Державне підприємство ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН є юридичною особою, має Статут, свою печатку, поточні банківські рахунки відкриті для ведення фінансово-господарської діяльності в АТ «Банк Південний», АТ «Сбербанк», АТ«КІБ», АТ «Укрсиббанк»,АТ «Укрсоцбанк», АТ «Райффайзен Банк Аваль», АТ КБ «ПриватБанк», АТ «Мегабанк», АТ «Укргазбанк», ПАТ КБ «Фінансова Iніціатива».
Основним видом діяльності ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН протягом 2016-2019 років являлось вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур i насіння олійних культур.
Так, у період 2016-2019 років ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН для здійснення господарської діяльності використовувало земельні ділянки загальною площею 4 932,3635 га. розташованих на території Чарівненської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області відповідно до державних актів на право постійного користування землею, а саме: серія ЯЯ №155260 (земельна ділянка площею 1326,4263 га, кадастровий номер 3520887800:02:000:4500);серія ЯЯ №155261(земельна ділянка площею 0,9292 га, кадастровий номер 3520887801:51:006:0002); серія ЯЯ №155262(земельна ділянка площею 4,1505 га, кадастровий номер 3520887805:55:000:0001);серія ЯЯ №155265(земельна ділянка площею 185,1134 га, кадастровий номер 3520887800:02:000:9004);серія ЯЯ №155266(земельна ділянка площею 107,1439 га, кадастровий номер 3520887800:02:000:9001);серія ЯЯ №155267(земельна ділянка площею 80,0464 га, кадастровий номер 3520887800:02:000:9007);серія ЯЯ №155268(земельна ділянка площею 441,1089 га, кадастровий номер 3520887800:02:000:9003); серія ЯЯ №155269(земельна ділянка площею 79,2184 га, кадастровий номер 3520887800:02:000:9002);серія ЯЯ №155278(земельна ділянка площею 2102,7845 га, кадастровий номер 3520887800:02:000:9006);серія ЯЯ №155279(земельна ділянка площею 603,3864 га, кадастровий номер 3520887800:02:000:9005);серія ЯЯ №155280(земельна ділянка площею 2,0556 га, кадастровий номер 3520887801:51:006:0001).
11.09.2009 наказом № 72-к на посаду головного бухгалтера ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН призначено ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ).
Працюючи головним бухгалтером ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН, ОСОБА_4 в силу займаної посади, а так само у зв`язку із покладеними на неї службовими обов`язками та повноваженнями згідно Статуту підприємства, володіючи правом підпису договірних, первинних, фінансових документів, документів податкового обліку та звітності, здійснювала контроль за фінансово-господарськими операціями, а також виконувала організаційно-розпорядчі обов`язки, пов`язані з керівництвом, підлеглими працівниками підприємства, тобто являлась службовою особою підприємства державної форми власності.
Відповідно до п. 5.2 ст. 5 Статуту, затвердженого 09.01.2014 Господарство повинно забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно із законодавством; директор Господарства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення оперативного та бухгалтерського обліку і статистичної звітності результатів фінансово-господарської та іншої діяльності; Господарство самостійно відповідає за своїми договірними зобов`язаннями, за порушення кредитно-розрахункової і податкової дисципліни, вимог до якості продукції та інших правил здійснення господарської діяльності.
Підозрювана ОСОБА_4 працюючи головним бухгалтером Державного підприємства дослідне господарство «Червоний землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України, за адресою: АДРЕСА_1 , будучи особою, яка обіймає на підприємстві посаду, що пов`язана з виконанням організаційно розпорядчих та господарських обов`язків, тобто являлась службовою особою, діючи умисно з корисливих мотивів, з метою систематичного ухилення від сплати податків, за попередньою змовою в період часу з 29.02.2016 по 17.10.2016 з директором ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН ОСОБА_5 (матеріали відносно якої за вказаним фактом скеровано до суду) та за попередньою змовою в період часу з 18.05.2017 по 30.09.2019 з директором ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН ОСОБА_6 (матеріали відносно якої за вказаним фактом скеровано до суду), перебуваючи в службовій залежності від директорів підприємства, матеріали відносно яких вже скеровані за вказаним фактом до суду, сприяла вчиненню вказаного злочину.
Так, у відповідності до чинних нормативно-правових актів України на ОСОБА_4 як на службову особу суб`єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) покладено обов`язки і відповідальність щодо:
ст.67 Конституції України сплати податків і зборів в порядку і розмірах, встановлених законом;
п.п.16.1.2 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України ведення в установленому порядку обліку доходів і витрат, складання звітності, що стосується обчислення і сплати податків та зборів;
п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів;
п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи;
п.36.5 ст.36 Податкового кодексу України відповідальності за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку;
ст.47 Податкового кодексу України відповідальності за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах;
ст.110 Податкового кодексу України відповідальності у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
п.п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України обов`язку самостійно обчислювати суми податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подавати відповідному контролюючому органу за місцем знаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями;
ст.49 Господарського кодексу України не порушувати права та законні інтереси місцевого самоврядування і держави.
Також, ОСОБА_4 як головний бухгалтер ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН, являючись службовою особою суб`єкта підприємницької діяльності, в силу покладених та виконуваних організаційно-розпорядчих і адміністративно-господарських функцій, відповідно до вимог ст.ст.3, 6, 8, 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» здійснювала організацію бухгалтерського обліку юридичної особи; забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років; створення необхідних умов для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечення неухильного виконання всіма працівниками, причетними до бухгалтерського обліку правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів; відображення в облікових регістрах господарських операцій у тому звітному періоді в якому вони були здійсненні; відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних.
Виконання вищезазначених законодавчих вимог та визначених Статутом положень щодо ведення обліку та звітності забезпечувалось безпосередньо
ОСОБА_5 в період часу з 29.02.2016 по 17.10.2016 та ОСОБА_6 в період часу з 18.05.2017 по 30.09.2019 як директором підприємства, яка має право першого підпису первинних, платіжних та звітних документів та головним бухгалтером ОСОБА_4 , яка у відповідності із наданими їй в роботу зі сторони директора підприємства договірними та первинними документами фінансово-господарської діяльності складала в електронному вигляді декларації з податку на додану вартість, податку на прибуток та інших звітів, окрім податкових декларацій з податку на землю та після накладення електронного цифрового підпису директора підприємства, а також електронного аналогу відтиску печатки ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН, відправляла засобами телекомунікаційного зв`язку до Новоукраїнського відділення Бобринецької ДПІ (Бобринецький район) ГУ ДФС у Кіровоградській області.
Так, ОСОБА_4 , являючись головним бухгалтером ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН, усвідомлюючи покладені на неї обов`язки і відповідальність за дотримання законодавства у сфері оподатковування, правильність нарахування і своєчасність сплати податків, будучи зобов`язаною забезпечувати вірне нарахування та перерахування податків до відповідних бюджетів, з метою ухилення від сплати податків, шляхом неподання до контролюючого органу податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), діючи умисно, в порушення вимог пп. 16.1.3 п.16.1 ст.16, п. 49.2 ст. 49, п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, в частині неподання податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), діючи умисно з корисливих мотивів, з метою систематичного ухилення від сплати податків, за попередньою змовою в період часу з 29.02.2016 по 17.10.2016 з директором ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН ОСОБА_5 (матеріали відносно якої за вказаним фактом скеровано до суду) та за попередньою змовою в період часу з 18.05.2017 по 30.09.2019 з директором ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН ОСОБА_6 (матеріали відносно якої за вказаним фактом скеровано до суду), не нарахувала та не сплатила земельного податку на загальну суму 25 436 480 грн.
Відповідно до вимог ст. 8 Податкового кодексу України, загальнодержавні та місцеві податки та збори є обов`язковими до сплати на всій території України, в тому числі на території відповідних територіальних громад.
Відповідно до вимог ст. 10 Податкового кодексу України, до місцевих податків належить, в тому числі, податок на майно (п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 ПК України), який згідно ст. 265 Податкового кодексу України складається, в тому числі, з плати за землю (п.п. 265.1.3 п. 265.1 ст. 265 ПК України).
Базою оподаткування земельним податком відповідно до вимог ст. 271 Податкового кодексу України є грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІ Податкового кодексу України та площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Так, відповідно до рішень сесії Чарівненської сільської ради Бобринецького району на 2016-2018 роки встановлена ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів у розмірі 5 відсотків від середньої нормативної грошової оцінки, а саме:
п.п. 5.1 п.5 рішення двадцять восьмої сесії шостого скликання Чарівненської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області від 09.07.2015 року № 169 «Про встановлення плати за землю на території Чарівненської сільської ради Кіровоградської області на 2016 рік».
п.п. 5.1 п.5 рішення п`ятої сесії сьомого скликання Чарівненської сільської ради Бобринецького району від 14.06.2016 року № 30 «Про встановлення плати за землю на території Чарівненської сільської ради на 2017рік»;
п.п. 5.1 п. 5 рішення одинадцятої сесії сьомого скликання Чарівненської сільської ради Бобринецького району від 10.07.2017року № 73 «Про затвердження ставок та пільг із сплати земельного податку на земельні ділянки на території Чарівненської сільської ради на 2018рік» та додатку №1.
Відповідно до Додатку № 1 до рішення п`ятнадцятої сесії сьомого скликання Чарівненської сільської ради Бобринецького району від 14.06.2018 року № 92 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку по Чарівненській сільській раді на 2019 рік, код згідно з КОАТУУ 3520887801», ставка податку за земельні ділянки для юридичних осіб, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (код 01.01) становить 1 відсоток від нормативної грошової оцінки.
Ставки податку за інші земельні ділянки, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі 5 відсотків від середньої нормативної грошової оцінки площі ріллі по області (п. 277.1 ст. 277 Податкового Кодексу України).
Однак, ОСОБА_4 ігноруючи як вищезазначені законодавчі акти України, акти органів місцевого самоврядування так і власні обов`язки службової особи ДП ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН передбачені пп.1, 3, п.2 ст.5 Статуту підприємства, умисно, усвідомлюючи покладену на неї відповідальність, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків, в період з 01.01.2016 по 31.12.2019, шляхом неподання податкових декларацій з податку на землю, ігноруючи вимоги п.286.2 ст.286 ПК України, умисно ухилилась від сплати земельного податку, шляхом неподання відповідних декларацій з податку на землю та не сплатила відповідні суми податку, що призвело до фактичного ненадходження до місцевого бюджету грошових коштів на загальну суму 14 072 884,34 грн., що є особливо великим розміром.
Виходячи з вищевикладеного, головним бухгалтером ДП ДГ «Червоний землероб» КДСДС НААН ОСОБА_4 допущено порушення вимог п.п. 16.1.3 п.16.1 ст.16, п.49.2 ст.49, пп.286.1, пп.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) щодо неподання податкових декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 2017, 2018, 2019 рік та порушення вимог пп.269.1. п.269.1 ст.269, пп.270.1.1 п.270.1 ст. 270, пп.271.1, пп.271.2 п. 271.1, п.271.2 ст.271, п. 277.1 ст.277,пп. 286.2 ст. 286, п. 287.1, п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) щодо не нарахування та сплати податку на землю, в результаті чого занижено суму земельного податку на загальну суму25 436 480 грн.
Однак, ОСОБА_4 як головний бухгалтер ДП ДГ «Червоний землероб» КДСДС НААН усвідомлюючи покладені на неї посадою, Статутом та нормами законодавства обов`язки і відповідальність за дотримання законодавства у сфері оподатковування, за правильність нарахування і своєчасність сплати податків, будучи зобов`язаною забезпечувати вірне нарахування та перерахування податків в бюджет, умисно, усвідомлюючи покладену на неї відповідальність, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків, у період з 01.01.2016 по 31.12.2019 не подала податкову декларацію з сплати за землю та як наслідок не здійснила сплату коштів за користування земельними ділянками, чим умисно ухилилася від сплати податків до бюджету в особливо великих розмірах.
Таким чином, умисні, протиправні дії головного бухгатера ДП ДГ «Червоний землероб» КДСДС НААН ОСОБА_4 надали змогу ухилитися від сплати податку на землю за період з 01.01.2016 по 31.12.2019 на загальну суму 25 436 480 грн., що підтверджується висновком № 7/11-28-08-07/00729913 від 23.02.2024 про результати аналітичного дослідження фінансово-господарської діяльності ДП ДГ «Червоний землероб» КДСДС НААН та висновком судової економічної експертизи №2136 від 26.03.2024.
Тобто, своїми умисними, протиправними діями головний бухгалтер ДП ДГ «Червоний землероб» КДСДСНААН ОСОБА_4 , в межах виконання своїх службових обов`язків, порушила вимоги наступних нормативно-правових актів:
п.п. 269.1.1, п.п 269.1.2 п.269.1 ст.269 Податкового кодексу України, згідно якої платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі.
п.п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України, згідно якої об`єктом оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
пп. 271.1.1. та пп. 271.1.2. п. 271.1. ст. 271 Податкового кодексу України, згідно якої базою оподаткування земельним податком є:
а) нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;
б) площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
- пп. 14.1.74 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, згідно якої земельна ділянка частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, цільовим (господарським) призначенням та з визначеними щодо неї правами.
- пп. 14.1.76. п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України згідно якої землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
- п.1 ст.22 Глави 5 Земельного кодексу України від 25.10.2001 року №2768-ІІІ (із змінами та доповненнями), згідно якої землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
- п.2 ст.22 Глави 5 Земельного кодексу України згідно якої до земель сільськогосподарського призначення належать:
а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги);
б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
- п. 277.1. ст. 277 Податкового кодексу України згідно якої ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.
Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (п. 277.1. ст. 277 у редакції Закону України 20.12.2016 р. №1791-VIII).
Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (п. 277.1. ст. 277 у редакції Закону України від 23.11.2018 р. №2628-VIII)
- п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, згідно якої платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
- п. 287.1 та п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України згідно якої власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
- пп.16.1.3 п.16.1 ст.16Податкового кодексу України згідно якої платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
- п.49.2 статті 49 Податкового кодексу України згідно якої встановлено, що платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Відповідно до листа № 116 від 14.03.2024, ДП ДГ «Червоний землероб» КДСДС НААН протягом 2016-2022 років перебувало на загальній системі оподаткування та являлось платником податку на землю, пільгами по земельних податках протягом вказаних періодів не користувалось.
Тобто, відповідно до вказаного листа підприємство не мало у власності та/або користуванні земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком (ст. 283 ПК України).
Таким чином ОСОБА_4 своїми умисними, протиправними діями, скоїла умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене за попередньою змовою групою осіб, службовою особою підприємства, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах, тобто скоїла кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 212 КК України.
03.04.2024 о 10.55 годин ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
У вчиненні вказаного кримінального правопорушення обґрунтовано підозрюється:
Обставинами, що дають підстави підозрювати ОСОБА_4 у вчиненні зазначеного кримінального правопорушення є фактичні дані, отримані у передбаченому КПК України порядку, зокрема:
- звернення депутатів Кетрисанівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ухваленого рішенням сесії за № 3189 від 16.12.2022;
- висновок експерта від 26.03.2024 № 2136, складений за результатами проведення судової економічної експертизи, щодо порушення п.286.2 ст. 286, п.287.1, п.287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, що призвело до заниження суми земельного податку за період з 01.01.2016 по 31.12.2019 на загальну суму 25436480 грн.
ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яке передбачене ч. 3 ст. 212 КК України, та відповідно до ст. 12 КК України відноситься до категорії тяжких злочинів, покарання за вчинення якого передбачено у виді штрафу від п`ятнадцяти тисяч до двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.
Відповідно до Інформаційної довідки № 373410732 щодо інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , на праві приватної власності належить нерухоме майно:
1)земельна ділянка з кадастровим номером 3520887800:02:000:5032, площею 0.9756 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 652839335208;
2)земельна ділянка з кадастровим номером 3520887800:51:007:0005, площею 0.1681 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 294340335208.
Право власності ОСОБА_4 на майно, що належить арештувати, підтверджується Інформаційною довідкою.
Згідно з вимогами ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
У відповідності до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження, зокрема арешт майна, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Враховуючи, що в ході досудового розслідування виникла необхідність у накладені арешту та забороні розпоряджатися вищевказаним нерухомим майном, що належить ОСОБА_4 , оскільки їх розпорядження може призвести, до зникнення, втрати або пошкодження відповідного майна або настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.
В судове засідання слідчий не з`явився, був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду клопотання, причини неявки не повідомив.
Клопотання про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, розглядалось без повідомлення власника майна, відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України, оскільки це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Відповідно до ст.107 ч.4 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Повно та всебічно дослідивши клопотання та надані до нього матеріали, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, у рамках якого було подане клопотання, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
Клопотання про арешт майна відповідає вимогам ст.171 КПК України.
Встановлено, що провадженні слідчого управління ГУНП в Кіровоградській області перебуває кримінальне провадження №42023120000000012 від 24.01.2023. заознаками кримінальногоправопорушення ,передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
Статтею 131 КПК Українивизначено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна.
Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно підлягає для забезпечення можливої конфіскації.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Пунктом 3 ч. 2 ст. 170 КПК України встановлено, що арешт майна допускається з метою конфіскації майна, як виду покарання.
Відповідно до ч.5 ст.170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
У даному випадку метою арешту майна є забезпечення конфіскації майна як виду покарання, оскільки санкція ч. 3 ст. 212 КК України передбачає покарання у виді штрафу від п`ятнадцяти тисяч до двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.
Відповідно до ст. 59 КК України, покарання у виді конфіскації майна полягає в примусовому безоплатному вилученні у власність держави всього або частини майна, яке є власністю підозрюваного.
Слідчим суддею встановлено, що 03.04.2024 о 10.55 ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого Законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3,4 частини другої статті 170 цього Кодексу).
Слідчий суддя зазначає, що оскільки чинне законодавство не розкриває поняття обґрунтованості підозри, на підставі ст.ст. 8,9 КПК України, слідчий суддя застосовує практику Європейського суду з прав людини.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі «Фокс, Кемпбелл і Хартлі проти Сполученого Королівства», наявність обґрунтованої підозри передбачає наявність фактів і відомостей, на підставі яких об`єктивний спостерігач зробив би висновок про те, що дана особа могла вчинити злочин.
У рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Феррарі Браво проти Італії», затримання і тримання особи під вартою допустимі не лише у випадку доведеності факту скоєння злочину та його характеру, оскільки така доведеність сама по собі і є= метою попереднього розслідування, досягненню мети якого і є тримання під вартою. Факти, що викликали підозру, не обов`язково повинні бути встановлені до ступеню, необхідного для засудження, або навіть пред`явлення обвинувачення, що являється завданням наступних етапів кримінального процесу.
Надані слідчимдокази: заява сільського голови ОСОБА_7 від 30.12.2022 № 11-40/328/1 з копією рішення від 16.12.2022 та копією звернення депутатів Кетрисанівської сільської ради, висновком експерта № 2136 за результатами проведення економічної експертизи від 26.03.2024, свідчать про обґрунтованість пред`явленоїпідозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення за ч. 3 ст. 212 КК України.
Встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 3520887800:02:000:5032, площею 0.9756 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 652839335208 та земельна ділянка з кадастровим номером 3520887800:51:007:0005, площею 0.1681 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 294340335208, на праві власності належать ОСОБА_4 .
Право власності ОСОБА_4 на майно, що належить арештувати, підтверджується Інформаційною довідкою.
З урахуванням доведеності слідчим правової підстави для арешту майна, того, що арешт майна є тимчасовим позбавленням права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, для забезпечення конфіскації майна, наявності ризиків щодо відчуження майна, розумності та співрозмірності обмеження права власності завданням у даному кримінального провадженні щодо захисту суспільства та держави від кримінальних правопорушень, з метою забезпечення проведення швидкого, повного та неупередженого досудового розслідування, суд прийшов до висновку про задоволення клопотання про арешт майна з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання.
Керуючись ст.ст. 98, 131, 132, 167, 168, 170-175, 309, 395 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого старшого слідчого ОВС ВРОТЗСУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про арешт майна - задовольнити.
Накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером 3520887800:02:000:5032, площею 0.9756 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 652839335208, та земельну ділянку з кадастровим номером 3520887800:51:007:0005, площею 0.1681 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 294340335208, які на праві власності належать ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , із забороною у розпорядженні цим майном.
Відповідно до ст. 175 КПК України, ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Роз`яснити, що згідно ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
На ухвалу слідчого судді може бути подана апеляційна скарга протягом п`яти днів з дня її проголошення безпосередньо до Кропивницького апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_8
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118441826 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Юр'єва К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні