Ухвала
від 17.04.2024 по справі 813/708/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 813/708/18

У Х В А Л А

про відстрочення виконання судового рішення

17 квітня 2024 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Коморний О.І.,

секретар судового засіданняРудницька Ю.С.

з участю:

прокурорДрібнюк Р.М.

представника заявникаБраславський І.Л.

представник позивача Іванейко Я.Я.

розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Державного підприємства Міністерства оборони України Західвійськбуд про відстрочення виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року у справі № 813/708/18 за позовом Заступника військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах держави, уповноваженим органом якої здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах є Головне управління ДПС у Львівській області про стягнення з Державного підприємства Міністерства оборони України Західвійськбуд податкового боргу.

В с т а н о в и в :

В провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Заступника військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах держави, уповноваженим органом якої здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах є Головне управління ДФС у Львівській області про стягнення з Державного підприємства Міністерства оборони України Західвійськбуд податкового боргу в сумі 412662, 04 грн.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року позов задоволено повністю, стягнуто з Державного підприємства Міністерства оборони України Західвійськбуд до бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, кошти за податковим боргом в сумі 412662 грн 04 коп. Відстрочено виконання рішення суду строком на 1(один) рік.

08.04.2024 Державне підприємство Міністерства оборони України Західвійськбуд звернулося до суду із заявою про відстрочення рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року у справі № 813/708/18 за позовом Заступника військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах держави, уповноваженим органом якої здійснювати відповідні функції в спірних правовідносинах є Головне управління ДФС у Львівській області про стягнення з Державного підприємства Міністерства оборони України Західвійськбуд податкового боргу, а саме: відстрочити виконання рішення терміном на один рік.

Подане клопотання мотивоване тим, що все рухоме та нерухоме майно, а також рахунки Підприємства залишаються арештованим органами державної виконавчої та податкової служб у зв`язку із наявною заборгованістю, яка виникла до 2015 року. Протягом 2023-2024 року органами державної виконавчої служби з підприємства примусово стягнуто 25,9 тис. грн.

Заявник вказує, що основна частина коштів, які знаходяться на банківських рахунках, використовується для виплати заробітної плати працівникам та нарахувань з неї, а також для сплати загальнообов?язкових платежів до Державного бюджету України.

Протягом 2023 та 1 кварталу 2024 років було нараховано і виплачено заробітну плату у загальній сумі 2275,1 тис. грн (в тому числі допомога по тимчасовій непрацездатності за рахунок підприємства 34,3 тис.грн.), фонд оплати праці працівників становив 1807 тис. грн. та сплачено:

422,8 тис. грн податку на доходи фізичних осіб,

35,7 тис. грн військового збору,

486,9 тис. грн єдиного соціального внеску.

Облікова кількість штатних працівників підприємства становить 17 осіб. Заробітна плата сплачується вчасно, станом на сьогодні заборгованість із нарахування та виплати заробітної плати відсутня. За 2023, 2024 роки нараховано та сплачено 65,9 тис. грн земельного податку з юридичних осіб.

Також зазначає, що протягом 2023 - 2024 років було нараховано 1010,3 тис. грн. та сплачено 999,2 тис. грн податку на додану вартість, згідно податкових декларацій. Всі платежі здійснюються вчасно. Решту коштів спрямовує на погашення боргів, згідно судових рішень, податкового боргу, оплату комунальних послуг та ін. розрахунки. Банківські рахунки, все рухоме та нерухоме майно залишаються арештованим органами державної виконавчої та податкової служб у зв?язку із наявною заборгованість, яка виникла до 2015 року.

3 отриманого прибутку підприємство, відповідно до п. 136.1 ст. 136 Податкового кодексу України сплатило 18% податку на прибуток: 3,5 тис. грн. Керуючись ст. 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об??єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 р. №138, підприємство з чистого прибутку сплачує 80% відрахування частини чистого прибутку: 10,5 тис. грн. Таким чином, сума чистого прибутку за результатами 2023 року, який залишився в розпорядженні підприємства становить 368 грн.

Заявник вказує, що фінансове становище ДП МО України «Західвійськбуд» залишається вкрай важким. Враховуючи розміщення підприємства на території військового містечка та поблизу критичної інфраструктури (залізниця, нафтобаза, електропідстанція «Львів-2») протягом 2022 та частково 2023 року підприємство діяльність не здійснювало, нарахування за оренду нерухомого майна зупинилось. Незважаючи на воєнний стан в Україні, підприємство продовжує свою діяльність, сплачує всі обов?язкові платежі до міського та державного бюджетів та не скорочує штат працівників. Враховуючи специфіку ДП МО України «Західвійськбуд» в будівельній галузі, Міністерством оборони України сплановано залучення підприємства до відновлення та будівництва об?єктів військової інфраструктури та житла. На даний час Міністерством оборони України підприємство залучено до проведення технічного нагляду за будівництвом об?єктів - військової інфраструктури.

Представник заявника в судовому засданні підтримав заявлене клопотання.

Прокурор в судовому засіданні підтримав заявлене клопотання та не заперечив проти заяви відповідача про відстрочення рішення суду.

Представник позивача в судовому засіданні проти відстрочення виконання рішення суду заперечив.

Відповідно до ч. 2 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд заслухав доводи представника заявника в обґрунтування цієї заяви, дослідив долучені до матеріалів заяви докази, та при її вирішенні керується таким.

Згідно з ч. ч. 1, 3, 4, 5 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Пленум Верховного Суду України в пункті 10 Постанови Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження № 14 від 26.12.2003 року зазначив, що при вирішенні заяв державного виконавця чи сторони про відстрочку або розстрочку виконання рішення, встановлення або зміну способу й порядку його виконання суду потрібно мати на увазі, що їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (хвороба боржника або членів його сім`ї, відсутність у нього майна, яке за рішенням суду має бути передане стягувачу, стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо).

Таким чином, розстрочення виконання судового рішення передбачає наявність дійсних та реальних обставин, що об`єктивно унеможливлюють, або створюють значні перешкоди у виконанні рішення суду. Такі обставини можуть виникати, зокрема, у зв`язку із відсутністю у боржника відповідних коштів, у разі, коли стягнення усієї суми боргу призведе до порушень або зупинення роботи боржника, інших істотних обставин.

При цьому, підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим судом способом.

Вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Отже, єдиною правовою підставою для відстрочення виконання судового рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями ст.ст. 72-77 КАС України. При цьому, обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Заява відповідача про відстрочення рішення суду мотивоване тим, що ДП МО України Західвійськбуд є структурним підрозділом органу державної виконавчої влади - Міністерства оборони України та засноване на майні Збройних Сил України, крім того, є госпрозрахунковим підприємством, яке отримує основний дохід виключно за рахунок здійснення своєї господарської діяльності. Державне підприємство не отримує дотацій та пільг з державного бюджету.

Банківські рахунки, все рухоме та нерухоме майно залишаються арештованим органами державної виконавчої та податкової служб у зв?язку із наявною заборгованістю, яка виникла до 2015 року, фінансове становище ДП МО України Західвійськбуд є вкрай важким.

На підтвердження обґрунтованості заяви про відстрочення виконання судового рішення та складного матеріального становища до матеріалів справи надано наступні копії документів: копія форми 1 Баланс підприємства станом на 31.12.2023, копія форми 2 Звіт про фінансові результати за 2023 рік, копія фільтрованої виписки за період з 01.01.2023 по 04.04.2024.

У п. 49 рішення у справі Іммобільяре Саффі проти Італії Європейський суд в черговий раз наголосив на тому, що втручання, яким можна вважати відстрочення виконання рішення суду, особливо коли воно має розглядатися в контексті частини другої статті 1 Протоколу N 1 до Конвенції, має забезпечити справедливу рівновагу між вимогами загальних інтересів і вимогами захисту основних прав людини. Має бути розумне співвідношення між засобами, що використовуються, і поставленою метою.

Суд дійшов висновку, що враховуючи виплати заробітної плати працівникам та нарахувань з неї, а також сплати загальнообов`язкових платежів до Державного бюджету України, також введення воєнного стану, виконання рішення суду від 23 березня 2018 року в даній справі суттєво вплине на і так скрутний фінансовий стан боржника, а зупинення діяльності підприємства та звільнення працівників державного підприємства не забезпечить справедливу рівновагу між вимогами загальних інтересів і вимогами захисту основних прав людини.

З урахуванням поданих заявником доказів суд вважає за необхідне відстрочити виконання рішення суду у справі № 813/708/18 від 23.03.2018 строком на 1(один) рік.

Керуючись ст.ст. 241, 256, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив :

1. Заяву Державного підприємства Міністерства оборони України Західвійськбуд про відстрочення виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року у справі № 813/708/18 - задовольнити.

2. Відстрочити виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2018 року у справі № 813/708/18 про стягнення з Державного підприємства Міністерства оборони України Західвійськбуд податкового боргу строком на 1(один) рік.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддями.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали складений 17.04.2024.

СуддяКоморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118490675
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —813/708/18

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні