ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№ 380/8867/20
У Х В А Л А
з питань прийняття звіту про виконання рішення суду
19 квітня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кузана Р.І. розглянувши в порядку письмового провадження звіт представника відповідача про виконання судового рішення за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними дій та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
На розгляді Львівського окружного адміністративного суду перебувала справа № 380/8867/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними дій та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 17.03.2021 позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення №2792 від 22.05.2020 Головного управління ДПС у Львівській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН» (код ЄДРПОУ 42545027) за індивідуальним податковим номером 4254502113050 та зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН» (код ЄДРПОУ 42545027) за індивідуальним податковим номером 4254502113050 з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 718 250 грн. 39 коп. в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН». Крім того, стягнуто з Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43143039, місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН» (місцезнаходження: 79040, м.Львів, вул. Володимира Великого, 4/309, код ЄДРПОУ 42545027) судовий збір в сумі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн. 00 коп. та витрати, пов`язані з розглядом справи, а саме витрати на професійну правничу допомогу в сумі 4000 (чотири тисячі) гривень 00 копійок.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 16.06.2021 апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишено без задоволенні, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17.03.2021 у справі № 380/8867/20 - без змін.
26.08.2021 Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи.
Ухвалою суду від 02.12.2021 суд замінив боржника у виконавчому провадженні № 66776047 з примусового виконання виконавчого листа № 380/8867/20, виданого 26.08.2021 Львівським окружним адміністративним судом, - Головне управління ДПС у Львівській області (79026 м. Львів вул. Стрийська 35; код ЄДРПОУ 43143039), на правонаступника - Державну податкову службу України (04053 м. Київ пл. Львівська 8; код ЄДРПОУ 43005393) в особі відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Львівській області (79026 м. Львів вул. Стрийська 35; код ЄДРПОУ ВП 43968090).
Ухвалою судді від 05.10.2023, задоволено заяву представника позивача про встановлення судового контролю щодо виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними дій та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Зобов`язано Державну податкову службу України (04053 м. Київ пл. Львівська 8; код ЄДРПОУ 43005393) в особі відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у Львівській області (79026 м. Львів вул. Стрийська 35; код ЄДРПОУ ВП 43968090) подати до Львівського окружного адміністративного суду протягом 30 (тридцяти) днів з моменту набрання ухвалою законної сили звіт про виконання рішення суду від 17.03.2021 у справі № 380/8867/20 в частині зобов`язання поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН» (код ЄДРПОУ 42545027) за індивідуальним податковим номером 4254502113050 з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 718250 грн. 39 коп. в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АМБОН».
На адресу суду 04.04.2024 від представника Головного управління ДПС у Львівській області надійшло клопотання про долучення доказів, до якого долучено витяг з підсистеми інформаційно-комунікаційної системи «Податковий блок» ДПС України та СЕА ПДВ. За змістом вказаного клопотання, представник відповідача повідомляє, що рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17.03.2021 у справі №380/8867/20 в частині відновлення податкових показників (?Накл) в розмірі 718 250 грн. 39 коп. на рахунку платника ТзОВ «АМБОН» в системі електронного адміністрування податку на додану вартість виконано 02.04.2024.
З урахуванням вимог частини четвертої статті 229, частини четвертої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), розгляд звіту про виконання рішення суду проведено в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
При вирішенні питання про прийняття звіту про виконання судового рішення суд керується таким.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з положеннями стаття 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно ч. 2 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» № 1402-VIII від 02.06.2016 (далі - Закон № 1402-VIII) судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Згідно з ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
В силу дії норми ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У рішенні від 30 червня 2009 року №16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).
Виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має розглядатись як невід`ємна частина судового процесу для цілей ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Зважаючи на важливість реального виконання судових рішень, це питання неодноразово ставало предметом обговорення як на національному, так і на міжнародному рівнях. Регулюванню цього питання, зокрема, присвячена Рекомендація № Rec (2003) 16 від 09.09.2003 року Комітету міністрів Ради Європи державам-членам Про виконання адміністративних рішень і судових рішень у галузі адміністративного права, обов`язкова для виконання Україною як членом Ради Європи, в якій зазначається, що держави-члени повинні забезпечити виконання судових рішень адміністративними органами в межах розумного строку. Вони мають вживати всіх необхідних заходів згідно з законом з метою надання цим рішенням повної сили. У разі, якщо адміністративний орган не виконує судового рішення, слід передбачити відповідну процедуру, що дозволятиме домагатися виконання такого рішення, зокрема, за допомогою винесення судових заборон або накладення штрафів. Держави-члени повинні забезпечити притягнення адміністративних органів до відповідальності за відмову у виконання та невиконання судових рішень. Посадові особи, відповідальні за невиконання судових рішень, також можуть притягуватись до дисциплінарної, цивільної або кримінальної відповідальності у разі невиконання таких рішень.
Також у рішенні Європейського суду з прав людини від 19 березня 1997 року у справі «Горнсбі проти Греції» суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін (п. 40).
З огляду на викладене, суд дослідив матеріали клопотання представника Головного управління ДПС у Львівській області про долучення доказів та встановив, що рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17.03.2021 у справі №380/8867/20, в частині відновлення податкових показників (?Накл) в розмірі 718 250 грн. 39 коп. на рахунку платника ТзОВ «АМБОН» в системі електронного адміністрування податку на додану вартість виконано 02.04.2024, що не заперечується позивачем та підтверджується витягом з підсистеми інформаційно-комунікаційної системи «Податковий блок» ДПС України та СЕА ПДВ.
Враховуючи викладене та долучені докази виконання судового рішення відповідачем, суд дійшов висновку про прийняття поданого відповідачем звіту.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 256, 293-295, 382, КАС України, суд
п о с т а н о в и в:
прийняти звіт Головного управління ДПС у Львівській області про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17.03.2021 у справі №380/8867/20.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяР.І. Кузан
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2024 |
Оприлюднено | 25.04.2024 |
Номер документу | 118561878 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні