РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2024 року справа № 580/824/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., за участю:
секретаря судового засідання Міщенко Д.А.,
представника позивача Федини О.В. (згідно з ордером),
представника відповідача Харченко С.А. (у порядку самопредставництва),
розглянувши правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ СВІТ ЛАСОЩІВ до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
24.01.2024 адвокат Нор А.Г. ( АДРЕСА_1 ) від імені ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СВІТ ЛАСОЩІВ» (18036, м.Черкаси, вул.Чигиринська, буд.11; код ЄДРПОУ 03771732) (далі позивач) подав у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Головного управління ДПС у Черкаській області (18000, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235; код ЄДРПОУ ВП44131663) (далі відповідач) про:
визнання протиправним і скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Черкаській області від 15.01.2024 №3465 про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість;
зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
Обґрунтовуючи зазначив, що відповідач безпідставно відніс позивача до платника податку, який відповідає критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Стверджує, що надіслав на вимогу відповідача всі документи, які підтверджують реальність господарських операцій. Проте вони безпідставно не враховані під час прийняття оскаржуваного рішення.
Ухвалою від 29 січня 2024 року суд прийняв до розгляду та відкрив провадження у справі, справу вирішив розглянути правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 20 лютого 2024 року об 11год. 00 хв. Встановив відповідачу строк тривалістю п`ятнадцять днів з дня отримання копії ухвали для надання відзиву на позовну заяву.
20 лютого 2024 року усною ухвалою суд відклав підготовче провадження у справі та призначив наступне підготовче засідання на 13 березня 2024 року о 12:30 год. 13 березня 2024 року усною ухвалою суд відклав підготовче провадження у справі та призначив наступне підготовче засідання на 20 березня 2024 року о 15:00 год.
14.03.2024 на адресу суду надійшов відзив відповідача, в якому просив відмовити у задоволенні позову повністю. Обґрунтовуючи зазначив, що до нього надійшли повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника з доданими до нього документами. Розглянувши подані документи, Комісія ГУ ДПС прийняла рішення від 15.01.2024 №3465 про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість. Спірне рішення відносно позивача прийнято з підстав відповідності позивача до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, коди: 11- накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (у тому числі, згідно з товарним балансом обсягу залишків товарів з номенклатурою 1701 (цукор) - 299527790,83 грн, 2008 (плоди, горіхи) - 153932600,84 грн, 4819 (тара) - 76135 358,44 грн.), 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (ТОВ "ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "ЗЛАТОГОР" (код 31082518), ТОВ "ЛВР АЛКО" (код 42784646).
Усною ухвалою від 20 березня 2024 року суд закрив підготовче провадження у справі та призначив судове засідання для розгляду справи по суті на 26 березня 2024 року о 14:00год.
Згідно з довідкою суду від 27 березня 2-24 року протягом робочого дня 26 березня 2024 року у приміщенні Черкаського окружного адміністративного суду за адресою: бульвар Шевченка, 117 у м.Черкаси,- було відсутнє електропостачання з 9 год. 05 хв. до 17 год. 15 хв. У зв`язку зі вказаним, судове засідання у справі не відбулось.
03 квітня 2024 року усною ухвалою суд оголосив перерву в розгляді адміністративної справи та призначив наступне судове засідання на 11 квітня 2024 року об 11:00 год.
Усі подані сторонами документи суд долучив до матеріалів адміністративної справи.
Заслухавши сторін, оцінивши їх доводи, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Позивач (ідентифікаційний код 03771732) є юридичною особою, місцезнаходження якого зареєстроване за адресою: 18006, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Чигиринська, 11, - що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.02.2022. Відповідно до відомостей вказаного Реєстру видами господарської діяльності позивача є: «Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання», код КВЕД 10.71 (основний), «Виробництво сухарів і сухого печива; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання» (код КВЕД 10.72), «Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами» (код КВЕД 46.17), «Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами» (код КВЕД 46.36).
Позивач є платником податку на додану вартість,, що підтверджується витягом №2023014500343 з реєстру платників податків на додану вартість від 03.09.2020.
14.12.2023 відповідач прийняв рішення №135096 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку з підстав відповідності позивача до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, код 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності, код 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
Позивач в електронній формі засобами електронного зв`язку направив відповідачу інформацію від 25.12.2023 №25/12 та копії документів про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, для розгляду питання виключення позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що підтверджується відповідним повідомленням від 25.12.2023 №25.
За результатами розгляду вказаної вище інформації та копій документів відповідач повторно прийняв рішення від 03.01.2024 №527, яким позивача визнав таким, що відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника, в якому зазначені аналогічні підстави, а додатковою підставою для його прийняття вказано недостатність наданих позивачем документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Позивач в електронній формі засобами електронного зв`язку направив відповідачу інформацію від 04.01.2024 №04/01 та копії документів про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, для розгляду питання виключення його з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що підтверджується відповідним повідомленням від 04.01.2024 №04/01.
За результатами розгляду вищезазначеної інформації та копій документів відповідач втретє прийняв рішення від 15.01.2024 №3465, яким визнав позивача таким, що відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника, в якому зазначені аналогічні вказаним вище підстави, а саме код 11- накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності, код 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (далі спірне рішення).
Вказане спірне рішення стосується накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (у тому числі, згідно з товарним балансом обсягу залишків товарів з номенклатурою 1701 (цукор) - 299527790,83грн, 2008 (плоди, горіхи) - 153932600,84 грн, 4819 (тара) - 76135 358,44 грн.) та операцій з постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за період з 16.08.2023 до 30.11.2023 ТОВ "ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "ЗЛАТОГОР" (код 31082518), та за період з 30.06.2023 до 30.11.2023 ТОВ "ЛВР АЛКО" (код 42784646).
Не погоджуючись із їх підставами позивач звернувся в суд з вищевказаним позовом.
Для вирішення спору суд урахував вимогу абзацу другого ст.19 Конституції України діяти в порядку, межах і спосіб, що визначені законом.
Спірні відносини регулюються Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165). Ним запроваджений автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.
Пунктом 26 Порядку №1165 визначено, що комісія центрального рівня приймає рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.
Відповідно до п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Оскільки спірне рішення стосується ризиковості господарських операцій позивача, суд урахував, що Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено критерії ризиковості платника ПДВ, а додатком 3 - критерії ризиковості здійснення операцій.
Такими критеріями згідно з застосованим відповідачем у спірних правовідносинах п.8 додатку 1 є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС.
ДПС України наказом від 11.01.2023 № 17 затвердила довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку. Він містить 18 кодів: від придбання і постачання товару, походження якого не прослідковується за ланцюгом постачання, до керівника та/або особи, яка має право підпису (посадова особа платника податку), є особою, яка займає аналогічну посаду більше ніж у п`яти (включно) платників податку.
У спірних правовідносинах відповідач застосував коди:
11- накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
код 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
Однак суду не надано доказів наявності чинного рішення контролюючого органу про відповідність критеріям ризиковості ТОВ "ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "ЗЛАТОГОР" (код 31082518) та ТОВ "ЛВР АЛКО" (код 42784646). Спростування факту наявності у контрагента рішення про визнання його ризиком виходить за межі впливу позивача.
Відповідач прийняв спірне рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, оформивши його згідно з додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Формалізований зміст спірного рішення передбачає точні види підстав для його прийняття, що не підлягають зміні, та мають обиратися позначкою в залежності від фактичних обставин:
у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності;
з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від ___.
Далі його зміст передбачає вид рішення: про відповідність або невідповідність платника податку критеріям ризиковості. Водночас у графі щодо рішення про відповідність зазначено колонки, які контролюючий орган зобов`язаний заповнити для розкриття його передумов і змісту: "Податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку)____" або "Підстава (зазначається відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація)____".
В оскаржуваному рішенні відповідач вказав, що воно прийняте з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 04.01.2024 №04/01, про що наявна позначка у відповідній колонці.
Також, в оскаржуваному рішенні у розділі «Податкова інформація» відповідач не зазначив зміст та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для їх прийняття, не ідентифікував конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких зафіксовані такі операції, реквізити рішення про ризиковість контрагента позивача. Натомість контролюючим органом лише процитовано зміст п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Відсутність детального змісту підстав прийнятого контролюючим органу рішення позбавляє платника усунути можливі упущення, спростувати ознаки ризиковості, усунути будь-які сумніви контролюючого органу в дотриманні ним вимог податкового законодавства.
Зазначена в спірному рішенні підстава, а саме ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: складських документів (інвентаризаційні описи), первинних документів щодо зберігання, договору з додатками до нього, довіреності, акту керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, розрахункового документу, накладної, банківської виписки з особових рахунків спростовується відомостями письмової інформації позивача: від 25.12.2023 №25/12, до якої додані додатки на 42 аркушах, від 04.01.2024 №04/01 з додатками на 65 аркушах. У них позивач серед іншого пояснив, що йому на праві власності належить майновий комплекс, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 , - що підтверджується рішенням Господарського суду Черкаської області від 10.10.2007 у справі №13/4899 та Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 31.10.2007 №16484906. Вказаний майновий комплекс розташований на земельній ділянці площею 4,2479 га, кадастровий номер 7110136400:02:019:0033 та земельній ділянці площею 0,6357 га, кадастровий номер 7110136400:02:019:0020, які використовуються ним на правах оренди, що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 28.01.2022 №296897214 та №296897926. Майновий комплекс використовується ним у власній господарській діяльності, а саме з метою виробництва, зберігання і реалізації вироблених ним кондитерських виробів товарно-матеріальних цінностей, а його розміри і площі спростовують зазначену у спірному рішенні податкову інформацію за кодом 11 щодо відсутності (недостатності) місць для зберігання (власних, орендованих складських приміщень) накопичених залишків нереалізованих товарів.
Відсутність вказаних у спірних рішеннях документів спростовується і відомостями додатків до пояснень позивача, які відповідач надав суду до відзиву.
Комісія контролюючого органу згідно з п.44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Отже, відповідні Комісії зобов`язані перевірити отримані документи та не обмежені їх переліком.
Звітність з ПДВ та подані позивачем відповідачу копії договорів, первинних бухгалтерських документів стосувалися виконання господарських операцій. Позивач надав первинні документи для підтвердження виконання/надання, постачання робіт/послуг та оплату цих робіт/послуг контрагентами. Відповідач не довів, що аналізував отримані від позивача документи в контексті наведених підстав критеріїв ризиковості платника. Серед зазначеного переліку критеріїв не передбачено здійснення платником господарських операцій із платниками, щодо яких наявна інформація про ознаки безтоварних операцій або якщо останні є ризиковими. Жодного належного, допустимого та достовірного доказу на підтвердження податкової інформації про здійснення позивачем операцій, що відповідають встановленим у додатку 3 до Порядку №1165 критеріям, відповідач не надав, про неможливість чи перешкоди їх подачі суд не повідомив.
Твердження відповідача про ризиковість зазначених у спірному рішенні контрагентів, а саме ТОВ "ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИЙ ЗАВОД "ЗЛАТОГОР" (код 31082518) та ТОВ "ЛВР АЛКО" (код 42784646), не є достатнім для висновку про відсутність реальності операцій щодо постачання товару. Обґрунтованим вважатиметься відповідний висновок за умови підтвердження належними доказами фіктивності відповідних операцій, що згідно з нормами Кримінального кодексу України відповідають ознакам злочину. Крім того, дії контролюючого органу мають бути узгодженими з відповідними висновками.
Водночас щодо спростування вказаних вище підстав суд урахував.
З метою здійснення господарської діяльності позивач уклав з ТОВ «ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЛІКЕРО-ГОРІЛЧАНИИ ЗАВОД «ЗЛАТОГОР» в електронній формі з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису договір поставки від 01.08.2023 №12-2023, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупцю, а покупець прийняти і своєчасно оплатити товар в порядку і на умовах, передбачених вказаним Договором. На виконання умов вищезазначеного Договору у період з 16.08.2023 до 30.11.2023 позивач поставив, а ТОВ «ЗЛГЗ «ЗЛАТОГОР» прийняло товари (цукор), які класифікуються у товарній підкатегорії згідно УКТ ЗЕД 1701991000, що підтверджується змістом видаткових накладних від 16.08.2023 №2742, №2743, від 18.08.2023 №2744, №2745, від 21.08.2023 №2746, №2747; від 18.09.2023 №3165, №3166, від 19.09.2023 №3167, №3168, №3169, від 20.09.2023 №3170, №3171, від 21.09.2023 №3172, №3173, від 22.09.2023 №3174, №3175, №3176, від 25.09.2023 №3180, №3181, від 26.09.2023 №3182, №3183, від 30.11.2023 №3754. У подальшому позивач за правилом першої події на вказані господарські операції склав в електронній формі податкові накладні від 16.08.2023 №302, №303, від 18.08.2023 №304, №305, від 21.08.2023 №306, №307, від 18.09.2023 №325, №326, від 19.09.2023 №333, №334, №335, від 20.09.2023 №336, №337, від 21.09.2023 №338, №339, від 22.09.2023 №343, №344, №345, від 25.09.2023 №346, №347, від 26.09.2023 №348, №349, від 30.11.2023 №322, суб`єктний склад, номенклатурні, кількісні і вартісні показники яких є ідентичними показникам, зазначеним у вищевказаних видаткових накладних, які були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. Транспортування товарно-матеріальних цінностей, номенклатурні, кількісні і вартісні показники яких зазначені у вищевказаних видаткових і податкових накладних, здійснювалося автотранспортом ТОВ «ЗЛГЗ «ЗЛАТОГОР» з адреси складських приміщень позивача до складських приміщень ТОВ «ЗЛЗГ «ЗЛАТОГОР», які розташовані за адресою: Черкаська область, м.Золотоноша, вул. Січова, 22, що підтверджується товарно-транспортними накладними (Форма №1-ТН) від 16.08.2023 №2742, №2743, від 18.08.2023 №2744, №2745, від 21.08.2023 №2746, №2747, від 18.09.2023 №3165, №3166, від 19.09.2023 №3167, №3168, №3169, від 20.09.2023 №3170, №3171, від 21.09.2023 №3172, №3173, від 22.09.2023 №3174, №3175, №3176, від 25.09.2023 №3180, №3181, від 26.09.2023 №3182, №3183, від 30.11.2023 №3754. Поставлені позивачем на адресу вказаного вище Товариства товари в повному обсязі були оплачені ним, що підтверджується платіжними інструкціями від 21.12.2023 №14445, №14446, №14447, №14448, №14449, №14450, №14450, №14451, №14452, №14453, №14454, №14455, №14456, №14457, №14458, №14459, №14460, №14461, №14462, №14465, №14466, №14467, №14469, №14471, №14473.
З метою здійснення господарської діяльності позивач уклав з ТОВ «ЛВР АЛКО» в електронній формі з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису договір купівлі-продажу від 01.07.2022 №17, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупцю, а покупець прийняти і своєчасно оплатити товар в порядку і на умовах, передбачених вказаним Договором. На виконання його умов у період з 30.06.2023 до 30.11.2023 позивач поставив, а вказане Товариство прийняло кондитерські вироби, в тому числі вафлі в асортименті (код УКТ ЗЕД 1905329900), що підтверджується видатковими накладними від 02.07.2023 року №1916, від 04.07.2023 №1978, від 07.07.2023 №2009, від 11.07.2023 №2035, від 18.07.2023 №2096, від 22.07.2023 №2174, від 25.07.2023 №2194, від 30.07.2023 №2257, від 01.08.2023 №2288, від 03.08.2023 №2326, від 06.08.2023 №2332, від 08.08.2023 №2347, від 12.08.2023 №2407, від 15.08.2023 №2328, №2423, від 20.08.2023 №2486, від 22.08.2023 №2504, від 27.08.2023 №2553, від 29.08.2023 №2603, від 03.09.2023 №2651, від 04.09.2023 №2671, №2672, від 05.09.2023 №2674, від 06.09.2023 №2693, від 10.09.2023 №2730, від 12.09.2023 №2712, від 15.09.2023 №2859, від 18.09.2023 №2858, від 19.09.2023 №2880, від 24.09.2023 №2912, від 26.09.2023 №2965, від 27.09.2023№2984, від 30.09.2023 №3026, від 03.10,2023 №3071, від 08.10.2023 №3101, від 10.10.2023 №3088, від 15.10.2023 №3100, від 17.10.2023 №3242, від 22.10.2023 №3286, від 24.10.2023 №3324, від 25.10.2023 №3340, від 29.10.2023 №3399, від 31.10.2023 №3427, від 01.11.2023 №3433, від 05.11.2023 №3503, від 09.11.2023 №3561, від 12.11.2023 №3559, від 14.11.2023 №3605, від 15.11.2023 №3624, №3625, від 19.11.2023 №3661, від 21.11.2023 №3700, від 22.11.2023 №3705, від 23.11.2023 №3733, від 26.11.2023 №3767, від 28.11.2023 №3787, від 30.11.2023 №3812. У подальшому позивач за правилом першої події на вказані господарські операції склав в електронній формі податкові накладні від 02.07.2023 №18, від 04.07.2023 №37 з розрахунком коригування від 04.07.2023 №148, від 07.07.2023 №58, від 11.07.2023 №83, від 18.07.2023 №131, від 22.07.2023 №187, від 25.07.2023 №212, від 30.07.2023 №249, від 01.08.2023 №46, від 03.08,2023 №22, від 06.08.2023 №42, від 08.08.2023 №69, від 12.08.2023 №90, від 15.08.2023 №115, №116, від 20.08.2023 №176, від 22.08.223 №191, від 27.08.2023 №242, від 29.08.2023 №255, від 03.09.2023 №30, від 04.09.2023 №36, №37, від 05.09.2023 №51, від 06.09.2023№61, від 10.09.2023 №92, від 12.09.2023 №99,від 15.09.2023 №124, від 18.09.2023 №l47, від 19.09.2023 №174, від 24.09.2023 №202, від 26.09.2023 №241, від 27.09.2023 №261, від 30.09.2023 №, від 03.10.2023 №28, від 08.10.2023 №66, від 10.10.2023 №72, від 15.10.2023 №102, від 17.10.2023 №135, від 22.10.2023 №185, від 24.10.2023 №206, від 25.10.2023 №213, від 29.10.2023 №270, від 31.10.2023 №298, від 01.11.2023 №l4, від
05.11.2023№48, від 09.11.2023 №72, від 12.11.2023 №120, від 14.11.2023 №141, від 15.11.2023№153, №154, від 19.11.2023 №190, від 21.11.2023 №213, від 22.11.2023 №214, від 23.11.2023 №229, від 26.11.2023 №271, від 28.11.2023 №292, від 30.11.2023 №333, які були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. ТОВ «ЛВР АЛКО» з метою зберігання кондитерських виробів використовує на правах оренди виробничі і складські приміщення позивача. У залежності від господарських потреб ТОВ «ЛВР АЛКО» здійснює транспортування придбаних у позивача кондитерських виробів безпосередньо до інших його складських приміщень, які розташовані за адресою: АДРЕСА_3 , що підтверджується, зокрема, товарно-транспортними накладними від 02.07.2023 №1916, від 07.07.2023 №2009, 22.07.2023 №2174, від 30.07.2023 №2257, від 06.08.2023 №2332, від 12.08.2023 №2407, 20.08.2023 №2486, від 27.08.2023 №2553, від 03.09.2023 №2651, від 10.09.2023 №2730, 18.09.2023 №2858, від 24.09.2023 №2912, від 08.10.2023 №3101, від 15.10.2023 №3100, 22.10.2023 №3286, від 25.10.2023 №3340, від 29.10.2023 №3399, від 01.11.2023 №3433, від 05.11.2023№3503, від 12.11.2023 №3559, від 15.11.2023 №3624, від 19.11.2023 №3661, від 22.11.2023№3705, від 26.11.2023 №3767. Поставлені позивачем на адресу ТОВ «ЛВР АЛКО» згідно з вищезазначеними
видатковими накладними кондитерські вироби в повному обсязі були оплачені ним, що підтверджується платіжними інструкціями від 14.08.2023 №7568, від 15.08.2023 №7587, від 16.08.2023 №7599, від 17.08.2023№7613, від 18.08.2023 №7627, від 21.08.2023 №7648, №7649, №7650, від 20.09.2023 №8102, від 21.09.2023 №8124, від 22.09.2023 №8148, від 25.09.2023 №8171, №8ї72, №8173, від 24.10.2023 №8612, від 25.10.2023 №8629, від 26.10.2023 №8667, від 27.10.2023 №8685, №8686, від 30.10.2023 №8730, від 31.10.2023 №8750, від 17.11.2023 №9065, від 20.11.2023 №9099, від 21.11.2023 №9125, від 22.11.2023 №9153, №9154, від 23.11.2023 №9187, від 24.11.2023 №9208, від 14.12.2023 №9521, від 15.12.2023 №9540, від 18.12.2023 №9565.
Детального аналізу вказаних отриманих відповідачем документів не проведено. Також для перевірки обгрунтованості коду 12 щодо нкаопичення реалізованих залишків відповідачем безпідставно залишено поза увагою той факт, що відповідач є виробником продуктів харчування та прибані товари (борошно, цукор тощо) входять у групу товарів, що ним може бути використана у звичайній господарській діяльності. Копії сертифікатів якості виготовлених продуктів харчування (випічки) відповідачу надані, але не враховані безпідставно.
Відповідач не довів обґрунтованості підстав оскаржуваного рішення для застосування до позивача пункту 8 критеріїв ризиковості платників податку з відповідними наслідками у вигляді внесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання. Тому суд дійшов висновку про недоведеність вказаних ним підстав і протиправність та доцільність скасування спірного рішення.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, відповідно до положень п.6 розділу "Автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків" Порядку №1165 здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Отже, відповідач наділений повноваженням виключити платника з переліку платників, що відповідають критеріям ризиковості. Тому позовна вимога зобов`язати його у встановленому чинним законодавством порядку та спосіб виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість обґрунтована та підлягає задоволенню.
Зважаючи на результат вирішеного спору згідно з ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору за звернення до суду з позовною заявою, підтверджені платіжною інструкцією від 22.01.2024 №4157 на суму 3028,00грн, підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача - повністю.
Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов ТОВ «СВІТ ЛАСОЩІВ» задовольнити повністю.
Визнати протиправним і скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Черкаській області від 15.01.2024 №3465 про відповідність ТОВ «СВІТ ЛАСОЩІВ» критеріям ризиковості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Черкаській області (18000, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235; код ЄДРПОУ ВП 44131663) у встановленому чинним законодавством порядку та спосіб виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «СВІТ ЛАСОЩІВ» (18036, м.Черкаси, вул.Чигиринська, буд.11; код ЄДРПОУ 03771732) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
2. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (18000, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235; код ЄДРПОУ ВП 44131663) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СВІТ ЛАСОЩІВ» (18036, м.Черкаси, вул.Чигиринська, буд.11; код ЄДРПОУ 03771732) понесені судові витрати зі сплати судового збору за звернення до адміністративного суду позовною заявою у розмірі 3028,00грн (три тисячі двадцять вісім гривень нуль копійок).
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.
Суддя Анжеліка БАБИЧ
Повний текст рішенян вигтовлений і підписаній 22.04.2024.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2024 |
Оприлюднено | 24.04.2024 |
Номер документу | 118528723 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Анжеліка БАБИЧ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні