Ухвала
від 23.04.2024 по справі 380/5923/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№ 380/5923/23

У Х В А Л А

про розстрочення виконання судового рішення

23 квітня 2024 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Морської Г.М.,

за участю: секретаря судового засідання - Наум`як Х.О.,

представника позивача - Матиса А.В.

представника відповідача - Бердара С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Комунального підприємства "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області про розстрочення виконання рішення суду у адміністративній справі за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Комунального підприємство "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області про стягнення податкового боргу, -

встановив:

Головне управління ДПС у Львівській області (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємство "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області (далі - відповідач), в якому просить стягнути з Комунального підприємства "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 20763 306,14 грн.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 17.10.2023, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20.03.2024, адміністративний позов задоволено, стягнуто з Комунального підприємства "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області (ЄДРПОУ 03348910, адреса: 82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. Федьковича, 11) до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 15525390 (п`ятнадцять мільйонів п`ятсот двадцять п`ять тисяч триста дев`яносто) грн. 02 коп.

01.04.2024 комунальне підприємство «Дрогобичводоканал» Дрогобицької міської ради Львівської області подало до суду заяву, якій просить розстрочити виконання судового рішення строком на дванадцять місяців шляхом сплати 9255090,20 грн щомісячно рівними частинами в сумі 771257,50 грн.

Обґрунтовуючи заяву, відповідач зазначає, що тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які надає КП «Дрогобичводоканал» встановлює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (надалі - НКРЕКП). Однак встановлені НКРЕКП тарифи не покривають у повному обсязі витрати підприємства через зростання вартості електроенергії, паливно-мастильних матеріалів та зменшення обсягу реалізації послуг. Відтак наявна невідповідність вартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам на такі послуги, що встановлені НКРЕКП. У зв?язку з цим, згідно з протоколом Територіальної комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах від 19.10.2021 №9ВКГ/10 виникла заборгованість з різниці у тарифах у розмірі 11 237 694,00 грн. Для погашення такої заборгованості, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2021 №1340, повинна бути надана субвенція з державного бюджету місцевому бюджету.

Така невідповідність вартості послуг призвела до збитковості основної діяльності підприємства Загальні результати діяльності у 2022 році становили 16 126 000 грн збитку, у 2023 році - 18 474 000 грн. Накопичувальний збиток станом на 31.12.2023 становить 114 878 600 грн (рядок 1420 Фінансової звітності малого підприємства). Таким чином, кредиторська заборгованість відповідача, збитковість діяльності з водопостачання та водовідведення, зростання заборгованості споживачів перед відповідачем є обставинами, що ускладнюють виконання судового рішення.

Зауважує, що заборгованість зі сплати податків до бюджету виникла не в результаті умисних дій відповідача. Стверджує, що відповідач вживає заходи, спрямовані на погашення заборгованості у розмірі 15 525 390 грн. 02 коп., згідно з рішенням суду від 17.10.2023. Так, за період з жовтня 2023 року до березня 2024 року відповідачем частково погашено заборгованість на суму 6 270 300, що підтверджується платіжними інструкціями №15906 від 26.10.2023, №16154 від 27.11.2023, №17146 від 26.12.2023, №17326 від 29.01.2024, №17453 від 27.02.2024, №17630 від 27.03.2024. Таким чином, станом на 29.03.2024 непогашений розмір заборгованості, згідно із рішенням Львівського окружного адміністративного суду 17.10.2023, становить 9 255 090, 02 грн.

Відповідач стверджує, що він перебуває у важкому фінансовому становищі, а його діяльність з надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення є збитковою внаслідок невідповідність вартості таких послуг тарифам на них і станом на сьогодні має істотну кредиторську заборгованість, та не має змоги погасити всю заборгованість одночасно. Такі обставини істотним чином ускладнюють виконання рішення суду про стягнення грошових коштів на користь позивача. Своєю чергою розстрочення виконання судового рішення надасть відповідачу змогу вжити заходів для забезпечення виконання своїх зобов?язань та вчинити інші дії, необхідні для акумуляції коштів задля погашення заборгованості за судовим рішенням, ухваленим у цій справі, уникнути вкрай негативних фінансових наслідків, що можуть призвести до повного зупинення роботи підприємства.

Згідно витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.04.2024 головуючою суддею визначено суддю Морську Г.М.

Ухвалою суду від 02.04.2024 вказану заяву призначено до судового розгляду в судовому засіданні на 09.04.2024.

Ухвалою від 09.04.2024 заяву про розстрочення виконання рішення суду призначено до розгляду у судовому засіданні на 23.04.2024.

Головне управління ДПС у Львівській області надіслало до суду заперечення на заяву про розстрочення виконання рішення суду, у яких вказує, що Комунальне підприємство "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області не подано до суду довідки про стан банківських рахунків платника за період з 17.10.2023 до 29.03.2024, з якої вбачалося б реальна ситуація руху коштів на рахунках платника, з якої було б можливо зробити висновок про платоспроможність/неплатоспроможність підприємства. Разом з тим, Комунальне підприємство "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області не додає до заяви відповідних документів щодо своєї неплатоспроможності сплатити податковий борг відповідно до рішення суду. Звертає увагу суду, що інформація викладена у заяві про відстрочення виконання рішення суду не може вважатись обставиною, що істотно ускладнює виконання рішення або роблять його неможливим, оскільки не є доказом щодо відсутності руху коштів на рахунках платника протягом періоду виникнення податкової заборгованості та після 17.10.2023 винесення рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17.10.2023 року у справі №380/5923/23, а також на момент подання заяви до суду.

3 огляду на це ГУ ДПС у Львівській області вважає, що Комунальне підприємство "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області ухиляється від виконання рішення суду та уникає його виконання, не шукає жодних способів для погашення заборгованості, що в свою чергу несе втрати до бюджету.

Представник Головного управління ДПС у Львівській області у судовому засіданні заперечував щодо задоволення заяви про розстрочення виконання судового рішення з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Розглянувши подану заяву, дослідивши матеріали справи, суд враховує наступне.

Питання відстрочення і розстрочення виконання судового рішення врегульовані статтею 378 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення.

Згідно з ч. 3, 4 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Нормами КАС України не встановлений вичерпний перелік обставин, за наявності яких суд може відстрочити або розстрочити виконання рішення в адміністративній справі. Це питання суд вирішує із врахуванням конкретних обставин адміністративної справи, зокрема, суб`єктного складу сторін у справі, зобов`язаної сторони (боржника) за рішенням суду, складного майнового стану чи складної життєвої ситуації зобов`язаної сторони (боржника), впливу виконання рішення на спроможність зобов`язаної сторони (боржника) виконати інший публічний обов`язок чи зобов`язання перед особами, які потребують соціального захисту. У випадку розстрочення (відстрочення) виконання свого рішення суд, який здійснює контроль за його виконанням, повинен забезпечити баланс публічного і приватного інтересів.

Отже, правовою підставою для відстрочення виконання судового рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, які передбачені положеннями статей 72-77 КАС України.

На підтвердження обставин щодо істотного ускладнення виконання рішення суду, заявником надані такі документи:

- розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах станом на 01.01.2024;

- фінансову звітність малого підприємства КП «Дрогобичводоканал» (баланс на 31.12.2023);

- довідку про фінансові результати за 2022-2023 роки, дебіторську та кредиторську заборгованість станом на 31.12.2023.

З досліджених документів судом встановлено, що сума заборгованості по невідшкодованій підприємству різниці у тарифах з централізованого водопостачання та водовідведення станом на 01.01.2024 становить понад 30 млн грн.

Відтак, проаналізувавши подані докази, суд вважає обґрунтованими доводи заявника про наявність обставин, які ускладнюють погашення боргу у повному обсязі, а тому застосування розстрочення виконання судового рішення забезпечить стале функціонування господарської діяльності підприємства.

При цьому, суд зазначає, що відповідач не уникає виконання рішення cуду, а вживає заходів щодо часткового погашення податкового боргу, що підтверджується наданими платіжними інструкціями та не заперечується Головним управлінням ДПС у Львівській області.

Окремо суд зауважує, що у судовому засіданні представник КП «Дрогобичводоканал» уточнив, що сума несплаченого за рішенням суду податкового боргу становить 9 253 469,24 грн.

Представник Головного управління ДПС у Львівській області підтвердив, що саме така сума є залишком несплаченого боргу.

Зважаючи на викладені обставини, та беручи до уваги фінансовий стан заявника, наявність заборгованості держави перед підприємством з різниці у тарифах, суд дійшов висновку про наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення.

Відповідно до ч. 5 ст. 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

За таких обставин, враховуючи вимоги ч. 5 ст. 378 КАС України та ту обставину, що рішення у даній справі ухвалене 17.10.2023, суд задовольняє заяву КП «Дрогобичводоканал» Дрогобицької міської ради Львівської області та розстрочує виконання вказаного рішення на 12 місяців з оплатою боргу щомісячно рівними частинами.

На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статей 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ухвалив:

Заяву Комунального підприємства "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області про розстрочення виконання рішення суду - задовольнити.

Розстрочити виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17.10.2023 у справі №380/5923/23 строком на дванадцять місяців шляхом сплати 9 253 469 (дев`ять мільйонів двісті п`ятдесят три тисячі чотириста шістдесят дев`ять) грн 24 коп. щомісяця рівними частинами.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження апеляційна скарга подається протягом 15 днів з дня складання повного судового рішення.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 24 квітня 2024 року.

СуддяМорська Г.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118595213
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —380/5923/23

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 10.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Постанова від 20.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні