Справа № 190/812/24
Провадження №2-о/190/53/24
УХВАЛА
19 квітня 2024 року м.П`ятихатки
Суддя П`ятихатського районного суду Дніпропетровської області Кудрявцева Ю.В., розглянувши матеріали заяви П`ятихатської міської ради, заінтересована особа: Староста Жовтянського старостинського округу П`ятихатської міської територіальної громади Шуляк Оксана, про визнання спадщини відумерлою,-
встановила:
П`ятихатська міська рада звернулася до суду з заявою, в якій просить визнати відумерлою спадщину у вигляді земельної ділянки площею 8,56 га, з кадастровим номером:1224581500:01:001:0299, розташованої на території села Жовте Кам`янського району Дніпропетровської області, що належала за життя ОСОБА_1 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 16.04.2024 року, справу передано на розгляд судді Кудрявцевій Ю.В..
Вивчивши матеріали заяви, суддя дійшла висновку про залишення заяви без руху, виходячи з наступного.
Так, відповідно до ч. ч. 1,2ст. 2 ЦПК Українизавданнями цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави. Суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданнями цивільного судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.
Частиною 7 ст.19 ЦПК України визначено, що окреме провадження призначене для розгляду справ про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав та інтересів особи або створення умов для здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Частини 1 та пункт 5 частини 2 ст.293 КПК України встановлюють, що окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Частиною 3 ст. 294 ЦПК України встановлено, що справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.
Згідно з ч. 4 ст. 294 ЦПК України, справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб, що кореспондується з положенням ч. 3 ст. 42 ЦПК України, відповідно до якої у справах окремого провадження учасниками справи є заявники, інші заінтересовані особи.
Відповідно до п. 8 ч. 2 ст. 293 ЦПК України, суд розглядає в порядку окремого провадження справи про визнання спадщини відумерлою.
У відповідності до ч. 1 ст. 337 ЦПК України, справа про визнання спадщини відумерлою розглядається судом з обов`язковою участю заявника та з обов`язковим повідомленням усіх заінтересованих осіб.
Відповідно до ст. 1277 ЦК України суб`єктом права на відумерлу спадщину є територіальна громада за місцем відкриття спадщини.
Законодавством установлена множинність суб`єктів права на відумерлу спадщину територіальні громади за місцем відкриття спадщини та за місцезнаходженням нерухомого майна.
При цьому слід звернути увагу, що суб`єктом права на відумерлу спадщину є саме територіальна громада, а не її органи або відповідні підрозділи.
Суб`єктів права на відумерлу спадщину слід відрізняти від заявників, тобто осіб, які звертаються до суду із заявами про визнання спадщини відумерлою.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частиною першою статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Згідно з п. 2 ч. 3 ст. 175 ЦПК України, позовна заява повинна містити: повне найменування(дляюридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв`язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти.
Так, позовна заява відповідно до п.2 ч.3 ст.175 ЦПК України не містить повного найменування (заявника).
Статтею 1216 ЦК України визначено, що спадкуванням є перехід прав та обов`язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 1220 ЦК України, спадщина відкривається внаслідок смерті особи, а часом відкриття спадщини є день смерті особи.
Частиною 3 ст. 1268 ЦК України визначено, що спадкоємець, який постійно проживав разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини, вважається таким, що прийняв спадщину, якщо протягом строку, встановленого статтею 1270 цього Кодексу, він не заявив про відмову від неї.
В матеріалахподаної заявивідсутні будь-які підтверджуючі доказитого,що померлий ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 був зареєстрованийта проживавна територіїЖовтянської сільськоїради Кам`янськогорайону Дніпропетровськоїобласті,його складсім`ї.
Настання смерті спадкодавця має бути підтверджене свідоцтвом про смерть (актовим записом РАЦС) або судовим рішенням. Заявником до матеріалів справи не долучено ні свідоцтво про смерть, ні актовий запис про смерть ОСОБА_1 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Згідно зі ст. 335 ЦПК України, у заяві про визнання спадщини відумерлою мають бути зазначені відомості про час і місце відкриття спадщини, про майно, що становить спадщину, а також докази, які свідчать про належність цього майна спадкодавцю, про відсутність спадкоємців за заповітом і за законом, або про усунення їх від права на спадкування, або про неприйняття ними спадщини, або про відмову від її прийняття.
Заявником до матеріалів заяви не надано належних доказів, про відсутність спадкоємців за заповітом і за законом на спадщину, яка відкрилась на спадкове майно після смерті ОСОБА_1 , померлого ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Проте, інформаційна довідка зі спадкового реєстру від 19.01.2023 року, яка міститься у матеріалах заяви, не підтверджує факту відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, або про усунення їх від права на спадкування, або про неприйняття ними спадщини, або про відмову від її прийняття, оскільки спадкоємці не обмежені правом звернення виключно до державної нотаріальної контори за оформленням спадщини.
Положеннями ч.ч.3, 4 та 5 статті 1268 ЦК України визначено, що спадкоємець, який постійно проживав разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини, вважається таким, що прийняв спадщину, якщо протягом строку, встановленого статтею 1270 цього Кодексу, він не заявив про відмову від неї. Малолітня, неповнолітня, недієздатна особа, а також особа, цивільна дієздатність якої обмежена, вважаються такими, що прийняли спадщину, крім випадків, встановлених частинами другою - четвертою статті 1273 цього Кодексу. Незалежно від часу прийняття спадщини вона належить спадкоємцеві з часу відкриття спадщини.
У матеріалах заяви відсутні будь-які дані, які вказують, що орган місцевого самоврядування за місцезнаходженням спадщини, до складу якої входить нерухоме майно, не скористався своїм правом (і не бажає скористатися), визначеним ч.1 ст.1277 ЦПК України на звернення до суду з заявою про визнання спадщини відумерлою.
Враховуючи зазначені обставин, приходжу до переконання, що вирішити питання про відкриття провадження у справі неможливо, а тому вважаю за необхідне заяву залишити без руху та надати заявнику строк для усунення недоліків заяви з врахуванням вимог ст.ст.175, 177, 318 ЦПК України.
Статтею 185 ЦПК України визначено, що суддя, встановивши, що заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду заяви постановляє ухвалу про залишення заяви без руху, в якій зазначаються недоліки заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.175-177,185,318 ЦПК України, суддя
постановила :
Заяву П`ятихатської міської ради, заінтересована особа: Староста Жовтянського старостинського округу П`ятихатської міської територіальної громади Шуляк Оксана про визнання спадщини відумерлою, - залишити без руху.
Запропонувати заявнику усунути недоліки заяви, та протягом п`яти днів з дня отримання копії даної ухвали, надати суду докази зазначеного.
Роз`яснити заявнику, що у разі невиконання вказаних вимог у встановлений строк, заява вважатиметься неподаною та підлягатиме поверненню.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Ю.В.Кудрявцева
Суд | П'ятихатський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 118512196 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про визнання спадщини відумерлою |
Цивільне
П'ятихатський районний суд Дніпропетровської області
Кудрявцева Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні