ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 квітня 2024 рокусправа № 1340/4711/18Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Гулкевич І.З., секретар судового засідання Антонюк Ю.І., за участю : представника позивача ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Івано-Франківського споживчого товариства Яворівської райспоживспілки до Івано-Франківської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення,-
встановив:
Івано-Франківське споживче товариство Яворівської райспоживспілки звернулось до суду з позовною заявою до Івано-Франківської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення від 02.04.2018 р №456 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Івано-Франківське споживче товариство є власником будинку-магазину по АДРЕСА_1 . Право власності на магазин позивач зареєстрував відповідно до Інструкції про порядок реєстрації будинків та домоволодінь у містах і селищах мінського типу Української РСР, затвердженої Міністерством комунального господарства Української РСР 31 січня 1966 року, на підставі рішення Виконавчого комітету Ясниської сільської ради народних депутатів Яворівського району Львівської області від 06 жовтня 1992 року № 78 Про оформлення право власності на будинки-магазини в с. Ясниська, Лісовий потік. Право власності позивача на магазин підтверджується реєстраційним посвідченням на домоволодіння, що належить державним, і громадським установам, підприємствам і організаціям від 28 грудня 1992 року, виданим Львівським міжміським бюро технічної інвентаризації та записаним в реєстрову книгу № 1 за реєстровим № 12. Споживче товариство з 1992 року для обслуговування магазину користується земельною ділянкою орієнтовною площею 0,1100 га. Згідно з довідкою Виконавчого комітету Ясниської сільської ради від 05 лютого 2010 року № 57 за позивачем для обслуговування магазину ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Ясниська станом на 01 січня 2010 року рахувалася земельна ділянка площею 0,16 га. Згідно з фактичними обмірами, проведеними ФОП ОСОБА_2 у червні 2010 року, площа земельної ділянки, якою позивач користується для обслуговування магазину, становить 0,1133 га. Згідно з довідкою з державної статистичної звітності (за даними 6-зем) про кількісні та якісні характеристики на земельну ділянку, яка надана в користування Івано-Франківському споживчому товариству для обслуговування магазину в с. Ясниська, виданої Відділом Держземагенства в Яворівському районі 11 червня 2015 року, для обслуговування магазину в с. Ясниська позивач користується земельною ділянкою площею 0,1600 га. За користування земельною ділянкою площею 0,1600 га для обслуговування магазину у с. Ясниська Яворівського району Львівської області позивач щорічно сплачує плату за землю у визначеному законодавством порядку та розмірах. У 2008 році позивач звернувся до сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації з метою передачі позивачу в оренду земельної ділянки для обслуговування будівлі магазину в с. Ясниська площею 0,1100 га. Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області рішенням від 21 березня 2008 року № 33 надала дозвіл позивачу на виготовлення технічної документації по встановленню меж земельної ділянки в натурі для обслуговування магазину в с. Ясниська Продукти . Рішенням сільської ради від 27 лютого 2012 року № 146 було внесено зміни в рішення № 33 від 21 березня 2008 року і пункт перший було викладено в такій редакції: 1.1 Надати дозвіл Івано-Франківському СТ на розроблення технічної документації щодо інвентаризації земельної ділянки площею 0,1100 га для обслуговування магазину в АДРЕСА_1 . 30 липня 2012 року позивач уклав з ФОП ОСОБА_3 договір на виготовлення технічної документації на земельну ділянку з передачі в оренду. Виготовлена ФОП ОСОБА_3 документація на земельну ділянку у трьох примірниках позивачем була направлена в Управління Держкомзему у Яворівському районі Львівської області на погодження, але за невідомих обставин в Управлінні вона загубилася. У зв`язку із зміною земельного законодавства впродовж кількох останніх років позивач неодноразово звертався до відповідача із заявами про внесення змін у рішення від 21 березня 2008 року № 33 (із змінами, внесеними згідно з рішенням від 27 лютого 2012 року № 146), у яких просив пункти 1 та 2 рішення викласти в наступній редакції: 1. Надати дозвіл Івано-Франківському споживчому товариству на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування на умовах оренди строком на 25 років для обслуговування будівлі магазину, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,1100 га. 2. Розроблений в установленому порядку проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування на умовах оренди подати на розгляд та затвердження сесії сільської ради. Однак всупереч вимогам Земельного кодексу України відповідач у визначені строки заяв позивача не розглядав та не надавав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивованої відмови у його наданні. 29 березня 2017 року відповідач направив позивачу листа, у якому просив позивача, як суміжного землекористувача, погодити межі земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 . До листа відповідач додав три примірники акта узгодження меж земельної ділянки, яка відводиться з метою продажу в оренду на земельних торгах (аукціоні), від 28 березня 2017 року із схемою розташування земельної ділянки (акт узгодження меж). Із схеми розташування земельної ділянки по АДРЕСА_1 площею 0,0293 га, яка наведена на зворотному боці аркуша акта узгодження меж, вбачається, що відповідач просить позивача погодити межі земельної ділянки, частиною якої користується позивач і згоди на вилучення якої позивач не надавав. 10 квітня 2017 року позивач звернувся до відповідача із запитом на інформацію, у якому, зокрема, просив відповідача надати йому належно засвідчену копію сесії Ясниської сільської ради про розроблення проекту землеустрою земельної ділянки площею 0,0293 по АДРЕСА_1 для продажу на аукціоні (межі якої відповідач просить позивача погодити). На запит позивача на інформацію від 10 квітня 2017 року відповідач надав копію свого рішення від 09 листопада 2016 року № 147 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) в АДРЕСА_1 , а також копії своїх рішень від 01 липня 2015 року № 698 Про розгляд подання Ясниської сільської ради про надання дозволу на розроблення детального плану території по розміщенню земельної ділянки площею 0,1100 га для обслуговування магазину в с. Ясниська та від 06 жовтня 2015 року № 710 Про затвердження детального плану території на земельну ділянку площею 0,1100 га для обслуговування магазину в районі АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 . Згідно з п. 1 рішення від 09 листопад 2016 року № 147 відповідач надав дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) по АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,028 га, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (будівництва та обслуговування магазину) з метою продажу права оренди земельної ділянки на земельних торгах. Ясниському сільському голові цим рішенням було доручено забезпечити виготовлення проекту землеустрою. У своєму листі № 66 від 25 квітня 2017 року відповідач зазначив, що 09 листопада 2016 року ним було прийнято рішення № 147 про виділення на земельній ділянці, якою користується позивач, окремо ділянки площею 0,0293 га для будівництва альтернативного магазину, що буде стимулювати розвиток торгівлі. Позивачу було запропоновано звернутися до відповідача із заявою про виділення земельної ділянки для розробки проекту землеустрою земельної ділянки площею 0,08403 га у користування на умовах оренди. Позивач вважаючи рішення від 09 листопада 2016 року № 147 протиправним і таким, що підлягає скасуванню, оскаржив його до Яворівського районного суду Львівської області. Рішенням відповідача від 02.04.2018 №456 позивачу надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину. Своїм рішенням від 02.04.2018 №456 відповідач фактично позбавив позивача права оформити користування частиною земельної ділянки площею 0,0293 га, якою позивач користується з 1992 року. Позивач направив 18.05.2018 листа до відповідача, в якому вказав, що не звертався із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,8 га.
Позивач вважає рішення відповідача від 02.04.2018 №456 протиправним та таким що підлягає скасуванню, оскільки Івано-Франківське споживче товариство не зверталося до сільської ради із заявою про добровільну відмову від права користування частиною земельної ділянки площею 0,0293 га по АДРЕСА_1 . Ні у 2018 році, ні раніше позивач не звертався до відповідача із заявою (клопотанням) про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину, рішення відповідача від 02.04.2018 №456 прийняте всупереч вимогам ч.2 ст. 123 Земельного кодексу України. Станом на даний час також залишається чинним рішення відповідача від 21 березня 2008 року № 33, із змінами внесеними у нього згідно з рішенням відповідача від 27 лютого 2012 року № 146.
Представником відповідача надано до суду відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги заперечує повністю. Зазначає, що позивач не має в наявності та не подав документів, які підтверджують право користування земельною ділянкою площею 0,11 га у с. Ясниська. Відповідно до Реєстраційного посвідчення на домоволодіння від 28 листопада 1992 року магазин продуктовий та склад в с. Ясниська зареєстрований на праві кооперативної власності за Івано-Франківським споживчим товариством. Відповідно до ст. 30 Земельного кодексу України від 1990 року, в редакції станом на 1992 рік, при передачі підприємствами, установами і організаціями будівель та споруд іншим підприємствам, установам і організаціям разом з цими об`єктами до них переходить право користування земельною ділянкою, на якій знаходяться зазначені будівлі та споруди. При цьому, земельна ділянка, на якій знаходиться магазин та склад Івано-Франківського споживчого товариства є значно меншою, ніж 0,11 га, таким чином згідно ст. 30 Земельного кодексу 1990 року до позивача перейшло право користування лише земельною ділянкою під магазином та складом, розмір якої є навіть меншим ніж 0,08 га. Івано-франківське споживче товариство не підтвердило свого права користування земельною ділянкою в с. Ясниська, оскільки не представило ні державного акту, ні договору оренди, і ніколи таких документів не отримувало та не підписувало, отже, позивач не подав жодних документів, які підтверджують його право користування земельною ділянкою 0,11 га. Довідка виконкому Ясниської сільсьської ради від 05 лютого 2010 року № 57, де зазначено, що для обслуговування магазину ІНФОРМАЦІЯ_1 с. Ясниська рахувалася земельна ділянка площею 0,16 га, не є документом, який згідно Земельного Кодексу України підтверджує право користування земельною ділянкою, крім того в ній не зазначено правової підстави володіння земельною ділянкою (власність чи користування) та не міститься абрису земельної ділянки, також вказана Довідка суперечить твердженню позивача про те, що він з 1992 року для обслуговування магазину користується земельною ділянкою площею 0,11 га. Довідка державної статистичної звітності (за даними 6-зем) про кількісні та якісні характеристики на земельну ділянку, яка надана в користування Івано-Франківському споживчому товариству для обслуговування магазину в с. Ясниська, видана Відділом Держземагенства в Яворівському районі 11 червня 2015 року, так само не підтверджує право користування позивача земельною ділянкою, оскільки статистична довідка 6-зем лише відносить землі до певної категорії, а не підтверджує право власності осіб. Зокрема п. Довідки від 11 червня 2015 року, де вказано Івано-Франківське СТ м. Ясниська має назву власники землі, землекористувачі та землі державної власності не надані у користування. Крім того, Довідка Відділу Держземагенства в Яворівському районі 11 червня 2015 року, де вказана площа 0,16 га, також суперечить твердженню позивача про те, що він з 1992р. для обслуговування магазину користується земельною ділянкою площею 0,11 га в частині площі земельної ділянки. Натомість земельна ділянка по АДРЕСА_1 не підлягала вилученню, оскільки така ділянка не була надана у постійне користування. Івано-Франківське споживче товариство Яворівської райспоживспілки безпідставно сплачувало на користь Ясниської сільської ради земельний податок у мізерному розмірі (2015 рік 166,80 грн., 2016 рік 334,90 грн., 2017 рік 613,00 грн + 43,00 грн, 2018 рік 315,00 грн + 65,00 грн), оскільки згідно закону не є суб`єктом, який сплачує земельний податок. При цьому, внаслідок умисного не укладення договору оренди земельної ділянки Івано-Франківським споживчим товариством та несплати орендної плати за користування земельною ділянкою в с. Ясниська, Ясниська сільська рада не отримала в бюджет щонайменше 100000,00 грн. Ясниська сільська рада прийняла рішення від 02.04.2018 №456 про надання Івано-Франківському споживче товариство Яворівської райспоживспілки дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Шевченка, 21 в с. Ясниська Яворівського району Львівської області орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину відповідно до закону в межах наданих їх повноважень. Земельна ділянка по АДРЕСА_1 належить до земель, які не надані у власність чи користування. Відповідно до рішення Ясниської сільської ради від 21 березня 2008 року було надано дозвіл Івано-Франківському споживчому товариству на виготовлення технічної документації по становленню меж земельної ділянки в натурі для обслуговування магазину в с. Ясниська Продукти. Вказане рішення не було виконане Івано-Франківським споживчим товариством і можливість його виконання вичерпалася у зв`язку із зміною законодавства. Відповідно до рішення Ясниської сільської ради від 02 лютого 2012 року № 146 було надано дозвіл Івано-Франківському СТ на розроблення технічної документації щодо інвентаризації земельної ділянки площею 0,1100 та для обслуговування магазину в с. Ясниська. Івано-Франківському СТ розроблену та погоджену технічну документацію подати на затвердження Ясниської сільської ради. Вказане рішення також не було виконане Івано-Франківським споживчим товариством, яке не подало розроблену та погоджену технічну документацію на затвердження Ясниської сільської ради, і можливість реалізації вказаного рішення також була вичерпана внаслідок зміни вимог законодавства. Таким чином заява Івано-Франківського споживчого товариства не могла бути задоволена Ясниською сільською радою, оскільки не було затвердженого ні Детального плану території (ДПТ), ні плану зонування. Відповідно до рішення Ясниської сільської ради від 06 жовтня 2015 року № 710 було затверджено Детальний план території на земельну ділянку площею 0,11 га для будівництва та обслуговування магазину в району вул. Шевченка, 21 та АДРЕСА_2 , де запроектовано будівництво нової будівлі торгівельного призначення зі сторони АДРЕСА_1 . Після затвердження ДПТ Ясниська сільська рада прийняла рішення № 147 від 09 листопада 2016 року, згідно з яким Ясниська сільська рада надала дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) в АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,028 га з метою продажу права оренди земельної ділянки на земельних торгах. Івано-Франківське споживче товариство зверталось до Ясниської сільської ради з заявою щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування будівлі магазину, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,1100 га. Відповідно до рішення Ясниської сільської ради від 02.04.2018 №456 позивачу надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину. Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців позивачем є Івано-Франківське споживче товариство Яворівської райспоживспілки, код 2077930. При цьому відповідно до Реєстраційного посвідчення на домоволодіння від 28 листопада 1992 року магазин продуктовий та склад в с. Ясниська зареєстрований на праві кооперативної власності за Івано-Франківським споживчим товариством. Таким чином назва у Витягу не відповідає назві юридичної особи у Реєстраційному посвідченню, що може вказувати на різних юридичних осіб, внаслідок чого Реєстраційне посвідчення від 28 листопада 1992 року не може підтверджувати право Івано-Франківського споживче товариства Яворівської райспоживспілки на приміщення магазину та складу в с. Ясниська. Крім того, рішення від 02.04.2018 №456 не може порушувати права, свободи чи законні інтереси товариства, оскільки не позбавляє товариства права, а навпаки надає юридичній особі право, якого у неї не було.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з`явився, належним чином повідомлений про дату та час розгляду справи.
В судовому засіданні 17.04.2024, суд заслухав думку представника позивача, ухвалив завершити розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Суд встановив, що позивач Івано-Франківське споживче товариство Яворівської райспоживспілки є власником будинку-магазину по АДРЕСА_1 , що підтверджується Реєстраційним посвідченням на домоволодіння, що належить державним, і громадським установам, підприємствам і організаціям від 28 грудня 1992 року, виданим Львівським міжміським бюро технічної інвентаризації та записаним в реєстрову книгу № 1 за реєстровим № 12.
Право власності на магазин позивач зареєстрував відповідно чинного на той час законодавства, а саме до діючої тоді Інструкції про порядок реєстрації будинків та домоволодінь у містах і селищах мінського типу Української РСР, затвердженої Міністерством комунального господарства Української РСР 31 січня 1966 року, на підставі рішення Виконавчого комітету Ясниської сільської ради народних депутатів Яворівського району Львівської області від 06 жовтня 1992 року № 78 Про оформлення право власності на будинки-магазини в АДРЕСА_1 .
Згідно з довідкою Виконавчого комітету Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області від 05 лютого 2010 року № 57 за Івано-Франківським споживчим товариством для обслуговування магазину ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Ясниська станом на 01 січня 2010 року рахувалася земельна ділянка площею 0,16 га.
Рішенням Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області від 21 березня 2008 року № 33 Івано-Франківському споживчому товариству було надано дозвіл на виготовлення технічної документації по встановленню меж земельної ділянки в натурі для обслуговування магазину в АДРЕСА_3 .
Згідно з фактичними обмірами, проведеними ФОП ОСОБА_2 у червні 2010 року, площа земельної ділянки, якою позивач користується для обслуговування магазину, становить 0,1133 га.
Згідно з довідкою з державної статистичної звітності (за даними 6-зем) про кількісні та якісні характеристики на земельну ділянку, яка надана в користування Івано-Франківському споживчому товариству для обслуговування магазину в с. Ясниська, виданою Відділом Держземагенства в Яворівському районі 11 червня 2015 року, для обслуговування магазину в с. Ясниська позивач користується земельною ділянкою площею 0,1600 га.
Рішенням Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області від 27 лютого 2012 року № 146 було внесено зміни в рішення № 33 від 21 березня 2008 року і пункт перший було викладено в такій редакції: 1.1 Надати дозвіл Івано-Франківському СТ на розроблення технічної документації щодо інвентаризації земельної ділянки площею 0,1100 га для обслуговування магазину в АДРЕСА_1 .
30 липня 2012 року Івано-Франківське споживче товариство уклало з ФОП ОСОБА_3 договір на виготовлення технічної документації на земельну ділянку для передачі в оренду.
Також Івано-Франківське споживче товариство Яворівської райспоживспілки Львівської області зверталося у 2014, 2015, 2016 роках до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області із заявами про внесення змін у рішення відповідача від 21 березня 2008 року № 33, із змінами внесеними у нього згідно з рішенням відповідача від 27 лютого 2012 року № 146, у яких просив пункти 1 та 2 рішення викласти в наступній редакції: 1. Надати дозвіл Івано-Франківському споживчому товариству на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування на умовах оренди строком на 25 років для обслуговування будівлі магазину, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,1100 га. 2. Розроблений в установленому порядку проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування на умовах оренди подати на розгляд та затвердження сесії сільської ради.
29 березня 2017 року Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області надіслала Івано-Франківському споживчому товариству листа, в якому просила товариство як суміжного землекористувача погодити межі земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 . До листа сільська рада додала примірник підписаного Ясниським сільським головою ОСОБА_4 , землевпорядником Ясниської сільської ради ОСОБА_5 та інженером геодезистом ОСОБА_6 акта узгодження меж земельної ділянки, яка відводиться з метою продажу в оренду на земельних торгах (аукціоні), від 28 березня 2017 року із схемою розташування земельної ділянки (акт узгодження меж).
10 квітня 2017 року Івано-Франківське споживче товариство звернулося до Ясниської сільської ради із запитом на інформацію, у якому, зокрема, просило відповідача надати йому належно засвідчену копію сесії Ясниської сільської ради про розроблення проекту землеустрою земельної ділянки площею 0,0293 по вулиці Шевченка у селі Ясниська Яворівського району Львівської області для продажу на аукціоні (межі якої відповідач просить позивача погодити).
09 листопада 2016 року Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області прийняла рішення № 147 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) в АДРЕСА_1 , яким надано дозвіл на виготовлення землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) в АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,028 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (будівництва та обслуговування магазину з метою продажу права оренди земельної ділянки на земельних торгах (проект землеустрою).
Позивач не погодився з рішенням від 09.11.2016 №147 та оскаржив його до Яворівського районного суду Львівської області.
Рішенням від 24.10.2022 у справі №460/2457/17 позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області від 09 листопада 2016 року № 147 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) в АДРЕСА_1 .
Рішення в апеляційному порядку не оскаржувалось та набрало законної сили 06.12.2022.
Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
02 квітня 2018 року Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області прийняла рішення №456 Про надання Івано-Франківському споживчому товариству Яворівської райспоживсілки Львівської області дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,08 га, для обслуговування будівлі магазину.
Позивач не погоджується із рішенням №456 від 456, вважає його протиправним та таким що підлягає скасуванню, оскільки Івано-Франківське споживче товариство не зверталося до сільської ради із заявою про добровільну відмову від права користування частиною земельної ділянки площею 0,0293 га по АДРЕСА_1 . Ні у 2018 році, ні раніше позивач не звертався до відповідача із заявою (клопотанням) про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину, рішення відповідача від 02.04.2018 №456 прийняте всупереч вимогам ч.2 ст. 123 Земельного кодексу України.
При вирішенні спору по суті суд керувався наступним.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч.1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Однією із основних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п.4 ч.3 ст. 2 КАС України є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.
У відповідності до вимог статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні № 280/97-ВР від 21.05.1997 року сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно до частини третьої статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Приписами п.п. а, б частини 1 статті 12 ЗК України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
За змістом статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Відповідно до частини першої статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється органами законодавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення.
Згідно з частиною другою статті 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Відповідно до частини третьої статті 123 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно - правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Як описано вище, Івано-Франківське споживче товариство з 1992 року для обслуговування магазину користується земельною ділянкою площею 0,1100 га.
Івано-Франківське споживче товариство як користувач зверталося до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області із заявами про надання дозволу на виготовлення технічної документації по встановленню меж земельної ділянки в натурі для обслуговування магазину в с. Ясниська Продукти і за результатами розгляду таких заяв, зокрема, рішенням від 21 березня 2008 року № 33 позивачу було надано такий дозвіл, а рішенням від 27 лютого 2012 року № 146 було внесено зміни в рішення № 33 від 21 березня 2008 року, а саме уточнено площу земельної ділянки (0,1100 га).
Також 30 липня 2012 року Івано-Франківське споживче товариство уклало з ФОП ОСОБА_3 договір на виготовлення технічної документації на земельну ділянку для передачі в оренду.
В зв`язку із внесенням змін до земельного законодавства, які передбачали надання земельних ділянок комерційного призначення на умовах оренди, Івано-Франківське споживче товариство зверталося у 2014, 2015, 2016 роках до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області із заявами про внесення змін у рішення відповідача від 21 березня 2008 року № 33 (із змінами внесеними у нього згідно з рішенням відповідача від 27 лютого 2012 року № 146), зокрема, надати дозвіл Івано-Франківському споживчому товариству на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування на умовах оренди строком на 25 років для обслуговування будівлі магазину, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,1100 га.
Однак Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області у встановлені ст. 123 ЗК України жодної із поданих позивачем заяв не розглянула і не прийняла відповідного рішення.
Вказане підтверджується рішенням у справі №460/2457/17, яким скасовано рішення Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області від 09 листопада 2016 року № 147 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (магазину) в АДРЕСА_1 .
Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
В матеріалах справи відсутні докази того, що Товариство зверталось до Ясниської сільської ради із заявою (клопотанням) про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину.
Як встановлено судом, Івано-Франківська селищна рада Яворівського району Львівської області направила 18.05.2018 листа до Ясниської сільської ради, в якому вказав, що не звертався із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,8 га.
Враховуючи наведені вище обставин та норми законодавства, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області від 02.04.2018 р №456 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину не відповідає критеріям, передбаченим ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України та прийняте всупереч ч.2 ст. 123 ЗК України, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Згідно з ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.
Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд
у х в а л и в :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області від 02.04.2018 р №456 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,08 га для обслуговування будівлі магазину.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Івано-Франківської селищної ради Яворівського району Львівської області на користь Івано-Франківського споживчого товариства Яворівської райспоживспілки судовий збір в сумі 1762,00 грн.
Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяГулкевич Ірена Зіновіївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2024 |
Оприлюднено | 24.04.2024 |
Номер документу | 118526354 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні