ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 квітня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/5511/23-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АМП НОВА ЛІНІЯ" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АМП НОВА ЛІНІЯ" (далі - позивач) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (далі - відповідач), в якому просить:
- визнати недійсним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області форми "Н" №00000/4136/ж10/24-13-04-06 від 17 травня 2023 року, яким застосовані штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у сумі 21717,57 грн.
В обґрунтування позову вказано, що оскаржуваним рішенням застосовано до позивача штрафні санкції за затримку реєстрації податкових накладних. Позивач вважає застосування штрафу безпідставним, оскільки у спірні періоди у платника податків за затримку реєстрації податкових накладних відповідальності не настає, адже такі підпадають під мораторій, визначений пунктом 52-1 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України.
Крім цього, зазначено про те, що у період лютого-травня 2022 року були наявні постійні технічні збої та помилки у функціонуванні ЄРПН, що свідчить про відсутність вини позивача у несвоєчасній реєстрації податкової накладної.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач подав до суду відзив, у якому просив у задоволенні позову відмовити з підстав законності оскаржуваного рішення. При цьому зазначено, що позивачем не враховано положення п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПКУ (в редакції Закону України від 12.05.2022 року № 2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану", який набрав чинності 27.05.2022 р.), згідно яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з ПКУ, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених п.п. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПКУ, що звільняють від фінансової відповідальності. Вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), не застосовуються (абзац сімнадцятий п.п. 69.2 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ "Перехідні положення" ПКУ).
Дослідивши письмові докази судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Будмонтажсервіс 1".
За результатами перевірки складено Акт № 2436/ж5/24-13-04-06/36748338 від 11.04.2023, згідно якого встановлено порушення платником податку п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН, а саме:
1) ПН № 588 від 06.06.2022 зареєстрована 19.07.2022, кількість днів затримки - 5;
2) ПН № 618 від 31.05.2022 зареєстрована 19.07.2022, кількість днів затримки - 19;
3) ПН № 446 від 18.05.2022 зареєстрована 01.08.2022, кількість днів затримки - 4;
4) ПН № 658 від 16.06.2022 зареєстрована 01.08.2022, кількість днів затримки - 17;
5) ПН № 493 від 20.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
6) ПН № 670 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
7) ПН № 676 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
8) ПН № 687 від 22.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
9) ПН № 730 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
10) ПН № 670 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
11) ПН № 703 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
12) ПН № 523 від 25.05.2022 зареєстрована 09.08.2022, кількість днів затримки - 25;
13) ПН № 517 від 24.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
14) ПН № 439 від 18.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
15) ПН № 616 від 18.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
16) ПН № 554 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
17) ПН № 519 від 24.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
18) ПН № 560 від 31.05.2022 зареєстрована 09.08.2022, кількість днів затримки - 25;
19) ПН № 553 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
20) ПН № 458 від 18.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
21) ПН № 530 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
22) ПН № 516 від 24.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
23) ПН № 478 від 19.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
24) ПН № 449 від 19.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
25) ПН № 527 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
26) ПН № 715 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
27) ПН № 727 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
28) ПН № 719 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
29) ПН № 685 від 22.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
30) ПН № 494 від 20.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
31) ПН № 543 від 27.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
32) ПН № 461 від 24.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
33) ПН № 511 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
34) ПН № 558 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
35) ПН № 514 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
36) ПН № 619 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
37) ПН № 450 від 19.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
38) ПН № 518 від 24.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
39) ПН № 502 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
40) ПН № 726 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
41) ПН № 674 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
42) ПН № 741 від 29.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
43) ПН № 662 від 17.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
44) ПН № 737 від 29.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
45) ПН № 700 від 22.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
46) ПН № 747 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
47) ПН № 713 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
48) ПН № 663 від 17.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
49) ПН № 718 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
50) ПН № 733 від 28.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
51) ПН № 524 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
52) ПН № 542 від 26.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
53) ПН № 551 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
54) ПН № 509 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
55) ПН № 475 від 18.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
56) ПН № 555 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
57) ПН № 539 від 26.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
58) ПН № 506 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
59) ПН № 533 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
60) ПН № 550 від 30.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
61) ПН № 508 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
62) ПН № 664 від 17.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
63) ПН № 736 від 28.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
64) ПН № 714 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
65) ПН № 661 від 17.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
66) ПН № 686 від 22.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
67) ПН № 681 від 21.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
68) ПН № 706 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
69) ПН № 751 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
70) ПН № 847 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
71) ПН № 531 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
72) ПН № 513 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
73) ПН № 499 від 20.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
74) ПН № 445 від 24.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
75) ПН № 536 від 26.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
76) ПН № 504 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
77) ПН № 682 від 21.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
78) ПН № 657 від 16.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
79) ПН № 750 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
80) ПН № 500 від 20.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
81) ПН № 545 від 27.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
82) ПН № 521 від 24.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
83) ПН № 535 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
84) ПН № 559 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
85) ПН № 528 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
86) ПН № 476 від 18.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
87) ПН № 708 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
88) ПН № 671 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
89) ПН № 672 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
90) ПН № 710 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
91) ПН № 746 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
92) ПН № 683 від 22.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
93) ПН № 679 від 21.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
94) ПН № 724 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
95) ПН № 734 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
96) ПН № 540 від 26.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
97) ПН № 666 від 17.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
98) ПН № 660 від 17.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
99) ПН № 675 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
100) ПН № 705 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
101) ПН № 541 від 26.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
102) ПН № 440 від 18.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
103) ПН № 549 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
104) ПН № 498 від 20.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
105) ПН № 522 від 24.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
106) ПН № 525 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
107) ПН № 526 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
108) ПН № 717 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
109) ПН № 702 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
110) ПН № 716 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
111) ПН № 743 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
112) ПН № 722 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
113) ПН № 752 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
114) ПН № 704 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
115) ПН № 497 від 20.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
116) ПН № 507 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
117) ПН № 534 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
118) ПН № 529 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
119) ПН № 552 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
120) ПН № 753 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
121) ПН № 707 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
122) ПН № 720 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
123) ПН № 725 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
124) ПН № 665 від 17.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
125) ПН № 538 від 26.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
126) ПН № 544 від 27.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
127) ПН № 684 від 22.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
128) ПН № 659 від 16.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
129) ПН № 495 від 20.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
130) ПН № 557 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
131) ПН № 669 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
132) ПН № 749 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
133) ПН № 748 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
134) ПН № 668 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
135) ПН № 745 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
136) ПН № 735 від 28.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
137) ПН № 680 від 21.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
138) ПН № 667 від 17.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
139) ПН № 721 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
140) ПН № 709 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
141) ПН № 712 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
142) ПН № 561 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
143) ПН № 532 від 25.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
144) ПН № 556 від 31.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
145) ПН № 487 від 19.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
146) ПН № 617 від 23.05.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
147) ПН № 744 від 30.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
148) ПН № 738 від 29.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
149) ПН № 711 від 24.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
150) ПН № 701 від 23.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
151) ПН № 723 від 27.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
152) ПН № 656 від 16.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
153) ПН № 677 від 20.06.2022 зареєстрована 08.08.2022, кількість днів затримки - 24;
154) ПН № 501 від 30.04.2022 зареєстрована 25.08.2022, кількість днів затримки - 36;
155) ПН № 1526 від 30.04.2022 зареєстрована 31.01.2023, кількість днів затримки - 200;
156) ПН № 1527 від 31.05.2022 зареєстрована 31.01.2023, кількість днів затримки - 200.
На підставі Акту перевірки №2436/Ж5/24-13-04-06/36748338 від 11.04.2023 р. Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 17 травня 2023 року винесено податкове повідомлення-рішення №00000/4136/Ж10/24-13-04-06, яким за порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України на підставі пункту 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України до позивача застосовані штрафні санкції у розмірі 21717,57 грн.
26.05.2023 р. позивачем подана скарга до ДПС України, в якій ТОВ "АМП НОВА ЛІНІЯ" просить визнати недійсним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області форми "Н" №00000/4136/ж10/24-13-04-06 від 17 травня 2023 року, яким застосовані штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у сумі 21717,57 грн.
31.07.2023 р. рішенням за результатами розгляду скарги скаргу ТОВ "АМП НОВА ЛІНІЯ" залишено без задоволення.
Не погоджуючись із названим рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України №2755-VI від 02 грудня 2010 року (далі - ПК України).
Відповідно підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до підпунктів «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно пункту 187.1 ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1. ст.188 Податкового кодексу України).
Так, відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до абзацу 4 цього ж пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Отже, продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Норма, викладена в абзаці 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України, є нормою зобов`язального характеру (норма-припис), а отже має існувати норма, яка передбачає відповідальність за невиконання платником податку зобов`язання у вигляді обов`язку реєстрації податкової накладної.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.
Так, згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
У разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог ст. 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість;
податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою;
податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;
податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;
податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної.
Отже, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Суд зазначає, що за результатами проведеної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК в частині порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених в період травня - червня 2022 року, реєстрація яких відбулася в липні - серпні 2022 року, при тому, що граничним терміном їх реєстрації були 15 липня 2022 року.
Законом України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ Про внесення змін до розділу XX Перехідні положення ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (далі - Закон №2876-ІХ), який набрав чинності 08.02.2023, підрозділ 2 розділу XX Перехідні положення ПКУ доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування (далі - ПН/РК) до податкових накладних в ЄРПН, встановлені пунктом 201.10. ст. 201 ПКУ, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПКУ.
Відповідно, визначені пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення ПКУ строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876-ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, та становлять:
- для ПН/РК до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для ПН/РК коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Згідно з пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПКУ передбачено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів (п. 90 підрозділу 2 розділу XX ПКУ).
З аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року, тобто граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності цим Законом №2876-ІХ.
Як вбачається з розрахунку штрафних санкцій до оскарженого податкового повідомлення-рішення, до позивача застосовувалась відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, датою їх складання до 16.01.2023.
Враховуючи, що позивачем затримано реєстрацію вищезазначених податкових накладних, граничні дата реєстрації яких є - 15.07.2022 (фактично зареєстровані 19.07.2022, 01.08.2022, 08.08.2022, 09.08.2022, 25.08.2022), тому відповідачем правомірно оскаржуваним рішенням застосовано до позивача штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних саме згідно ст. 120-1 ПК України, а не відповідно до пунктів 89, 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України.
При цьому, суд відхиляє посилання позивача на зворотну дію в часі пунктів 89, 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України на період з 24.02.2022, оскільки Законом України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ чітко визначено, що він застосовується до податкових накладних/розрахунків коригування граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876-ІХ, тобто з 16.01.2023.
Окрім того. суд звертає увагу на наступне.
Відповідно до п. 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються.
Разом з тим, Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану", який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року; реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року; подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності,
Таким чином, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Крім того, Законом України від 13.12.2022 № 836-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України" внесено зміни до пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX ПК України, якими платників податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільнили від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, зокрема, щодо:
- реєстрації в ЄРПН такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;
- реєстрації в ЄРПН зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 ПКУ, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.
Таким чином, платники податків мали право сформувати податковий кредит за податкові періоди лютий, березень, квітень, травень 2022 року за операціями з придбання товарів/послуг. за якими в ЄРПН постачальниками не зареєстровано податкові накладні та/або розрахунки коригування до них, платники податку на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, за умови приведення у відповідність податковий кредит, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН - не пізніше 15 липня 2022 року.
Судом встановлено, що позивач здійснив реєстрацію податкових накладних після 15.07.2022, що є порушенням пунктів 201.10 статті 201, статті 187 розділу ПК України.
За вказаних обставин суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає до задоволення.
Стосовно тверджень позивача щодо порушення строків проведення камеральної перевірки.
Так, відповідно до п. п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО (система обліку даних реєстраторів розрахункових операцій).
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пп. 2, 3 частини першої та п. 10 частини другої ст. 5 Закону України від 15 липня 2021 року №1667-IX "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні".
Статтею 76 ПКУ визначено порядок проведення камеральної перевірки.
Пунктом 76.1 ст. 76 ПКУ передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Пунктом 76.3 ст.76 ПКУ визначено, що камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Згідно з пунктом 86.2 ст. 86 ПКУ за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручаються або надсилаються для підписання протягом трьох робочих днів платнику у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ.
Абзацами першим та другим п. 86.7 ст. 86 ПКУ визначено, що у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому п. п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 ПКУ), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до ПКУ, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
Акт перевірки, заперечення до акта перевірки та/або додаткові документи і пояснення, у разі їх подання платником податку у визначеному п.86.7 ст.86 ПКУ порядку, розглядаються комісією такого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок, яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу (абзац перший п.п.86.7.1. та п.86.7 ст.86).
Законом України від 12 травня 2022 року №2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового Кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового контролю та адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" поновлюється можливість проведення : (камеральних перевірок (поданої податкової звітності, своєчасності реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування, своєчасності подання податкових декларацій та своєчасності сплати узгоджених сум податкових зобов`язань
Проведення камеральних податкових перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість та уточнюючих розрахунків до них за звітні податкові періоди : - лютий, березень, квітень, травень 2022 року - розпочинається на наступний день після 20 липня 2022 року а завершується не пізніше 20 вересня 2022 року; - червень, липень 2022 року розпочинається на наступний день після 20 серпня 2022 року та завершується не пізніше 20 жовтня 2022 року.
Так, ГУ ДПС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "АМП НОВА ЛІНІЯ", а не камеральну перевірку податкових декларацій з податку на додану вартість та уточнюючих розрахунків до них за звітні податкові періоди: - лютий, березень, квітень, травень 2022 року, червень, липень 2022 року.
Таким чином, податковий орган при винесенні податкового повідомлення рішення діяв обґрунтовано, у межах повноважень та з урахуванням всіх обставин, які мають значення для прийняття об`єктивного рішення, в межах наданих повноважень та у відповідності до приписів чинного законодавства, у зв`язку із чим, підстави для визнання протиправним податкового повідомлень-рішення відсутні.
Інших підстав в обґрунтування незаконності оскаржуваного рішення у позові не наведено.
Таким чином, суд вважає, що правові підстави для його скасування відсутні, а доводи позову не свідчать про обґрунтованість заявлених вимог. Такі суд розцінює як спосіб уникнення фінансової відповідальності за порушення податкового законодавства, при тому, що сам факт допущення порушення термінів реєстрації ПН в ЄРПН позивачем не оспорюється, як і не оспорюється сума штрафу, визначена відповідачем в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні.
Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Згідно частин першої третьої статі 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність вказаних вище доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що відповідач довів законність оскаржуваного рішення. Натомість доводи позову не свідчать про наявність правових підстав для задоволення заявлених вимог.
Стосовно розподілу судових витрат.
Оскільки в задоволенні позову відмовлено, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "АМП НОВА ЛІНІЯ (вул. 28-го Червня, 35, с. Атаки, Дністровський район, Чернівецька область, 60008, Код ЄДРПОУ 36748338)
Відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58013, Код ЄДРПОУ 44057187)
Суддя І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2024 |
Оприлюднено | 22.04.2024 |
Номер документу | 118492190 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні