ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі
19 квітня 2024 рокусправа № 380/8097/24
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Карп`як Оксана Орестівна, перевіривши у м. Львові матеріали позову ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації України у Львівській області, Личаківського районного суду м. Львова про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
До Львівського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Територіального управління Державної судової адміністрації у Львівській області, (вул. Драгоманова, буд. 25, м. Львів, 79005; код ЄДРПОУ 26306742), Личаківського районного суду (вул. Богдана Лепкого буд. 16, м. Львів, 79007; код ЄДРПОУ 37444229) з вимогами:
Визнати протиправними дії Територіального управління Державної судової адміністрації України в Львівській області щодо:
скерування скарг від 02.10.2023 і 03.10.2023 для розгляду до Личаківського районного суду міста Львова;
надісланні документів в електронній формі, отриманих шляхом сканування (фотографування) паперових документів за № 0375-23-132/23 від 11.10.2023 та за № 0376-23-133/2323 від 11.10.2023, з накладеним кваліфікованим електронним підписом неуповноваженої особи;
Визнати протиправною бездіяльність Личаківського районного суду міста Львова щодо:
ненадання письмових відповідей за результатами розгляду скарг від 02.10.2023 і 03.10.2023, скерованих Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Львівській області листами за № 0375-23-132/23 від 11.10.2023 та за № 0376- 23-133/2323 від 11.10.2023;
невжиття передбачених законом заходів щодо надіслання належних скаржникові документів;
Зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Львівській області у п`ятнадцятиденний строк з моменту набрання судовим рішенням законної сили:
розглянути скарги від 02.10.2023 і 03.10.2023 на протиправні дії посадових осіб Личаківського районного суду міста Львова та надати письмові обгрунтовані відповіді щодо результатів їх розгляду;
вжити передбачених законом заходів для направлення Личаківським районним судом міста Львова скаржникові:
завіреної належним чином копії ухвали від 18.08.2023 року у справі 463/6978/23;
скарги від 08.08.2023 на бездіяльність уповноважених службових осіб Галицької окружної прокуратури міста Львова разом з усіма доданими до неї документами;
завіреної належним чином копії ухвали від 18.08.2023 року у справі 463/6991/23;
скарги від 10.08.2023 на бездіяльність начальника Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області разом з усіма доданими до неї документами.
Позивачка подала до суду клопотання (вх. № 7724 від 15.04.2024) у якому просить відстрочити або розстрочити сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі, або звільнити її від сплати судового збору за подання цього позову.
В обґрунтування такого вказала, що станом на дату подання зазначеного адміністративного позову мій майновий стан не дає змоги сплатити за встановленою ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» ставкою розмір судового збору у зв`язку з фактом відсутності річного доходу за попередній календарний рік.
Щодо клопотання позивачки суддя зазначає таке.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011 (далі - Закон № 3674-VI) судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом (ст. 2 Закону № 3674-VI).
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону № 3674-VI судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до ст. 133 КАС України, ураховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
Згідно зі ст. 8 Закону № 3674-VI, ураховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Таким чином, єдиною підставою, з урахуванням якої суд може відстрочити або звільнити від сплати судового збору, є майновий стан сторони. Жодної іншої підстави для постановлення судом ухвали про відстрочення чи звільнення від сплати судового збору ні Законом № 3674-VI, ні КАС України не передбачено.
Разом з цим, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.
Пленум Вищого адміністративного суду України в Постанові № 2 від 23.01.2015 Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI Про судовий збір зазначив, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.
Вказані норми встановлюють можливість полегшення судом тягаря судових витрат для осіб з низьким рівнем достатку, а її положення спрямовані на те, щоб судові витрати не були перешкодою для доступу до суду малозабезпечених осіб, і слугують гарантуванню принципу рівності всіх осіб у правах щодо доступу до суду незалежно від майнового стану.
Таким чином, умовою звільнення від сплати, відстрочення чи розстрочення сплати судових витрат є майновий стан сторони. При цьому, майновий стан позивача повинен підтверджуватися відповідними доказами.
Позивачка до клопотання (вх. № 7724 від 15.04.2024) долучила відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків, відповідно до якої доходи у позивачки за 2023 рік відсутні.
Відтак, враховуючи вищенаведене та з метою забезпечення права позивачки на доступ до правосуддя, суддя вважає за можливе задовольнити клопотання позивачки та відстрочити сплату судового збору до ухвалення рішення у справі.
Спір виник з публічно-правових відносин, належить до компетенції адміністративних судів, предметної та територіальної підсудності Львівського окружного адміністративного суду.
Зазначена позовна заява подана з додержанням вимог статей 159-161 КАС України. Відсутні підстави, визначені статтями 169-170 КАС України, для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження у справі. Тому позовну заяву слід прийняти до розгляду та відкрити провадження у справі.
Частиною першою статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Згідно приписів статті 12 та глави 10 КАС України, спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. З врахуванням статті 12 та глави 10 КАС України дана адміністративна справа є справою незначної складності та підлягає розгляду в спрощеному позовному провадженні, без повідомлення сторін.
Керуючись ст.ст.171, 248, 257, 258, 260-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в :
Клопотання позивачки про відстрочення сплати судового збору задовольнити.
Відстрочити ОСОБА_1 сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі № 380/8097/24 за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації у Львівській області, Личаківський районний суд міста Львова про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
Справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідачам встановити строк для подання через Єдину судову інформаційну-телекомунікаційну систему, з використанням власного електронного підпису відзиву до суду протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Роз`яснити сторонам, що позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідачі через Єдину судову інформаційну-телекомунікаційну систему, з використанням власного електронного підпису заперечення у строк протягом п`яти днів з дня отримання відзиву або відповіді на відзив.
Копія відзиву, відповіді на відзив, заперечення та доданих до них документів повинна бути надіслана (надана) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) їх до суду
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається http://adm.lv.court.gov.ua/fair/.
Ухвала про відкриття провадження у справі набирає законної сили з моменту її підписання.
СуддяКарп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2024 |
Оприлюднено | 24.04.2024 |
Номер документу | 118526105 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні