Ухвала
від 17.04.2024 по справі 914/190/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

17.04.2024 Справа№914/190/19

Господарський суд Львівської області, у складі головуючого судді: Стороженко О.Ф., суддів: Манюка П.Т. та Рима Т.Я., розглянув матеріали Заяви Керівника Львівської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону

про забезпечення позову у справі

за позовом: Заступника керівника Львівської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону (79007, м.Львів, вул. Клепарівська, 20; ідент.код 38326057) в інтересах Держави, -

Позивач-1: Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України (03110, м.Київ, вул.Солом`янська, 13; ідент.код 34620942),

Позивач-2: Концерн радіомовлення, радіозв`язку та телебачення (04112, м.Київ, вул.Дорогожицька, 10; ідент.код 01190043),

Відповідач-1: Мурованська сільська рада територіальної громади Львівського району, Львівської області (81120, Львівська область, Львівський район, с.Сороки-Львівські, вул.Польова, 65; ідент.код 04369707),

Відповідач-2: Пустомитівська районна державна адміністрація Львівської області (81100, Львівська область, Пустомитівський район, м.Пустомити, вул.Грушевського, 35; ідент.код 22420292), -

про: визнання за Державою, від імені якої діє Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, права постійного користування земельною ділянкою (площею 58,48га), розташованою у с.Муроване Львівського району, Львівської області.

Головуючий суддя: Стороженко О.Ф. Судді: Манюк П.Т. Рим Т.Я. Секретар: Мацейко А.Ю. Представники:

Прокуратури: Бучко Р.В. Службове посвідчення № 077936 від 29.05.2023;

Позивача-1: Огнівенко П.П. Службове посвідчення № 003790 від 30.12.2021;

Позивача-2: ОСОБА_1 Службове посвідчення № 63 від 01.07.2023;

Відповідача-1: не прибув;

Відповідача-2: не прибув.

Процесуальні дії вчинено Cудом у приміщенні Господарського суду Львівської області: зал судового засідання №11.

Суд встановив:

Заступником військового прокурора Львівського гарнізону подано Позовну заяву в інтересах Держави (Позивачі: Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та Концерн радіомовлення, радіозв`язку та телебачення) до Мурованської сільської ради об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області та Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області з вимогою про визнання за Державою, від імені якої діє Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України (Позивач-1), права постійного користування земельною ділянкою (площею 58,48га), розташованою у с.Муроване Львівського (колишнього Пустомитівського) району, Львівської області.

Прокуратурою підставами позову зазначено, зокрема, такі обставини:

-10.07.1945, на підставі об`єднаної Постанови від 02.07.1945 Львівського Облвиконкому та Бюро обкому КП/б/У, Виконкомом Львівської райради депутатів трудящих прийнято Постанову, якою Львівському обласному Управлінню НКС зв`язку передано у постійне користування (для будівництва радіоцентру) дві земельні ділянки (площею 45 га та 12,4га, загальна площа 57,4га), які розташовані у селі Ляшки Муровані і, на яких були розміщені об`єкти нерухомості (одноповерховий та двоповерховий будинки, конюшні (2), сарай та зруйновані два корівники);

-Державне підприємство «Львівський обласний радіотелевізійний передавальний центр», на підставі Наказу №751 від 20.07.2006 Міністерства транспорту та зв`язку України, реорганізовано шляхом приєднання (як Філії) до Концерну РРТ, тому Позивач-2 є правонаступником стосовно земельної ділянки, яка перебувала у постійному користуванні Державного підприємства «Львівський обласний радіотелевізійний передавальний центр»;

-у Позивача-2 відсутнім був обов`язок з проведення переоформлення права постійного користування земельною ділянкою, яке виникло у 1945році;

-Позивач-2, згідно з вимогами ч.1 ст.96 ЗК України, щорічно сплачує податок на землю;

-згідно з нормою ч.3 ст.22 Закону України «Про Державну службу спеціального зв`язку та захисту інформації України», майно, що належить зазначеній Державній службі, є державною власністю, і закріплюється за її територіальними органами, а Адміністрація Держспецзв`язку (Позивач-1) здійснює функції з управління об`єктами державної власності;

-Концерн РРТ (Позивач-2), який створено Державним комітетом України по зв`язку (Наказом №102 від 04.10.1991), заснований на державній власності і належить до сфери управління Адміністрації Держспецзв`язку (Позивача-1);

-згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, на земельній ділянці загальною площею 58,48га у селі Муроване розташовані об`єкти нерухомого майна державної форми власності, що перебувають на балансі Львівської філії Концерну РРТ та належать Концерну (Позивачу-2) на праві господарського відання;

-право постійного землекористування є безстроковим і може бути припинене лише з підстав, передбачених нормою ст.141 ЗК України (які, у даному випадку, - відсутні);

-згідно з нормою ч.2 ст.117 ЗК України, до земель державної власності, які не можуть передаватись у комунальну власність, належать:

·земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна державної власності;

·земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади та державних підприємств, установ, організацій (крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність);

-Мурованська сільська рада затвердила Генеральний план с.Муроване, за яким спірну земельну ділянку віднесено до комунальної власності та відображено як квартал житлової і громадської забудови Сільської ради;

-посадові особи Сільської ради фактично розпочали процес надання земельних ділянок на спірній території у користування стороннім особам;

-такі дії суперечать нормі ч.2 ст.117 ЗК України, а також Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» (№5245-VI від 06.09.2012), яким передбачено, що у державній власності залишаються розташовані в межах населених пунктів земельні ділянки, на яких розміщені об`єкти нерухомого майна державної власності.

Відповідачем-1 подано Відзив з обгрунтуванням безпідставності позовної вимоги, так як:

-жодних актів на право постійного користування землею Позивачам не видавалось і жодних рішень щодо передачі їм землі у користування компетентними органами не приймалось;

-відсутні докази правонаступництва Позивачами прав та обов`язків особи, якій у 1945 році передавались земельні ділянки;

-Львівським обласним управління НКЗ зв`язку не завершено процедуру отримання землі шляхом відведення земельної ділянки та отримання державного акту на право постійного користування.

Судом (у попередньому складі), Ухвалою від 16.09.2021, зупинено провадження у справі та призначено проведення додаткової судової експертизи.

Судом у новому складі, Ухвалою від 08.04.2024, поновлено провадження у справі у зв`язку з надходженням Клопотання експерта (від 07.03.2024) про надання додаткових документів, необхідних для проведення експертизи.

Прокуратурою подано Заяву про забезпечення позову шляхом встановлення «заборони Мурованській сільській раді територіальної громади Львівського району Львівської області, органам державної реєстрації прав на нерухоме майно, державним реєстраторам прав на нерухоме майно, державним реєстраторам органів місцевого самоврядування, у тому числі особам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, посадовим особам Держгеокадастру, а також будь-яким іншим особам вчиняти будь-які дії (реєстрацію права власності, скасування реєстрації права власності та інших речових прав, у тому числі реєстрацію правочинів щодо відчуження, передачі у володіння та користування третім особам, внесення до статутних капіталів юридичних осіб, передачі в іпотеку, поділу, будь-якого іншого обтяження та інше) щодо земельної ділянки з кадастровим номером 4623686900:03:000:0580, розташованої за адресою Львівська область, Львівський район, с.Муроване».

Підставами Заяви Прокуратури зазначено, зокрема, такі обставини:

-вивченням державних реєстрів та інших відкритих даних встановлено, що Мурованською сільською радою вчинено дії, які свідчать про наявність підстав для застосування заходів забезпечення позову;

-так, Рішенням Мурованської сільської ради №1282 від 02.02.2023 надано дозвіл на проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою та складання за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель на території Мурованської сільської ради стосовно земельної ділянки орієнтовною площею 60 га, яка по суті є предметом спору у даній справі;

-матеріали технічної документації, виконаної на підставі вказаного Рішення, підтверджують той факт, що предметом інвентаризації стала саме земельна ділянка, на якій розташовувалася радіостанція Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації;

-у подальшому, на підставі виконаної технічної інвентаризації, було сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 4623686000:03:000:0580, площею 51,1358га;

-10.08.2023 Мурованська сільська рада подала заяву про державну реєстрацію земельної ділянки у державному земельною кадастрі, а 10.10.2023 зареєстровано право власності на вказану земельну ділянку за Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району, Львівської області;

-такі дії Відповідача суперечать чинному законодавству, свідчать про намір ухилитися від цивільної відповідальності та створюють обставини, що можуть істотно вплинути на можливість виконання рішення суду у даній справі та реальне поновлення порушених прав Позивача;

-окрім того, у подальшому Відповідач може розпорядитися вказаною земельною ділянкою, зокрема, відчужити її на користь третіх осіб, шо ще більше утруднить або унеможливить виконання рішення суду у даній справі;

-невжиття заходів забезпечення позову може вплинути на майнові інтереси не лише Позивача, а й інших осіб, які не беруть участі у цьому судовому процесі, у разі передання їм прав на спірну земельну ділянку;

-встановлення таких заходів забезпечення позову до вирішення справи та набрання рішенням суду законної сили відповідають предмету заявленого позову та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямовано виключно на збереження існуючого становища до набрання рішенням законної сили;

-згідно з ч. 1 ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», проведення реєстраційних дій зупиняється на підставі судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили;

-про зупинення реєстраційних дій на підставі судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дім державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об`єкта нерухомого майна;

-судове рішення про заборону вчинення реєстраційних дій реєструється у Державному реєстрі прав;

-згідно зі ст. 31-1 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», реєстраційні дії на підставі рішень судів проводяться виключно на підставі рішень, отриманих у результаті інформаційної взаємодії Державного реєстру прав та Єдиного державного реєстру судових рішень, без подання відповідної заяви заявником;

-на виконання вимог п. 6 ст. 139 ГПК України про надання пропозицій щодо зустрічного забезпечення, у даному випадку відсутні обставини, внаслідок настання яких Відповідачеві або іншим особам будуть заподіяні збитки через вжиття заходів забезпечення позову, навпаки, у випадку невжиття таких заходів забезпечення позову щодо спірної земельної ділянки та її передачі (реалізації) третім особам, збитки будуть заподіяні новому потенційному набувачу цього майна.

Також у Заяві зазначено про: факт реформування, у 2019 році, Військової прокуратури (на підставі норм Закону України «Про прокуратуру») та створення Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері, на яку покладено функції Військової прокуратури, і створення, на підставі Наказу Генерального прокурора №75 від 17.03.2023, Львівської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони. При цьому, зазначено про перейменування Прокуратури.

Представник Прокуратури, у судовому засіданні 16.04.2024, надав пояснення стосовно перейменування Військової прокуратури у ході реформувань та перетворень, проведених у системі органів Прокуратури.

Враховуючи обставини, вказані Прокуратурою, наявні підстави для зазначення, у процесуальних документах Суду, нового найменування Прокуратури.

Оскільки, на даний час, Прокуратурою не досліджено питання стосовно правонаступника Відповідача-2 та не подано заяви про заміну вказаного Учасника справи, наявні підстави для розгляду і вирішення вказаного питання у підготовчому засіданні, призначеному Ухвалою Суду від 08.04.2024.

У судовому засіданні 16.04.2024 представником Прокуратури надано пояснення стосовно обставин, які зумовлюють необхідність забезпечення позову, так як дії Відповідача-1 порушують права Держави і Позивачів-1 та -2 на спірну земельну ділянку.

Представники Позивачів-1 та -2 також зазначили, що дії Відповідача-1 зумовлюють необхідність вжиття заходів забезпечення позову.

У судовому засіданні 16.04.2024 представник Відповідача-1 зазначив про відсутність у нього інформації стосовно обставин, зазначених Прокуратурою, та про необхідність надання додаткового часу для опрацювання Заяви про забезпечення позову.

Тому Відповідачем-1 заявлено Клопотання про оголошення перерви у судовому засіданні 16.04.2024, так як у представника не було можливості підготувати письмові пояснення стосовно обставин, зазначених у Заяві про забезпечення позову, оскільки копію Ухвали Суду отримано 16.04.2024.

Судом, Ухвалою від 16.04.2024, було задоволено Клопотання Відповідача-1 та оголошено перерву у судовому засіданні до 17.04.2024 (враховуючи, що з 18.04.2024 головуючий суддя перебуватиме у відпустці).

У судовому засіданні 17.04.2024 представники Прокуратури та Позивачів-1 і -2 повторно зазначили про необхідність забезпечення позову (враховуючи дії Відповідача-1 та знаходження на земельній ділянці об`єктів нерухомості державної форми власності).

Відповідачем-1 подано Пояснення із обґрунтуванням відсутності підстав для забезпечення позову, так як:

-у Позивачів відсутні права на земельну ділянку;

-власником земельної ділянки є Мурованська сільська рада;

-Сільська рада не приймала жодних рішень стосовно розпорядження земельною ділянкою;

-Прокуратурою не зазначено і не доведено вчинення Сільською радою дій щодо відчуження земельної ділянки.

У ході дослідження обставин та доказів, зазначених у Заяві про забезпечення позову, - Суд встановив:

Предметом позову у даній справі є вимога Прокуратури про визнання за Державою, від імені якої діє Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, права постійного користування земельною ділянкою (площею 58,48га), розташованою у с.Муроване Львівського району, Львівської області.

Розгляд справи розпочато Судом (у попередньому складі) 05.02.2019 і судовий процес триває на даний час у зв`язку з призначенням, Ухвалою від 20.11.2019, судової експертизи, а Ухвалою від 29.12.2020 додаткової експертизи.

Відповідно до даних Державного земельного кадастру, 11.08.2023 здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 51,1358га (кадастровий номер: 4623686900:03:000:0580), розташованої у селі Муроване Львівського району, Львівської області.

Зазначена реєстрація здійснена на підставі Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.

У Витязі з Державного земельного кадастру також зазначено:

-інформація про зареєстроване право (форму власності) відсутня;

-земельна ділянка належить (за категорією земель) до земель промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення.

У Технічній документації (у Технічному завданні) зазначено, що підставою для виконання робіт з інвентаризації земель (підставою проведення землеустрою) було Рішення Мурованської сільської ради №1282 від 02.02.2022.

Зазначеним Рішенням Мурованської сільської ради надано дозвіл на проведення інвентаризації земельної ділянки (орієнтовною площею 60,00га) в селі Муроване під час здійснення землеустрою та складання технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель на території Мурованської сільської ради ТГ Львівського району, Львівської області.

У Технічній документації наявна Схема розміщення земельної ділянки та Викопіювання з індексно-кадастрової карти та з проекту формування і встановлення меж с.Муроване, згідно з якими земельна ділянка (площею 51,1358га) у більшій її частині накладається на земельну ділянку (площею 58,9га), на якій розташована Радіостанція і стосовно якої розглядається спір у даній справі.

Згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:

-10.10.2023 зареєстровано право комунальної власності Мурованської сільської ради на вказану земельну ділянку (площею 51,1358га);

-підставою такої реєстрації зазначено Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» (5245-VI від 06.09.2012).

Проте, на підставі норм зазначеного Закону Прокуратурою (у Позовній заяві) обґрунтовано перебування спірної земельної ділянки у державній власності.

Враховуючи, що предметом позову є вимога про визнання за Державою, від імені якої діє Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, права постійного користування земельною ділянкою площею 58,48га (розташованою у селі Муроване), більша частина якої увійшла у сформовану (у ході інвентаризації земель) та зареєстровану 11.08.2023 земельну ділянку площею 51,1358га, у Мурованської сільської ради виникла можливість у вчиненні дій стосовно розпорядження зазначеною земельною ділянкою, так як 10.10.2023 її зареєстровано як земельну ділянку, що належить, на праві власності, Сільській раді.

Враховуючи, що вчинення Мурованською сільською радою подальших дій стосовно земельної ділянки унеможливить поновлення прав Позивачів, у випадку ухвалення Судом рішення про задоволення позову, наявні підстави, передбачені нормою ч.2 ст.136 ГПК України, для вжиття заходів забезпечення позову.

Отже, наявні підстави для задоволення Заяви Прокуратури та встановлення, відповідно до норми п.2 ч.1 ст.137 ГПК України, заборон стосовно розпорядження такою земельною ділянкою (чи її частиною) та стосовно здійснення будь-яких реєстраційних дій щодо неї.

Заперечення Відповідача-1 стосовно забезпечення позову безпідставні, так як:

-на даній стадії судового процесу Суд не з`ясовує і не встановлює обставини спору, що унеможливлює встановлення наявності (відсутності) прав Позивачів на спірну земельну ділянку;

-факт здійснення Мурованською сільською радою, у ході судового процесу, реєстрації земельної ділянки та реєстрації права власності на неї зумовлює наявність підстав для вжиття заходів забезпечення позову, враховуючи, що предметом позову є вимога про визнання за Державою права на земельну ділянку.

Оскільки, на даний час, відсутні будь-які докази стосовно можливості понесення Мурованською сільською радою збитків внаслідок вжиття Судом заходів забезпечення позову, тому відсутні підстави, передбачені нормою ч.1 ст.141 ГПК України, для застосування зустрічного забезпечення.

Виходячи з наведеного та керуючись нормами статей 73, 76, 77, 136-141, 144, 169, 170, 232, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, - Суд

УХВАЛИВ:

1.Задоволити Заяву Львівської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону про забезпечення позову.

2.Вжити заходи забезпечення позову у даній справі №914/190/19.

3.Заборонити Мурованській сільській раді територіальної громади Львівського району, Львівської області (81120, Львівська область, Пустомитівський район, с.Сороки-Львівські, вул.Польова, 65; ідент.код 04369707) та органам (державним реєстраторам) державної реєстрації прав на нерухоме майно, особам, які виконують функції державної реєстрації прав на нерухоме майно, посадовим особам Держгеокадастру, а також будь-яким іншим особам вчинення будь-яких дій стосовно подальшої реєстрації земельної ділянки площею 51,1358га (кадастровий номер 4623686900:03:000:0580), розташованої у селі Муроване Львівського району, Львівської області (або її частини), а також стосовно розпорядження такою земельною ділянкою (її частиною) та реєстрації прав на неї (які можуть виникнути внаслідок такого розпорядження).

Стягувач за даною Ухвалою: Львівська спеціалізована прокуратура у сфері оборони Західного регіону (79007, м.Львів, вул. Клепарівська, 20; ідент.код 38326057);

Боржник: Мурованська сільська рада територіальної громади Львівського району, Львівської області (81120, Львівська область, Львівський район, с.Сороки-Львівські, вул.Польова, 65; ідент.код 04369707).

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та може бути оскаржена відповідно до норм статей 254-257 ГПК України (у 10-денний строк , - шляхом подання апеляційної скарги до Західного апеляційного господарського суду).

Ухвала є Виконавчим документом, - відповідно до норм Закону України «Про виконавче провадження».

Ухвала підлягає негайному виконанню (незалежно від її оскарження) і може бути пред`явлена до примусового виконання упродовж трьох місяців.

Повний текст Ухвали складено та підписано 17.04.2024.

Головуючий суддя: Стороженко О.Ф.

Судді: Манюк П.Т.

Рим Т.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118453608
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/190/19

Ухвала від 25.06.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Постанова від 11.06.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 02.05.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 17.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 08.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 16.09.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 25.08.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 29.12.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні