ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2024 рокуСправа №160/26646/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Озерянської С.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу № № 160/26646/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «Меридіан» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
13.10.2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо - комерційна фірма «Меридіан» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.06.2023 року № 0152020407, форми «Н», яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Меридіан» застосовано штраф за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у загальній сумі 557992 грн. 87 коп., прийнятого на підставі акту від 25.04.2023 року № 14977/04-36-04-07/23932961 про результати перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 30.06.2023 року позивачем було отримано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.06.2023 року № 0152020407, форми «Н». Згідно вказаного податкового повідомлення-рішення, на підставі акту перевірки від 25.04.2023 року № 14977/04-36-04-07/23932961, за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітний період 06.2022-12.2022, встановлені порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України та застосовано штраф у сумі 557992 грн. 87 коп. Позивач звернувся із скаргою до Державної податкової служби України на податкове повідомлення рішення від 19.06.2023 року, однак рішенням Державної податкової служби України залишено без змін податкове повідомлення-рішення Головного управлінням ДПС у Дніпропетровській області, а скаргу позивача без задоволення. Зазначає, що з урахуванням введеного воєнного стану, постійних ракетних обстрілів, планових та аварійних відключень електропостачання в умовах воєнного стану в Україні, позивач протягом червня-грудня 2022 року, був позбавлений можливості своєчасно виконувати свої податкові обов`язки щодо реєстрації податкових накладних. У випадку, якщо внаслідок відсутності електроенергії, позивач не мав можливості здійснити реєстрацію податкової накладної, воно здійснювало її одразу після відновлення електропостачання, що і обумовило порушення строків, передбачених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. Стверджує, що станом на час реєстрації спірних податкових накладних (липень-серпень 2022 року) нормативно не було врегульовано питання щодо підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків своїх обов`язків. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, та переліків документів на підтвердження, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, набрав чинності 06.09.2022, тобто вже після реєстрації податкових накладних, що були предметом камеральної перевірки. Позивач вважає, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.06.2023 року № 0152020407 форми «Н» є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи №160/26646/23 та у зв`язку з автоматизованим розподілом ця адміністративна справа була передана для розгляду судді Вербі І.О.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.10.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 160/26646/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «Меридіан» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення. Розгляд справи постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
09.11.2023 року до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201. За результатами перевірки, відповідно до вимог п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу Україні складено акт камеральної перевірки від 25.04.2023 року №14977/04-36-04-07/23932961 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних, який направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу підприємства рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, який отриманий підприємством 24.05.2023 року. Так, перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Відповідно до підпункту 86.7.5 пункту 86.7 статті 86 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення від 19 червня 2023 року № 0152020407 на суму 557 992,87 грн. Зазначає, що позивачем не надано інформацію щодо подання відповідної заяви та вищевказаних документів до неї, не підтверджено факт можливості ТОВ «ВКФ Меридіан» виконувати свої податкові обов`язки, зокрема в частині щодо дотримання термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Позивач не входить до переліку платників, щодо яких прийнято рішення контролюючим органом про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку. Стверджує, що позивачем порушено передбачені пунктом 201.1 статті 201 ПК України граничні терміни реєстрації податкових накладних, що не заперечується позивачем.
12.11.2023 року позивачем до суду подано відповідь на відзив, в якій підтримано позицію викладену в позовній заяві.
Розпорядженням керівника апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.12.2023 року № 773 д призначено повторний автоматизований розподіл справи № 160/26646/23 у зв`язку зі звільненням ОСОБА_1 з посади судді за її поданням заяви про відставку.
Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.12.2023 року справу № 160/26646/23 передано для продовження розгляду судді Озерянській С.І.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.12.2023 року прийнято до провадження адміністративну справу № 160/26646/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «Меридіан» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення. Постановлено розпочати спочатку розгляд адміністративної справи № 160/26646/23.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо - комерційна фірма «Меридіан», ЄДРПОУ 23932961 зареєстроване 21.11.1995 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
На підставі підпункту 20.1.4, підпункту 20.1.19 пункту 20.1 ст. 20 розділу І та підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI відповідачем проведено камеральну перевірку щодо термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо - комерційна фірма «Меридіан», код 23932961.
Перевіркою встановлено порушення строків реєстрації 122-х податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за червень-грудень 2022 року. Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу (чинного на момент здійснення порушення) визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків для податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
За результатами проведеної перевірки складено акт камеральної перевірки від 25.04.2023 року №14977/04-36-04-07/23932961, який направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу позивача.
19.06.2023 року податковий орган прийняв податкове повідомлення-рішення форми «Н» № 0152020407, яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначених статтею 201 Податкового кодексу України та згідно з пунктом 120№.1, статті 120№ Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 557 992, 87 грн.
Не погоджуючись із зазначеним податковим повідомленням-рішенням, позивач подав до Державної податкової служби України скаргу на податкове повідомлення рішення від 19.06.2023 року № 0152020407.
Рішенням Державної податкової служби України залишено без змін податкове повідомлення-рішення Головного управлінням ДПС у Дніпропетровській області № 0152020407 від 19.06.2023 року, а скаргу позивача без задоволення.
Незгода позивача із зазначеним податковим повідомленням-рішенням стала підставою для звернення до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Пунктом 120№.1 статті 120№ Податкового кодексу України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Відповідно до пункту 120№.1 статті 120№ Податкового кодексу України за порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних передбачена відповідальність у вигляді накладення штрафу.
Отже позивач був зобов`язаний своєчасно зареєструвати податкові накладі, перелік який наведено в акті камеральної перевірки та нести відповідальність за несвоєчасну їх реєстрацію у разі наявності такого факту.
Так, в акті камеральної перевірки та розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення наведено перелік податкових накладних, реєстрацію яких здійснено з порушенням строків такої реєстрації та встановлено, що податкова накладна №24 від 09.06.2022 року зареєстрована 01.07.2022 року з пропуском строку на 1 день; податкова накладна №12 від 02.06.2022 року зареєстрована 08.07.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна № 8 від 01.06.2022 року зареєстрована 08.07.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна № 29 від 13.06.2022 року зареєстрована 08.07.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна № 16 від 07.06.2022 року зареєстрована 08.07.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна № 30 від 13.06.2022 року зареєстрована 08.07.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна № 20 від 07.06.2022 року 08.07.2022 з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна № 5 від 07.06.2022 року зареєстрована 08.07.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна № 19 від 07.06.2022 року зареєстрована 12.07.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна № 75 від 09.06.2022 року зареєстрована 12.07.2022 з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна № 27 від 10.06.2022 року зареєстрована 12.07.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна № 31 від 14.06.2022 року зареєстрована 12.07.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна № 17 від 07.06.2022 року зареєстрована 13.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна № 18 від 07.06.2022 року зареєстрована 13.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна № 15 від 06.06.2022 року зареєстрована 13.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна № 10 від 01.06.2022 року зареєстрована 13.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна №84 від 01.06.2022 року зареєстрована 13.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна №7 від 01.06.2022 року зареєстрована 13.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна №28 від 10.06.2022 року зареєстрована 13.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна №9 від 01.06.2022 року зареєстрована 13.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна №82 від 13.06.2022 року зареєстрована 15.07.2022 з пропуском строку на 15 днів; податкова накладна №26 від 09.06.2022 року зареєстрована 15.07.2022 року з пропуском строку на 15 днів; податкова накладна №46 від 21.06.2022 року зареєстрована 19.07.2022 року з пропуском строку на 4 дні; податкова накладна №62 від 30.06.2022 року зареєстрована 19.07.2022 року з пропуском строку на 4 дні; податкова накладна №33 від 15.06.2022 року зареєстрована 19.07.2022 року з пропуском строку на 19 днів; податкова накладна №3 від 20.06.2022 року зареєстрована 19.07.2022 року з пропуском строку на 4 дні; податкова накладна №16 від 07.07.2022 року зареєстрована 10.08.2022 року з пропуском строку на 10 днів; податкова накладна №82 від 16.07.2022 року зареєстрована 16.08.2022 року з пропуском строку на 1 день; податкова накладна №22 від 08.06.2022 року зареєстрована 05.08.2022 року з пропуском строку на 36 днів; податкова накладна № 45 від 21.06.2022 року зареєстрована 29.07.2022 року з пропуском строку на 14 днів; податкова накладна № 38 від 16.06.2022 року зареєстрована 28.07.2022 року з пропуском строку на 13 днів; податкова накладна № 42 від 20.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 35 від 16.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 44 від 21.06.2022 року 08.08.2022 року з пропуском строку на 24 дні; податкова накладна № 25 від 09.06.2022 року зареєстрована 11.08.2022 року з пропуском строку на 42 дні; податкова накладна № 53 від 22.06.2022 року зареєстрована 04.08.2022 року з пропуском строку на 20 дні; податкова накладна № 50 від 22.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 39 від 16.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 56 від 27.06.2022 року зареєстрована 11.08.2022 року з пропуском строку на 27 днів; податкова накладна № 60 від 29.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 61 від 14.07.2022 року зареєстрована 12.08.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна № 10 від 05.07.2022 року зареєстрована 12.08.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна № 6 від 01.07.2022 року зареєстрована 12.08.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №9 від 05.07.2022 року зареєстрована 12.08.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №32 від 14.06.2022 року зареєстрована 11.08.2022 року з пропуском строку на 42 дні; податкова накладна №7 від 01.07.2022 року зареєстрована 18.08.2022 року з пропуском строку на 18 днів; податкова накладна №22 від 11.07.2022 року зареєстрована 30.08.2022 року з пропуском строку на 30 днів; податкова накладна №17 від 07.07.2022 року зареєстрована 30.08.2022 з пропуском строку на 30 днів; податкова накладна №27 від 12.07.2022 року зареєстрована 31.08.2022 року з пропуском строку на 31 день; податкова накладна №8 від 01.07.2022 року зареєстрована 30.08.2022 року з пропуском строку на 30 днів; податкова накладна №49 від 22.07.2022 року зареєстрована 31.08.2022 року з пропуском строку на 16 днів; податкова накладна №29 від 13.07.2022 року зареєстрована 30.08.2022 року з пропуском строку на 30 днів; податкова накладна №31 від 14.07.2022 року зареєстрована 31.08.2022 року з пропуском строку на 31 день; податкова накладна №20 від 01.08.2022 року зареєстрована 01.09.2022 року з пропуском строку на 1 день; податкова накладна №48 від 12.08.2022 року зареєстрована 01.09.2022 року з пропуском строку на 1 день; податкова накладна №47 від 21.07.2022 року зареєстрована 17.08.2022 з пропуском строку на 2 дні; податкова накладна №21 від 11.07.2022 року зареєстрована 17.08.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №46 від 20.07.2022 року зареєстрована 17.08.2022 року з пропуском строку на 2 дні; податкова накладна №25 від 17.08.2022 року зареєстрована 26.09.2022 року з пропуском строку на 11 днів; податкова накладна №16 від 09.08.2022 року зареєстрована 23.09.2022 року з пропуском строку на 23 дні; податкова накладна №51 від 26.08.2022 року зареєстрована 23.09.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №54 від 19.08.2022 року зареєстрована 26.09.2022 року з пропуском строку на 11 днів; податкова накладна №15 від 09.08.2022 року зареєстрована 15.09.2022 року з пропуском строку на 15 днів; податкова накладна №19 від 15.08.2022 року зареєстрована 26.09.2022 з пропуском строку на 26 днів; податкова накладна №12 від 02.08.2022 року зареєстрована 26.09.2022 року з пропуском строку на 26 днів; податкова накладна №15 від 04.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №18 від 04.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №21 від 07.10.2022 року зареєстрована 07.11.2022 року з пропуском строку на 7 днів; податкова накладна №14 від 04.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №11 від 03.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №55 від 03.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №16 від 04.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №12 від 04.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №17 від 04.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №38 від 12.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №6 від 03.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №3 від 03.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №24 від 11.10.2022 року зареєстрована 09.11.2022 року з пропуском строку на 9 днів; податкова накладна №7 від 03.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 з пропуском строку на 8 дніd; податкова накладна №32 від 12.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №13 від 04.10.2022 року зареєстрована 08.11.2022 року з пропуском строку на 8 днів; податкова накладна №29 від 11.10.2022 року зареєстрована 10.11.2022 року з пропуском строку на 10 днів; податкова накладна №26 від 11.10.2022 року зареєстрована 10.11.2022 року з пропуском строку на 10 днів; податкова накладна №25 від 11.10.2022 року зареєстрована 10.11.2022 року з пропуском строку на 10 днів; податкова накладна №23 від 10.10.2022 року зареєстрована 18.11.2022 року з пропуском строку на 18 днів; податкова накладна №89 від 31.10.2022 року зареєстрована 29.11.2022 року з пропуском строку на 14 днів; податкова накладна №86 від 31.10.2022 року зареєстрована 29.11.2022 з пропуском строку на 14 днів; податкова накладна №79 від 31.10.2022 року зареєстрована 01.12.2022 року з пропуском строку на 16 днів; податкова накладна №92 від 31.10.2022 року зареєстрована 01.12.2022 року з пропуском строку на 16 днів; податкова накладна №10 від 03.10.2022 року зареєстрована 22.11.2022 року з пропуском строку на 22 дні; податкова накладна №27 від 06.10.2022 року зареєстрована 22.11.2022 року з пропуском строку на 22 дні; податкова накладна №70 від 24.10.2022 року зареєстрована 21.11.2022 з пропуском строку на 6 днів; податкова накладна №84 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №90 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №78 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №45 від 04.11.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 2 дні; податкова накладна №44 від 14.11.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 2 дні; податкова накладна №85 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №87 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №81 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №88 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №80 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №91 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №77 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №82 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №83 від 31.10.2022 року зареєстрована 02.12.2022 року з пропуском строку на 17 днів; податкова накладна №88 від 30.11.2022 року зареєстрована 27.12.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №93 від 30.11.2022 року зареєстрована 27.12.2022 з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №94 від 30.11.2022 року зареєстрована 27.12.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №90 від 30.11.2022 року зареєстрована 27.12.2022 з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №96 від 30.11.2022 року зареєстрована 27.12.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №89 від 30.11.2022 року зареєстрована 27.12.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №91 від 30.11.2022 року зареєстрована 27.12.2022 року з пропуском строку на 12 днів; податкова накладна №76 від 24.11.2022 року зареєстрована 26.12.2022 року з пропуском строку на 11 днів; податкова накладна №49 від 16.11.2022 року зареєстрована 26.12.2022 з пропуском строку на 11 днів; податкова накладна №92 від 30.11.2022 року зареєстрована 26.12.2022 року з пропуском строку на 11 днів; податкова накладна №64 від 22.12.2022 року зареєстрована 20.01.2023 року з пропуском строку на 5 днів; податкова накладна №77 від 26.12.2022 року зареєстрована 20.01.2023 року з пропуском строку на 5 днів; податкова накладна №63 від 22.12.2022 року зареєстрована 20.01.2023 року з пропуском строку на 5 днів; податкова накладна №78 від 29.12.2022 року зареєстрована 20.01.2023 року з пропуском строку на 5 днів; податкова накладна №62 від 22.12.2022 року зареєстрована 20.01.2023 року з пропуском строку на 5 днів.
Позивач факт направлення податкових накладних з порушенням строків їх реєстрації не заперечується.
Враховуючи встановлені судом обставини справи, суд приходить до висновку про доведеність направлення позивачем на реєстрацію податкових накладних, зазначених в акті камеральної перевірки, з порушенням граничного строку їх реєстрації.
В свою чергу, з акту камеральної перевірки вбачається, що зазначені в ньому податкові накладні складені на операції, які є об`єктом оподаткування ПДВ та оподатковуються не за нульовою ставкою.
На час виникнення спірних правовідносин, складання та подання на реєстрацію податкових накладних, чинною була редакція підпункту 69.18, яким було доповнено пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ згідно із Законом № 2120-IX від 15.03.2022 року.
Так, підпунктом 69.18 встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.
Разом із тим, згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Суд зазначає, що у контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
Таким чином, суд вважає, що обставини щодо періоду вчинення правопорушення мають значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми Податкового кодексу України у правовій кваліфікації такого правопорушення, як триваючого.
Водночас, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Виходячи з наведеного в сукупності, суд приходить до висновку про відсутність підстав для застосування штрафних санкцій за порушення строку реєстрації податкових накладних починаючи з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, проте за період до 01 березня 2020 року такі штрафні санкції підлягають застосуванню.
Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 10.12.2021 року у справі № 420/10367/20.
Однак, Законом України від 12.05.2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 р., внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно підпункту 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
Законом № 2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.
З 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений підпунктом 69.1-1.
Згідно з новими положеннями цього підпункту платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.
З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин суд зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.
Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
В той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.
З 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі - Закон № 2876-ІХ), який опубліковано у газеті «Голос України» від 07.02.2023 року № 26.
Законом України «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120№. 1 статті 120№ Кодексу.
Пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, визначено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Конституційним Судом України у Рішенні від 5 квітня 2001 року № 3-рп/2001 зазначено, що Конституція України в частині першій статті 58 закріпила принцип незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів. Це означає, що дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.
Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.
Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).
Аналогічна права позиція наведена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30.01.2024 у справі № 280/4484/23.
Відповідно до наявного в матеріалах справи додатку до податкового повідомлення-рішення від 19 червня 2023 року № 0152020407 - розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідач застосував штрафні (фінансові) санкції за несвоєчасну реєстрацію позивачем податкових накладних, складених за період з 01.06.2022 року по 29.12.2022 року з порушенням строків, визначених пунктом 201.1 статті 201, пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.
З урахуванням викладеного суд вважає оскаржуване податкове повідомлення - рішення правомірним та обґрунтованим, а тому не вбачає підстав для задоволення позовних вимог.
Згідно із частинами 1, 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з наступного.
Згідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України в разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «Меридіан» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2024 |
Оприлюднено | 25.04.2024 |
Номер документу | 118559932 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні