РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
04 квітня 2024 року м. Рівне№460/22792/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дудар О.М., за участю секретаря судового засідання Юрчук А.М., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Дубчак В.А.,
відповідача-1: представник Левицький М.А.,
відпровідача-2: представник не прибув,
відповідача-3: представник ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
ОСОБА_2 , яка діє в інтересах неповнолітньої дитини, ОСОБА_3 до16 Регіональної військово-лікарської комісії, Військової частини НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 , яка діє в інтересах неповнолітньої дитини, ОСОБА_3 (далі - позивач) звернулася з позовом до 16 Регіональної військово-лікарської комісії (далі 16 ВЛК, відповідач - 1), Військової частини НОМЕР_1 (відповідач - 2), ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі Рівненський РТЦКСП, відповідач - 3) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій.
Позивач просила суд:
- визнати протиправною бездіяльність Військової частини НОМЕР_1 та Територіального центру комплектування і соціальної підтримки в особі третього відділу щодо надання 16 Регіональній військово-лікарській комісії 12.09.2022 обов`язкових та додаткових документів для встановлення причинного зв`язку захворювання ОСОБА_4 ;
- визнати протиправними бездіяльність 16 Регіональної військово-лікарської комісії відносно розшуку додаткових документів та дії щодо встановлення причинного зв`язку захворювання ОСОБА_4 не відповідно до висновків розслідування нещасного випадку та за відсутності необхідних і обов`язкових документів;
- зобов`язати 16 Регіональну військово-лікарську комісію переглянути та змінити постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, що призвело до смерті солдата ОСОБА_4 , 1982 року народження, з урахуванням документів про участь у бойових діях, інформації про перебування військової частини у складі діючої армії і затверджених висновків розслідування нещасного випадку та згідно з вимогами нормативно-правових актів, що діяли станом на момент виникнення спірних правовідносин.
Позов обґрунтовано тим, що внаслідок протиправної бездіяльності відповідачів члени сім`ї раптово померлого мобілізованого військовослужбовця ОСОБА_4 позбавлені належного соціального захисту.
Ухвалою суду від 04.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.
26.10.2023 відповідачем-3 подано відзив на позовну заяву, згідно з яким позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, оскільки жодної бездіяльності ІНФОРМАЦІЯ_2 допущено не було (т.1 - а.с.34).
30.10.2023 відповідачем-1 подано на відзив на позовну заяву, згідно з яким позовні вимоги є незаконними та необґрунтованими. Оскільки ОСОБА_4 помер в розташуванні підрозділу на військовому полігоні, документальне підтвердження виникнення захворювання, що стало причиною смерті останнього, до військової служби і розвитку такого захворювання у період служби відсутні, ВЛК згідно з чинним законодавством визначила таке формулювання: "Захворювання і причина смерті, ТАК, пов`язані з проходженням військової служби" (т.1 - а.а.с.49-57).
Ухвалою від 08.11.2023 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначив підготовче засідання на 28.11.2023.
Ухвалою від 08.11.2023 суд відмовив у задоволенні заяви позивача про виправлення описки в ухвалі суду від 04.10.2023.
Підготовче засідання 28.11.2023 відкладено на 12.12.2023 у зв`язку з неявкою сторін.
У підготовчому засіданні 12.12.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 11.01.2024.
У судовому засіданні 11.01.2024 оголошено перерву до 13.02.2023 у зв`язку з витребуванням додаткових доказів.
23.01.2024 від відповідача-2 надійшов відзив на позовну заяву, згідно з яким жодної протиправної бездіяльності Військовою частиною НОМЕР_1 допущено не було. За час проходження військової служби ОСОБА_4 в районах ведення бойових дій не перебував, не брав безпосередню участь у бойових діях. Дій, що забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, позивач не вчиняв. Оскільки ОСОБА_4 у момент смерті перебував на полігоні, тобто помер не під час виконання бойового завдання та не у зв`язку з виконанням бойового завдання, його смерть "пов`язана з проходженням військової служби". Таким чином, Військова частина НОМЕР_1 діяла відповідно до вимог чинного законодавства. Відповідач-2 просив у задоволенні позовних вимог повністю (т.1 - а.а.с.158-160).
30.01.2024 від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача-2, згідно з якою словесні твердження зазначеного відповідача прямо суперечать виданим ОСОБА_4 документам та не узгоджуються із нормами законодавства. Виконання бойового завдання породжує право на присвоєння статусу учасника бойових дій, який мав ОСОБА_4 . Бойові накази командира Військової частини НОМЕР_1 від 13.04.2022 №10, від 24.04.2022 №21 та бойове розпорядження №117/1/2/48 є підтверджуючими військово-обліковими документами щодо участі солдата у бойових діях. Ці документи протиправно не було надано відповідачем-2 на розгляд ВЛК. При цьому, відповідачем-2 документально не спростовано участь померлого ОСОБА_4 у виконанні бойового розпорядження (т.1 а.а.с.169-176).
Ухвалою суду від 09.02.2024 задоволено клопотання представника позивача про його участь у судових засіданнях у справі в режимі відеоконференції.
Ухвалою суду від 13.02.2024 задоволено клопотання відповідача-2: продовжено строк для подання відзиву на позовну заяву та прийнято відзив.
У судовому засіданні 13.02.2024 оголошено перерву до 12.03.2024 у зв`язку з витребуванням додаткових доказів.
У судовому засіданні 12.03.2024 оголошено перерву до 04.04.2024 у зв`язку з витребуванням додаткових доказів
У судовому засіданні 04.04.2024 закінчено розгляд справи ухваленням рішення.
Представник позивача у судових засіданнях позовні вимоги підтримав повністю та суду пояснив, що призваний за мобілізацією військовослужбовець Військової частини НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_4 , який є батьком неповнолітнього ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 раптово помер на полігоні.
За таких обставин відповідачам належало зібрати докази та зафіксувати обставини смерті, із затвердженням відповідного причинно-наслідкового зв`язку події з виконанням обов`язків військової служби/захистом Батьківщини.
Натомість, у ході фіксації подій було допущено протиправні дії та бездіяльність, які потягнули затвердження формулювання, що не відповідає дійсним обставинам смерті, - щодо зв`язку хвороби з проходженням військової служби, а не із захистом Батьківщини.
Вказав, що бездіяльність відповідача-3 полягає у ненаданні уповноваженим особам обов`язкових та додаткових документів для встановлення причинного зв`язку захворювання ОСОБА_4 , відповідача-2 у ненаданні на розгляд 16 ВЛК необхідних військово-облікових документів та інформації про перебування військової частини у складі діючої армії, відповідача-1 у нерозшуку додаткових документів.
Крім того, відповідачем-1 вчинено неправомірні дії щодо прийняття рішення за відсутності обов`язкових документів та не відповідно до висновків розслідування нещасного випадку.
Зазначив, що момент, умови та обставини летального випадку збігаються із моментом набуття захворювання. Протилежного не встановлено.
Представник позивача просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник відповідача-1 у судових засіданнях заперечив проти позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Суду пояснив, що у спірних правовідносинах 16 ВЛК діяла у повній відповідності з вимогами чинного законодавства.
Рішення про встановлення причинного зв`язку смерті ОСОБА_4 приймалося на підставі наданих комісії документів, серед яких були відсутні такі, що підтверджують службу померлого військовослужбовця у військовій частині у складі діючої армії, тобто на фронті.
Зазначив, що саме ВЛК надано виключне право встановлення причинного зв`язку захворювань, травм, поранень, контузій, каліцтв у колишніх військовослужбовців та вибір формулювань, у яких приймаються постанови ВЛК. Жоден інший орган не може перебирати відповідні повноваження.
Представник відповідача-1 просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Представник відповідача-2 у судове засідання не прибув, подав клопотання про розгляд справи без його участі.
Враховуючи положення ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу за відсутності представника відповідача-2.
Представник відповідача-3 у судових засіданнях проти позову заперечила з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Суду пояснила, що Рівненським РТЦКСП було проведено велику роботу в частині листування з військовою частиною, військово-лікарською комісією. Про всі отримані відповіді та прийняті ВЛК рішення було повідомлено ОСОБА_2 . Вказала, що в облікову картку військовозобов`язаного вноситься та інформація, яку надає сам військовозобов`язаний. Зазначила, що Рівненський РТЦКСП виконав усі можливі заходи, що належать до його повноважень.
Представник відповідача-3 просила у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Розглянувши позовну заяву, відзиви на позовну заяву, відповідь на відзив, заслухавши представників сторін, дослідивши письмові докази, суд встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини.
Згідно із свідоцтвом про народження серії НОМЕР_2 , виданим 22.12.2018 Гощанським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Рівненській області, батьком ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , є ОСОБА_4 (т.1 - а.с.24).
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , рішенням ВЛК Гощанської БПЛ від 20.03.2022 визнаний придатним до військової служби та призваний 21.03.2022 третім відділом Рівненського РТЦКСРП на військову службу під час мобілізації на посаду стрільця помічника гранатометника у Військову частину НОМЕР_1 .
Ці обставини підтверджуються довідкою ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_7 від 20.03.2022 вих.№48/10, обліково-послужною карткою солдата ОСОБА_4 (т.1 - а.а.с.124, 131).
03.05.2022 солдат ОСОБА_4 , стрілець - помічник гранатометника 3 аеромобільного взводу 2 аеромобільної роти 1 аеромобільного батальйону, помер на території полігону, розташованого в смт.Тетерівка Житомирського району Житомирської області.
Згідно із лікарським свідоцтвом про смерть Обласного бюро судово-медичної експертизи Житомирської обласної ради від 04.05.2022 №1736, причина смерті ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , - кардіоміопатія, неуточнена (т.1 - а.а.с.10, 123).
Наказом командира Військової частини НОМЕР_1 від 08.05.2022 №89 було призначено судове розслідування за фактом смерті солдата ОСОБА_4 . Згідно з наказом командира Військової частини НОМЕР_1 від 12.05.2022 №134 зазначене службове розслідування вважається закінченим (т.1 - а.а.с.12, зворот -13, 44, 134).
Згідно з п.2 наказу від 12.05.2022 №134 смерть стрільця помічника гранатометника 3 аеромобільного взводу 2 аеромобільної роти 1 аеромобільного батальйону Військової частини НОМЕР_1 солдата ОСОБА_4 пов`язана з виконанням обов`язків та проходженням військової служби.
Наказом командира Військової частини НОМЕР_1 від 21.05.2022 №48 солдата ОСОБА_4 , стрільця- помічника гранатометника 3 аеромобільного взводу 2 аеромобільної роти 1 аеромобільного батальйону, з 03 травня 2022 року виключено зі списків особового складу частини та всіх видів забезпечення у зв`язку зі смертю (т.1 - а.а.с.11, 45, 127).
Згідно із зазначеним наказом смерть ОСОБА_4 настала внаслідок захворювання та пов`язана з виконанням обов`язків військової служби. Причина смерті: кардіоміопатія, неуточнена.
Наказом командира ІНФОРМАЦІЯ_8 від 19.06.2022 №18-РС ОСОБА_4 , стрільця- помічника гранатометника аеромобільного взводу аеромобільної роти аеромобільного батальйону, виключено зі списків особового складу Збройних Сил України у зв`язку зі смертю(т.1 - а.а.с.46, 126).
04.07.2022 Рівненський РТЦКСП отримав від Військової частини НОМЕР_1 надіслані листом від 12.06.2022 №1173 документи на померлого військовослужбовця ОСОБА_4 , а саме: сповіщення про смерть від 30.05.2022 №321, копію лікарського свідоцтва про смерть від 04.05.2022 №1735, копію свідоцтва про смерть серії НОМЕР_3 , копію довідки про поховання від 11.05.2022 №02-29/1203, копію тимчасового посвідчення військовозобов`язаного від 20.03.2022№01-3/644, витяг з наказу командира Військової частини НОМЕР_1 (по стройовій частині) від 21.05.2022 №48, витяг з наказу командира Військової частини НОМЕР_1 (по особовому складу) від 19.05.2022 №18-РС, витяг з наказу командира Військової частини НОМЕР_1 (з адміністративно-господарської діяльності) від 12.05.2022 №134, грошовий атестат від 20.06.2022 №1088, довідку про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення від 20.06.2022 №1089, обліково-послужну картку (т.1 а.с.39).
Листом від 01.08.2022 №01/3/2012 (т.1 - а.с.117) Рівненський РТЦКСП надіслав до 16 ВЛК для встановлення причинного зв`язку настання смерті солдата ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , копії таких документів:
1.Повідомлення про смерть (вих.ВЧА4350 №321 від 03.05.2022) (т.1 - а.с.120).
2.Сповіщення сім`ї (близьких родичів) померлого (вих.01/3/1180 від 04.05.2022) (т.1 - а.с.121).
3.Свідоцтва про смерть ОСОБА_4 (т.1 - а.с.122).
4.Лікарського свідоцтва про смерть №1736 від 04.05.2022 (т.1 - а.с.123).
5.Довідки ВЛК, яка видана при призові на військову службу під час мобілізації (вих.№48/10 від 20.03.2022) (т.1 - а.с.124).
6.Картки обстеження та медичного огляду при призові на військову службу під час мобілізації (вих.№48/10 від 20.03.2022) (т.1 - а.с.125).
7.Витягу з наказу командира ІНФОРМАЦІЯ_9 від 19.06.2022 №18-РС (а.с.126).
8.Витягу з наказу командира Військової частини НОМЕР_1 №48 від 21.05.2022 про виключення зі списків особового складу в/ч (т.1 - а.с.127).
9.Витягу із наказу командира Військової частини НОМЕР_1 (з адміністративно-господарської діяльності) про результати службового розслідування за фактом смерті солдата ОСОБА_4 від 12.05.2022 №134 (т.1 - а.с.128).
10.Відповіді на запит щодо висновку експерта судово-токсикологічної експертизи крові ОСОБА_4 (т. 1- а.с.129).
11.Тимчасового посвідчення взамін військового квитка ОСОБА_4 (т.1 - а.с.130).
12.Обліково-послужної картки солдата ОСОБА_4 (т. 1- а.с.131).
13.Свідоцтва про народження ОСОБА_4 (т.1 - а.с.132).
Розглянувши зазначені документи, 16 ВЛК склала протокол про причинний зв`язок захворювання, яке стало причиною смерті військовослужбовця ОСОБА_4 .
За змістом протоколу засідання 16 Регіональної військово-лікарської комісії з визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишнього військовослужбовця від 12.09.2022 №1048, комісія постановила: Захворювання солдата ОСОБА_4 , 1982 року народження, "Кардіоміопатія неуточнена", яке згідно із лікарським свідоцтвом про смерть №1736 від 04.05.2022 Житомирського обласного бюро судово-медичної експертизи, витягу з наказу командира Військової частини НОМЕР_1 (по стройовій частині) від 21.05.2022 №48, витягу з наказу командира Військової частини НОМЕР_1 (з адміністративно-господарської діяльності) від 12.05.2022 №134 "Про результати службового розслідування за фактом смерті солдата ОСОБА_4 " та свідоцтва про смерть серії НОМЕР_3 від 05.05.2022, виданого Гощанським відділом державної РАЦС у Рівненському районі Рівненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів), послужило причиною смерті 03 травня 2022 року, - ЗАХВОРЮВАННЯ І ПРИЧИНА СМЕРТІ, ТАК, ПОВ`ЯЗАНІ З ПРОХОДЖЕННЯМ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ (т.1 - а.а.с.5 (зворот), 6, 7, 115-116).
Вважаючи, що 16 Регіональна військово-лікарська комісія, Військова частина НОМЕР_1 та ІНФОРМАЦІЯ_2 допустили у спірних правовідносинах протиправну бездіяльність та вчинили протиправні дії, позивач звернулася до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Відповідно до ст.65 Конституції України, захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України.
Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Загальні засади проходження в Україні військової служби визначає Закон України "Про військовий обов`язок і військову службу" від 25.03.1992 №2232-ХІІ (далі Закон №2232-ХІІ).
Відповідно до статті 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" №2232-ХІІ від 25.03.1992 (далі Закон №2232-ХІІ), військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності.
Згідно із ст.17 Закону України "Про оборону України" від 06.12.1991 №1932-XII (далі Закон №1932-XII), захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.
Громадяни України чоловічої статі, придатні до проходження військової служби за станом здоров`я і віком, а жіночої статі - також за відповідною фаховою підготовкою, повинні виконувати військовий обов`язок згідно із законодавством.
За приписами Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" від 21.10.1993 №3543-XII (далі Закон №3543-XII), громадяни України зобов`язані виконувати конституційний обов`язок щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України у період особливого стану.
Особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій (ст.1 Закону №1932-XII).
Порядок проходження громадянами України (далі - громадяни) військової служби у Збройних Силах України визначено Положенням про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженим Указом Президента України від 10.12.2008 №1153/2008 (далі Положення №1153/2008).
За приписами п.2 Положення №1153/2008, громадяни проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Соціальні гарантії військовослужбовців та членів їх сімей в особливий період передбачає Закон України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від 20.12.1991 №2011-XII (далі Закон №2011-XII).
Відповідно до ст.3 Закону №2011-XII, дія цього Закону поширюється також на членів сімей військовослужбовців, які загинули, померли чи пропали безвісти.
Статтею 15 Закону №2011-XII врегульовано порядок пенсійного забезпечення і допомоги, у тому числі і членам сімей військовослужбовців, які померли під час військової служби, а статтею 16 передбачено одноразову грошову допомогу у разі, зокрема, загибелі (смерті), військовослужбовців.
Згідно з п.4 ст.16-1 Закону №2011-XII, до членів сімей загиблих (померлих) осіб, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2 статті 16 цього Закону, належать діти.
Розмір одноразової грошової допомоги встановлено ст.16-2 Закону №2011-XII.
Механізм призначення і виплати зазначеної одноразової грошової допомоги визначає Порядок призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 №975 (далі Порядок №975).
Аналіз змісту статей 16 та 16-2 Закону №2011-XII, норм Порядку №975 дає підстави для висновку, що розмір одноразової грошової допомоги, яка підлягає виплаті членам сімей загиблих (померлих) осіб, залежить від причини та обставин загибелі (смерті) військовослужбовця.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що протиправна бездіяльність та дії відповідачів призвели до порушення майнових прав члена сім`ї померлого військовослужбовця його дитини.
Придатність до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, причинний зв`язок захворювань, поранень і травм з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям визначає військово-лікарська експертиза (ст.70 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров`я" від 19.11.1992 №2801-XII (далі - Закон №2801-XII)).
Цією ж статтею передбачено, що військово-лікарська експертиза здійснюється військово-лікарськими комісіями, які створюються при військових комісаріатах і закладах охорони здоров`я Міністерства оборони України, Служби безпеки України та інших військових формувань, а також Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України.
Порядок проведення військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України визначено Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 №402, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 за №1109/15800 (далі - Положення №402, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Згідно з п.1.1 гл.1 розд.І Положення №402, військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов`язаних, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.
Відповідно до п.1.3 гл.1 розд.І Положення №402, основним завданнями військово-лікарської експертизи є, серед іншого: визначення причинного зв`язку захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтва) у військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів, які призвані на збори, у осіб, звільнених із військової служби, а також причинного зв`язку захворювань, поранень, які заподіяли військовослужбовцям смерть.
Згідно із п.20.7 гл.20 розд.ІІ Положення №402, постанови, які приймає ВЛК із встановлення причинного зв`язку захворювання (травми, поранення, контузії, каліцтва), наведені у главі 21 розділу II цього Положення.
Причинний зв`язок захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишніх військовослужбовців визначають штатні ВЛК; у колишніх військовослужбовців інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, та військових формувань колишнього СРСР, правонаступниками яких вони стали, - штатні ВЛК цих військових формувань та оформлюють протоколом за формою, наведеною в додатку 19. У випадку відсутності підстав для зміни або визначення причинного зв`язку захворювань, поранень (контузій, травм або каліцтв) у формулюваннях, передбачених пунктами 21.5, 21.6 цієї глави, протокол не складається, а заявнику надається письмове роз`яснення. (п.21.3 гл.21 розд.І Положення № 402).
Пунктом 21.9 гл.21 розд.ІІ Положення №402 передбачено, що визначення причинного зв`язку захворювання (поранення, контузії, каліцтва, травми), що призвело до смерті військовослужбовця, колишнього військовослужбовця, проводиться штатними ВЛК.
Згідно з п.21.30 гл.20 розд.ІІ Положення №402, постанова ВЛК про причинний зв`язок захворювання, травми (поранення, контузії, каліцтва), яке призвело до смерті військовослужбовця, і причину смерті приймається в одному з формулювань, вказаних у пунктах 21.4, 21.5 розділу II Положення.
За приписами п.21.5 розд.ІІ Положення №402, постанови ВЛК про причинний зв`язок захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв приймаються в таких формулюваннях, зокрема:
ґ) "Захворювання, ТАК, пов`язане із захистом Батьківщини", якщо воно виникло в період служби у військових частинах та установах, що входять до складу діючої армії, або коли захворювання, яке виникло до цього, у період служби у військових частинах і установах, які входять до складу діючої армії, досягло такого розвитку, що обмежує придатність або призводить до непридатності (у тому числі й тимчасової) до військової служби.
Постанова в такому формулюванні приймається щодо військовослужбовців, які брали участь у бойових діях, зазначених у підпункті "а" цього пункту.
Зазначена постанова приймається також при хронічних повільно прогресуючих захворюваннях за наявності медичних документів, виданих у перші десять років після вибуття військовослужбовця з діючої армії або пізніше, але за даними за зазначені десять років, якщо вони дозволяють віднести або підтверджують початок захворювання на період перебування в діючій армії.
д) "Захворювання (поранення, контузія, каліцтво, травма), ТАК, пов`язане з проходженням військової служби" - якщо воно виникло в період служби у військових частинах та установах, які не входять до складу діючої армії, або коли захворювання, що виникло до військової служби, у період служби досягло такого розвитку, який обмежує придатність або призводить до непридатності (у тому числі тимчасової) до військової служби, служби з військової спеціальності.
При цьому, пп."а" п.21.5 розд.ІІ Положення №402 передбачає, що "Поранення (контузія, травма, каліцтво), ТАК, пов`язане із захистом Батьківщини" - якщо поранення (травма, контузія, каліцтво) одержане під час захисту Батьківщини або виконання обов`язків військової служби під час служби у складі діючої армії і флоту у роки Громадянської війни, Великої Вітчизняної війни та війни з Японією (Другої світової війни), участі у бойових діях з розмінування боєприпасів часів Великої Вітчизняної війни (Другої світової війни), при безпосередній охороні державного кордону чи суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні у складі прикордонного наряду, екіпажу корабля (катера), екіпажу літака (вертольота) або під час проведення оперативно-розшукових заходів, або здійснення самостійно чи в складі підрозділу відбиття збройного нападу чи вторгнення на територію України військових груп і злочинних угруповань, а також під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів.
Відповідно до п.21.7 гл.21 розд.І Положення №402, постанова ВЛК про причинний зв`язок поранення (травми, контузії, каліцтва) приймається відповідно до висновку, зазначеного в довідці про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва), або засвідченої копії Акта про нещасний випадок (додаток 1 до Інструкції про розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.02.2001р. № 36, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.02.2001р. за № 169/5360 (зі змінами)), у яких зазначаються обставини отримання поранення (контузії, травми, каліцтва). На військовослужбовців довідка про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва) оформляється у 2 примірниках, перший подається у госпітальну (гарнізонну) ВЛК, а другий зберігається постійно в особовій справі військовослужбовця. У виняткових випадках допускається розгляд ВЛК копії вказаної довідки, засвідченої відповідною посадовою особою та скріпленої гербовою печаткою військової частини (закладу охорони здоров`я Збройних Сил України).
Згідно із абз.3 п.21.8 гл.ІІ Положення №402, прийняття ВЛК постанов про встановлення причинного зв`язку поранення (контузії, травми або каліцтва) без наявності документів, передбачених пунктом 21.7 та абзацом першим пункту 21.8 цієї глави, забороняється.
Пунктом 21.25 глави ІІ Положення №402 передбачено, що при вирішенні питання про причинний зв`язок поранення (контузії, травми, каліцтва) штатна ВЛК може брати до уваги такі документи про причини та обставини поранення: службову та медичну характеристики, витяг з книги обліку хворих в амбулаторії при первинному зверненні по медичну допомогу, матеріали службового розслідування, дізнання або досудового слідства, атестації, довідку військового (цивільного) лікувально-профілактичного закладу, історію хвороби або витяг з неї, свідоцтво про хворобу, запис лікаря військової частини, лікаря військового (цивільного) лікувально-профілактичного закладу у медичній книжці військовослужбовця про первинне звернення по медичну допомогу, довідку архівної установи. У воєнний час постанова ВЛК про причинний зв`язок поранення приймається на підставі картки передового району, а також документів, указаних у цьому пункті.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що для визначення причинного зв`язку захворювання, яке призвело до смерті військовослужбовця ОСОБА_4 , 16 ВЛК належало встановити, чи виникло зазначене захворювання в період служби у військовій частині, що входить до складу діючої армії, або ж виникло до цього та розвинулося у період військової служби.
Судом встановлено, що смерть ОСОБА_4 настала на військовому полігоні, що розташований у смт.Тетерівка Житомирської області, раптово. Причина смерті: кардіоміопатія, неуточнена.
Заперечуючи проти позову, відповідач-1 в той же час не заперечує, що захворювання, яке призвело до смерті ОСОБА_4 , виникло у нього під час проходження військової служби, а не до призову на військову службу за мобілізацією.
Цей факт підтверджується також довідкою військово-лікарської комісії від 20.03.2022 №48/10, згідно з якою ОСОБА_4 , 1982р.н., визнаний здоровим та придатним до військової служби (т.1 а.с.17(зворот)) та довідками КП "Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка" від 08.02.2023 №235/01-08/23 і Гощанської багатопрофільної лікарні від 09.02.2023 №199/01-11, які містять інформацію про відсутність звернень та фактів лікування ОСОБА_4 у цих лікувальних закладах (т.1 а.с.18).
Крім того, згідно з медичною характеристикою начальника медичної служби Військової частини НОМЕР_1 , у період перебування під наглядом медичної служби з 28.04.2022 ОСОБА_4 мав загальний стан задовільний, звертався за медичною допомогою лише з приводу болю правої нижньої кінцівки при ходьбі (т.1 а.с.20 (зворот)).
Таким чином, захворювання, яке призвело до смерті військовослужбовця ОСОБА_4 , виникло під час військової служби за мобілізацією у період з 22.03.2022 до 03.05.2022.
Термін "діюча армія" у чинному законодавстві України не є чітко визначеним. Проте, крім Положення №402, використовується також у Законі України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 №3551-XII (далі Закон №3551-XII).
Відповідно до ст.5 Закону №3551-XII, учасниками бойових дій є особи, які брали участь у виконанні бойових завдань по захисту Батьківщини у складі військових підрозділів, з`єднань, об`єднань всіх видів і родів військ Збройних Сил діючої армії (флоту), у партизанських загонах і підпіллі та інших формуваннях як у воєнний, так і у мирний час. Перелік підрозділів, що входили до складу діючої армії, та інших формувань визначається Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України "Про організаційні заходи щодо застосування Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 08.02.1994 №63 (далі Постанова №63) Кабінет Міністрів України дозволив Міністерству оборони для визначення осіб, які можуть вважатися учасниками бойових дій, тимчасово застосовувати затверджені Генеральним штабом Збройних Сил колишнього Союзу РСР переліки підрозділів, частин, з`єднань, об`єднань та органів управління, що входили до складу діючої армії у роки Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років, а також затвердив перелік держав, яким надавалася допомога за участю військовослужбовців Радянської Армії, Військово-Морського Флоту, Комітету державної безпеки та осі рядового, начальницького складу і військовослужбовців Міністерства внутрішніх справ, військовослужбовців Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, інших військових формувань, осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ колишнього Союзу РСР, і періодів бойових дій на їх території.
Суд звертає увагу, що зазначеною постановою визначено перелік підрозділів частин, з`єднань, об`єднань та органів управління, що входили до складу діючої армії СРСР та України у період з 1964 року до 2008 року.
Жодних змін до Постанови №63 з моменту введення в Україні Указом Президента України від 24.02.2024 №64/2022 воєнного стану не вносилося.
З огляду на дату прийняття Постанови №63 та невнесення змін з 24.02.2024, посилання відповідачів на відсутність у затвердженому переліку підрозділів частин, з`єднань, об`єднань та органів управління Збройних Сил України є безпідставними.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, відповідач-2 вказує на те, що ОСОБА_4 не перебував районах ведення бойових дій, не брав безпосередню участь у бойових діях, та не вчиняв дій, що забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії.
Поряд з цим, як встановлено судом, ОСОБА_4 вибував у період з 13.04.2022 до 23.04.2022 у Військову частину НОМЕР_4 для виконання бойового завдання, що підтверджується витягами з наказів командира Військової частини НОМЕР_1 від 13.04.2022 №10 та від 24.04.2022 №21 (т.1 а.а.с.7 (зворот) - 8).
Підставами для видання зазначених наказів відповідно були: бойове розпорядження ДШВ №117/1/2/48 від 12.04.2022, рапорт майора ОСОБА_5 (вх.№101 від 13.04.2022) та рапорт майора ОСОБА_5 від 24.04.2022.
За приписами п.4 Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №413 (далі Порядок №413), витяги з бойових наказів, бойових розпоряджень, бойових донесень (журналів бойових дій, оперативних завдань), які підтверджують факт безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з противником, проведення розвідувальних заходів, є підставою для надання особам статусу учасника бойових дій.
Отже, накази командира Військової частини НОМЕР_1 від 13.04.2022 №10 та від 24.04.2022 №2 та бойове розпорядження ДШВ №117/1/2/48 від 12.04.2022 є документами, які можуть підтвердити безпосередню участь у бойових діях та повинні бути надані 16ВЛК для встановлення причинного зв`язку хвороби, що призвела до смерті ОСОБА_4 .
До таких документів, в силу вимог Положення №402, належить також акт про нещасний випадок від 03.05.2022 (т.1 а.а.с.13 (зворот) - 14) та матеріали службового розслідування.
Зазначені документи на розгляд 16 ВЛК надані не були, що могло вплинути на рішення щодо причинного зв`язку хвороби, що призвела до смерті ОСОБА_4 .
Крім того, під час розгляду справи судом з листа ІНФОРМАЦІЯ_10 від 16.10.2023 №117/ВихЗВГ/5782 було встановлено, що Військовою частиною НОМЕР_1 було підготовлено та 08.10.2023 надіслано ОСОБА_3 довідку про безпосередню участь в бойових діях у складі Військової частини НОМЕР_1 за вихідним №3834 (т.1 а.с.87).
Зазначена довідка ухвалою суду від 11.01.2024 була витребувана у Військової частини НОМЕР_1 , проте відповідачем-2 надана не була. Згідно з листом від 22.01.2024 №449, Військовою частиною НОМЕР_1 довідка за вих.№3834 про безпосередню участь в бойових діях ОСОБА_4 не видавалася та не надсилалася (т.1 а.с.154 (зворот)).
Також ухвалами від 13.02.2024 та від 12.03.2024 у Військової частини НОМЕР_1 та Військової частини НОМЕР_4 суд витребовував копії бойового розпорядження ДШВ №117/1/2/48 від 12.04.2022, рапорта майора ОСОБА_5 (вх.№101 від 13.04.2022), рапорта майора ОСОБА_5 від 24.04.2022, бойового наказу (бойового розпорядження), журналу бойових дій (вахтового журналу), журналу ведення оперативної обстановки або бойових донесень, рапортів командира підрозділу (групи) щодо ОСОБА_4 , стрільця - помічника гранатометника 3 аеромобільного взводу 2 аеромобільної роти 1 аеромобільного батальйону, за період з 13.04.2022 до 23.04.2022.
На виконання таких ухвал Військова частина НОМЕР_4 листом від 26.02.2024 №259 повідомила суд про те, що ОСОБА_4 у період з 13.04.2022 до 23.04.2022 у підпорядкуванні командира Військової частини НОМЕР_4 не перебував (не був направлений до Військової частини НОМЕР_4 у відрядження, не був прикомандирований до Військової частини НОМЕР_4 та інше), бойових завдань, поставлених командиром Військової частини НОМЕР_4 не виконував, а лише знаходився на котловому утриманні Військової частини НОМЕР_4 . Відтак, у журналах ведення бойових дій (вахтових журналах), журналах ведення оперативної обстановки або бойових донесеннях, рапортах командирів підрозділів (груп) Військової частини НОМЕР_4 ОСОБА_4 відсутній (т.2 а.с.64).
Ці обставини підтверджуються витягами з наказів командира Військової частини НОМЕР_4 від 14.04.2022 №101 та від 23.04.2022 №111 (т.2 а.а.с.65-66).
Військова частина НОМЕР_1 на виконання зазначених ухвал листами від 23.02.2024 №1232 та від 21.03.2024 №6586 повідомила суд про те, що бойове розпорядження оперативно-тактичного угрупування " ІНФОРМАЦІЯ_11 " №117/1/2/48т ОКП-ЖИТОМИР 08.15 12.04.2022 було опубліковано в Журналі реєстрації вхідних та вихідних шифротелеграм органу шифрованого зв`язку Військової частини НОМЕР_1 за №21 від 12.04.2022. 23 травня вищезазначена шифротелеграма була поставлена на інвентарний облік за номером Інв.№4т згідно з 4 розділом комбінованого журналу органу шифрованого зв`язку Військової частини НОМЕР_1 . Вхідна шифротелеграма Інв.№4т була знищена відповідно до акту про знищення секретних документів №2/2/71дск від 31.12.2023. Рапорт майора ОСОБА_5 (вх.№101 від 13.04.2022) та рапорт майора ОСОБА_5 від 24.04.2022 були знищені як такі, що не становлять цінності та підлягають знищенню у воєнний час, відповідно до акту вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду. Військова частина НОМЕР_1 в період з 13.04.2022 по 23.04.2022 участі у бойових діях не брала, у зв`язку з чим бойовий наказ (бойове розпорядження), журнал бойових дій (вахтового журналу), журнал ведення оперативної обстановки або бойових донесень, рапорти командира підрозділу (групи) відсутні (т.2 а.а.с.15-16, 94-95).
Поряд з цим, доказів знищення бойового розпорядження оперативно-тактичного угрупування " ІНФОРМАЦІЯ_11 " №117/1/2/48т ОКП-ЖИТОМИР 08.15 12.04.2022 та рапортів майора ОСОБА_5 (вх.№101 від 13.04.2022), від 24.04.2022 відповідачем-2 надано не було.
Враховуючи те, що ОСОБА_4 у Військовій частині НОМЕР_4 (яка станом на 13.04.2022 знаходилася у м.Миргород Полтавської області) перебував лише на котловому утриманні, проте був відряджений Військовою частиною НОМЕР_1 на підставі бойового розпорядження оперативно-тактичного угрупування " ІНФОРМАЦІЯ_11 " №117/1/2/48т ОКП-ЖИТОМИР від 12.04.2022, можливість встановити факт участі померлого військовослужбовця у бойових діях у суду відсутня. Як і відсутня можливість встановити, яке ж саме бойове завдання останній виконував. При цьому, твердження відповідача-2 про те, що ОСОБА_4 участі у бойових діях не брав, теж є необґрунтованими з огляду на наявність зазначеного бойового розпорядження.
Суд зазначає, що відповідач-2 повинен володіти інформацією щодо бойового завдання ОСОБА_4 згідно з наказом від 13.04.2022 №10.
Сукупність наведених обставин вказує на неправомірну поведінку відповідача-2 у спірних правовідносинах, яка полягає у протиправній бездіяльності щодо ненадання відповідачу-1 за посередництва відповідача-3 усіх наявних документів для встановлення причинного зв`язку захворювання та смерті ОСОБА_4 .
При цьому, суд не вбачає протиправності дій та бездіяльності 16 ВЛК, оскільки висновок про причинний зв`язок хвороби, що призвела до смерті ОСОБА_4 відповідачем-1 було зроблено на підставі наданих документів.
Суд бере до уваги вимоги п.21.22 гл.ІІ Положення №402, згідно з яким штатні ВЛК також проводять розшук додаткових документів та надають консультації з питань визначення причинного зв`язку захворювань (поранень) у колишніх військовослужбовців, проте зазначає, що ця норма не є імперативною. З огляду на конструкцію норми, ВЛК може додатково, поряд з військовими комісаріатами, розшукувати документи у разі необхідності.
Як зазначив представник відповідача-1 у судовому засіданні, такої необхідності не було.
Суд зазначає, що причинний зв`язок захворювання, що призвело до смерті військовослужбовця ОСОБА_4 , оформлений протоколом згідно з додатком 19 до Положення №402.
Отже, суд дійшов висновку, що 16 ВЛК діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Законом №2801-ХІІ та Положенням №402, обґрунтовано, неупереджено, добросовісно.
Що стосується протиправної бездіяльності Рівненського РТЦКСП, суд зазначає таке.
Згідно з п.1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 №154 (далі Положення №154), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань, зокрема, оформлюють документи для призначення та виплати Міноборони одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на збори чи для проходження служби у військовому резерві (п.9 Положення №154).
Судом встановлено, що на виконання зазначеної норми Рівненським РТЦКСП було оформлено та скеровано листом від 01.08.2022 №01/3/2012 до 16 ВЛК пакет документів для встановлення причинного зв`язку настання смерті ОСОБА_4 (а.с.43).
Перед цим, 06.07.2022 відповідачем-3 було направлено запит про надання висновку експерта з наявним результатом судово-токсикологічного дослідження крові на алкоголь за фактом смерті солдата ОСОБА_4 (т.1 а.а.с.42, 129).
Суд вважає неспроможними посилання позивача на порушення відповідачем-2 п.21.22 гл.ІІ Положення №402, оскільки зазначена норма передбачає обов`язок розшуку архівних документів, необхідних для вирішення питання про причинний зв`язок захворювань (поранень) колишніх військовослужбовців.
Оскільки у спірному випадку пакет документів було сформовано та надіслано до 16 ВЛК упродовж трьох місяців з дня смерті військовослужбовця, жодної потреби у зборі ретроспективної документації, та відповідно, у зверненні до архіву, у відповідача-3 не було.
Крім цього, як пояснила представник відповідача-3, Рівненським РТЦКСП було взято до уваги формулювання наказу командира Військової частини НОМЕР_1 від 12.05.2022 №134, згідно з яким смерть солдата ОСОБА_4 пов`язана з виконанням обов`язків та проходженням військової служби.
Отже, під час розгляду справи судом не встановлено протиправної бездіяльності Рівненського РТЦКСП, як про це стверджує позивач.
Натомість, відповідач-3 у спірних правовідносинах діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Законом №2232-ХІІ та Положенням №154.
У сукупності викладеного, суд, з метою ефективного захисту прав неповнолітньої дитини, вважає за необхідне визнати визнати протиправною бездіяльність відповідача-2 щодо ненадання відповідачу-1 усіх наявних документів для встановлення причинного зв`язку захворювання та смерті ОСОБА_4 , зобов`язавши відповідача-2 надати такі документи, а відповідача-1 - повторно розглянути на підставі наданих на виконання цього рішення суду документів питання щодо встановлення причинного зв`язку захворювання та смерті ОСОБА_4 .
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку позивач частково довела ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, а тому позов підлягає до часткового задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_2 , яка діє в інтересах неповнолітньої дитини, ОСОБА_3 до 16 Регіональної військово-лікарської комісії, Військової частини НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Військової частини НОМЕР_1 щодо ненадання 16 Регіональній військово-лікарській комісії усіх наявних документів для встановлення причинного зв`язку захворювання та смерті ОСОБА_4 .
Зобов`язати Військову частину НОМЕР_1 надати через ІНФОРМАЦІЯ_2 до 16 Регіональної військово-лікарської комісії усі наявні документи для встановлення причинного зв`язку захворювання та смерті ОСОБА_4 .
Зобов`язати 16 Регіональну військово-лікарську комісію повторно розглянути на підставі наданих на виконання цього рішення суду Військовою частиною НОМЕР_1 документів питання щодо встановлення причинного зв`язку захворювання та смерті ОСОБА_4 .
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Позивач: ОСОБА_2 , яка діє в інтересах неповнолітньої дитини, ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_5 ).
Відповідач-1: 16 Регіональна військово-лікарська комісія (вул.Стрийська, буд.73А, м.Львів, 79045; ідентифікаційний код юридичної особи 08380628).
Відповідач-2: Військова частина НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 ; ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_6 ).
Відповідач-3: ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_3 ; ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_7 ).
Повне рішення складено 18 квітня 2024 року.
Суддя О.М. Дудар
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118491037 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.М. Дудар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні