604/306/24
3/604/317/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2024 року сел. Підволочиськ
Підволочиський районний суд Тернопільської області в особі судді Сташківа Н.Б., розглянувши матеріали, які надійшли з ГУ ДПС у Тернопільській області ДПС України, стосовно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , генерального директора ФГ «Щедра Нива», який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , паспорт серії НОМЕР_2 виданий29 грудня 2005 року Підволочиським РВ УМВС України в Тернопільській області, який раніше не притягувався до адміністративної відповідальності,
за ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В :
29 лютого 2024 під час проведення документальної планової виїзної перевірки ФГ «Щедра Нива» (код ЄРПОУ 34040727) за період з 01 червня 2017 року по 31 грудня 2023 року встановлено порушення директором ФГ «Щедра Нива» ОСОБА_1 вимог п.187.1, п.188.1 ст.188, п.198.5 ст.198, п.201.10 ст.201 Податкового кодексуУкраїни від02грудня 2010року №2755-VI (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено суми ПДВ за листопад 2017 року, січень 2018 року, серпень 2018 року, грудень 2020 року, всього в сумі на 92628 гривень та зменшено від`ємне значення в грудні 2023 року в сумі 99950 гривень, за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.1 ст.163-1 КУпАП.
За вказаним фактом стосовно ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення № 266/19-00-07-01/34040727 від 01 березня 2024 року за ч.1 ст.163-1 КУпАП.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується судовою повісткою про виклик до суду. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи не подавав.
Зважаючи на те, що від ОСОБА_1 заяв, клопотань про відкладення розгляду справи не надходило, а також те, що при розгляді справ про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-1КУпАП присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, не є обов`язковою, з метою недопущення порушення строків розгляду справи, суд вважає за можливе проводити розгляд справи за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, суд дійшов наступного висновку.
При розгляді справи про адміністративне правопорушення суд, відповідно до вимог статей 245, 280 КУпАП, повинен з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші факти, що мають значення для правильного вирішення справи.
Так, згідно зі ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням визначається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено відповідальність.
Відповідно до ст.14КУпАП підставою для притягнення посадових осіб до адміністративної відповідальності є вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.
Частиною 1 ст.163-1 КУпАП передбачено відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Об`єктом правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1КУпАП є суспільні відносини в сфері оподаткування.
Платниками податків і зборів (обов`язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов`язок сплачувати податки і збори (обов`язкові платежі). Об`єктами оподаткування є доходи (прибуток), додана вартість продукції (робіт, послуг), вартість продукції (робіт, послуг), зокрема, митна, або її натуральні показники, спеціальне використання природних ресурсів, майно юридичних і фізичних осіб та інші об`єкти, визначені законами України про оподаткування.
Об`єктивна сторона правопорушень, передбачених ч.1 ст.163-1КУпАП це відсутність податкового обліку; порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, зокрема, неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України. Перше правопорушення вчинюється у формі бездіяльності і полягає у нездійсненні передбачених законодавством України заходів щодо ведення податкового обліку. Друге правопорушення вчинюється у формі активних дій, які порушують встановлений законом порядок ведення податкового обліку або у формі бездіяльності шляхом неподання аудиторських висновків.
Суб`єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1КУпАП характеризується наявністю вини як у формі умислу, так і у формі необережності.
Суб`єктами правопорушення можуть бути керівники та інші посадови особи підприємств, установ, організацій (заступники керівників з фінансово-економічних питань, головні бухгалтери тощо).
Винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1КУпАП встановлена наявними у матеріалах справи про адміністративне правопорушення доказами, а саме: даними протоколу про адміністративне правопорушення № 266/19-00-07-01/34040727 від 01 березня 2024 року, у якому викладено фактичні обставини вчинення правопорушення; актом про результати документальної планової виїзної перевірки ФГ «Щедра Нива» № 1651/19-00-07-01/34040727 від 29 лютого 2024 року.
Суд, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, визнає доведеним належними та допустимими доказами вчинення ОСОБА_1 , адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП.
Суд, дії ОСОБА_1 кваліфікує за ч.1 ст.163-1КУпАП як порушення керівниками підприємств встановленого законом порядку ведення податкового обліку.
Відповідно до положень ст.33КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення судом не встановлено.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, характер вчиненого правопорушення, ступінь вини, відсутність пом`якшуючих та обтяжуючих обставин у справі, суд вважає за необхідне на ОСОБА_1 накласти передбачене санкцією ч.1 ст.163-1КУпАП адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 85 гривень.
Згідно ст.40-1КУпАП та п.5 ч.2 ст.4 Закону України«Про судовийзбір» із ОСОБА_1 підлягає стягненню на користь держави судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605,60 гривень.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.33-35,40-1,163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд,
У Х В А Л И В :
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.163-1КУпАП та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 (вісімдесят п`ять) гривень.
Стягнути із ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 судовий збір на користь держави в розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.
Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч.5 ст.7 та ч.1 ст.287 КУпАП.
Апеляційна скарга подається до Тернопільського апеляційного суду через Підволочиський районний суд Тернопільської області.
Суддя Н.Б. Сташків
Суд | Підволочиський районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2024 |
Оприлюднено | 24.04.2024 |
Номер документу | 118537613 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Підволочиський районний суд Тернопільської області
Сташків Н. Б.
Адмінправопорушення
Підволочиський районний суд Тернопільської області
Сташків Н. Б.
Адмінправопорушення
Підволочиський районний суд Тернопільської області
Сидорак Г. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні