Постанова
від 25.03.2024 по справі 904/4203/23
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.03.2024 року м.Дніпро Справа № 904/4203/23

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Дарміна М.О. (доповідач)

суддів: Паруснікова Ю.Б., Чус О.В.

при секретарі судового засідання: Ковзиков В.Ю.

Представники сторін:

від позивача: Ярохович Т.А. (в залі суду)

представник відповідача у судове засідання не з`явився.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 (суддя Мельниченко І.Ф.) у справі №904/4203/23

за позовом Акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк", м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй", м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "МЕТІНВЕСТ-ПРОМСЕРВІС", м. Запоріжжя

про стягнення заборгованості в сумі 601 247,12 грн.

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог та рішення суду першої інстанції:

Акціонерне товариство "Перший український міжнародний банк" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області із позовом про стягнення 601 247,12 грн., що складають суму заборгованості за договором факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 та договором субпідряду № 4006 (на технічне обслуговування і ремонти обладнання) від 14.09.2021.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 у справі №904/4203/23 позовні вимоги задоволено в повному обсязі.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" (50005, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Криворіжсталі, буд. 80, оф. 8, код ЄДРПОУ 35230598) на користь Акціонерного товариства "Перший український міжнародний банк" (04070, м. Київ, вул. Андріївська, буд. 4, код ЄДРПОУ 14282829) 601 247, 12 грн. основного боргу, 9 018, 71 грн. - судового збору.

Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що 14.09.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю "Метінвест-Промсервіс" (далі - Генпідрядник, третя особа у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" (далі - Субпідрядник, відповідач у даній справі) укладено договір субпідряду № 4006 на технічне обслуговування і ремонти обладнання (надалі - Договір), відповідно до пункту 2.1 якого Генпідрядник доручає, а Субпідрядник зобов`язується на свій ризик виконувати в порядку і на умовах даного договору технічне обслуговування та ремонт об`єктів, а також інші види ремонтних робіт (далі - роботи), а Генпідрядник зобов`язується прийняти завершені роботи на об`єктах та оплатити їх ціну.

Специфікацією № 1 до договору сторони узгодили виконання робіт на території промислових майданчиків Замовника - ПрАТ "АКХЗ"; види робіт та найменування об`єктів: вогнетривкі роботи, технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонт обладнання; період виконання робіт - з 01.08.2021 по 31.12.2021 тощо.

Орієнтовна вартість робіт відповідно до вказаної специфікації становить 9 390 150,00 грн. без урахування ПДВ, крім цього, генпідрядник оплачує ПДВ за чинною ставкою 20% у розмірі 1 878 030,00 грн.

Всього з урахуванням ПДВ 11 268 180,00 грн. та формується як сума підписаних актів приймання-передачі виконаних робіт.

Фактична вартість робіт розраховується за погодженими сторонами нормами часу та вартістю 1 нормо-години виконання робіт - 155,00 грн. без урахування ПДВ.

Умови оплати - відстрочка платежу протягом 45 календарних днів з дати підписання актів приймання-передачі виконаних робіт, оформлених субпідрядником згідно встановленого зразка та надання рахунку (пункт 6 Специфікації).

Додатковою угодою № 2 від 03.12.2021 сторонами узгоджено, що оплата Генпідрядником заборгованості перд Субпідрядником за актами прийому-передачі виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 на суму 439 076,88 грн. з ПДВ, № 4 від 15.11.2021 на суму 162 170,24 грн. з ПДВ, № 5 від 15.11.2021 на суму 66 827,94 грн. з ПДВ та № 6 від 12.11.2021 на суму 54 029,28 грн. з ПДВ (всього на суму 722 104,34 грн. з ПДВ) проводиться протягом 119 календарних днів від дати підписання даної Додаткової угоди, в безготівковій формі.

Виконуючи умови спірного договору, ТОВ "Капітал-Строй" було виконано роботи на загальну суму 601 247,12 грн., що підтверджується актом № 3 за листопад 2021 приймання-передачі виконаних робіт від 12.11.2021 на суму 439 076,88 грн. та актом № 4 за листопад 2021 приймання-передачі виконаних робіт від 15.11.2021 на суму 162 170,24 грн., підписаними уповноваженими представниками сторін та скріпленим печатками підприємств без заперечень та зауважень, копії яких долучено до матеріалів справи (а.с. 50-51). Таким чином, строк виконання зобов`язання з оплати виконаних підрядних робіт за вказаними вище актами є таким, що настав.

Доказів погашення заборгованості в сумі 601 247,12 грн. у встановлені додатковою угодою № 2 від 03.12.2021 до договору субпідряду строки ТОВ "Метінвест-Промсервіс" суду не надано/ Крім того, зазначену суму заборгованості ТОВ "Метінвест-Промсервіс" підтвердило у наданих до суду 10.10.2023 письмових поясненнях (а.с. 107-111).

28.09.2021 Акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" (далі - Банк, Фактор, позивач у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" (далі - Клієнт, відповідач у даній справі) укладений Договір факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 (далі - Договір факторингу), відповідно до пункту 1.1. якого Фактор зобов`язався здійснювати Факторингове фінансування Клієнта за Плату на умовах Факторингу з регресом.

Статтею 1 Договору факторингу встановлено, що внаслідок відступлення Права вимоги Фактор замінює Клієнта як кредитора Боржника, у зв`язку з чим до Фактора переходять відповідні права кредитора за Контрактом, включаючи права на отримання вартості майна (продукції)/виконаних робіт/ наданих послуг, суми будь-яких штрафних санкцій (неустойок, штрафів, пені) та суми інших платежів за Контрактом. Разом із відступленням Права вимоги на користь Фактора відступаються всі інші права вимог Клієнта до Боржника, що випливають із Контракту з ним, зокрема, але не виключно, право вигодонабувача за договорами страхування, права на забезпечення, що передане Боржником за таким Контрактом тощо (у разі їх наявності та можливості відступлення).

Згідно з пунктом 1.3. Договору факторингу право вимоги є відступленим Клієнтом (набутим Фактором) з моменту перерахування Фактором на Поточний рахунок Клієнта суми Авансового платежу у розмірі, зазначеному в Реєстрі (розмір Авансового платежу може бути зменшено Фактором на умовах, зазначених в п. 2.10.1. Договору), що вважається прийняттям (акцептом) Фактором пропозиції Клієнта набути Права вимоги, які зазначені у відповідному Реєстрі, на умовах, зазначених у такому Реєстрі та передбачених Договором.

За здійснене Факторингове фінансування за Договором Клієнт сплачує Банку Плату в порядку та розмірі, визначених ст. 4 Договору (пункт 1.4.).

У пункті 2.4. Договору факторингу сторонами передбачено, що після здійснення Клієнтом на підставі Контракту поставок товарів/виконання робіт/надання послуг Боржникам, Клієнт надає Факторові:

- Реєстр у вигляді електронного документу, складений за формою згідно Додатку 3 до Договору, підписаний уповноваженим представником Клієнта шляхом накладення УЕП К з використанням системи Клієнт-Банк. Підписаний Клієнтом Реєстр вважається пропозицією (офертою) Банку придбати зазначене у Реєстрі Право вимоги на умовах, зазначених в Реєстрі. З моменту направлення Клієнтом Банку підписаного Клієнтом Реєстру, Клієнт не має права відмовитись від продажу Банку Прав вимоги, зазначених в Реєстрі, або відмовитись від інших умов, зазначених в такому Реєстрі та розпоряджатися Правом вимоги;

- документи щодо повноважень посадових осіб Клієнта, що підписали Реєстр від імені Клієнта, якщо такі документи не були раніше надані Фактору (копії з пред`явленням оригіналів);

- у разі, якщо на дату підписання Реєстру у правовому, фінансовому статусі Клієнта порівняно зі станом, що існував на дату укладений Договору відбулися зміни, Клієнт зобов`язаний надати Фактору документи, які підтверджують такі зміни (копії);

- інші документи та інформацію щодо правового статусу, фінансового стану Клієнта, додаткового забезпечення тощо відповідно до вимог Фактора.

На вимогу Банку Клієнт зобов`язаний падати Банку протягом 10 (десяти) Банківських днів з дня отримання від Банку відповідної вимоги. Реєстр у паперовій формі (за формою, що наведена у Додатку № 3 до Договору), аналогічний за змістом Реєстру, наданому у вигляді електронного документу, підписаний представником Клієнта та скріплений печаткою Клієнта (якщо використання печатки заявлено Клієнтом у Договорі).

З моменту оплати Фактором Авансового платежу Право грошової вимоги вважається відступленим Клієнтом (набутим Фактором), а Реєстр стає невід`ємною частиною Договору.

У разі наявності будь-якої заборгованості Клієнта за Борговими зобов`язаннями за Договором станом на дату отримання Фактором коштів від Боржника за відступленими Банку Правами вимоги, Фактор у відповідності до п. 5.7. Договору утримує з суми коштів, що підлягає перерахуванню Клієнту згідно з цим підпунктом Договору, суму заборгованості Клієнта за Борговими зобов`язаннями за Договором і направляє ці кошти в рахунок її погашення; залишок суми коштів перераховується Клієнту в строки, передбачені цим підпунктом Договору.

08.12.2021 Акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" підписано Реєстр № 2 (додаток до Договору факторингу), згідно з яким Клієнт відступив Фактору Права вимоги за Договором субпідряду на технічне обслуговування та ремонтні обладнання № 4006 від 14.09.2021, зокрема, за актами виконаних робіт №№ 3, 4 на загальну суму 601 247,12 грн.

Відповідно до пункту 2 вказаного Реєстру Фактор у випадку прийняття рішення про придбання зазначених в цьому Реєстрі Прав вимог перераховує Клієнту Авансовий платіж в сумі 685 999,12 грн у строки, встановлені Договором факторингу.

Так, платіжною інструкцією № 3АВ02578FA від 08.12.2021 Фактором було перераховано Клієнту авансовий платіж в сумі 685 999, 12 грн. (а.с. 35).

Таким чином, до АТ ПУМБ перейшли права кредитора за Договором субпідряду на технічне обслуговування і ремонти обладнання № 4006 від 14.09.2021, зокрема, за актами виконаних робіт №№ 3, 4 на загальну суму 601 247,12 грн., включаючи права на отримання вартості виконаних робіт/ наданих послуг, суми будь-яких штрафних санкцій (неустойок, штрафів, пені) та суми інших платежів за Договором субпідряду.

Позивач вказує про те, що період очікування в 30 календарних днів з дня платежу за Контрактом закінчився у такі строки: 119 календарних днів від дати підписання Додаткової угоди № 2 від 03.12.2011 сплинули 02.04.2022 і у вказану дату настав термін платежу за актами виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 та № 4 від 15.11.2021, відповідно 30-денний період очікування після вказаної дати закінчився 03.05.2022.

Пунктами 3.3., 3.4. договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 встановлено, що Клієнт відповідає перед Фактором за виконання Зобов`язання (або будь-якої його частини) Боржником в обсязі, визначеному в п. 3.2. Договору. У разі порушення (невиконання чи неналежного/часткового виконання) Боржником Зобов`язання (або будь-якої його частини), Боржник і Клієнт відповідають перед Фактором як солідарні боржники, що означає право Фактора вимагати виконання Зобов`язання в повному обсязі як від Боржника і Клієнта разом, так і від кожного з них окремо.

Таким чином, строк виконання зобов`язання за договором факторингу з регресом (щодо необхідності виконання порушеного боржником зобов`язання у порядку поруки) є таким, що настав.

Доказів виконання договірних зобов`язань за спірним договором факторингу відповідачем на момент розгляду справи до суду не надано, у зв`язку з чим вимоги позивача про стягнення заборгованості в сумі 601 47,12 грн. визнаються судом обґрунтованими, правомірними та такими, що підлягають задоволенню.

Підстави, з яких порушено питання про перегляд судового рішення та узагальнені доводи апеляційної скарги:

Не погодившись з вказаним рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині стягнення з відповідача на користь позивача заборгованість у сумі 571 184, 77 грн. та ухвалити нове рішення про відмову в цій частині. В іншій частині рішення господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 залишити без змін.

Узагальнення доводів апеляційної скарги:

Апеляційна скарга обгрунтована наступним:

Апелянт вказує, що дійсно, як зазначив суд першої інстанції в оскаржуваному рішенні, пунктами 3.3 та 3.4 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року встановлено, що Клієнт відповідає перед Фактором за виконання Зобов`язання (або будь-якої його частини) Боржником в обсязі, визначеному в п. 3.2 Договору. У разі порушення (невиконання чи неналежного/часткового виконання) Боржником Зобов`язання (або будь- якої його частини), Боржник і Клієнт відповідають перед Фактором як солідарні боржники, що означає право Фактора вимагати виконання Зобов`язання в повному обсязі як від Боржника і Клієнта разом, так і від кожного з них окремо.

Але при цьому суд не звернув жодної уваги на обсяг Зобов`язання, за яким ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОЙ» поручилося перед Фактором за невиконання Боржником.

Такий обсяг встановлений в п. 3.2 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року, відповідно до якого укладенням Договору Сторони домовилися, що Клієнт поручається перед Фактором за виконання Боржником грошових зобов`язань перед Фактором, що випливають з Контракту/Документів, Права вимоги за якими відступлені Фактору, в сумі несплаченої Вартості Прав вимог (надалі за текстом в статті З Договору - «Зобов`язання»).

Зі змісту договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року чітко не можна встановити, що саме мається на увазі під терміном «сума несплаченої Вартості Прав вимог».

За своєю суттю, передбачене договором факторингу фінансування під відступлення права грошової вимоги, є сумою оплати від фактора, яку він сплачує клієнту за таке відступлення, оскільки він фактично приймає на себе право грошової вимоги до третьої особи (боржника).

Платіжною інструкцією № ЗАВ02578РА від 08.12.2021 року, Фактором було перераховано Клієнту авансовий платіж в сумі 685 999,12 грн., в тому числі за актами виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 року в розмірі 417 123,04 грн. та № 4 від 15.11.2021 року в розмірі 154 061,73 грн. на загальну суму 571 184,77 грн., що становить 95% від загальної вартості робіт за цими актами, яка складає 601 247,12 грн.

Тобто після перерахування авансового платежу за актами виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 року в розмірі 417 123,04 грн. та № 4 від 15.11.2021 року в розмірі 154 061,73 грн. на загальну суму 571 184,77 грн., несплаченою АТ «Перший український міжнародний банк» на користь ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОИ» за відступлення Права вимоги за Договором субпідряду на технічне обслуговування та ремонтні обладнання № 4006 від 14.09.2021 року за цими актами залишилась сума вартості Прав вимог в розмірі 30 062,35 грн.

Відповідач вважає що саме сума несплаченої АТ «Перший український міжнародний банк» на користь ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОИ» вартості за відступлення Права вимоги в розмірі 30 062,35 грн., є саме тим обсягом в межах якого ТОВ «КАПІТАЛ- СТРОЙ» відповідає як поручитель перед АТ «Перший український міжнародний банк» за виконання Зобов`язання (або будь-якої його частини) Боржником.

І саме в межах суми 30 062,35 грн., відповідно до п. 3.2 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОИ» поручається перед АТ «Перший український міжнародний банк» за виконання ТОВ «МЕТІНВЕСТ- ПРОМСЕРВ1С» грошових зобов`язань перед АТ «Перший український міжнародний банк».

Узагальнені доводи інших учасників провадження у справі:

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому останній зазначає, що відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги, оскільки судом першої інстанції повно та всебічно досліджено всі обставини справи та ухвалено правильне рішення у відповідності з нормами матеріального та процесуального права. Просить залишити без задоволення апеляційну скаргу ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОЙ» та залишити без змін рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023р. у справі №904/4203/23.

Процедура апеляційного провадження в апеляційному господарському суді:

Згідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.12.2023 у даній справі визначена колегія суддів у складі: головуючий, доповідач суддя Дармін М.О., судді: Чус О.В., Парусніков Ю.Б.

Ухвалою суду від 15.12.2023 відкладено вирішення питань, пов`язаних з рухом апеляційної скарги, до надходження до Центрального апеляційного господарського суду матеріалів справи № 904/4203/23. Доручено Господарському суду Дніпропетровської області надіслати до Центрального апеляційного господарського суду матеріали справи №904/4203/23.

22.12.2023 до Центрального апеляційного господарського суду надійшли матеріали справи № 904/4203/23.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 18.01.2024 апеляційну скаргу залишено без руху; встановлений строк для усунення недоліків апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання ухвали, а саме: оригінал платіжного документа про сплату судового збору у сумі 12 851, 73 грн. за подання апеляційної скарги на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 у справі №904/2403/23.

До канцелярії суду апеляційної інстанції від скаржника надійшла заява про усунення недоліків, до якої на виконання ухвали суду додано відповідні докази.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 26.01.2024 задоволено клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 року у справі №904/4203/23. Поновлено строк на апеляційне оскарження. Відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 у справі №904/4203/23. Розгляд справи призначено у судовому засіданні на 25.03.2024 об 10:00 год.

25.03.2024 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови Центрального апеляційного господарського суду.

Як вірно встановлено місцевим господарським судом, підтверджено матеріалами справи і не оспорюється сторонами спору:

14.09.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю "Метінвест-Промсервіс" (далі - Генпідрядник, третя особа у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" (далі - Субпідрядник, відповідач у даній справі) укладено договір субпідряду № 4006 на технічне обслуговування і ремонти обладнання (надалі - Договір), відповідно до пункту 2.1 якого Генпідрядник доручає, а Субпідрядник зобов`язується на свій ризик виконувати в порядку і на умовах даного договору технічне обслуговування та ремонт об`єктів, а також інші види ремонтних робіт (далі - роботи), а Генпідрядник зобов`язується прийняти завершені роботи на об`єктах та оплатити їх ціну.

Згідно з пунктом 2.2. Договору Генпідрядник зобов`язується надати Підряднику об`єкти Замовника для виконання робіт, прийняти і оплатити виконані роботи в порядку і строки, передбачені даним договором.

Пунктом 3.1. Договору передбачено, що строк виконання робіт за цим договором, а також їх окремих обсягів (об`єктів, етапів, видів) зазначаються у Специфікаціях до цього договору. У разі потреби сторони можуть оформити Графік виконання робіт за договором. Строк виконання робіт за цим договором починає обчислюватися з моменту фактичного прийняття Об`єкта(ів) відповідно до п. 6.4 договору. У разі невчасного прийняття об`єкта робіт термін початку виконання робіт починає обчислюватися з останнього дня строку, визначеного п. 6.4 даного договору.

Відповідно до пунктів 3.4., 3.5. Договору фактичний строк закінчення робіт за окремими об`єктами (обсягів, етапів, видів робіт) визначається датою підписання Генпідрядником Акта(ів) приймання-передачі виконаних робіт. Оформлення Акт(ів) прийому-передачі виконаних робіт, а також його погодження службами Генпідрядника здійснює Субпідрядник.

Ціна договору визначена сторонами у розділі 4 договору.

Відповідно до пункту 4.2. Договору ціна робіт зазначається у Специфікаціях, які є невід`ємними частинами цього Договору та визначається на підставі узгоджених сторонами: калькуляцій; норм часу та вартості 1 (однієї) нормо-години виконання робіт; кошторисів.

Ціна робіт може бути змінена Сторонами, виключно шляхом укладання додаткової угоди до цього Договору, яким затверджуються зміни до п. 4.1., п. 4.2. цього Договору, Специфікації, нова редакція Специфікації або додаткова Специфікація (пункт 4.4. Договору).

Відповідно до пункту 5.1. Договору оплата Генпідрядником виконаних робіт проводиться на умовах, обумовлених у специфікаціях.

Акти приймання-передачі виконаних робіт формує Субпідрядник, беручи до уваги встановлену цим договором ціну та фактично виконаний обсяг робіт. Всі помилки/недоліки в розрахунках об`ємів робіт та/або їх цін, відносяться на рахунок субпідрядника і не є підставою для змін ціни за договором (пункт 5.2. Договору).

Згідно з пунктом 5.8. Договору, якщо при прийманні робіт будуть виявлені недоліки, що виникли з вини Субпідрядника (в т.ч. у частині кількості, якості та норми витрат матеріалів), сторонами оформляється дефектний акт. Дефектний акт складається Генпідрядником/Замовником, який вказує перелік недоліків у виконаних роботах та строки їх усунення. Субпідрядник зобов`язаний протягом 3 (трьох) днів, з моменту отримання дефектного акта підписати його та направити Генпідряднику/Замовнику. Сторони визначили, що не підписання, не надсилання чи несвоєчасне направлення Субпідрядником дефектного акта прирівнюється до безумовної згоди Субпідрядника зі змістом дефектного акта, складеним Генпідрядником/Замовником. Генпідрядник не підписує Акт приймання-передачі виконаних робіт, затримує оплату неякісно виконаних робіт Субпідряднику до усунення дефектів, а також має право вимагати повернення раніше сплачених Субпідряднику сум, компенсації вартості використаних Субпідрядником матеріалів Генпідрядника, які Субпідрядник зобов`язаний повернути/компенсувати протягом 5 (п`яти) банківських днів з моменту отримання вимоги Генпідрядника. Усунення неякісно виконаних робіт проводиться Субпідрядником за власний рахунок, у строки та на умовах, обумовлених сторонами у дефектному акті.

Генпідрядник має право відмовитися від приймання робіт у разі виявлення недоліків, які не можуть бути усунуті. У цьому випадку Генпідрядник здійснює розрахунок збитків, сума яких компенсується за рахунок субпідрядника, у тому числі шляхом її утримання, на підставі сум, що підлягають сплаті Субпідряднику за виконані Роботи (пункт 5.10. Договору).

Пунктами 9.3., 9.4. Договору узгоджено, що Генпідрядник протягом 5 (п`яти) робочих днів із моменту отримання всіх документів, зазначених у п. 10.1. договору, здійснює їх перевірку та за умови відсутності зауважень до обсягу та якості виконаних робіт, а також до переліку та змісту наданих документів - підписує Акт приймання-передачі виконаних робіт та повертає один примірник Акту приймання-передачі виконаних робіт Субпідряднику у строк, що не перевищує 10 (Десяти) робочих днів від дати його підписання. Якщо в процесі приймання робіт виявлено недоліки, Генпідрядник не підписує Акт приймання-передачі виконаних робіт і надає Субпідряднику мотивовану відмову, в якій вказує перелік недоліків та/або порушених зобов`язань та строк їх усунення. Субпідрядник не має права включати такі роботи до Акту приймання-передачі виконаних робіт за звітний період. Роботи, за якими були виявлені недоліки при їх прийманні у звітному періоді, після усунення виявлених недоліків, підлягають включенню до Акту приймання-передачі виконаних робіт приймань майбутніх періодів. Усунення недоліків/виконання порушених зобов`язань провадиться Субпідрядником власним коштом, у строки та на умовах, обумовлених сторонами у мотивованій відмові, але в обов`язковому порядку без продовження загальних строків виконання робіт.

Відповідно до пункту 9.5. Договору Субпідрядник має право, зокрема, отримувати оплату за виконані роботи у розмірах та у строки, обумовлені в цьому Договорі.

Генпідрядник зобов`язаний, зокрема, прийняти роботи, виконані Субпідрядником, провести огляд їх результатів; при виявленні відступлень від умов цього Договору або інших недоліків заявити про них Субпідряднику (пункт 9.6. Договору).

Здача-приймання робіт обумовлена сторонами у розділі 10 Договору.

Відповідно до пункту 10.1. Договору здача-приймання Робот здійснюється сторонами у такій послідовності. Для підтвердження обсягів фактично виконаних робіт Субпідрядник надає Куратору для перевірки на предмет повноти та правильності оформлення проекти Актів приймання-передачі виконаних робіт, розроблені на підставі змінних завдань, чек-листів, табелів обліку фактично відпрацьованого часу. За відсутності зауважень, Куратор попередньо підтверджує зазначені в Акті обсяги та види виконаних робіт шляхом візування документації.

Після виконання пункту 10.1. Договору, на підставі фактично виконаних обсягів робіт, підтверджених Куратором, Субпідрядник формує у 4 (чотирьох) примірниках Акти приймання-передачі виконаних робіт, але не більше узгоджених Сторонами у Специфікаціях (пункт 10.2. Договору).

Субпідрядник пред`являє в ОСР ПУ Генпідрядника Акт(и) приймання-передачі виконаних робіт. Інженер ОСР ПУ здійснює відповідну перевірку наданих документів (пункт 10.3. Договору).

Субпідрядник вчиняє дії, передбачені пунктами 10.1.-10.3. Договору у строк до 20 (двадцятого) числа звітного місяця. У разі вчинення зазначених дій після 20 (двадцятого) числа звітного місяця фактично виконані Роботи підлягають прийманню та оплаті в наступному звітному періоді (пункт 10.4. Договору).

У разі якщо у представників Генпідрядника, виникають зауваження до документів, що надаються, та/або до пред`явлених для приймання робіт (до обсягу, якості виконаних робіт, до переліку, змісту та оформлення наданих документів), Генпідрядник має право відмовитися від візування/підписання Акта(ів) приймання-передачі виконаних робіт, надавши письмову мотивовану відмову з переліком виявлених порушень та/або Недоліків. До усунення виявлених порушень та/або Недоліків Субпідрядником, Субпідрядник не має права включати такі роботи до Акту здачі-приймання виконаних робіт за звітний період та дані роботи підлягають прийманню в періоді, коли Недоліки/порушення були усунені. У будь-якому із зазначених у цьому пункті випадків вся відповідальність за можливе порушення строків виконання робіт, несвоєчасну їх оплату та інші негативні наслідки, пов`язані з подальшим порушенням Сторонами своїх зобов`язань та обов`язків за Договором, покладається на Субпідрядника (пункт 10.5. Договору).

Відповідно до пункту 10.6. Договору Субпідрядник передає Генпідряднику Акт приймання-передачі виконаних робіт, оформлений та підписаний у строки, згідно з п. 10.4. цього договору; чек-лист або змінне завдання (при виконанні робіт по нормо-годинам); рахунок-фактуру на суму виконаних робіт у звітному періоді; Акт на матеріали, деталі, вузли, конструкції, обладнання та інші товарно-матеріальні цінності Генпідрядника, витрачені під час проведення робіт.

Відповідно до пункту 18.4. Договору останній набирає чинності з дати його підписання сторонами, діє до 31 липня 2023 року та поширює свою дію на взаємовідносини сторін, що виникли з 01 серпня 2021 року. Закінчення терміну дії Договору не звільняє сторони від виконання прострочених на дату закінчення дії Договору зобов`язань, у тому числі гарантійних, а також не зупиняє нарахування штрафних санкцій до моменту фактичного виконання зобов`язань.

Специфікацією № 1 до договору сторони узгодили виконання робіт на території промислових майданчиків Замовника - ПрАТ "АКХЗ"; види робіт та найменування об`єктів: вогнетривкі роботи, технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонт обладнання; період виконання робіт - з 01.08.2021 по 31.12.2021 тощо.

Орієнтовна вартість робіт відповідно до вказаної специфікації становить 9 390 150,00 грн. без урахування ПДВ, крім цього, генпідрядник оплачує ПДВ за чинною ставкою 20% у розмірі 1 878 030,00 грн.

Всього з урахуванням ПДВ 11 268 180,00 грн. та формується як сума підписаних актів приймання-передачі виконаних робіт.

Фактична вартість робіт розраховується за погодженими сторонами нормами часу та вартістю 1 нормо-години виконання робіт - 155,00 грн. без урахування ПДВ.

Умови оплати - відстрочка платежу протягом 45 календарних днів з дати підписання актів приймання-передачі виконаних робіт, оформлених субпідрядником згідно встановленого зразка та надання рахунку (пункт 6 Специфікації).

Додатковою угодою № 2 від 03.12.2021 сторонами узгоджено, що оплата Генпідрядником заборгованості перд Субпідрядником за актами прийому-передачі виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 на суму 439 076,88 грн. з ПДВ, № 4 від 15.11.2021 на суму 162 170,24 грн. з ПДВ, № 5 від 15.11.2021 на суму 66 827,94 грн. з ПДВ та № 6 від 12.11.2021 на суму 54 029,28 грн. з ПДВ (всього на суму 722 104,34 грн. з ПДВ) проводиться протягом 119 календарних днів від дати підписання даної Додаткової угоди, в безготівковій формі.

Виконуючи умови спірного договору, ТОВ "Капітал-Строй" було виконано роботи на загальну суму 601 247,12 грн., що підтверджується актом № 3 за листопад 2021 приймання-передачі виконаних робіт від 12.11.2021 на суму 439 076,88 грн. та актом № 4 за листопад 2021 приймання-передачі виконаних робіт від 15.11.2021 на суму 162 170,24 грн., підписаними уповноваженими представниками сторін та скріпленим печатками підприємств без заперечень та зауважень, копії яких долучено до матеріалів справи (а.с. 50-51).

28.09.2021 Акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" (далі - Банк, Фактор, позивач у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" (далі - Клієнт, відповідач у даній справі) укладений Договір факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 (далі - Договір факторингу), відповідно до пункту 1.1. якого Фактор зобов`язався здійснювати Факторингове фінансування Клієнта за Плату на умовах Факторингу з регресом.

08.12.2021 Акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" підписано Реєстр № 2 (додаток до Договору факторингу), згідно з яким Клієнт відступив Фактору Права вимоги за Договором субпідряду на технічне обслуговування та ремонтні обладнання № 4006 від 14.09.2021, зокрема, за актами виконаних робіт №№ 3, 4 на загальну суму 601 247,12 грн.

Так, платіжною інструкцією № 3АВ02578FA від 08.12.2021 Фактором було перераховано Клієнту авансовий платіж в сумі 685 999, 12 грн. (а.с. 35).

Обставини справи, встановлені судом апеляційної інстанції та оцінка апеляційним господарським судом доводів учасників провадження у справі і висновків суду першої інстанції:

Заслухавши доповідь судді-доповідача щодо змісту судового рішення, перевіривши повноту встановлення господарським судом обставин справи та докази у справі на їх підтвердження, їх юридичну оцінку, а також доводи апеляційної скарги в межах вимог, передбачених статтею 269 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів апеляційного господарського суду встановила, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню в силу наступного:

З урахуванням доводів і вимог апеляційної скарги, в порядку частини 1 статті 269 Господарського процесуального кодексу України, колегією суддів не перевіряється правильність висновків суду першої інстанцїі в частині встановлення обставин того, що 14.09.2021року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Метінвест-Промсервіс" (далі - Генпідрядник, третя особа у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" (далі - Субпідрядник, відповідач у даній справі) було укладено договір субпідряду № 4006 на технічне обслуговування і ремонти обладнання (надалі - Договір); Специфікацією № 1 до договору сторони узгодили виконання робіт на території промислових майданчиків Замовника - ПрАТ "АКХЗ"; види робіт та найменування об`єктів: вогнетривкі роботи, технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонт обладнання; період виконання робіт - з 01.08.2021 по 31.12.2021 тощо, орієнтовна вартість робіт відповідно до вказаної специфікації становить з урахуванням ПДВ 11 268 180,00 грн. та формується як сума підписаних актів приймання-передачі виконаних робіт; Додатковою угодою № 2 від 03.12.2021 сторонами узгоджено, що оплата Генпідрядником заборгованості перд Субпідрядником за актами прийому-передачі виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 на суму 439 076,88 грн. з ПДВ, № 4 від 15.11.2021 на суму 162 170,24 грн. з ПДВ, № 5 від 15.11.2021 на суму 66 827,94 грн. з ПДВ та № 6 від 12.11.2021 на суму 54 029,28 грн. з ПДВ (всього на суму 722 104,34 грн. з ПДВ) проводиться протягом 119 календарних днів від дати підписання даної Додаткової угоди, в безготівковій форм; на виконання умов спірного договору, ТОВ "Капітал-Строй" було виконано роботи на загальну суму 601 247,12 грн., що підтверджується. актом № 3 за листопад 2021 приймання-передачі виконаних робіт від 12.11.2021 на суму 439 076,88 грн. та актом № 4 за листопад 2021 приймання-передачі виконаних робіт від 15.11.2021 на суму 162 170,24 грн, підписаними уповноваженими представниками сторін та скріпленим печатками підприємств без заперечень та зауважень; того, що 28.09.2021р. між Акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" (далі - Банк, Фактор, позивач у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" (далі - Клієнт, відповідач у даній справі) укладений Договір факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 (далі - Договір факторингу), згідно умов пункту 1.3. Договору факторингу право вимоги є відступленим Клієнтом (набутим Фактором) з моменту перерахування Фактором на Поточний рахунок Клієнта суми Авансового платежу у розмірі, зазначеному в Реєстрі (розмір Авансового платежу може бути зменшено Фактором на умовах, зазначених в п. 2.10.1. Договору), що вважається прийняттям (акцептом) Фактором пропозиції Клієнта набути Права вимоги, які зазначені у відповідному Реєстрі, на умовах, зазначених у такому Реєстрі та передбачених Договором.

Колегія суддів констатує, що відповідно до даних Реєстру № 2 від 08.12.2021р. : «…Права вимоги, які клієнт відступає Фактору на умовах Договору факторингу, підтверджуються Документами, які вказані у даному Реєстрі...», серед яких :

-За актом № 3 від 12.11.2021р. вартість права вимоги за Документом складає 439 076,88 грн, а авансовий платіж складає 95% , що становить 417 123,04 грн;

- та актом № 4 від 15.11.2021 на суму грн вартість права вимоги за Документом складає 162 170,24 грн, а авансовий платіж складає 95% , що становить 154 061,73 грн (а.с. 31).

Враховуючи вищевикладене, доводи апеляційної скарги в частині того, що : « … суд не звернув жодної уваги на обсяг Зобов`язання, за яким ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОЙ» поручилося перед Фактором за невиконання Боржником.

Такий обсяг встановлений в п. 3.2 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-ОІ41- 4034 від 28.09.2021 року, відповідно до якого укладенням Договору Сторони домовилися, що Клієнт поручається перед Фактором за виконання Боржником грошових зобов`язань перед Фактором, що випливають з Контракту/Документів, Права вимоги за якими відступлені Фактору, в сумі несплаченої Вартості Прав вимог (надалі за текстом в статті З Договору - «Зобов`язання»)….

за своєю суттю, передбачене договором факторингу фінансування під відступлення права грошової вимоги, є сумою оплати від фактора, яку він сплачує клієнту за таке відступлення, оскільки він фактично приймає на себе право грошової вимоги до третьої особи (боржника)…

… після перерахування авансового платежу за актами виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 року в розмірі 417 123,04 грн. та № 4 від 15.11.2021 року в розмірі 154 061,73 грн. на загальну суму 571 184,77 грн., несплаченою АТ «Перший український міжнародний банк» на користь ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОИ» за відступлення Права вимоги за Договором субпідряду на технічне обслуговування та ремонтні обладнання № 4006 від 14.09.2021 року за цими актами залишилась сума вартості Прав вимог в розмірі 30 062,35 грн….» визнаються колегією суддів такими, що не відповідають фактичним обставинам справи.

За здійснене Факторингове фінансування за Договором Клієнт сплачує Банку Плату в порядку та розмірі, визначених ст. 4 Договору (пункт 1.4.).

Відповідно до пункту 1.5. Договору факторингу внаслідок відступлення Права вимоги Фактор замінює Клієнта як кредитора Боржника, у зв`язку з чим до Фактора переходять відповідні права кредитора за Контрактом, включаючи права на отримання вартості майна (продукції)/виконаних робіт/наданих послуг, суми будь-яких штрафних санкцій (неустойок, штрафів, пені) та суми інших платежів за Контрактом.

Перелік Боржників визначається Сторонами у Переліку Боржників (Додаток 2 до Договору) (пункт 2.1.).

Згідно з пунктом 2.2. Договору факторингу умови, на яких Клієнт пропонує Фактору придбати Права вимоги, визначаються у Реєстрі, що складається за формою згідно Додатку 3 до Договору, що є невід`ємною частиною Договору. Реєстр стає невід`ємною частиною Договору після його підписання уповноваженим представником Клієнта та перерахування Фактором Авансового платежу за таким Реєстром на Рахунок Клієнта, відкритий у Банку.

Відповідно до пункту 2.3. Договору факторингу для отримання Факторингового фінансування відповідно до умов Договору Клієнтом можуть передаватися Права вимоги, останній день спливу Терміну платежу за Контрактом за якими не перевищує строку дії Ліміту Факторингового фінансування, визначеного в п. 1.2. Договору.

У пункті 2.4. Договору факторингу сторонами передбачено, що після здійснення Клієнтом на підставі Контракту поставок товарів/виконання робіт/надання послуг Боржникам, Клієнт надає Факторові:

- Реєстр у вигляді електронного документу, складений за формою згідно Додатку 3 до Договору, підписаний уповноваженим представником Клієнта шляхом накладення УЕП К з використанням системи Клієнт-Банк. Підписаний Клієнтом Реєстр вважається пропозицією (офертою) Банку придбати зазначене у Реєстрі Право вимоги на умовах, зазначених в Реєстрі. З моменту направлення Клієнтом Банку підписаного Клієнтом Реєстру, Клієнт не має права відмовитись від продажу Банку Прав вимоги, зазначених в Реєстрі, або відмовитись від інших умов, зазначених в такому Реєстрі та розпоряджатися Правом вимоги;

- документи щодо повноважень посадових осіб Клієнта, що підписали Реєстр від імені Клієнта, якщо такі документи не були раніше надані Фактору (копії з пред`явленням оригіналів);

- у разі, якщо на дату підписання Реєстру у правовому, фінансовому статусі Клієнта порівняно зі станом, що існував на дату укладений Договору відбулися зміни, Клієнт зобов`язаний надати Фактору документи, які підтверджують такі зміни (копії);

- інші документи та інформацію щодо правового статусу, фінансового стану Клієнта, додаткового забезпечення тощо відповідно до вимог Фактора.

Всі копії документів, що надаються Фактору, повинні бути завірені представником Клієнта, який має право посвідчувати такі документи, та скріплені печаткою Клієнта (якщо використання печатки заявлено Клієнтом у Договорі) на кожному аркуші.

Фактор має право в будь-який час самостійно визначати документи та інформацію, їх форму та порядок надання, які є необхідними для прийняття Фактором рішення про можливість Придбання Прав вимог до конкретного Боржника. Встановлені Фактором вимоги є обов`язковими для Клієнта.

На вимогу Банку Клієнт зобов`язаний падати Банку протягом 10 (десяти) Банківських днів з дня отримання від Банку відповідної вимоги. Реєстр у паперовій формі (за формою, що наведена у Додатку № 3 до Договору), аналогічний за змістом Реєстру, наданому у вигляді електронного документу, підписаний представником Клієнта та скріплений печаткою Клієнта (якщо використання печатки заявлено Клієнтом у Договорі).

У разі прийняття Фактором рішення про придбання Права вимоги за Документами, що зазначені у відповідному Реєстрі, Фактор здійснює перерахування на Поточний рахунок Клієнта суми Авансового платежу, у розмірі, що зазначений у Реєстрі (з урахуванням права Фактора зменшувати суму Авансового платежу відповідно до п. 2.10.1. Договору). Оплата Авансового платежу вважається акцептом (прийняттям) Фактором пропозиції Клієнта про придбання Прав вимоги, зазначених у Реєстрі, на умовах, вказаних у такому Реєстрі.

З моменту оплати Фактором Авансового платежу Право грошової вимоги вважається відступленим Клієнтом (набутим Фактором), а Реєстр стає невід`ємною частиною Договору.

Сплата Авансового платежу за Реєстром здійснюється Банком за наявності Повідомлення про відступлення Права вимоги, підписаного належним чином (якщо Фактором буде прийнято рішення про оформлення такого документу), або за умов надання Фактору належним чином завіреної Клієнтом копії укладеної додаткової угоди до Контракту між Клієнтом і Боржником щодо зміни реквізитів рахунку для перерахування коштів за Контрактом на рахунок Банку (якщо Фактором буде прийнято рішення про оформлення такого документу).

У разі, якщо Фактор прийняв рішення про оформлення Повідомлення про відступлення Права вимоги, Кліспт надає Фактору Повідомлення про відступлення Права вимоги на папері (3 примірника) або у вигляді електронного документу за допомогою Сервісу Вчасно, підписане з боку Клієнта та Боржника, а Фактор:

- підписує та скріплює печаткою Повідомлення про відступлення Права вимоги зі свого боку та по одному примірнику Повідомлення про відступлення Права вимоги повертає Клієнту та Боржнику (у випадку складання зазначеного документа у паперовій формі), або

- підписує Повідомлення про відступлення Права вимоги шляхом накладення КЕП і направляє Повідомлення про відступлення Права вимоги у вигляді електронного документу за допомогою Сервісу Вчасно - Клієнту та Боржнику (у випадку складання зазначеного документа у вигляді електронного документу з використанням Сервісу Вчасно).

У разі, якщо протягом 3 (трьох) Банківських днів, наступних за днем надання Фактору Реєстру, Клієнт не отримав Авансового платежу за таким Реєстром, вважається, що Фактор відмовився від пропозиції Клієнта про придбання Прав вимог за таким Реєстром (пункт 2.7. Договору факторингу).

Відповідно до пункту 2.10. Договору факторингу у випадку прийняття Фактором рішення про акцепт (прийняття) пропозиції Клієнта про придбання Права вимоги за відповідним Реєстром, Фактор перераховує грошові кошти в національній валюті України на Поточний рахунок Клієнта двома частинами в наступному порядку:

- первісна сума грошових коштів перераховується на користь Клієнта в розмірі Авансового платежу, розмір якого визначається в Реєстрі, не пізніше 3 (трьох) Банківських днів, наступних за днем надання Клієнтом Фактору відповідного Реєстру; Клієнт надає Фактору право зменшувати зазначену в Реєстрі суму Авансового платежу (без підписання нового Реєстру) у випадку необхідності округлення суми Авансового платежу до найближчого цілого числа. Для визначення суми зменшення Фактор округлює суму Авансового платежу шляхом застосування математичного методу округлення до найближчого цілого числа.

- залишкова сума грошових коштів перераховується на користь Клієнта в розмірі, який визначається як різниця між Вартістю Права вимоги та Авансовим платежем, що був перерахований Фактором на користь Клієнта за відповідним Правом вимоги згідно з умовами, що містяться в Реєстрі, не пізніше 3 (трьох) Банківських днів, наступних за днем отримання Банком від Боржника повної суми його заборгованості за відступленим Фактору відповідним Правом вимоги в розмірі Вартості Права вимоги, за умови відсутності будь-якої заборгованості Клієнта за Борговими зобов`язаннями перед Фактором за Договором. Сума коштів, що підлягає перерахуванню Клієнту згідно з цим підпунктом Договору, визначається Фактором за кожним окремим Правом вимоги, яке виникло за відповідним Документом/Контрактом.

У разі наявності будь-якої заборгованості Клієнта за Борговими зобов`язаннями за Договором станом на дату отримання Фактором коштів від Боржника за відступленими Банку Правами вимоги, Фактор у відповідності до п. 5.7. Договору утримує з суми коштів, що підлягає перерахуванню Клієнту згідно з цим підпунктом Договору, суму заборгованості Клієнта за Борговими зобов`язаннями за Договором і направляє ці кошти в рахунок її погашення; залишок суми коштів перераховується Клієнту в строки, передбачені цим підпунктом Договору.

Згідно з пунктом 3.2. Договору факторингу укладенням Договору Сторони домовилися, що Клієнт поручається перед Фактором за виконання Боржником грошових зобов`язань перед Фактором, що випливають з Контракту/Документів, Права вимоги за якими відступлені Фактору, в сумі несплаченої Вартості Прав вимог (надалі за текстом в статті 3 Договору - "Зобов`язання").

Клієнт відповідає перед Фактором за виконання Зобов`язання (або будь-якої його частини) Боржником в обсязі, визначеному в п. 3.2. Договору (пункт 3.3. Договору факторингу).

Пунктом 3.4. Договору факторингу встановлено, що у разі порушення (невиконання чи неналежного/часткового виконання) Боржником Зобов`язання (або будь-якої його частини), Боржник і Клієнт відповідають перед Фактором як солідарні боржники, що означає право Фактора вимагати виконання Зобов`язання в повному обсязі як від Боржника і Клієнта разом, так і від кожного з них окремо.

Відповідно до пункту 3.5. Договору факторингу моментом, з якого Клієнт набуває статус поручителя за виконання Зобов`язання Боржника, є момент перерахування Фактором на Поточний рахунок Клієнта суми Авансового платежу, у розмірі, зазначеному у відповідному Реєстрі (з урахуванням права Фактора зменшувати розмір Авансового платежу на умовах, передбачених п. 2.10.1. Договору), що вважається акцептом (прийняттям) з боку Фактора пропозиції Клієнта про придбання Прав вимоги, зазначених у Реєстрі, на умовах, вказаних у такому Реєстрі.

У разі порушення Зобов`язання Боржником, Клієнт зобов`язаний не пізніше першого Банківського дня після спливу Періоду очікування виконати Зобов`язання, незалежно від факту направлення Фактором відповідної вимоги. Фактор не зобов`язаний підтверджувати яким би то не було чином факт невиконання Зобов`язання Боржником. Порушення зобов`язання Боржником буде достатньою для Клієнта підставою виконати Зобов`язання без будь-яких застережень, умов чи вимог до Фактора про надання додаткової інформації чи документів. Моментом пред`явлення вимоги Фактора вважається момент порушення Зобов`язання Боржником (пункт 3.6. Договору факторингу).

Згідно з пунктом 3.9. Договору факторингу після виконання Клієнтом Зобов`язання до нього переходить відповідна частина прав Фактора у Зобов`язанні вимагати від Боржника відшкодування в повному обсязі виплат, здійснених Клієнтом як поручителем на користь Фактора.

Відповідно до пункту 13.1. Договору факторингу останній набуває чинності з моменту його підписання Сторонами шляхом накладення КЕП або УЕП представника Клієнта (у разі, якщо Договір укладається у вигляді електронного документу) або з моменту його підписання Сторонами, скріплення печатками Банку, Клієнта (у разі, якщо Договір укладається у паперовій формі).

Договір діє до моменту повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань за Договором та отримання Фактором грошових коштів в оплату повної Вартості Прав вимоги.

Сторони домовились, що у разі укладення Договору у вигляді електронного документу, засвідчення Договору електронними печатками Банку та Клієнта не здійснюється.

Клієнт підтверджує, що при укладенні Договору, договорів про внесення змін та доповнень до Договору, інших документів, надання яких передбачено Договором та які будуть викладатися на папері, буде використовувати печатку, відбиток якої проставлений у розділі Реквізити та підписи Сторін Договору.

Положення Договору щодо відступлення Клієнтом на користь Фактора певного Права вимоги до Боржника, так само як і здійснення Фактором Факторингового фінансування, набирають чинності з дня акцептування (прийняття) Банком пропозиції Клієнта про придбання Прав вимоги за відповідним Реєстром шляхом перерахування Клієнту Авансового платежу за таким Реєстром відповідно до умов Договору.

За умовами укладенного 08.12.2021р. між Акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" Реєстру №2 Фактор у випадку прийняття рішення про придбання зазначених в цьому Реєстрі Прав вимог перераховує Клієнту Авансовий платіж в сумі 685 999,12 грн у строки, встановлені Договором факторингу.

Так, платіжною інструкцією № 3АВ02578FA від 08.12.2021 Фактором було перераховано Клієнту авансовий платіж в сумі 685 999, 12 грн. (а.с. 35).

Клієнт, підписанням цього Реєстру, розуміє та погоджується, що з моменту сплати Фактором Авансового платежу, зазначеного в п. 2, Клієнт виступає поручителем перед Фактором за виконання Боржниками, зазначеними в п. 1 цього Реєстру, зобов`язань по сплаті грошових коштів за Правами вимоги, які визначені в п. 1 цього Реєстру, в сумі несплаченої вартості Прав вимоги згідно ст. 3 договору факторингу (пункт 3 Реєстру № 2 до Договору факторингу).

Відповідно, місцевий господарський суд дійшов обгрунтованого висновку, що до АТ ПУМБ перейшли права кредитора за Договором субпідряду на технічне обслуговування і ремонти обладнання № 4006 від 14.09.2021, зокрема, за актами виконаних робіт №№ 3, 4 на загальну суму 601 247,12 грн., включаючи права на отримання вартості виконаних робіт/ наданих послуг, суми будь-яких штрафних санкцій (неустойок, штрафів, пені) та суми інших платежів за Договором субпідряду.

Відповідно до Розділу 1 "Терміни та визначення" Додатку 1 до договору факторингу з регресом, "Період очікування" - це строк протягом 30 календарних днів, перебіг якого розпочинається з наступного календарного дня після настання терміну платежу за Контрактом та спливає на тридцятий календарний день з моменту настання терміну платежу за Контрактом. Протягом Періоду очікування Фактор не має права пред`являти до Клієнта вимоги щодо виконання зобов`язань Клієнта у порядку поруки, передбаченої ст. 3 Договору факторингу з регресом.

Апелянтом не спростовані твердження позивача про те, що період очікування в 30 календарних днів з дня платежу за Контрактом закінчився у такі строки: 119 календарних днів від дати підписання Додаткової угоди № 2 від 03.12.2011 сплинули 02.04.2022 і у вказану дату настав термін платежу за актами виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 та № 4 від 15.11.2021, відповідно 30-денний період очікування після вказаної дати закінчився 03.05.2022.

Статтею 629 Цивільного кодексу України визначено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

За договором факторингу (фінансування під відступлення права грошової вимоги) одна сторона (фактор) передає або зобов`язується передати грошові кошти в розпорядження другої сторони (клієнта) за плату (у будь-який передбачений договором спосіб), а клієнт відступає або зобов`язується відступити факторові своє право грошової вимоги до третьої особи (боржника). Клієнт може відступити факторові свою грошову вимогу до боржника з метою забезпечення виконання зобов`язання клієнта перед фактором (частина 1 статті 1077 Цивільного кодексу України).

Предметом договору факторингу може бути право грошової вимоги, строк платежу за якою настав (наявна вимога), а також право вимоги, яке виникне в майбутньому (майбутня вимога) (частина 1 статті 1078 Цивільного кодексу України).

Сторонами у договорі факторингу є фактор і клієнт (частина 1 статті 1079 Цивільного кодексу України).

Клієнтом у договорі факторингу може бути фізична або юридична особа, яка є суб`єктом підприємницької діяльності (частина 2 статті 1079 Цивільного кодексу України).

Фактором може бути банк або інша фінансова установа, яка відповідно до закону має право здійснювати факторингові операції (частина 3 статті 1079 Цивільного кодексу України).

За договором поруки поручитель поручається перед кредитором боржника за виконання ним свого обов`язку. Поручитель відповідає перед кредитором за порушення зобов`язання боржником (частина 1 статті. 553 Цивільного кодексу України).

Порукою може забезпечуватися виконання зобов`язання частково або у повному обсязі (частина 2 статті 553 Цивільного кодексу України).

У разі порушення боржником зобов`язання, забезпеченого порукою, боржник і поручитель відповідають перед кредитором як солідарні боржники, якщо договором поруки не встановлено додаткову (субсидіарну) відповідальність поручителя (частина 1 статті 554 Цивільного кодексу України).

Поручитель відповідає перед кредитором у тому ж обсязі, що і боржник, включаючи сплату основного боргу, процентів, неустойки, відшкодування збитків, якщо інше не встановлено договором поруки (частина 2 статті 554 Цивільного кодексу України).

Суб`єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (частина 1 статті 193 Господарського кодексу України).

Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (частина 1 статті 526 Цивільного кодексу України).

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (стаття 525 Цивільного кодексу України).

Якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (частина 1 статті 530 Цивільного кодексу України).

Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (частина 1 статті 599 Цивільного кодексу України).

Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (стаття 610 Цивільного кодексу України).

У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом (частина 1 статті 611 Цивільного кодексу України).

Як підтверджується матеріалами справи, 08.12.2021 Акціонерним товариством "Перший український міжнародний банк" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" підписано Реєстр № 2 (додаток до Договору факторингу), згідно з яким Клієнт відступив Фактору Права вимоги за Договором субпідряду на технічне обслуговування та ремонтні обладнання № 4006 від 14.09.2021, зокрема, за актами виконаних робіт №№ 3, 4 на загальну суму 601 247,12 грн.

Відповідно до пункту 2 вказаного Реєстру Фактор у випадку прийняття рішення про придбання зазначених в цьому Реєстрі Прав вимог перераховує Клієнту Авансовий платіж в сумі 685 999,12 грн у строки, встановлені Договором факторингу.

Так, платіжною інструкцією № 3АВ02578FA від 08.12.2021 Фактором було перераховано Клієнту авансовий платіж в сумі 685 999, 12 грн. (а.с. 35).

Клієнт, підписанням цього Реєстру, розуміє та погоджується, що з моменту сплати Фактором Авансового платежу, зазначеного в п. 2, Клієнт виступає поручителем перед Фактором за виконання Боржниками, зазначеними в п. 1 цього Реєстру, зобов`язань по сплаті грошових коштів за Правами вимоги, які визначені в п. 1 цього Реєстру, в сумі несплаченої вартості Прав вимоги згідно ст. 3 договору факторингу (пункт 3 Реєстру № 2 до Договору факторингу).

Таким чином, до АТ ПУМБ перейшли права кредитора за Договором субпідряду на технічне обслуговування і ремонти обладнання № 4006 від 14.09.2021, зокрема, за актами виконаних робіт №№ 3, 4 на загальну суму 601 247,12 грн., включаючи права на отримання вартості виконаних робіт/ наданих послуг, суми будь-яких штрафних санкцій (неустойок, штрафів, пені) та суми інших платежів за Договором субпідряду.

У пункті 2.4. Договору факторингу сторонами передбачено, що після здійснення Клієнтом на підставі Контракту поставок товарів/виконання робіт/надання послуг Боржникам, Клієнт надає Факторові:

- Реєстр у вигляді електронного документу, складений за формою згідно Додатку 3 до Договору, підписаний уповноваженим представником Клієнта шляхом накладення УЕП К з використанням системи Клієнт-Банк. Підписаний Клієнтом Реєстр вважається пропозицією (офертою) Банку придбати зазначене у Реєстрі Право вимоги на умовах, зазначених в Реєстрі. З моменту направлення Клієнтом Банку підписаного Клієнтом Реєстру, Клієнт не має права відмовитись від продажу Банку Прав вимоги, зазначених в Реєстрі, або відмовитись від інших умов, зазначених в такому Реєстрі та розпоряджатися Правом вимоги;

- документи щодо повноважень посадових осіб Клієнта, що підписали Реєстр від імені Клієнта, якщо такі документи не були раніше надані Фактору (копії з пред`явленням оригіналів);

- у разі, якщо на дату підписання Реєстру у правовому, фінансовому статусі Клієнта порівняно зі станом, що існував на дату укладений Договору відбулися зміни, Клієнт зобов`язаний надати Фактору документи, які підтверджують такі зміни (копії);

- інші документи та інформацію щодо правового статусу, фінансового стану Клієнта, додаткового забезпечення тощо відповідно до вимог Фактора.

Відповідно до пункту 2.10. Договору факторингу у випадку прийняття Фактором рішення про акцепт (прийняття) пропозиції Клієнта про придбання Права вимоги за відповідним Реєстром, Фактор перераховує грошові кошти в національній валюті України на Поточний рахунок Клієнта двома частинами в наступному порядку:

- первісна сума грошових коштів перераховується на користь Клієнта в розмірі Авансового платежу, розмір якого визначається в Реєстрі, не пізніше 3 (трьох) Банківських днів, наступних за днем надання Клієнтом Фактору відповідного Реєстру; Клієнт надає Фактору право зменшувати зазначену в Реєстрі суму Авансового платежу (без підписання нового Реєстру) у випадку необхідності округлення суми Авансового платежу до найближчого цілого числа. Для визначення суми зменшення Фактор округлює суму Авансового платежу шляхом застосування математичного методу округлення до найближчого цілого числа.

- залишкова сума грошових коштів перераховується на користь Клієнта в розмірі, який визначається як різниця між Вартістю Права вимоги та Авансовим платежем, що був перерахований Фактором на користь Клієнта за відповідним Правом вимоги згідно з умовами, що містяться в Реєстрі, не пізніше 3 (трьох) Банківських днів, наступних за днем отримання Банком від Боржника повної суми його заборгованості за відступленим Фактору відповідним Правом вимоги в розмірі Вартості Права вимоги, за умови відсутності будь-якої заборгованості Клієнта за Борговими зобов`язаннями перед Фактором за Договором. Сума коштів, що підлягає перерахуванню Клієнту згідно з цим підпунктом Договору, визначається Фактором за кожним окремим Правом вимоги, яке виникло за відповідним Документом/Контрактом.

У разі наявності будь-якої заборгованості Клієнта за Борговими зобов`язаннями за Договором станом на дату отримання Фактором коштів від Боржника за відступленими Банку Правами вимоги, Фактор у відповідності до п. 5.7. Договору утримує з суми коштів, що підлягає перерахуванню Клієнту згідно з цим підпунктом Договору, суму заборгованості Клієнта за Борговими зобов`язаннями за Договором і направляє ці кошти в рахунок її погашення; залишок суми коштів перераховується Клієнту в строки, передбачені цим підпунктом Договору.

Авансові платежі, відповідно до Реєстру №2 від 08.12.2021, були перераховані Фактором на рахунок Клієнта у повному обсязі на загальну суму 571 184,77 гривні (95%), згідно вказаного вище п.2.10.1 Договору факторингу з регресом.

Доводи апеляційної скарги в частині «… Ухвалюючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що ТОВ «Капітал-Строй» є поручителем на всю суму заборгованості ТОВ «МЕТІНВЕСТ- ПРОМСЕРВІС» (Боржник) перед АТ «Перший український міжнародний банк» по відступленим ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОЙ» та придбаним АТ «Перший український міжнародний банк» правам вимоги відповідно до умов договору факторингу з регресом № МБ-Ф-ОМ-4034 від 28.09.2021 року, укладеного між АТ «Перший український міжнародний банк» (Фактор) та ТОВ «Капітал-Строй» (Клієнт), відповідно до п. 1.1 якого Фактор зобов`язався здійснювати Факторингове фінансування Клієнта за Плату на умовах Факторингу з регресом.

Дійсно, як зазначив суд першої інстанції в оскаржуваному рішенні, пунктами 3.3 та 3.4 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року встановлено, що Клієнт відповідає перед Фактором за виконання Зобов`язання (або будь-якої його частини) Боржником в обсязі, визначеному в п. 3.2 Договору. У разі порушення (невиконання чи неналежного/часткового виконання) Боржником Зобов`язання (або будь- якої його частини), Боржник і Клієнт відповідають перед Фактором як солідарні боржники, що означає право Фактора вимагати виконання Зобов`язання в повному обсязі як від Боржника і Клієнта разом, так і від кожного з них окремо.

Але при цьому суд не звернув жодної уваги на обсяг Зобов`язання, за яким ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОЙ» поручилося перед Фактором за невиконання Боржником.

Такий обсяг встановлений в п. 3.2 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року, відповідно до якого укладенням Договору Сторони домовилися, що Клієнт поручається перед Фактором за виконання Боржником грошових зобов`язань перед Фактором, що випливають з Контракту/Документів, Права вимоги за якими відступлені Фактору, в сумі несплаченої Вартості Прав вимог (надалі за текстом в статті З Договору - «Зобов`язання»).

Зі змісту договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року чітко не можна встановити, що саме мається на увазі під терміном «сума несплаченої Вартості Прав вимог».

Відповідно до ст. 1077 ЦК України, за договором факторингу …

… Розділом 4 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року встановлюється розмір плати Фактору за факторингове фінансування.

Таким чином, за своєю суттю, передбачене договором факторингу фінансування під відступлення права грошової вимоги, є сумою оплати від фактора, яку він сплачує клієнту за таке відступлення, оскільки він фактично приймає на себе право грошової вимоги до третьої особи (боржника).

Відповідно до абзацу другого п. 2.7 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року, встановлено, що з моменту оплати Фактором Авансового платежу Право грошової вимоги вважається відступленим Клієнтом (набутим Фактором), а Реєстр стає невід`ємною частиною Договору.

Згідно з п. 1.3 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року, право вимоги є відступленим Клієнтом (набутим Фактором) з моменту перерахування Фактором на Поточний рахунок Клієнта суми Авансового платежу у розмірі, зазначеному в Реєстрі (розмір Авансового платежу може бути зменшено Фактором на умовах, зазначених в п. 2.10.1. Договору), що вважається прийняттям (акцептом) Фактором пропозиції Клієнта набути Права вимоги, які зазначені у відповідному Реєстрі, на умовах, зазначених у такому Реєстрі та передбачених Договором.

08.12.2021 року АТ «Перший український міжнародний банк» та ТОВ «Капітал- Строй» підписано Реєстр № 2 (додаток до Договору факторингу), згідно з яким Клієнт відступив Фактору Права вимоги за Договором субпідряду на технічне обслуговування та ремонтні обладнання № 4006 від 14.09.2021 року, зокрема, за актами виконаних робіт № З від 12.11.2021 року та № 4 від 15.11.2021 року на загальну суму 601 247,12 грн.

Відповідно до пункту 2 вказаного Реєстру, Фактор у випадку прийняття рішення про придбання зазначених в цьому Реєстрі Прав вимог перераховує Клієнту Авансовий платіж в сумі 685 999,12 грн у строки, встановлені Договором факторингу.

Так, платіжною інструкцією № ЗАВ02578РА від 08.12.2021 року, Фактором було перераховано Клієнту авансовий платіж в сумі 685 999,12 грн., в тому числі за актами виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 року в розмірі 417 123,04 грн. та № 4 від 15.11.2021 року в розмірі 154 061,73 грн. на загальну суму 571 184,77 грн., що становить 95% від загальної вартості робіт за цими актами, яка складає 601 247,12 грн.

Тобто після перерахування авансового платежу за актами виконаних робіт № 3 від 12.11.2021 року в розмірі 417 123,04 грн. та № 4 від 15.11.2021 року в розмірі 154 061,73 грн. на загальну суму 571 184,77 грн., несплаченою АТ «Перший український міжнародний банк» на користь ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОИ» за відступлення Права вимоги за Договором субпідряду на технічне обслуговування та ремонтні обладнання № 4006 від 14.09.2021 року за цими актами залишилась сума вартості Прав вимог в розмірі 30 062,35 грн..

Як зазначалось вище, згідно з п. 3.2 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року, укладенням Договору Сторони домовилися, що Клієнт поручається перед Фактором за виконання Боржником грошових зобов`язань перед Фактором, що випливають з Контракту/Документів, Права вимоги за якими відступлені Фактору, в сумі несплаченої Вартості Прав вимог (надалі за текстом в статті 3 Договору - «Зобов`язання»).

Наше підприємство вважає що саме сума несплаченої АТ «Перший український міжнародний банк» на користь ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОИ» вартості за відступлення Права вимоги в розмірі 30 062,35 грн., є саме тим обсягом в межах якого ТОВ «КАПІТАЛ- СТРОЙ» відповідає як поручитель перед АТ «Перший український міжнародний банк» за виконання Зобов`язання (або будь-якої його частини) Боржником.

І саме в межах суми 30 062,35 грн., відповідно до п. 3.2 договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року ТОВ «КАПІТАЛ-СТРОИ» поручається перед АТ «Перший український міжнародний банк» за виконання ТОВ «МЕТІНВЕСТ- ПРОМСЕРВ1С» грошових зобов`язань перед АТ «Перший український міжнародний банк».

Враховуючи що текст договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-4034 від 28.09.2021 року був складений АТ «Перший український міжнародний банк», тому тим, хто написав в тексті цього договору умови щодо як визначення чи тлумачення поняття «сумі несплаченої Вартості Прав вимог» так і визначення обсягу в межах якого наше підприємство виступає поручителем за виконання ТОВ «МЕТІНВЕСТ-ПРОМСЕРВІС» грошових зобов`язань перед АТ «Перший український міжнародний банк», є саме АТ «Перший український міжнародний банк».

У постанові від 18 квітня 2018 року у справі № 753/11000/14-ц, Об`єднана палата КЦС ВС сформулювала правовий висновок, що у разі, коли правила тлумачення, визначені ЦК України, не дають можливості визначити дійсний зміст умов договору, потрібно застосувати тлумачення сопіга рго/егепіет («слова договору повинні тлумачитись проти того, хто їх написав»).

Таким чином, при розгляді цієї справи в суді першої інстанції, суд не в повному обсязі дослідив надані позивачем докази та не надав їм належної правової оцінки, що призвело до нез`ясування обставин, що мають значення для цієї справи та недоведеності обставин, що мають значення для цієї справи, які суд першої інстанції визнав встановленими. …» відхиляються колегією суддів як такі, що носять характер логічної хиби « non causa pro causa», що полягає в помилковому прийнятті чогось як причини певної події, що насправді не є її причиною.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.275 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 276 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права

Відповідно до частин 1, 4 статті 269 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Під час розгляду справи, колегією суддів не встановлено порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення та неправильного застосування норм матеріального права.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів скаржника та їх відображення у судових рішеннях, питання вичерпності висновків суду, суд апеляційної інстанції ґрунтується на висновках, що їх зробив Європейський суд з прав людини у справі "Проніна проти України" (Рішення ЄСПЛ від 18.07.2006). Зокрема, ЄСПЛ у своєму рішенні зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

У даній справі апеляційний суд дійшов висновку, що скаржникові було надано вичерпну відповідь на всі істотні питання, що виникають при кваліфікації спірних відносин, викладені в апеляційній скарзі не спростовують обґрунтованих та правомірних висновків суду першої інстанції, викладених в рішенні суду першої інстанції, яке є предметом апеляційного оскарження.

З урахуванням вищевикладеного, рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 у справі №904/4203/23 підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" на нього, відповідно, підлягає залишенню без задоволення.

Розподіл судових витрат:

У відповідності до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати за подання апеляційної скарги у сумі 12851,73 грн. покладаються на особу, яка подала апеляційну скаргу.

Керуючись ст. ст. 129, 269, 270, 273, 275, 276, 282, 284 Господарського процесуального кодексу України, Центральний апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 у справі №904/4203/23 залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2023 у справі №904/4203/23 залишити без змін.

Витрати зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги у сумі 12 851,73 грн покласти на Товариство з обмеженою відповідальністю "Капітал-Строй".

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку в строки передбачені ст. 288 ГПК України.

Повний текст постанови складено 18.04.2024.

Головуючий суддяМ.О. Дармін

СуддяЮ.Б. Парусніков

СуддяО.В. Чус

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення25.03.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118452665
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань банківської діяльності

Судовий реєстр по справі —904/4203/23

Постанова від 25.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 26.01.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 15.12.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Судовий наказ від 08.12.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Рішення від 07.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 19.09.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 08.08.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні